Aah leuk dat zie je niet vaak een Nederlandse mix met Chinees. Op wat lijkt hij vooral? Meer Chinees of meer Nederlands? Of lijkt hij heel erg op beide? Welke taal spreek je met hem? En ja als hij naar je familie zou gaan in Nederland lijkt het me wel dat hij Engels gaat spreken met hun toch?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:15 schreef Appie_HK het volgende:
Ik ben 4 jaar geleden verhuisd naar Hong Kong en getrouwd met een Chinese dame. Inmiddels hebben wij een zoontje die bijna 2 jaar oud is. Hij zal voornamelijk Chinees (Kantonees en Manderijns leren en Engels). Nederlands heeft geen zin omdat ik niet in omgeving woon wat Nederlandstallig is. Het is voornamelijk Chinees (Kantonees).
Hopelijk leer je hem wel correct Nederlandsquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:03 schreef Tobester het volgende:
Mijn zoontje van 10 weken lacht om alles wat ik zeg (behalve als ie een volle luier heeft. dan jankt ie). Hij vind alles leuk maar begrijpt er (nog) geen zak van.
ik praat afwisselend engels en nederlands met hem en zal proberen om hem tweetalig op te voeden, maar sinds aangezien iederen om me heen engels praat zal dat niet meevallen...
Aah leuk hou ons op de hoogte!quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:03 schreef Tobester het volgende:
Mijn zoontje van 10 weken lacht om alles wat ik zeg (behalve als ie een volle luier heeft. dan jankt ie). Hij vind alles leuk maar begrijpt er (nog) geen zak van.
ik praat afwisselend engels en nederlands met hem en zal proberen om hem tweetalig op te voeden, maar sinds iederen om me heen engels praat zal dat niet meevallen...
kleine Duitsertjesquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:10 schreef Tinkepink het volgende:
Onze kinderen van 2 en 4 spreken met mij Nederlands en met mijn man en de rest van de omgeving Duits. Ze verstaan het Nederlands perfect, maar eigenlijk zijn het toch meer kleine Duitsertjes aan het worden.
Sinterklaas vieren we nog steeds, ook eten we pindakaas. Toch denk ik dat we als gezin meer en meer zullen verduitsen.
Ok maar welke land wonen jullie nu dan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:00 schreef desiredbard het volgende:
Nog niet
Maar de kleine zal eerst de lands talen leren en dan Nederlands.
En qua gewoonten...kinderen zijn hier beter opgevoed en tonen meer respekt dan in Nederland dus.....
Ja kleine potjes grote oren...quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:32 schreef Fogel het volgende:
Mijn kinderen spreken voornamelijk Noors (niet dat er heel veel nuttigs uit komt, ze zijn nog geen 2 jaar oud), maar er komen ook Nederlandse woorden uit. Ik gok dat ongeveer 10% van de 'actieve' woordenschat is Nederlands is, maar ze begrijpen wel alles wat ik tegen ze vertel.
Voor mij gevoel heeft hij meer een Aziatische look. Hier een fotootje van hem, sorry trotse vader.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:22 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Aah leuk dat zie je niet vaak een Nederlandse mix met Chinees. Op wat lijkt hij vooral? Meer Chinees of meer Nederlands? Of lijkt hij heel erg op beide? Welke taal spreek je met hem? En ja als hij naar je familie zou gaan in Nederland lijkt het me wel dat hij Engels gaat spreken met hun toch?
Wat een lieve en mooie kindjequote:Op donderdag 7 juni 2007 09:49 schreef Appie_HK het volgende:
[..]
Voor mij gevoel heeft hij meer een Aziatische look. Hier een fotootje van hem, sorry trotse vader.![]()
(Justin, 22 maanden oud)
[afbeelding]
Ik praat met hem Engels, tenminste ik praat Engels en hij praat meer baby taal.Mijn vrouw en haar ouders praten natuurlijk Kantonees met hem. Hij verstaat biede talen goed, maar het praten gaat wat langzamer.
Hij zal inderdaad met mijn ouders Engels praten als hij wat ouder is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |