Poeh, als een van de twee slechte adem heeft..quote:
Klopt, maar misschien dat dit een steuntje in de rug vormt. Bovendien krijgt PSV nog twee wedstrijden tegen Fiorentina met alle gevolgen van dien. We zullen zien.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:28 schreef S-Two het volgende:
Als ik kijk naar het programma - met nog uitwedstrijden tegen PSV, Heerenveen, Groningen en Twente - geef ik ons weinig kans om alsnog kampioen te worden, maar de druk op PSV neemt nu in ieder geval toe, en als we woensdag kunnen winnen kan het nog een heel mooi einde van de competitie worden.
Hahaha geweldig, ik liep op dat moment in het trapgat en iedereen ging helemaal losquote:Op zondag 16 maart 2008 17:26 schreef Jasza het volgende:
Was mooi na die 1-1 van Roda, op de tribune ging iedereen nog ff los juichen, waren niet veel mensen meer, en de spelers die nog bezig waren met de ereronde zag je echt kijken van:
Wtf is dit?
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Poeh, als een van de twee slechte adem heeft..
en ik zag het op sopcast en ging los op mn bureau stoelquote:Op zondag 16 maart 2008 18:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hahaha geweldig, ik liep op dat moment in het trapgat en iedereen ging helemaal los
RIP aan de nabestaandenquote:Op zondag 16 maart 2008 18:06 schreef toma het volgende:
[..]
en ik zag het op sopcast en ging los op mn bureau stoel
Wakker wordenquote:Op zondag 16 maart 2008 18:18 schreef tha_dark het volgende:
Dit is even lekker wakker worden!
Heeft iemand nog filmpjes van de doelpunten?
We worden kampioen J.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:18 schreef tha_dark het volgende:
Dit is even lekker wakker worden!
Heeft iemand nog filmpjes van de doelpunten?
Vitesse uit en thuis is wel een wereld van verschil.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:43 schreef N.i.c.k het volgende:
19 mrt '08, 20:45 PSV Ajax
22 mrt '08, 19:30 PSV FC Groningen
29 mrt '08, 20:00 NEC PSV
6 apr '08, 14:30 PSV Heracles Almelo
13 apr '08, 14:30 PSV FC Twente
20 apr '08, 14:30 Vitesse PSV
Vitesse weer als laatste wedstrijd![]()
Verder een wat eenvodiger programma.NEC draait niet slecht laatste tijd, wie weet.Met nog twee uefa cup wedstrijden er nog boven op zijn de programma's op zijn minst van vergelijkbare zwaarte.
Dat is wel het minste wat ik verwachtquote:
Zo ik bestelde er 1 met extra veel satesaus nou conclusie: doe dat nietquote:Op zondag 16 maart 2008 18:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wakker worden![]()
Overigens Suarezen niet te vergeten broodje bal
Mensen vanaf de tweede ring ook nog hun vingers opsteken om de spelers duidelijk te maken dat het 1-1 was.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:26 schreef Jasza het volgende:
Was mooi na die 1-1 van Roda, op de tribune ging iedereen nog ff los juichen, waren niet veel mensen meer, en de spelers die nog bezig waren met de ereronde zag je echt kijken van:
Wtf is dit?
Ach ze kunnen iig niet moe zijn van vandaagquote:Op zondag 16 maart 2008 18:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Mensen vanaf de tweede ring ook nog hun vingers opsteken om de spelers duidelijk te maken dat het 1-1 was.
Maar wel grappig om te zien dat ze er niks van snapten inderdaad, mooi. Woensdag godverdomme alles dat er thuis aan ontbrak wel tonen. Bloed, zweet en tranen.
Lindgren dan maar. Heb niet veel zin an Perez...quote:Op zondag 16 maart 2008 18:57 schreef F1Bas het volgende:
Siem is dus een twijfelgeval, Gabri helaas niet.
Lindgren op de plek van Gabri.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:57 schreef F1Bas het volgende:
Siem is dus een twijfelgeval, Gabri helaas niet.
Wat ik hoorde:quote:Op zondag 16 maart 2008 18:59 schreef denthemen het volgende:
Waarom ging half 410 opeens rennen richting de omloop? Er was iets maar ik weet niet wat
Kleurplaten :p ?
Dat is bij mij ook traditie na een wedstrijd.quote:
Djiez Toma, het wordt allemaal nog beter. Goeie tekening weer.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:04 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
Ajax was vandaag met de gedachte al bij PSV.
Ik d8 ff dat 410 vandaag op 425 zat toen ik het stadion inkwam, liepen allemaal van die gasten van 410 met sfeerteam dingen.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:59 schreef denthemen het volgende:
Waarom ging half 410 opeens rennen richting de omloop? Er was iets maar ik weet niet wat
Kleurplaten :p ?
quote:Op zondag 16 maart 2008 19:04 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
Een halfuur voor de wedstrijd zat er hooguit 1000 man in het stadion zeg, niet normaal. Alsof er helemaal geen wedstrijd was.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:21 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik d8 ff dat 410 vandaag op 425 zat toen ik het stadion inkwam, liepen allemaal van die gasten van 410 met sfeerteam dingen.
Die goal van Roda
dat was ook wel een beetje verdien. PSV met hun vieze resultaat voetbal, de hele wedstrijd naar achter leunenquote:
quote:Op zondag 16 maart 2008 19:04 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
Nee geen gifje, was zelf ook pwas 5 voor half binnen ofzo, weetniet maar had helemaal geen zin vandaagquote:Op zondag 16 maart 2008 19:24 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Een halfuur voor de wedstrijd zat er hooguit 1000 man in het stadion zeg, niet normaal. Alsof er helemaal geen wedstrijd was.
Gifje naar de goal toevallig?
De teringquote:Ajax moet Gabri missen tegen PSV
16 maart 2008
Trainer Adrie Koster van Ajax verwacht dat hij woensdag in de uitwedstrijd bij PSV niet over Gabri kan beschikken. De Spanjaard liep zondag tijdens de gewonnen wedstrijd tegen Willem II een hamstringblessure op.
Siem de Jong moet de topper in Eindhoven wellicht ook missen. De middenvelder raakte in de slotfase geblesseerd aan de lies. "Ook dat zag er niet goed uit", zei Koster. "Siem haalt het misschien nog wel. Ik ga er van uit dat Gabri er niet bij is. Dat is inderdaad een grote aderlating voor ons. Jammer, maar het is niet anders."
dan had ie nog beter even een speler kunnen schoppen toen ie gewisseld werd, dan kon ie meteen geblesseerd zn schorsing uitzittenquote:Op zondag 16 maart 2008 19:26 schreef Jasza het volgende:
[..]
Nee geen gifje, was zelf ook pwas 5 voor half binnen ofzo, weetniet maar had helemaal geen zin vandaag![]()
[..]
De tering
Godver, da's minder voor die jongen.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:24 schreef denthemen het volgende:
Aerts kuit gebroken
Die waren al een biertje halen op rembrandts :pquote:Op zondag 16 maart 2008 19:42 schreef jorienvdherik het volgende:
was aardig leeg die f-side bij de 4-1
Was niet best vandaag, inderdaad. Wat dat betreft zakken de meer ervaren spelers toch telkens door het ijs. Helaasch.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:35 schreef Wooldoor het volgende:
Het was sneu om Davids zo weer te zien spelen vandaag, hij liep overal achteraan, veel slechte passes, totaal geen snelheid. Echt jammer die blessure als je hem eind vorig seizoen zag, wat een geweldenaar was het toen nog
We gaan er maar vanuit dat hij een jodenstreek uithaald zodat psv er vanuit gaat dat gabri niet meedoet.quote:
zag er komisch uitquote:Op zondag 16 maart 2008 19:43 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Die waren al een biertje halen op rembrandts :p
Ga is thuis voetbal kijken johquote:Op zondag 16 maart 2008 19:44 schreef Noshiba het volgende:
[..]
We gaan er maar vanuit dat hij een jodenstreek uithaald zodat psv er vanuit gaat dat gabri niet meedoet.
Die humberto tan kan trouwens ook overdrijven zeg!
Als hij nu ook nog eens de makkelijke ballen gaat afmaken is het een wereldspits.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:45 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zag er komisch uit
mooie goal van suarez zeg
Ik volg die gozer niet, dus waar gaat dit over?quote:Op zondag 16 maart 2008 19:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jorientje melde het ook al.
Jaha, dat wil ik ook nog weleens benadrukken.quote:
quote:Sjoerd van Loon heeft zondag besloten zijn taken als commissaris van AFC Ajax per direct neer te leggen. Dat heeft de club zondag bekendgemaakt. De Amsterdammer was sinds de beursgang van Ajax, acht jaar geleden, commissaris bij de club.
quote:Emanuelson vertrekt niet bij Ajax
Urby Emanuelson speelt ook volgend seizoen zijn wedstrijden in het shirt van Ajax. De linksback heeft tegenover Sportweek aangegeven niet meer te willen vertrekken uit Amsterdam, terwijl dat in de winterstop nog anders was.
Destijds meldden AS Roma en Tottenham Hotspur zich voor de technisch begaafde linkspoot. Ajax weigerde echter mee te werken aan een vertrek, ondanks biedingen van om en nabij de tien miljoen euro. Emanuelson zelf gaf meermaals aan niet onwelwillend tegenover een vertrek te staan.
Inmiddels is de international echter een andere mening toegedaan. Emanuelson wil zich volgend seizoen, onder Marco van Basten, definitief bewijzen bij Ajax en alle twijfels over zijn kwaliteiten weghalen. "Ik heb een moeizaam seizoen. Pas de laatste weken gaat het iets beter. Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Mijn contract loopt tot 2011, ik heb alle tijd."
Natuurlijk, ik steun mijn club altijd, in tegenstelling tot jouquote:Op zondag 16 maart 2008 20:19 schreef jorienvdherik het volgende:
ga je er heen woensdag dennis ?
Lindgren.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:47 schreef MaxC het volgende:
Urby speelde weer lekker
Wie gaan we woensdag op Affelay zetten? Die gast speelde zo enorm goed vandaag, ik denk dat Davids tekort schiet
Flikker een end heen pervertquote:
quote:
http://www.ultrasuid.nlquote:Op zondag 16 maart 2008 21:23 schreef 2Drix het volgende:
Staat er ergens een samenvatting online?
quote:Emanuelson wil bij Ajax blijven
Geschreven op zondag, 16 maart om 20:59
Urby Emanuelson is van plan ook komend seizoen in het shirt van Ajax te voetballen. De 21-jarige linksback kent in dienst van de Amsterdammers niet een van zijn beste jaargangen en heeft daardoor ook geen intenties zijn huidige werkgever te verlaten.
“Ik heb een moeizaam seizoen”, vertelt de tienvoudig international aan Sportweek. “Pas de laatste weken gaat het iets beter. Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Mijn contract loopt tot 2011, ik heb alle tijd.”
Aan het einde van 2007 toonde Tottenham Hotspur nog nadrukkelijk belangstelling voor de Ajacied. Zaakwaarnemer Brian Berkleef meldde toen dat Emanuelson, die eerder ook op de sympathie van AS Roma kon rekenen, wel oren naar een Londens avontuur zou hebben. Ajax hield de transfer uiteindelijk tegen.
Scroll eens omhoog naar post 75quote:
Kijk je uit dat je niet geraped word door gangster hoochies daarquote:Op zondag 16 maart 2008 22:40 schreef BonJovi het volgende:
Jammer dat ik de spannende slotfase moet missen ben op vakantie in Rio de Janeiro morgen. Veel plezier nog en hopelijk komt Ajax er boven op.
WHAHAH geen zorgenquote:Op zondag 16 maart 2008 22:43 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Kijk je uit dat je niet geraped word door gangster hoochies daar
ruilen? ik heb over 2 weken tentamens en moet binnen 4 weken 3 projecten opleverenquote:Op zondag 16 maart 2008 22:40 schreef BonJovi het volgende:
Jammer dat ik de spannende slotfase moet missen ben op vakantie in Rio de Janeiro morgen. Veel plezier nog en hopelijk komt Ajax er boven op.
quote:Op zondag 16 maart 2008 22:50 schreef Jasza het volgende:
[..]
Kijk is naar boven joh Tilburgse Kingsider
Dat is wel fokkopquote:Op zondag 16 maart 2008 22:46 schreef toma het volgende:
[..]
ruilen? ik heb over 2 weken tentamens en moet binnen 4 weken 3 projecten opleveren
Ze hebben van die tan2 lijpe shirtjes swaquote:Op zondag 16 maart 2008 22:49 schreef Jasza het volgende:
Haha het groningen bestuur is bang voor rellen met Ajax ofzo hoorde ik dat nou?
En ze hebben hooivoorkenquote:Op zondag 16 maart 2008 22:54 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ze hebben van die tan2 lijpe shirtjes swa
quote:Op zondag 16 maart 2008 22:49 schreef Jasza het volgende:
Haha het groningen bestuur is bang voor rellen met Ajax ofzo hoorde ik dat nou?
Hmmm, ik denk iets met leegkopen ofzoquote:Op zondag 16 maart 2008 23:02 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Groningen is nu ineens anti-Ajax ofzo. geen idee waarom maar goed.
gek hequote:Op zondag 16 maart 2008 23:02 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Groningen is nu ineens anti-Ajax ofzo. geen idee waarom maar goed.
Precies dat heb ik zelfsquote:Op zondag 16 maart 2008 23:09 schreef denthemen het volgende:
En dan heb je ook een hekel aan de club en de stad
Dat je een hekel hebt aan Van Geel, oke.. dat snap ik dan wel
Hopelijk wint Ajax dit jaar wel eens van de kleine clubs in de slotfase ipv die 2-2 tegen RKCquote:Op zondag 16 maart 2008 23:24 schreef devv05 het volgende:
Ik geloof niet in het kampioenschap gezien het programma, maar het wordt wel spannend als we woensdag winnen.
met zn keppeltjequote:Op zondag 16 maart 2008 23:45 schreef Wooldoor het volgende:
Volgens mij zou het Praag best weer voorzitter willen worden.
Laat maar komen hoorquote:Op zondag 16 maart 2008 23:45 schreef Wooldoor het volgende:
Volgens mij zou het Praag best weer voorzitter willen worden.
ach, dr zijn zoveel van die vergaderingen.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:50 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Laat maar komen hoor![]()
Hij heeft veel verstand van Ajax en voetbal algemeen.
Overigens is er dinsdag weer een leden vergadering hoe het verder moet zeiden ze net bij Studio Voetbal.
Dit is de eerste na het vertrek van nummer 14, Praag zei dat ze gingen overleggen wat er nu gaat gebeuren.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:54 schreef toma het volgende:
[..]
ach, dr zijn zoveel van die vergaderingen.
Hoe zou dat groter moeten worden?quote:Op maandag 17 maart 2008 01:04 schreef CSI_MIAMI het volgende:
is het lijstje al groter geworden van FOK! Joden die woensdag gaan?
Groningen of Twente is wel even wat anders dan RKC.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:48 schreef toma het volgende:
[..]
Hopelijk wint Ajax dit jaar wel eens van de kleine clubs in de slotfase ipv die 2-2 tegen RKC
quote:Ajax maakt winst van ¤ 21 miljoen
Ajax heeft over de eerste zes maanden van het boekjaar 2007/2008 een netto winst van maar liefst ¤ 21,0 miljoen geboekt, zo blijkt uit de halfjaarcijfers die vanmorgen bekend zijn gemaakt. Het operationele resultaat echter bedraagt ¤ 2,9 miljoen negatief.
Als beursgenoteerd bedrijf is Ajax NV verplicht ieder half jaar inzicht te geven in haar cijfers. Daaruit blijkt dat -- niet verrassend gezien het vertrek van Sneijder en Babel en ondanks de afschrijvingen op vergoedingssommen (¤ 7,3 miljoen) - het resultaat van de vergoedingssommen niet minder dan ¤ 37,5 miljoen is. Hiermee komt het saldo vergoedingssommen dus op ¤ 30,2 miljoen.
Zonder Champions League en dankzij een kort Europees avontuur is de netto-omzet met 6,7% gedaald naar ¤ 31,6 miljoen. De totale bedrijfskosten zijn ¤ 34,5 miljoen en Ajax Cape Town heeft een positief netto-resultaat van ¤ 0,4 miljoen geboekt.
Al met al bedraagt de belastinglast op het positieve resultaat ¤ 7,1 miljoen en is het groepsvermogen ¤ 78,9 miljoen. Dit komt neer op 65,2% van het balanstotaal.
De analyses en het volgende financieel overzicht hebben betrekking op de periode van 1 juli 2007 tot en met 31 december 2007 en worden vergeleken met de periode 1 juli 2006 tot en met 31 december 2006.
Ik quote 'm nog maar even. Gewoon omdat ik het er mee eens ben.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:28 schreef S-Two het volgende:
Als ik kijk naar het programma - met nog uitwedstrijden tegen PSV, Heerenveen, Groningen en Twente - geef ik ons weinig kans om alsnog kampioen te worden, maar de druk op PSV neemt nu in ieder geval toe, en als we woensdag kunnen winnen kan het nog een heel mooi einde van de competitie worden.
Nu kirjgt Vermeer tenminste speel minuten.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:24 schreef denthemen het volgende:
Aerts kuit gebroken
Ik zit misschien ergers in het Philips stadion maar niet in het uitvak.quote:Op maandag 17 maart 2008 01:07 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hoe zou dat groter moeten worden?![]()
Jasza
Silenus
Montana
CSI
Noshiba
Kevin
Dentheman
Die zijn het toch?
Ja ok, het was wel heel erg tammetjes weer, totaal geen bezieling, geen inzet. Maar goed, dat krijg je met PSV voor de deur, helaas.... Laten we maar hopen dat het dan ook helpt.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:01 schreef M0NTANA het volgende:
Wat een duffe ellende gisteren, gelukkig had ik een verschrikkelijke kater.
quote:Perez: "Alles kan nog gebeuren"
16 maart 2008
"We wisten meteen wat er aan de hand was", zei Ajacied Urby Emanuelson over het gejuich dat zondag na Ajax - Willem II plots opsteeg vanaf de tribunes. "Goed voor ons dat PSV punten heeft verspeeld en leuk voor de competitie."
Terwijl Ajax met 4-1 won van Willem II, bleef PSV bij Roda JC op 1-1 steken. Het nieuws kwam meteen door in Amsterdam. "Het verschil is nu nog maar vier punten", was Kenneth Perez blij. "Alles kan nog gebeuren."
De Deen keerde in de winterstop terug bij Ajax, na een kort uitstapje naar de Eindhovenaren. "Heel voetbalminnend Nederland kijkt uit naar deze wedstrijd. Vorig jaar was de ontknoping al krankzinnig. Hopelijk kan zoiets nu nog een keer gebeuren. Woensdag wordt de wedstrijd van het jaar."
"Het wordt een schaakspel", verwacht Emanuelson. "Als het in de 80e minuut straks 0-0 staat, moet je dan een verdediger opofferen voor een aanvaller?
1312=ACAB.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:17 schreef denthemen het volgende:
Vanwaar dat spandoek bij het begin van de 2e helft op 410? Iets met 12 of zo
Toch geen gate 12?
ik vind dat ze beter hun bestuur kunnen haten dan Ajax. Want volgens mij beslist het bestuur van Groningen nog altijd of een speler verkocht wordt of niet.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En over die haat van Groningen richting ons: Groningen heeft ons nog nooit gemogen. Dat is door de transfers van Suarez, Silva en in mindere mate Lindgren alleen maar erger geworden natuurlijk. Ach, voor de Ajacieden is het niets nieuws dat er vijandig op ze gereageerd wordt. Dat gebeurd bijna overal. Daar zullen de spelers geen seconde van wakker liggen.
En nu we er kampioen kunnen worden helemaal!quote:Op zondag 16 maart 2008 23:11 schreef Cruoninga het volgende:
Groningen - Ajax is al jaren een risicowedstrijd.
Doe niet zo naief zegquote:Op maandag 17 maart 2008 09:27 schreef toma het volgende:
[..]
ik vind dat ze beter hun bestuur kunnen haten dan Ajax. Want volgens mij beslist het bestuur van Groningen nog altijd of een speler verkocht wordt of niet.
dat is toch zo. Als ze net zo'n bestuur hebben als Heerenveen of Twente zou het publiek niet zo morren, die laten hun spelers niet makkelijk gaan.quote:
Ja die wist ik wel, maar dit was een doek dat over een paar hoofden heen ging, er stond alleen 12 opquote:
Als je Woensdag in Eindhoven weet te winnen is alles nog mogenlijk inderdaad, als je niet wint is het praktisch beslist.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En nu we er kampioen kunnen worden helemaal!
Deze dus:quote:Op maandag 17 maart 2008 09:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja die wist ik wel, maar dit was een doek dat over een paar hoofden heen ging, er stond alleen 12 op
Laten we nou niet doen alsof Groningen de transfers van Suarez en Silva makkelijker heeft gemaakt. Nijland is een koppig mannetje, en die is minstens zo dwars als alle hoge heren van Twente en Heerenveen bij elkaar.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:33 schreef toma het volgende:
[..]
dat is toch zo. Als ze net zo'n bestuur hebben als Heerenveen of Twente zou het publiek niet zo morren, die laten hun spelers niet makkelijk gaan.
Uitgezonderd 1, gingen die spelers gingen dan ook niet staken he.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:33 schreef toma het volgende:
[..]
dat is toch zo. Als ze net zo'n bestuur hebben als Heerenveen of Twente zou het publiek niet zo morren, die laten hun spelers niet makkelijk gaan.
maar kun je dat Ajax verwijten?quote:Op maandag 17 maart 2008 09:50 schreef Prosac het volgende:
[..]
Uitgezonderd 1, gingen die spelers gingen dan ook niet staken he.
Alles kan dit jaar weerquote:Op maandag 17 maart 2008 09:52 schreef BoNi het volgende:
Ajax wint tegen PSV, Twente, Heerenveen en Groningen, maar laat het kampioenschap liggen tegen de Graafschap en Heracles......
Zou typisch Ajax zijnquote:Op maandag 17 maart 2008 09:52 schreef BoNi het volgende:
Ajax wint tegen PSV, Twente, Heerenveen en Groningen, maar laat het kampioenschap liggen tegen de Graafschap en Heracles......
het wordt gewoon nog heel lastig. Denk niet dat als we woensdag winnen nog kampioen zullen worden.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik voel gewoon dat we woensdag tegen PSV de beste wedstrijd van het jaar gaan spelen, we pakken ze!!
zekers.. die hadden kunnen melden dat ze met dergelijke spelers niet in zee willen. Zoals ten tijde van Defour, maar bij bv Suarez werd het vuurtje alleen maar extra opgestookt.quote:
Oh gut gut ga huilen.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:06 schreef Prosac het volgende:
[..]
zekers.. die hadden kunnen melden dat ze met dergelijke spelers niet in zee willen. Zoals ten tijde van Defour, maar bij bv Suarez werd het vuurtje alleen maar extra opgestookt.
Ik hoor het wel weer als Suarez besluit niet te gaan trainen omdat er een buitenlandse "top"club op de stoep staat.quote:
Ach jongen toch..quote:Op maandag 17 maart 2008 10:06 schreef Prosac het volgende:
[..]
zekers.. die hadden kunnen melden dat ze met dergelijke spelers niet in zee willen. Zoals ten tijde van Defour, maar bij bv Suarez werd het vuurtje alleen maar extra opgestookt.
Kan me allemaal geen bal schelen eigenlijk hoorquote:Op maandag 17 maart 2008 10:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik hoor het wel weer als Suarez besluit niet te gaan trainen omdat er een buitenlandse "top"club op de stoep staat.
Tegen de subtoppers doet Ajax het altijd wel goed hoor daar ben ik niet bang voor.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:40 schreef Sybesma het volgende:
Als Ajax de komende wedstrijden zo speelt als tegen Willem II dan is het de komende 3 wedstrijden 0 punten voor Ajax. (Eindig je nog onder feyenoord ook)
Eén slechte wedstrijd en het is meteen gedaan met hem? Juist tegen PSV verwacht ik véél van hem!quote:Op maandag 17 maart 2008 10:56 schreef toma het volgende:
ik hoop dat Siem optijd fit is. Want Perez hoeven we het niet meer te verwachten, shit..
De vorige wedstrijd was het ook al niet veel met hem. Het enige wat hij wel goed doet is corners nemen.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eén slechte wedstrijd en het is meteen gedaan met hem? Juist tegen PSV verwacht ik véél van hem!
Euh, okay.quote:Adriaanse's Salzburg aast op Ajacied Davids'
17 maart 2008
Co Adriaanse krijgt bij Red Bull Salzburg mogelijk gezelschap van een andere Nederlander. Volgens diverse Oostenrijkse media heeft de regerend kampioen van Oostenrijk interesse in Ajacied Edgar Davids, zo meldt Sportweek op haar website.
Davids heeft bij Ajax een aflopend contract en gaf enkele weken geleden aan dat de kans klein is dat hij ook volgend seizoen in de ArenA te zien zal zijn. "Aan alles komt een eind", zei de middenvelder tegen RTL. Marco van Basten, de toekomstige coach van Ajax, heeft Davids echter nog niet afgeschreven. "Als hij er de komende maanden in slaagt om aan te tonen dat hij een versterking voor de selectie is, heb ik hem er volgend seizoen uiteraard graag bij", zei hij tijdens diens presentatie.
Dat heb ik ook.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eén slechte wedstrijd en het is meteen gedaan met hem? Juist tegen PSV verwacht ik véél van hem!
En dan Urby door laten schuiven naar de voorste liniequote:Op maandag 17 maart 2008 11:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.
Hoe gaan we spelen Montana? 4-1-2-1-2?
Steek
Silva - Heitinga - Vermaelen - Vertonghen
Davids
Lindgren - Urby
Perez
Suarez - Huntelaar
quote:
Uitstekend, ik teken ervoor!quote:Op maandag 17 maart 2008 11:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.
Hoe gaan we spelen Montana? 4-1-2-1-2?
Steek
Silva - Heitinga - Vermaelen - Vertonghen
Davids
Lindgren - Urby
Perez
Suarez - Huntelaar
Ik vrees het ook, maar anderzijds kan het ook zomaar gebeuren dat iedereen bij Ajax opeens wél topniveau haalt en we er zomaar een stuk of vier in het mandje leggen.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:22 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ga voor 1-2
Maar ben bang dat Farfan in de 83e minuut de 1-0 scoort uit een countertje
Of een strafschop van Timmy Simons, na een overtreding buiten de zestien.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:22 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ga voor 1-2
Maar ben bang dat Farfan in de 83e minuut de 1-0 scoort uit een countertje
quote:Op maandag 17 maart 2008 11:25 schreef Pritt het volgende:
Ik denk dat Kennedy woensdag wel weer in de basis staat.
Kennedy op rechts en Rommedahl op links?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:25 schreef Pritt het volgende:
Ik denk dat Kennedy woensdag wel weer in de basis staat.
Wat helemaal geen overtreding blijkt te zijn.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Of een straschop van Timmy Simons, na een overtreding buiten de zestien.
Het zit diep.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:28 schreef PyTh het volgende:
Gaan jullie nu op voorhand al weer het misdeelde kindje uithangen jongens?
Nee hoor, wij winnen toch welquote:Op maandag 17 maart 2008 11:28 schreef PyTh het volgende:
Ik hoop het niet.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor, wij winnen toch wel.
Tuurlijkquote:Op maandag 17 maart 2008 11:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor, wij winnen toch wel.
Je hebt er nog twee te goed, is het niet?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:36 schreef PyTh het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
![]()
Druk ligt bij jullie.
Jullie moeten winnen om nog enig uitzicht te houden op de titel.
Quite of Dubbel M0NTANA?
Als je verliest wordt het wel voor het einde van de competitie geregeld
Tellen lukt je nog vrij aardigquote:Op maandag 17 maart 2008 11:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt er nog twee te goed, is het niet?
Gaan we opeens korfballen tegen PSV danquote:Op maandag 17 maart 2008 11:24 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik vrees het ook, maar anderzijds kan het ook zomaar gebeuren dat iedereen bij Ajax opeens wél topniveau haalt en we er zomaar een stuk of vier in het mandje leggen.
Hebben we straks geen opvolger voor vd Sar meer op het WK 2010!! Lijkt me niet slim.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:51 schreef Aanvoerder het volgende:
Winnen woensdag, al moeten we Gomes doormidden hakken.
Misschien dat iemand in 410 z'n 12e verjaardag vierde ofzoquote:Op maandag 17 maart 2008 09:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja die wist ik wel, maar dit was een doek dat over een paar hoofden heen ging, er stond alleen 12 op
Gomes is Braziliaansquote:Op maandag 17 maart 2008 12:57 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hebben we straks geen opvolger voor vd Sar meer op het WK 2010!! Lijkt me niet slim.
Al gelezen, moet eens m'n grote mond leren houdenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:17 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Misschien moet je het nieuws even volgen..
Laat, over twaalven.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:49 schreef M0NTANA het volgende:
Hoe laat zullen treinen woendag weer terug zijn in Amsterdam?
yep de verwachting is tussen 12 en half 1.. tering heej.. dan zitten wij nog een uur in de auto terug naar huis..quote:
Mag jij wel zo laat naar bed van je Mammie?quote:Op maandag 17 maart 2008 13:26 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
yep de verwachting is tussen 12 en half 1.. tering heej.. dan zitten wij nog een uur in de auto terug naar huis..
Is kut, moet eigenlijk trein van 0.10 uur hebben, anders wordt het auto en dus eerder weg van de zaak.quote:
Gaat niet werken denk ik zoquote:Op maandag 17 maart 2008 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is kut, moet eigenlijk trein van 0.10 uur hebben, anders wordt het auto en dus eerder weg van de zaak.
Aah, mooi? Ken m nietquote:Op maandag 17 maart 2008 14:13 schreef Silenus het volgende:
Ajax benoemt interim algemeen directeur
Ajax heeft vandaag overeenstemming bereikt met Henri van der Aat als algemeen directeur ad interim. Hij neemt de taken over van Maarten Fontein, met wie Ajax kortgeleden een vertrekregeling overeenkwam. Van der Aat (51) start 18 maart 2008 fulltime voor een periode van minimaal zes maanden. Hij zal zich namens Ajax onder andere gaan richten op de commercie, media, pr en communicatie.
Van der Aat was de afgelopen maanden ondermeer succesvol actief als interim directeur van de Rabobank wielerploeg. Zijn taken als directeur van Nederlands grootste sportmarketingbureau, Trefpunt Sports & Leisure Marketing, worden tijdelijk door anderen overgenomen.
Het lijkt mij inderdaad dat die beste man niet snel kopje onder zal gaan.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:23 schreef M0NTANA het volgende:
Gezien zijn ervaring in de watersport, weet hij vast wel te roeien met de riemen die hij heeft.
Hoop ook dat hij de wind in de zeilen vangt zodat we vooruit kunnenquote:Op maandag 17 maart 2008 14:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het lijkt mij inderdaad dat die beste man niet snel kopje onder zal gaan.
Want het is hozen of verzuipen bij Ajax op het momentquote:Op maandag 17 maart 2008 14:27 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Hoop ook dat hij de wind in de zeilen vangt zodat we vooruit kunnen
Als er maar niet weer allerlei betweters in zijn vaarwater komen.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:29 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Want het is hozen of verzuipen bij Ajax op het moment
Oh nee kut.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:30 schreef Nashje het volgende:
Jongens doe eens niet zo grappig.
Het is net water en vuur.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:28 schreef denthemen het volgende:
Allemaal ME net bij het stadion, rellen tussen Jaakke en Maarten?
Ze belanden van de regen in de drup.quote:
Zolang de beste stuurlui niet aan wal staan niet nee.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:35 schreef Pritt het volgende:
Met hem gaan we niet koppie onder.
quote:Op maandag 17 maart 2008 11:32 schreef Prosac het volgende:
Matthijs beeindigd zijn carriere door die van Suarez te beeindigen. Of Silva. Liefst beide.
het zit diep he.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:41 schreef _Mike_ het volgende:
Geniaal
Oja dit vond ik in het boeren topic
[..]
quote:
Wat moet je nou dan?quote:Op maandag 17 maart 2008 14:44 schreef Prosac het volgende:
![]()
Ik zal er niet rouwig om zijn als het privé vliegtuigje van Silva en Suarez ergens in de bergen van Uruguay neerstort en dat een de ander moet opeten en vervolgens omkomt aan een voedselvergiftiging. Tot dat wens ik ze alle sterkte met hun carrieres.
Mogen wij ook eens?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:28 schreef PyTh het volgende:
quote:Op maandag 17 maart 2008 14:41 schreef _Mike_ het volgende:
Geniaal
Oja dit vond ik in het boeren topic
[..]
Ik vind dit wel een erkenning voor mijn stukjes. Te horen aan het fluitconcert bij het afvoeren van Aerts gisteren denken voldoende Arena bewoners hetzelfde over veel andere spelers.quote:
020quote:Op maandag 17 maart 2008 15:07 schreef denthemen het volgende:
ProsacZo'n z-side boefje met een anti 020 shirtje.. Pm jorien even, kunnen jullie samen plannen maken om de ArenA te bestormen
Hij moet behouden blijven voor de eredivisie, zo'n klasbak misstaat ook niet bij Heracles of wil je dat ie bij Real gaat voetballen?quote:Op maandag 17 maart 2008 15:10 schreef Damzkieee het volgende:
Wat een vedette eigenlijk zeg, die Urzaiz.
Kunnen we die niet huren volgend seizoen?
Hij is goed genoeg voor Real als ik hier de insiders hoor, maar het zou prachtig zijn als we zo'n vedette konden scoren in Almeloquote:Op maandag 17 maart 2008 15:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij moet behouden blijven voor de eredivisie, zo'n klasbak misstaat ook niet bij Heracles of wil je dat ie bij Real gaat voetballen?
Ga je weer eens naar het stadion ja?quote:
Ja ik ga, boys heeft me uitgenodigdquote:Op maandag 17 maart 2008 15:14 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ga je weer eens naar het stadion ja?
Kun je even foto's voor me maken voor op mn website?
Ga klagen bij degene die mijn proza hier moest plaatsen.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:12 schreef Damzkieee het volgende:
Prosac, gast, je verknald het topic met je gehuil.
1-2 Everton en Lakic, en nu gauw gaan spelen, hup.
quote:Op maandag 17 maart 2008 15:15 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja ik ga, boys heeft me uitgenodigd
quote:
Bok is op uit dit topic bloedhondquote:
quote:Op maandag 17 maart 2008 15:19 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hebben ze ook een Smalland bij de Kuip dan?
Aerts=Kakkerlak=Uitfluitenquote:Op maandag 17 maart 2008 15:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een erkenning voor mijn stukjes. Te horen aan het fluitconcert bij het afvoeren van Aerts gisteren denken voldoende Arena bewoners hetzelfde over veel andere spelers.
Jij komt hier de stoere bink uithangen met je opmerkingen over ex-Groningersquote:Op maandag 17 maart 2008 15:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ga klagen bij degene die mijn proza hier moest plaatsen.
Prachtig staaltje stemmingmakerij door de media, want er werd niet gefloten toen Rommedahl erin kwam....quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef albertfriet het volgende:
Wel weer sad dat er mensen fluiten toen rommedahl der in kwam gisteren
In het Groningen topic dan toch zeker. Ik plaats het hier niet zelf waarde vrind.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij komt hier de stoere bink uithangen met je opmerkingen over ex-Groningers
En dan mijn stukjes belonen met een:quote:Op maandag 17 maart 2008 15:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Aerts=Kakkerlak=Uitfluiten
Kenneth Vermeer=Ajacied=Staande ovatie
Hapquote:
Niets tegen Rommedahl, maar als Leo ook nog op de bank zit, is het belachelijk dat Rommedahl erin komt. Ik denk ook dat dat gefluit meer voor Koster was. En als dat zo was, is dat terecht.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:11 schreef albertfriet het volgende:
Wel weer sad dat er mensen fluiten toen rommedahl der in kwam gisteren
Beetje meer respect is op zijn plaats voor een lid van Heracles.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:56 schreef Damzkieee het volgende:
Fluit Schaamhaar weer dan?
Dat weet ik wel zeker. Koster ziet het absoluut niet in hem zitten. Ik snap dat niet, want tegen Excelsior mocht hij 45minuten mee doen en toen speelde hij erg sterk en was hij enorm dreigend.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Leo gaat weinig minuten meer maken vrees ik....
Leo zat niet alleen op de bank, hij begon 5 minuten eerder met warmlopen dan Rommelbak...En inderdaad er werd wel gefloten maar ik heb meer het gevoel dat het naar Koster was inplaats van Rommelbakquote:Op maandag 17 maart 2008 15:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Niets tegen Rommedahl, maar als Leo ook nog op de bank zit, is het belachelijk dat Rommedahl erin komt. Ik denk ook dat dat gefluit meer voor Koster was. En als dat zo was, is dat terecht.
Ja dat snap ik ook niet. Als Ajax 4-3-3 speelt is dat nog altijd het sterkst net Huntelaar in de spits met op de flanken Suarez en Leonardo...quote:Op maandag 17 maart 2008 15:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Koster ziet het absoluut niet in hem zitten. Ik snap dat niet, want tegen Excelsior mocht hij 45minuten mee doen en toen speelde hij erg sterk en was hij enorm dreigend.
Uitstekendquote:Op maandag 17 maart 2008 14:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Oh nee kut.
Wat een kutbeleid, de eerste 20 jaar komen we er niet bovenop. Woensdag wordt het gewoon weer een overwinning voor psv. En dan kunnen we weer play-offs spelen. En die zullen we ook wel verliezen. Maar ach, dat maakt eigenlijk helemaal niet uit, want de voorronde CL winnen we toch nooit. Onze club is ziek, doodziek.
Zo beter?
Leonardo was dramatisch tegen Excelsior?quote:Op maandag 17 maart 2008 15:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Koster ziet het absoluut niet in hem zitten. Ik snap dat niet, want tegen Excelsior mocht hij 45minuten mee doen en toen speelde hij erg sterk en was hij enorm dreigend.
Zo zijn jullie toch op de "side"quote:
Jezus Nashje, hier maar een http://www.depressief.nl/ kijkje nemen?quote:
Vond ik niet. Ik vond hem erg dreigend en hij hield constant 2 a 3 verdedigers bezig. En hij maakte een prima goal.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:52 schreef Jasza het volgende:
[..]
Leonardo was dramatisch tegen Excelsior?
Kut, maar zelfs met een kut selectie beleid haalt hij er volle punten mee, bij een club is dit toch heel erg anders dus er is nog vrij weinig over te zeggen maar ik denk dat het wel goed komt.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:24 schreef Bullebak het volgende:
Hoe vond/vind je het selectiebeleid van Van Basten bij Oranje, Mike?
Volgens mij moet je het verhaal van Cruijff nog is doorlezen. Niemand heeft hem halt toegeroepen, hij heeft met van Basten zijn visie gedeeld en Marco vond het te rigoreus en heeft gelijk kregen van zowat elke analist.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Cruyff die is weggestuurd op het moment dat hij toezegt Ajax onder handen te willen nemen en radicale veranderingen te willen doorvoeren, maar door wie wordt hem een halt toegeroepen? Door de door het bestuur aangestelde nieuwe trainer Marco v Basten die nog nat achter oren durft te zeggen dat het met de jeugdopleiding wel goed gaat ondanks dat afgelopen jaar sinds tijden de prijs voor beste jeugdopleiding naar PSV is gegaan.
Anders pak je mijn reactie kei serieus op...quote:Op maandag 17 maart 2008 15:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jezus Nashje, hier maar een http://www.depressief.nl/ kijkje nemen?
Ik vind het zoveel gelul dat de club dood is/aan het gaan is, op het moment heb je nog steeds het grootste kapitaal in Nederland en dat veranderd niet 1,2,3.
En juist nu het rapport uitgekomen is ben ik het weer zonniger in gaan zien er gebeurd nu tenminste wat.
Wat had van Basten dan moeten doen, gewoon overal braaf "Oke Meneer Cruijff" zeggen ? Ze wisten op dat moment er allebei niets van af. Jack van Gelder Cruiff's persoonlijke ballenlikkertje wist van Cruiff dat hij al maanden niet op de toekomst was geweest. Van Basten heeft laten zien dat hij ergens tegenin kan gaan en dat het geen simpel persoontje is zoals er eerder werd gezegd.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dan nog neemt hij de kennis van Cruyff in twijfel iets wat ik toch wel enorm gedurft vind voor een beginneling.
Sorry, ik vond gewoon de laatste posts van je nogal negatief allemaal en was ook niet serieus bedoeldquote:Anders pak je mijn reactie kei serieus op...
Maar even inhoudelijk. Doodgaan zullen we niet, maar het is wel weer tijd om omhoog te gaan. En als ik naar alle ontwikkelingen kijk krijg ik niet echt hoop ofzo.
Redelijke column op VI.nlquote:Bij Ajax-opleiding alle ballen op Frank de Boer'
17/03/2008 14:45
Aan symboliek geen gebrek, zaterdagmiddag 8 maart op het jeugdcomplex van Ajax. Nog geen 24 uur nadat Johan Cruijff vanwege een geschil over de opzet van de jeugdopleiding zijn opdracht als clubarchitect had teruggegeven, werd het belangrijkste juniorenteam genadeloos afgeschminkt door de leeftijdgenoten van Sparta Rotterdam. En dat niet alleen: de unieke
0-6 nederlaag van de A1-junioren kwam vooral tot stand door toedoen van een speler die vorig seizoen nog actief was in het A2-elftal van, jawel, Ajax. Joey Godee zocht afgelopen zomer zijn heil bij de jeugdopleiding van Sparta en scoorde zaterdag tegen zijn vorige club liefst vier keer.
Marco van Basten, de toekomstige hoofdtrainer die de ideeën van Cruijff over de opleiding veel te rigoureus vond, zag het op sportpark De Toekomst met lede ogen aan. Hij zal later op de dag nog wel een sms'je van een Utrechtse jeugdvriend hebben gehad. Want de vader van Joey Godee heet Edwin, de voormalige linkspoot met wie Van Basten in 1981 van Elinkwijk naar Ajax overstapte.
Een dag eerder, ongeveer op hetzelfde moment dat Johan Cruijff een persbericht over zijn terugtrekking liet opstellen, was de symboliek al bijna even confronterend geweest. In de bestuurskamer van de club toonden John Heitinga, Urby Emanuelson en Siem de Jong een nieuwe kledinglijn van sponsor Oger. Casual, zo wist een modeontwerper te vertellen. Maar een detail in het geshowde colbertje is allesbehalve alledaags te noemen. Not for losers, luidt de tekst die in de kraag van het jasje zit gestikt. En dat op een dag dat Ajax met het vertrek van Cruijff niets dan verliezers kende.
Je vraagt je af of ze het bij Ajax ooit zullen leren, met die potsierlijke clubstropdas met het nummer 1 erop geborduurd nog vers in het geheugen. Lef en bluf horen ontegenzeggelijk bij Ajax en Amsterdam. Maar in deze tijden van chaos zou een forse dosis bescheidenheid de club sieren.
De enige geleding waarin daarvan sprake is, is uitgerekend de door Cruijff zo beschimpte jeugdopleiding. De roerganger op De Toekomst, Jan Olde Riekerink, is de eerste om toe te geven dat Ajax zijn traditionele voorsprong op andere jeugdopleidingen in Nederland grotendeels is kwijtgeraakt. Vandaar dat Olde Riekerink en technisch directeur Martin van Geel een uitvoerig plan hebben gemaakt dat moet leiden tot modernisering en verbetering van de levensader van de club. Een belangrijke rol daarin is weggelegd voor Frank de Boer. De voormalige topverdediger promoveert volgend seizoen van de D1-junioren naar de A1, ten koste van Sonny Silooy. Bij het dragende elftal van de jeugdopleiding gaan alle ballen op De Boer en dat is een verstandige keuze.
Enkele maanden geleden vertelde hij me in de kantine van De Toekomst over zijn ontwikkeling als jeugdtrainer. Het was een helder en doorwrocht verhaal, waarin het gedachtegoed van zowel Johan Cruijff als Louis van Gaal weerklonk. De Boer maakte zich zorgen over de afnemende basisvaardigheden van jeugdspelers. De aanname van de bal, de passing, het koppen; aan alles merkte hij dat straatvoetbal steeds meer uit het leven van kinderen verdwijnt. Het is een stokpaardje van Cruijff, al jaren.
Een ander aspect dat De Boer bovenmatig interesseert, is de mentale weerbaarheid van zijn spelertjes. Als geen ander kent de 112-voudig international het belang van geestkracht op de lange weg naar de top. In zijn ogen speelt mentaliteit een doorslaggevende rol in de ontwikkeling van een voetballer, meer nog dan aangeboren talent. Het had uit de mond van Van Gaal kunnen komen. Kortom, De Boer verenigt het beste van beide werelden in zich. En bovenal brengt hij twee eigenschappen mee die Ajax de laatste jaren zo node mist:
nuchterheid en bescheidenheid.
Hij vond het niet best, hij vond het te rigoreus omdat ze beide niet op de hoogte waren van de zaken in de jeugdopleiding.quote:Op maandag 17 maart 2008 17:29 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, dat zeg ik dus net.. Het loopt van geen kant in de jeugd, maar Bassie vond het wel best.
0-6 van Sparta.
Was t eigenlijk wel eens.quote:Op maandag 17 maart 2008 15:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jezus Nashje, hier maar een http://www.depressief.nl/ kijkje nemen?
quote:Gabri valt definitief af voor topper
Geschreven op maandag, 17 maart om 16:37
Gabri kan Ajax definitief niet ondersteunen in de beladen competitietopper tegen PSV. De Spanjaard heeft last van een scheurtje in zijn hamstring, opgelopen in het competitieduel tegen Willem II. Over de inzetbaarheid van middenvelder Siem de Jong bestaat nog onzekerheid. Klik hier! “Jammer, erg jammer”, sipte trainer Adrie Koster maandag nadat hij de exacte diagnose over Gabri vernam. “Hij is toch een van onze betere spelers”, zei de coach verder aan het Algemeen Dagblad. Koster kon tijdens de training tevens niet beschikken over De Jong die met liesklachten binnenbleef.
Door de personele problemen is Jeffrey Sarpong weer bij de selectie gehaald. De middenvelder maakte dit seizoen nog geen speelminuten in de competitie. Wel was hij er bij in de Champions League-onmoeting tegen Slavia Praag, waarin de Amsterdammers uiteindelijk over twee duels moesten capituleren.
Verder werd Rasmus Lindgren voortijdig naar de kleedkamer gesommeerd. De speler is pas net hersteld van een hamstringkwetsuur. “We nemen geen enkel risico. Hij moet woensdag echt aan de bak, vandaar dat hij niet meedeed met alle oefeningen”, aldus Koster.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |