Vergeet ook niet dat hij de laatste twee jaar veel pech gehad heeft. Twee jaar geleden mistte hij zijn naseizoen door een gebroken pols, en vorig jaar heeft hij na de Ronde van het Baskenland bijna het hele seizoen last gehad van een heupblessure. Ik gun Gesink natuurlijk het allerbeste, maar die zal ook nog wel wat pech op zijn pad krijgen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ok, dit is echt pure onzin. Thomas boekt juist ontzettend voor progressie. Als je alleen maar elk jaar naar zijn prestaties in de klassiekers kijkt, zie je dat hij heel veel wint per jaar. Vergeet niet dat Dekker nog maar 23 is hè. En na de Tirreno gewonnen te hebben, een jaar later Romandië winnen, is wel degelijk vooruitgang. Zeker op het gebied waar hij op wilt uitblinken. Daarna nog een ritzege in de koninginnenrit van Zwitserland en top-15 op het WK. Als dat geen progressie is, weet ik het ook niet meer.
Volledig de plank misgeslagen, Klopkoek.
Ik vind hem ook steeds beter worden, vergeet ook LBL niet, toen kreeg hij het gaatje net niet dicht.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ok, dit is echt pure onzin. Thomas boekt juist ontzettend voor progressie. Als je alleen maar elk jaar naar zijn prestaties in de klassiekers kijkt, zie je dat hij heel veel wint per jaar. Vergeet niet dat Dekker nog maar 23 is hè. En na de Tirreno gewonnen te hebben, een jaar later Romandië winnen, is wel degelijk vooruitgang. Zeker op het gebied waar hij op wilt uitblinken. Daarna nog een ritzege in de koninginnenrit van Zwitserland en top-15 op het WK. Als dat geen progressie is, weet ik het ook niet meer.
Volledig de plank misgeslagen, Klopkoek.
Uhu, en in de AGR waar hij zo'n beetje het hardste van iedereen de Eyser op knalde. Jammer genoeg zat 'ie weer eens te ver in de groep...quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind hem ook steeds beter worden, vergeet ook LBL niet, toen kreeg hij het gaatje net niet dicht.
Eigenlijk komen we daar pas achter als hij een grote ronde rijdt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens mij liggen Gesink zijn kansen net hoger in de klassiekers. Voor koersen als LBL en het middengebergte moet hij ideaal zijn. Bij het hooggebergte blijf ik toch nog wat wantrouwig ...
Ja, goed dat ze werken aan iets wat relatief eenvoudig kan verbeterd worden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:51 schreef -skippybal- het volgende:
Jammer genoeg zat 'ie weer eens te ver in de groep...
Evans had geen enkel belang om over te nemen omdat ploegmaatje Popovych achter hun zat. Heeft niks met wieltjeszuigen te maken. Gesink zei zelf in een interview met Studio Sport dat hij het wel kon begrijpen. Popovych maakt immers (nog steeds) kans op de eindzege.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:48 schreef Tommeke het volgende:
Evans maar liefst 15 meter op kop gereden, helaas de laatste 15, had Gesink om z'n werk de etappe dag gegund. Als je samenwerkt ok.. Maar dat wieltjeszuigen. 't Blijft me irriteren
Sommige renners zouden dan ook niet meesprinten voor de zege.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:04 schreef Bismarck het volgende:
Evans had geen enkel belang om over te nemen omdat ploegmaatje Popovych achter hun zat. Heeft niks met wieltjeszuigen te maken.
Bij de klassiekers valt hij juist tegen. Dan is het een meerijder. Zijn kracht ligt vooral bij de meerdaagse wedstrijden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ok, dit is echt pure onzin. Thomas boekt juist ontzettend voor progressie. Als je alleen maar elk jaar naar zijn prestaties in de klassiekers kijkt, zie je dat hij heel veel wint per jaar.
Als het echt zo'n fenomeen zou zijn dan was het nu al helder hoever hij het gaat schoppen. Het is waar dat de top van een wielrenner pas na zijn 28ste komt maar om nou te zeggen dat men op z'n 23ste een ongeschreven boek is...quote:Vergeet niet dat Dekker nog maar 23 is hè.
Het is allemaal niet bijster veel. Sterker nog: Romandië is tov de Tireno een beetje een achteruitgang.quote:En na de Tirreno gewonnen te hebben, een jaar later Romandië winnen, is wel degelijk vooruitgang. Zeker op het gebied waar hij op wilt uitblinken. Daarna nog een ritzege in de koninginnenrit van Zwitserland en top-15 op het WK. Als dat geen progressie is, weet ik het ook niet meer.
Wat een onzin allemaal zegquote:Op donderdag 13 maart 2008 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij de klassiekers valt hij juist tegen. Dan is het een meerijder. Zijn kracht ligt vooral bij de meerdaagse wedstrijden.
Klassiekers kan hij shaken, zijn sprint is volgens mij nog beroerder dan die van Boogerd.
[..]
Als het echt zo'n fenomeen zou zijn dan was het nu al helder hoever hij het gaat schoppen. Het is waar dat de top van een wielrenner pas na zijn 28ste komt maar om nou te zeggen dat men op z'n 23ste een ongeschreven boek is...
[..]
Het is allemaal niet bijster veel. Sterker nog: Romandië is tov de Tireno een beetje een achteruitgang.
Nee, ik vraag me af of hij veel gaat winnen.
Dat bedoel ik, dat hij niet meerijdt snap ik, maar gun Gesink door zijn werk dan gewoon de zege...quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sommige renners zouden dan ook niet meesprinten voor de zege.
Inderdaad. Voigt gaf een keer de etappe weg aan Garate in de Giro omdat hij de hele dag geen werk had hoeven doen in de kopgroep, maar dat is ook het enige geval van iemand die op die manier redeneert wat ik me kan herinneren. Wat Evans deed was volkomen normaal.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:55 schreef -skippybal- het volgende:
Oh kom op zeg. Van titels als Evans wint op Ventoux worden sponsors heel, heel erg vrolijk.
Iedereen begreep toch wel dat op het moment dat 'ie niet ging wachten op Popo, dat 'ie zou gaan spurten voor de winst?
Dat vind ik ook. Het was trouwens Evans die door kopwerk op een km of drie van de streep die groep uiteen reed en met Gesink en Popovych wegreed toen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:10 schreef -skippybal- het volgende:
Evans heeft eigenlijk helemaal die reputatie niet. Is gewoon van niet beter kunnen vaak. Als 'ie kan pakt 'ie vaak z'n beurtjes wel mee.
Van een anonieme helper kan je zoiets verwachten, maar de winnaar van de Pro-Tour kan zich wel veroorloven om eens iets weg te geven. Zijn hele seizoen draait trouwens toch om de Tour en dit is maar een ritje in Parijs-Nice, Ventoux of niet. Hij had aan PR/klantenbinding kunnen doen bij Rabo.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:55 schreef -skippybal- het volgende:
Oh kom op zeg. Van titels als Evans wint op Ventoux worden sponsors heel, heel erg vrolijk.
Iedereen begreep toch wel dat op het moment dat 'ie niet ging wachten op Popo, dat 'ie zou gaan spurten voor de winst?
Hij zal wel een stuk sneller zijn dan Evans, Contador, Menchov en meer van dat soort renners, maar ondertussen zijn er erg veel van het type "complete renners" zoals Rebellin, Bettini, Di Luca, Valverde, Gilbert, Ricco, Schumacher en ik denk dat die allemaal nog iets sneller zijn, dus in de klassiekers zal hij toch moeten wegrijden bij die mannen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:52 schreef Tommeke het volgende:
Dekker heeft trouwens toch wel een redelijke sprint?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |