quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:14 schreef Lois het volgende:
Oppassen is geen term die hier gewaardeerd wordt, Jeroen kan daar aardig woest over worden. "Ik pas niet op mijn eigen kinderen!" en gelijk heeft hij.
Papadag is alleen een term die wij gebruiken bij de kinderen, net zoals mamadag en opa- en omadag. Dat is, zeker voor de oudste, het makkelijkst te begrijpen. Tegen ieder ander is het gewoon "de dag dat ik altijd vrij ben" of "de dag die Jeroen niet werkt" of iets dergelijks.
Nee, helaas niet, Bert heeft daar ook een handje van, ook al hoeft ie maar 40quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ben ik godverdomme de enige papa die 60 uur per week werkt.
mijn wederhelft redt de 70 welquote:Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Op die manier is het hier ook elke dag papadagquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:12 schreef bixister het volgende:
wij hebben ook geen structurele 'papadagen' helaas. behalve dan dat papa ze mag brengen én halen én met ze eten én ze naar bed brengen op de dagen dat ik werk...
Maar hier kan dus ook echt niet tegen...quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hebben we sinds begin maart ook een papadag.. Elke dinsdag kan ik vol aan mijn studie (=afstuderen, veel thuisstudie), en past _FlasH_ op Chris.. De andere 4 dagen probeer is te studeren en voor Chris te zorgen, maar dan schiet de studie er wel eens(heel veel) bij in..
En het is heerlijk om papa te doen stoeien met de kleine..
quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:25 schreef peterfan het volgende:
Hoe walgelijk de term pappadag eigenlijk ook is (inderdaad, waarom dan ook geen mamadag..), iedereen weet wat er bedoelt wordt, en Five zit gewoon te stoken in het vorige topic.
danny naar dit topic gestuurdquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
En trouwens: wat doen al die mama's/vrouwen/niet-mannen hier? Kssst... ga jullie echtgenoten/vrienden/oppassen/verloofdes halen
quote:
Kun je lang wachten, denk ikquote:weer in lurk stand wacht op nieuwe rel
Ik maak dagelijks 12-16 uur (soms langer, zelden korter), maar dan natuurlijk met het verschil dat ik die uren grotendeels thuis maak. Dat is aan de ene kant makkelijker omdat ik gewoon lekker de hele dag bij m'n kinderen ben, maar aan de andere kant vaak ook lastiger omdat het heel lastig is aan kinderen van 3 en 5 uit te leggen dat papa aan het werk is, terwijl hij eigenlijk in hun ogen maar een beetje op de computer bezig is. Ik heb lang niet altijd evenveel tijd voor ze, of verlies mijn geduld als ik met iets belangrijks bezig ben en er staan twee kinderen aan mijn mouw te trekken. Prijs mezelf wel gelukkig dat ik in de positie ben waarin ik mijn kinderen kan zien opgroeien hoor, daar niet van, en ik ben me er terdege van bewust dat de meeste mannen deze luxe niet hebben, maar soms is het best moeilijk. Ik werk tenslotte 'maar' op de computer.quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik werk tussen de 50-60 uur per week, hoewel ik het de laatste tijd toch probeer te verkorten. 'Idealiter' zouden mijn werkuren van 7.30-17.00 zijn. Tel daarbij nog een uur heen en een uur terug ... daarbij 1-2 keer per week boodschappen doen op weg naar huis, dus dan kom ik gemiddeld tussen 18.00 en 20.00 thuis (afhankelijk van de rijen en de snelheid van de kassameisjes ... de prijs schijnt omgekeerd evenredig aan de snelheid te zijn: hoe goedkoper de tent, hoe dommer en langzamer de kassameisjes ... maar ja, de bank is meer geinteresseerd in mijn uitgavenpatroon dan in mijn tijdsmanagement).quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Inderdaad peterfan. Toen wij vertelden dat we allebei 4 dagen gingen werken, vroegen veel mensen aan mijn vriend of hij dan wel minder kon gaan werken. Blijkaar hadden ze dat van mijn "bijbaanje" dus gewoon verwacht terwijl we ongeveer hetzelfde werk doenquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:25 schreef peterfan het volgende:
OT: mijn man wil graag een "pappadag""als onze kleine er is, maar op zijn werk is dit helemaal niet zo gebruikelijk en hij vindt het dan ook moeilijk om het aan te kaarten. Erg is dat eigenlijk, voor mij is het geen enkel probleem om straks parttime te gaan werken, voor hem een heikel punt terwijl we banen op een vergelijkbaar niveau hebben. Meer pappa's die wel willen maar volgens de baas niet kunnen?
Het lijkt me de meest ideale situatie. Ik rommel ook 'maar' op de computer, maar niet thuis. Ik zou de kinderen graag vaker willen zien. Maar ik begrijp ook dat de lijn werk/prive dan wel heel dun wordt en lastig aan die kinderen uit te leggenquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik maak dagelijks 12-16 uur (soms langer, zelden korter), maar dan natuurlijk met het verschil dat ik die uren grotendeels thuis maak. Dat is aan de ene kant makkelijker omdat ik gewoon lekker de hele dag bij m'n kinderen ben, maar aan de andere kant vaak ook lastiger omdat het heel lastig is aan kinderen van 3 en 5 uit te leggen dat papa aan het werk is, terwijl hij eigenlijk in hun ogen maar een beetje op de computer bezig is. Ik heb lang niet altijd evenveel tijd voor ze, of verlies mijn geduld als ik met iets belangrijks bezig ben en er staan twee kinderen aan mijn mouw te trekken. Prijs mezelf wel gelukkig dat ik in de positie ben waarin ik mijn kinderen kan zien opgroeien hoor, daar niet van, en ik ben me er terdege van bewust dat de meeste mannen deze luxe niet hebben, maar soms is het best moeilijk. Ik werk tenslotte 'maar' op de computer.
Dat dus. Als je aan de telefoon zit (want in mijn geval vaak zo was) moeten ze stil zijn, ondanks dat ik m'n eigen plekje had. Leg dat maar uit als je kinderen binnen zitten omdat het buiten regent. Verder inderdaad dat je kinderen gewoon aandacht vragen...heel vervelend om steeds te moeten zeggen: "Nee, nu geen tijd, want ik ben aan het werk...".quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het lijkt me de meest ideale situatie. Ik rommel ook 'maar' op de computer, maar niet thuis. Ik zou de kinderen graag vaker willen zien. Maar ik begrijp ook dat de lijn werk/prive dan wel heel dun wordt en lastig aan die kinderen uit te leggen
jup, dat heb ik ook. Ik heb een plekje op de slaapkamer waar een pc staat, maar in de praktijk zit ik meestal gewoon aan de eethoek met m'n laptop. Dat vind ik een stuk gezelliger, en het is makkelijker om aan koffie te komenquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dus. Als je aan de telefoon zit (want in mijn geval vaak zo was) moeten ze stil zijn, ondanks dat ik m'n eigen plekje had. Leg dat maar uit als je kinderen binnen zitten omdat het buiten regent. Verder inderdaad dat je kinderen gewoon aandacht vragen...heel vervelend om steeds te moeten zeggen: "Nee, nu geen tijd, want ik ben aan het werk...".
Absoluut waar. Maar het is natuurlijk wel zo dat je niet (net zoals je dat op je werk ook niet zal doen) alleen maar op je eigen plekje zit. Je gaat eten, drinken, toilet, weet ik het. Ook als je partner even weggaat om wat dan ook te doen en ze laat één van de kinderen thuis (want dat kan 'ie/ze) en die heeft precies dan je hulp nodig met wat dan ook, dan negeer je dat ook niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:30 schreef _Flash_ het volgende:
Thuiswerken moet prima kunnen, maar dan moet er wel afgesproken zijn dat de partner er voor de kinderen is. Aan hem/haar dan de taak om te zorgen dat de ander rustig kan werken. In mijn optiek. En zelf moet degene dan de discipline hebben om niet steeds om het hoekje te kijken of toch even met de kids te gaan spelen. Dat werkt dan erg verwarrend denk ik.
Hier werken we beiden een dag thuis, ik op dinsdag en vriend op vrijdag. Op die dagen is de ander op kantoor, het thuiswerken wordt dus gecombineerd met de zorg voor Isa. Dat gaat al bijna 4 jaar prima zoquote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:30 schreef _Flash_ het volgende:
Thuiswerken moet prima kunnen, maar dan moet er wel afgesproken zijn dat de partner er voor de kinderen is. Aan hem/haar dan de taak om te zorgen dat de ander rustig kan werken. In mijn optiek. En zelf moet degene dan de discipline hebben om niet steeds om het hoekje te kijken of toch even met de kids te gaan spelen. Dat werkt dan erg verwarrend denk ik.
Zo werkt het hier ook. Mijn man werkt nu ruim een jaar thuis en dat bevalt ons allebei erg goed. Overdag is hij aan het werk en zorg ik voor de kinderen en 's avonds doen we dat samen totdat ze slapen. Soms werkt hij 's avonds en is hij overdag wat meer bij de kinderen, wat hem maar het beste uitkomt.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:30 schreef _Flash_ het volgende:
Mwoch, ik heb nu niet de meest spannende baan in het universum, maar ik vermaak me goed, kan prima m'n ding(en) doen, en die paar 100 euro minder kan me gestolen worden voor die extra dag met Anna eigenlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens heb ik vorig jaar een paar maanden mbt time management de meest ideale werkgever gehad: De lokale overheid. Maar die paar honderd euro minder elke maand en de absolute verveling werd toch snel een struikelblok.
Maar blijkbaar is het onmogelijk een leuke uitdagende baan te vinden die echt niet meer dan 40 uur per week kost.
Niet iedereen neemt kinderen omdat ze zelf geen leven hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:51 schreef Moonah het volgende:
Het lijkt me vreselijk na een werkdag thuis te komen en je kinderen het liefst zo snel mogelijk in bed te werken zodat je nog iets aan je avond hebt.
Het scheelt me nu 700 euro....quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwoch, ik heb nu niet de meest spannende baan in het universum, maar ik vermaak me goed, kan prima m'n ding(en) doen, en die paar 100 euro minder kan me gestolen worden voor die extra dag met Anna eigenlijk.
De opmerking slaat er toch juist op dat ze WEL een leven hebt en je dat niet kan 'nuttigen' voordat je kinderen op bed liggen?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:57 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Niet iedereen neemt kinderen omdat ze zelf geen leven hebben.
Nah, je quote mij, dus ik zal reageren, al voel ik me niet aangesproken.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:57 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Niet iedereen neemt kinderen omdat ze zelf geen leven hebben.
Och, stelt het wel erg zwart wit.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:01 schreef Shadowcat het volgende:
Misschien vindt je zwager andere dingen belangrijker. Ik snap dat heel goed, ook nog een eigen leven willen hebben en jezelf niet compleet wegcijferen voor je kinderen. Dan leef je alleen maar voor hen en heb je zelf geen leven.
En ik vind jou erg kort door de bocht met conclusies trekken over hoe ik in elkaar zou steken.quote:Je bent erg intolerant ten opzichte van andere mensen die andere levenskeuzes maken dan jij. Ik vind dat een arrogante houding, want wie heeft jou de wijsheid in pacht gegeven en gezegd dat jouw manier van leven de enige goede is?
Legacy? Ongelukje? Een bepaald soort status? Meeloperij? Er zijn legio redenen waarom mensen kinderen nemen, naast de nummer 1 (een leegte in je eigen leven opvullen) zoals ook Moonah die aanhangt.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat moet je met kinderen als je ze nooit ziet?
Waarom dan überhaupt kinderen nemen? Sorry hoor, mijn vader keek ook nooit naar me om en ik kan me herinneren dat ik dat destijds verre van leuk vond. Nu heb ik 'm al 5 jaar niet meer gezien en kent hij zijn eigen kleinkinderen niet eens (zijn keuze, we hebben netjes geboortekaartjes verstuurd, niets gehoord). Ik heb nooit echt het idee gehad gewenst te zijn door 'm.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:01 schreef Shadowcat het volgende:
Misschien vindt je zwager andere dingen belangrijker.
Je kunt prima een leven hebben én een paar uurtjes per week vrijmaken voor je kinderen natuurlijk. Je hebt als ouder zelfs die verantwoordelijkheid. Als je je eigen leventje wil leiden moet je niet aan kinderen beginnen.quote:Ik snap dat heel goed, ook nog een eigen leven willen hebben en jezelf niet compleet wegcijferen voor je kinderen. Dan leef je alleen maar voor hen en heb je zelf geen leven.
Apart dat je hier hetzelfde doet, alleen dan vanuit JOUW perspectiefquote:Je bent erg intolerant ten opzichte van andere mensen die andere levenskeuzes maken dan jij. Ik vind dat een arrogante houding,
Je hoeft geen Einstein te zijn om te weten dat je voor kinderen moet zorgen en liefde en veel aandacht enzo moet geven. Er nooit met je reet naar omkijken kan natuurlijk wel, maar geef je kind dan gewoon op voor adoptie zodat 'ie bij mensen komt die wél een kind willen.quote:want wie heeft jou de wijsheid in pacht gegeven en gezegd dat jouw manier van leven de enige goede is?
En allemaal de verkeerde redenen. Ergo, wil je geen tijd voor kinderen maken, moet je geen ouder worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:09 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Legacy? Ongelukje? Een bepaald soort status? Meeloperij? Er zijn legio redenen waarom mensen kinderen nemen, naast de nummer 1 (een leegte in je eigen leven opvullen) zoals ook Moonah die aanhangt.
Huh?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:09 schreef Shadowcat het volgende:
naast de nummer 1 (een leegte in je eigen leven opvullen) zoals ook Moonah die aanhangt.
u vraagt, wij draaien...quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:40 schreef knorretje het volgende:
[..]
danny naar dit topic gestuurdweer in lurk stand wacht op nieuwe rel
Ik concludeer dat uit je (flamerige) posts. Zoals je met je vingertje naar je zwager wijst en zo, alsod je zelf een opvoedingsgoeroe bent. Wat was anders jouw reden om een kind te nemen? Blijkbaar omdat het leven dat je had nog niet vol genoeg was. Je zwager heeft wel een vol genoeg leven van zichzelf, en daar ben je nu heel afgunstig op. Dat hij geen kind nodig heeft om zijn leven zin en inhoud te geven.quote:
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:19 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Ik concludeer dat uit je (flamerige) posts. Zoals je met je vingertje naar je zwager wijst en zo. Wat was anders jouw reden om een kind te nemen? Blijkbaar omdat het leven dat je had nog niet vol genoeg was. Je zwager heeft wel een vol genoeg leven van zichzelf, en daar ben je nu heel afgunstig op. Dat hij geen kind nodig heeft om zijn leven zin en inhoud te geven.
Kijk, vingertjewijzen en roepen dat een ander het zo slecht doet kunnen we allemaal wel. Ik geef je alleen maar een taste of your own medicin. Is it bitter?
Dat of ze heeft je ooit op je zieltje getrapt.quote:
Dus zij mag wel oordelen over haar zwager, maar niemand over haar? Beetje eenzijdige wereld he?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Dat of ze heeft je ooit op je zieltje getrapt.
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:21 schreef Shadowcat het volgende:
[..]
Dus zij mag wel oordelen over haar zwager, maar niemand over haar? Beetje eenzijdige wereld he?
Nee, hij moest eerst een kind en heeft toen besloten dat dat toch allemaal wel lastig gedoe was. Ga je werkelijk met droge ogen zitten beweren dat het volkomen normaal is dat je een kind neemt om die vervolgens nooit te zien? Als je niet van honden uitlaten houdt moet je geen hond nemen. Hekel aan het schoonmaken van de kattenbak? Neem geen kat. Geen zin in luiers verschonen, spelen etc? Neem geen kinderen. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:19 schreef Shadowcat het volgende:
Je zwager heeft wel een vol genoeg leven van zichzelf
Nou, zo cru is het nou ook weer niet bij mijn zwager.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Nee, hij moest eerst een kind en heeft toen besloten dat dat toch allemaal wel lastig gedoe was.
Moet 'ie zelf weten, alleen snap ik een dergelijke keuze gewoonweg niet en vind ik 't ook een keuze die beslist niet voor de hand ligt, of waar ik 't uberhaupt mee eens ben.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:28 schreef Moonah het volgende:
Nou, zo cru is het nou ook weer niet bij mijn zwager.
Maar hij heeft wel heel bewust de keuze voor zijn carriere gemaakt. Imo ten koste van (het contact met) zijn dochter.
Is er voor jou ook een middenweg? Je hebt het tenslotte over 'ook', maar dat lees ik in de rest van je reacties niet terug.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:01 schreef Shadowcat het volgende:
Ik snap dat heel goed, ook nog een eigen leven willen hebben en jezelf niet compleet wegcijferen voor je kinderen. Dan leef je alleen maar voor hen en heb je zelf geen leven.
You make it sound so dirty!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Je stopt wat organische smeurie bij elkaar
daar verbaas ik me ook steeds over. Dan komen er opeens hele bijdehandte opmerkingen uit zo'n smurf of wordt je door een jochie van drie klemgeluld met kinderlogica waar niet tegenop valt te redeneren. Geweldigquote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar ik me steeds over blijf verbazen is dat het echt mensen worden! Ja dat is natuurlijk een open deur, maar denk er eens over na. Je stopt wat organische smeurie bij elkaar en na een jaar of 4 loopt het, praat het samenhangend, krijgt het een unieke persoonlijkheid, de hele mikmak.
Ohja!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In mijn geval was het bij de eerste 2 ook weinig spannender
Ja fantastisch he. Saskia zat bv nogal zwaar te drukken op de wc. Dus ik zeg... "Doe maar rustig lieffie" Waarop ze antwoord "Jequote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:02 schreef Danny het volgende:
[..]
daar verbaas ik me ook steeds over. Dan komen er opeens hele bijdehandte opmerkingen uit zo'n smurf of wordt je door een jochie van drie klemgeluld met kinderlogica waar niet tegenop valt te redeneren. Geweldig
Ow ze gaat nog praten! Ze gaat nog praten! De verbazing gaat maar door....quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ohja!.
Maar je hebt wel gelijk. Ik verbaas me er ook zo vaak over. Dat ze eerst nog geeneens d'r eigen hoofd kon optillen, en nu snapt dat als we weggaan dat ze d'r schoenen aan moet (en deze ook gaat halen), dat ze daarna wijst naar d'r jas die aan moet, dat lekker zelf met Duplo zit te hanessen, bizar gewoon.
Vooral ook leuk als ze je bij zo'n brabbelverhaal heel verwachtingsvol staan aan te kijken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:10 schreef Jarno het volgende:
Ze is hard op weg nu. Voornamelijk veel gebrabbel waar we echt niks van kunnen maken, maar wel al hele verhalen. Maar verstaanbaar komt ze niet veel verder nog dan papa/mama/poes/koek/sap/etc/etc. Ook cute..
Andere vraag, waarom gaan er nou vrouwen zitten posten en ruziën in dit pappa-topic?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar komen al die dorpsidioten toch elke keer vandaan op fok?
Nou ja, Tijn is pas 1 natuurlijk dus het is nog niet vergelijkbaar. Maar ik denk niet dat ik Saskia korter zal houden. Ik denk toch niet dat dat werkt. Ik hoop haar voldoende informatie, normen en waarden en mijn onvoorwaardelijke liefde mee te kunnen geven zodat ze in staat is om weloverwogen beslissingen te nemen en te weten dat ze altijd haar verhaal bij mij (ons) kwijt kan als die beslissing eens minder weloverwogen was.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:57 schreef Faja-Lobi het volgende:
Five jij hebt alleen maar zoons maar Swets jij hebt een zoon en dochter, merk je nou ook dat je je dochter beschermder opvoedt dan je zoon? Als moeder van zowel een zoon als dochter merk ik dat ik net zo beschermend ben tegenover allebei (soms een beetje te overbeschermend) maar ik heb het idee dat mannen toch meer hun kleine prinsesje korter aan het lijntje houden dan hun kleine prins.
Het is wat mij betreft tweeledig: enerzijds ben ik blij dat ik later niet geconfronteerd wordt met rondhangend scootertuig, zich verlekkerend aan mijn dochter én mijn audio-apparatuur.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:57 schreef Faja-Lobi het volgende:
Five jij hebt alleen maar zoons maar Swets jij hebt een zoon en dochter, merk je nou ook dat je je dochter beschermder opvoedt dan je zoon? Als moeder van zowel een zoon als dochter merk ik dat ik net zo beschermend ben tegenover allebei (soms een beetje te overbeschermend) maar ik heb het idee dat mannen toch meer hun kleine prinsesje korter aan het lijntje houden dan hun kleine prins.
Wiet roken vind ik niet zo erg.... ik ben ook jong geweestquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:21 schreef poemojn het volgende:
wiet roken met rondhangend scootertuig, bij jou in de woonkamer
terwijl ze zich verlekkeren aan zijn vrouw en audio-apparatuurquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:21 schreef poemojn het volgende:
wiet roken met rondhangend scootertuig, bij jou in de woonkamer
Dat eerste boeit me dan ook niet zo, dat zou eerder een compliment zijn, maar dat tweede:quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
terwijl ze zich verlekkeren aan zijn vrouw en audio-apparatuur
Met die vettige vingers aan je glimmende knopjes....quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat eerste boeit me dan ook niet zo, dat zou eerder een compliment zijn, maar dat tweede:
That's it!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met die vettige vingers aan je glimmende knopjes....
Of een breinaald opwarmen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
That's it!![]()
Geef mij maar dochters! Als ze ongewenst zwanger raken, kun je ze alsnog het huis uitzetten
Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vooral ook leuk als ze je bij zo'n brabbelverhaal heel verwachtingsvol staan aan te kijken.
Meestal antwoord ik dan maar met '...Ja...' . Tijn begint daarop te knikken en zegt 'Ja!' waarna hij verder brabbelt
En hoe heb je het opgelost? Bij een volgende keer? "Vraag maar aan mama?"quote:Op maandag 17 maart 2008 12:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat?(ja ervaring mee!)
Wat bij ons een enkele keer gebeurt: zegt de ene ouder dat het kind naar de ander moet gaan om iets te krijgen/vragen/doen/etc., komt die bij de ander en dan weet die dat woord niet in de andere taal, waardoor de andere ouder dus he-le-maal niet weet waarover het gaat omdat die even niet doorheeft dat de hele zin in de ene taal is en juist het sleutelwoord in de andere.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Om vervolgens even later een overstuur kind te hebben. Schijnbaar heb je hem iets beloofd met je "ja" maar wat?(ja ervaring mee!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |