Wat bij ons een enkele keer gebeurt: zegt de ene ouder dat het kind naar de ander moet gaan om iets te krijgen/vragen/doen/etc., komt die bij de ander en dan weet die dat woord niet in de andere taal, waardoor de andere ouder dus he-le-maal niet weet waarover het gaat omdat die even niet doorheeft dat de hele zin in de ene taal is en juist het sleutelwoord in de andere.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat?(ja ervaring mee!)
kind is een jaar. Het concept is hem nog vreemd.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat?(ja ervaring mee!)
Dan nog: jij kent je kind het beste. Alsof ieder kind hetzelfde zou reageren...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
kind is een jaar. Het concept is hem nog vreemd.
Maak een account en ze post al zinniger dan Tong80!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef Jarno het volgende:
Ze is hard op weg nu. Voornamelijk veel gebrabbel waar we echt niks van kunnen maken, maar wel al hele verhalen.
Hier idem, al is vrouwlief altijd op tijd thuis voor het naar bed brengen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:12 schreef bixister het volgende:
wij hebben ook geen structurele 'papadagen' helaas. behalve dan dat papa ze mag brengen én halen én met ze eten én ze naar bed brengen op de dagen dat ik werk...
En papa zit met laptop en koffie even te ontspannen. Goed geregeldquote:Op woensdag 19 maart 2008 11:02 schreef aloa het volgende:
Papadag, die term kende ik nog niet.
Die dag heb ik vandaag dus.
De oudste zit momenteel op school en de jongste ligt nu te slapen in de box.
Inderdaad. Na een 'drukke' ochtend even pauze.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:03 schreef GI het volgende:
[..]
En papa zit met laptop en koffie even te ontspannen. Goed geregeld
Tijd om eindelijk die honderden foto's van geboorte tot nu te sorteren.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Inderdaad. Na een 'drukke' ochtend even pauze.
Dat zijn er ondertussen al een paar duizend (foto's).quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Tijd om eindelijk die honderden foto's van geboorte tot nu te sorteren.
Roos slaapt trouwens niet in de box. Doet ze gewoon niet, echt alleen in bed.
In het begin weten ze niet beter, maar dat draait al snel bijquote:Op zondag 23 maart 2008 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik hoop wel dat hij nog een beetje naar de metal kant bijdraait
quote:
Ik moet wel heel snel de deur dichtgooienquote:
heerlijk vrachtje zoquote:Op vrijdag 4 april 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is wel een beetje proppen... in een fiat punto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar het nadeel daarvan is dat je die nog in de autgordels moet hijsen, net als de maxicosi. De romer zit natuurlijk altijd vast met de autogordels, dus een kwestie van 1 keer neerzetten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
heerlijk vrachtje zo
bewust voor deze samenstelling gekozen? misschien dat Saskia in t midden iets meer rust geeft?
Nog een romer ernaast gaat misschien nét passen. Misschien dat Saskia over een maand of negen zonder verhoger kan zitten.quote:ben gewoon nieuwsgierig, maar als Nienke strakjes groter is, past dan nog een extra stoel of zijn die veel breder dan de MaxiCosi?
Tot 1.35 ben je verplicht je kind in een zitje te hebben, daarna worden ze aangeraden. Ik weet niet hoe lang saskia nu is, maar René is nu pas rond de 1.40 en die is bijna 9. Een kind hoeft niet op een zitje als het niet je eigen kind is en het kind is 3+.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar het nadeel daarvan is dat je die nog in de autgordels moet hijsen, net als de maxicosi. De romer zit natuurlijk altijd vast met de autogordels, dus een kwestie van 1 keer neerzetten.
[..]
Nog een romer ernaast gaat misschien nét passen. Misschien dat Saskia over een maand of negen zonder verhoger kan zitten.
Koop een oude Ford Mondeo, past makkelijkquote:Op vrijdag 4 april 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Behalve de ruimte zie ik geen enkel voordeel aan het inruilen van een jaar oude punto voor een oude mondeo eigenlijk. Zeker niet voor die ene keer in 2 weken dat we er met z'n allen een uurtje in moeten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:58 schreef Berkery het volgende:
[..]
Koop een oude Ford Mondeo, past makkelijk![]()
Als ik die foto's zo zie moet ik aan mijn vader denken die 30 jaar geleden met drie kinderen, in een Opel kadett , zonder gordels achterin, duizenden kilometers gereden heeft. Nauwelijks voor te stellen, eigenlijk.
Zo'n auto wil je niet, die bungelt onderaan in welke pechstatiestiek en waardevastheidsstatistiek dan ook.quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:39 schreef Belana het volgende:
ik denk dat ik de volgende keer wel een seat alhambra wil ofzo
quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kind heeft net tanden, valt hij ze uit z'n bek
dank voor de tipquote:Op zaterdag 5 april 2008 14:21 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Zo'n auto wil je niet, die bungelt onderaan in welke pechstatiestiek en waardevastheidsstatistiek dan ook.
Dan kun je beter een Corolla Verso of Madza 5 (nog handig met een schuifdeur voor kinderen die niet zo opletten met deuren openen) nemen of zo.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kind heeft net tanden, valt hij ze uit z'n bek
Bij ons precies hetzelfde!quote:Op vrijdag 4 april 2008 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
... beltoon gemaakt?quote:Op zondag 6 april 2008 14:17 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Het mooiste van zo'n vrachtje? Als ze alledrie heerlijk slapen ... met twee is het stereo, met drie is het dolby digital surround snoring.
quote:Op maandag 7 april 2008 11:35 schreef _Flash_ het volgende:
[...] en dan merken dat hij al een halve dag geen voedsel heeft gehad
quote:
Dat hadden wij een paar jaar geleden met Ewen....quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ken je scène van Bambi op het IJs? Tot 3 keer toe opstaan, die beentjes alle kanten opglibberen en op zijn plaat stuiteren.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ken je scène van Bambi op het IJs? Tot 3 keer toe opstaan, die beentjes alle kanten opglibberen en op zijn plaat stuiteren.
quote:Op zondag 22 juni 2008 08:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanochtend komt Saskia van de trap af en vraagt of we weer vlaggetjes op d'r wang gaan schilderen. Ik heb er uitgelegd dat dat niet zo'n goed idee is omdat Nederland verloren heeft met voetbal. Toen ik vervolgens ook de slingers van de regenpijp haalde barstte ze spontaan in huilen uit en brulde dat Nederland moet winnen....
We dachten al een eind te komen met 2 Nederlandse coaches...quote:Op zondag 22 juni 2008 10:21 schreef bixister het volgende:
Piet had een goed idee: de volgende keer alleen nederlandse voetballers in 't veld!
Dat was mijn koffie..quote:Op zondag 22 juni 2008 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We dachten al een eind te komen met 2 Nederlandse coaches...
Ik heb een Russische collega (sorry: wij mogen hem niet Russiesch noemen, hij is een Oekrainer ...) die vertelde mij dat ik mijn oranje "hup Holland" vlag wel weer kon opbergen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat zolang het Russische team met die Nederlandse coach nog in de race zit, die vlag blijft hangen. Dat 'ie maar weet wie dat team zover gekregen heeft.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We dachten al een eind te komen met 2 Nederlandse coaches...
On-topic maar weer ...quote:
quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga maar een waarschuwingsbord om zijn nek hangen:
LEVENSGEVAARLIJK
vooral voor zichzelf
Als Yppy het niet erg vind om morgenochtend een nat bed te verschonen... neuh.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:15 schreef Jarno het volgende:
Ik heb net het flesje met water maar in Anna d'r bedje gezet nadat ze 6 x achter elkaar wakker was geworden voor elke keer 2 slokjes drinken. Is dat slecht?.
. Nah, beetje zelfstandigheid he.
.
Dat was ook gelijk het enige nadeel dat ik eraan kon bedenken idd.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als Yppy het niet erg vind om morgenochtend een nat bed te verschonen... neuh.
"Poepuh" heeft het hier ook een tijdje goed gedaan! "MAAAAMAAAAAAA POEPUUUHHHH!" om drie uur 's nachts ofzo.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow ja dat ken ik. Saskia put tegenwoordig uit een ruimer 'ik wil niet slapen en probeer daarom zo veel mogelijk kutsmoesjes te verzinnen' repertoire.
Die is best verdomd slim voor zo'n klein dreumesje.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Poepuh" heeft het hier ook een tijdje goed gedaan! "MAAAAMAAAAAAA POEPUUUHHHH!" om drie uur 's nachts ofzo..
Ik geloof dat ik vannacht maar op m'n werk blijf en niet naar huis ga. Het bed is vanmiddag verschoond.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoiets deed Glenn ook een keer op ongeveer die leeftijd: Een traphekje zo hard dichtrammen dat ie doorsloeg, de volledige trap afstuiterde, beneden 3 tellen stil was en enthousiast riep "Ik snel beneden"quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
1. Toen hij net een jaar was is hij van boven volledig van de trap af gelazerd. Behalve een schrammetje op zijn voorhoofd mankeerde hij niets
Die van mij stond een keer, ook op dezelfde manier, maar dan in een winkelwagentje in de supermarkt. (hij stond in het zitje van het wagentje)quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
In die 2 tellen dat moeders even koffie inschonk boven op een stoel geklommen
Alledrie onze kinderen zijn een combinatie van Evil Knievel en Houdini. Hoewel de oudste een heel lief meisjesgezichtje heeft, gaat daar ontzettend veel kattekwaad en durf achter schuil. De andere twee hebben ondeugd over de hele apesnoet staan, maar durven soms net iets minder dan Shalhevet. Allemaal klommen en klauterden ze voordat ze konden lopen (de jongste klom al de ladder op toen die ong. een jaar oud was), ze springen overal vanaf (vooral Shalhevet: vierde tree van de trap? Hoppa! Van de koffietafel naar de bank? Wil je het met of zonder aanloop ...). Als we ze meenemen, roepen de mensen wel eens "Pas op! Hij staat in de wandelwagen! Pas op! Ze klimmen daar! Pas op! Zometeen valt ze! Pas op!" Etc. etc. etc. En het enige dat wij kunnen antwoorden is dat we dat al vaker gezien hebben en dat ze dat gewend zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:01 schreef Leah het volgende:
Ah. jullie hebben een Freekje, alleen heet ie anders.
Twee tips.
-Vergeet niet elke avond de beschermengelen (die amechtig in een hoek hangen na zo'n dag) vriendelijk te bedanken.
-Koop een tuigje voor in de kinderstoel. Kun je je tenminste af en toe nog eens omdraaien om een kopje koffie in te schenken.
Wij gebruiken, vanaf dat ze zo'n 6 maanden oud zijn, een 'sippy-cup' (geen idee hoe dat in het Nederlands heet, anti-lek-beker?); wel altijd even voordat ze gaan slapen controleren dat het plasticje aan de binnenkant goed zit, anders kan je inderdaad een nat bedje verschonen. Dit is vooral belangrijk wanneer ze net ontdekken dat je je beker ook kunt gooien.quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Saskia put tegenwoordig uit een ruimer 'ik wil niet slapen en probeer daarom zo veel mogelijk kutsmoesjes te verzinnen' repertoire.
Gelukkig, ik ben niet de enige met Eshda. Wat een vermoeiend theater is dat! Iedere twee seconden staat ze weer beneden, Ima (= mama) dit, Abba (= papa) dat ...quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:31 schreef LadyS het volgende:
Amber wel: Dan is ze weer vergeten die een kusje te geven, dan is de pleister van haar vinger af en moet er een nieuwe op. Of ze zegt dat ze niet kan slapen en op ons antwoord dat ze het maar moet gaan proberen zegt ze dan dat als ze haar ogen dicht doet, dat ze niet in slaap valt. En ze slaapt altijd met een hele boel doekjes in bed en ze heeft er altijd eentje te weinig, dus daar moet dan naar gezocht worden en om gemiept enzo....![]()
En poepen idd... of plassen en dan weer de woonkamer in komen met een l*lverhaal...
Was het maar 6 uur, dat zou voor ons uitslapen betekenen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:59 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En uitslapen is geen probleem met de kids, het fenomeen van een kind om 6 uur aan je bed dat aan de dag wil beginnen is hier onbekend fenomeen. 't zijn luxe kindjes wat dat betreft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |