quote:Op maandag 10 maart 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
Dat boek moeten ze verplichte kost maken op de middelbare school, meteen het eerste jaar.
Dat zou een hoop ellende kunnen schelen.....
Echt te bizar voor woorden wat die jongens met een meisje kunnen doen... (en niet alleen meisjes, ook de jongens die voor zon gast "werken" )
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:18 schreef prupke het volgende:
Dat boek moeten ze verplichte kost maken op de middelbare school, meteen het eerste jaar.
Dat zou een hoop ellende kunnen schelen.....
Echt te bizar voor woorden wat die jongens met een meisje kunnen doen... (en niet alleen meisjes, ook de jongens die voor zon gast "werken" )
zulke klootzakjes moet je aan hun oren naar het politiebureau brengen.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb die gasten regelmatig te spreken. Er zit zo'n bizarre berekenende opbouw van het bewerken van zo'n meisje. Zo'n loverboy krijgt van mij in zo'n geval flink op zijn sodemieterHelaas wil het niet altijd werken, omdat de kereltjes vaak kampen met een anti-sociale persoonlijkheidstoornis. Heel vervelend
![]()
Ga maar eens slapen....
Af en toe zou je iig willen dat de straffen hier in NL wat zwaarder zouden zijn dan dat nu af en toe uitgesproken wordt...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:00 schreef buzzer het volgende:
[..]
zulke klootzakjes moet je aan hun oren naar het politiebureau brengen.
Ze zijn echt niet onder de indruk hoor als je ze op hun sodemieter geeft. zodra ze buiten staan gaan ze weer lekker verder met hun praktijken.
You go girl!quote:
Op zich ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant is het leed dan al geleden. Ik vind het interessanter om te bekijken wat je kunt doen om dergelijke problemen te verminderen. Dan zit je veel meer aan de kant van de maatschappeijke oplossing, opvoeding en opleiding.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 05:56 schreef Xilantof het volgende:
Af en toe zou je iig willen dat de straffen hier in NL wat zwaarder zouden zijn dan dat nu af en toe uitgesproken wordt...
Precies. An heeft het een en ander ook wel uitgelegd, en in de gevangenis krijgen ze alleen maar meer kennis over hoe ze minder fouten moeten maken. Combineer dat met netwerken, en het is geen goeie mix. Dit soort problemen moet je ook bij de oorzaak aanpakken, en niet alleen het gevolg. Ik denk alleen niet dat we het juiste bestuursstelsel hebben om dit soort radicale ingrepen in het gezinsleven te kunnen formaliseren in een wet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 06:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Op zich ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant is het leed dan al geleden. Ik vind het interessanter om te bekijken wat je kunt doen om dergelijke problemen te verminderen. Dan zit je veel meer aan de kant van de maatschappeijke oplossing, opvoeding en opleiding.
Joh, je meent het! Enig idee hoe ik ze op hun sodemieter geef dan? Denk je dat ze lol ervaren aan flink wat maanden cel en 2 jaar therapie en de manier waarop ik ze aanspreek?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:00 schreef buzzer het volgende:
[..]
zulke klootzakjes moet je aan hun oren naar het politiebureau brengen.
Ze zijn echt niet onder de indruk hoor als je ze op hun sodemieter geeft. zodra ze buiten staan gaan ze weer lekker verder met hun praktijken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:05 schreef freud het volgende:
[..]
Precies. An heeft het een en ander ook wel uitgelegd, en in de gevangenis krijgen ze alleen maar meer kennis over hoe ze minder fouten moeten maken. Combineer dat met netwerken, en het is geen goeie mix. Dit soort problemen moet je ook bij de oorzaak aanpakken, en niet alleen het gevolg. Ik denk alleen niet dat we het juiste bestuursstelsel hebben om dit soort radicale ingrepen in het gezinsleven te kunnen formaliseren in een wet.
Ik moet er ook niet aan denken dat opvoeding en opleiding door middel van wetten gereguleerd gaan worden. Uiteindelijk heb je het in eerste instantie over het nemen van verantwoordelijkheid als ouder over je kinderen. De opvoeding gebeurt dus niet tijdens schooluren door de leraar en buiten de school door de politie die een oogje in het zeil houdt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:05 schreef freud het volgende:
Ik denk alleen niet dat we het juiste bestuursstelsel hebben om dit soort radicale ingrepen in het gezinsleven te kunnen formaliseren in een wet.
Vergeet de genetische schade niet door het zeer frequent trouwen met bloedverwanten...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:07 schreef An24 het volgende:
Zou een hoop helpen. De gezinssystematiek is zo fucked up, dat mensen die gevoelig zijn vopr persoonlijkheidsproblematiek, alle ruimte krijgen om een stoornis te ontwikkelen. Zulke dingen zitten in diverse factoren: persoonlijkheidsontwikkeling, karakter, opvoeding en maatschappelijke inbedding. De individualisme helpt ook niet, weg sociale controle. Met de huidige maatschappij helpen we zulke gasten eigenlijk om hun gang te aan.
Werksequote:Zo en nu werken![]()
Ben ik het helemaal mee eens, maar er zijn legio mensen die heel erg duidelijk bewezen hebben dat ze deze taak niet aankunnen. Je kan dan je handen omhoog gooien en zuchten dat ze het wel moeten doen, maar daar los je problemen niet mee op. Ik heb ook geen oplossing, maar als je de oorzaak aan wil pakken, moet je accepteren dat je die ethische grens toch moet herdefiniëren. Waarom wordt het wel geaccepteerd op financieel gebied, maar niet met opvoeding bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:10 schreef AirwiN het volgende:
Ik moet er ook niet aan denken dat opvoeding en opleiding door middel van wetten gereguleerd gaan worden. Uiteindelijk heb je het in eerste instantie over het nemen van verantwoordelijkheid als ouder over je kinderen. De opvoeding gebeurt dus niet tijdens schooluren door de leraar en buiten de school door de politie die een oogje in het zeil houdt.
Oh herkenbaar hoor. Een ex van me gaf les aan kleuters, en die kregen instructies mee van thuis om maar vooral gelijk te slaan, dan luisteren de andere kindjes de volgende keer wel naar je. Ik denk dat de heren en dames in ons landelijk bestuur iets te veel van de werkelijkheid afstaan om zich daar een goeie inschatting van te kunnen maken.quote:Ik weet niet hoe dat bij jou vroeger ging, maar als ik op school op mijn kop kreeg, dan deden mijn ouders het nog eens dunnetjes over. (en terecht zeg ik achteraf) Ik heb wat familie en vrienden die in het onderwijs werkzaam zijn. Meerdere van hen hebben al te maken gehad met bedreigingen van ouders nadat ze een kind op hun kop hadden gegeven. En dan heb ik het niet over scholen in één of andere achterstandswijk.
Precies, dus dan lijkt het mij logischer om dingen bij de bron aan te pakken. Ethisch lastiger, maar wel flink effectiever, goedkoper en een lagere impact op de rest van de samenleving.quote:Als je op die manier je kinderen 'opvoedt' met het idee dat ze weg kunnen komen met ongewenst gedrag, eventueel in combinatie met een stoornis, dan heb je een randgeval voor de rest van het leven.
Op financieel gebied kun je een kwantitatieve benadering toepassen. Je bepaalt een norm, daar zitten mensen onder en er zitten mensen boven. Afhankelijk van waar je zit, heb je wel of geen recht op vergoedingen of subsidies.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:20 schreef freud het volgende:
Ik heb ook geen oplossing, maar als je de oorzaak aan wil pakken, moet je accepteren dat je die ethische grens toch moet herdefiniëren. Waarom wordt het wel geaccepteerd op financieel gebied, maar niet met opvoeding bijvoorbeeld?
Oh, dat onderscheid zie ik ook wel, maar denk dat er best een aardige risicoanalyse gedaan kan worden. Als ik van An hoor wat ze bijvoorbeeld in de reclassering aan assessment maken, dan zijn zeker wel van te voren risicogezinnen aan te wijzen. Ik ben het overigens volledig met je eens dat je al snel op een hellend vlak terecht komt van Orwelliaanse proporties, maar ik wat ik aan probeer te geven dat als je de echte oorzaak aan wil pakken, je dus per definitie je op dat hellende vlak moet begeven.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Op financieel gebied kun je een kwantitatieve benadering toepassen. Je bepaalt een norm, daar zitten mensen onder en er zitten mensen boven. Afhankelijk van waar je zit, heb je wel of geen recht op vergoedingen of subsidies.
Dat geldt niet voor iets als opvoeding. Dat heeft alles te maken met emotie en heel weinig met ratio. Als je dat gaat proberen te vatten in een kwantitatieve benadering dan kom je al heel snel op een hellend vlak. Dan ga je heel snel in de richting van een Big Brother samenleving.
"If you are not with us, you are against us"quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:43 schreef freud het volgende:
Oh, dat onderscheid zie ik ook wel, maar denk dat er best een aardige risicoanalyse gedaan kan worden. Als ik van An hoor wat ze bijvoorbeeld in de reclassering aan assessment maken, dan zijn zeker wel van te voren risicogezinnen aan te wijzen. Ik ben het overigens volledig met je eens dat je al snel op een hellend vlak terecht komt van Orwelliaanse proporties, maar ik wat ik aan probeer te geven dat als je de echte oorzaak aan wil pakken, je dus per definitie je op dat hellende vlak moet begeven.
[advocaat van de duivel modus]
Doe je dat niet, dan erken je dat de maatschappij veel overlast (op diverse manieren) gaat krijgen. Het is dus kiezen (gechargeerd) uit het overschrijden van een ethische grens wat impact heeft op over het algemeen de probleemgevallen zelf, of dat je het toelaat, en een groot deel van de problematiek loslaat op mensen die anders niet geraakt zouden worden.
[/advocaat van de duivel modus]
Dusquote:Op maandag 10 maart 2008 21:22 schreef freud het volgende:
P, jij hebt genoeg opdrachten via 3voor12 lijkt me.
Qua fotografen wel jaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:24 schreef freud het volgende:
@P: ik had begrepen dat 3voor12 al vol zat, vandaar.
heb jij nog een lijstjes van begraafplaatsen toevallig?quote:
Wellicht dat we daar de echte bron van de problemen te pakken hebben. Een regering die geen tot weinig idee heeft over wat er echt gaande is in de samenleving. Een stukje diversiteit in de populatie zou al een hele hoop kunnen schelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:24 schreef freud het volgende:
@Airwin: het is inderdaad lastig om de grenzen te bepalen. Maar het feit blijft dat als je de oorzaak aan wil pakken, je toch die consequenties moet accepteren. Die betuttelende houding van de regering nu is imo ook beetje freaky af en toe.
Wat voor begraafplaatsen zoek je?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb jij nog een lijstjes van begraafplaatsen toevallig?
iets om weer eens een keer fotos te gaan makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat voor begraafplaatsen zoek je?
Oorlogsgraven
Nederlandse Erevelden
Algemene site over NL-begraafplaatsen
Waar woon je ongeveer?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
iets om weer eens een keer fotos te gaan maken
Je zou eventueel naar België kunnen rijden voor een kerkhof uit de eerste wereldoorlogquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:11 schreef Ynske het volgende:
utrecht, nu in heerlen
Bewolkt weer prima voor HDR? Ben benieuwd; heb alleen nog maar avondfoto's in HDR gedaan...quote:
Ijsselstein en Margraten staan volgens mij niet op de lijst, maar is ook nog een optie. En de OGS (2e linkje van boven) beheert de erevelden op de Grebbeberg (relatief klein) en in Loenen (groot, maar niet superfotografeerbaar).quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
iets om weer eens een keer fotos te gaan maken
Prima plan! Keertje terrasje in Dordrecht pakken? Wil ook je deel 2 wel eens ontmoeten na alle foto's van haarquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wellicht dat we daar de echte bron van de problemen te pakken hebben. Een regering die geen tot weinig idee heeft over wat er echt gaande is in de samenleving. Een stukje diversiteit in de populatie zou al een hele hoop kunnen schelen.
Maar goed, leuk onderwerp om eens over door te discussiëren onder het genot van een biertje / wijntje!
Nu kun je mooi van die spectaculaire wolken schieten:quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bewolkt weer prima voor HDR? Ben benieuwd; heb alleen nog maar avondfoto's in HDR gedaan...
Allemachtig manquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nu kun je mooi van die spectaculaire wolken schieten:
[ afbeelding ]
Margraten is inmiddels gesneden koekquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ijsselstein en Margraten staan volgens mij niet op de lijst, maar is ook nog een optie. En de OGS (2e linkje van boven) beheert de erevelden op de Grebbeberg (relatief klein) en in Loenen (groot, maar niet superfotografeerbaar).
vrij? als jij mijn spss-opdrachten voor multivariate gaat maken wel jaquote:
Ik heb een spssblocker in mijn leven geinstalleerd, even zoeken met Google, downloaden en installerenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
vrij? als jij mijn spss-opdrachten voor multivariate gaat maken wel ja
Statistiek... aaaargghhh *KILL KILL*quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
vrij? als jij mijn spss-opdrachten voor multivariate gaat maken wel ja
spssblocker, de beste uitvinding sinds gesneden brood!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:45 schreef ..bennie het volgende:
Ik heb een spssblocker in mijn leven geinstalleerd, even zoeken met Google, downloaden en installeren.
Dat roep ik ook elke keer in de collegezaalquote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Statistiek... aaaargghhh *KILL KILL*
Het leuke is dan dat veel bedrijven geeneens spss meer gebruiken maar software zoals SASquote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat roep ik ook elke keer in de collegezaal![]()
Maar dat kan de docent niet bepaald waarderen
Nog een paar jaar dan is het voorbij, kan ik ook die spssblocker in mijn leven installeren![]()
Ik ben niet van plan om iets met statistiek te gaan doen, ook niet met een anders programma. 't is dat het verplicht bij mijn studie hoortquote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het leuke is dan dat veel bedrijven geeneens spss meer gebruiken maar software zoals SASGa je ergens werken, kan je weer de software opnieuw bestuderen...
Same herequote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om iets met statistiek te gaan doen, ook niet met een anders programma. 't is dat het verplicht bij mijn studie hoort
Was maar voor een voorbeeldquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Allemachtig manDaar zit me een portie groenzweem door heen
ik doe ook criminologiequote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:52 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Same here
Criminologie hier... handboek statistiek van 5 cm dik en bijbelbladzijden.
*Jaloers is* ik ben zooooooooooooooooooooo'n voetbalfan...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:46 schreef loehoes het volgende:
Heuj, zondag werken bij FC Emmen.Ik ben al zo'n groot voetballiefhebber haha
Enschede! Daar kom ik vandaanquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:13 schreef Erasmo het volgende:
Morgen Enschede in, denk dat de Pentax meegaat en ik eens een keer straatfotografie ga proberen
Dat ben ik dan ook absoluut weer met jou eens.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 06:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Op zich ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant is het leed dan al geleden. Ik vind het interessanter om te bekijken wat je kunt doen om dergelijke problemen te verminderen. Dan zit je veel meer aan de kant van de maatschappeijke oplossing, opvoeding en opleiding.
Ach ik ben er toch morgen, kijken of ik er nog wat van kan makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:19 schreef loehoes het volgende:
[..]
Enschede! Daar kom ik vandaanOf daar op woensdag middag nog veel spannends is te beleven betwijfel ik
Wie weetquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ach ik ben er toch morgen, kijken of ik er nog wat van kan maken
Wat voor werk ga jij eigenlijk precies doen dan bij de voetbal?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:29 schreef loehoes het volgende:
[..]
Wie weetBen benieuwd naar je resultaten
Horeca. We moeten bij de VIP boxen achter de bar of gewoon met plateau rondlopenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wat voor werk ga jij eigenlijk precies doen dan bij de voetbal?
Oke! Maar dat is denk ik dan toch nog wel uit te houden? Toch?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:00 schreef loehoes het volgende:
[..]
Horeca. We moeten bij de VIP boxen achter de bar of gewoon met plateau rondlopen
Ja, makkelijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Oke! Maar dat is denk ik dan toch nog wel uit te houden? Toch?
Owh dan is het inderdaad uit te houden! En als Emmen wint moet het helemaal goed te doen zijn ja!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:48 schreef loehoes het volgende:
[..]
Ja, makkelijk.![]()
We hoeven ook niet zolang hoor, maar een aantal uurtjes. Dus prima te doen. Hopelijk een beetje leuke mensen, en hopelijk wint Emmen, dan is de sfeer vast veel gezelliger
Hihi, leuk zo'n schopje naar discussie. Jammer dat ik heb moest verlatenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wellicht dat we daar de echte bron van de problemen te pakken hebben. Een regering die geen tot weinig idee heeft over wat er echt gaande is in de samenleving. Een stukje diversiteit in de populatie zou al een hele hoop kunnen schelen.
Maar goed, leuk onderwerp om eens over door te discussiëren onder het genot van een biertje / wijntje!
Ligt eraan hoeveel interessante mensen ik tegenkom tussen het ziekenhuis en de broodjeswinkelquote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:29 schreef loehoes het volgende:
[..]
Wie weetBen benieuwd naar je resultaten
Ik denk dat het veelal met de opvoeding te maken heeft van de jeugd anno nu.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mee eensch. Maar denk ook dat de wil om steeds minder verantwoording te nemen een belangrijkere factor is dan je ouders niet veel zien. Ik durf zelfs te beweren dat een hoop kinderen in de (naschoolse) opvang een betere opvoeding krijgen dan van pa&ma.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:35 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik denk dat het veelal met de opvoeding te maken heeft van de jeugd anno nu.
Als je gaat kijken hoe het een jaartje of 30 geleden was, waren veel ouders nog gewoon thuis, om voor de kinderen te zorgen. (een van de ouders dan) en er was nog discipliine op school.
Nu krijgen mensen kinderen die ze vervolgens smorgens vroeg om 7 uur "dumpen" bij een opvang. Die kinderen worden weer savonds rond 18 uur opgehaald , krijgen wat te eten en een nieuwe pamper om de kont en vervolgens naar bed. En dat gaat door tot ze naar de kleuterschool gaan , en daar moeten ze overblijven , want pa en ma moeten hard werken omdat te kunnen betalen. Die kinderen zeggen dan ook niet op zijn 14e ja mam of ja pap, die zullen eerder zoiets hebben van : je hebt nog nooit voor me gezorgd dus ik bepaal nu mijn eigen regels wel.
Dit geld natuurlijk niet voor elk gezin, maar ik ben van mening dat het er toch heel veel mee te maken heeft. en dat dit dus een van de problemen is die aan het begin staan van de rotzooi die ze verder gaan uitvreten....
En de discipline op scholen moet echt terug gebracht worden , en dus ook dat als er een boze ouder verhaal komt halen dat die dan maar een boete moet betalen. bv
ja hoorquote:Op woensdag 12 maart 2008 07:32 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhRugpijn is klote
Iemand een andere rug voor me?
Is het een optie om bij een masseur langs te gaan? Denk dat je er dan sneller vanaf bent...quote:Op woensdag 12 maart 2008 07:32 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhRugpijn is klote
Iemand een andere rug voor me?
Mwjah...dat staat dus op de planning voor vandaag. Wordt er nu een beetje moe van zeg maarquote:Op woensdag 12 maart 2008 07:45 schreef freud het volgende:
[..]
Is het een optie om bij een masseur langs te gaan? Denk dat je er dan sneller vanaf bent...
Kan het me zomaar voorstellen ja... Heb je iets van heatpacks of zo? Werkt bij mij wonderen. Heb ook een soort sportsprayquote:Op woensdag 12 maart 2008 07:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah...dat staat dus op de planning voor vandaag. Wordt er nu een beetje moe van zeg maar
Ontspanningsoefeningen van de fysio ookquote:
Nice! Hopen dat het weg blijft... zwemmen schijnt ook te helpen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ontspanningsoefeningen van de fysio ookWe hadden wat geoefend en de pijn is gewoon voor een groot gedeelte weg
Moeilijk uit leggen zonder beeldquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:15 schreef didotcicero het volgende:
Wat voor oefeningen waren dat? Ik werd vanochtend wakker, soepel en zonder pijn. Maar toen ik netjes door mijn knieen zakte om mijn trui op te pakken schoot het er weer keihard in
Voor straatfotografie heb je op zich geen spannende situaties nodig. Van het alledaagse kan je iets spannends maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:19 schreef loehoes het volgende:
[..]
Enschede! Daar kom ik vandaanOf daar op woensdag middag nog veel spannends is te beleven betwijfel ik
Geniaal... nu je het zegt dan,... volgens mij moet je ook op een bepaalde manier naar foto's leren kijkenquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:58 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Voor straatfotografie heb je op zich geen spannende situaties nodig. Van het alledaagse kan je iets spannends maken.
Kijk: gewoon twee mensen met een paraplu en wat stippen op een muur. Wacht tot de mensen op de juiste plek zijn en opeens regent het stippen...
[ afbeelding ]
Ja dat is ook zo.quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:58 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Voor straatfotografie heb je op zich geen spannende situaties nodig. Van het alledaagse kan je iets spannends maken.
Kijk: gewoon twee mensen met een paraplu en wat stippen op een muur. Wacht tot de mensen op de juiste plek zijn en opeens regent het stippen...
[ afbeelding ]
Ik heb een half jaartje in Japan gewoond en vond het dus leuk om wat straatbeelden te fotograferen. Maar meestal voelde ik me dan zo'n voyeur,... een beetje mensen ongevraagd op foto's zetten...quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:34 schreef didotcicero het volgende:
Nou ja, je moet natuurlijk niks. Het is inderdaad het herkennen van interessante momenten/situaties, liefst nog vóór dat ze gebeuren. Soort van vooruitkijken dus eigenlijk.
Persoonlijk vind ik straatfotografie stukken moeilijker dan concertfotografie. Bij de laatste weet je zeker dat je met beelden terug komt; bij straatfotografie gebeurt het me regelmatig dat ik -na uren slenteren- thuiskom zónder foto's. Veel tijdsintensiever dus.
Met dit weer hoef je eigenlijk alleen maar die persoon tegen te komen die -op welke manier dan ook- last heeft van de wind
Ik vind die foto briljant!quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:58 schreef didotcicero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan ik me helemaal voorstellen. Ik moet er ook altijd even "inkomen", even over de schroom heenstappen.quote:Maar meestal voelde ik me dan zo'n voyeur,... een beetje mensen ongevraagd op foto's zetten...
Stel dat je die foto genomen hebt,... ga je dan naar die persoon toe met je visite-kaartje van: "Hé, ik heb een foto van je genomen bla bla... mag ik 'm gebruiken etc.?"quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:26 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Kan ik me helemaal voorstellen. Ik moet er ook altijd even "inkomen", even over de schroom heenstappen.
Tis volgens mij ook boven alles een gevoelszaak. Als het niet goed voelt moet je ook vooral niet afdrukken. Beter om dat moment gewoon dan voorbij te laten gaan.
Onthoud dat je vooral een moment aan het vastleggen bent en dat die mensen daar toevallig deel van uitmaken, misschien helpt dat.
daar heb jij niet veel voor nodigquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:55 schreef didotcicero het volgende:
Nee. Meestal staan ze er ook niet echt herkenbaar op, dus is het ook niet zo'n probleem. Bovendien fotografeer ik ook geen mensen in vervelende situaties, dus de kans dat ze protesteren is vrij klein.
Ik schiet niet met telelenzen (vaak analoog met 35mm lens), dus mensen kunnen zien dat ik ze fotografeer en bezwaar maken. Als ze er om vragen geef ik ze een kaartje met mijn url.
Maar vaak is een vriendelijke lach of knipoog voldoende.
Tis wel zo dat het lastiger wordt om op straat te fotograferen. We lopen elkaar met z'n allen zo op te fokken met die terreurdreiging dat men al gauw wantrouwend is.
http://www.flickr.com/photos/adamcnelson/2312693296/quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:55 schreef didotcicero het volgende:
Tis wel zo dat het lastiger wordt om op straat te fotograferen. We lopen elkaar met z'n allen zo op te fokken met die terreurdreiging dat men al gauw wantrouwend is.
Been there, done that. Als je in je eentje rondzwerft in de Londense metro om 7:00 op zondagochtend vrolijk wegklikkend, dan krijg je inderdaad 25m achter je een escorte...quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:03 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/photos/adamcnelson/2312693296/
Sja
Wat een verschrikkelijk stel idiotenquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:03 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/photos/adamcnelson/2312693296/
Sja
Omdat je met een boekenweekgeschenk as zondag gratis kan reizen.quote:
Niet leuk?quote:
Ik word er soms gewoon zo moe van ... maar goed het is maar 10 dagen boekenweekquote:Op woensdag 12 maart 2008 21:44 schreef loehoes het volgende:
[..]
Niet leuk?
Sorry, zie je reactie al
Mijn moeder werkt ook in een boekhandel, en verbaasd zich er ook elk jaar weer over..
* Chanty zoekt ontbijtquote:Op donderdag 13 maart 2008 05:57 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen!
Mogguhquote:Op donderdag 13 maart 2008 05:57 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen!
Dat is ook het idee van uitslapenquote:Op donderdag 13 maart 2008 11:18 schreef Ynske het volgende:
dat uitslapen doe ik al 2 weken, en nog word ik niet op een normaal tijdstip wakker
waar ga je naar toe HM?
goede smoesquote:Op donderdag 13 maart 2008 09:02 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhThuis zitten met pijn in je rug heeft 1 groot voordeel: Je kan tenminste eens relaxt bijslapen
Ik heb me nog nooit zo uitgerust gevoeld
Enige probleem: je kan ook weer niet te lang achter de PC hangen dus foto's bewerken is geen optie
kan wel wezen, maar na 2 weken zou je toch anders gaan verwachtenquote:Op donderdag 13 maart 2008 11:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dat is ook het idee van uitslapen
In sommige culturen is dat heel normaal hoor...quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:53 schreef PdeHoog het volgende:
WoeiNet voor het eerst in drie dagen weer boodschappen nou ja...boodschappen
Iemand anders hield het mandje vast en ik laadde het vol
gedaan en frisse lucht gesnoven
Ja..er zit sinds gisteren eindelijk verbetering in. Minder pijn, korter pijn na wat te lang zitten en beter onder controle te krijgen allemaal godzijdank.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:50 schreef AirwiN het volgende:
Maar, zit er qua gevoel al wat verbetering in?
Idd zegquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:57 schreef Ynske het volgende:
Kreeg net te horen dat zaterdag de auto gehaald kan worden
de reden in combi met het weer waardoor ik in een slip ben geraakt is naar alle waarschijnlijkheid een lekke voorband. daar bleek een spijker in te zitten.
nog een geluk bij een ongeluk dat het dan op deze plek gebeurd is en niet op de snelweg.
Fijn dat er weer verbetering in zit. Weet er van alles vanquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja..er zit sinds gisteren eindelijk verbetering in. Minder pijn, korter pijn na wat te lang zitten en beter onder controle te krijgen allemaal godzijdank.
[..]
Idd zegDa's best heftig zeg
quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Fijn dat er weer verbetering in zit. Weet er van alles van![]()
Voordeel als je altijd pijn hebt: het voelt heerlijk als je maar een beetje pijn hebt![]()
Godzijdank van wel zegquote:Gelukkig is het bij jou maar tijdelijk
Neem dan ook gelijk Ibuprofen gekkie!quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Godzijdank van wel zegDit alsmaar is geen succes zeg maar
En nu gelukkig ook geen paracetamol meer
Ik heb in 36 uur tijd net zoveel geslikt als in de laatste 18 maanden.
Had ik niet in huisquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:27 schreef An24 het volgende:
[..]
Neem dan ook gelijk Ibuprofen gekkie!
Ik ken je gevoel. Studeer journalistiek en ik moet logo's ontwerpenquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:08 schreef Chanty het volgende:
Studeer je criminologie... Moet je iets over verzekeringen gaan berekenen![]()
Ik snap er geen hout van. Als ik verzekeringspremies had willen berekenen was ik wel economie gaan studeren! GRRRRRR
![]()
Ibu werkt ook niet altijd....quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:27 schreef An24 het volgende:
[..]
Neem dan ook gelijk Ibuprofen gekkie!
Been there, done thatquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:28 schreef loehoes het volgende:
[..]
Ik ken je gevoel. Studeer journalistiek en ik moet logo's ontwerpen
Ook nietquote:
Houtje tussen de tandenquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook nietAlleen paracetamol
Maar ik ben niet zo van de pijnstillers
Het moet wel errug hinderlijk worden wil ik die zooi slikken
020quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:18 schreef Ynske het volgende:
dat uitslapen doe ik al 2 weken, en nog word ik niet op een normaal tijdstip wakker
waar ga je naar toe HM?
Je kreeg toch 20 punten per voetganger? en 40 voor een fietser? Hoeveel heb je in totaal gescoord?quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:34 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
020naar hoofdkantoor
![]()
en druk op straat
A28 en A1 bedoelde ik...quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je kreeg toch 20 punten per voetganger? en 40 voor een fietser? Hoeveel heb je in totaal gescoord?
quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:07 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
A28 en A1 bedoelde ik...
Nee laat mijn auto niet vermorzelen onder rijdend 40 ton geval
quote:
Vrijdag nemen wij altijd alvast een voorsprong op het weekend. De wekker op zeven uur in plaats van half zes. Heerlijk uitgeslapen vanochtend!quote:
Mijn wekker stond om 5:25quote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Vrijdag nemen wij altijd alvast een voorsprong op het weekend. De wekker op zeven uur in plaats van half zes. Heerlijk uitgeslapen vanochtend!
Brrrr... waarom zo vroeg?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 08:55 schreef freud het volgende:
Mijn wekker stond om 5:25. Voorschot nemen op weekenden is goed!!!
Files voor zijn, begin om 7:00 en moest nog stukje rijden. Ach, was niet zo'n ramp hoor, maar wil het liever niet elke dag doenquote:
quote:
was ik wel van planquote:En wat betreft dat slapen: gewoon nog ff lekker gaan liggen straks joh
Coolquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:54 schreef Ynske het volgende:
kreeg net de vraag of ik binnenkort een groepsportret van mijn mams dr werk wil maken![]()
ow okquote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:29 schreef ThinAir het volgende:
[..]
Had gewoon zin om ze te posten
[ afbeelding ]
Gaaf hoor... ik ga nu ook maar ff Meinerswijk (Arnhem) in... kijken of ik wat leuke shots kan maken.... de zon schijnt weer eensquote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:29 schreef ThinAir het volgende:
[..]
Had gewoon zin om ze te posten
[ afbeelding ]
Kwaliteit kent geen tijdquote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:56 schreef Ynske het volgende:
heb ik weer...
die stomme dingen zijn niet op voorraad
worden waarschijnlijk pas over 2 weken geleverd en dan pas verstuurd
maar eens kijken of ze elders sneller zijn met leveren
wat een bull,quote:
Je kan ook fotograferen zonder zo'n ding hoorquote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat een bull,
kan nu niet fotograferen omdat mijn cam incompleet is en dat is
dan nogquote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je kan ook fotograferen zonder zo'n ding hoorHeb ik ook gedaan
't Werkt minder prettig, maar het kan wel
Heb je dat nou nog niet gedaanquote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:29 schreef Ynske het volgende:
ach ik houd me wel bezig met t opleveren van de grote foto's van een oudmeet ergens in Jan
Is er daar wat gebeurd dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:43 schreef freud het volgende:
Pfff, wat een dag... Ben blij dat ik niet op wallstreet werk...
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb je dat nou nog niet gedaanSchande
* PdeHoog kijkt eens naar zijn eigen achterstand en gaat snel achter PS zitten
Maar niet te lang hoor
quote:
Een van de grootste amerikaanse banken is feitelijk failliet, FED in paniek, en denk dat we nu heel snel dramatische berichten van de beurzen krijgen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Is er daar wat gebeurd dan?
@Pdehoog: Toffe foto!
@allemaal: Weekend!
2008 (& 2009 of later?) wordt het jaar waarin er zich heel erg goede koopkansen gaan aanbieden, doordacht zaaien nu en oogsten binnen tien jaarquote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:12 schreef freud het volgende:
[..]
Een van de grootste amerikaanse banken is feitelijk failliet, FED in paniek, en denk dat we nu heel snel dramatische berichten van de beurzen krijgen.
Mocht je vinden dat je te rustig slaapt:
IMF slaat alarm: mogelijke mondiale financiële systeemcrisis
Bulls, Bears & Bucks #07: Bear Stearns laat Wall Street duikelen
Beurzen zijn zoals casino's, het huis wint altijdquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:43 schreef freud het volgende:
Pfff, wat een dag... Ben blij dat ik niet op wallstreet werk...
Moet je dit is zien dan:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:12 schreef freud het volgende:
[..]
Een van de grootste amerikaanse banken is feitelijk failliet, FED in paniek, en denk dat we nu heel snel dramatische berichten van de beurzen krijgen.
Mocht je vinden dat je te rustig slaapt:
IMF slaat alarm: mogelijke mondiale financiële systeemcrisis
Bulls, Bears & Bucks #07: Bear Stearns laat Wall Street duikelen
en volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:40 schreef loehoes het volgende:
Ik heb een shoot gehad met het 15 jarige broertje van een vriendin. Nou stroomt mijn inbox vol met 15/16jarige puberjongens die ook een keer willen. Via hyves hebben ze zijn foto's gezien. En nu willen ze allemaal stoere gangstah foto's.
Uitbuiten en geld voor vragen zodat je nieuwe spullen voor je camera kan kopen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:40 schreef loehoes het volgende:
Ik heb een shoot gehad met het 15 jarige broertje van een vriendin. Nou stroomt mijn inbox vol met 15/16jarige puberjongens die ook een keer willen. Via hyves hebben ze zijn foto's gezien. En nu willen ze allemaal stoere gangstah foto's.
Nah, dat viel best mee. Maar hij ziet er sowieso wel 'stoer' uit. Dus tja. En het was inderdaad niet helemaal de bedoeling. Was een beetje een vriendendienst, en het is een donkere jongen. Leek me wel leuk/goed om eens te proberen. Is toch anders met licht e.dquote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
en volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling?![]()
Wat voor foto's had je van hem gemaakt dan? ook van die stoere?
Hoe ging datquote:
Dat is inderdaad leuk!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:28 schreef loehoes het volgende:
Ja is ook zo Ynske. Denk ook niet dat ik dat doe hoor.![]()
De interesse van mensen is natuurlijk wel leuk. En zinnen als "Wat kost het om bij u een fotoshoot te doen"Toch schattig haha. Ben tenslotte ook nog maar twintig hehe.
euhm langzaam, maag in hersens, bibberigquote:
Goed gedaanquote:Op zaterdag 15 maart 2008 16:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
euhm langzaam, maag in hersens, bibberig
1 ding scheelde, t was bergaf
net ook nog naar Kerkrade geweest, samen met mam. ben nog heel onzeker enzo, maar t begint langzaam iets vertrouwder aan te voelen, alleen de bochten he
Kijk even dit topic door:quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:54 schreef Geqxon het volgende:
Om maar heel brutaal binnen te stormen.....
Weet iemand misschien wat voor draadeind ik moet hebben als ik mijn eigen statief wil gaan bouwen? Is dat gewoon iets als M6 of moet ik dan met het Amerikaans / Engels systeem iets gaan zoeken?
Super! Ik heb gelukkig een dumpwinkel in de buurt met de meest exotische boutjes. Gaat helemaal goed komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Kijk even dit topic door:
Beeldstabilisatie voor 1 euro
Daar wordt ook de zoektocht naar zo'n draadeind beschreven!
Hoe kom jij zo vrolijk?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:10 schreef prupke het volgende:* prupke stuitert ff door de sc heen
HOI![]()
![]()
Heel goedquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Super! Ik heb gelukkig een dumpwinkel in de buurt met de meest exotische boutjes. Gaat helemaal goed komen.
Ze heeft vast haar nieuwe macrolens binnenquote:
Jij mag nooit meer radenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze heeft vast haar nieuwe macrolens binnen
Checkquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:31 schreef prupke het volgende:
[..]
Jij mag nooit meer raden![]()
Iemand trek in een overheerlijke hamkaas tosti??
* prupke een bordje met 2 tosti's (op een been kunnen we niet leven) en 2 bakjes saus richting PdeHoog sjoeltquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CheckMet wat chilisaus of sambal manis aub
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:07 schreef prupke het volgende:
[..]
* prupke een bordje met 2 tosti's (op een been kunnen we niet leven) en 2 bakjes saus richting PdeHoog sjoelt
smakelijk
Ook niet met port....quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Jammer dat het niet goed samengaat met de cognac
Uitkijken voor pittbulls als je op iemand zijn terrein moest terechtkomenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:09 schreef Erasmo het volgende:
Ik ga straks op weg voor mijn eerste urbex, iemand nog tips?
1/4 inch british standard width... was vandaag naar Fabory in Heerlen geweest, maar ze waren dicht op zaterdagquote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:54 schreef Geqxon het volgende:
Om maar heel brutaal binnen te stormen.....
Weet iemand misschien wat voor draadeind ik moet hebben als ik mijn eigen statief wil gaan bouwen? Is dat gewoon iets als M6 of moet ik dan met het Amerikaans / Engels systeem iets gaan zoeken?
't Gaat goed genoeg om 't weer te proberen?quote:Op zondag 16 maart 2008 11:00 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhMorgen god zij dank weer werken
hoewel ik mijn achterstand in PS-werk wel al een beetje heb ingelopen
Foto's maken in de Dierentuin daar?quote:Op zondag 16 maart 2008 11:05 schreef loehoes het volgende:
Zo lekker via de deutsche autobahn naar Emmen scheuren!
Fijne zondag iedereen.
Oh yeahquote:Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't Gaat goed genoeg om 't weer te proberen?
Hier in Nijmegen ookquote:Op zondag 16 maart 2008 19:41 schreef prupke het volgende:avond
HEt was hier pokkeweer vandaag...
enige voordeel : het hele huis is grondig gepoetst
Ik zit met smart te wachten op de zon en wat graden warmer, zodat ik lekker naar buiten kan met de cameraquote:Op zondag 16 maart 2008 20:26 schreef Ynske het volgende:
@prup, dan heb je meer gedaan dan ik
ben maar verder gegaan met wat bewerken van wat fotos
maar damn wat voel ik memet dit weer
Ik liep rond die tijd ook in Den Haag, maar heb zelf m'n camera toen niet uit de tas gehaald. Ben zelf doorgelopen naar een optreden in het Stadhuis.quote:Op zondag 16 maart 2008 22:20 schreef FJD het volgende:
Beetje aan lopen kloten met wat foto's van de City Pier City loop. Kwam al tot de conclusie dat ik m'n sluitertijd veel hoger (sneller) had moeten zetten. Stond op 1/160 tot 1/250 (oid) maar nog steeds veel onscherpe foto's.
Ik dus een beetje spelen met de schuifjes in Lightroom kwam ik opeens een lichtschuifje tegen die wel een geinig effect gaf vond ik zelf
[ afbeelding ]
Das nog eens service!quote:Op maandag 17 maart 2008 00:49 schreef prupke het volgende:
* prupke alles klaarzet voor een heerlijk uitgebreid ontbijtje...
eikes in de pan op het vuur (nog wel ff aanzetten)
koffie en thee op de timer en ook de broodbakmachines... lekker wakker worden met de geur van verse koffie en brood
beleg staat in de koelkast als mede de verse jus die ik al geperst heb
smakelijk en werk ze
Ik vermoedt dat hij nog wel meer richting de 2 zal gaan,maar das geen garantiequote:Op maandag 17 maart 2008 08:48 schreef ..bennie het volgende:
Zou ie richting 2 gaan of is nu het moment om te gaan kopen hmmmm.
Je zou bijna Amazon leeg gaan kopenquote:Op maandag 17 maart 2008 08:45 schreef freud het volgende:De $ bijna op de 1,60... Wordt een leuke week
Op Amazonquote:Op maandag 17 maart 2008 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik vermoedt dat hij nog wel meer richting de 2 zal gaan,maar das geen garantie
Waar wil je gaan kopen dan?
quote:Op maandag 17 maart 2008 08:54 schreef FJD het volgende:
De dollar gaat nog wel even naar beneden gok ik. Er liggen nog wel een zooitje lijken in de kast
Goed nieuws iig, dan wordt de iPhone weer betaalbaarder
Of een vriend van me of m'n pa neemt m een keer mee uit Singapore of een land in die richting. M'n huidige is overledenquote:Op maandag 17 maart 2008 09:21 schreef PdeHoog het volgende:Als je hem importeert misschien, maar volgens mij gaan handelaren die koerswinst gewoon in eigen zak steken hoor
Mensen betalen het toch wel
Gaat weer een hoop ellende opleverenquote:Op maandag 17 maart 2008 09:29 schreef freud het volgende:
Oh, dollar zal nog wel iets dalen, dan komt er een poging om de dollar te redden en springt hij weer naar de 1,40 toe, totdat men het geintje door heeft en de bodem echt weg is en hij naar de 2.00 vliegt.
Mwoah, in de VS is een grote bank technisch al failliet, en we zijn pas net begonnen. Het is niet zozeer dat Nederlandse banken veel moeten afboeken of risico's lopen, maar het gaat om een algehele rem op de wereldeconomie. Mensen worden voorzichtiger en de VS kocht gewoon belachelijk veel. Daarbij komt dat alle problemen in de VS gefinancierd moeten worden door het buitenland.quote:Op maandag 17 maart 2008 09:44 schreef FJD het volgende:
Wat zijn dan de grootste problemen/risico's?
Ik hoor heel veel van dat soort doemscenario's alleen ik geloof er niet zo in. De banken zelf vallen niet om maar moeten zelf veel afschrijven en dan alleen nog in de VS. Van de Nederlandse banken heeft ik geloof Fortis 1 miljard afgeschreven, wat 25% van hun jaarwinst was. Dus geen enkel probleem voor het voortbestaan. Daar merkt de burger helemaal niets van en het instorten van de huizenmarkt is minstens net zo onwaarschijnlijk omdat het risicomijdende gedrag van de Nederlander betekent dat heel veel mensen een lange rentevaste periode hebben.
Zo leer je no eens watquote:Op maandag 17 maart 2008 10:05 schreef freud het volgende:
[..]
Mwoah, in de VS is een grote bank technisch al failliet, en we zijn pas net begonnen. Het is niet zozeer dat Nederlandse banken veel moeten afboeken of risico's lopen, maar het gaat om een algehele rem op de wereldeconomie. Mensen worden voorzichtiger en de VS kocht gewoon belachelijk veel. Daarbij komt dat alle problemen in de VS gefinancierd moeten worden door het buitenland.
De nederlandse huizenmarkt zal niet instorten als in de VS, maar we gaan er echt last van krigjen. Door de EU kunnen landen veel mdiner makkelijk maatregelen nemen om financiele maatregelen te nemen. In Ierland bijvoorbeeld, heeft me echt al problemen (ook op de huizenmarkt), en kunnen weinig doen. De inflatiecijfers beginnen ook op te lopen, en ik verwacht dat de druk van de VS op de EU om de rente aan te passen, stukken groter wordt.
Het zou me ook niet verbazen als de VS allerlei protectionitische maatregelen gaat invoeren, in een poging de eigen economie weer vlot te trekken. Helaas is de beerput er pas net open, dus wat er nu gebeurt is het voorgerecht. Ik kan niet aangeven wat je er precies van gaat merken en op welke manier. Daar zijn de experts het zelfs niet over eens. Maar verwachten dat we hier niet veel zullen merken, is grof onderschatten van de problemen in ieder geval...
Moggequote:Op maandag 17 maart 2008 10:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Zo leer je no eens wat![]()
Morgen luitjesVandaag lekekr dagje fotoshoppen en administratie doen
Wel fijn ja, dat maakt het lezen overzichtelijker!quote:Op maandag 17 maart 2008 10:13 schreef freud het volgende:
[..]
Mogge
Heb in NWS een voorstel gedaan om wat info samen te voegen voor een 'En wat betekent dat voor NL?' sticky. Er lopen al goeie topics over dit onderwerp, maar die zijn meer volgend. Is handig om ook aan te geven op welke tekenen je moet letten en zo als het zooitje echt op de stoep staat hier.
Ik denk ook wel dat er nog wat aankomt jaquote:Op maandag 17 maart 2008 10:05 schreef freud het volgende:
Mwoah, in de VS is een grote bank technisch al failliet, en we zijn pas net begonnen. Het is niet zozeer dat Nederlandse banken veel moeten afboeken of risico's lopen, maar het gaat om een algehele rem op de wereldeconomie. Mensen worden voorzichtiger en de VS kocht gewoon belachelijk veel. Daarbij komt dat alle problemen in de VS gefinancierd moeten worden door het buitenland.
quote:De inflatiecijfers beginnen ook op te lopen, en ik verwacht dat de druk van de VS op de EU om de rente aan te passen, stukken groter wordt.
Het is een mogelijkheid maar dan alleen als de rest van de wereld dat toe staat, maar door het hernieuwde vertrouwen van zowel China als Europa vraag ik me sterk af of deze twee spelers zulke restricties toe gaan staan of ze net zo hard counteren. De VS is haar superioriteit steeds meer verloren en daarmee ook haar mogelijkheid om de wereld naar haar hand te zettenquote:Het zou me ook niet verbazen als de VS allerlei protectionitische maatregelen gaat invoeren, in een poging de eigen economie weer vlot te trekken.
iemand enig idee wat de bijkomende kosten zijn bij bestellen via Amazon? Ik heb er geen ervaring meequote:
Die vallen best wel mee. Heb toevallig vorige week twee boeken binnen gekregen en inclusief de verzendkosten was het de helft goedkoper dan bij bol.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:34 schreef sanger het volgende:
[..]
iemand enig idee wat de bijkomende kosten zijn bij bestellen via Amazon? Ik heb er geen ervaring mee
Dit soort artikelen gaan altijd via de douane.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:42 schreef sanger het volgende:
Maar is het iets van een percentage?
Als ik naar de prijzen kijk van bv. de Canon 17-85 IS USM kijk dan scheelt dat behoorlijk, net als op de 430 EX flitser.
quote:Op maandag 17 maart 2008 12:08 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Dit soort artikelen gaan altijd via de douane.
En daar zit de adder onder het gras.
BTW en invoer rechten en weg is je winst.
Scheelt misschien een paar tientjes op het eind bedrag, maar als er iets mee is zit je met de gebakken peren.
Daarbij is deze nog steeds duur
10k in NL tegen 7,5k via Amazon. Dat is nogal een verschilquote:
quote:Op maandag 17 maart 2008 10:10 schreef An24 het volgende:
Morgen luitjesVandaag lekekr dagje fotoshoppen en administratie doen
Jaaaa! Helemaal goed...quote:
Ja? Goed? * An24 gaat braaf verderquote:Op maandag 17 maart 2008 12:52 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jaaaa! Helemaal goed...![]()
De volgende keer dat ik ga trouwen alleen geen sleutels meer in m'n broekzak doen...
Dat bedoelde ik dus ookquote:Op maandag 17 maart 2008 12:08 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Scheelt misschien een paar tientjes op het eind bedrag, maar als er iets mee is zit je met de gebakken peren.
Das best behoorlijk geld inddquote:Daarbij is deze nog steeds duur
Top! Ik kan niet wachten tot we de CD met de 'grote' exemplaren hebben en dat we met ons boek aan de slag kunnen!quote:
Daar ben ik ook bang voor ja...quote:Op maandag 17 maart 2008 12:56 schreef An24 het volgende:
En zulke dingen bedenk je pas achteraf he...maar jji mag niet meer trouwen, je vrouwtje is veel te leuk, krijg je pak slaag
Ik heb even de proef op de som genomen met de 85L1.2 (dacht what the heck), enfin dit is het resultaat:quote:Op maandag 17 maart 2008 10:42 schreef sanger het volgende:
Maar is het iets van een percentage?
Als ik naar de prijzen kijk van bv. de Canon 17-85 IS USM kijk dan scheelt dat behoorlijk, net als op de 430 EX flitser.
quote:*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***
Ik nieuwsgierig aagje, had je al ergens ook iets gepost?quote:Op maandag 17 maart 2008 12:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja? Goed? * An24 gaat braaf verder![]()
En zulke dingen bedenk je pas achteraf he...maar jji mag niet meer trouwen, je vrouwtje is veel te leuk, krijg je pak slaag
Ja dankquote:Op maandag 17 maart 2008 10:54 schreef Ynske het volgende:
succes met je rug P
Voor apparatuur zou ik het ook niet zo snel doen hoor, maar boeken en CD's is toch wel errug lekkerquote:Op maandag 17 maart 2008 12:08 schreef -Robbedoes- het volgende:
Jaquote:Op maandag 17 maart 2008 13:09 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ik nieuwsgierig aagje, had je al ergens ook iets gepost?
heb je veel foto's zo schuin genomen?quote:
mooi zoquote:Op maandag 17 maart 2008 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja dankFysio gaf me complimenten over de snelle vooruitgang en ik ben nu weer lekkero p kantoor
Autorijden was gister niet zo'n succes. Ik voelde het goed toen ik de koppeling in wilde trappen. Vanmorgen ook op weg naar de fysio, maar daarna een kussentje in mijn rug gepropt en toen was het pijnloos
Nu op kantoor iig
uhuhquote:Nooit gedacht dat je je collega's kon missen
Aardig wat ja, zal ongeveer evenredig zijn. Is gewoon beetje mijn ding, wordt het lekker dynamisch vanquote:Op maandag 17 maart 2008 13:16 schreef Ynske het volgende:
h
[..]
heb je veel foto's zo schuin genomen?
Ik ben weer zo'n hopeloze vent die niets kan vinden.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Aardig wat ja, zal ongeveer evenredig zijn. Is gewoon beetje mijn ding, wordt het lekker dynamisch van
in t trouwentopic in lif deeltje 35quote:Op maandag 17 maart 2008 14:13 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik ben weer zo'n hopeloze vent die niets kan vinden.
Waar staan ze??
quote:Op maandag 17 maart 2008 14:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
in t trouwentopic in lif deeltje 35
hier net afgesproken dat ik vrijdag weer wil gaan werken
geven ze me die klote dienst
die dienst die eindigd om half 1, goh, precies 3 weken geleden op t zelfde tijdstip rondgeslingerd
willenquote:Op maandag 17 maart 2008 14:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat een prutsers. Kun je niet om een andere dienst vragen?
Heb je al met je leidinggevende gesproken? En met de bedrijfsarts?quote:Op maandag 17 maart 2008 14:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
willenze niet geven, dan moet ik maandag maar beginnen en meteen met n week van 43 uur gaan beginnen
dan liever die ene dienst en als t niet lukt eerder naar huis en dan ff rust
Ziet er wederom veelbelovend uit! Leuk om te zien hoe je afsteekt, en dan wel op een heeeeel positieve manier, dat mag best gezegd wordenquote:
nee en neequote:Op maandag 17 maart 2008 14:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb je al met je leidinggevende gesproken? En met de bedrijfsarts?
probeer deze dan maar eensquote:Op maandag 17 maart 2008 13:08 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ik heb even de proef op de som genomen met de 85L1.2 (dacht what the heck), enfin dit is het resultaat:
[..]
weet je zeker dat je je instellingen niet anders hebt staan?quote:Op maandag 17 maart 2008 14:39 schreef ThinAir het volgende:
Zou het kunnen dat je met een andere lens ook andere kleuren krijgt
Ik heb enkele foto's geschoten met 17-85 en ook met 50mm F1.8 II, en bij dat laatste komen de foto's 'warmer' over, terwijl de foto's van 17-85 neutraler van kleur zijn..
ik bedoel dus van je camera hequote:Op maandag 17 maart 2008 14:54 schreef ThinAir het volgende:
Nee. Ik zie echt verschil in de foto's, qua kleurtoon.
Dankjewel!quote:Op maandag 17 maart 2008 14:25 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ziet er wederom veelbelovend uit! Leuk om te zien hoe je afsteekt, en dan wel op een heeeeel positieve manier, dat mag best gezegd worden.
En ik maar denken dat het internet een SNEL medium isquote:Op maandag 17 maart 2008 15:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Post nog ff niet te veel. Eerst krijgt het stel de foto's![]()
Mij ontgaat wat dat met fatsoen te maken heeftquote:Op maandag 17 maart 2008 15:50 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het internet een SNEL medium is
Ja dat kan. Lenzen hebben zeker weten invloed op de kleur van een foto.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:39 schreef ThinAir het volgende:
Zou het kunnen dat je met een andere lens ook andere kleuren krijgt
Ik heb enkele foto's geschoten met 17-85 en ook met 50mm F1.8 II, en bij dat laatste komen de foto's 'warmer' over, terwijl de foto's van 17-85 neutraler van kleur zijn..
quote:Op maandag 17 maart 2008 16:20 schreef Chanty het volgende:
Heb ik na 1,5 jaar eindelijk de moed gevonden om de tandarts te bellen... is ie gesloten
Morgen dus maar weer moed verzamelen. Tandartsen zijn brrrrrrrrrrrrrr
Niets.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:17 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Mij ontgaat wat dat met fatsoen te maken heeft/
Neem een leuke tandarts.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:20 schreef Chanty het volgende:
Heb ik na 1,5 jaar eindelijk de moed gevonden om de tandarts te bellen... is ie gesloten
Heel goed van je!quote:Op maandag 17 maart 2008 16:20 schreef Chanty het volgende:
99.9999999% van de foto's op internet komen zelfs niet in de bladen te staanquote:Op maandag 17 maart 2008 17:07 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Niets.
Maar is internet dan fatsoenlijk![]()
FOK en fatsoen
Meestal staan de foto's eerder op internet dan dat ze in de bladen staan.
de verzekering betaaltquote:Op maandag 17 maart 2008 17:10 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Neem een leuke tandarts.
Ben geen fan van tandartsen, maar die van ons heeft een prettige manier van werken.
Kom er net vandaan en heb heerlijk ontspannen in de stoel gezeten.
Kost een paar centen maar dan heb je wel wat.
En die van juliie ??quote:Op maandag 17 maart 2008 17:16 schreef ..bennie het volgende:
[..]
99.9999999% van de foto's op internet komen zelfs niet in de bladen te staan.
Ik heb zon tandarts waar je op je gemak ik de stoel ligtquote:Op maandag 17 maart 2008 17:10 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Neem een leuke tandarts.
Ben geen fan van tandartsen, maar die van ons heeft een prettige manier van werken.
Kom er net vandaan en heb heerlijk ontspannen in de stoel gezeten.
Kost een paar centen maar dan heb je wel wat.
Ah, oke. Dank je. Dit wist ik niet.quote:Op maandag 17 maart 2008 16:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja dat kan. Lenzen hebben zeker weten invloed op de kleur van een foto.
Ik vind het zeer jammer dat je die foto's zo genomen hebt. Bij bruidsfotos wil ik gewoon meteen het koppel goed zien, dat de liefde er vanaf spat. Niet dat ik eerst mijzelf een halve nekhernia moet bezorgen om te zien wat ik wil zien.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Aardig wat ja, zal ongeveer evenredig zijn. Is gewoon beetje mijn ding, wordt het lekker dynamisch van
Dat kan. Blijkbaar denken mijn opdrachtgevers daar heel anders over. Ik vind dat je wel een beetje overdrijft over die nekhernia. Er is gebruik gemaakt van complete vlakvulling, waardoor mensen blijkbaar langer naar mijn foto's willen blijven kijken. De 1 vind het leuk om daar moeite voor te doen (zeker als ik het goed afwissel) en de ander niet, so be it!quote:Op maandag 17 maart 2008 22:04 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik vind het zeer jammer dat je die foto's zo genomen hebt. Bij bruidsfotos wil ik gewoon meteen het koppel goed zien, dat de liefde er vanaf spat. Niet dat ik eerst mijzelf een halve nekhernia moet bezorgen om te zien wat ik wil zien.
btw , de bruid heeft wel een heel mooie jurk aan
Ben ook toevallig vandaag geweest. Geen gaatjes, alleen beetje ontstoken tandvlees. Gelukkig had de gigantische tandartsassistente (blijkbaar alleen in liedjes mooie vrouwen) geen last van enige empathiequote:Op maandag 17 maart 2008 17:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
de verzekering betaalt
De tandarts die me hier is aangeraden, is een speciale angst-tandarts en toch vind ik het maar niks. En hoe langer ik t uitstel, hoe meer ik ertegenop zie en de horrorscenario's zich meester van me makenVoor mijn vriend moet t nog erger zijn, die is 9 jaar niet geweest
maar eerder uit luiheid en hij heeft een oersterk gebit, ik poets me te pleuris en heb nog gaatjes
Waarom kan ik de foto's even zo snel niet vinden eigenlijk?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat kan. Blijkbaar denken mijn opdrachtgevers daar heel anders over. Ik vind dat je wel een beetje overdrijft over die nekhernia. Er is gebruik gemaakt van complete vlakvulling, waardoor mensen blijkbaar langer naar mijn foto's willen blijven kijken. De 1 vind het leuk om daar moeite voor te doen (zeker als ik het goed afwissel) en de ander niet, so be it!
Jij hebt ze al gezienquote:Op dinsdag 18 maart 2008 05:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Waarom kan ik de foto's even zo snel niet vinden eigenlijk?
Goedemorgen trouwens allemaal!
Hier moe![]()
En hongerig
* Xilantof maakt 't buffet en eet zelf de helft op
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:57 schreef freud het volgende:
Niet dat ik aftel, maar nog 32 uur neuspeuteren voordat ik ENORM ga relaxen...
Morgen hier vertellen dat ikben. En niet vakantie weg, maar per 1 juni 'wegweg'. Whehehehe
Snappen ze misschien ook waarom ik geen zomervakantie had doorgegeven
.
* Chanty kijkt in de lege broodjesmandquote:Op dinsdag 18 maart 2008 05:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Waarom kan ik de foto's even zo snel niet vinden eigenlijk?
Goedemorgen trouwens allemaal!
Hier moe![]()
En hongerig
* Xilantof maakt 't buffet en eet zelf de helft op
Feli met de nieuwe baanquote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:57 schreef freud het volgende:
Morgen hier vertellen dat ikben. En niet vakantie weg, maar per 1 juni 'wegweg'. Whehehehe
.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:57 schreef freud het volgende:
.
Twee maanden opzeg termijnquote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:57 schreef freud het volgende:
.
Uiteindelijk zijn onze foto's bestemd voor een select publiek. Zie het ook als een soort van selectieinstrument...quote:Op maandag 17 maart 2008 22:04 schreef prupke het volgende:
Ik vind het zeer jammer dat je die foto's zo genomen hebt. Bij bruidsfotos wil ik gewoon meteen het koppel goed zien, dat de liefde er vanaf spat. Niet dat ik eerst mijzelf een halve nekhernia moet bezorgen om te zien wat ik wil zien.
Ik zorg ervoor dat de complimenten op de juiste plek terecht komen! :-)quote:Op maandag 17 maart 2008 22:04 schreef prupke het volgende:
btw , de bruid heeft wel een heel mooie jurk aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |