abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:06:03 #101
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_57480715
koffiegast, ik denk dat dit punt in deze iets meer gestructureerde discussie vanzelf wel bovenkomt
'Nuff said
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:11:49 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57480859
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:48 schreef Monolith het volgende:

Zijn dat christelijke homofeesten ofzo?
proestvp
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57481368
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 17:11 schreef kazakx het volgende:

[..]

Waar?

Uitgaande van de natuurlijke selectie uit een van de definities die ik zag langskomen. Wat is er zo "natuurlijk" aan die natuurlijke selectie?
Volgens mij heeft Darwin de term 'natuurlijke selectie' bedacht als tegenhanger van de 'menselijke selectie' die hij observeerde bij het fokken van dieren. Maar is dat relevant?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57488555
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Darwin de term 'natuurlijke selectie' bedacht als tegenhanger van de 'menselijke selectie' die hij observeerde bij het fokken van dieren. Maar is dat relevant?
ze zijn heeeeeel verschillend.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:02:39 #105
27698 Doffy
pi_57489439
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:37 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ze zijn heeeeeel verschillend.
Het achterliggende principe verschilt niet: er is in beide gevallen sprake van het bevoordelen van het ene individu ten opzichte van het andere, op grond van fenotypische verschillen (dwz: verschillen in de manier waarop een bepaalde genetische aanleg tot uiting komt).

Het verschil zit 'm in wie of wat de selectie uitvoert. Bij natuurlijke selectie gaat het om alle natuurlijke factoren die tezamen een selectie doen: hoe goed is je schutkleur, hoe goed kun je met je soortgenoten strijden om voedsel en een partner, hoe bestand ben je tegen ziektes, dat soort zaken. Bij menselijke selectie gaat het om eigenschappen als: hoe mooi wordt je gevonden, hoe goed ben je voor de jacht, voor de fok, voor de melk, etc.
'Nuff said
pi_57489733
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:02 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het achterliggende principe verschilt niet: er is in beide gevallen sprake van het bevoordelen van het ene individu ten opzichte van het andere, op grond van fenotypische verschillen (dwz: verschillen in de manier waarop een bepaalde genetische aanleg tot uiting komt).

Het verschil zit 'm in wie of wat de selectie uitvoert. Bij natuurlijke selectie gaat het om alle natuurlijke factoren die tezamen een selectie doen: hoe goed is je schutkleur, hoe goed kun je met je soortgenoten strijden om voedsel en een partner, hoe bestand ben je tegen ziektes, dat soort zaken. Bij menselijke selectie gaat het om eigenschappen als: hoe mooi wordt je gevonden, hoe goed ben je voor de jacht, voor de fok, voor de melk, etc.
Het probleem is dat zodra je met woorden zoals sterker/sneller/beter etc komt denken mensen die het niet bevatten dat de hele evolutieleer zo wordt gedaan, terwijl dingen blijven/veranderen (iig behouden) als het niet tot gevolg heeft dat het organisme dood gaat. Wat dus wilt zeggen, zolang je nog niet zo dom bent dat je er onderlijdt (of op schaal van samenlevingen) blijf je voortleven.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:18:24 #107
27698 Doffy
pi_57489894
Ja, daar heb je zeker gelijk in! Het gaat erom dat diegenen die blijven leven en zich voortplanten, klaarblijkelijk 'goed genoeg' waren om te overleven en zich voort te planten. Hetgeen nog niet wil zeggen dat er een soort van rechtvaardigheid in de wereld is, integendeel, het is vooral competitie.

Daarbij is het natuurlijk wel zo dat een deel van evolutie een wapenwedloop is: naarmate de prooi sneller gaat rennen, moet de rover dat bijvoorbeeld ook doen. En dus moet de prooi nóg sneller lopen... etc. 'Sneller', 'groter' ed maken dus wel deel uit van evolutie, maar zijn lang niet het hele verhaal.
'Nuff said
pi_57490133
Er is ook nog "genetische drift" als selectiemechanisme op allelfreqenties, dat is een selectiemechanisme wat inderdaad heel anders werkt dan natuurlijke selectie. Maar..... Natuurlijke selectie en genetische drift zijn ook weer niet los van elkaar te zien, op drift kan selectie volgen en op selectie weer drift.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:32:14 #109
27698 Doffy
pi_57490259
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:27 schreef barthol het volgende:
Er is ook nog "genetische drift" als selectiemechanisme op allelfreqenties, dat is een selectiemechanisme wat inderdaad heel anders werkt dan natuurlijke selectie. Maar..... Natuurlijke selectie en genetische drift zijn ook weer niet los van elkaar te zien, op drift kan selectie volgen en op selectie weer drift.
Goeie aanvulling Heb je misschien ook een concreet voorbeeld van genetic drift?
'Nuff said
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:41:21 #110
27698 Doffy
pi_57490526
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 16:27 schreef barthol het volgende:
Ik ben op dit ogenblik een artikel aan het lezen The new biology: beyond the Modern Synthesis

Het evolutionare denken evolueert dus ook. Van Darwinisme naar Moderne Synthese naar Nieuwe Biologie.
In het artikel staan allerlei punten uit het evolutionaire denken tot nu toe die aan herziening toe zijn.
Interessant stuk, dank je!
'Nuff said
pi_57491070
In de fok wordt genetische drift natuurlijk heel veel gebruikt om phenotypische kenmerken door mutaties meer tot exressie te laten komen. Het bewust gebruik maken van inteelt. Een strenge selectie hoort daar altijd bij.

Maar ook in de menselijke geschiedenis heeft drift een grote rol gespeeld als mensen in gescheiden min of meer endogame groepen leefden. Demes. Drift veroorzaakt dat de individuen in een groep steeds meer op elkaar gaan lijken terwijl de individuen van verschillende groepen/demes onderling steeds meer gaan verschillen. Dat omdat in de ene groep het ene allel vrij common wordt, en de andere allellen minder common, en datzelfde in de andere groep met een ander allel.

Je kan je afvragen hoe belangrijk genetische drift is geweest bij het onstaan van volkeren met b.v. overwegend blond (of rood) haar.

Op Dienekes is gisteren een artikel verschenen over een onderzoek naar de divergentie tussen Neanderthalers en H.Sapiens, gebaseerd op het onderzoek van Cranial morphology
ik citeer:
quote:
The researchers concluded that random genetic change, or genetic drift, most likely account for the cranial differences.
bron
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_57494358
Er wordt nog weer erg weinig gefalsificeerd. Misschien is het ook handig om subonderdelen van de theorie te bekijken. De evolutionaire biologie falsficeren is eigenlijk net zoiets als de quantummechanica falsificeren.
  donderdag 20 maart 2008 @ 09:45:37 #113
27698 Doffy
pi_57494516
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 09:35 schreef Monolith het volgende:
Er wordt nog weer erg weinig gefalsificeerd. Misschien is het ook handig om subonderdelen van de theorie te bekijken. De evolutionaire biologie falsficeren is eigenlijk net zoiets als de quantummechanica falsificeren.
Dat zou een mooi streven zijn. Echter, dat zou betekenen dat de potentiele falsificeerder tenminste weet wát de onderdelen van de theorie zijn, en dat je -op z'n minst voorlopig- akkoord moet gaan met de bovengenoemde definitie van wat evolutie in brede zin is. En je vervolgens verdiepen in wat die theorie eigenlijk precies inhoudt.

Laat dat nu net datgene zijn waar de meeste mensen hier op Fok! vooralsnog niet aan toegekomen lijken te zijn...
'Nuff said
pi_57494774
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 09:45 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat zou een mooi streven zijn. Echter, dat zou betekenen dat de potentiele falsificeerder tenminste weet wát de onderdelen van de theorie zijn, en dat je -op z'n minst voorlopig- akkoord moet gaan met de bovengenoemde definitie van wat evolutie in brede zin is. En je vervolgens verdiepen in wat die theorie eigenlijk precies inhoudt.

Laat dat nu net datgene zijn waar de meeste mensen hier op Fok! vooralsnog niet aan toegekomen lijken te zijn...
Ik heb niet het idee dat alle zogenaamde critici nogal diep in de stof zitten, dus het lijkt me handig dat ze hun bezwaren wat meer op specifieke aspecten richten. Wat is er precies mis? Het concept van gemeenschappelijke voorouders, soortvorming, evolutie van specifieke organismes of delen van organismes, etcetera.
pi_57495066
quote:
Er wordt nog weer erg weinig gefalsificeerd.
Dit is ook niet een topic om in een paar dagen af te handelen. Daarom is het ook in centraal gezet neem ik aan.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_57495388
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:14 schreef kazakx het volgende:

[..]

Dit is ook niet een topic om in een paar dagen af te handelen. Daarom is het ook in centraal gezet neem ik aan.
Je bent nogal stellig geweest in je claims dat er geen hol klopte van de evolutionaire biologie. Dan zou ik toch verwachten dat je daar vrij simpel het een en ander over kunt vertellen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:27:28 #117
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57497923
quote:
Moet ik mijn lijstje nog wat verder aanvullen anders?
Siamo Tutti Antifascisti!
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:36:14 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_57498116
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:14 schreef kazakx het volgende:

[..]

Herhaal anders even voor het overzicht de claims die je in andere topics al gedaan hebt en zet er een argumentatie bij
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_57498302
We zitten hier natuurlijk ook wel als hongerige wolven te wachten.
Ik kan wel begrijpen waarom kazakx nog even wacht om zich hier in te storten.
pi_57498411
hee, een topic over evolutie, waar ik nog niet in gereageerd heb? Hmm.. toch maar doen

De evolutietheorie is redelijke gemakkelijk tye falsificeren. Het kost enkel veel tijd. Doe een experiment, waarin je 3 groepen (populaties) scheid. Vervolgens laat je 2 van de groepen in een (over verloop van enkele generaties) andere omgeving, met hun eigen flora en fauna. (de 3e is een controlegroep, en blijft in hun eigen natuurlijke habitat) Van elk individu dient levensloop en doodsoorzaak te worden vermeld. Ook gedrag (van het individu en de groep) dient te worden geobserveerd. Er dient zo weinig mogelijk contact met de mens te zijn. (om menselijke invloeden in te perken)

Na elke 5 generaties hun genotypische verandering, hun celbiologie, en fenotypische veranderingen bepalen. Doe dit totdat je ongeveer 100 generaties hebt, en stel de volgende vragen:

* hebben alle 3 de groepen het experiment overleeft (erg belangrijk, zodra 1 van de groepen sterft, valt er minder gericht te concluderen)
* ZIjn er daadwerkelijk mutaties ontstaan?
* Hebben deze mutaties enig verschil in celbiologie veroorzaaakt (microevolutie)
* hebben deze mutaties enig verschil in fenotype veroorzaakt? (macroevolutie)
* Vind er natuurlijke/sexuele selectie plaats?
* zijn er factoren geweest die dit experiment verstoord kunnen hebben, die van te voren niet bekend waren?

Ik denk dat je al een heel eind komt om zo de basisprincipes van evolutie te falsificeren op een wetenschappelijke manier. Ik weet zo niet of er daadwerkelijk al dergelijke experimenten zijn geweest, en wat de uitkomst ervan was
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:53:31 #121
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_57498474
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:46 schreef barthol het volgende:
We zitten hier natuurlijk ook wel als hongerige wolven te wachten.
Ik kan wel begrijpen waarom kazakx nog even wacht om zich hier in te storten.
Mjah Misschien wel he.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:06:50 #122
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57498787
Mogelijke falsificatie:
quote:
British scientist J.B.S. Haldane, when asked what would constitute evidence against evolution, famously said, "Fossil rabbits in the Precambrian."
pi_57500495
een punt uit het lijstje van wijsneus
quote:
It would be very problematic if many species were found that combined characteristics of different nested groupings.
Door dat "many species" is er weinig tegenin te brengen. Maar als je naar de eukaryote cel kijkt, dan kan je
wel die qualificatie "combined characteristics of different groupings" zeggen. Dat maakt het onstaan van die eukaryote cel ook heel boeiend. Is de celkern een opgenomen virus, hebben de mitogondrien voorlopers die
vrije bacterien waren? "The tree of life" heeft aan de onderkant steeds minder een boomstructuur.
Sowieso wordt het begrip "species" steeds moeilijker aan die onderkant.
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:39:25 #124
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57500669
Ja - aan de onderkant is het een ander verhaal door Horizontal gene transfer. Kortgezegd: een proces waarbij genetisch materiaal tussen twee organismen wordt uitgewisseld zonder dat er een familierelatie is tussen de twee.

Je ziet dat veel bij bacterien; die willen nog wel eens genetisch materiaal delen tussen soorten en daardoor resistent worden voor antibiotica.
pi_57500870
Wat moet ik nog aan een theorie falsificeren wat niet eens is bewezen
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:54:41 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_57500937
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:50 schreef kazakx het volgende:
Hoe bedoel je?
Onikaan ni ov dovah
pi_57501089
quote:
Je snapt er weer eens helemaal geen hol van. Ook al is de de hypothese 'de zon draait om de aarde' volstrekte onzin, dan kan ik deze alsnog falsificeren. Daarnaast snap je volgens mij ook niet wat het concept bewijzen inhoudt in de wetenschap. Tenslotte lijk je hier te concluderen dat, omdat er gewoon gediscussieerd wordt over zaken binnen de evolutionaire biologie, zoals in alle wetenschappelijke disciplines, er 'niets bewezen is'.
pi_57501390
Precies, zwaartekracht is ook 'maar een theorie'...
pi_57501417
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:51 schreef Bensel het volgende:
hee, een topic over evolutie, waar ik nog niet in gereageerd heb? Hmm.. toch maar doen

De evolutietheorie is redelijke gemakkelijk tye falsificeren. Het kost enkel veel tijd. Doe een experiment, waarin je 3 groepen (populaties) scheid. Vervolgens laat je 2 van de groepen in een (over verloop van enkele generaties) andere omgeving, met hun eigen flora en fauna. (de 3e is een controlegroep, en blijft in hun eigen natuurlijke habitat) Van elk individu dient levensloop en doodsoorzaak te worden vermeld. Ook gedrag (van het individu en de groep) dient te worden geobserveerd. Er dient zo weinig mogelijk contact met de mens te zijn. (om menselijke invloeden in te perken)

Na elke 5 generaties hun genotypische verandering, hun celbiologie, en fenotypische veranderingen bepalen. Doe dit totdat je ongeveer 100 generaties hebt, en stel de volgende vragen:

* hebben alle 3 de groepen het experiment overleeft (erg belangrijk, zodra 1 van de groepen sterft, valt er minder gericht te concluderen)
* ZIjn er daadwerkelijk mutaties ontstaan?
* Hebben deze mutaties enig verschil in celbiologie veroorzaaakt (microevolutie)
* hebben deze mutaties enig verschil in fenotype veroorzaakt? (macroevolutie)
* Vind er natuurlijke/sexuele selectie plaats?
* zijn er factoren geweest die dit experiment verstoord kunnen hebben, die van te voren niet bekend waren?

Ik denk dat je al een heel eind komt om zo de basisprincipes van evolutie te falsificeren op een wetenschappelijke manier. Ik weet zo niet of er daadwerkelijk al dergelijke experimenten zijn geweest, en wat de uitkomst ervan was
ik denk, dat je daar niks mee falsificeert. Ik denk dat je het begrip 'tolerantie in overleving' niet snapt.
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:25:24 #130
27698 Doffy
pi_57501542
Mensen, dit topic is bedoeld om evolutie te falsificeren. Laat diegenen die daar behoefte aan hebben, dat doen, of voorgoed hun waffel houden. Als 'waarom zou ik?' het adagium is, reageer dan niet in dit topic.
'Nuff said
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:40:23 #131
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57501871
quote:
Als de theorie niet bewezen is, moet hij gefalsificeerd zijn. Dus. Komt u maar met de data. Er zijn, onder andere door mij, keiharde punten gegeven waarop de theorie in 1 klap gefalisifiseerd zou zijn het enige dat je hoeft te doen is de relevante wetenschappelijke literatuur aan te wijzen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:48:32 #132
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57502021
Overigens voor de honderduizendste keer:

Theory: a comprehensive explanation of an important feature of nature that is supported by many facts gathered over time.
pi_57502053
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:40 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Als de theorie niet bewezen is, moet hij gefalsificeerd zijn.
Dat klopt niet helemaal. Theorieën 'bewijs' je niet echt in de wetenschap, maar je levert ondersteunend bewijs. Afhankelijk van de hoeveelheid ondersteunend bewijs kun je dan stellen dat een theorie in meer of mindere mate 'bewezen' is, maar 'echt bewijzen' doet men alleen in de wiskunde. Falsificeren daarentegen heeft meer te maken met substantieel tegenstrijdig bewijs. Er kan best enerzijds niet echt veel ondersteunend bewijs zijn en anderzijds geen substantieel tegenstrijdig bewijs.
pi_57502075
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:25 schreef Doffy het volgende:
Mensen, dit topic is bedoeld om evolutie te falsificeren. Laat diegenen die daar behoefte aan hebben, dat doen, of voorgoed hun waffel houden. Als 'waarom zou ik?' het adagium is, reageer dan niet in dit topic.
Waarom mogen diegenen die daar geen behoefte aan hebben niet doen dan? Ben je bang dat zij wat vrijgeven dan?
  donderdag 20 maart 2008 @ 15:59:51 #135
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_57502222
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:50 schreef kazakx het volgende:

[..]

Waarom mogen diegenen die daar geen behoefte aan hebben niet doen dan? Ben je bang dat zij wat vrijgeven dan?
Ga je je claims nou nog een keer herhalen en onderbouwen? (vooral dat laatste)
Onikaan ni ov dovah
pi_57502296
quote:

[..]

Ja, we moeten onze grote gemene atheïstische samenzwering in de wetenschap natuurlijk wel in stand houden.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:07:10 #137
27698 Doffy
pi_57502362
quote:

[..]

Nee, dat zij voor de zoveelste keer een topic verpesten of zitten te trollen.
'Nuff said
pi_57502412
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:40 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Als de theorie niet bewezen is, moet hij gefalsificeerd zijn. Dus. Komt u maar met de data. Er zijn, onder andere door mij, keiharde punten gegeven waarop de theorie in 1 klap gefalisifiseerd zou zijn het enige dat je hoeft te doen is de relevante wetenschappelijke literatuur aan te wijzen.
aantal punten uit het lijstje vond ik niet egt falsificatie bewijs, enige die egt tot falsificatie zou geven zou idd konijnen in de prehistorie zijn. Bovendien blijft mijn idee over de evolutie nog altijd bestaan (nu alleen al genoeg dingen meegemaakt die me overtuigen dat de evolutie theorie klopt, ongeacht of deze nu uitlegt hoe we hier allemaal zijn ontstaan) ook al zouden ze 'konijnen' hebben gevonden.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:23:54 #139
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57502710
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal. Theorieën 'bewijs' je niet echt in de wetenschap, maar je levert ondersteunend bewijs. Afhankelijk van de hoeveelheid ondersteunend bewijs kun je dan stellen dat een theorie in meer of mindere mate 'bewezen' is, maar 'echt bewijzen' doet men alleen in de wiskunde. Falsificeren daarentegen heeft meer te maken met substantieel tegenstrijdig bewijs. Er kan best enerzijds niet echt veel ondersteunend bewijs zijn en anderzijds geen substantieel tegenstrijdig bewijs.
Dank u voor uw verduidelijking. Ik stel het inderdaad wat te simpel.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:28:37 #140
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_57502805
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:10 schreef koffiegast het volgende:

[..]

aantal punten uit het lijstje vond ik niet egt falsificatie bewijs, enige die egt tot falsificatie zou geven zou idd konijnen in de prehistorie zijn. Bovendien blijft mijn idee over de evolutie nog altijd bestaan (nu alleen al genoeg dingen meegemaakt die me overtuigen dat de evolutie theorie klopt, ongeacht of deze nu uitlegt hoe we hier allemaal zijn ontstaan) ook al zouden ze 'konijnen' hebben gevonden.
De volledige lijst is hier te vinden. Het is een artikel dat het bewijs voor 'common descent' uitdiept en bevat ook mogelijke falsificaties.

Het wordt je als het ware makkelijk gemaakt: "Hier is het bewijs, als je dit wilt ontkrachten kun je dat op deze manier doen".
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:51:12 #141
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57503181
Hier is het tegenbewijs.

[ Bericht 24% gewijzigd door Iblis op 20-03-2008 16:56:40 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57503215
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:51 schreef Iblis het volgende:
Hier is het tegenbewijs.

[ afbeelding ]
Volgens mij mag je die niet hotlinken.
pi_57503217
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:28 schreef wijsneus het volgende:

[..]

De volledige lijst is hier te vinden. Het is een artikel dat het bewijs voor 'common descent' uitdiept en bevat ook mogelijke falsificaties.

Het wordt je als het ware makkelijk gemaakt: "Hier is het bewijs, als je dit wilt ontkrachten kun je dat op deze manier doen".
Volgens mij haal je al je kennis van dat soort propaganda sites die niet eens geverifieerd zijn door wetenschappelijke autoriteiten.
Probeer s af en toe je kritische gedachten erop los te gooien, kijk dan of je nog steeds kan meegaan in die gedachtes. Ik vergelijk die site trouwens als die sites van zwaar gelovigen die denken dat de wereld maar 6000 jaar bestaat en komen met dezelfde soort argumenten om hun ideeen de beargumenteren. Zwaar oppervlakkig dus.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:56:30 #144
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_57503289
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:53 schreef kazakx het volgende:

[..]

Volgens mij haal je al je kennis van dat soort propaganda sites die niet eens geverifieerd zijn door wetenschappelijke autoriteiten.
Probeer s af en toe je kritische gedachten erop los te gooien, kijk dan of je nog steeds kan meegaan in die gedachtes. Ik vergelijk die site trouwens als die sites van zwaar gelovigen die denken dat de wereld maar 6000 jaar bestaat en komen met dezelfde soort argumenten om hun ideeen de beargumenteren. Zwaar oppervlakkig dus.
Ga jou nou nog je claims over de evolutie theorie onderbouwen?
Onikaan ni ov dovah
pi_57503296
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:53 schreef kazakx het volgende:

[..]

quote:
* In August 2002 Scientific American recognized Talkorigins.org for its "detailed discussions (some of which may be too sophisticated for casual readers) and bibliographies relating to virtually any objection to evolution that creationists might raise."

* The webpages of the National Academy of Science, Smithsonian Institution, The Leakey Foundation, the National Center for Science Education and other organizations recommend Talkorigins.org.

The Archive is also referenced in college-level textbooks and has had material from the archive incorporated into over 20 college or university courses.
Uitstekende site hoor. Uit welke geweldige geverifieerde wetenschappelijke bronnen haal jij je kennis eigenlijk zoal?
quote:
Niet dus. Maar ga jij nou eindelijk nog eens inhoudelijk reageren?
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:57:48 #146
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57503320
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij mag je die niet hotlinken.
Bah! Ik had nog gechecked, maar ’t zat waarschijnlijk nog in de cache van m’n browser, want ik zag ’m wel goed… maar inderdaad, nu is ’t hopelijk gefikst.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:07:08 #147
27698 Doffy
pi_57503502
Talkorigins is veel, maar bepaald niet oppervlakkig

Enfin, kunnen we ophouden met het getroll, en verdergaan met een discussie?
'Nuff said
pi_57503549
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:56 schreef Monolith het volgende:
[quote]

[..]
[quote]
* In August 2002 Scientific American recognized Talkorigins.org for its "detailed discussions (some of which may be too sophisticated for casual readers) and bibliographies relating to virtually any objection to evolution that creationists might raise."

* The webpages of the National Academy of Science, Smithsonian Institution, The Leakey Foundation, the National Center for Science Education and other organizations recommend Talkorigins.org.

The Archive is also referenced in college-level textbooks and has had material from the archive incorporated into over 20 college or university courses.

Dit wikipedia artikel (die nota bene is geschreven door die gasten zelf, whatever) vind jij serieus wetenschappelijk? Heb je wel eens geklikt op die "referenced in college-level textbooks" om te snappen waar ze het over hebben?
En populair wetenschappelijke magazine Scientific American serieus wetenschappelijk????? hahaha moet niet gekker worden.
pi_57503591
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:07 schreef Doffy het volgende:
Talkorigins is veel, maar bepaald niet oppervlakkig

Enfin, kunnen we ophouden met het getroll, en verdergaan met een discussie?
Wel goed om te weten waar jullie je bronnen vandaan halen, dan kan ik de volgende keer rekening houden met jullie nivo
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:12:12 #150
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_57503593
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:09 schreef kazakx het volgende:

[..]

Dit wikipedia artikel (die nota bene is geschreven door die gasten zelf, whatever) vind jij serieus wetenschappelijk? Heb je wel eens geklikt op die "referenced in college-level textbooks" om te snappen waar ze het over hebben?
En populair wetenschappelijke magazine Scientific American serieus wetenschappelijk????? hahaha moet niet gekker worden.
Dus.. Heeft iemand een grote stempel "troller" bij de hand? Denk dat die ondertussen wel van toepassing is.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')