quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:41 schreef Damzkieee het volgende:
Euh welke 4?
quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:29 schreef Bartoli het volgende:
nu een kopgroep met Eisel, Kuschynski, Terpstra en Voigt.
quote:
Ik zit een streampje zonder geluid te kijken op mn werkquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:57 schreef TheArt het volgende:
Het begint op Sporza.
Wind en regen hebben we de afgelopen dagen genoeg gehad. En nu lag bij de finish geloof ik weer aardig sneeuw (gister ook al aan de kant van de weg)quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:56 schreef Damzkieee het volgende:
TT klopt niet helemaal met de beelden die ik nu zie. Mooi weer.
In de heuvels zal het wel koud zijn idd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:02 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Wind en regen hebben we de afgelopen dagen genoeg gehad. En nu lag bij de finish geloof ik weer aardig sneeuw (gister ook al aan de kant van de weg)
Poli was een anti-klimmer en won alleen doordat hij een grote voorsprong kreeg. Volgens mij won hij trouwens niet op de Ventoux, maar in een rit die over de Ventoux ging en finish na de afdaling.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:32 schreef Ambrosius het volgende:
Eros Poli won ooit op de Ventoux. Voigt, een man met ook zo'n 'klimmerslichaam' kan dit kunststukje nadoen?
Dat was het ja, hij kwam als eerste door op de Ventoux.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:16 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Poli was een anti-klimmer en won alleen doordat hij een grote voorsprong kreeg. Volgens mij won hij trouwens niet op de Ventoux, maar in een rit die over de Ventoux ging en finish na de afdaling.
Voigt is in staat om cadeau's te geven aan Garate in de Giro of Gesink te kloppen op de Rettenbachferner, beetje beter dan Poli dus.
Rebellin is hij al kwijtquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:15 schreef ApolloCreed het volgende:
Rebellin en Schleck raakt Gesink niet kwijt ...
Compleet geparkeerdquote:
Hehe, ja ik zie 't, Popvych volgende slachtofferquote:
Staat 'ie wel om bekend, maar het zou wel erg onlogisch zijn als hij gaat overpakken terwijl de kopman erachter rijdt hè. Hoewel Evans dadelijk wel gaat winnen op een hele lame manier.quote:
Vanwege dat laatste mijn irritatie alvastquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:23 schreef icebliss het volgende:
[..]
Staat 'ie wel om bekend, maar het zou wel erg onlogisch zijn als hij gaat overpakken terwijl de kopman erachter rijdt hè. Hoewel Evans dadelijk wel gaat winnen op een hele lame manier.
Da's wel minder, nu vlak en dan sprint hij even naar de etappezege..quote:
Zo vreemd is dat in dit geval nu ook weer niet. Liever zo'n situatie dan zoals het gister gingquote:
Zo gaat dat nou eenmaal met de buit verdelen. Gesink geel en Evans de ritzege. Gesink zal er geen nacht van wakker liggen.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Zo gaat dat nou eenmaal met de buit verdelen. Gesink geel en Evans de ritzege. Gesink zal er geen nacht van wakker liggen.
afschrijven niet maar waar willen ze dat goed maken? Het enige wat ze kunnen doen is Gesink isoleren in de komende etappes zodat hij alles zelf moet gaan oplossen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:32 schreef Leatherface het volgende:
Gesink.
Hij staat er zeer goed voor. Maar Rebellin en Popovych hebben dusdanig de schade weten te beperken dat ik ze nog niet afschrijf.
Als je samenwerkt idd. Niet als je als medevluchter in het wiel blijft plakken en dan die oude 'wielerwet' tevoorschijn haalt. Het is not done om 6 km in het wiel te plakken en er dan langs te sprinten. Oók als de ander de gele trui krijgt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Zo gaat dat nou eenmaal met de buit verdelen. Gesink geel en Evans de ritzege. Gesink zal er geen nacht van wakker liggen.
er is geen tijdritquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:47 schreef Mr_DG het volgende:
Die Evansheeft nog nooit van zn leven op kop gereden.
Weet iemand hoelang de tijdrit duurt??
Gesink = de nieuwe Rasmussen
Helemaal eens met dit verhaalquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je samenwerkt idd. Niet als je als medevluchter in het wiel blijft plakken en dan die oude 'wielerwet' tevoorschijn haalt. Het is not done om 6 km in het wiel te plakken en er dan langs te sprinten. Oók als de ander de gele trui krijgt.
true maar aan de andere kant had Evans wss niet kunnen overnemen. Dat hij dan in de sprint wint tsja. Had Gesink hem er maar af moeten pieren. Zonder ongelukken wint Gesink 9 jaar na Boogerd Parijs-Nice en dat is al knap genoegquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:53 schreef knep het volgende:
[..]
Helemaal eens met dit verhaal.
Bah Evans.
Dan zal ie wel winnen hoop ik.quote:
Doe nou niet net alsof je vandaag voor het eerst wielrennen kijkt. In de situatie van Evans, met Popovych dus achter je, is dit het enige logische om te doen, niks mis mee.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je samenwerkt idd. Niet als je als medevluchter in het wiel blijft plakken en dan die oude 'wielerwet' tevoorschijn haalt. Het is not done om 6 km in het wiel te plakken en er dan langs te sprinten. Oók als de ander de gele trui krijgt.
Daar heb je wel gelijk, al is het de vraag of Evans overnemen kon, hij blijft gewoonquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind hem zelfs erger dan Rebellinquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk, al is het de vraag of Evans overnemen kon, hij blijft gewoon
Sympathieke vent, maar als renner vind ik bijna zo erg als Rebellin
1: Laten we dat niet hopen zegquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:47 schreef Mr_DG het volgende:
Die Evansheeft nog nooit van zn leven op kop gereden.
Weet iemand hoelang de tijdrit duurt??
Laten we hopen van nietquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:47 schreef Mr_DG het volgende:
Inderdaad... natuurlijk is Evans een kutrenner die altijd zit te plakken in het wiel, maar als hij hier mee over ging nemen zou het wel een volledig belachelijke ploegentaktiek zijn van lottoquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:59 schreef BVO het volgende:
[..]
Doe nou niet net alsof je vandaag voor het eerst wielrennen kijkt. In de situatie van Evans, met Popovych dus achter je, is dit het enige logische om te doen, niks mis mee.
hoezo? Evans had toch met ploegleiding overlegt wat nu te doen want Evans was bereid om te wachten op Popo. Na overleg sprong die weer terug naar Gesink zijn wiel. Dus ze gingen voor de rit en niet meer voor klassement lijkt me dan anders laat je Cadel wachten op Popo.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:25 schreef Teizzz het volgende:
[..]
Inderdaad... natuurlijk is Evans een kutrenner die altijd zit te plakken in het wiel, maar als hij hier mee over ging nemen zou het wel een volledig belachelijke ploegentaktiek zijn van lotto
Ritoverwinning lijkt me meer waard dan 2e plaats in het klassement. Denk ook niet dat Popo zoveel harder kon, ook met Evans voor zich, hij kon ook niet volgen toen Evans nog gewoon tempo aan het rijden was.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Matige taktiek van Lotto. Wat hebben ze aan een ritoverwinning als ze hun kopman zo alleen laten staan. Terecht commentaar trouwens op Eurosport dat Evans door te knechten voor Popo krediet opbouwt om een beter gemotiveerde meesterknecht te hebben in de Tour.
Misschien toch beter om hem nog geen Tour te laten rijden op zijn leeftijd. Zuinig zijn op zo'n talent en pas op de plaats na het voorseizoen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:27 schreef Damzkieee het volgende:
Die gaat sowieso bergetappes winnen in de tour, kan niet missen.
Nouja misschien wel matige taktiek, maar wanneer je besluitend evans mee te laten gaan kun je natuurlijk mooi gebruik ervan maken dat je klassements man achterin zit. Wanneer Evans mee zou helpen zou hij zelf minder kans hebben op de overwinning en popovich op grotere achterstand komen. Dat zou dus echt een totaal belachelijke taktiek zijnquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Matige taktiek van Lotto. Wat hebben ze aan een ritoverwinning als ze hun kopman zo alleen laten staan. Terecht commentaar trouwens op Eurosport dat Evans door te knechten voor Popo krediet opbouwt om een beter gemotiveerde meesterknecht te hebben in de Tour.
Je zag dat Popo vooral in dat dalende stuk tijd verloor op de mannen achter hem die wel samenwerkten, dat had toch wel een seconde of 10-15 gescheeld.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ritoverwinning lijkt me meer waard dan 2e plaats in het klassement. Denk ook niet dat Popo zoveel harder kon, ook met Evans voor zich, hij kon ook niet volgen toen Evans nog gewoon tempo aan het rijden was.
Ja, ik wil het ook zien! Weer studieverplichtingen, morgen bij m'n vriendin langs, die ik, als ze hier is, verplicht te kijkenquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:29 schreef Zwansen het volgende:
Wow. Ik heb iets gemist dus.
Zou er nog een sportjournaal komen waar ik het kan zien?
18.45 komt er al jaren een Sportjournaal.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:29 schreef Zwansen het volgende:
Wow. Ik heb iets gemist dus.
Zou er nog een sportjournaal komen waar ik het kan zien?
En vergeet Stef Clement niet. Clement en Dekker zijn ook een prima tijdrijkoppel. Zou wat zijn geweest voor de Trofeo Baracchiquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:46 schreef Ericr het volgende:
Gesink/Dekker wat een mooi koppel kan dat worden. Gesink dan natuurlijk wel de betere klimmer maar er zit weer muziek in het Nederlandse klimarsenaal.
had hij beetje subtiel moeten aanpakken doen en hem richting de hekken moeten rijden zodat hij niet uit zijn wiel kon komen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:46 schreef Ericr het volgende:
Gesink/Dekker wat een mooi koppel kan dat worden. Gesink dan natuurlijk wel de betere klimmer maar er zit weer muziek in het Nederlandse klimarsenaal.
Gesink wilde Evans de hekken inrijden zegt hij net in het sportjournaal.
Inderdaad, hij ging naar rechts om Evans te blokken, maar daar was hij net te laat meequote:Op donderdag 13 maart 2008 18:46 schreef Ericr het volgende:
Gesink wilde Evans de hekken inrijden zegt hij net in het sportjournaal.
Hij had daarvoor best wat kunnen doen , een minkukel is het die Evansquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik wilde dat hij dat ook deed walgelijk van mij hè?quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
had hij beetje subtiel moeten aanpakken doen en hem richting de hekken moeten rijden zodat hij niet uit zijn wiel kon komen.
Mwah, Clement is toch al weer 25. Die zal gewoon een subtopper blijven met af en toe een uitschieter denk ik. Dekker en Gesink hebben de potentie absolute toppers te worden in het rondewerk.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En vergeet Stef Clement niet. Clement en Dekker zijn ook een prima tijdrijkoppel. Zou wat zijn geweest voor de Trofeo Baracchi
Wieltjeszuigers moeten er ook zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:27 schreef knep het volgende:
Evans![]()
![]()
Smerige wieltjeszuiger
.
Gesink super
Sorry, maar Thomas Dekker is vooral een ventje met een grote waffel. En boekt niet zo heel veel progressie. Hoogstens top 10 renner voor de Tour maar meer ook niet.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mwah, Clement is toch al weer 25. Die zal gewoon een subtopper blijven met af en toe een uitschieter denk ik. Dekker en Gesink hebben de potentie absolute toppers te worden in het rondewerk.
Ok, dit is echt pure onzin. Thomas boekt juist ontzettend voor progressie. Als je alleen maar elk jaar naar zijn prestaties in de klassiekers kijkt, zie je dat hij heel veel wint per jaar. Vergeet niet dat Dekker nog maar 23 is hè. En na de Tirreno gewonnen te hebben, een jaar later Romandië winnen, is wel degelijk vooruitgang. Zeker op het gebied waar hij op wilt uitblinken. Daarna nog een ritzege in de koninginnenrit van Zwitserland en top-15 op het WK. Als dat geen progressie is, weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sorry, maar Thomas Dekker is vooral een ventje met een grote waffel. En boekt niet zo heel veel progressie. Hoogstens top 10 renner voor de Tour maar meer ook niet.
Vergeet ook niet dat hij de laatste twee jaar veel pech gehad heeft. Twee jaar geleden mistte hij zijn naseizoen door een gebroken pols, en vorig jaar heeft hij na de Ronde van het Baskenland bijna het hele seizoen last gehad van een heupblessure. Ik gun Gesink natuurlijk het allerbeste, maar die zal ook nog wel wat pech op zijn pad krijgen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ok, dit is echt pure onzin. Thomas boekt juist ontzettend voor progressie. Als je alleen maar elk jaar naar zijn prestaties in de klassiekers kijkt, zie je dat hij heel veel wint per jaar. Vergeet niet dat Dekker nog maar 23 is hè. En na de Tirreno gewonnen te hebben, een jaar later Romandië winnen, is wel degelijk vooruitgang. Zeker op het gebied waar hij op wilt uitblinken. Daarna nog een ritzege in de koninginnenrit van Zwitserland en top-15 op het WK. Als dat geen progressie is, weet ik het ook niet meer.
Volledig de plank misgeslagen, Klopkoek.
Ik vind hem ook steeds beter worden, vergeet ook LBL niet, toen kreeg hij het gaatje net niet dicht.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ok, dit is echt pure onzin. Thomas boekt juist ontzettend voor progressie. Als je alleen maar elk jaar naar zijn prestaties in de klassiekers kijkt, zie je dat hij heel veel wint per jaar. Vergeet niet dat Dekker nog maar 23 is hè. En na de Tirreno gewonnen te hebben, een jaar later Romandië winnen, is wel degelijk vooruitgang. Zeker op het gebied waar hij op wilt uitblinken. Daarna nog een ritzege in de koninginnenrit van Zwitserland en top-15 op het WK. Als dat geen progressie is, weet ik het ook niet meer.
Volledig de plank misgeslagen, Klopkoek.
Uhu, en in de AGR waar hij zo'n beetje het hardste van iedereen de Eyser op knalde. Jammer genoeg zat 'ie weer eens te ver in de groep...quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind hem ook steeds beter worden, vergeet ook LBL niet, toen kreeg hij het gaatje net niet dicht.
Eigenlijk komen we daar pas achter als hij een grote ronde rijdt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens mij liggen Gesink zijn kansen net hoger in de klassiekers. Voor koersen als LBL en het middengebergte moet hij ideaal zijn. Bij het hooggebergte blijf ik toch nog wat wantrouwig ...
Ja, goed dat ze werken aan iets wat relatief eenvoudig kan verbeterd worden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:51 schreef -skippybal- het volgende:
Jammer genoeg zat 'ie weer eens te ver in de groep...
Evans had geen enkel belang om over te nemen omdat ploegmaatje Popovych achter hun zat. Heeft niks met wieltjeszuigen te maken. Gesink zei zelf in een interview met Studio Sport dat hij het wel kon begrijpen. Popovych maakt immers (nog steeds) kans op de eindzege.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:48 schreef Tommeke het volgende:
Evans maar liefst 15 meter op kop gereden, helaas de laatste 15, had Gesink om z'n werk de etappe dag gegund. Als je samenwerkt ok.. Maar dat wieltjeszuigen. 't Blijft me irriteren
Sommige renners zouden dan ook niet meesprinten voor de zege.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:04 schreef Bismarck het volgende:
Evans had geen enkel belang om over te nemen omdat ploegmaatje Popovych achter hun zat. Heeft niks met wieltjeszuigen te maken.
Bij de klassiekers valt hij juist tegen. Dan is het een meerijder. Zijn kracht ligt vooral bij de meerdaagse wedstrijden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ok, dit is echt pure onzin. Thomas boekt juist ontzettend voor progressie. Als je alleen maar elk jaar naar zijn prestaties in de klassiekers kijkt, zie je dat hij heel veel wint per jaar.
Als het echt zo'n fenomeen zou zijn dan was het nu al helder hoever hij het gaat schoppen. Het is waar dat de top van een wielrenner pas na zijn 28ste komt maar om nou te zeggen dat men op z'n 23ste een ongeschreven boek is...quote:Vergeet niet dat Dekker nog maar 23 is hè.
Het is allemaal niet bijster veel. Sterker nog: Romandië is tov de Tireno een beetje een achteruitgang.quote:En na de Tirreno gewonnen te hebben, een jaar later Romandië winnen, is wel degelijk vooruitgang. Zeker op het gebied waar hij op wilt uitblinken. Daarna nog een ritzege in de koninginnenrit van Zwitserland en top-15 op het WK. Als dat geen progressie is, weet ik het ook niet meer.
Wat een onzin allemaal zegquote:Op donderdag 13 maart 2008 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij de klassiekers valt hij juist tegen. Dan is het een meerijder. Zijn kracht ligt vooral bij de meerdaagse wedstrijden.
Klassiekers kan hij shaken, zijn sprint is volgens mij nog beroerder dan die van Boogerd.
[..]
Als het echt zo'n fenomeen zou zijn dan was het nu al helder hoever hij het gaat schoppen. Het is waar dat de top van een wielrenner pas na zijn 28ste komt maar om nou te zeggen dat men op z'n 23ste een ongeschreven boek is...
[..]
Het is allemaal niet bijster veel. Sterker nog: Romandië is tov de Tireno een beetje een achteruitgang.
Nee, ik vraag me af of hij veel gaat winnen.
Dat bedoel ik, dat hij niet meerijdt snap ik, maar gun Gesink door zijn werk dan gewoon de zege...quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sommige renners zouden dan ook niet meesprinten voor de zege.
Inderdaad. Voigt gaf een keer de etappe weg aan Garate in de Giro omdat hij de hele dag geen werk had hoeven doen in de kopgroep, maar dat is ook het enige geval van iemand die op die manier redeneert wat ik me kan herinneren. Wat Evans deed was volkomen normaal.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:55 schreef -skippybal- het volgende:
Oh kom op zeg. Van titels als Evans wint op Ventoux worden sponsors heel, heel erg vrolijk.
Iedereen begreep toch wel dat op het moment dat 'ie niet ging wachten op Popo, dat 'ie zou gaan spurten voor de winst?
Dat vind ik ook. Het was trouwens Evans die door kopwerk op een km of drie van de streep die groep uiteen reed en met Gesink en Popovych wegreed toen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:10 schreef -skippybal- het volgende:
Evans heeft eigenlijk helemaal die reputatie niet. Is gewoon van niet beter kunnen vaak. Als 'ie kan pakt 'ie vaak z'n beurtjes wel mee.
Van een anonieme helper kan je zoiets verwachten, maar de winnaar van de Pro-Tour kan zich wel veroorloven om eens iets weg te geven. Zijn hele seizoen draait trouwens toch om de Tour en dit is maar een ritje in Parijs-Nice, Ventoux of niet. Hij had aan PR/klantenbinding kunnen doen bij Rabo.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:55 schreef -skippybal- het volgende:
Oh kom op zeg. Van titels als Evans wint op Ventoux worden sponsors heel, heel erg vrolijk.
Iedereen begreep toch wel dat op het moment dat 'ie niet ging wachten op Popo, dat 'ie zou gaan spurten voor de winst?
Hij zal wel een stuk sneller zijn dan Evans, Contador, Menchov en meer van dat soort renners, maar ondertussen zijn er erg veel van het type "complete renners" zoals Rebellin, Bettini, Di Luca, Valverde, Gilbert, Ricco, Schumacher en ik denk dat die allemaal nog iets sneller zijn, dus in de klassiekers zal hij toch moeten wegrijden bij die mannen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:52 schreef Tommeke het volgende:
Dekker heeft trouwens toch wel een redelijke sprint?
Klopt, je hebt gelijk, ik had het Gesink gewoon erg gegund, hij werkte er zo hard voor en Evans dan in dat wiel.verdorie das niet eerlijk denk ik dan.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:18 schreef horstjan het volgende:
Gesink reed voor z'n klassement en dat ging nu ten koste van de overwinning een heel normale zaak dat Evans daar van profiteerde. Had Gesink persé moeten winnen dan had hij het kunnen proberen te "regelen".
Ja, zo denk ik er eigenlijk ook over...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:34 schreef maril het volgende:
[..]
Klopt, je hebt gelijk, ik had het Gesink gewoon erg gegund, hij werkte er zo hard voor en Evans dan in dat wiel.verdorie das niet eerlijk denk ik dan.
Dat kan natuurlijk altijd en in die zin is een overwinning pas zeker na de laatste keer dat een finish is gepasseerd. Maar het ziet er verder gewoon goed uit voor Gesink, Rabo heeft een ploeg die kan controleren. Moerenhout, Tankink, Flecha en de Maar kunnen de boel wel aardig bij elkaar houden.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:15 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat er inderdaad weinigen zo diep kunnen gaan als Evans. Voigt misschien.
Overigens ben ik allerminst zeker voor wat betreft de eindzege voor Gesink. In een man tegen man gevecht bergop zullen Rebeliin en Popovych het waarschijnlijk niet van hem winnen, tenzij Gesink zelf een inzinking kent.
Maar hij kan nog vallen, lek rijden op een bepalend moment, of verrast worden met een aanval op een onverwacht moment.
Gesink zou als beter klimmer op de Col d'Eze normaal gesproken niet onder hoeven doen voor Rebellin, Nocentini of Popovych.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk altijd en in die zin is een overwinning pas zeker na de laatste keer dat een finish is gepasseerd. Maar het ziet er verder gewoon goed uit voor Gesink, Rabo heeft een ploeg die kan controleren. Moerenhout, Tankink, Flecha en de Maar kunnen de boel wel aardig bij elkaar houden.
Zondag is de lastigste rit maar dit het terrein waar Gesink kan uitblinken.
Was z'n 6e jaar al hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:02 schreef Ambrosius het volgende:
Boogerd won in z'n tweede jaar als prof Parijs-Nice, hopelijk kan Gesink dit nadoen.
Ok, nu weet ik zeker dat je er niets van af weet. In de klassiekers rijdt hij steeds beter. Echt zijn terrein. Vorig seizoen net geen top-10 in de Gold Race. Bijna bij Schleck en Di Luca gekomen in de finale van L-B-L en ook in de Waalse Pijl de finaler gekleurd met een aanval. In Lombardije top-10 en moet ik nog doorgaan soms?quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij de klassiekers valt hij juist tegen. Dan is het een meerijder. Zijn kracht ligt vooral bij de meerdaagse wedstrijden.
Klassiekers kan hij shaken, zijn sprint is volgens mij nog beroerder dan die van Boogerd.
[..]
Als het echt zo'n fenomeen zou zijn dan was het nu al helder hoever hij het gaat schoppen. Het is waar dat de top van een wielrenner pas na zijn 28ste komt maar om nou te zeggen dat men op z'n 23ste een ongeschreven boek is...
[..]
Het is allemaal niet bijster veel. Sterker nog: Romandië is tov de Tireno een beetje een achteruitgang.
Nee, ik vraag me af of hij veel gaat winnen.
wat Voigt deed dat was normaal. Als we wieltjeszuigers als Evans en Carlstrom ook al gaan classificeren als normaal dan wil ik je wel eens tegenkomen in een wedstrijd en dan als je kans maakt op een overwinning ga ik in je wiel hangen.. geloof me, na 2 minuten heb je je mening bijgesteld..quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:31 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Inderdaad. Voigt gaf een keer de etappe weg aan Garate in de Giro omdat hij de hele dag geen werk had hoeven doen in de kopgroep, maar dat is ook het enige geval van iemand die op die manier redeneert wat ik me kan herinneren. Wat Evans deed was volkomen normaal.
Wat Evans deed was volkomen normaal. Hij had nota bene zelf dusdanig tempo gemaakt dat zijn eigen kopman eraf moest. Gesink heeft de laatste 4/5 kilometer op kop gereden en dan nog voor z'n eigen klassement, maar dat is wat anders dan een hele dag in het wiel zitten zoals Voigt destijds.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat Voigt deed dat was normaal. Als we wieltjeszuigers als Evans en Carlstrom ook al gaan classificeren als normaal dan wil ik je wel eens tegenkomen in een wedstrijd en dan als je kans maakt op een overwinning ga ik in je wiel hangen.. geloof me, na 2 minuten heb je je mening bijgesteld..
Mja, gevaarlijk... de best geklasseerde is Barredo op 4'07", dus Rabobank zal ze ongetwijfeld niet heel ver weg laten rijden. Voorsprong is nu een minuutje of 2.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:49 schreef Damzkieee het volgende:
Gevaarlijke mannen mee nog?
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:37 schreef TheArt het volgende:
Clement gevallen in de kopgroep, toen hij zich aan het bevoorraden was en nu opgegeven
Standaard Gerolsteiner water bij de rabo vanaf hedenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Meevaller dat Gerolsteiner kwam helpen.
1. Carlos Barredoquote:
Kroon is inderdaad zo'n typische net-niet rijder.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
typisch kroon. vaak erbij maar afmaken (op een enkele keer na)
quote:Coach rijdt Clement greppel in
SISTERON - Een dwaze manoeuvre van zijn ploegleider maakte gistermiddag een einde aan Stef Clements Parijs-Nice.
De Bredanaar liet zich net afzakken uit de kopgroep, toen één van zijn ploegleiders vanBouygues Telecom, bij hem stopte om bidons langs te brengen. ,,Bij de vierde drinkbus gaf die ploegleider een spuit gas, terwijl er een scherpe bocht aankwam. Ik reed met mijn stuur tegen een paaltje en ging onderuit, een greppel in. Ik had het toen zo gehad dat ik direct ben afgestapt.’’ Erger nog dan de verwondingen aan zijn arm en knie vond Clement het dat de ploegleider (‘een nieuwe, ik weet niet eens hoe hij heet’) geen excuses maakte, maar direct met een reservefiets kwam aanzetten. Ook Tom Stamsnijder (Gerolsteiner) en Tom Veelers (Skil) staakten de strijd.
De situatie voor Rabo, ondanks de opgave van Tankink, is nu ideaal. De beste vooraan staat nu op 20 minuten. Kohl zit vooraan, waarschijnlijk als springplank voor Rebellin, maar dan moet Gerolsteiner het gat wel klein houden. Kortom, Rabo zit in een zetel.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:22 schreef Bartoli het volgende:
Opgave Tankink. Rabo al 2 man kwijt nu. Hayman ook al opgegeven in een vd andere ritten.
Lhotellerie laat zich uitzakken
Daarnaast is het voor L'Hotellerie zelf ook beter. Met top-10 in het eindklassement is hij al blij en deze vlucht was met hem erbij gedoemd te mislukken. Dan maar geen extra krachten meer verspillen als je toch al zeker bent van die bergtrui.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:30 schreef Ereinion het volgende:
Ik vermoed dat Rabo en Skil een dealtje hebben gesloten. Rabobank rijdt niet achter Lhotellerie aan, zolang die zich laat terugzakken als hij zeer is van de bergtrui. Iedereen tevreden.
Toch niet met Gio Lippens op de motorquote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Uitzending: 14:50, Ned 1![]()
Ik zit al klaar
Ik denk dat Rabobank het gevaar al zag. Met die 5.00 voorsprong (met Lhot erbij) had Rabobank dat wss nooit in haar eentje kunnen dichten (zonder Tankink en Hayman erbij). Van Gerolsteiner kregen ze neem ik aan geen hulp met Bernie Kohl voorin en van andere ploegen wellicht ook niet of het zou Ag2r voor Nocentini moeten zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daarnaast is het voor L'Hotellerie zelf ook beter. Met top-10 in het eindklassement is hij al blij en deze vlucht was met hem erbij gedoemd te mislukken. Dan maar geen extra krachten meer verspillen als je toch al zeker bent van die bergtrui.
Of natuurlijk het alternatief :quote:
"Zoals Steegmans nu klimt, hij geraakt probleeeeeemloooooos over de Cipressa en de Poggio straks hoor !"quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:29 schreef Falco het volgende:
Oef, Steegmans.
Hij gooit even een muntje in de parkeermeter, komt wel goedquote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Zoals Steegmans nu klimt, hij geraakt probleeeeeemloooooos over de Cipressa en de Poggio straks hoor !"
Te zwakke klimmers..simpel.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:25 schreef Cootz het volgende:
Waarom zijn er geen Rabo's meer bij Gesink?
gelost en uitgeblust na al het werkquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:25 schreef Cootz het volgende:
Waarom zijn er geen Rabo's meer bij Gesink?
cruciaal was de opgave van Tankink en die lekke band waar de ploeg opgesoepeert isquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:34 schreef Cootz het volgende:
Grote kans dat Gesink het geel verliest aan Rebellin vandaag, en dat komt echt voor een groot deel doordat hij niemand meer bij zich heeft...
Dit wordt weer een leuk wielerseizoen met jouquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, op zich is het ook wel wat dat al die big guys zo vreselijk allemaal elkaar nodig hebben om een jochie van 21 te kloppen natuurlijk...
Leermomentjequote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:37 schreef Cootz het volgende:
Maar dat dalen mag ie nog wel wat oefenen als hij daadwerkelijk in de bergen het verschil wil gaan maken...
Beter op deze manier geklopt (hier is nog van te leren en op te vangen door ondersteuning van een sterkere ploeg) dan al tijdens de beklimming door het ijs te zakken.quote:
Ze moeten idd flink hun best doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, op zich is het ook wel wat dat al die big guys zo vreselijk allemaal elkaar nodig hebben om een jochie van 21 te kloppen natuurlijk...
Dat is zeker waar ja. Als je zoeen Petacchi in de Tour een beetje als een wijf van tachtig in het rond ziet blunderen op het eerste het beste cat3 colletje...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Beter op deze manier geklopt (hier is nog van te leren en op te vangen door ondersteuning van een sterkere ploeg) dan al tijdens de beklimming door het ijs te zakken.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef Ambrosius het volgende:
Wel mooi dat Gesink zo blijft vechten.
Hij staat nog steeds hoog in het klassement natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef Ambrosius het volgende:
Die hoopt dat ze tegen elkaar gaan rijden en dat hij nog wat terug kan pakkenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef Ambrosius het volgende:
Tuurlijk, maar voor het zelfde geld is zo'n jonge renner geknakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij staat nog steeds hoog in het klassement natuurlijk.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:46 schreef Klopkoek het volgende:
Evans mag wel per ogenblik sterven, wat een strontvervelend figuur is dat.
En Gesink is mooi door het ijs gezakt, als je al zelfs niet van de bejaarde Rebellin kan winnen...
(sinds wanneer kan Rebellin klimmen?)
En Gesink is mooi door het ijs gezakt, als je al zelfs niet van de bejaarde Rebellin kan winnen...
Ervoor zorgen dat de ander de bonificatieseconden niet kon pakken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:48 schreef Ereinion het volgende:
Wat deden die Rebellin en Nocentini nou op het eind?
Maar wat voor belang heeft Nocentini daar bij, die blijft zo tweede.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat de ander de bonificatieseconden niet kon pakken.
Zal wel een deal geweest zijn, die twee voor het klassement, de vier overigen mochten vechten voor de zege.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:49 schreef Ereinion het volgende:
Maar wat voor belang heeft Nocentini daar bij, die blijft zo tweede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |