Mja, maar vond het toch lullig dat ik door de stress noch keek noch fileparkeren goed uitvoerde. Ben best wel teleurgesteld in mezelf, ik hing echt de blinde wegpiraat met haast uit, terwijl ik normaal vet relaxt ben.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:09 schreef p-etr-a het volgende:
Dat je de vrijstelling niet hebt, maakt echt niet zo veel uit. Ik moest gisteren tijdens het examen een stopopdracht en omkeeropdracht doen en VOLGENS MIJ gingen die prima. Kwestie van goed kijken, hoe je ze uitvoert maakt niet uit.
Geen vrijstelling is niet zo'n big deal. Ik heb hem ook niet gehaald, en uiteindelijk maakt het maar weinig uit.quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:30 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb mijn vrijstelling niet gehad. Ik was heel erg zenuwachtig en heb echt niet het idee dat ik in die korte tijd heb kunnen laten zien wat ik wél kan.
Ik reed op veel punten (veel) te hard. Ik nam een inrit te hard, sloeg te hard af, zelfs op rechte stukken te hard.
Ik keek niet goed tijdens mijn bijzondere verrichtingen (halve draai en fileparkeren). Ik moet zo dicht mogelijk bij een huis parkeren, dus ik dacht ik kan hem mooi aan de rechterkant er recht inrijden. Toen zag ik aan de linkerkant een plekje, dichterbij, maar kwam er pas laat achter dat dat een invalideparkeerplaats was. Toen wilde ik alsnog aan de rechterkant fileparkeren maar ik kwam tot twee keer toe tegen de stoeprand aan. Waar ik in de les heel ontspannen achter het stuur zit kwam ik nu niet eens meer uit mijn woorden, echt afschuwelijk. Dus deze week nog ff knallen en oefenen en me laten opjutten door mijn instructeur en dan donderdag afrijden. Hopen dat doordat ik dit heb gedaan ik wat minder gespannen ben en door mijn kritiekpunten meer kans heb om te slagen
.
Dus nu weet je dat je wel enigsinds in de 'stress' springt tijdens een examen. Zodra je straks echt examen gaat doen zal dat (hopelijk) al weer wat minder zijn, en je kunt je er nu dan ook beter mentaal op voorbereiden.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:28 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mja, maar vond het toch lullig dat ik door de stress noch keek noch fileparkeren goed uitvoerde. Ben best wel teleurgesteld in mezelf, ik hing echt de blinde wegpiraat met haast uit, terwijl ik normaal vet relaxt ben.
Of gewoon effe doorrijden want nederland staat ondertussen vol met rotondes.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:40 schreef Geqxon het volgende:
Straatje keren is niet zo lastig. Tweede versnelling, rustig rijden, beetje insturen, dot gas, en als je de achterkant weg voelt gaan het gas een beetje doseren. Binnen no-time sta je omgekeerd. Beginners kunnen eventueel de handrem gebruiken.
Klopt en is idd de vervelendste route jaquote:Op vrijdag 11 april 2008 13:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Crooswijksestraat toch? Dat is wel de vervelendste route.
Gaat een beetje lastig met m'n 1.4 Corsa Bquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:40 schreef Geqxon het volgende:
Straatje keren is niet zo lastig. Tweede versnelling, rustig rijden, beetje insturen, dot gas, en als je de achterkant weg voelt gaan het gas een beetje doseren. Binnen no-time sta je omgekeerd. Beginners kunnen eventueel de handrem gebruiken.
Geen achterwiel aandrijving? Pfff.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:02 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Gaat een beetje lastig met m'n 1.4 Corsa B
Klopt. Ik ben ook meteen gaan rijden, maar als ze je pakken, ben je wel de lul en de pineut.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Gefeliciteerd! Maar je moet toch nog een week wachten voor je hem binnen hebt?
Dat is wel heel dom als je nog maar een paar dagen hoeft te wachtenquote:Op vrijdag 11 april 2008 18:26 schreef Grulez het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben ook meteen gaan rijden, maar als ze je pakken, ben je wel de lul en de pineut.
Ik moest zelf naar zestienhoven rijden, makkelijkste routequote:Op vrijdag 11 april 2008 15:29 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Klopt en is idd de vervelendste route ja
Idd, zelfs binnendoor is die heel simpel.quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik moest zelf naar zestienhoven rijden, makkelijkste route.
Ik denk dat daar de kneep zit/zat.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:48 schreef p-etr-a het volgende:
maar ik deed gewoon aardig tegen hem en besloot hem te laten zien hoeveel beter ik was geworden.
Niet elke dag ed, maar gewoon af en toe ffquote:Op vrijdag 11 april 2008 18:59 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Dat is wel heel dom als je nog maar een paar dagen hoeft te wachten
Iets met wachttijden.quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:17 schreef Linnie20v het volgende:
Ik vraag me af waarom mensen een week voor hun rijexamen pas hun tussentijdse gaan doen??
Het heet toch niet voor niets zo?
Yepquote:
Ah ok, ik wilde net vragen of ik wat gemist hadquote:Op zaterdag 12 april 2008 11:12 schreef Mauro het volgende:
[..]
Yep
3 delen om precies te zijn.
Verkeer, techniek en administratie.
Bij elkaar is dat het chauffeursdiploma CCV-b (vrachtwagen)
Dat zou best kunnen, ik zal het eens voorleggen aan mijn instructeur of hij denkt dat dit plausibel is. Dat ik zó goed wilde rijden, dat het juist naar de andere kant doorsloeg.quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik denk dat daar de kneep zit/zat.
Je kunt goed rijden, je instructeur heeft dat immers gezegd voor je examen.
Maar juist omdat je extra goed wou rijden reed je niet meer zoals je geleerd en altijd gedaan hebt.
Ik denk echt dat het daar aan ligt.
Doe maar. Laat je het even weten?quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:21 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, ik zal het eens voorleggen aan mijn instructeur of hij denkt dat dit plausibel is. Dat ik zó goed wilde rijden, dat het juist naar de andere kant doorsloeg.
Succes! Chauffeursdiploma wil ik ook zo snel mogelijk halen, lijkt me echt super om zo`n groot, zwaar voertuig te besturen. Maar het kost wel een vermogen zeker?quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:12 schreef Mauro het volgende:
[..]
Yep
3 delen om precies te zijn.
Verkeer, techniek en administratie.
Bij elkaar is dat het chauffeursdiploma CCV-b (vrachtwagen)
Chauffeursdiploma valt best mee.quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:38 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Succes! Chauffeursdiploma wil ik ook zo snel mogelijk halen, lijkt me echt super om zo`n groot, zwaar voertuig te besturen. Maar het kost wel een vermogen zeker?
Valt best mee, kunt ook gewoon de tijd nemen voor rijlessen.quote:
Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, ookal heb ik geen vrijstelling. Weet nu hoe het gaat en hoe (slecht) ik presteer onder drukquote:Op zaterdag 12 april 2008 21:21 schreef Linnie20v het volgende:
Valt best mee, kunt ook gewoon de tijd nemen voor rijlessen.
Waarom binnen 1,2,3 maanden? Vind het echt onzin om een week voor mijn examen een TTT te hebben...zonde van het geld ook...
![]()
Ja, als ik zo terug denk heb ik bij terugkomst op het cbr wel geparkeerd. Dat ging wel netjes, zo netjes dat ik daar niet eens aan heb gedacht. Hij heeft het ook nooit persoonlijk verteld, ik vernam het schriftelijk op het advies formulier.quote:Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef p-etr-a het volgende:
Heb je geen parkeeropdracht of zo gedaan, Mister911?
Ik rij bij Dragan, en ik ben er tot nu toe erg tevreden overquote:Op zondag 13 april 2008 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Heeft iemand nog tips qua Amsterdamse rijscholen en welke ik absoluut wel/niet moet nemen?
Die had geen plek tot mei... ff naar wat anderen gebeld en heb donderdag intestquote:Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef godigita het volgende:
[..]
Ik rij bij Dragan, en ik ben er tot nu toe erg tevreden over
Leuk!quote:Op maandag 14 april 2008 18:26 schreef Alec690 het volgende:
Aloha!
Net gebeld door mijn rijschool; zaterdag 8:30 eerste échte rijles.
De ellende gaat nu dan echt beginnen!
Fonteinkerk, meer info:quote:Op maandag 14 april 2008 13:05 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand welke kerk het orientatiepunt van Leusden is?
Zal er waarschijnlijk wel bij zitten, iedereen die ik ken had hem al na 3 werkdagen zonder spoedaanvraag.quote:Op maandag 14 april 2008 20:15 schreef cygnusx het volgende:
Zeg, hoe lang duurt het normaal gesproken voordat je hem kunt afhalen als je je rijbewijs hebt aangevraagd? Heb m donderdag aangevraagd, morgen komen er weer een stapel binnen. 5 dagen dus, zou mijnen dus ook bij moeten zitten of niet?
(Zou goed uitkomen, mijn pa moet een lift hebben naar Hardenberg (34 km van mij af) dinsdagavond, zou leuk zijn als 1e ritje )
Ik had op een vrijdag examen (meteen aangevraagd), en woensdag werd ik gebeld dat ie er was, dus je hebt wel kans dat ie er bij zit ja.quote:Op maandag 14 april 2008 20:15 schreef cygnusx het volgende:
Zeg, hoe lang duurt het normaal gesproken voordat je hem kunt afhalen als je je rijbewijs hebt aangevraagd? Heb m donderdag aangevraagd, morgen komen er weer een stapel binnen. 5 dagen dus, zou mijnen dus ook bij moeten zitten of niet?
(Zou goed uitkomen, mijn pa moet een lift hebben naar Hardenberg (34 km van mij af) dinsdagavond, zou leuk zijn als 1e ritje )
Heb er 35 van 50 minuten gehad, in één keer gehaald. Was misschien zelfs iets te veel, maar beter 5 teveel en in 1 keer halen dan 2 te weinig en nog een keer moeten.quote:Op maandag 14 april 2008 21:31 schreef Koewam het volgende:
Hoeveel lessen (ad 50 min) was jullie aangeraden vanaf het begin?
ik 35 van 60 minquote:Op maandag 14 april 2008 21:31 schreef Koewam het volgende:
Hoeveel lessen (ad 50 min) was jullie aangeraden vanaf het begin?
Dat laatste is waarschijnlijk een smoes!quote:Op maandag 14 april 2008 12:57 schreef Mauro het volgende:
Argh.
Krijg net te horen dat mijn praktijkexamen is opgeschoven van eind deze maand naar 13 juni
"geen plek bij het CBR"
Laat weten hoe het is gegaan! Ik ben op 8 mei namelijk aan de beurt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:17 schreef Nepthys het volgende:
Over twee uur zit ik weer theorie examen te doen. Ik heb me de afgelopen dagen echt rot geoefend, dus nu zou het toch zeker wel moeten lukken...
succes!quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:17 schreef Nepthys het volgende:
Over twee uur zit ik weer theorie examen te doen. Ik heb me de afgelopen dagen echt rot geoefend, dus nu zou het toch zeker wel moeten lukken...
Succes in ieder geval!quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:22 schreef timp0e het volgende:
Volgende week woensdag heb ik mijn TTT! Spannend hoor! Had vandaag nog les gehad, en mijn instructrice zei dat ik het makkelijk zou moeten halen die vrijstelling. Ben benieuwd
Zodat je het op het eerstvolgende examen niet meer hoeft te doen. Dingen als inparkeren, straatje keren, dat spul.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:06 schreef Diemietuhriej het volgende:
Waar is die vrijstelling na TTT exact voor?
Het kan de stress verlagen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:09 schreef p-etr-a het volgende:
Vrijstelling heb je helemaal niks aan.
Klopt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:27 schreef Irritatie100 het volgende:
En het technische gedeelte ook. Geen vragen over lampjes, onder de motorkap en dat soort dingen. Wel nog ogentest trouwens.
vooral het anticperen moet je wel aanleren. het duurt net ff wat langer voor je stilstaat met de auto, en je kan er een stuk harder meequote:Op dinsdag 15 april 2008 23:46 schreef Geqxon het volgende:
Verkeersinzicht is totaal anders op een auto. Je moet veel verder van te voren handelen, veel verder naar voren kijken en ook "actief" kijken, dus niet even je kop ronddraaien zoals op de scooter.
Niet gehadquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:27 schreef Irritatie100 het volgende:
En het technische gedeelte ook. Geen vragen over lampjes, onder de motorkap en dat soort dingen. Wel nog ogentest trouwens.
Hoort volgens mij alleen bij nieuwe stijl. En bij mijn TTT was de enige "technische" vraag of ik met stadslicht of dimlicht aan moet rijden in het donkerquote:
M'n instructeur was gister iets later, dat kwam door die klotezon zei iequote:Op maandag 14 april 2008 19:37 schreef Sanderrrr het volgende:
Heeft iemand van jullie al een klote zon opmerking gemaakt?
wtf, 14 maart was mijn 1e examen, 26 april wordt het mijn 3e keer alquote:Op woensdag 16 april 2008 11:57 schreef Nashje het volgende:
Vriend van me is vanmorgen gezakt, kan eind juli pas weer op.
quote:Op woensdag 16 april 2008 11:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
wtf, 14 maart was mijn 1e examen, 26 april wordt het mijn 3e keer al![]()
Kleine rijschool zeker?
quote:Examensysteem CBR onder druk
Uitgegeven: 3 april 2008 19:08
RIJSWIJK - Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) worstelt met het reserveringssysteem voor de examens. Dat leidt ertoe dat in sommige regio's de wachttijden voor het afleggen van het rijexamen fors oplopen.
Mja, maar kleine rijscholen hebben meer last van die wachttijden omdat grotere meestal massaal examens inkopen van tevoren, waardoor kleinere langer moeten wachten...quote:
Ik reed gewoon door de stad, geen industrieterrein voor mij. Wel gewoon kleine weggetjes omdat je aan eindeloos lange wegen buiten de bebouwde kom oid toch geen reet hebt.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:25 schreef dery1990 het volgende:
Hee mensen,
Ik ben net 18 jaar geworden en had meteen al een proeflesje genomen. Heb daarvoor nog nooit gereden, ben trouwens wel een autofreak en weet hoe ik moet rijden. Maar is het normaal, dat als je bij je 1e rijles meteen, in mijn geval, van Groningen naar Roden moet rijden? Ik had er trouwens geen problemen meemaar het is omdat ik andere mensen ken die alleen maar op industrie terreintjes mochten rijden bij hun eerste les.
Dus het ligt blijkbaar aan mij?
Ik reed trouwens bij stichting rijopleidingen.
Tuurlijk heb ik tijdens de rit fouten gemaakt, maar heel veel dingen die hij zei waren in tegenspraak met wat die mentor had gezegd. Ik neem aan dat een mentor beter opde hoogte is dan een normale examinator, maar deze maakte er een heel probleem van dat ik de weg niet kende in Rijswijk. Ook toen ik hem had uitgelegd dat we hebben gelest in Leiden maar noodgedwongen hier moesten afrijden omdat er in Leiden geen plek was had hij daar geen begrip voor. Gaat het hier nu om routekennis of rijvaardigheid?quote:Op vrijdag 18 april 2008 07:47 schreef Geqxon het volgende:
Ja, want het is natuurlijk niet jouw fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |