quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:48 schreef Monolith het volgende:
Zijn dat christelijke homofeesten ofzo?
Volgens mij heeft Darwin de term 'natuurlijke selectie' bedacht als tegenhanger van de 'menselijke selectie' die hij observeerde bij het fokken van dieren. Maar is dat relevant?quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:11 schreef kazakx het volgende:
[..]
Waar?
Uitgaande van de natuurlijke selectie uit een van de definities die ik zag langskomen. Wat is er zo "natuurlijk" aan die natuurlijke selectie?
ze zijn heeeeeel verschillend.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Darwin de term 'natuurlijke selectie' bedacht als tegenhanger van de 'menselijke selectie' die hij observeerde bij het fokken van dieren. Maar is dat relevant?
Het achterliggende principe verschilt niet: er is in beide gevallen sprake van het bevoordelen van het ene individu ten opzichte van het andere, op grond van fenotypische verschillen (dwz: verschillen in de manier waarop een bepaalde genetische aanleg tot uiting komt).quote:
Het probleem is dat zodra je met woorden zoals sterker/sneller/beter etc komt denken mensen die het niet bevatten dat de hele evolutieleer zo wordt gedaan, terwijl dingen blijven/veranderen (iig behouden) als het niet tot gevolg heeft dat het organisme dood gaat. Wat dus wilt zeggen, zolang je nog niet zo dom bent dat je er onderlijdt (of op schaal van samenlevingen) blijf je voortleven.quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:02 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het achterliggende principe verschilt niet: er is in beide gevallen sprake van het bevoordelen van het ene individu ten opzichte van het andere, op grond van fenotypische verschillen (dwz: verschillen in de manier waarop een bepaalde genetische aanleg tot uiting komt).
Het verschil zit 'm in wie of wat de selectie uitvoert. Bij natuurlijke selectie gaat het om alle natuurlijke factoren die tezamen een selectie doen: hoe goed is je schutkleur, hoe goed kun je met je soortgenoten strijden om voedsel en een partner, hoe bestand ben je tegen ziektes, dat soort zaken. Bij menselijke selectie gaat het om eigenschappen als: hoe mooi wordt je gevonden, hoe goed ben je voor de jacht, voor de fok, voor de melk, etc.
Goeie aanvullingquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:27 schreef barthol het volgende:
Er is ook nog "genetische drift" als selectiemechanisme op allelfreqenties, dat is een selectiemechanisme wat inderdaad heel anders werkt dan natuurlijke selectie. Maar..... Natuurlijke selectie en genetische drift zijn ook weer niet los van elkaar te zien, op drift kan selectie volgen en op selectie weer drift.
Interessant stuk, dank je!quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:27 schreef barthol het volgende:
Ik ben op dit ogenblik een artikel aan het lezen The new biology: beyond the Modern Synthesis
Het evolutionare denken evolueert dus ook. Van Darwinisme naar Moderne Synthese naar Nieuwe Biologie.
In het artikel staan allerlei punten uit het evolutionaire denken tot nu toe die aan herziening toe zijn.
bronquote:The researchers concluded that random genetic change, or genetic drift, most likely account for the cranial differences.
Dat zou een mooi streven zijn. Echter, dat zou betekenen dat de potentiele falsificeerder tenminste weet wát de onderdelen van de theorie zijn, en dat je -op z'n minst voorlopig- akkoord moet gaan met de bovengenoemde definitie van wat evolutie in brede zin is. En je vervolgens verdiepen in wat die theorie eigenlijk precies inhoudt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:35 schreef Monolith het volgende:
Er wordt nog weer erg weinig gefalsificeerd. Misschien is het ook handig om subonderdelen van de theorie te bekijken. De evolutionaire biologie falsficeren is eigenlijk net zoiets als de quantummechanica falsificeren.
Ik heb niet het idee dat alle zogenaamde critici nogal diep in de stof zitten, dus het lijkt me handig dat ze hun bezwaren wat meer op specifieke aspecten richten. Wat is er precies mis? Het concept van gemeenschappelijke voorouders, soortvorming, evolutie van specifieke organismes of delen van organismes, etcetera.quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:45 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat zou een mooi streven zijn. Echter, dat zou betekenen dat de potentiele falsificeerder tenminste weet wát de onderdelen van de theorie zijn, en dat je -op z'n minst voorlopig- akkoord moet gaan met de bovengenoemde definitie van wat evolutie in brede zin is. En je vervolgens verdiepen in wat die theorie eigenlijk precies inhoudt.
Laat dat nu net datgene zijn waar de meeste mensen hier op Fok! vooralsnog niet aan toegekomen lijken te zijn...
Dit is ook niet een topic om in een paar dagen af te handelen. Daarom is het ook in centraal gezet neem ik aan.quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:35 schreef Monolith het volgende:
Er wordt nog weer erg weinig gefalsificeerd.
Je bent nogal stellig geweest in je claims dat er geen hol klopte van de evolutionaire biologie. Dan zou ik toch verwachten dat je daar vrij simpel het een en ander over kunt vertellen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:14 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dit is ook niet een topic om in een paar dagen af te handelen. Daarom is het ook in centraal gezet neem ik aan.
Moet ik mijn lijstje nog wat verder aanvullen anders?quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:35 schreef Monolith het volgende:
Er wordt nog weer erg weinig gefalsificeerd. Misschien is het ook handig om subonderdelen van de theorie te bekijken. De evolutionaire biologie falsficeren is eigenlijk net zoiets als de quantummechanica falsificeren.
Herhaal anders even voor het overzicht de claims die je in andere topics al gedaan hebt en zet er een argumentatie bijquote:Op donderdag 20 maart 2008 10:14 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dit is ook niet een topic om in een paar dagen af te handelen. Daarom is het ook in centraal gezet neem ik aan.
Mjahquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:46 schreef barthol het volgende:
We zitten hier natuurlijk ook wel als hongerige wolven te wachten.
Ik kan wel begrijpen waarom kazakx nog even wacht om zich hier in te storten.
quote:British scientist J.B.S. Haldane, when asked what would constitute evidence against evolution, famously said, "Fossil rabbits in the Precambrian."
Door dat "many species" is er weinig tegenin te brengen. Maar als je naar de eukaryote cel kijkt, dan kan jequote:It would be very problematic if many species were found that combined characteristics of different nested groupings.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:50 schreef kazakx het volgende:
Wat moet ik nog aan een theorie falsificeren wat niet eens is bewezen
Je snapt er weer eens helemaal geen hol van. Ook al is de de hypothese 'de zon draait om de aarde' volstrekte onzin, dan kan ik deze alsnog falsificeren. Daarnaast snap je volgens mij ook niet wat het concept bewijzen inhoudt in de wetenschap. Tenslotte lijk je hier te concluderen dat, omdat er gewoon gediscussieerd wordt over zaken binnen de evolutionaire biologie, zoals in alle wetenschappelijke disciplines, er 'niets bewezen is'.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:50 schreef kazakx het volgende:
ik denk, dat je daar niks mee falsificeert. Ik denk dat je het begrip 'tolerantie in overleving' niet snapt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:51 schreef Bensel het volgende:
hee, een topic over evolutie, waar ik nog niet in gereageerd heb? Hmm.. toch maar doen
De evolutietheorie is redelijke gemakkelijk tye falsificeren. Het kost enkel veel tijd. Doe een experiment, waarin je 3 groepen (populaties) scheid. Vervolgens laat je 2 van de groepen in een (over verloop van enkele generaties) andere omgeving, met hun eigen flora en fauna. (de 3e is een controlegroep, en blijft in hun eigen natuurlijke habitat) Van elk individu dient levensloop en doodsoorzaak te worden vermeld. Ook gedrag (van het individu en de groep) dient te worden geobserveerd. Er dient zo weinig mogelijk contact met de mens te zijn. (om menselijke invloeden in te perken)
Na elke 5 generaties hun genotypische verandering, hun celbiologie, en fenotypische veranderingen bepalen. Doe dit totdat je ongeveer 100 generaties hebt, en stel de volgende vragen:
* hebben alle 3 de groepen het experiment overleeft (erg belangrijk, zodra 1 van de groepen sterft, valt er minder gericht te concluderen)
* ZIjn er daadwerkelijk mutaties ontstaan?
* Hebben deze mutaties enig verschil in celbiologie veroorzaaakt (microevolutie)
* hebben deze mutaties enig verschil in fenotype veroorzaakt? (macroevolutie)
* Vind er natuurlijke/sexuele selectie plaats?
* zijn er factoren geweest die dit experiment verstoord kunnen hebben, die van te voren niet bekend waren?
Ik denk dat je al een heel eind komt om zo de basisprincipes van evolutie te falsificeren op een wetenschappelijke manier. Ik weet zo niet of er daadwerkelijk al dergelijke experimenten zijn geweest, en wat de uitkomst ervan was
Als de theorie niet bewezen is, moet hij gefalsificeerd zijn. Dus. Komt u maar met de data. Er zijn, onder andere door mij, keiharde punten gegeven waarop de theorie in 1 klap gefalisifiseerd zou zijn het enige dat je hoeft te doen is de relevante wetenschappelijke literatuur aan te wijzen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:50 schreef kazakx het volgende:
Dat klopt niet helemaal. Theorieën 'bewijs' je niet echt in de wetenschap, maar je levert ondersteunend bewijs. Afhankelijk van de hoeveelheid ondersteunend bewijs kun je dan stellen dat een theorie in meer of mindere mate 'bewezen' is, maar 'echt bewijzen' doet men alleen in de wiskunde. Falsificeren daarentegen heeft meer te maken met substantieel tegenstrijdig bewijs. Er kan best enerzijds niet echt veel ondersteunend bewijs zijn en anderzijds geen substantieel tegenstrijdig bewijs.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:40 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Als de theorie niet bewezen is, moet hij gefalsificeerd zijn.
Waarom mogen diegenen die daar geen behoefte aan hebben niet doen dan? Ben je bang dat zij wat vrijgeven dan?quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:25 schreef Doffy het volgende:
Mensen, dit topic is bedoeld om evolutie te falsificeren. Laat diegenen die daar behoefte aan hebben, dat doen, of voorgoed hun waffel houden. Als 'waarom zou ik?' het adagium is, reageer dan niet in dit topic.
Ga je je claims nou nog een keer herhalen en onderbouwen? (vooral dat laatste)quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:50 schreef kazakx het volgende:
[..]
Waarom mogen diegenen die daar geen behoefte aan hebben niet doen dan? Ben je bang dat zij wat vrijgeven dan?
Ja, we moeten onze grote gemene atheïstische samenzwering in de wetenschap natuurlijk wel in stand houden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:50 schreef kazakx het volgende:
[..]
Waarom mogen diegenen die daar geen behoefte aan hebben niet doen dan? Ben je bang dat zij wat vrijgeven dan?
Nee, dat zij voor de zoveelste keer een topic verpesten of zitten te trollen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:50 schreef kazakx het volgende:
[..]
aantal punten uit het lijstje vond ik niet egt falsificatie bewijs, enige die egt tot falsificatie zou geven zou idd konijnen in de prehistorie zijn. Bovendien blijft mijn idee over de evolutie nog altijd bestaan (nu alleen al genoeg dingen meegemaakt die me overtuigen dat de evolutie theorie klopt, ongeacht of deze nu uitlegt hoe we hier allemaal zijn ontstaan) ook al zouden ze 'konijnen' hebben gevonden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:40 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Als de theorie niet bewezen is, moet hij gefalsificeerd zijn. Dus. Komt u maar met de data. Er zijn, onder andere door mij, keiharde punten gegeven waarop de theorie in 1 klap gefalisifiseerd zou zijn het enige dat je hoeft te doen is de relevante wetenschappelijke literatuur aan te wijzen.
Dank u voor uw verduidelijking. Ik stel het inderdaad wat te simpel.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Theorieën 'bewijs' je niet echt in de wetenschap, maar je levert ondersteunend bewijs. Afhankelijk van de hoeveelheid ondersteunend bewijs kun je dan stellen dat een theorie in meer of mindere mate 'bewezen' is, maar 'echt bewijzen' doet men alleen in de wiskunde. Falsificeren daarentegen heeft meer te maken met substantieel tegenstrijdig bewijs. Er kan best enerzijds niet echt veel ondersteunend bewijs zijn en anderzijds geen substantieel tegenstrijdig bewijs.
De volledige lijst is hier te vinden. Het is een artikel dat het bewijs voor 'common descent' uitdiept en bevat ook mogelijke falsificaties.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:10 schreef koffiegast het volgende:
[..]
aantal punten uit het lijstje vond ik niet egt falsificatie bewijs, enige die egt tot falsificatie zou geven zou idd konijnen in de prehistorie zijn. Bovendien blijft mijn idee over de evolutie nog altijd bestaan (nu alleen al genoeg dingen meegemaakt die me overtuigen dat de evolutie theorie klopt, ongeacht of deze nu uitlegt hoe we hier allemaal zijn ontstaan) ook al zouden ze 'konijnen' hebben gevonden.
Volgens mij mag je die niet hotlinken.quote:
Volgens mij haal je al je kennis van dat soort propaganda sites die niet eens geverifieerd zijn door wetenschappelijke autoriteiten.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:28 schreef wijsneus het volgende:
[..]
De volledige lijst is hier te vinden. Het is een artikel dat het bewijs voor 'common descent' uitdiept en bevat ook mogelijke falsificaties.
Het wordt je als het ware makkelijk gemaakt: "Hier is het bewijs, als je dit wilt ontkrachten kun je dat op deze manier doen".
Ga jou nou nog je claims over de evolutie theorie onderbouwen?quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:53 schreef kazakx het volgende:
[..]
Volgens mij haal je al je kennis van dat soort propaganda sites die niet eens geverifieerd zijn door wetenschappelijke autoriteiten.
Probeer s af en toe je kritische gedachten erop los te gooien, kijk dan of je nog steeds kan meegaan in die gedachtes. Ik vergelijk die site trouwens als die sites van zwaar gelovigen die denken dat de wereld maar 6000 jaar bestaat en komen met dezelfde soort argumenten om hun ideeen de beargumenteren. Zwaar oppervlakkig dus.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:53 schreef kazakx het volgende:
[..]
Volgens mij haal je al je kennis van dat soort propaganda sites die niet eens geverifieerd zijn door wetenschappelijke autoriteiten.
Uitstekende site hoor. Uit welke geweldige geverifieerde wetenschappelijke bronnen haal jij je kennis eigenlijk zoal?quote:* In August 2002 Scientific American recognized Talkorigins.org for its "detailed discussions (some of which may be too sophisticated for casual readers) and bibliographies relating to virtually any objection to evolution that creationists might raise."
* The webpages of the National Academy of Science, Smithsonian Institution, The Leakey Foundation, the National Center for Science Education and other organizations recommend Talkorigins.org.
The Archive is also referenced in college-level textbooks and has had material from the archive incorporated into over 20 college or university courses.
Niet dus. Maar ga jij nou eindelijk nog eens inhoudelijk reageren?quote:Probeer s af en toe je kritische gedachten erop los te gooien, kijk dan of je nog steeds kan meegaan in die gedachtes. Ik vergelijk die site trouwens als die sites van zwaar gelovigen die denken dat de wereld maar 6000 jaar bestaat en komen met dezelfde soort argumenten om hun ideeen de beargumenteren. Zwaar oppervlakkig dus.
Bah! Ik had nog gechecked, maar ’t zat waarschijnlijk nog in de cache van m’n browser, want ik zag ’m wel goed… maar inderdaad, nu is ’t hopelijk gefikst.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij mag je die niet hotlinken.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:56 schreef Monolith het volgende:
[quote]
[..]
[quote]
* In August 2002 Scientific American recognized Talkorigins.org for its "detailed discussions (some of which may be too sophisticated for casual readers) and bibliographies relating to virtually any objection to evolution that creationists might raise."
* The webpages of the National Academy of Science, Smithsonian Institution, The Leakey Foundation, the National Center for Science Education and other organizations recommend Talkorigins.org.
The Archive is also referenced in college-level textbooks and has had material from the archive incorporated into over 20 college or university courses.
Wel goed om te weten waar jullie je bronnen vandaan halen, dan kan ik de volgende keer rekening houden met jullie nivoquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:07 schreef Doffy het volgende:
Talkorigins is veel, maar bepaald niet oppervlakkig
Enfin, kunnen we ophouden met het getroll, en verdergaan met een discussie?
Dus.. Heeft iemand een grote stempel "troller" bij de hand? Denk dat die ondertussen wel van toepassing is.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:09 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dit wikipedia artikel (die nota bene is geschreven door die gasten zelf, whatever) vind jij serieus wetenschappelijk? Heb je wel eens geklikt op die "referenced in college-level textbooks" om te snappen waar ze het over hebben?
En populair wetenschappelijke magazine Scientific American serieus wetenschappelijk????? hahaha moet niet gekker worden.
Jeweettoch, er is maar 1 serieuze bron. De Koran.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus.. Heeft iemand een grote stempel "troller" bij de hand? Denk dat die ondertussen wel van toepassing is.
euhm.. als ik 1 of meer van die punten die ik genoemd genoem, niet vind (mutaties, veranderende celbiologie, natuurlijke/sexuele selectie, (okee, fenologische verandering valt over te discussieren.. het zou enkel macroevolutie uitsluiten (al vind ik nog steefds dat er geen verschil is tussen micro en macro, maar goed)), dan betekent dat dat de beginselen der evolutie niet goed zijn. Voor evolutie is namelijk verandering in het genotype nodig (mutaties) die vervolgens tot uiting komen in celbiologie. Deze dingen worden dan geselecteerd door natuurlijke/sexuale selectie. Als dit niet plaatsvind, dan klopt er iets nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:19 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ik denk, dat je daar niks mee falsificeert. Ik denk dat je het begrip 'tolerantie in overleving' niet snapt.
ja, blijkbaar moet je er toch nog een behoorlijk schepje bovenop doenquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:12 schreef kazakx het volgende:
[..]
Wel goed om te weten waar jullie je bronnen vandaan halen, dan kan ik de volgende keer rekening houden met jullie nivo
Ja ja papier, de mensen weten dat onderhand wel weerquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jeweettoch, er is maar 1 serieuze bron. De Koran.
Je las voor het gemak maar even over het stuk heen dat de site aanbevolen werd door de NAS, NCSE, etcetera? Maar goed, dat is allemaal volstrekt irrelevant. Ik heb jou hier werkelijk nog nooit ook maar 1 publicatie uit een wetenschappelijke journal zien citeren. Het enige wat je op het moment aan het doen bent is een beetje trollen, zonder ook maar enige inhoudelijke reactie te geven. Maar om het wetenschappelijke niveau dan maar wat op te krikken wat artikeltjes uit de laatste editie van Evolution:quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:09 schreef kazakx het volgende:
[..]
Dit wikipedia artikel (die nota bene is geschreven door die gasten zelf, whatever) vind jij serieus wetenschappelijk? Heb je wel eens geklikt op die "referenced in college-level textbooks" om te snappen waar ze het over hebben?
En populair wetenschappelijke magazine Scientific American serieus wetenschappelijk????? hahaha moet niet gekker worden.
quote:Evolution of Complexity in the Volvocine Algae: Transitions in Individuality Through Darwin's Eye
The transition from unicellular to differentiated multicellular organisms constitutes an increase in the level complexity, because previously existing individuals are combined to form a new, higher-level individual. The volvocine algae represent a unique opportunity to study this transition because they diverged relatively recently from unicellular relatives and because extant species display a range of intermediate grades between unicellular and multicellular, with functional specialization of cells. Following the approach Darwin used to understand “organs of extreme perfection” such as the vertebrate eye, this jump in complexity can be reduced to a series of small steps that cumulatively describe a gradual transition between the two levels. We use phylogenetic reconstructions of ancestral character states to trace the evolution of steps involved in this transition in volvocine algae. The history of these characters includes several well-supported instances of multiple origins and reversals. The inferred changes can be understood as components of cooperation–conflict–conflict mediation cycles as predicted by multilevel selection theory. One such cycle may have taken place early in volvocine evolution, leading to the highly integrated colonies seen in extant volvocine algae. A second cycle, in which the defection of somatic cells must be prevented, may still be in progress.
quote:Sexual Selection and Immune Function in Drosophila Melanogaster
The evolution of immune function depends not only on variation in genes contributing directly to the immune response, but also on genetic variation in other traits indirectly affecting immunocompetence. In particular, sexual selection is predicted to trade-off with immunocompetence because the extra investment of resources needed to increase sexual competitiveness reduces investment in immune function. Additional possible immunological consequences of intensifying sexual selection include an exaggeration of immunological sexual dimorphism, and the reduction of condition-dependent immunological costs due to selection of ‘good genes’ (the immunocompetence handicap hypothesis, ICHH). We tested for these evolutionary possibilities by increasing sexual selection in laboratory populations of Drosophila melanogaster for 58 generations by reestablishing a male-biased sex ratio at the start of each generation. Sexually selected flies were larger, took longer to develop, and the males were more sexually competitive than males from control (equal sex ratio) lines. We found support for the trade-off hypothesis: sexually selected males were found to have reduced immune function compared to control males. However, we found no evidence that sexual selection promoted immunological sexual dimorphism because females showed a similar reduction in immune function. We found no evidence of evolutionary changes in the condition-dependent expression of immunocompetence contrary to the expectations of the ICHH. Lastly, we compared males from the unselected base population that were either successful (IS) or unsuccessful (IU) in a competitive mating experiment. IS males showed reduced immune function relative to IU males, suggesting that patterns of phenotypic correlation largely mirror patterns of genetic correlation revealed by the selection experiment. Our results suggest increased disease susceptibility could be an important cost limiting increases in sexual competitiveness in populations experiencing intense sexual selection. Such costs may be particularly important given the high intersex correlation, because this represents an apparent genetic conflict, preventing males from reaching their sexually selected optimum.
bronquote:The Geographic Selection Mosaic for Ponderosa Pine and Crossbills: A Tale of Two Squirrels
Recent research demonstrates how the occurrence of a preemptive competitor (Tamiasciurus) gives rise to a geographic mosaic of coevolution for crossbills (Loxia) and conifers. We extend these studies by examining ponderosa pine (Pinus ponderosa), which produces more variable annual seed crops than the conifers in previous studies and often cooccurs with tree squirrels in the genus Sciurus that are less specialized than Tamiasciurus on conifer seed. We found no evidence of seed defenses evolving in response to selection exerted by S. aberti, which was apparently overwhelmed by selection resulting from inner bark feeding that caused many developing cones to be destroyed. In the absence of S. aberti, defenses directed at crossbills increased, favoring larger-billed crossbills and causing stronger reciprocal selection between crossbills and ponderosa pine. However, crossbill nomadism in response to cone crop fluctuations prevents localized reciprocal adaptation by crossbills. In contrast, evolution in response to S. griseus has incidentally defended cones against crossbills, limiting the geographic range of the interaction between crossbills and ponderosa pine. Our results suggest that annual resource variation does not prevent competitors from shaping selection mosaics, although such fluctuations likely prevent fine-scale geographic differentiation in predators that are nomadic in response to resource variability.
Was jij geen moslim?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:38 schreef Iblardi het volgende:
Google Scholar zit ook al in het complot... Dat kunnen geen serieuze artikelen zijn.
http://scholar.google.nl/scholar?q=talkorigins&hl=nl&lr=&btnG=Zoeken
Als we kunnen verwachten dat vanaf nu het getrol achterwege blijft en er serieus inhoudelijk gereageerd gaat worden door bepaalde mensen, dan laat ik het flamen wel achterwege.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:10 schreef Triggershot het volgende:
Imam Ali zei tegen zijn zoon 'dont put your foot in your mouth, dont speak about stuff where you know little or nothing about'.
Een subtiele hint voor sommigen hier, ook het flamen van sommige kanten mag vervangen worden door het waarschuwen van een mod.
Waarop baseer je dat, in Wodansnaam?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was jij geen moslim?[ afbeelding ]
En moslims refereren niet aan wetenschappelijke artikelen op Google Scholar?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was jij geen moslim?[ afbeelding ]
Je nick komt me bekend voor van iets, kan het alleen niet meer helemaal plaatsen, is je pm of msn beschikbaar, om hier even verder ontopic te gaan.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat, in Wodansnaam?
Ik heb geen flame van jou opgemerkt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als we kunnen verwachten dat vanaf nu het getrol achterwege blijft en er serieus inhoudelijk gereageerd gaat worden door bepaalde mensen, dan laat ik het flamen wel achterwege.
Nou ja, ik heb Kazakx een paar keer beschuldigd van gebrekkige kennis eng etrol, maar dat was m.i. niet bepaald onterecht.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb geen flame van jou opgemerkt.
Je hebt al behoorlijk duidelijke uitspraken over de evolutie theorie gedaan. Dan zouden we uit het bovenstaande kunnen concluderen dat je die nergens op gebaseerd hebt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:58 schreef kazakx het volgende:
Ik hoop dat ik binnenkort kom met wat statements, zit nu midden in een boek die me behoorlijk inspireert. Vandaar dat ik niet zo veel tijd heb voorlopig. Hoop dat anderen het vuurtje in dit topic nog even warm kunnen houden
Je trekt de verkeerde conclusies. Alles wat ik gezegd was gebaseerd op logica en feiten. Ze zijn nog ten alle tijden geldig. Alleen wil ik in dit topic de zaak vanuit een andere invalshoek bekijken wat nog meer krakende gevolgen zal hebben op dit fabeltje. Dus heb even wat geduld, want dat blijkt altijd een schone zaak te zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 02:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je hebt al behoorlijk duidelijke uitspraken over de evolutie theorie gedaan. Dan zouden we uit het bovenstaande kunnen concluderen dat je die nergens op gebaseerd hebt.
Welke feiten? Kun je die hier nog een keer herhalen?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 08:19 schreef kazakx het volgende:
[..]
Je trekt de verkeerde conclusies. Alles wat ik gezegd was gebaseerd op logica en feiten. Ze zijn nog ten alle tijden geldig. Alleen wil ik in dit topic de zaak vanuit een andere invalshoek bekijken wat nog meer krakende gevolgen zal hebben op dit fabeltje. Dus heb even wat geduld, want dat blijkt altijd een schone zaak te zijn.
Jammer dat jdschoone er niet is. Die had ook ijzersterke argumenten tegen de evoloutietheorie die jullie in die tussentijd wel behoorlijk bezig zou kunnen houden in de archieven van talkorigins![]()
argumentum ad verecundiam, ad-hominemquote:Op vrijdag 21 maart 2008 08:19 schreef kazakx het volgende:
[..]
Jammer dat jdschoone er niet is. Die had ook ijzersterke argumenten tegen de evoloutietheorie die jullie in die tussentijd wel behoorlijk bezig zou kunnen houden in de archieven van talkorigins![]()
quote:Many satellite systems rely on circular polarized light, as do devices that amplify radio signals, because CPL's tightly rotating configuration reduces data losses during transmission. (When an antenna sports something that looks like a tightly wound spring, that's for CPL.) It could someday be used in mobile phones -- invisible to our eyes, but not to the machines that detect it.
Gek he dat domme toevalsmutaties samen met selectie zoiets perfects en doordachts creeeren waar mensen met heel veel kennis en intelligentie honderden jaren research en development voor moeten doen.quote:We invented this a few years ago, and stomatopods [invented it] 400 million years ago," he said, noting that CPL is used in detecting skin cancer. "They have honed and perfected a system that we could learn from.
Argumentum ad ignorantiamquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:29 schreef kazakx het volgende:
Gek he dat domme toevalsmutaties samen met selectie zoiets perfects en doordachts creeeren waar mensen met heel veel kennis en intelligentie honderden jaren research en development voor moeten doen.
Wat ook grappig is in dit artikel is de hopeloze poging om dit te verklaren met evolutie...
Je vergelijkt honderden jaren menselijke beschaving met honderden miljoenen jaren natuurlijke selectie.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:29 schreef kazakx het volgende:
Food for thought alvast:
Shrimp Eyes May Hold Key to Better Communications
[ afbeelding ]
Let vooral op deze twee zinnen:
[..]
[..]
Gek he dat domme toevalsmutaties samen met selectie zoiets perfects en doordachts creeeren waar mensen met heel veel kennis en intelligentie honderden jaren research en development voor moeten doen.
Wat ook grappig is in dit artikel is de hopeloze poging om dit te verklaren met evolutie...
O
Waarom zit je zo ontzettend dingen uit z'n verband te rukken? Er was al bekend dat deze garnaal zeer lang geleden is afgesplitst. Dat die een unieke eigenschap heeft die andere diersoorten niet hebben is opmerkelijk natuurlijk, maar het past uitstekend binnen de evolutietheorie. Het zou vreemder zijn als ze maar kort geleden waren afgesplitst en verder was er in geen enkel beest zo'n oog gevonden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:29 schreef kazakx het volgende:
Ad hominem.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:47 schreef kazakx het volgende:
O ja wijsneus waarschijnlijk hebben ze bij talkorigins dit nog niet behandeld, je moet nog een paar dagen wachten voordat ze voor jou one-liners hebben bedacht.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:29 schreef kazakx het volgende:
Mooi he, dat toevalsmutaties samen met selectie zoiets perfects en doordachts creëeren waar mensen met heel veel kennis en intelligentie honderden jaren research en development voor moeten doen.
Zou in principe wel kunnen denk ik. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:07 schreef JedaiNait het volgende:
Kazakx: Ben je het met me eens dat door middel van een gericht fokprogramma de hond uit de wolf ontstaan is?
Wat is het fundamentele verschil tussen evolueren van wolf naar hond en van 'aap' naar mens?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:11 schreef kazakx het volgende:
Zou in principe wel kunnen denk ik. Wat is je punt?
Dat is dus kunstmatige evolutie...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:11 schreef kazakx het volgende:
[..]
Zou in principe wel kunnen denk ik. Wat is je punt?
Waarom vind je dat zo gek? Het is al meerdere malen experimenteel aangetoond dat een domme ontwerp methode iets kan ontwerpen wat door sommige mensen als een intelligent ontwerp wordt gezien.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:29 schreef kazakx het volgende:
Food for thought alvast:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
O
Het is gewoon evolutie, maar in dit geval bepaald de mens deels de selectiecriteria.quote:
Het is een variatie van genen binnen de soort, niks anders. De mens bijvoorbeeld heeft 100.000 genen. Als elk gen minstens verantwoordelijk is voor twee eigeschappen (blauwe ogen/bruine ogen) is. Dan kan je al snel uitrekenen wat voor variatie binnen de soort je kan hebben. Dat is namelijk 2100.000. Oftewel 1030.000. Dus variatie binnen de soort is praktisch gezien oneindig. Dus hoeveel verschillende soorten honden heb je? Zelfs het aantal honden ooit geleefd is geen vergelijking met de verschillende soorten honden die je kan hebben.quote:
En weer een mooi voorbeeld van fout gebruik van statistische geintjesquote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:23 schreef kazakx het volgende:
[..]
Het is een variatie van genen binnen de soort, niks anders. De mens bijvoorbeeld heeft 100.000 genen. Als elk gen minstens verantwoordelijk is voor twee eigeschappen (blauwe ogen/bruine ogen) is. Dan kan je al snel uitrekenen wat voor variatie binnen de soort je kan hebben. Dat is namelijk 2100.000. Oftewel 1030.000. Dus variatie binnen de soort is praktisch gezien oneindig. Dus hoeveel verschillende soorten honden heb je? Zelfs het aantal honden ooit geleefd is geen vergelijking met de verschillende soorten honden die je kan hebben.
En jah als je dus een wolf binnen die variatie kan hebben... is dat dus geen spannend iets.
Sorry dat ik het zeg Tuinhek maar als je dit basisprincipe niet eens weet in biologie dan weet ik niet of het nog zin heeft om jou wat uit te leggen!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En weer een mooi voorbeeld van fout gebruik van statistische geintjesMet onwetendheid kom je met dit soort onderwerpen niet zo ver.
Niet te overmoedig wordenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:39 schreef kazakx het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg Tuinhek maar als je dit basisprincipe niet eens weet in biologie dan weet ik niet of het nog zin heeft om jou wat uit te leggen!
ik denk dat je toch iets meer over genetica moet leren. hoeveelheid genen zegt niks over het tot expressie komen, of de eigenschappen die die genen hebben. Ongeveer 95% van de genen hebben niks te maken met fenotype, enkel met de regulatie en activatie van processen in de cel. De meest eigenschappen hebben geen 2 genen om het te reguleren, maar veel meer. (Oogkleur kan ook groen zijn, of een combo.)quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:23 schreef kazakx het volgende:
[..]
Het is een variatie van genen binnen de soort, niks anders. De mens bijvoorbeeld heeft 100.000 genen. Als elk gen minstens verantwoordelijk is voor twee eigeschappen (blauwe ogen/bruine ogen) is. Dan kan je al snel uitrekenen wat voor variatie binnen de soort je kan hebben. Dat is namelijk 2100.000. Oftewel 1030.000. Dus variatie binnen de soort is praktisch gezien oneindig. Dus hoeveel verschillende soorten honden heb je? Zelfs het aantal honden ooit geleefd is geen vergelijking met de verschillende soorten honden die je kan hebben.
En jah als je dus een wolf binnen die variatie kan hebben... is dat dus geen spannend iets.
Je was blijkbaar alweer even alle voorbeelden vergeten van genetische algoritmes die op basis van domme toevalsmutaties en een selectiefunctie dergelijke systemen produceren. Jouw hele probleem is dat je de kracht van dat mechanisme heel erg onderschat en bovendien de menselijke kennis en intelligentie enorm overschat. Kijk eens die video van Craig Venter die ik in het topic over leven postte. Daar legt hij ook duidelijk uit dat zijn bedrijf evolutie 'inzet' omdat met de menselijke capaciteit de mogelijkheden vele malen te beperkt zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:29 schreef kazakx het volgende:
Food for thought alvast:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
k heb minimaal 2 expressies genoemd van een gen om niet te overdrijven met dat getal. Ik weet ook wel dat er meerdere eigenschappen te maken zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik denk dat je toch iets meer over genetica moet leren. hoeveelheid genen zegt niks over het tot expressie komen, of de eigenschappen die die genen hebben. Ongeveer 95% van de genen hebben niks te maken met fenotype, enkel met de regulatie en activatie van processen in de cel. De meest eigenschappen hebben geen 2 genen om het te reguleren, maar veel meer. (Oogkleur kan ook groen zijn, of een combo.)
quote:Overigens: hoe verklaar je bacterien die ineens dioxines kunnen verteren, of Nylon (een stof die niet vrij in de natuur voorkomt, en slechts zo'n 50 jaar bestaat). Daarvoor waren er echt geen genen die dergelijke dingen konden hoor. Dat zou voor een bacterie namelijk erg energieverspillend zijn, om een bibliotheek aan (op het moment) onnodige genen mee te sleuren. vergeet niet, dat de replicatie cyclus van zo'n cel ongeveer 60% van de totale energie in een leven van de bacterie uitmaakt. Een groot gedeelte gaat op aan het kopieren van DNA. Vandaar dat bacterie DNA cirkelvormig is (zodat er niks verloren gaat, en zo onnodig energie verspilt. Ook hebben bacterien vaak MRF's (multiple reading frames) waardoor de hoeveelheid DNA die nodig is om dezelfde informatie te bevatten met ruwweg 60% afneemt. Vergelijk het met een mens, en je ziet dat de menselijke cel ongelovelijk slecht met energie omgaat (even ter verduidelijking: per dag maak jij je eigen lichaamsgewicht aan ATP aan, het energiemolecuul van de cel) (trifosfaat verbindingen bevatten erg veel energie). Ik zou dat niet echt intelligent design noemen, omdat het ook heel anders (en heel veel beter) kan.
Ik heb juist het idee dat je dat enorm overschat. Ik ben het met je eens dat de menselijke capaciteiten beperkt zijn. Maar ik beweer ook dat intelligentie wat gecreeert zou moeten worden door toeval (met een selectiefilter) dat dat nog beperkter is.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je was blijkbaar alweer even alle voorbeelden vergeten van genetische algoritmes die op basis van domme toevalsmutaties en een selectiefunctie dergelijke systemen produceren. Jouw hele probleem is dat je de kracht van dat mechanisme heel erg onderschat en bovendien de menselijke kennis en intelligentie enorm overschat. Kijk eens die video van Craig Venter die ik in het topic over leven postte. Daar legt hij ook duidelijk uit dat zijn bedrijf evolutie 'inzet' omdat met de menselijke capaciteit de mogelijkheden vele malen te beperkt zijn.
Wat maakt het nou uit als hij het niet eens is met creationisme. Deze topic gaat daar toch niet om? Hij had zeer sterke argumten tegen de evolutie en daar ging het me om.quote:Overigens wel grappig dat je Jdeschoone aanhaalt. Die was in ieder geval met intelligent design / creationisme en distantieerde zich vrij krachtig van het soort creationisme 101 argumenten dat jij maar blijft aanhalen.
Ze kunnen het wel aanhalen maar je kan dit soort dingen niet bewijzen door te zeggen kijk dit soort dingen bestaan in de natuur dus is evolutie een feit. Dit is bijna dezelfde analogie als bij gelovigen (en waar jij altijd bezwaar op hebt) die zeggen dat het in een heilige boek staatquote:Verder zou je bijvoorbeeld eens wat boeken van Dawkins, Jones en andere biologen kunnen lezen waar ze allerlei van dit soort prachtige systemen bij dieren aanhalen. Neem bijvoorbeeld het elektrolocatie systeem van het vogelbekdier of de sonar van vleermuizen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is experimenteel toch behoorlijk duidelijk waar te nemen dat dergelijke algoritmen werkenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:34 schreef kazakx het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat je dat enorm overschat. Ik ben het met je eens dat de menselijke capaciteiten beperkt zijn. Maar ik beweer ook dat intelligentie wat gecreeert zou moeten worden door toeval (met een selectiefilter) dat dat nog beperkter is.
Doe maar 20.00-25.00 genen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:23 schreef kazakx het volgende:
[..]
Het is een variatie van genen binnen de soort, niks anders. De mens bijvoorbeeld heeft 100.000 genen.
Je veronderstelt dat de genen een of ander statisch concept zijn, dat is bepaald niet het geval.quote:Als elk gen minstens verantwoordelijk is voor twee eigeschappen (blauwe ogen/bruine ogen) is. Dan kan je al snel uitrekenen wat voor variatie binnen de soort je kan hebben. Dat is namelijk 2100.000. Oftewel 1030.000. Dus variatie binnen de soort is praktisch gezien oneindig.
Definieer voor de grap eens soort en wat dat 'binnen een soort' zou moeten inhouden.quote:Dus hoeveel verschillende soorten honden heb je? Zelfs het aantal honden ooit geleefd is geen vergelijking met de verschillende soorten honden die je kan hebben.
Ik heb al meerdere malen voorbeelden aangedragen van wat genetische algoritmes produceren. En dat zijn eigenlijk nog maar heel beknopte experimentjes vergeleken met 3.5 miljard jaar evolutie. Ik laat dus zien wat de kracht wel is, jij loopt alleen maar je persoonlijke ongeloof te etaleren. Persoonlijk ongeloof is niet bepaald een goed argument.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:34 schreef kazakx het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat je dat enorm overschat. Ik ben het met je eens dat de menselijke capaciteiten beperkt zijn. Maar ik beweer ook dat intelligentie wat gecreeert zou moeten worden door toeval (met een selectiefilter) dat dat nog beperkter is.
Hij was het juist wel eens met creationisme, maar had juist een aversie tegen dit soort argumenten omdat ze de geloofwaardigheid van creationisme nogal ondermijnen.quote:[..]
Wat maakt het nou uit als hij het niet eens is met creationisme. Deze topic gaat daar toch niet om? Hij had zeer sterke argumten tegen de evolutie en daar ging het me om.
Ze halen ook onderzoek aan m.b.t. het evolutionaire ontstaan van dergelijke systemen.quote:[..]
[quote]
Ze kunnen het wel aanhalen maar je kan dit soort dingen niet bewijzen door te zeggen kijk dit soort dingen bestaan in de natuur dus is evolutie een feit. Dit is bijna dezelfde analogie als bij gelovigen (en waar jij altijd bezwaar op hebt) die zeggen dat het in een heilige boek staat
Bedankt voor de goede cijfersquote:
Heel simpel voorbeeld:quote:Je veronderstelt dat de genen een of ander statisch concept zijn, dat is bepaald niet het geval.
[..]
Bovenstaande voorbeeld zegt genoeg neem ik aan voor die definitie.quote:Definieer voor de grap eens soort en wat dat 'binnen een soort' zou moeten inhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |