Ja, removal of conditions. Mijn greencard expires de 29ste. Ik had alles dus begin april opgestuurd en omdat die site zo onduidelijk is, inclusief alle bewijsstukken dat ik nog steeds getrouwd ben. Later bleek dat dat nog niet had gehoeven en had ik het dus veel eerder kunnen opsturen, waardoor alles beter gepland had kunnen wordenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 03:24 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh shit, da's goed balen!
Is dat voor je papieren?
Die van mij heeft negen cijfers.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:33 schreef roburt het volgende:
weet iemand uit hoeveel nummers een amerikaanse bank rekening bestaat?
Je zult inderdaad maar in de VS wonen, dan heb je er helemaal niks aan !quote:Op vrijdag 9 mei 2008 05:22 schreef Salvad0R het volgende:
wehehehe. een amerikaanse bankrekening.
Voor 1913 nog best praktisch !
precies! ik weet mijn bankrekening nummer niet eens hierquote:Op vrijdag 9 mei 2008 05:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Je zult inderdaad maar in de VS wonen, dan heb je er helemaal niks aan !
Daar merk je weinig van als je in de VS woont. Je krijgt in dollars betaald en je betaalt zelf in dollars.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:23 schreef Pumatje het volgende:
nu het over die amerikaanse bankrekeningen hebt, je kunt nu toch beter een europese hebben?
zakkende dollar enzo
Tenzij je in dollars betaald en euro's op je bankrekening krijgtquote:Op zaterdag 10 mei 2008 00:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar merk je weinig van als je in de VS woont. Je krijgt in dollars betaald en je betaalt zelf in dollars.
Klopt, maar we leven niet allemaal in die luxe, Shivo.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 02:05 schreef Shivo het volgende:
[..]
Tenzij je in dollars betaald en euro's op je bankrekening krijgt
Neen, SLU. Hoewel Washington overal als de betere wordt aangeduid.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:13 schreef Shivo het volgende:
op WashU? Goed sequencing center hebben ze daar, werk ik mee samen.
Als in Genotyping? Ken mensen die daarmee werken in WashUquote:Op zondag 11 mei 2008 17:13 schreef Shivo het volgende:
op WashU? Goed sequencing center hebben ze daar, werk ik mee samen.
Ja, genotypering stonden ze vorige week nog mee in Nature. Maar het is ook van de grote drie sequencing centers in het land (de andere twee zijn Baylor in Texas en de Broad in Boston, waar ik zelf werk).quote:Op zondag 11 mei 2008 18:04 schreef Xith het volgende:
[..]
Als in Genotyping? Ken mensen die daarmee werken in WashU
Hostel ook goed? http://www.hihostels.com/affiliates/hiusa60041.php?country=US&city=a60041&AffiliateID=97060quote:Op zondag 11 mei 2008 23:33 schreef nickybol het volgende:
Weet iemand nog een goedkoop hotel of B&B in Boston?
Dat is een probleem. Hotels zijn daar teringduur. Mijn ouders hebben wel eens buiten Boston overnacht, dan gaat de prijs snel omlaag. Probeer een hotelletje aan een van de commuter rail lijnen te vinden; met de trein zit je zo voor bijna niets in North Station.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:33 schreef nickybol het volgende:
Weet iemand nog een goedkoop hotel of B&B in Boston?
ik woon er, het is wel leuk, veel stenen overal, je kan geen 5cm graven zonder stenen tegen te komen.quote:Op zondag 11 mei 2008 17:40 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Neen, SLU. Hoewel Washington overal als de betere wordt aangeduid.Enfin, daar hebben we geen uitwisselingsprogramma's mee.
Is er hier iemand met verhalen, ervaringen & vooral foto's van Missouri?
Nou, het lijkt toch niet zo erg te zijn. Ik heb een reschedule aangevraagd via de post met uitleg en ik mag gewoon langskomen (zonder een nieuwe afspraak te makenquote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, removal of conditions. Mijn greencard expires de 29ste. Ik had alles dus begin april opgestuurd en omdat die site zo onduidelijk is, inclusief alle bewijsstukken dat ik nog steeds getrouwd ben. Later bleek dat dat nog niet had gehoeven en had ik het dus veel eerder kunnen opsturen, waardoor alles beter gepland had kunnen worden
Maandag maar bellen en uitleggen.
Ik zal een liefde voor stenen gaan kweken.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef compier het volgende:
[..]
ik woon er, het is wel leuk, veel stenen overal, je kan geen 5cm graven zonder stenen tegen te komen.
ervaringen heb ik ooken foto's ook, pm anders ff
Dat kun je (pas) na drie jaar in de VS wonen aanvragen en daar moet je dan weer een en ander voor doen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:57 schreef SilentChaos het volgende:
Krijg je als je trouwt alleen een Greencard?
Word je niet officieel staatsburger? (Het mooie blauwe paspoort dus)
Dacht dat het 4 jaar was...quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat kun je (pas) na drie jaar in de VS wonen aanvragen en daar moet je dan weer een en ander voor doen.
Nope, pas nog nagekekenquote:
Huh, Ft. Lauderdale,quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:47 schreef IntensiveGary het volgende:
Heb een tijdje in Marbella, Spanje gewoond en naar ik begrepen heb is de regio Miami, Fort Lauderdale een beetje vergelijkbaar....iig zes dagen decadent feesten
2/3e jaar is net een vervelende tijd, want daar heb je een verblijfsvergunning voor nodig. Op een toeristenvisum kun je wel een tijdje in het land blijven, maar geen 8 maanden. Alhoewel, ik ken genoeg mensen die dat wel gedaan hebben, zelfs na 11 september, en dat ging prima. Maar er zijn ook verhalen van mensen die bij wijze van spreken in Guantanamo Bay terecht komen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:04 schreef Joey_AFCA het volgende:
Stel je wilt voor een bepaalde tijd naar Amerika verhuizen, laten we zeggen 2/3 jaar, is het dan ook verplicht om zon greencard te verschaffen (misschien een domme vraag).
Ik weet dat ik in Kenya eventjes de grens over kon en een uurtje later weer naar binnen kon om een nieuwe visum te kopen, kan daar zeker niet?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
2/3e jaar is net een vervelende tijd, want daar heb je een verblijfsvergunning voor nodig. Op een toeristenvisum kun je wel een tijdje in het land blijven, maar geen 8 maanden. Alhoewel, ik ken genoeg mensen die dat wel gedaan hebben, zelfs na 11 september, en dat ging prima. Maar er zijn ook verhalen van mensen die bij wijze van spreken in Guantanamo Bay terecht komen.
Volgens mij heb ik gehoord van mensen die dat doen. Maar de vraag is of je dan legaal kunt werken...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:08 schreef Xith het volgende:
Ik weet dat ik in Kenya eventjes de grens over kon en een uurtje later weer naar binnen kon om een nieuwe visum te kopen, kan daar zeker niet?
Op die manier kun je je toeristenvisum met drie maanden verlengen, maar niet werken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:08 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik weet dat ik in Kenya eventjes de grens over kon en een uurtje later weer naar binnen kon om een nieuwe visum te kopen, kan daar zeker niet?
Ach, ik ben er zes dagen, heb er drie feesten en slechts één semi-zakelijke afspraak. Van de zes dagen zal ik er waarschijnlijk vijf in kennelijke staat verkeren en heb ik niet meer nodig dan een hotelkamer, strand en wat palmbomen om onder uit te brakken.... Het zal dus mijn tijd wel durenquote:Op donderdag 15 mei 2008 02:51 schreef Lyrebird het volgende:
Huh, Ft. Lauderdale,mijn minst favoriete stad in de VS. Wij gaan daar ieder jaar voor een week lange conferentie naar toe, en het is iedere keer drie keer niks. Het enige positieve dat ik over Ft. Lauderdale kan schrijven is dat het weer er erg aangenaam is. Maar als je van feesten en ander oppervlakkig vermaak houdt, dan zul je je wel vermaken.
Nou niet echt meer. De H1's ziijn al heel vroeg in het jaar afgegeven. Mijn werkgever heeft ook heel veel moeite moeten doen om mensen binnen te krijgen...quote:Op maandag 5 mei 2008 09:00 schreef SilentChaos het volgende:
Als je een baan kan krijgen daar is een werkvisum zo geregeld...
Ah okquote:Op zaterdag 17 mei 2008 04:38 schreef vicz het volgende:
[..]
Nou niet echt meer. De H1's ziijn al heel vroeg in het jaar afgegeven. Mijn werkgever heeft ook heel veel moeite moeten doen om mensen binnen te krijgen...
Hangt ook een beetje van het bedrijf af. Er zijn nog andere visa dan H1's en bijvoorbeeld multinationals hebben - als ik het goed heb - sluipwegen om je aan het werk te krijgen. Zo heb ik wel eens voorzichtig geinformeerd bij Philips North American en daar vertelden ze me dat ze me op een ander visum dan het H1-B zouden zetten.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:16 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ah ok
Toen ik bij een klant was voor werk werd mij vertelt dat ze mij zo aan het werk zouden kunnen zetten daar en dat het werkvisum dan een eitje zou zijn...Misschien een beetje overdreven dus van ze dan
De toko waar ik werk moet mensen een jaar lang buiten Amerika in dienst hebben, daarna kan de persoon door naar Amerika. Heb al een paar mensen uit Dublin zien vertrekken om die reden.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 16:34 schreef Lyrebird het volgende:
Hangt ook een beetje van het bedrijf af. Er zijn nog andere visa dan H1's en bijvoorbeeld multinationals hebben - als ik het goed heb - sluipwegen om je aan het werk te krijgen. Zo heb ik wel eens voorzichtig geinformeerd bij Philips North American en daar vertelden ze me dat ze me op een ander visum dan het H1-B zouden zetten.
Ik kom altijd teleurgesteld bij Hooters vandaan. Je hoopt op fijne rondborstige dames met een goede kont, krijg je van die graatmagerige studentjes die amper een boezem hebben.quote:Op zondag 18 mei 2008 02:28 schreef compier het volgende:
gister naar hooters geweest, de kip was lekker
ja ik bedoel meer in de zin van bijvoorbeeld met een m16 ofzo of mp5 ik weet dat ze daar wapens beursen hebben en dat je dan ook er mee kan schieten alleen wat ik me afvraagquote:Op zondag 18 mei 2008 17:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat kun je ook gewoon in Nederland doen hoor..
Dat kan dus in Nederland ook. Verder hangt het in de VS ervan af waar je heen gaat, elke staat heeft andere wetten. Er zijn zeker schietbanen waar je als toerist kunt schieten, maar je zult zelf moeten informeren of die er ook zijn waar jij heen gaat, en welke eisen en regels ze verder hebben.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:09 schreef spacekonijn het volgende:
[..]
ja ik bedoel meer in de zin van bijvoorbeeld met een m16 ofzo of mp5 ik weet dat ze daar wapens beursen hebben en dat je dan ook er mee kan schieten alleen wat ik me afvraag
of je als buitenlander dat ook een keer kan doen
waar in de vs ga je heen?quote:Op zondag 18 mei 2008 16:23 schreef spacekonijn het volgende:
leuk topic dit !
ik ga deze zomer op vakantie in de US en had een vraag?
ik als nederlandse jongen van 19 zou graag met een wapen schieten kan dat of moet je daar allemaal dingen voor regelen ?
dat welquote:Op zondag 18 mei 2008 12:12 schreef SilentChaos het volgende:
Compier: Ach, zoveel reizen voor werk is toch juist wel leuk
Je kunt na 3 jaar gaan naturaliseren. Dat is een apart lang proces wat ongeveer een jaar duurt. Daarna kun je een paspoort aanvragen, wat tegenwoordig ook iets van 90 dagen duurt.....quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:57 schreef SilentChaos het volgende:
Krijg je als je trouwt alleen een Greencard?
Word je niet officieel staatsburger? (Het mooie blauwe paspoort dus)
Ik heb vergevorderde plannen om mijn cariere voor een jaar in het buitenland - buiten de VS - voort te zetten. Enig idee of dit mijn naturalisatieproces in de war kan sturen?quote:Op maandag 19 mei 2008 07:39 schreef maartena het volgende:
Je kunt na 3 jaar gaan naturaliseren. Dat is een apart lang proces wat ongeveer een jaar duurt. Daarna kun je een paspoort aanvragen, wat tegenwoordig ook iets van 90 dagen duurt.....
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
Zaterdag met mijn Amerikaansege-
![]()
![]()
Nu maar aan de gang met alle papierhandel rond de werkvergunning etc.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
![]()
![]()
Zie er wel constant waarschuwings 'reclames' over op tvquote:Zijn jullie allemaal al klaar voor de digitalisering van de televisie of leeft dat nog niet zo onder de bevolking?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
![]()
![]()
Proficiat kerel, veel geluk!quote:Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
![]()
![]()
Ik ben er al jaren klaar voor, kijk alleen nog maar in HD als 't kan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 03:25 schreef static het volgende:
Zijn jullie allemaal al klaar voor de digitalisering van de televisie of leeft dat nog niet zo onder de bevolking?
Voor de geinteresseerden: je kunt maar liefst 2.5 van de 5 jaar (indien je je greencard NIET via je partner hebt gekregen) in het buitenland doorbrengen, en nog steeds aanspraak maken op naturalisatie.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 04:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb vergevorderde plannen om mijn cariere voor een jaar in het buitenland - buiten de VS - voort te zetten. Enig idee of dit mijn naturalisatieproces in de war kan sturen?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 mei 2008 03:22 schreef Plastic_Power het volgende:
![]()
![]()
Ik ben er al jaren klaar voor. Als je kabel of satelliet hebt gebeurd er namelijk weinig..... alleen de mensen die nog met een sprietantenne ("rabbit ears") analoge signalen uit de ether halen moeten een soort van digitenne apparaatje aanschaffen. De zenders kunnen ze verder gratis blijven ontvangen, net als voorheen..... de goedkoopste tuners gaan voor $40 over de toonbank, en laat dat nu net een couponwaarde zijn die de regering geeft aan iedereen onder een bepaalde inkomensgrens om zo'n ding te kunnen kopen zonder geld uit te geven.quote:Op woensdag 21 mei 2008 03:25 schreef static het volgende:
Zijn jullie allemaal al klaar voor de digitalisering van de televisie of leeft dat nog niet zo onder de bevolking?
Ja. Langer dan 6 maanden buiten de VS betekend automatisch dat de teller voor je staatsburgerschap weer op 0 staat. Je mag tot 2 jaar buiten de VS werken als je een green card hebt - wel van te voren aanvragen bij de USCIS - en daarna kun je weer gewoon de VS in.... maar 6 maanden in het buitenland, en de teller voor je staatsburgerschap wordt "gereset".quote:Op dinsdag 20 mei 2008 04:59 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb vergevorderde plannen om mijn cariere voor een jaar in het buitenland - buiten de VS - voort te zetten. Enig idee of dit mijn naturalisatieproces in de war kan sturen?
Ja, je mag geloof ik niet twee visa hebben enzo...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:39 schreef OMG het volgende:
Vanochtend m'n vriendin naar Schiphol gebracht... die is nu weer op weg naar huis naar Indy. Snik..
Nu duurt het weer een eeuwigheid voor we elkaar weer zien.. OF ik vertrek daar naartoe omdat al het papierwerk voor het K-1 visum is geregeld OF zij komt me met de feestdagen weer opzoeken.
Wat ik ervan begreep is dat het verstandiger is om daar niet heen tijdens het hele aanvraag gebeuren. Het geeft me in ieder geval de gelegenheid wat meer te sparen om zo een bergje geld mee te nemen en om de verhuizing van dingen die moeten worden verscheept te kunnen betalen.
Inderdaad, dan komt het systeem in de war.... Het groene papiertje wat je in het vliegtuig invult is namelijk ook gewoon een Visa, en wordt als eenzelfde behandeld. In 9 van de 10 gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen bekend (en die nemen steeds meer toe omdat alle grote vliegvelden sinds 2007 "live" met USCIS databases kunnen praten) waar iemand toegang tot het land geweigerd werd, en je op het volgende vliegtuig weer terug gaat, zonder de "ophaler" zelfs maar gezien te hebben.... als je namelijk een actieve visumaanvraag hebt lopen en je probeert met een ander visum het land te betreden, dan kan dat gezien worden als een illegale poging om het land in te komen. En dan ben je de lul, is je K-1 meteen ongeldig.... je kunt dan wel weer opnieuw beginnen (tegen nieuwe betaling natuurlijk) maar dan moet je bij die aanvraag met allerlei bewijzen verklaren waarom je een keer toegang geweigerd ben, met alle ellende van dien.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:39 schreef OMG het volgende:
Wat ik ervan begreep is dat het verstandiger is om daar niet heen tijdens het hele aanvraag gebeuren.
Ik krijg ook nog iets van $600 geloof ik....quote:Op woensdag 30 april 2008 15:18 schreef popolon het volgende:
Nou het niet bestaande geld is binnen hoor, dank je wel Bush.
MPG?quote:Op zondag 25 mei 2008 03:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik krijg ook nog iets van $600 geloof ik....
Als het goed is ben ik in de 2e week van Juni aan de beurt.
Mijn spaargeld is ook weer op trouwens, nieuwe auto gekocht
En waarvoor is dat geld? Zomaar? Lijkt me sterk.quote:Op zondag 25 mei 2008 03:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik krijg ook nog iets van $600 geloof ik....
Ik heb 't OP de bank gezet. Normaliter zou ik er meteen aandelen van hebben gekocht, maar ik voorzie erg zwaar economisch weer. Misschien ben ik slechts depressief.quote:Op zondag 25 mei 2008 07:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
MPG?
Wij hebben een nieuwe bank gekocht van Bush z'n geld
3 maanden? Dit is wat ik op meerdere plaatsen (websites en fora) tegenkom:quote:Op zondag 25 mei 2008 03:28 schreef maartena het volgende:
[..]
K-1 is gelukkig niet zo rampzalig, dat kun je binnen 3 maanden helemaal hebben afgerond.
M'n vriendin heeft het papierwerk begin mei opgestuurd en meteen even gebeld om te vragen hoe lang het zou duren. Er werd haar 4 weken tot 4 maanden gezegd. 3 maanden zou theoretisch kunnen.. maar ik ga toch uit van een maandje of 6 - 7. Op wikipedia staat zelfs gemiddeld 8 maanden vermeld.quote:The K-1 fiance visa processing times vary with each individual’s circumstances. Under normal circumstances, it takes around 3 to 5 months at the USCIS plus 2 to 3 months at the Consulates to process the visa.
Ik vraag binnenkort een F-1 visum aan, maar met dat visum mag je pas 30 dagen voor het begin van mijn studie (ergens in augustus in mijn geval dus) het land in, maar ik wil eind juli al het land in om vakantie te vieren. Mijn universiteit heeft me verzekerd dat ik in Nederland een F-1 kon aanvragen, op een visa waiver het land in kon, en dan alleen heel even de grens met canada over moet eind augustus om mijn F-1 te activeren. Klopt dit?quote:Op zondag 25 mei 2008 03:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad, dan komt het systeem in de war.... Het groene papiertje wat je in het vliegtuig invult is namelijk ook gewoon een Visa, en wordt als eenzelfde behandeld. In 9 van de 10 gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen bekend (en die nemen steeds meer toe omdat alle grote vliegvelden sinds 2007 "live" met USCIS databases kunnen praten) waar iemand toegang tot het land geweigerd werd, en je op het volgende vliegtuig weer terug gaat, zonder de "ophaler" zelfs maar gezien te hebben.... als je namelijk een actieve visumaanvraag hebt lopen en je probeert met een ander visum het land te betreden, dan kan dat gezien worden als een illegale poging om het land in te komen. En dan ben je de lul, is je K-1 meteen ongeldig.... je kunt dan wel weer opnieuw beginnen (tegen nieuwe betaling natuurlijk) maar dan moet je bij die aanvraag met allerlei bewijzen verklaren waarom je een keer toegang geweigerd ben, met alle ellende van dien.
Beetje plannen dus: EERST bezoek aan de VS, DAN de papierhandel starten, en in Nederland blijven tot de boel is afgerond. K-1 is gelukkig niet zo rampzalig, dat kun je binnen 3 maanden helemaal hebben afgerond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |