Ik zie mensen ook vrolijk verder blazen...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:58 schreef HiZ het volgende:
Ik begin ondertussen het bange gevoel te krijgen dat we niet een leeglopen van de vorige bel zien, maar het leggen van een basis van een nog grotere nieuwe.
Interessante filmpjesquote:VRAGEN EN ANTWOORDEN
Hoe kan het dat de beurzen in de VS het minste te lijden hebben, terwijl de ellende daar is begonnen?
Plunge protection team ondersteunt koersen in de VS
Hoe kan de inflatie jarenlang achterblijven bij de toename van de geldhoeveelheid?
Twijfel over officiële inflatiecijfers wegens gestegen grondstofprijzen
Waar komt het geld dat de Fed in het systeem pompt vandaan?
Banken kunnen onbeperkt geld creëren
Hoe groot is de schade van de kredietcrisis en tot welk bedrag kan dit oplopen?
Ramingen schade kredietcrisisis lopen op tot 1000 miljard dollar
Waarom hebben toezichthouders niet eerder ingegrepen?
Alan Greenspan heeft markten te veel vrij gelaten
Nemen Bernanke en Trichet de juiste maatregelen?
Voorkomen moet worden dat er een jaren '30 scenario komt
Hoe lang kan de Fed de rente nog verlagen?
Fed loopt het gevaar dat dollarpaniek uitbreekt
Wat voor een invloed hebben de renteverlagingen op Europa?
Economische groei in Europa gaat teruglopen
Staat er toch bij:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:35 schreef jpjedi het volgende:
Ik mis de grote vraag in dat RTL tekstje: "welk effect heeft het op de Europese economie?"
Dat lijkt me wel de hamvraag. Export wordt aangetast, financiële sector krijgt een tik maar toch is 70% van de handel in Europa binnen de grenzen.
Ben niet kundig genoeg om hier op te antwoorden.
quote:Wat voor een invloed hebben de renteverlagingen op Europa?
Economische groei in Europa gaat teruglopen
Dat bedoel ik ook niet, alleen de stand van de index in EUR vind ik niet interessant. Het lijkt daarin alsof de index erg laag staat, en 'dus' een goedkoop instap moment geeft. De EUR S&P 500 laat enkel zien dat de price P van je aandelen terug gerekend naar euro's lager is geworden met de tijd omdat de dollar daalt. Stel de dollar blijft nu precies staan op 1.5.. dan zegt dat omrekenen dus niets over of je nu wel of niet goedkoop kunt instappen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:19 schreef en_door_slecht het volgende:
Edit: Die hele P/E heeft er geen hol mee van doen. Het is een geïndexeerde waarde, in dollars. Of voor de AEX in euro's. Bedenk maar: als de earnings omhoog zouden gaan, zouden de koersen dalen, zonder dat er ook maar een aandeel hoeft te worden aangeboden of gevraagd. Dat gaat niet werken.
Ik snap niet hoe mensen zo dom kunnen zijn. Je moet bedenken dat er veel mensen ingestapt zijn juist omdat het zoveel omhoog ging. (Dus de Hang Seng ergens rond de 25.000 stond) Net zoals Jim Rogers met z'n 'jump into commodities'. Allemaal leuk, maar veel te laat tegen de tijd dat het op RTLZ wordt uitgezonden. Dan is er al lang sprake van een bubble. Het enige waar je dan nog op kunt gokken, is dat je winst kun behalen voordat de zooi in elkaar stort.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:50 schreef henkway het volgende:
De Hangseng heeft fors ingeleverd, de chinese beleggers zijn ook weer wakker
[ afbeelding ]
Die staan nu sticky....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:16 schreef pberends het volgende:
RTL Z beantwoordt uw vragen over de kredietcrisis
[..]
Interessante filmpjes.
Hrm, over een jaar pariteit tussen het pond en de euro?quote:If you read between the lines of the Financial Times story that served as a point of departure for a post earlier this evening ("Desperate Central Bankers to Bail Out MBS Market?") it was clear that the Bank of England was the most keen to shore up the wobbly mortgage securities market.
This New York Times article, "Debt-Gorged British Start to Worry That the Party Is Ending," explains why. The British are on the same downward path we are on, with perhaps a one-year delay, and an even higher level of gearing.
quote:
Op naar een Liquidity trap?quote:Wow. Given that the monthly inflation rate in February was .34% (according to inflationdata.com), that implies a negative real interest rate. Buyers of one month T-bills will actually be paying the government to hold their money. Assuming there are any buyers of one month T-Bills..
Dit is precies de reden van de commodities bubble.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:50 schreef gronk het volgende:
Is er al iemand die de kriebels krijgt van dit grafiekje? :
[ afbeelding ]
(tekst is hier te vinden )
Dan kan Brown zonder problemen overstappen op de europese muntquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:12 schreef gronk het volgende:
http://www.nakedcapitalis(...)ng-their-day-of.html
[..]
Hrm, over een jaar pariteit tussen het pond en de euro?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |