abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator woensdag 12 maart 2008 @ 20:18:11 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57334453
Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan Deel II!!!

Hier weer verder over papadag, weekendvader en alle andere zaken die belangrijk zijn voor mannen.
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:14 schreef Lois het volgende:
Oppassen is geen term die hier gewaardeerd wordt, Jeroen kan daar aardig woest over worden. "Ik pas niet op mijn eigen kinderen!" en gelijk heeft hij.

Papadag is alleen een term die wij gebruiken bij de kinderen, net zoals mamadag en opa- en omadag. Dat is, zeker voor de oudste, het makkelijkst te begrijpen. Tegen ieder ander is het gewoon "de dag dat ik altijd vrij ben" of "de dag die Jeroen niet werkt" of iets dergelijks.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:56:18 #2
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57335425
Ah, het nieuwe reltopic
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2008 @ 20:58:03 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57335455
Ben ik godverdomme de enige papa die 60 uur per week werkt .
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:00:51 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57335515
Nee hoor, dat haalt die van mij ook wel. En die post hier niet eens .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_57335964
neuh, vind 36u wel genoeg
Take on the situation, but not the torment ...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2008 @ 21:30:27 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:18:29 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_57337826
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik godverdomme de enige papa die 60 uur per week werkt .
Nee, helaas niet, Bert heeft daar ook een handje van, ook al hoeft ie maar 40 Ik zal hem eens proberen hierheen te schoppen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:02:26 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57339379
Hier ook geen papadagen. Nog... volgens stinkie is dat pas leuk en nuttig als hij ietsje ouder is.
Hoewel hij volgens mij zeer aangenaam verrast is over hoe leuk zo'n heel klein frunnikje stiekem toch ook wel is.
***
pi_57339721
wij hebben ook geen structurele 'papadagen' helaas. behalve dan dat papa ze mag brengen én halen én met ze eten én ze naar bed brengen op de dagen dat ik werk...
  donderdag 13 maart 2008 @ 06:31:34 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_57344409
persoonlijk heb ik niks tegen de term papadag, het dekt de lading.
tuurlijk, we zijn dus helaas nog steeds niet volledig geemanicipeerd en er is nog steeds onderscheid en dat vind ik dan weer wel jammer.
stormy waters...
sailin'
pi_57344665
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik godverdomme de enige papa die 60 uur per week werkt .
mijn wederhelft redt de 70 wel
Saartje
pi_57344674
36 Uur meldt zich! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 13 maart 2008 @ 08:05:43 #13
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57344746
40, zoals het hoort.
pi_57344982
35 uur p/w

Werkweek 38 uur, met een keer in de twee weken een vrijdag papadag ouderschapsverlof.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_57347046
Hier een "papadag" en een "mamadag". Vriend werkt 4x9 uur en ik werk 4x8 uur. Zo hebben we beide een dagje thuis met ons meisje. En dan is er ook wekelijks nog een "omadag" en 2 dagen dat ze bij de kindjes gaat spelen (kinderopvang).

Het bevalt ons zo erg goed en we hebben allebei lekker ons eigen dagje om leuke dingen te doen. Bovendien kan je zo allebei de leuke en minder leuke dingen van je kindje meemaken (dokter, prikjes, ziek zijn, eerste keer dat ze dingen doet, hapjes gaan geven etc)
  donderdag 13 maart 2008 @ 11:50:45 #16
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57348172
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:12 schreef bixister het volgende:
wij hebben ook geen structurele 'papadagen' helaas. behalve dan dat papa ze mag brengen én halen én met ze eten én ze naar bed brengen op de dagen dat ik werk...
Op die manier is het hier ook elke dag papadag

Ik zeg wel eens gekscherend dat ik de papa ben in ons gezin (ik werk 40+ uur buitenshuis en mijn man is huisman/freelancer), maar ik kan me nu ook echt goed voorstellen hoe klote het soms is voor papa's die fulltime werken en hun kinderen (te) weinig zien of in ieder geval veel minder dan de moeder. Ik heb het er soms best moeilijk mee, ook al vind ik m'n baan nog zo leuk en belangrijk... het weegt toch niet op tegen knuffelen met m'n eigen kind (hoe suf het ook klinkt )

Respect voor de papa's dus
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  † In Memoriam † donderdag 13 maart 2008 @ 12:12:57 #17
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_57348702
Net als Stiemie hebben wij hier ook een omadag, dan twee kdv dagen, een mamadag en een papadag. Zo noemen we de dagen ook echt . Klaasvaker werkt 4 dagen in de week en vind het heerlijk om een vaste dag in de week met zijn zoon te zijn
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_57349068
Hoe walgelijk de term pappadag eigenlijk ook is (inderdaad, waarom dan ook geen mamadag..), iedereen weet wat er bedoelt wordt, en Five zit gewoon te stoken in het vorige topic.

OT: mijn man wil graag een "pappadag"" als onze kleine er is, maar op zijn werk is dit helemaal niet zo gebruikelijk en hij vindt het dan ook moeilijk om het aan te kaarten. Erg is dat eigenlijk, voor mij is het geen enkel probleem om straks parttime te gaan werken, voor hem een heikel punt terwijl we banen op een vergelijkbaar niveau hebben. Meer pappa's die wel willen maar volgens de baas niet kunnen?
pi_57349528
Hier hebben we sinds begin maart ook een papadag.. Elke dinsdag kan ik vol aan mijn studie (=afstuderen, veel thuisstudie), en past _FlasH_ op Chris.. De andere 4 dagen probeer is te studeren en voor Chris te zorgen, maar dan schiet de studie er wel eens(heel veel) bij in..

En het is heerlijk om papa te doen stoeien met de kleine..
pi_57351374
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hebben we sinds begin maart ook een papadag.. Elke dinsdag kan ik vol aan mijn studie (=afstuderen, veel thuisstudie), en past _FlasH_ op Chris.. De andere 4 dagen probeer is te studeren en voor Chris te zorgen, maar dan schiet de studie er wel eens(heel veel) bij in..

En het is heerlijk om papa te doen stoeien met de kleine..
Maar hier kan dus ook echt niet tegen... Je man/vriend "past" op dinsdag "op", en jij "zorgt" de andere vier dagen "voor" Chris.... Leg je voor je man dan ook een envelopje met geld neer, en een paar zakken chips en flessen cola? En de hele dag wordt er dus niet voor Chris gezorgd, alleen op m gepast?
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:16:16 #21
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57351412
En mag zijn vriendinnetje langskomen
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:24:13 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57351541
Haha Peterfan, dat viel mij dus idd ook op!
***
pi_57351656
hihi.. Mijn vriend legt op die 4 dagen een stapeltje geld neer voor mij voor de boodschappen, kleding etc...

Nou ben ik heel nieuwsgierig of hij wel tegen die bewoordigen kan..
Want het zijn maar woorden. Hij is echt geen oppas die ik even inhuur, maar de papa van mijn kind (en mijn vriend ) die een dagje in de week voor ons kind zorgt/oppast/vadert/vul in wat je vind passen.

En nu ga ik ons kind in bad stoppen, want hij heeft nodig een poetsbeurt nodig....


edit: hmm, had het vorige topic niet echt doorgelezen.. Nou lijk ik wel een hele domme muts he

[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 13-03-2008 15:54:58 ]
pi_57352788
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:25 schreef peterfan het volgende:
Hoe walgelijk de term pappadag eigenlijk ook is (inderdaad, waarom dan ook geen mamadag..), iedereen weet wat er bedoelt wordt, en Five zit gewoon te stoken in het vorige topic.


Nou nee, maar dat geeft verder niks, anders sta ik op voetjes enzo.

On topic:

Hier gaat het goed!
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57352908
En trouwens: wat doen al die mama's/vrouwen/niet-mannen hier? Kssst... ga jullie echtgenoten/vrienden/oppassen/verloofdes halen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57353002
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
En trouwens: wat doen al die mama's/vrouwen/niet-mannen hier? Kssst... ga jullie echtgenoten/vrienden/oppassen/verloofdes halen
danny naar dit topic gestuurd weer in lurk stand wacht op nieuwe rel
pi_57353064
hier op maandag pappadag, dinsdag en donderdag mammadag, woendag opadag en vrijdag omadag

mijn vriend werkt 4x9 en ik 3x8
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57353069
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:40 schreef knorretje het volgende:

[..]

danny naar dit topic gestuurd
quote:
weer in lurk stand wacht op nieuwe rel
Kun je lang wachten, denk ik
[OUD]'ers zijn het verleerd
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Admin donderdag 13 maart 2008 @ 15:44:01 #29
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_57353077
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik godverdomme de enige papa die 60 uur per week werkt .
Ik maak dagelijks 12-16 uur (soms langer, zelden korter), maar dan natuurlijk met het verschil dat ik die uren grotendeels thuis maak. Dat is aan de ene kant makkelijker omdat ik gewoon lekker de hele dag bij m'n kinderen ben, maar aan de andere kant vaak ook lastiger omdat het heel lastig is aan kinderen van 3 en 5 uit te leggen dat papa aan het werk is, terwijl hij eigenlijk in hun ogen maar een beetje op de computer bezig is. Ik heb lang niet altijd evenveel tijd voor ze, of verlies mijn geduld als ik met iets belangrijks bezig ben en er staan twee kinderen aan mijn mouw te trekken. Prijs mezelf wel gelukkig dat ik in de positie ben waarin ik mijn kinderen kan zien opgroeien hoor, daar niet van, en ik ben me er terdege van bewust dat de meeste mannen deze luxe niet hebben, maar soms is het best moeilijk. Ik werk tenslotte 'maar' op de computer.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:16:18 #30
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_57353693
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik godverdomme de enige papa die 60 uur per week werkt .
Ik werk tussen de 50-60 uur per week, hoewel ik het de laatste tijd toch probeer te verkorten. 'Idealiter' zouden mijn werkuren van 7.30-17.00 zijn. Tel daarbij nog een uur heen en een uur terug ... daarbij 1-2 keer per week boodschappen doen op weg naar huis, dus dan kom ik gemiddeld tussen 18.00 en 20.00 thuis (afhankelijk van de rijen en de snelheid van de kassameisjes ... de prijs schijnt omgekeerd evenredig aan de snelheid te zijn: hoe goedkoper de tent, hoe dommer en langzamer de kassameisjes ... maar ja, de bank is meer geinteresseerd in mijn uitgavenpatroon dan in mijn tijdsmanagement).

Soms gebeurt het dat ik thuis ben om de kinderen te eten te geven, te wassen en in bed te stoppen, maar meestal kom ik pas binnenzeilen wanneer ze alledrie in bad zitten te spetteren. Aan de andere kant: om dan bij thuiskomst die natte moe-maar-toch-frisse snoetjes te zien is toch een goed begin van de avond.

Maar vrijdag is familiedag (vrijdag en zaterdag zijn weekend hier in Israel, zondag is een gewone werkdag), dan breng ik de oudste naar de kleuterschool en doen we met de rest van de familie wat.

Ik zou graag wat meer tijd (en vooral in rust) met de kinderen willen doorbrengen. Nu is het meestal dat ik al moe ben als ik thuiskom en ze dan zo snel mogelijk in bed wil hebben, zodat ik ook nog wat aan mijn avond heb. Aan de andere kant probeer ik van die momenten toch te maken wat ik kan, helpen met opruimen voordat ze naar boven gaan, overal proberen een spelletje van te maken, proberen er kwalitatief het meeste uit te halen wat erin zit. Dan liggen ze maar om 8 uur in bed in plaats van om 7 uur.

Voor mij is het feit dat ze behoorlijk Nederlands spreken (mij vrouw is Engelse en de omgeving spreekt Hebreeuws, al hun Nederlands is van mij) toch wel bewijs dat ik redelijk in mijn opzet slaag om er ook echt te zijn als ik er ben.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_57353888
Ik heb zelf tot vorig jaar vanuit huis gewerkt, wat zij zeggen dat ik we veel samen deden voor wat betreft de dagelijkse gang van zaken. Tegenwoordig ga ik om zes uur de deur uit en ben om zes uur ook weer thuis. Dat is met name voor de kinderen en Loena duidelijker, omdat ik voorheen elk moment de deur uit kon lopen. Dit geeft in elk geval structuur.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57353959
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:25 schreef peterfan het volgende:
OT: mijn man wil graag een "pappadag"" als onze kleine er is, maar op zijn werk is dit helemaal niet zo gebruikelijk en hij vindt het dan ook moeilijk om het aan te kaarten. Erg is dat eigenlijk, voor mij is het geen enkel probleem om straks parttime te gaan werken, voor hem een heikel punt terwijl we banen op een vergelijkbaar niveau hebben. Meer pappa's die wel willen maar volgens de baas niet kunnen?
Inderdaad peterfan. Toen wij vertelden dat we allebei 4 dagen gingen werken, vroegen veel mensen aan mijn vriend of hij dan wel minder kon gaan werken. Blijkaar hadden ze dat van mijn "bijbaanje" dus gewoon verwacht terwijl we ongeveer hetzelfde werk doen .
Maar voor wat ik begrepen heb is 4 dagen werken bij de meeste bedrijven dus wel te regelen.

En nu sluip ik weer weg uit dit mannentopic
  Jubileum moderator donderdag 13 maart 2008 @ 18:57:03 #33
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57357178
Ik zal me nog een keer wagen in dit mannenhol, simpelweg omdat mijn man niet zo'n poster is.

Peterfan, mijn man is er zelfs zijn baan door kwijt geraakt, door zijn papadag. Hij werkt in de autobranche, waar het bijna not done is om zoiets te vragen. De eerste keer raakte hij zijn baan kwijt doordat hij ouderschapsverlof wilde (en na veel 5en en 6en kreeg) en daarnaast nog vaak vrij nam omdat onze oudste regelmatig ziek was of in het ziekenhuis belandde. Natuurlijk zullen ze je niet recht in je gezicht zeggen dat het daarom was maar "weinig collegiaal doordat je zo weinig werkt" en "dan moet je vrouw maar thuis blijven" komt wel op hetzelfde neer.
De baan erna wijselijk maar geen ouderschapsverlof gevraagd maar wel na een jaar een werktijdverkorting van 40 naar 32 uur. Dit was noodzakelijk omdat mijn functie het noodzakelijk maakte om 32 uur aanwezig te zijn. Ik heb geprobeerd dat te veranderen maar aangezien ik de enige in ons gezin was met een contract voor onbepaalde tijd wilden we dat niet op de spits drijven.
Mijn man heeft toen gevraagd of hij 1 dag per week minder kon gaan werken, en dat was allemaal moeilijk en onmogelijk enzo. Uiteindelijk is het wel toegestaan maar een half jaar later, bij contractverlenging bleek het toch een enorm struikelblok te zijn en werd zijn contract niet verlengd.

Inmiddels werkt hij bij een aardige baas, nog steeds in de autobranche, maar wel iemand die begrip heeft voor de situatie. Hij werkt naar volle tevredenheid 32 uur en oogst daarmee veel bewondering en soms zelfs afgunst bij zijn collega's. ("als ik wist dat dat mogelijk was zou ik dat ook hebben gedaan toen mijn kinderen klein waren") Natuurlijk is hij wel heel flexibel als het op overwerken aankomt, en dat gebeurd vaak 's avonds of in het weekend.

Mijn werkgever is, na 3 jaar, bijna zover dat ik minder zou kunnen werken in dezelfde functie maar Jeroen wil zijn vrije dag bij de kinderen niet opgeven. Hij geniet werkelijk van die dagen, en ik merk ook dat de kinderen het fantastisch vinden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:54:53 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57358649
Wat een gezemel en gemiereneuk hier over een woord zeg, stelletje wijven
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 maart 2008 @ 20:02:11 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57358805
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:44 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik maak dagelijks 12-16 uur (soms langer, zelden korter), maar dan natuurlijk met het verschil dat ik die uren grotendeels thuis maak. Dat is aan de ene kant makkelijker omdat ik gewoon lekker de hele dag bij m'n kinderen ben, maar aan de andere kant vaak ook lastiger omdat het heel lastig is aan kinderen van 3 en 5 uit te leggen dat papa aan het werk is, terwijl hij eigenlijk in hun ogen maar een beetje op de computer bezig is. Ik heb lang niet altijd evenveel tijd voor ze, of verlies mijn geduld als ik met iets belangrijks bezig ben en er staan twee kinderen aan mijn mouw te trekken. Prijs mezelf wel gelukkig dat ik in de positie ben waarin ik mijn kinderen kan zien opgroeien hoor, daar niet van, en ik ben me er terdege van bewust dat de meeste mannen deze luxe niet hebben, maar soms is het best moeilijk. Ik werk tenslotte 'maar' op de computer.
Het lijkt me de meest ideale situatie. Ik rommel ook 'maar' op de computer, maar niet thuis. Ik zou de kinderen graag vaker willen zien. Maar ik begrijp ook dat de lijn werk/prive dan wel heel dun wordt en lastig aan die kinderen uit te leggen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 maart 2008 @ 20:07:07 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57358928
Overigens heb ik vorig jaar een paar maanden mbt time management de meest ideale werkgever gehad: De lokale overheid. Maar die paar honderd euro minder elke maand en de absolute verveling werd toch snel een struikelblok.

Maar blijkbaar is het onmogelijk een leuke uitdagende baan te vinden die echt niet meer dan 40 uur per week kost.
pi_57359030
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het lijkt me de meest ideale situatie. Ik rommel ook 'maar' op de computer, maar niet thuis. Ik zou de kinderen graag vaker willen zien. Maar ik begrijp ook dat de lijn werk/prive dan wel heel dun wordt en lastig aan die kinderen uit te leggen
Dat dus. Als je aan de telefoon zit (want in mijn geval vaak zo was) moeten ze stil zijn, ondanks dat ik m'n eigen plekje had. Leg dat maar uit als je kinderen binnen zitten omdat het buiten regent. Verder inderdaad dat je kinderen gewoon aandacht vragen...heel vervelend om steeds te moeten zeggen: "Nee, nu geen tijd, want ik ben aan het werk...".
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:51:05 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57360048
Jeuheu!
Wij hebben hier 7 dagen per week papadag en 4 dagen per week mamadag!
J werkt 4/5 avonden per week en ik 3 dagen. Ideaal. Wij zouden echt niet anders willen, zeker niet nu Thies nog zo jong is.
Het lijkt me vreselijk na een werkdag thuis te komen en je kinderen het liefst zo snel mogelijk in bed te werken zodat je nog iets aan je avond hebt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Admin donderdag 13 maart 2008 @ 21:47:43 #39
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_57361486
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dus. Als je aan de telefoon zit (want in mijn geval vaak zo was) moeten ze stil zijn, ondanks dat ik m'n eigen plekje had. Leg dat maar uit als je kinderen binnen zitten omdat het buiten regent. Verder inderdaad dat je kinderen gewoon aandacht vragen...heel vervelend om steeds te moeten zeggen: "Nee, nu geen tijd, want ik ben aan het werk...".
jup, dat heb ik ook. Ik heb een plekje op de slaapkamer waar een pc staat, maar in de praktijk zit ik meestal gewoon aan de eethoek met m'n laptop. Dat vind ik een stuk gezelliger, en het is makkelijker om aan koffie te komen
Nadeel is wel dat ik vaker 'gestoord' wordt en veel sneller ben afgeleid. Soms echter - bijvoorbeeld als ik een tikfoutje gemaakt heb en FOK! daardoor plat ligt - moet ik gewoon echt serieus en snel werken en juist op dat soort momenten vragen de kinderen dan aandacht en dan wil ik nog weleens bot reageren. Ook als ik met een development issue zit waar ik mijn gedachten goed bij wil of moet houden of als ik iets nieuws zit te leren op diverse websites is het handig als er niet gevraagd wordt of ik een liedje wil horen.
Ik probeer daar de laatste maanden wel meer tijd voor vrij te maken trouwens, puur omdat ik het enorm sneu voor de kinderen vind dat papa wel thuis is maar nooit tijd voor ze heeft.
Dat is niet hoe ik wil dat ze later over me denken in ieder geval. Maar soms moet ik nog wel helpen herinneren dat pappa toch echt centjes aan het verdienen is. Helaas.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 14 maart 2008 @ 09:30:37 #40
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57368554
Thuiswerken moet prima kunnen, maar dan moet er wel afgesproken zijn dat de partner er voor de kinderen is. Aan hem/haar dan de taak om te zorgen dat de ander rustig kan werken. In mijn optiek. En zelf moet degene dan de discipline hebben om niet steeds om het hoekje te kijken of toch even met de kids te gaan spelen. Dat werkt dan erg verwarrend denk ik.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_57368626
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 09:30 schreef _Flash_ het volgende:
Thuiswerken moet prima kunnen, maar dan moet er wel afgesproken zijn dat de partner er voor de kinderen is. Aan hem/haar dan de taak om te zorgen dat de ander rustig kan werken. In mijn optiek. En zelf moet degene dan de discipline hebben om niet steeds om het hoekje te kijken of toch even met de kids te gaan spelen. Dat werkt dan erg verwarrend denk ik.
Absoluut waar. Maar het is natuurlijk wel zo dat je niet (net zoals je dat op je werk ook niet zal doen) alleen maar op je eigen plekje zit. Je gaat eten, drinken, toilet, weet ik het. Ook als je partner even weggaat om wat dan ook te doen en ze laat één van de kinderen thuis (want dat kan 'ie/ze) en die heeft precies dan je hulp nodig met wat dan ook, dan negeer je dat ook niet.


Maar zoals je zelf al aangeeft: thuiswerken is discipline. (overigens ook zónder kinderen)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 maart 2008 @ 09:38:34 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57368670
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 09:30 schreef _Flash_ het volgende:
Thuiswerken moet prima kunnen, maar dan moet er wel afgesproken zijn dat de partner er voor de kinderen is. Aan hem/haar dan de taak om te zorgen dat de ander rustig kan werken. In mijn optiek. En zelf moet degene dan de discipline hebben om niet steeds om het hoekje te kijken of toch even met de kids te gaan spelen. Dat werkt dan erg verwarrend denk ik.
Hier werken we beiden een dag thuis, ik op dinsdag en vriend op vrijdag. Op die dagen is de ander op kantoor, het thuiswerken wordt dus gecombineerd met de zorg voor Isa. Dat gaat al bijna 4 jaar prima zo
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:51:28 #43
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_57376891
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 09:30 schreef _Flash_ het volgende:
Thuiswerken moet prima kunnen, maar dan moet er wel afgesproken zijn dat de partner er voor de kinderen is. Aan hem/haar dan de taak om te zorgen dat de ander rustig kan werken. In mijn optiek. En zelf moet degene dan de discipline hebben om niet steeds om het hoekje te kijken of toch even met de kids te gaan spelen. Dat werkt dan erg verwarrend denk ik.
Zo werkt het hier ook. Mijn man werkt nu ruim een jaar thuis en dat bevalt ons allebei erg goed. Overdag is hij aan het werk en zorg ik voor de kinderen en 's avonds doen we dat samen totdat ze slapen. Soms werkt hij 's avonds en is hij overdag wat meer bij de kinderen, wat hem maar het beste uitkomt.
Het is voor de kinderen trouwens wel duidelijk wanneer hij aan het werk is. Hij heeft op zolder een aparte werkkamer, als hij daar is moeten de kinderen hem niet storen, of even vragen of hij misschien tijd voor ze heeft.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_57377076
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens heb ik vorig jaar een paar maanden mbt time management de meest ideale werkgever gehad: De lokale overheid. Maar die paar honderd euro minder elke maand en de absolute verveling werd toch snel een struikelblok.

Maar blijkbaar is het onmogelijk een leuke uitdagende baan te vinden die echt niet meer dan 40 uur per week kost.
Mwoch, ik heb nu niet de meest spannende baan in het universum, maar ik vermaak me goed, kan prima m'n ding(en) doen, en die paar 100 euro minder kan me gestolen worden voor die extra dag met Anna eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:57:35 #45
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57378201
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:51 schreef Moonah het volgende:
Het lijkt me vreselijk na een werkdag thuis te komen en je kinderen het liefst zo snel mogelijk in bed te werken zodat je nog iets aan je avond hebt.
Niet iedereen neemt kinderen omdat ze zelf geen leven hebben.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 17:24:30 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57378765
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:01 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mwoch, ik heb nu niet de meest spannende baan in het universum, maar ik vermaak me goed, kan prima m'n ding(en) doen, en die paar 100 euro minder kan me gestolen worden voor die extra dag met Anna eigenlijk.
Het scheelt me nu 700 euro....
Zeker met 3 kinderen geen overbodige luxe
Zeker nu Eloise niet meer werkt.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:57 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Niet iedereen neemt kinderen omdat ze zelf geen leven hebben.
De opmerking slaat er toch juist op dat ze WEL een leven hebt en je dat niet kan 'nuttigen' voordat je kinderen op bed liggen?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:09:31 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57383894
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:57 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Niet iedereen neemt kinderen omdat ze zelf geen leven hebben.
Nah, je quote mij, dus ik zal reageren, al voel ik me niet aangesproken.
Mijn zwager bv, heeft een baan waarbij hij van 7 tot 19 van huis is. Met een beetje geluk kan hij zijn dochter nog net een nachtkus geven als hij thuis komt en met een beetje pech staat hij in de file en ziet haar door de week dus alleen slapend. Dat snap ik dus niet. Dan degradeer je in mijn ogen tot de zondagse vleessnijder.

Maar goed, dit is wellicht te offtopic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:01:47 #48
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57385222
Misschien vindt je zwager andere dingen belangrijker. Ik snap dat heel goed, ook nog een eigen leven willen hebben en jezelf niet compleet wegcijferen voor je kinderen. Dan leef je alleen maar voor hen en heb je zelf geen leven. Je bent erg intolerant ten opzichte van andere mensen die andere levenskeuzes maken dan jij. Ik vind dat een arrogante houding, want wie heeft jou de wijsheid in pacht gegeven en gezegd dat jouw manier van leven de enige goede is?
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 22:04:07 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57385276


Wat moet je met kinderen als je ze nooit ziet?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:07:07 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57385359
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:01 schreef Shadowcat het volgende:
Misschien vindt je zwager andere dingen belangrijker. Ik snap dat heel goed, ook nog een eigen leven willen hebben en jezelf niet compleet wegcijferen voor je kinderen. Dan leef je alleen maar voor hen en heb je zelf geen leven.
Och, stelt het wel erg zwart wit.
De eerste jaren bewust wat meer tijd met je kind door willen brengen impliceert heus niet dat je totaal geen eigen leven meer zou kunnen hebben. Dat is maar net wat je er zelf van maakt.
quote:
Je bent erg intolerant ten opzichte van andere mensen die andere levenskeuzes maken dan jij. Ik vind dat een arrogante houding, want wie heeft jou de wijsheid in pacht gegeven en gezegd dat jouw manier van leven de enige goede is?
En ik vind jou erg kort door de bocht met conclusies trekken over hoe ik in elkaar zou steken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:09:02 #51
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57385416
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:


Wat moet je met kinderen als je ze nooit ziet?
Legacy? Ongelukje? Een bepaald soort status? Meeloperij? Er zijn legio redenen waarom mensen kinderen nemen, naast de nummer 1 (een leegte in je eigen leven opvullen) zoals ook Moonah die aanhangt.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  Admin vrijdag 14 maart 2008 @ 22:10:10 #52
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_57385440
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:01 schreef Shadowcat het volgende:
Misschien vindt je zwager andere dingen belangrijker.
Waarom dan überhaupt kinderen nemen? Sorry hoor, mijn vader keek ook nooit naar me om en ik kan me herinneren dat ik dat destijds verre van leuk vond. Nu heb ik 'm al 5 jaar niet meer gezien en kent hij zijn eigen kleinkinderen niet eens (zijn keuze, we hebben netjes geboortekaartjes verstuurd, niets gehoord). Ik heb nooit echt het idee gehad gewenst te zijn door 'm.
quote:
Ik snap dat heel goed, ook nog een eigen leven willen hebben en jezelf niet compleet wegcijferen voor je kinderen. Dan leef je alleen maar voor hen en heb je zelf geen leven.
Je kunt prima een leven hebben én een paar uurtjes per week vrijmaken voor je kinderen natuurlijk. Je hebt als ouder zelfs die verantwoordelijkheid. Als je je eigen leventje wil leiden moet je niet aan kinderen beginnen.
quote:
Je bent erg intolerant ten opzichte van andere mensen die andere levenskeuzes maken dan jij. Ik vind dat een arrogante houding,
Apart dat je hier hetzelfde doet, alleen dan vanuit JOUW perspectief
quote:
want wie heeft jou de wijsheid in pacht gegeven en gezegd dat jouw manier van leven de enige goede is?
Je hoeft geen Einstein te zijn om te weten dat je voor kinderen moet zorgen en liefde en veel aandacht enzo moet geven. Er nooit met je reet naar omkijken kan natuurlijk wel, maar geef je kind dan gewoon op voor adoptie zodat 'ie bij mensen komt die wél een kind willen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 22:12:49 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57385509
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:09 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Legacy? Ongelukje? Een bepaald soort status? Meeloperij? Er zijn legio redenen waarom mensen kinderen nemen, naast de nummer 1 (een leegte in je eigen leven opvullen) zoals ook Moonah die aanhangt.
En allemaal de verkeerde redenen. Ergo, wil je geen tijd voor kinderen maken, moet je geen ouder worden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 22:14:43 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:15:22 #55
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57385572
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:09 schreef Shadowcat het volgende:
naast de nummer 1 (een leegte in je eigen leven opvullen) zoals ook Moonah die aanhangt.
Huh?
Je schijnt me wel te kennen he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Admin vrijdag 14 maart 2008 @ 22:17:09 #56
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_57385618
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:40 schreef knorretje het volgende:

[..]

danny naar dit topic gestuurd weer in lurk stand wacht op nieuwe rel
u vraagt, wij draaien...
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:19:06 #57
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57385668
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huh?
Je schijnt me wel te kennen he?
Ik concludeer dat uit je (flamerige) posts. Zoals je met je vingertje naar je zwager wijst en zo, alsod je zelf een opvoedingsgoeroe bent. Wat was anders jouw reden om een kind te nemen? Blijkbaar omdat het leven dat je had nog niet vol genoeg was. Je zwager heeft wel een vol genoeg leven van zichzelf, en daar ben je nu heel afgunstig op. Dat hij geen kind nodig heeft om zijn leven zin en inhoud te geven.

Kijk, vingertjewijzen en roepen dat een ander het zo slecht doet kunnen we allemaal wel. Ik geef je alleen maar een taste of your own medicin. Is it bitter?
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 22:19:55 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57385688
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:19 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Ik concludeer dat uit je (flamerige) posts. Zoals je met je vingertje naar je zwager wijst en zo. Wat was anders jouw reden om een kind te nemen? Blijkbaar omdat het leven dat je had nog niet vol genoeg was. Je zwager heeft wel een vol genoeg leven van zichzelf, en daar ben je nu heel afgunstig op. Dat hij geen kind nodig heeft om zijn leven zin en inhoud te geven.

Kijk, vingertjewijzen en roepen dat een ander het zo slecht doet kunnen we allemaal wel. Ik geef je alleen maar een taste of your own medicin. Is it bitter?
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
En verder... troll
Dat of ze heeft je ooit op je zieltje getrapt.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:21:24 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57385728
Dag Shadowcat!
Met dank voor je wijze levenslessen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:21:38 #60
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57385734
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]


[..]

Dat of ze heeft je ooit op je zieltje getrapt.
Dus zij mag wel oordelen over haar zwager, maar niemand over haar? Beetje eenzijdige wereld he?
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 22:23:02 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57385764
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:21 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Dus zij mag wel oordelen over haar zwager, maar niemand over haar? Beetje eenzijdige wereld he?
Onbegrip verwarren met oordelen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 22:23:34 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57385777
Waar komen al die dorpsidioten toch elke keer vandaan op fok?
  Admin vrijdag 14 maart 2008 @ 22:25:58 #63
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_57385838
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:19 schreef Shadowcat het volgende:

Je zwager heeft wel een vol genoeg leven van zichzelf
Nee, hij moest eerst een kind en heeft toen besloten dat dat toch allemaal wel lastig gedoe was. Ga je werkelijk met droge ogen zitten beweren dat het volkomen normaal is dat je een kind neemt om die vervolgens nooit te zien? Als je niet van honden uitlaten houdt moet je geen hond nemen. Hekel aan het schoonmaken van de kattenbak? Neem geen kat. Geen zin in luiers verschonen, spelen etc? Neem geen kinderen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 14 maart 2008 @ 22:28:39 #64
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57385908
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:25 schreef Danny het volgende:

[..]

Nee, hij moest eerst een kind en heeft toen besloten dat dat toch allemaal wel lastig gedoe was.
Nou, zo cru is het nou ook weer niet bij mijn zwager.
Maar hij heeft wel heel bewust de keuze voor zijn carriere gemaakt. Imo ten koste van (het contact met) zijn dochter.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Admin vrijdag 14 maart 2008 @ 22:35:45 #65
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_57386109
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:28 schreef Moonah het volgende:

Nou, zo cru is het nou ook weer niet bij mijn zwager.
Maar hij heeft wel heel bewust de keuze voor zijn carriere gemaakt. Imo ten koste van (het contact met) zijn dochter.
Moet 'ie zelf weten, alleen snap ik een dergelijke keuze gewoonweg niet en vind ik 't ook een keuze die beslist niet voor de hand ligt, of waar ik 't uberhaupt mee eens ben.
Kijk iedereen moet werken, simpel. En sommige mensen kunnen niet anders dan zoveel werken en hun kinderen zelden zien omdat er nu eenmaal eten op tafel moet komen. Maar als je doelbewust de keuze maakt je kinderen niet te zien, waarom dan in godsnaam kinderen nemen?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2008 @ 22:54:41 #66
43556 miss_dynastie
pi_57386517
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:01 schreef Shadowcat het volgende:
Ik snap dat heel goed, ook nog een eigen leven willen hebben en jezelf niet compleet wegcijferen voor je kinderen. Dan leef je alleen maar voor hen en heb je zelf geen leven.
Is er voor jou ook een middenweg? Je hebt het tenslotte over 'ook', maar dat lees ik in de rest van je reacties niet terug.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 23:11:08 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57386840
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 14-03-2008 23:11:47 ]
***
  Moderator zaterdag 15 maart 2008 @ 11:48:04 #68
5428 crew  miss_sly
pi_57392793
Jammer dat als dit topic eindelijk weer wat leven ingeblazen wordt, er dan weer zo'n idioot verschijnt.

Ik vind het geweldig die 'papadagen'. Jammer dat het zo genoemd moet worden en dat het door sommige mannen op hun werk zwaar bevochten moet worden en tegenover anderen verdedigd. Wel vind ik het echt heel leuk om te zien en horen dat papa's ook steeds meer met hun kind(eren) bezig zijn. Mijn vader had vroger nacht- en dagdiensten en omdat hij weinig slaap nodig had, zagen wij hem in de weken dat hij nachtdienst had ook erg veel. Ik vond dat heerlijk en zag zeker het verschil met andere papa's wel en ik was erg blij dat de mijne meer tijd voor ons had.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 11:59:43 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57392959
Waar ik me steeds over blijf verbazen is dat het echt mensen worden! Ja dat is natuurlijk een open deur, maar denk er eens over na. Je stopt wat organische smeurie bij elkaar en na een jaar of 4 loopt het, praat het samenhangend, krijgt het een unieke persoonlijkheid, de hele mikmak.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 12:00:05 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57392963
En dat alles met de input van wat boterhammen en melk!
pi_57392983
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:

Je stopt wat organische smeurie bij elkaar
You make it sound so dirty! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 12:01:48 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57392995
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:01 schreef Jarno het volgende:

[..]

You make it sound so dirty! .
In mijn geval was het bij de eerste 2 ook weinig spannender
  Admin zaterdag 15 maart 2008 @ 12:02:51 #73
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_57393010
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar ik me steeds over blijf verbazen is dat het echt mensen worden! Ja dat is natuurlijk een open deur, maar denk er eens over na. Je stopt wat organische smeurie bij elkaar en na een jaar of 4 loopt het, praat het samenhangend, krijgt het een unieke persoonlijkheid, de hele mikmak.
daar verbaas ik me ook steeds over. Dan komen er opeens hele bijdehandte opmerkingen uit zo'n smurf of wordt je door een jochie van drie klemgeluld met kinderlogica waar niet tegenop valt te redeneren. Geweldig
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_57393032
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In mijn geval was het bij de eerste 2 ook weinig spannender
Ohja! .

Maar je hebt wel gelijk. Ik verbaas me er ook zo vaak over. Dat ze eerst nog geeneens d'r eigen hoofd kon optillen, en nu snapt dat als we weggaan dat ze d'r schoenen aan moet (en deze ook gaat halen), dat ze daarna wijst naar d'r jas die aan moet, dat lekker zelf met Duplo zit te hanessen, bizar gewoon.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 12:07:36 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57393062
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:02 schreef Danny het volgende:

[..]

daar verbaas ik me ook steeds over. Dan komen er opeens hele bijdehandte opmerkingen uit zo'n smurf of wordt je door een jochie van drie klemgeluld met kinderlogica waar niet tegenop valt te redeneren. Geweldig
Ja fantastisch he. Saskia zat bv nogal zwaar te drukken op de wc. Dus ik zeg... "Doe maar rustig lieffie" Waarop ze antwoord "Je kan niet rustig poepen papa...."

Tja... tegen zoveel logica kan ik niet op .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 12:09:26 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57393081
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:05 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ohja! .

Maar je hebt wel gelijk. Ik verbaas me er ook zo vaak over. Dat ze eerst nog geeneens d'r eigen hoofd kon optillen, en nu snapt dat als we weggaan dat ze d'r schoenen aan moet (en deze ook gaat halen), dat ze daarna wijst naar d'r jas die aan moet, dat lekker zelf met Duplo zit te hanessen, bizar gewoon.
Ow ze gaat nog praten! Ze gaat nog praten! De verbazing gaat maar door....
pi_57393098
Ze is hard op weg nu. Voornamelijk veel gebrabbel waar we echt niks van kunnen maken, maar wel al hele verhalen. Maar verstaanbaar komt ze niet veel verder nog dan papa/mama/poes/koek/sap/etc/etc. Ook cute. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 12:16:31 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57393186
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef Jarno het volgende:
Ze is hard op weg nu. Voornamelijk veel gebrabbel waar we echt niks van kunnen maken, maar wel al hele verhalen. Maar verstaanbaar komt ze niet veel verder nog dan papa/mama/poes/koek/sap/etc/etc. Ook cute. .
Vooral ook leuk als ze je bij zo'n brabbelverhaal heel verwachtingsvol staan aan te kijken.
Meestal antwoord ik dan maar met '...Ja...' . Tijn begint daarop te knikken en zegt 'Ja!' waarna hij verder brabbelt
pi_57393957
De oudste heeft vanochtend z'n tweede voetbalwedstrijd gespeeld, maar omdat de leider er niet was, mocht ik dat gaan doen. Leuk: 'leider' spelen en ventjes aanwijzingen geven waarvan je de naam niet weet. ;')

'Hey, jij.....erm....kleintje! Naar voren!!'

" "
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57395302
Five jij hebt alleen maar zoons maar Swets jij hebt een zoon en dochter, merk je nou ook dat je je dochter beschermder opvoedt dan je zoon? Als moeder van zowel een zoon als dochter merk ik dat ik net zo beschermend ben tegenover allebei (soms een beetje te overbeschermend) maar ik heb het idee dat mannen toch meer hun kleine prinsesje korter aan het lijntje houden dan hun kleine prins.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:22:27 #81
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57395598
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar komen al die dorpsidioten toch elke keer vandaan op fok?
Andere vraag, waarom gaan er nou vrouwen zitten posten en ruziën in dit pappa-topic?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:37:02 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57395825
Alsof die kerels zicht buiten de 'vrouwen-topics' houden.
***
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 17:32:05 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57397752
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:57 schreef Faja-Lobi het volgende:
Five jij hebt alleen maar zoons maar Swets jij hebt een zoon en dochter, merk je nou ook dat je je dochter beschermder opvoedt dan je zoon? Als moeder van zowel een zoon als dochter merk ik dat ik net zo beschermend ben tegenover allebei (soms een beetje te overbeschermend) maar ik heb het idee dat mannen toch meer hun kleine prinsesje korter aan het lijntje houden dan hun kleine prins.
Nou ja, Tijn is pas 1 natuurlijk dus het is nog niet vergelijkbaar. Maar ik denk niet dat ik Saskia korter zal houden. Ik denk toch niet dat dat werkt. Ik hoop haar voldoende informatie, normen en waarden en mijn onvoorwaardelijke liefde mee te kunnen geven zodat ze in staat is om weloverwogen beslissingen te nemen en te weten dat ze altijd haar verhaal bij mij (ons) kwijt kan als die beslissing eens minder weloverwogen was.
pi_57400721
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:57 schreef Faja-Lobi het volgende:
Five jij hebt alleen maar zoons maar Swets jij hebt een zoon en dochter, merk je nou ook dat je je dochter beschermder opvoedt dan je zoon? Als moeder van zowel een zoon als dochter merk ik dat ik net zo beschermend ben tegenover allebei (soms een beetje te overbeschermend) maar ik heb het idee dat mannen toch meer hun kleine prinsesje korter aan het lijntje houden dan hun kleine prins.
Het is wat mij betreft tweeledig: enerzijds ben ik blij dat ik later niet geconfronteerd wordt met rondhangend scootertuig, zich verlekkerend aan mijn dochter én mijn audio-apparatuur.

Anderzijds: wat gaan mijn ventjes uitvreten?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57402110
wiet roken met rondhangend scootertuig, bij jou in de woonkamer
pi_57402134
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:21 schreef poemojn het volgende:
wiet roken met rondhangend scootertuig, bij jou in de woonkamer
Wiet roken vind ik niet zo erg.... ik ben ook jong geweest , maar scootertuig gaat het in elk geval nooit worden
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 21:22:56 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57402147
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:21 schreef poemojn het volgende:
wiet roken met rondhangend scootertuig, bij jou in de woonkamer
terwijl ze zich verlekkeren aan zijn vrouw en audio-apparatuur
pi_57402186
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

terwijl ze zich verlekkeren aan zijn vrouw en audio-apparatuur
Dat eerste boeit me dan ook niet zo, dat zou eerder een compliment zijn, maar dat tweede:
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 21:26:52 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57402242
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat eerste boeit me dan ook niet zo, dat zou eerder een compliment zijn, maar dat tweede:
Met die vettige vingers aan je glimmende knopjes....
pi_57402323
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met die vettige vingers aan je glimmende knopjes....
That's it!

Geef mij maar dochters! Als ze ongewenst zwanger raken, kun je ze alsnog het huis uitzetten
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 maart 2008 @ 21:32:14 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57402351
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

That's it!

Geef mij maar dochters! Als ze ongewenst zwanger raken, kun je ze alsnog het huis uitzetten
Of een breinaald opwarmen.
  zondag 16 maart 2008 @ 09:05:51 #92
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_57408816
Ik heb twee dochters (4 en 2,5) en een zoon (1), ik geloof niet dat we echt verschil maken in de opvoeding. In het begin zei ik wel dat bij iedere vent (ongeacht de leeftijd, dus zelfs het buurjongetje van drie) die naar haar lacht, de stok waarmee ik haar bescherm een centimeter groeit, maar inmiddels weet ik dat ze goed voor zichzelf opkomt.

Maar ja, ik heb het gevoel dat dat over een paar jaar weer zal veranderen, wanneer ik er rekening mee moet houden dat er allerlei puistige pubers over de vloer kunnen komen ...
En zie ze dan maar weer het huis uit te werken zonder de gevoelens van je engel te vertrappen .

Mijn oudste dochter klom al op de glijbaan in de speeltuin voordat ze kon lopen en we hebben haar in haar avontuurlijk gedrag niet beperkt en dat doen we nog steeds niet (voor zover het geen gevaar voor mens, dier of object oplevert). Ze ziet er dan wel uit als een lief klein meisje (dat is ze ook!) maar ondertussen is ze een echte 'tomboy' die niet voor haar mannelijke leeftijdsgenootjes onderdoet.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  zondag 16 maart 2008 @ 17:48:06 #93
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57416443
Roos heeft d'r eerste hapjes van een fruithapje.

Oja, papadag he. Daar hadden we het over. Boeien, ik noem het papadag en iedereen weet wat ikbedoel.Zelf vind ik het heerlijk om vier dagen te werken. De afgelopen elf jaar heb ik praktisch elke zaterdag gewerkt, naast studeren, afgelopen twee jaar naast studeren ook nog twee dagen extra door de weeks en de afgelopen anderhalf jaar vier dagen door de weeks en op zaterdag uiteraard. En gewoon weer een studie begonnen, eigenwijze kwast dat ik ben. Maar goed, gelukkig ondertussen steeds een stapje hoger in de food-chain dat ik nu deels met de VUT kan. Dus eigenlijk heet mijn papadag: opadag!.

Opa @ 29jaar.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 17 maart 2008 @ 08:18:39 #94
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57426087
Goed topic .
  maandag 17 maart 2008 @ 11:44:54 #95
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57429006
Ook papa?
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 17 maart 2008 @ 11:54:25 #96
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57429204
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:44 schreef gr8w8 het volgende:
Ook papa?
Over een paar maandjes.
  maandag 17 maart 2008 @ 11:59:01 #97
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57429293
* gr8w8 kijkt naar TT.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 17 maart 2008 @ 12:00:59 #98
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57429336
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:59 schreef gr8w8 het volgende:
* gr8w8 kijkt naar TT.
Jah, wat is er mis met voorbereidend werk ?
  maandag 17 maart 2008 @ 12:01:37 #99
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_57429350
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vooral ook leuk als ze je bij zo'n brabbelverhaal heel verwachtingsvol staan aan te kijken.
Meestal antwoord ik dan maar met '...Ja...' . Tijn begint daarop te knikken en zegt 'Ja!' waarna hij verder brabbelt
Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat? (ja ervaring mee!)
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  maandag 17 maart 2008 @ 13:50:57 #100
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57431344
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:01 schreef Ireth het volgende:

[..]

Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat? (ja ervaring mee!)
En hoe heb je het opgelost? Bij een volgende keer? "Vraag maar aan mama?"
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 17 maart 2008 @ 13:56:58 #101
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_57431427
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:01 schreef Ireth het volgende:

[..]

Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat? (ja ervaring mee!)
Wat bij ons een enkele keer gebeurt: zegt de ene ouder dat het kind naar de ander moet gaan om iets te krijgen/vragen/doen/etc., komt die bij de ander en dan weet die dat woord niet in de andere taal, waardoor de andere ouder dus he-le-maal niet weet waarover het gaat omdat die even niet doorheeft dat de hele zin in de ene taal is en juist het sleutelwoord in de andere.

Dit, bij onze oudste dochter gecombineerd met een hoogontwikkeld gevoel voor drama, kan soms een serieuze aanval op de trommelvliezen tot gevolg hebben.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 18 maart 2008 @ 16:54:07 #102
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57456358
Goeiemiddag zeg. Roos heeft gister de hele dag lopen brabbelen. Die wil een gsm met haar eerste verjaardag...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57457064
Heb jij al een kind
Wat leuk man
pi_57457524
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 18-03-2008 18:12:36 (nm) ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2008 @ 18:00:32 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57457532
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:01 schreef Ireth het volgende:

[..]

Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat? (ja ervaring mee!)
kind is een jaar. Het concept is hem nog vreemd.
pi_57457556
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

kind is een jaar. Het concept is hem nog vreemd.
Dan nog: jij kent je kind het beste. Alsof ieder kind hetzelfde zou reageren...

A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_57462522
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef Jarno het volgende:
Ze is hard op weg nu. Voornamelijk veel gebrabbel waar we echt niks van kunnen maken, maar wel al hele verhalen.
Maak een account en ze post al zinniger dan Tong80!
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_57462648
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:12 schreef bixister het volgende:
wij hebben ook geen structurele 'papadagen' helaas. behalve dan dat papa ze mag brengen én halen én met ze eten én ze naar bed brengen op de dagen dat ik werk...
Hier idem, al is vrouwlief altijd op tijd thuis voor het naar bed brengen.

Maar goed, dat harde werken brengt ze een groot huis & tuin om heerlijk in te spelen en ze leren zo de Italiaanse taal ook geweldig bij m'n schoonouders, want dat 2-talige blijf ik het meest fantastisch vinden, die ontwikkeling.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_57471842
Papadag, die term kende ik nog niet.
Die dag heb ik vandaag dus.
De oudste zit momenteel op school en de jongste ligt nu te slapen in de box.
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:03:39 #110
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57471875
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:02 schreef aloa het volgende:
Papadag, die term kende ik nog niet.
Die dag heb ik vandaag dus.
De oudste zit momenteel op school en de jongste ligt nu te slapen in de box.
En papa zit met laptop en koffie even te ontspannen. Goed geregeld
pi_57472228
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:03 schreef GI het volgende:

[..]

En papa zit met laptop en koffie even te ontspannen. Goed geregeld
Inderdaad. Na een 'drukke' ochtend even pauze.
  woensdag 19 maart 2008 @ 11:28:18 #112
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57472379
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:21 schreef aloa het volgende:

[..]

Inderdaad. Na een 'drukke' ochtend even pauze.
Tijd om eindelijk die honderden foto's van geboorte tot nu te sorteren.

Roos slaapt trouwens niet in de box. Doet ze gewoon niet, echt alleen in bed.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57475117
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:28 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Tijd om eindelijk die honderden foto's van geboorte tot nu te sorteren.

Roos slaapt trouwens niet in de box. Doet ze gewoon niet, echt alleen in bed.
Dat zijn er ondertussen al een paar duizend (foto's).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2008 13:38:33 ]
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:42:33 #114
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57475248
Van deze week he, deze week alleen. Best erg eigenlijk. Morgen is mijn papadag weer, ik denk dat ik eens foto's ga zoeken van elke dag een, en die naast elkaar zet. Niet dat er echt elke dag een foto zal zijn, eens kijken hoever ik kom. Paar per week moet wel lukken.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57486156
niet eens een foto van elke dag joh!?
pi_57501315
Foto's zijn leuk.
Een filmpje is leuker. Laatst weer eens gekeken, toen de oudste een jaar of 2 was (hij is nu 4). Geweldig om terug te zien.
Ik verbaas me erover dat je toch snel vergeet hoe hij toen was.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 20:37:53 #117
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57546035


Papadag.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_57547398
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:37 schreef gr8w8 het volgende:
[ afbeelding ]

Papadag.
Sesamstraat
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 maart 2008 @ 12:28:59 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57555052
M'n zoon van net een jaar staat helemaal uit z'n dak te gaan op highschool musical. Allemaal coole danspasjes, schudden met z'n hoofd

Ik hoop wel dat hij nog een beetje naar de metal kant bijdraait
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 maart 2008 @ 12:29:19 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57555112
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:


Ik hoop wel dat hij nog een beetje naar de metal kant bijdraait
In het begin weten ze niet beter, maar dat draait al snel bij

TOOL moet hier keihard
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 maart 2008 @ 23:00:16 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57589639
Daar staatie hoor. Te schudden met z'n kont.


En als je je afvraagt wattie op zijn hoofd heeft.... Zijn zus heeft 'm versierd met een paassticker
pi_57589787
mooie roze schoentjes heeft-ie
  maandag 24 maart 2008 @ 23:08:33 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57589865
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:05 schreef poemojn het volgende:
mooie roze schoentjes heeft-ie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57590190
  dinsdag 25 maart 2008 @ 07:33:08 #126
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57592997
Hitchhikers Guide op ooghoogte voor hem.
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:56:39 #127
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57648060
Ojee. Roos heeft vandaag nog niet gepoept. Da's normaal alleen maar goed aangezien mama 's avonds weer thuis is.

Alleen vanavond gaat ze wat eten met een vriendin.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:51:28 #128
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_57672363
Ik heb me baan aangepast aan me p_iglet & Pepijn

Ik werk als nachtdienst in de gehandicaptenzorg. Ik werk 5 nachten & ben dan 10 dagen vrij.
Of soms 7 op 7 af omdat ik nog geen 3de collega heb. P_iglet doet een zware studie & werkt
daarnaast ook nog.

Als ik in de nachtdienst zit gaat de Pepijn, vaak, naar de opvang, lang niet altijd, zodat ik rustig
kan slapen & p_iglet kan studeren en/of werken.

Enne in die 10 vrije dagen heb ik dan "alle tijd" voor Pepijn!

Ojah ik heb wel vast pappa activiteit! Ik ga eigenlijk altijd met Pepijn baby zwemmen!
Tenzij het niet uitkomt natuurlijk...
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 april 2008 @ 08:01:01 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57754237
Zo.... 3 dagen na de geboorte heeft Nienke door wat er van haar verwacht wordt 's nachts. voeden, 4 uur slapen, voeden.
pi_57779093
Onze jongste is snotverkouden. Fijne nachten zijn dat altijd.
Nu ligt ie in de box kwaad te zijn... hij heeft zich net omgedraaid op zijn buik, maar heeft nog niet uitgevonden hoe ie weer op z'n rug terecht komt. Behoorlijk Frustrerend voor hem
  donderdag 3 april 2008 @ 10:50:28 #131
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57799892
Welkom bij de V&D der webfora.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 april 2008 @ 16:26:58 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57831577
Het is wel een beetje proppen... in een fiat punto.

  vrijdag 4 april 2008 @ 16:29:34 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_57831638
dat het uberhaupt past
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 april 2008 @ 16:35:30 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57831755
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:29 schreef Belana het volgende:
dat het uberhaupt past
Ik moet wel heel snel de deur dichtgooien

Maar een Maxi-Cosi zit verhoger, een maxi-cosi en een romer op de achterbank gepropt.... Tijn krijgt wel de neiging om in z'n zusjes ogen te prikken en Saskia begint op 'dr broertje te timmeren.... Zuid Frankrijk gaan we niet halen in ieder geval.
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:39:13 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_57831828
nee, daar moet je niet aan denken zeg! dat hebben wij al met onze station en 3 kids achterin, maar dat is er dan 1 van 10, 1 van 4 en 1 van 1,5. ik denk dat ik de volgende keer wel een seat alhambra wil ofzo
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 4 april 2008 @ 16:40:55 #136
7074 moussy
kuttekop
pi_57831861
Mooi vrachtje hebben jullie zo

Wat voor gordel hebben jullie in het midden? Ik heb mijn kinderen +1 extra ook eens zo in mn corsa moeten proppen, maar daar hebben ik alleen een heupgordel in het midden, dus heb ik voor de extra stevigheid, voor mezelf, want volgens Römer kan het prima, een spanband om de rugleuning getrokken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:47:50 #137
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57831988
Hier gewoon een 3-punts gordel in het midden

Wel een heel kostbaar bankje zo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 april 2008 @ 16:59:18 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57832197
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is wel een beetje proppen... in een fiat punto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heerlijk vrachtje zo

bewust voor deze samenstelling gekozen? misschien dat Saskia in t midden iets meer rust geeft?
ben gewoon nieuwsgierig, maar als Nienke strakjes groter is, past dan nog een extra stoel of zijn die veel breder dan de MaxiCosi?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 april 2008 @ 17:20:17 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57832528
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

heerlijk vrachtje zo

bewust voor deze samenstelling gekozen? misschien dat Saskia in t midden iets meer rust geeft?
Ja maar het nadeel daarvan is dat je die nog in de autgordels moet hijsen, net als de maxicosi. De romer zit natuurlijk altijd vast met de autogordels, dus een kwestie van 1 keer neerzetten.
quote:
ben gewoon nieuwsgierig, maar als Nienke strakjes groter is, past dan nog een extra stoel of zijn die veel breder dan de MaxiCosi?
Nog een romer ernaast gaat misschien nét passen. Misschien dat Saskia over een maand of negen zonder verhoger kan zitten.
pi_57836942
Koop maar snel een Multipla Swets
Kun je niet zoń isofixbasis kopen voor Nienke's stoel?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 april 2008 @ 21:29:48 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57837659
die isofix' zitten midden op de zitting. Heb ik nog minder ruimte in de midden.

Ik baal nu wel dat ik anderhalf jaar geleden mijn Altea heb ingeruild...
  † In Memoriam † vrijdag 4 april 2008 @ 21:55:49 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_57838382
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja maar het nadeel daarvan is dat je die nog in de autgordels moet hijsen, net als de maxicosi. De romer zit natuurlijk altijd vast met de autogordels, dus een kwestie van 1 keer neerzetten.
[..]

Nog een romer ernaast gaat misschien nét passen. Misschien dat Saskia over een maand of negen zonder verhoger kan zitten.
Tot 1.35 ben je verplicht je kind in een zitje te hebben, daarna worden ze aangeraden. Ik weet niet hoe lang saskia nu is, maar René is nu pas rond de 1.40 en die is bijna 9. Een kind hoeft niet op een zitje als het niet je eigen kind is en het kind is 3+.

Dit is dan een uitzondering, er is er oa nog 1 over te weinig plaats en 3 kinderen vervoeren als er al 2 in een stoeltje/zitje zitten. Maar dan vraag ik me af, stel dat je een mierenneuker van een agent bij je auto hebt staan die éven beslist dat er wél genoeg ruimte is. ik heb standaard 2 zitjes (van die kontjes) extra in de auto liggen, ooit voor 3 euro gekocht bij de lidl, voor als er een vriendje/vriendinnetje/neefje/nichtje mee gaat, pokke blauwe zwaailampmachogasten
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 4 april 2008 @ 22:58:10 #143
46794 Berkery
Fat bastard
pi_57839849
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is wel een beetje proppen... in een fiat punto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koop een oude Ford Mondeo, past makkelijk

Als ik die foto's zo zie moet ik aan mijn vader denken die 30 jaar geleden met drie kinderen, in een Opel kadett , zonder gordels achterin, duizenden kilometers gereden heeft. Nauwelijks voor te stellen, eigenlijk.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 april 2008 @ 08:13:26 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57844826
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 22:58 schreef Berkery het volgende:

[..]

Koop een oude Ford Mondeo, past makkelijk

Als ik die foto's zo zie moet ik aan mijn vader denken die 30 jaar geleden met drie kinderen, in een Opel kadett , zonder gordels achterin, duizenden kilometers gereden heeft. Nauwelijks voor te stellen, eigenlijk.
Behalve de ruimte zie ik geen enkel voordeel aan het inruilen van een jaar oude punto voor een oude mondeo eigenlijk. Zeker niet voor die ene keer in 2 weken dat we er met z'n allen een uurtje in moeten.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:16:18 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57848099
Lief filmpje van Roos, gr8w8
Mijn nichtje heet ook Roos en als kraamcadeau kreeg mijn broer van een stel vrienden een grote fles Anti-Roosshampoo, met de mededeling dat hij die vast ook af en toe wel eens nodig zou hebben.

En gezin Swets in de auto is ook erg aandoenlijk

Als ik lees over de zorgen over de kinderen van tegenwoordig, dan denk ik wel eens dat de kinderen van nu in ieder geval vaders hebben die zich ongelooflijk betrokken voelen en ook zijn en dat moet toch een pluspunt zijn, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 april 2008 @ 13:49:06 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57848668
Nou, hier is stuntman Tijn hard gevallen toen hij via de verkeerde kant op een stoel probeerde te klimmen. Dit ondanks dat wij hem er al een keer of 500 afgeplukt hebben.

Stukje tand afgebroken, dikke bloedlip, janken, snot en kwijl...
Kind heeft net tanden, valt hij ze uit z'n bek
pi_57849153
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:39 schreef Belana het volgende:
ik denk dat ik de volgende keer wel een seat alhambra wil ofzo
Zo'n auto wil je niet, die bungelt onderaan in welke pechstatiestiek en waardevastheidsstatistiek dan ook.

Dan kun je beter een Corolla Verso of Madza 5 (nog handig met een schuifdeur voor kinderen die niet zo opletten met deuren openen) nemen of zo.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Jubileum moderator zaterdag 5 april 2008 @ 20:00:56 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57854840
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kind heeft net tanden, valt hij ze uit z'n bek

Wel erg voor Tijn natuurlijk maar dit stond er zo droog
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 5 april 2008 @ 22:29:24 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_57858061
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 14:21 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Zo'n auto wil je niet, die bungelt onderaan in welke pechstatiestiek en waardevastheidsstatistiek dan ook.

Dan kun je beter een Corolla Verso of Madza 5 (nog handig met een schuifdeur voor kinderen die niet zo opletten met deuren openen) nemen of zo.
dank voor de tip
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kind heeft net tanden, valt hij ze uit z'n bek
stormy waters...
sailin'
  zondag 6 april 2008 @ 14:17:18 #150
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_57868448
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is wel een beetje proppen... in een fiat punto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij ons precies hetzelfde!
Wees maar gerust, in onze Bora hebben ze niet meer ruimte dan in jullie Punto. Komt misschien ook door de vorm van de zittingen. De leuning van de stoel van onze oudste hangt onder de leuning van de middelste, waardoor ze dus altijd een beetje hangt (wel gemakkelijk, direct in een slaap-positie, uitstekend voor de wat langere ritten ).
Toen mijn ouders hier laatst waren, hadden ze een Swiftje gehuurd. Tot mijn stomme verbazing pastte het hele zwikkie daar makkelijker in dan in onze Bora. Maar ja, platte plank als achterbank ...

Overigens, in het midden hebben wij alleen een heupgordel. Heel goed strak trekken en het kan geen kant op. Mijn vrouw is nogal beschermend op haar kroost (understatement!), maar nadat ook zij zich van de stabiliteit had verzekerd, kreeg het stoeltje het groene licht.

Het mooiste van zo'n vrachtje? Als ze alledrie heerlijk slapen ... met twee is het stereo, met drie is het dolby digital surround snoring .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  maandag 7 april 2008 @ 11:35:20 #151
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_57885815
Morgen weer pappadag
Onze tv is kapot dus ik weet al waar zoonlief en ik morgen heen gaan om een nieuwe te halen
En dan natuurlijk samen wat nieuwe kabels trekken, de boel instellen en dan merken dat hij al een halve dag geen voedsel heeft gehad
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 7 april 2008 @ 11:44:42 #152
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57885993
Wij rijden een Kangoo, lekker makkelijk. Niks inklappen, die bugaboo! Beetje persoonlijke smaak, hoge instap, hogere zit, veel ruimte. En een schuifdeur idd. Maar goed, wie weet wat de toekomst brengt, met nog een kind is een deur aan beide kanten achter wel prettig.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 7 april 2008 @ 11:49:59 #153
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57886124
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:17 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Het mooiste van zo'n vrachtje? Als ze alledrie heerlijk slapen ... met twee is het stereo, met drie is het dolby digital surround snoring .
... beltoon gemaakt?
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 7 april 2008 @ 12:00:48 #154
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_57886374
Ik rij XC70. Inklappen is ook een overbodige luxe, maar ik gok dat ik dat in de toekomst gewoon snel doe. Geeft toch een iets rustiger idee tijdens het autorijden denk ik.
  maandag 7 april 2008 @ 12:20:59 #155
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57886760
Dwars op de richting, tegen de bank aan en met een snelbinder - kangoo heeft als soortement bedrijfsauto beugels in de vloer- vast. De bak komt niet eens boven de bank uit, dus over schuiven maak ik me niet zo druk.
Welkom bij de V&D der webfora.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 april 2008 @ 12:27:09 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57886881
Ik heb eigenlijk een betaalbare 7-zitter nodig. Betaalbaar in aanschaf en onderhoud....
  maandag 7 april 2008 @ 14:08:39 #157
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_57888765
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:35 schreef _Flash_ het volgende:
[...] en dan merken dat hij al een halve dag geen voedsel heeft gehad

Dat ken ik! En dan vlak voordat je thuiskomt nog even wat erin proppen en aan moeder de vrouw vertellen dat hij toch wel goed gegeten en gedronken heeft.

Maar goed, ze kent me en vraagt dan: "Wanneer?"

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  maandag 7 april 2008 @ 14:10:02 #158
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_57888792
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:49 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

... beltoon gemaakt?


Gaat een beetje lastig tijdens het rijden ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juni 2008 @ 20:23:44 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59528335
Tijn had weer wat. Die staat tegenwoordig na het wassen nog even samen met Saskia onder de douche totdat de wassende ouder is afgedroogd en aangekleed. Vandaag was Tijn het echter voortijdig zat en hij stapt dus zeiknat en in zijn blote kont uit de douche.

Wij stonden ondertussen in de babykamer even bij Nienke te kijken, en ja hoor daar komt Tijn vanuit de badkamer de babykamer ingerend. Met zijn natte voeten op het laminaat...

Ken je scène van Bambi op het IJs? Tot 3 keer toe opstaan, die beentjes alle kanten opglibberen en op zijn plaat stuiteren.

pi_59536478
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:


Ken je scène van Bambi op het IJs? Tot 3 keer toe opstaan, die beentjes alle kanten opglibberen en op zijn plaat stuiteren.

Dat hadden wij een paar jaar geleden met Ewen....

Nat de badkamer uitrennen, 10 tellen later de ongekeerde richting op in de badkamer (waarvan de vloer natuurlijk nog nat was). Hij glijdt onderuit en knalt met z'n achterhoofd op het fijne stenen drempeltje. Een snee van 3 centimeter was het gevolg. Doordat z'n hoofd nat was leek het wel een bloedbad .
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 13:09:05 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_59548313
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ken je scène van Bambi op het IJs? Tot 3 keer toe opstaan, die beentjes alle kanten opglibberen en op zijn plaat stuiteren.



Die scene is wel heel snoezig, maar ik kan me zo voorstellen dat Tijn not amused was

FH, bloed met water lijkt altijd eng veel inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juni 2008 @ 21:57:22 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59562034
Saskia had nog een mooie vandaag. Ze was wat vergeten beneden en moest dat even gaan halen. Dus ze loopt naar de trap en ik roep 'r na
"Uitkijken he! Op de trap..."
"Jahaaa, ik ben zo terug.... *stilte* En als ik niet terug kom laat ik het wel even weten!"
pi_59584556
Leren fietsen zonder zijwielen: Glenn durft er sinds kort aan, maar is nog snel afgeleid, wou korte stukjes, heeft nog moeite z'n stuur goed te houden.
Maar sinds enkele dagen hol ik dus naast hm mee bij z'n 1e pogingen dit te leren.

Vandaag (dag 3) had hij er al snel geen zin meer in, maar ik wou dat hij nog even zou doorzetten. Afgelopen week zijn er hier 2 drempels even verderop neergelegd, of hij daarheen wilde. Ineens was hij weer enthousiast. En zodra hij op vaart was en zelf kon, verandere hij in een Italiaanse sprinter. Ik heb de godganse tijd achter hem aangehold, hij bleef maar keihard fietsen, had de grootste lol dat ik heb niet kon bijhouden maar ondertussen fietste hij hier non-stop de hele straat rond (een meter of 600).

Ik was echt fokking bekaf, en een lol dat ie had....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2008 @ 08:16:52 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59597210
Ik heb 1 dag achter Saskia aan lopen rennen. Nu ben ik iets gegroeid in de afgelopen 5 jaar dus echt soepel gaat dat niet . Ik was stiekem een beetje blij toen ze me huilend vertelde niet meer zonder zijwieltjes wilde fietsen .

Vanochtend komt Saskia van de trap af en vraagt of we weer vlaggetjes op d'r wang gaan schilderen. Ik heb er uitgelegd dat dat niet zo'n goed idee is omdat Nederland verloren heeft met voetbal. Toen ik vervolgens ook de slingers van de regenpijp haalde barstte ze spontaan in huilen uit en brulde dat Nederland moet winnen....
pi_59597479
quote:
Op zondag 22 juni 2008 08:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanochtend komt Saskia van de trap af en vraagt of we weer vlaggetjes op d'r wang gaan schilderen. Ik heb er uitgelegd dat dat niet zo'n goed idee is omdat Nederland verloren heeft met voetbal. Toen ik vervolgens ook de slingers van de regenpijp haalde barstte ze spontaan in huilen uit en brulde dat Nederland moet winnen....
alicia gister avond ook bij mij op schoot ook, helemaal in tranen, schouderschokkend vertellend dat nederland had moeten winnen
pi_59598067
Piet had een goed idee: de volgende keer alleen nederlandse voetballers in 't veld!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juni 2008 @ 10:24:35 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59598113
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:21 schreef bixister het volgende:
Piet had een goed idee: de volgende keer alleen nederlandse voetballers in 't veld!
We dachten al een eind te komen met 2 Nederlandse coaches...
  zondag 22 juni 2008 @ 10:48:43 #168
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_59598482
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We dachten al een eind te komen met 2 Nederlandse coaches...
Dat was mijn koffie..
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:14:43 #169
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_59644343
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We dachten al een eind te komen met 2 Nederlandse coaches...
Ik heb een Russische collega (sorry: wij mogen hem niet Russiesch noemen, hij is een Oekrainer ...) die vertelde mij dat ik mijn oranje "hup Holland" vlag wel weer kon opbergen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat zolang het Russische team met die Nederlandse coach nog in de race zit, die vlag blijft hangen. Dat 'ie maar weet wie dat team zover gekregen heeft.

[Tevens voegt het wat kleur toe aan de witte muren.]
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 24 juni 2008 @ 09:22:14 #170
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_59644460
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:48 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dat was mijn koffie..
On-topic maar weer ...

Shalhevet (de oudste) was de laatste paar dagen een beetje ziekjes, maar gistermiddag knapte ze flink op. In het holst van de nacht kwam ze bij ons in bed liggen en begon een beetje te kreunen en snikken. "Moet je overgeven?" "Nee." "Weet je het zeker?" "Ja" .... * Bbbbbwwwwwweerrrkkkkkk *

Hij's fijn, om 03.50 kind onder de douche en het bed verschonen. Dat terwijl de wekker om 05.30 afgaat ...
Ik ben vandaag bekaf en heb dus een flinke intake koffie nodig. (Wij maken hier infuuspompen, misschien toch maar eentje 'testen', kijken of die ook met koffie overweg kan? )
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 24 juni 2008 @ 10:57:21 #171
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_59646354
Hier weer lekker pappa-dag.
Verse bak koffie, een nog slapende kiddo en de auto die weer gewassen is

Eens bedenken wat we vanavond gaan eten. En onkruid wieden. En stofzuigen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 20:58:18 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59714753
Mijn zoon is vandaag weer eens aan de dood ontsnapt. Nu is dat dagelijkse kost voor hem, dus wij schrikken er niet meer zo extreem van.

We zaten even bij McDonalds met het hele gezin om na het eten een ijsje te eten. Zowel Tijn als Saskia in zo'n veel te ruime kinderstoel gehesen. Nu ken ik mijn zoon al een beetje dus ik heb de gehele periode dat we er zaten met een hand op de leuning van Tijn's stoel gezeten... Op die 2 tellen na die ik nodig had om Saskia uit haar stoel te tillen.

In die tijd heeft hij het voor elkaar gekregen om zo te wippen en schommelen in die stoel dat die voorover valt. Met Tijn erin. Godzijdank onderweg niet zo'n stenen McDonalds tafeltje door de midden gekopt, dus behalve wat bloed op zijn tong had hij verder niets. Ik dacht eerst nog dat die rode plek op zijn voorhoofd er wat mee te maken had, maar zijn moeder verzekerde me dat die vanmiddag ontstaan was toen hij van een krukje afstuiterde .

Ik ga maar een waarschuwingsbord om zijn nek hangen:

                                                                LEVENSGEVAARLIJK
                                                                      vooral voor zichzelf
  donderdag 26 juni 2008 @ 21:03:40 #173
57497 happyme28
I'm so happy
pi_59714900
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga maar een waarschuwingsbord om zijn nek hangen:

                                                                LEVENSGEVAARLIJK
                                                                      vooral voor zichzelf
pi_59714961
Sjees. Wat een stuntman. . Anna heeft tot nu toe vooral veel potentieel gevaarlijke acties op d'r naam staan maar tot nu toe gaat het verbazingwekkend genoeg vaak goed. *afklopt*
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 21:14:00 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59715198
Saskia heeft in die 4 jaar nooit zo gestunt als Tijn in zijn 16 maanden. Als je er vanuit gaat dat hij zichzelf pas in potentieel gevaarlijke situaties kan manoeuvreren vanaf het moment dat hij kan lopen spreken we dus over 4 maanden. Even chronologisch zijn meest hachelijke avonturen:

1. Toen hij net een jaar was is hij van boven volledig van de trap af gelazerd. Behalve een schrammetje op zijn voorhoofd mankeerde hij niets
2. Een week later draait hij een kinderstoeltje op zijn kant, klimt erop, valt er vanaf, boven met z'n ei op de grond en breekt een grote hoek van zijn pas doorgekomen voortand af. Plus natuurlijk een dikke lip.
3. Een maand later klimt hij op de kleine glijbaan in de tuin. Knikkert er voorover vanaf. Behalve dat het bloed ui zijn neus spuit is er verder weinig aan de hand.
4. Het mac donalds verhaal.

Dat NAAST alle valpartijtjes, klimmen en klauteren tegen stoelen, trappen, werkelijk ALLES wat gevaarlijk KAN zijn en gecombineerd met zijn totale onvermogen om te luisteren.


In die 2 tellen dat moeders even koffie inschonk boven op een stoel geklommen
pi_59715244
.

Kids. Gotta love 'm.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:01:29 #177
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59716905
Ah. jullie hebben een Freekje, alleen heet ie anders .

Twee tips.

-Vergeet niet elke avond de beschermengelen (die amechtig in een hoek hangen na zo'n dag) vriendelijk te bedanken.
-Koop een tuigje voor in de kinderstoel. Kun je je tenminste af en toe nog eens omdraaien om een kopje koffie in te schenken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 22:04:22 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59716993
De kinderstoel THUIS kannie niet uit. Daar zitten alle beugels, gordels en andere vrijheid beperkende maatregelen nog in.

Tot vorige week stond Tijn ook nog regelmatig in de box. Gewoon, om te zorgen dat hij ongeschonden de dag doorkomt. Maar ja... Nienke heeft het recht nu opgeëist.
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:07:44 #179
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59717106
Oh ja, nou zie ik het, het is gewoon een losse triptrap waar ie opgeklommen is.

En dat van die box herken ik ook . Box heeft bij nr twee ook altijd laag gestaan, dan mikte ik soms Freek erin, en baby in de wipstoel, als ik even naar boven moest ofzo.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59717138
oooh, wat een klimmonster! sneu dat ie zich zovaak bezeert. hopelijk breken z'n rustiger jaren snel aan.

wat de box betreft: toen anna nog een piepklein baby'tje was was het vaak veiliger om piet even in de box te zetten en anna op een kleedje op de grond te leggen als ik even naar de wc moest (oid) dan andersom. (en dan was piet nog een braafje...).
pi_59717174
ah, wat Leah zegt dus.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 22:12:18 #182
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59717277
Ja wij proberen de box nu ook multi dimensionaal in te zetten. En eigenlijk bezeert hij zich blijkbaar niet zo erg. Meestal huilt hij 2 tellen van de schrik, wrijft vervolgens met 2 mollige knuistjes bloed en snot over zijn hele gezicht uit en hij stort zich in een volgend avontuur.... We denken dat hij geen zenuwuiteinden heeft
pi_59717363
tsja, dat begin ik ook te vermoeden. nou ja, 't heeft ook z'n voordelen.
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:15:35 #184
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59717411
.

Ach, er zijn er meer hoor, ik herken in Freek ook heel duidelijk dingen van mijn broer, dat was ook zo'n ongeleid projectiel als kind.
Is goed gekomen wat dat betreft .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59717413
Ik heb net het flesje met water maar in Anna d'r bedje gezet nadat ze 6 x achter elkaar wakker was geworden voor elke keer 2 slokjes drinken. Is dat slecht? . . Nah, beetje zelfstandigheid he. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 22:16:31 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59717455
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:15 schreef Jarno het volgende:
Ik heb net het flesje met water maar in Anna d'r bedje gezet nadat ze 6 x achter elkaar wakker was geworden voor elke keer 2 slokjes drinken. Is dat slecht? . . Nah, beetje zelfstandigheid he. .
Als Yppy het niet erg vind om morgenochtend een nat bed te verschonen... neuh.
pi_59717479
haha, als ze dan straks ook maar zelf even haar natte bed verschoont.
pi_59717506
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als Yppy het niet erg vind om morgenochtend een nat bed te verschonen... neuh.
Dat was ook gelijk het enige nadeel dat ik eraan kon bedenken idd. . Maar het is echt nog een fles met een speen, dus dat zal meevallen. En we hadden het er al eens over gehad omdat ze er de laatste tijd wel een sport van maakt om zo vaak mogelijk wakker te worden voor een slokje water...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 22:22:07 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59717682
Ow ja dat ken ik. Saskia put tegenwoordig uit een ruimer 'ik wil niet slapen en probeer daarom zo veel mogelijk kutsmoesjes te verzinnen' repertoire.
pi_59717745
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow ja dat ken ik. Saskia put tegenwoordig uit een ruimer 'ik wil niet slapen en probeer daarom zo veel mogelijk kutsmoesjes te verzinnen' repertoire.
"Poepuh" heeft het hier ook een tijdje goed gedaan! "MAAAAMAAAAAAA POEPUUUHHHH!" om drie uur 's nachts ofzo. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2008 @ 22:24:39 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59717786
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

"Poepuh" heeft het hier ook een tijdje goed gedaan! "MAAAAMAAAAAAA POEPUUUHHHH!" om drie uur 's nachts ofzo. .
Die is best verdomd slim voor zo'n klein dreumesje.
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:31:47 #192
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_59718109
Iris gebruikt geen smoezen: "niet slapen "

Amber wel: Dan is ze weer vergeten die een kusje te geven, dan is de pleister van haar vinger af en moet er een nieuwe op. Of ze zegt dat ze niet kan slapen en op ons antwoord dat ze het maar moet gaan proberen zegt ze dan dat als ze haar ogen dicht doet, dat ze niet in slaap valt. En ze slaapt altijd met een hele boel doekjes in bed en ze heeft er altijd eentje te weinig, dus daar moet dan naar gezocht worden en om gemiept enzo....
En poepen idd... of plassen en dan weer de woonkamer in komen met een l*lverhaal...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:36:59 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59718324
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als Yppy het niet erg vind om morgenochtend een nat bed te verschonen... neuh.
Ik geloof dat ik vannacht maar op m'n werk blijf en niet naar huis ga. Het bed is vanmiddag verschoond.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59718372
Ik ga zo maar eens op bed aan denk ik. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_59720719
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:

1. Toen hij net een jaar was is hij van boven volledig van de trap af gelazerd. Behalve een schrammetje op zijn voorhoofd mankeerde hij niets
Zoiets deed Glenn ook een keer op ongeveer die leeftijd: Een traphekje zo hard dichtrammen dat ie doorsloeg, de volledige trap afstuiterde, beneden 3 tellen stil was en enthousiast riep "Ik snel beneden"

Hier overigens geen slaapproblemen, nooit eigenlijk, Glenn slaap al vanaf nacht 3 door en heeft dat, op 1 keer ivm ziekte na, altijd gedaan, zonder enige uitzondering.
Kady was de 1e 3 maanden een drama, door het probleem met d'r longslagadreklep, daarna idem aan Glenn.

En uitslapen is geen probleem met de kids, het fenomeen van een kind om 6 uur aan je bed dat aan de dag wil beginnen is hier onbekend fenomeen. 't zijn luxe kindjes wat dat betreft
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_59720850
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:


[ afbeelding ]
In die 2 tellen dat moeders even koffie inschonk boven op een stoel geklommen
Die van mij stond een keer, ook op dezelfde manier, maar dan in een winkelwagentje in de supermarkt. (hij stond in het zitje van het wagentje)
Ik liet 'm ook even 2 tellen alleen, om iets uit een schap te pakken.
Meneer kon net een maand ofzo op z'n benen staan.

niet er uit gevallen gelukkig

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2008 00:08:16 ]
pi_59721102
Meest enge wat Glenn ooit gedaan had was achter me aan klimmen een ladder op met nog geen 2 jaar. Ik stond een rolluik bevestiging te fixen, hij was binnen met voordeur dicht maar kwam stil naar buiten zo acher me aan.

Buurvrouw maakte me er gelukkig op attent dat Glenn 3 meter boven de grond stond....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 7 juli 2008 @ 13:53:02 #198
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_59947280
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:01 schreef Leah het volgende:
Ah. jullie hebben een Freekje, alleen heet ie anders .

Twee tips.

-Vergeet niet elke avond de beschermengelen (die amechtig in een hoek hangen na zo'n dag) vriendelijk te bedanken.
-Koop een tuigje voor in de kinderstoel. Kun je je tenminste af en toe nog eens omdraaien om een kopje koffie in te schenken .
Alledrie onze kinderen zijn een combinatie van Evil Knievel en Houdini. Hoewel de oudste een heel lief meisjesgezichtje heeft, gaat daar ontzettend veel kattekwaad en durf achter schuil. De andere twee hebben ondeugd over de hele apesnoet staan, maar durven soms net iets minder dan Shalhevet. Allemaal klommen en klauterden ze voordat ze konden lopen (de jongste klom al de ladder op toen die ong. een jaar oud was), ze springen overal vanaf (vooral Shalhevet: vierde tree van de trap? Hoppa! Van de koffietafel naar de bank? Wil je het met of zonder aanloop ...). Als we ze meenemen, roepen de mensen wel eens "Pas op! Hij staat in de wandelwagen! Pas op! Ze klimmen daar! Pas op! Zometeen valt ze! Pas op!" Etc. etc. etc. En het enige dat wij kunnen antwoorden is dat we dat al vaker gezien hebben en dat ze dat gewend zijn.

Laatst waren wij bij de ontwikkelingsdokter (heet dat zo? Die vent controleert hun ontwikkeling, groei, communicatie etc.), die zag de blauwe plekken en zei: "Ik ga ervan uit dat dat getuigen zijn van normaal kindergedrag. Lekker spelen en buitelen."

Allemaal, zo rond 8 maanden, kon je ze niet meer te eten geven in de kinderstoel met 5-punts gordel. Vanaf dat moment willen ze alleen maar in de booster met gewone heupgordel. Ze willen op een gewone stoel zitten, net zoals de rest. Punt uit. Alleen in de auto accepteren ze al die gordels. Die Friese koppigheid in de genen is er niet zomaar uit te krijgen.
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als Yppy het niet erg vind om morgenochtend een nat bed te verschonen... neuh.
Wij gebruiken, vanaf dat ze zo'n 6 maanden oud zijn, een 'sippy-cup' (geen idee hoe dat in het Nederlands heet, anti-lek-beker?); wel altijd even voordat ze gaan slapen controleren dat het plasticje aan de binnenkant goed zit, anders kan je inderdaad een nat bedje verschonen. Dit is vooral belangrijk wanneer ze net ontdekken dat je je beker ook kunt gooien.
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Saskia put tegenwoordig uit een ruimer 'ik wil niet slapen en probeer daarom zo veel mogelijk kutsmoesjes te verzinnen' repertoire.
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 22:31 schreef LadyS het volgende:
Amber wel: Dan is ze weer vergeten die een kusje te geven, dan is de pleister van haar vinger af en moet er een nieuwe op. Of ze zegt dat ze niet kan slapen en op ons antwoord dat ze het maar moet gaan proberen zegt ze dan dat als ze haar ogen dicht doet, dat ze niet in slaap valt. En ze slaapt altijd met een hele boel doekjes in bed en ze heeft er altijd eentje te weinig, dus daar moet dan naar gezocht worden en om gemiept enzo....
En poepen idd... of plassen en dan weer de woonkamer in komen met een l*lverhaal...
Gelukkig, ik ben niet de enige met Eshda. Wat een vermoeiend theater is dat! Iedere twee seconden staat ze weer beneden, Ima (= mama) dit, Abba (= papa) dat ...

Maar goed, het is mooi spul. Ik was laatst een paar dagen in het buitenland en heb al dat gedoe ergens toch wel gemist.

[ Bericht 3% gewijzigd door SilkTie op 07-07-2008 13:58:20 ]
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  maandag 7 juli 2008 @ 14:00:46 #199
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_59947476
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:59 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En uitslapen is geen probleem met de kids, het fenomeen van een kind om 6 uur aan je bed dat aan de dag wil beginnen is hier onbekend fenomeen. 't zijn luxe kindjes wat dat betreft
Was het maar 6 uur, dat zou voor ons uitslapen betekenen.

* Jaloers is.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_60276807
Mijn zoontje (4jaar)heeft ontdekt waar de wolken vandaan komen.

pi_60749403
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:


We zaten even bij McDonalds met het hele gezin om na het eten een ijsje te eten. Zowel Tijn als Saskia in zo'n veel te ruime kinderstoel gehesen. Nu ken ik mijn zoon al een beetje dus ik heb de gehele periode dat we er zaten met een hand op de leuning van Tijn's stoel gezeten... Op die 2 tellen na die ik nodig had om Saskia uit haar stoel te tillen.

In die tijd heeft hij het voor elkaar gekregen om zo te wippen en schommelen in die stoel dat die voorover valt. Met Tijn erin. Godzijdank onderweg niet zo'n stenen McDonalds tafeltje door de midden gekopt, dus behalve wat bloed op zijn tong had hij verder niets. Ik dacht eerst nog dat die rode plek op zijn voorhoofd er wat mee te maken had, maar zijn moeder verzekerde me dat die vanmiddag ontstaan was toen hij van een krukje afstuiterde .

Ik ga maar een waarschuwingsbord om zijn nek hangen:

                                                                LEVENSGEVAARLIJK
                                                                      vooral voor zichzelf
Grappige post las hem naar aanleiding van het : in de box vallen topic

Maar die kinderstoelen bij de McDonalds zijn ook vreselijk, en niet te geloven mijn schoonmoeder heeft het voor elkaar gespeelt nou net zo'n stoel via marktplaats gekocht te hebben zelfs met een tuigje aan draait
Isa er rondjes van 360 graden in echt een ware nachtmerrie.
Maar ja alles beter als de bijna 100 jaar oude stoel met "armklemmende leuning" daar heeft mijn nichtje bijna haar arm in gebroken ..... tja mooi he antiek zegt ze dan
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:25:17 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60753393
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 23:55 schreef marlieske het volgende:

[..]

Grappige post las hem naar aanleiding van het : in de box vallen topic

Maar die kinderstoelen bij de McDonalds zijn ook vreselijk, en niet te geloven mijn schoonmoeder heeft het voor elkaar gespeelt nou net zo'n stoel via marktplaats gekocht te hebben zelfs met een tuigje aan draait
Isa er rondjes van 360 graden in echt een ware nachtmerrie.
Maar ja alles beter als de bijna 100 jaar oude stoel met "armklemmende leuning" daar heeft mijn nichtje bijna haar arm in gebroken ..... tja mooi he antiek zegt ze dan
Ik heb een mail gestuurd naar McDonalds over het feit dat het wachten is tot er slachtoffers vallen, maar ze waren niet echt onder de indruk.
pi_60753494
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb een mail gestuurd naar McDonalds over het feit dat het wachten is tot er slachtoffers vallen, maar ze waren niet echt onder de indruk.
Terwijl je in de VS nu een slordige 3 ton rijker was geweest vanwege die valpartij. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:39:17 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60753556
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 08:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Terwijl je in de VS nu een slordige 3 ton rijker was geweest vanwege die valpartij. .
Maar ja, $300.000 is.. wat ¤ 250,-?
pi_60883381
gekke vraag maybe.. maar ik ben net vader geworden .. en heb de ene dag ( of gedeelte ervan ) een super gevoel ! en dan ineen lijkt het wel of de zenuwen het overnemen.. Ik heb geen flauw idee waarom alleen ..

Misschien wel de vraag of ik het allemaal goed ga doen etc.. maar hebben / hadden meer vaders dit ?
Ik kan het niet echt thuisbrengen..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:22:29 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60885947
Nou ja, je hele leven staat op je kop en je hebt er een verantwoordelijkheid bij gekregen voor de rest van je leven. Bekend gezegde mbt ouders is dat je je zorgen begint te maken zodra ze geboren zijn en dat dat nooit meer over gaat.

Succes derhalve
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:05:20 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60886859
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, je hele leven staat op je kop en je hebt er een verantwoordelijkheid bij gekregen voor de rest van je leven. Bekend gezegde mbt ouders is dat je je zorgen begint te maken zodra ze geboren zijn en dat dat nooit meer over gaat.

Succes derhalve
Zodra ze geboren zijn...?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:06:08 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60886869
In de meeste gevallen is de conceptie inderdaad nog net zorgeloos
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:08:26 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60886916
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
In de meeste gevallen is de conceptie inderdaad nog net zorgeloos
Ja, maar die 9 tussenliggende maanden vond ik af en toe ook best stressvol .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:10:51 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60886956
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, maar die 9 tussenliggende maanden vond ik af en toe ook best stressvol .
Ja, dat zeg ik dus. De conceptie is nog net zorgeloos....
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:17:01 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60887048
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik dus. De conceptie is nog net zorgeloos....
Oh oke, ik ben weer lekker bij merk ik

Koffietijd!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60887349
Koekje bij Vivi?
Mama van Isa en Ties
pi_63860196
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
In de meeste gevallen is de conceptie inderdaad nog net zorgeloos
sandrax schoot al in de stress bij de vage mogelijkheid dat ikzwanger zou kunnen raken hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63909509
Ik word papa


maar ik weet niet hoe dat moet

Kids zijn helemaal leuk, ons kindje is ook absoluut helemaal gewenst en welkom.. maar nu het "echt" is.... nu slaat de paniek toe . Ik weet toch helemaal niet hoe dat moet joh!

Neem nu dat consultatiebureau . Is dat een soort opvoedpolitie ofzo? En wat is er met dat lijstje van de verloskundige van zooi die je moet hebben? Wat nou als je dat niet hebt? "Mag" je dan geen kind krijgen
En wat nou als dat kind straks huilt (want ja.. dat gaat hij/zij vast doen). Hoe moet ik nu weten waarom dat kind huilt En wat nou als ik het 's nachts niet eens hoor?

Ben ik de enige met dit soort vragen? Vast niet.. hoe deden jullie dat toen jullie hoorden dat er een nakomeling onderweg was?


en ja, dit is een kloon, omdat er net iets teveel mensen op FOK weten wie ik ben, maar nog niet weten dat mijn zwanger is
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 december 2008 @ 17:05:29 #215
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63909663
Ik weet er ook weinig vanaf, mag hopen dat ik nog even geen papa word.

Maarre, volgens mij klinkt dit als een echte beginnende ouder, geen idee hebben overal. Je vindt het vanzelf allemaal uit en er is genoeg ondersteuning lijkt mij.

Elke ouder is onzeker in het begin, je bent echt niet de enige.

Veel succes en gefeliciteerd!
Woei!
pi_63909672
maar die is dicht

maar hoe de fuck deed jij dat dan Had jij enig idee waar je vrouw het over had in die beginfase
  woensdag 10 december 2008 @ 17:10:32 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_63909677
Gefeliciteerd

En wat Swets zegt

Misschien kun je ook meepraten in Zwangerschap en Geboorte?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 december 2008 @ 17:12:10 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_63909722
Dit is het huidige topic:

Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel III

Maar ik zou met deel 1 beginnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 december 2008 @ 17:12:47 #220
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63909740
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:10 schreef Max. het volgende:
maar die is dicht

maar hoe de fuck deed jij dat dan Had jij enig idee waar je vrouw het over had in die beginfase
Beatrijs Smulders he
  woensdag 10 december 2008 @ 17:14:56 #221
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63909787
Daarom is je lief ook 9 maanden zwanger, dan kan je aan het idee wennen
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63909797
of Kluun: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_63909804
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:12 schreef Troel het volgende:
Dit is het huidige topic:

Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel III

Maar ik zou met deel 1 beginnen
thanks!
pi_63909885
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
In de meeste gevallen is de conceptie inderdaad nog net zorgeloos
ja.. die inderdaad wel nog

* Max. neemt nog een valeriaan
  woensdag 10 december 2008 @ 17:19:36 #225
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_63909905
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:03 schreef Max. het volgende:
Ik word papa


maar ik weet niet hoe dat moet Dat leer je vanzelf.

Kids zijn helemaal leuk, ons kindje is ook absoluut helemaal gewenst en welkom.. maar nu het "echt" is.... nu slaat de paniek toe . Ik weet toch helemaal niet hoe dat moet joh!

Neem nu dat consultatiebureau . Is dat een soort opvoedpolitie ofzo? Ja, 'je kind is te licht, krijgt de verkeerde voeding en waarom loopt het met 11 maanden nog steeds niet????'

En wat is er met dat lijstje van de verloskundige van zooi die je moet hebben? Wat nou als je dat niet hebt? "Mag" je dan geen kind krijgen Het wordt wat knoeien maar 't komt vast goed...

En wat nou als dat kind straks huilt (want ja.. dat gaat hij/zij vast doen). Hoe moet ik nu weten waarom dat kind huilt Dat weet je in het begin niet. Veel knuffelen en dan komt het vast goed.

En wat nou als ik het 's nachts niet eens hoor? Je hoort de kleine vast wel. Je bent (waaschijnlijk) met zijn 2en en je kan een baby(foon) naast je bed leggen.

Ben ik de enige met dit soort vragen? Nee

Vast niet.. hoe deden jullie dat toen jullie hoorden dat er een nakomeling onderweg was? Veel boeken van de zwangerschapsmaffia lezen.


en ja, dit is een kloon, omdat er net iets teveel mensen op FOK weten wie ik ben, maar nog niet weten dat mijn zwanger is Kloon.
Opgelost. Slotje.

Oh, en feli.
Lang leve mij! *O*
  woensdag 10 december 2008 @ 17:19:58 #226
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63909911
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:03 schreef Max. het volgende:
Ik word papa


maar ik weet niet hoe dat moet

Kids zijn helemaal leuk, ons kindje is ook absoluut helemaal gewenst en welkom.. maar nu het "echt" is.... nu slaat de paniek toe . Ik weet toch helemaal niet hoe dat moet joh!

Zolang je je gezonde verstand maar gebruikt komt dat heus wel goed hoor.
quote:
Neem nu dat consultatiebureau . Is dat een soort opvoedpolitie ofzo?
Daar mag je komen opdraven voor vaccinaties en controle van de groei en ontwikkeling van je kindje. En je mag ze misbruiken om al je vragen aan te stellen.
quote:
En wat is er met dat lijstje van de verloskundige van zooi die je moet hebben? Wat nou als je dat niet hebt? "Mag" je dan geen kind krijgen
Niemand zal je verplichten om dat hele lijstje aan te schaffen. En ik weet niet wat voor een lijstje het is, maar de kans is groot dat er een hoop dingen op staan die handig zijn om te hebben voor een baby. En wat betreft de dingen die erop staan voor de bevalling: als jij wil dat de verloskundige goed haar werk kan doen en je kindje veilig ter wereld kan helpen, dan zou ik die gewoon ff kopen.
quote:
En wat nou als dat kind straks huilt (want ja.. dat gaat hij/zij vast doen). Hoe moet ik nu weten waarom dat kind huilt En wat nou als ik het 's nachts niet eens hoor?
In het begin gewoon lijstje langslopen: Luier, eten, aandacht, slapen, te warm/koud, pijn. Na een tijdje leer je je kindjes verschillende huiltjes wel een beetje onderscheiden en wordt het vanzelf makkelijker.
quote:
Ben ik de enige met dit soort vragen? Vast niet.. hoe deden jullie dat toen jullie hoorden dat er een nakomeling onderweg was?
Eerst schrikken dat het nu echt zover was en vervolgens wat boeken lezen en met lotgenoten kletsen over wat ons te wachten stond.
quote:
en ja, dit is een kloon, omdat er net iets teveel mensen op FOK weten wie ik ben, maar nog niet weten dat mijn zwanger is
Vergeet ik nog bijna het belangrijkste: gefeliciteerd
  woensdag 10 december 2008 @ 17:29:47 #227
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_63910152
Zit in hetzelfde 'schuitje'.

Maak je vooral niet druk, elke ouder van een eerste kind heeft dit neem ik aan. Laat de natuur zijn werk doen, komt echt wel goed hoor!
Ik heb al een boek.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:30:16 #228
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_63910165
En tvp
Ik heb al een boek.
  woensdag 10 december 2008 @ 17:36:12 #229
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63910289
Ik meld me hier ook maar even; als alles goed gaat word ik eind mei vader.
En ik kon regelen op mijn werk dat ik vier dagen ga werken, dus dat is zeer prima. Waarschijnlijk vanaf 1 juni al, dus we hebben in het begin dan ook nog dagen dat we met z'n tweeën zijn.

edit: ik bedoel natuurlijk met z'n drieën.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63910320
Gepwnd door je eigen sperma
  woensdag 10 december 2008 @ 17:43:43 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63910495
IK ga even een merge aanvragen met het papa-topic.
***
  woensdag 10 december 2008 @ 18:18:44 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_63911299
Ow en ik kan jullie aanraden het boek zwangerschap voor dummies te kopen

Erg leuk en behoorlijk leerzaam

(En Ouderschap voor dummies is ook een goede)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63975405
Kady heeft deze week uitvoerige tests gehad in het Sophia en waar ze met een dikke achterstand begonnen is, loopt ze inmiddels zelfs op alle fronten qua ontwikkeling voor op d'r leeftijd.

Nou, dat maakt je dag/week wel kan ik je zeggen, zo heerlijk je geen zorgen meer te hoeven maken om de gevolgen van zo'n veel te vroege geboorte plus operatie bij zo'n mini-mensje.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 14 december 2008 @ 09:12:15 #234
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64001529
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:17 schreef DIGGER het volgende:
Kady heeft deze week uitvoerige tests gehad in het Sophia en waar ze met een dikke achterstand begonnen is, loopt ze inmiddels zelfs op alle fronten qua ontwikkeling voor op d'r leeftijd.

Nou, dat maakt je dag/week wel kan ik je zeggen, zo heerlijk je geen zorgen meer te hoeven maken om de gevolgen van zo'n veel te vroege geboorte plus operatie bij zo'n mini-mensje.
O dat is fijn om te horen!
Leuk dat je ons er ook van op de hoogte brengt.:Y
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 14 december 2008 @ 12:14:07 #235
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64003228
Wat fijn om te lezen Digger!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 december 2008 @ 21:46:52 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64016049
Nienke is een wat lastige slaper (of gewoon een hongerlijer) en wordt 's avonds meestal zo rond een uur of 10 wakker voor een voeding. E.T. haalt haar dan altijd naar beneden. En dan komt ze dus beneden met Nienke op d'r arm die, net wakker al knijpend tegen het licht, altijd zo'n "flikker op" uitdrukking op d'r gezicht heeft...

Priceless.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 december 2008 @ 22:08:46 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64016826
Das een beetje langs me heen gegaan digger..., wat had ze?
pi_64019742
Na 3 weken ziekenhuis ivm vruchtwaterverlies 14 Oktober geboren met een spoedkeizersnede terwijl ze 17 December in de planning stond, anderhalve maand IC en met 3 maanden een operatie (Dotteren longslagaderkleppen i.v.m. bijna gelijke druk in hoge en lage druksysteem).

Ze begon dus met nogal een achterstand, is klein (maar goed, dat zijn haar ouders ook) maar is qua onwikkeling van de (fijne) motoriek, spraak, kennis, redernatievermogen etc. nu zelfs voor op haar (inmiddels bij de onderzoeken niet meer gecorrigeerde) leeftijd.

't is dan ook een erg pittige tante
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Jubileum moderator maandag 15 december 2008 @ 08:48:36 #239
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64023512
Wat ontzettend fijn om te lezen Digger dat Kady zo goed gaat echt heel fijn.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 15 december 2008 @ 11:19:49 #240
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_64026512
Na lange tijd als lurker mee te lezen, besloten me toch maar eens te registreren en mee te posten
Behalve leuk lijkt het me ook wel nuttig om hier vragen te kunnen posten...

Papa-to-be meldt zich! Vrouwlief is bijna 35 weken, uitgerekende datum op 21 janurai.
Kamertje is af (op een schildering op de deur na), we hebben zo ongeveer alles in huis, baby groeit goed, kinderopvang en werk zijn geregeld, dus eigenlijk niks om je zorgen te maken.

En toch voel ik ook die onzekerheid... het kriebelt ernstig maar we kijken er o zo naar uit. Maar wat nou als.... of als.... of... of... pffff....
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 15 december 2008 @ 15:49:56 #241
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_64032884
Net even de hele serie van dit 'papa-topic' teruggelezen, wat een hilarische bijdrages

Mag ik mijn eerste bijdrage toevoegen? Kind moet nog geboren worden maar de eerste ervaring is al binnen: het kraamzorg-intakegesprek

Aardige juffrouw hoor, maarreh, overdrijven we het niet een beetje? Beetje Amerikaans controlegevoel houd ik er aan over. We hebben een soort van zorgmap gekregen met daarin een lijstje van aan bod gekomen dingen, die werden afgevinkt, prima hoor. Maar of ik even wilde tekenen dat die dingen besproken zijn? Hoezo, ben je bang voor een rechtzaak ofzo?

'Weten jullie waar de kraamzorg voor is?' Ja duh, die komen de badkamer opnieuw betegelen toch ? Of was het toch iets anders...
Ze zullen vast wel af en toe ergens komen waar niet iedereen er een even helder beeld van heeft, maar dat toontje te horen krijgen van een dame die niet ouder dan wij kunnen zijn is toch een beetje typisch...

En we hadden ruim van tevoren een mooie map gekregen met daarin info over de kraamzorg, wanneer bellen, wat heb je nodig, enzovoorts. Best nuttig hoor.
Maar waarom moet je nou twee koortsthermometers hebben? Wij hebben er één (speciaal gekocht, met zo'n flexibele punt) en dat leek ons wel voldoende. Maar nee, mevrouw staat erop dat we er 2 hebben. Eh, ik mag toch aannemen dat-ie sowieso wel even schoongemaakt wordt na gebruik ? Mijn kennis op het gebied van hygiëne is wel zodanig dat ik niet zie hoe dat dan een risico kan zijn.

Verder een leuk gesprek gehad hoor, maar iets minder uit de hoogte doen zou helpen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 15 december 2008 @ 16:27:58 #242
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64033882
Een thermometer voor de baby en eentje voor de moeder is de gedachte erachter. Alleen had ik met de jongste een keizersnede en toen hebben ze thuis geen een keer meer temperatuur gemeten alleen bij de kleine dus de tweede nieuwe ligt kant en klaar in de babykamer. Bij de oudste 2 jaar terug was er nog gewoon eentje nodig en toen had de kraamverzorgster een soort hoesje bij zich die ze erom heen deed en na gebruik weer weggooide. Tip als je een tweede aan gaat schaffen haal er gewoon eentje van de Etos of Kruidvat van 5 euro. De goede gebruik je voor je kleine en na de kraamzorg en de andere kan je meteen deleten als hij kuren krijgt.
pi_64042030
Dus er komt van te voren iemand langs om te controleren of je het wel goed voor elkaar hebt? Moet je dat dan ook daadwerkelijk laten zien dan?? Dat ze vraag om de hydrofiele luiers en dan moet je ze aanwijzen of zo?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_64042180
Ze komen langs voor een intakegesprek, maar ze komen echt niet je kast controleren of je alles wel hebt hoor! (was bij ons tenminste niet zo en heb ik eigenlijk ook nog nooit gehoord)
Soms willen ze het kamertje wel even zien geloof ik (bij ons ook niet, was ook nog niet klaar toen)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 december 2008 @ 21:45:20 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64042206
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dus er komt van te voren iemand langs om te controleren of je het wel goed voor elkaar hebt? Moet je dat dan ook daadwerkelijk laten zien dan?? Dat ze vraag om de hydrofiele luiers en dan moet je ze aanwijzen of zo?
Nee, het gaat er meer om om mensen bewust te maken denk ik. CB heeft verder geen enkele macht ofzo, dus als je zelf kan denken hoef je je geen fuck van hen aan te trekken. Overigens zijn hydrofiele luiers gewoon fantastisch. Tot hun 18e te gebruiken. Eeerst als droogdoek en later als doek die je bij het sleutelen aan brommers gebruikt enzo.
pi_64042440
quote:
Ze zullen vast wel af en toe ergens komen waar niet iedereen er een even helder beeld van heeft, maar dat toontje te horen krijgen van een dame die niet ouder dan wij kunnen zijn is toch een beetje typisch...
na de bevalling kwam een van die verloskundigen me voorlichten over voorbehoudsmiddelen. ik ben 36 en heb net een week geleden een kind gebaard. ik weet waar kindjes vandaan komen schat! (uit de bloemkool natuurlijk)

ze hebben een protocol, en bij god! ze volgen het protocol!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64042487
en tussendoor als snotlap. (die hydrofieldingen dus he).

de taken van een kraamhulp zijn danig ingeperkt de laatste jaren als gevolg van diverse bezuinigingen. dus die vraag over wat je ervan verwacht is vooral om vooraf de verwachtingen een beetje bij te stellen. ik herinner me dat ze me toen vooral vertelden waar ze NIET voor waren.
pi_64042578
badkamer, mamabed, babykamer & wc werd bij ons gezegd. maar de kraamhulp haalde desondanks toch nog wel snel een doekje over de vloer

ik vond zelf vooral fijn dat ze gewoon weten (en jou leren) wat te doen met baby
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 15 december 2008 @ 21:58:49 #249
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64042707
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:52 schreef simmu het volgende:

[..]

na de bevalling kwam een van die verloskundigen me voorlichten over voorbehoudsmiddelen. ik ben 36 en heb net een week geleden een kind gebaard. ik weet waar kindjes vandaan komen schat! (uit de bloemkool natuurlijk)

ze hebben een protocol, en bij god! ze volgen het protocol!
Je zou ze de kost moeten geven die denken dat zolang ik niet ongesteld ben geweest kan ik ook geen kind krijgen. of die denken dat als ze voeden ze niet zwanger kunnen worden. Het is waarschijnlijk niet iets waar je over na wenst te denken, maar het is wel degelijk van toepassing.
Het protocol is dus niet voor niets.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_64043022
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:58 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Je zou ze de kost moeten geven die denken dat zolang ik niet ongesteld ben geweest kan ik ook geen kind krijgen. of die denken dat als ze voeden ze niet zwanger kunnen worden. Het is waarschijnlijk niet iets waar je over na wenst te denken, maar het is wel degelijk van toepassing.
Het protocol is dus niet voor niets.
weet ik wel
ik vond het wel erg grappig achteraf. maar toen was ik echt een snifje verontwaardigd. ik voelde me opeens zo dom! het was ook 4 x he: 2 x een van de verloskundigen, 1 x de wijkverpleegster en als laatste de gyn coassistent.

kijk, en nu kom ik *wel* op een goede tip voor de aanstaande papa's: je hoeft niet zomaar akkoord te gaan met alles wat (medisch gezien) over je heen komt. als je vrouw/vriendin in het ziekenhuis bij een gyn bevalt mogen jullie bijvoorbeeld best vragen dat er geen stagiairs meekijken of dat een echte arts behandelt en niet elke keer een andere coassistent, dat soort dingen. en bespreek dat samen van te voren (anders is het alsnog stressie). dat soort dingen kan je ook in een bevallingsplan opnemen wat je dan met al die papieren meesjouwt (en uiteraard bespreken met verloskundige/gyn)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64043026
Bij ons kwam er iemand ná de bevalling bij ons thuis langs om ons kindje te controleren. En zelfs toen konden we kiezen of we niet liever naar bij de Zweedse variant van het consultatiebureau toegingen in plaats van andersom. Enige vorm van controle vooraf bestaat hier niet. Komt natuurlijk ook omdat men hier nooit thuis bevalt en er geen kraamzorg is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:08:17 #252
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_64055141
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:52 schreef simmu het volgende:

[..]

na de bevalling kwam een van die verloskundigen me voorlichten over voorbehoudsmiddelen. ik ben 36 en heb net een week geleden een kind gebaard. ik weet waar kindjes vandaan komen schat! (uit de bloemkool natuurlijk)
Je meent het
Ik mag hopen voor de persoon die dat bij ons komt doen dat doet als ik er niet bij ben...
Hallo, je hebt al in de doos van m'n vrouw mogen kijken , zullen we de rest even privé houden?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 24 december 2008 @ 18:07:11 #253
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64332220
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb eigenlijk een betaalbare 7-zitter nodig. Betaalbaar in aanschaf en onderhoud....
Swets hebben jullie nog altijd die Punto (waar je toen die foto met drie gepropte stoeltjes op de achterbank van plaatste) of is er intussen al iets anders?

Ik zou zeggen: (geen 7-zitter) maar wel 3 'losse' stoelen achterin.. Een Renault Scenic.

(oké, alles met meer dan twee kinderen of wat een 65+pas bezit rijdt er in. Maarrrrr... Er passen drie kinderautostoeltjes achterin en het is één van de meest betaalbare auto's in dit opzicht! )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 december 2008 @ 20:01:19 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64336444
quote:
Op woensdag 24 december 2008 18:07 schreef Noli. het volgende:

[..]

Swets hebben jullie nog altijd die Punto (waar je toen die foto met drie gepropte stoeltjes op de achterbank van plaatste) of is er intussen al iets anders?

Ik zou zeggen: (geen 7-zitter) maar wel 3 'losse' stoelen achterin.. Een Renault Scenic.

(oké, alles met meer dan twee kinderen of wat een 65+pas bezit rijdt er in. Maarrrrr... Er passen drie kinderautostoeltjes achterin en het is één van de meest betaalbare auto's in dit opzicht! )
Nog steeds de punto. Met 3 kinderen en het wegvallen van 1 inkomen staan we er even iets minder rooskleurig voor mbt de financiën
  woensdag 24 december 2008 @ 23:58:41 #255
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64344512
Had je er al eens naar gekeken trouwens? Het is best de moeite waard.

Wij hebben vandaag een diesel (met allemaal snufjes en foefjes) uit 2000 voor nog geen 4000,-euro gekocht.
Onze (uiterst sobere Das auto) VW Golf IV diesel uit 98 met 240.000(!) op de teller er op in geruild.

(en als je kijkt hoeveel er van die dingen op de weg rijden zal het vast niet moeilijk zijn om aan onderdelen te komen. )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 december 2008 @ 23:59:56 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64344564
quote:
Op woensdag 24 december 2008 23:58 schreef Noli. het volgende:
Had je er al eens naar gekeken trouwens? Het is best de moeite waard.

Wij hebben vandaag een diesel (met allemaal snufjes en foefjes) uit 2000 voor nog geen 4000,-euro gekocht.
Onze (uiterst sobere Das auto) VW Golf IV diesel uit 98 met 240.000(!) op de teller er op in geruild.

(en als je kijkt hoeveel er van die dingen op de weg rijden zal het vast niet moeilijk zijn om aan onderdelen te komen. )
Ik ga geen 2 jaar oude auto inruilen voor een oudere Zeker niet zolang het past.
  donderdag 25 december 2008 @ 00:09:43 #257
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64344916
Ha nee, dat zou ik ook niet doen.
Wij gaan er nu toevallig 2 jaar op vooruit dus dat scheelt.

Bij ons paste het niet, dat zou óf afgeknelde vingers zijn bij het sluiten en openen van de gordels óf iemand thuis laten. Dus tsja...

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64345116
Mijn kinderen zitten ook nog steeds opeengepakt achterin de 323f
Nog even dan mag Bep in de grotere autostoel, scheelt allicht weer gordelellende
Saartje
pi_64345896
arme kinderen Neko, moeten die niet gewoon op bed liggen, Maneki?
  donderdag 25 december 2008 @ 11:39:58 #260
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64351896

Zo spits nog op de late avond. Sorry, verder geen ontopic commentaar. Wij zijn volkomen burgerlijk met 2 kinderen en een stationwagen waarin alles past.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 maart 2009 @ 11:38:02 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67063413
Waar je als (aankomend) vader rekening mee moet houden is het absolute gebrek aan privacy. Ga je naar de w.c., vergeet niet de deur dicht te doen want voor je het weet staat er een dreumes gezellig tussen je benen te kijken.. "Papa poep!?".

Zo kan ik me ook niet herinneren in de afgelopen 4 en een half jaar nog een maaltijd alleen genuttigd te hebben. Altijd staat er wel iemand aan me te trekken "Kaas! Ook!" om vervolgens mijn halve boterham op te vreten. Tis me echt een raadsel waar ik zo dik van wordt .

En op zondagochtend even een vluggertje kunnen we ook al vergeten. Vanmorgen lagen er om 7 uur 3 kinderen in mijn bed. Waarbij Nienke haar uiterste best deed om een oor van mijn hoofd te trekken en Tijn met kleine knietjes zeker probeerde te stellen dat er hij geen broertjes of zusjes meer zou krijgen.

Bezint eer gij begint!
  zondag 15 maart 2009 @ 11:42:41 #262
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67063554
En over een aantal jaar zul je hun privacy tot in het oneindige moeten respecteren
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 15:26:32 #263
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67138257
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67139851
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:26 schreef Macka66 het volgende:
Muziekje voor de vaders!
meteen maar doorgestuurd naar punkpapa M.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 maart 2009 @ 20:45:20 #265
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_67183383
Ik ben hier ook maar heengestuurd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:12:09 #266
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67204434
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar je als (aankomend) vader rekening mee moet houden is het absolute gebrek aan privacy. Ga je naar de w.c., vergeet niet de deur dicht te doen want voor je het weet staat er een dreumes gezellig tussen je benen te kijken.. "Papa poep!?".

Zo kan ik me ook niet herinneren in de afgelopen 4 en een half jaar nog een maaltijd alleen genuttigd te hebben. Altijd staat er wel iemand aan me te trekken "Kaas! Ook!" om vervolgens mijn halve boterham op te vreten. Tis me echt een raadsel waar ik zo dik van wordt .

En op zondagochtend even een vluggertje kunnen we ook al vergeten. Vanmorgen lagen er om 7 uur 3 kinderen in mijn bed. Waarbij Nienke haar uiterste best deed om een oor van mijn hoofd te trekken en Tijn met kleine knietjes zeker probeerde te stellen dat er hij geen broertjes of zusjes meer zou krijgen.

Bezint eer gij begint!

En toch zou je het voor geen goud willen missen !
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 8 april 2009 @ 11:13:27 #267
69066 cohen
immer 2.
pi_67822182
toekomstig papa meldt zich ons eerste kindje wordt verwacht op 27 oktober!
wie zaait zal oogsten.....
  woensdag 8 april 2009 @ 11:32:15 #268
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_67822832
Gefeliciteerd!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 8 april 2009 @ 11:39:20 #269
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_67823099
Toen ik 17 jaar was, werd ik vader van een zoontje.
mijn vriendin was toen 20. Na een sooi gezijk, verkeerde vrienden
en een paar jaar vakantie in eige land zeg maar, heeft ze mij verlaten
en is naar Engeland verhuist. Sinds de dag van vandaag nog geen spoor van haar gezien.
Ik heb me daar bij neergelegd, en heb er (deels) vrede mee.

Nu is mijn beste vriendin 25 weken zwanger, en haar vriend heeft haar verlaten
en ik maak alles mee..de echo's, de gesprekken, en financieel steun ik ook.
Ik mag den wel geen papa worden, maar de papa gevoelens zijn er wel,
en ook niet zo'n klein beetje.

Ik vind het een heerlijk gevoel, ookal zal het nooit van mij zijn.
ik wens alle aankomende papa's een geweldige tijd in deze mooie
maanden, en natuurlijk daarna.

1DIOOT
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
pi_67823445
grappig die haat-liefde verhouding... onze kleine is nu 11 maanden en ik kan me inderdaad niet herinneren dat ik de afgelopen 11 maanden 1 film helemaal heb afgezien of ook maar 1 week 7 nachten 8 uur heb geslapen.

Normale zaken zoals het ophangen van een gordijn, het opruimen van het schuurtje... het moet allemaal gepland worden want voor hetzelfde geld wil mama dan ook net even wat voor haar zelf doen en iemand moet op die kleine(met een schuin oog) letten...

Maar als je na 12 uur reizen-werken-reizen de woonkamer binnenstapt en je ziet dat hoofdje draaien richting de deur, de aamstalten om driftig kruipend jouw kant op te komen om vervolgens 2 handjes uit te steken
  woensdag 8 april 2009 @ 11:52:26 #271
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_67823588
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:48 schreef tinny het volgende:
grappig die haat-liefde verhouding... onze kleine is nu 11 maanden en ik kan me inderdaad niet herinneren dat ik de afgelopen 11 maanden 1 film helemaal heb afgezien of ook maar 1 week 7 nachten 8 uur heb geslapen.

Normale zaken zoals het ophangen van een gordijn, het opruimen van het schuurtje... het moet allemaal gepland worden want voor hetzelfde geld wil mama dan ook net even wat voor haar zelf doen en iemand moet op die kleine(met een schuin oog) letten...

Maar als je na 12 uur reizen-werken-reizen de woonkamer binnenstapt en je ziet dat hoofdje draaien richting de deur, de aamstalten om driftig kruipend jouw kant op te komen om vervolgens 2 handjes uit te steken
Het plannen gaat bij mij iets soepeler omdat dingen die moeten gebeuren nou eenmaal moeten gebeuren. Wie er dan op de kleine let is niet echt heel erg relevant. Maar ik ben het wel 100% eens met de reactie van tinny hierboven. Alles is de moeite waard als je binnenkomt en het murmel is duidelijk blij om je te zien.

Moeders mag de avondfles niet geven, dat moet toch echt door vaders gedaan worden anders drinkt mevrouw niet. Hartsmeltend.
pi_67825108
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:52 schreef GI het volgende:

[..]

Moeders mag de avondfles niet geven, dat moet toch echt door vaders gedaan worden anders drinkt mevrouw niet. Hartsmeltend.
You're right men!
  woensdag 8 april 2009 @ 13:45:49 #273
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_67827324
Ik ga er eind mei aan geloven. Van sommige posts hier word ik niet vrolijk, maar het schijnt het allemaal waard te zijn.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_67827700
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:13 schreef cohen het volgende:
toekomstig papa meldt zich ons eerste kindje wordt verwacht op 27 oktober!
Dat is nog een eind weg.
pi_67827767
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:45 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga er eind mei aan geloven. Van sommige posts hier word ik niet vrolijk, maar het schijnt het allemaal waard te zijn.
Dat is dichterbij dan oktober. Maar het is het inderdaad allemaal waard.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:58:09 #276
69066 cohen
immer 2.
pi_67827772
ja, we hebben de 1e echo nog niet eens gehad we weten t pas sinds maandag
wie zaait zal oogsten.....
  woensdag 8 april 2009 @ 14:01:49 #277
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_67827918
Dus er is nog kans op immer 2
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 8 april 2009 @ 14:14:25 #278
69066 cohen
immer 2.
pi_67828348
nou nou, niet zo negatief. ik blijf immer 2. (let op de punt he, icm de 2, dat staat voor 2e)
wie zaait zal oogsten.....
  woensdag 8 april 2009 @ 15:30:30 #279
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_67831038
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:14 schreef cohen het volgende:
nou nou, niet zo negatief. ik blijf immer 2. (let op de punt he, icm de 2, dat staat voor 2e)
Ik doelde op een tweeling
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 8 april 2009 @ 15:44:16 #280
69066 cohen
immer 2.
pi_67831608
ow zo. ja, dat is wel erg veel hoor. haha, maar ze zouden allebei meer dan welkom zijn
wie zaait zal oogsten.....
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:17:11 #281
69066 cohen
immer 2.
pi_68249720
nou, het is nu 7 weken en het hartje klopt!!
wie zaait zal oogsten.....
  maandag 27 april 2009 @ 00:28:41 #282
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68410874
In augustus '08 vader geworden en het heeft me erg veranderd. Veel meer dan ik dat van te voren had ingeschat. Het is iets prachtigs, het geven en ontvangen van onvoorwaardelijke liefde is iets wat alleen ouders begrijpen.

Het heeft me ook emotioneel geraakt. Heb zelfs laatst zelf even moeten slikken bij Spoorloos, bleef bij het zappen hangen en het raakte me. Voor de geboorte van Duncan zapte ik DIRECT door en daar emotioneel bij betrokken raken was al helemaal niets voor me.

Tevens is mijn relativeringsvermogen nog veel groter geworden. Zolang het met die kleine (en moeders uiteraard) maar goed gaat, daar is al het andere aan ondergeschikt.

Maandag = pappadag en ook dat is iets wat ik absoluut niet zou willen missen. De kleine man en ik genieten daar intens van
  maandag 27 april 2009 @ 07:31:49 #283
15869 gr8w8
Better by design.
pi_68413194
Als je aan Roos vraagt 'wie is de liefste?', zegt ze zachtjes 'papa'.

Welkom bij de V&D der webfora.
pi_68414945
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:13 schreef cohen het volgende:
toekomstig papa meldt zich ons eerste kindje wordt verwacht op 27 oktober!
Gefeliciteerd, ik mag er de 19e November aangeloven. Donderdag rijden vriendin en ik naar Nederland om het mijn ouders en vrienden te vertellen. Kan niet wachten! Een maand lang je kop moeten houden over de telefoon was soms erg erg zwaar.

Kijk er wel naar uit naar zo'n kleine Keksi(-innetje) op de wereld, het zal vast enorm gezellig worden.
Danmark: more usefull every day!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 08:46:25 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68449075
Nienke heeft de afgelopen 3 dagen voor het eerst in haar 13 Maanden bestaan van 19 tot 7 door geslapen . Ik kom nu wel elke ochtend met ene vage hoofdpijn en verdwaasd als een zombie uit bed, want mijn lichaam kan niet meer met REM slaap omgaan geloof ik.
pi_68449206
ik ken dat gevoel Swets, ik ben ook zo vaag als ik eindelijk een nacht heb kunnen doorslapen. En die nachten zijn helaas zo zeldzaam dat je er maar niet aan kan wennen.
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:44:23 #287
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_68456091
Godzijdank slaapt onze kleine al maanden de hele nacht door. Van 19.00 tot 08.00 en soms tot 09.00
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:03:40 #288
69066 cohen
immer 2.
pi_68456699
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:56 schreef Keksi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, ik mag er de 19e November aangeloven. Donderdag rijden vriendin en ik naar Nederland om het mijn ouders en vrienden te vertellen. Kan niet wachten! Een maand lang je kop moeten houden over de telefoon was soms erg erg zwaar.

Kijk er wel naar uit naar zo'n kleine Keksi(-innetje) op de wereld, het zal vast enorm gezellig worden.
is jouw vriendin ook zo chagerijnig? de mijne is al weken hele dagen misselijk!
wie zaait zal oogsten.....
pi_68461015
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke heeft de afgelopen 3 dagen voor het eerst in haar 13 Maanden bestaan van 19 tot 7 door geslapen . Ik kom nu wel elke ochtend met ene vage hoofdpijn en verdwaasd als een zombie uit bed, want mijn lichaam kan niet meer met REM slaap omgaan geloof ik.
er is dus nog hoop swets?? (zie ook de strijd om het slapen deel 3)
die van mij is nu 11 maanden en 3 weken....
pi_68473805
HOOLS MASCOTTES Sportcarriere topic deel 3

Need I say more?
Tis 1 en al
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_68473900
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nienke heeft de afgelopen 3 dagen voor het eerst in haar 13 Maanden bestaan van 19 tot 7 door geslapen .
Pffff killing lijkt me.
De keren dat hier een kind voor 7 uur wakker werd is gewoon op 1 hand te tellen - even afgezien van de eerste periode met Kady dan, voor haar operatie.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_68478860
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:03 schreef cohen het volgende:

is jouw vriendin ook zo chagerijnig? de mijne is al weken hele dagen misselijk!
Chagi wil ik het niet noemen, dat is ze namelijk niet, maar ze is wel heel moe, moet vaak huilen (of gewoon simpen), is de hele dag misselijk en slaapt onrustig. Voor ons beide deed het goed om te weten waar de misselijkheid vandaan komt (hormoon dat verantwoordelijk is voor ontwikkeling van de placenta). Dat gaf iets van betekenis aan een zo nutteloos iets. Maar er zijn al een paar dagen geweest waar mijn vriendin huilend op bed zat en niet meer kon en dat Keksi haar kleren uit en aantrok en toestopte.
Hoe lang sta jij al droog Cohen? Wij hebben net voor de eerste keer in 3 weken sex gehad. Heb al wel gemerkt dat begrip voor haar situatie (hoe onmogelijk ook) veel helpt om toch je oefeningen te krijgen. Het werkt iig beter dan boos gaan zitten doen

Nog 2 dagen en dan weet mijn beste vriend het, nog 3 dagen en dan mijn pa, en nog 4 dagen en dan mijn ma.... Daarna mag de hele wereld het weten
Danmark: more usefull every day!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 23:21:45 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68481514
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:33 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Pffff killing lijkt me.
De keren dat hier een kind voor 7 uur wakker werd is gewoon op 1 hand te tellen - even afgezien van de eerste periode met Kady dan, voor haar operatie.
Ja, Saskia was 9 maanden voordat ze met zachte dwang ging doorslapen. Tijn 9 weken ofzo, en Nienke is echt een draak. Als dit een eerste kind had geweest was ze waarschijnlijk ook enig kind geweest

Maar het lijkt erop dat we d'r eindelijk aardig afgericht hebben!
pi_68486204
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Maar het lijkt erop dat we d'r eindelijk aardig afgericht hebben!
maar dus ook weer "zachte" dwang/beetje laten huilen?
of deed ze het vanzelf?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 07:21:35 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68486224
quote:
Op woensdag 29 april 2009 07:19 schreef tinny het volgende:

[..]

maar dus ook weer "zachte" dwang/beetje laten huilen?
of deed ze het vanzelf?
We hebben d'r met zachte dwang zover gekregen dat ze alleen om 11 uur nog een voeding kreeg, en die sloeg ze plotseling spontaan over.

Gisterenavond kwam ze wel weer om de 11 uur voeding en vannacht pruttelde ze ook wat, maar ze is nogal verkouden nu.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:02:22 #296
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68486499
quote:
Op woensdag 29 april 2009 07:19 schreef tinny het volgende:

[..]

maar dus ook weer "zachte" dwang/beetje laten huilen?
of deed ze het vanzelf?
we hebben wel altijd de speen in dr mond gestopt als ze die kwijt was.. lag een hoopje spenen in de hoek van d'r bed om niet te hoeven zoeken. (overigens alleen bij Saskia, de andere twee hebben geen speen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68487490
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:02 schreef E.T. het volgende:

[..]

we hebben wel altijd de speen in dr mond gestopt als ze die kwijt was.. lag een hoopje spenen in de hoek van d'r bed om niet te hoeven zoeken. (overigens alleen bij Saskia, de andere twee hebben geen speen)
maar is ze die afgelopen 3 dagen dat ze doorsliep ook niet wakker geworden voor een zoekgeraakte speen?
  woensdag 29 april 2009 @ 09:15:15 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_68487623
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:08 schreef tinny het volgende:

[..]

maar is ze die afgelopen 3 dagen dat ze doorsliep ook niet wakker geworden voor een zoekgeraakte speen?
deze heeft geen speen.. alleen de oudste had een speen En totdat ze die zelf kon pakken (rond 1,5 jaar ofzo?) kwam elke nacht nog wel een of twee keer voor dat we even een speen er in moesten stoppen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_68487655
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 22:22 schreef Keksi het volgende:

[..]

Chagi wil ik het niet noemen, dat is ze namelijk niet, maar ze is wel heel moe, moet vaak huilen (of gewoon simpen), is de hele dag misselijk en slaapt onrustig. Voor ons beide deed het goed om te weten waar de misselijkheid vandaan komt (hormoon dat verantwoordelijk is voor ontwikkeling van de placenta). Dat gaf iets van betekenis aan een zo nutteloos iets. Maar er zijn al een paar dagen geweest waar mijn vriendin huilend op bed zat en niet meer kon en dat Keksi haar kleren uit en aantrok en toestopte.
Hoe lang sta jij al droog Cohen? Wij hebben net voor de eerste keer in 3 weken sex gehad. Heb al wel gemerkt dat begrip voor haar situatie (hoe onmogelijk ook) veel helpt om toch je oefeningen te krijgen. Het werkt iig beter dan boos gaan zitten doen

Nog 2 dagen en dan weet mijn beste vriend het, nog 3 dagen en dan mijn pa, en nog 4 dagen en dan mijn ma.... Daarna mag de hele wereld het weten
nee echt chagi is het ook niet. maar er zit niet veel activiteit in. Ze is echt hele dagen misselijk en 's ochtends is het overgeven. De fysieke activiteit tussen ons is ook sinds 3 weken ernstig gedaald 1x welteverstaan. Maar ik kan me voorstellen dat de zin er bij haar niet is. Maarja, hoort er allemaal bij. We willen het allebei graag. Mn familie weet het al, en beste vriend ook, maar de vrienden wil ik het na de 10-weken echo vertellen. Als alles dan goed is.
wie zaait zal oogsten.....
pi_68504288
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:16 schreef cohen het volgende:

[..]

nee echt chagi is het ook niet. maar er zit niet veel activiteit in. Ze is echt hele dagen misselijk en 's ochtends is het overgeven. De fysieke activiteit tussen ons is ook sinds 3 weken ernstig gedaald 1x welteverstaan. Maar ik kan me voorstellen dat de zin er bij haar niet is. Maarja, hoort er allemaal bij. We willen het allebei graag. Mn familie weet het al, en beste vriend ook, maar de vrienden wil ik het na de 10-weken echo vertellen. Als alles dan goed is.
Geen zin om op te wachten... vertel het nu wel, dan mocht eht fout gaan krijgen we toch wel van alle kanten steun. Binnenkort de beslissing om we die bloedproef met de scan willen doen om Down-syndroom vast te stellen.... moeilijk moeilijk
Danmark: more usefull every day!
  woensdag 29 april 2009 @ 21:02:24 #301
15869 gr8w8
Better by design.
pi_68511393
Stel het is Down, doé je er dan iets mee?
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')