abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2008 @ 04:46:56 #201
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_57408203
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 18:54 schreef Geqxon het volgende:
Om maar heel brutaal binnen te stormen.....

Weet iemand misschien wat voor draadeind ik moet hebben als ik mijn eigen statief wil gaan bouwen? Is dat gewoon iets als M6 of moet ik dan met het Amerikaans / Engels systeem iets gaan zoeken?
1/4 inch british standard width... was vandaag naar Fabory in Heerlen geweest, maar ze waren dicht op zaterdag
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_57409518
Mogguh Morgen god zij dank weer werken hoewel ik mijn achterstand in PS-werk wel al een beetje heb ingelopen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57409560
Zo lekker via de deutsche autobahn naar Emmen scheuren!

Fijne zondag iedereen.
  FOK!Fotograaf zondag 16 maart 2008 @ 11:22:04 #204
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57409779
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:00 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh Morgen god zij dank weer werken hoewel ik mijn achterstand in PS-werk wel al een beetje heb ingelopen
't Gaat goed genoeg om 't weer te proberen?
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:05 schreef loehoes het volgende:
Zo lekker via de deutsche autobahn naar Emmen scheuren!

Fijne zondag iedereen.
Foto's maken in de Dierentuin daar?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57410078
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:22 schreef Xilantof het volgende:

[..]

't Gaat goed genoeg om 't weer te proberen?
Oh yeah Zo ff kijken of ik nog kan autorijden En als dat lukt en er komen geen gekke dingen bij de fysio morgenochtend, dan zit ik morgenmiddag weer op kantoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_57418453
avond

HEt was hier pokkeweer vandaag...
enige voordeel : het hele huis is grondig gepoetst
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 16 maart 2008 @ 20:19:43 #207
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_57419184
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:41 schreef prupke het volgende:
avond

HEt was hier pokkeweer vandaag...
enige voordeel : het hele huis is grondig gepoetst
Hier in Nijmegen ook
Ik had idd ook iets nuttigers kunnen doen dan uitslapen Ach daar zijn die zondagen ook voor...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 maart 2008 @ 20:26:14 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57419299
@prup, dan heb je meer gedaan dan ik
ben maar verder gegaan met wat bewerken van wat fotos
maar damn wat voel ik me met dit weer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57421245
Goeieavond Toffe avond gehad
pi_57421536
Beetje aan lopen kloten met wat foto's van de City Pier City loop. Kwam al tot de conclusie dat ik m'n sluitertijd veel hoger (sneller) had moeten zetten. Stond op 1/160 tot 1/250 (oid) maar nog steeds veel onscherpe foto's.

Ik dus een beetje spelen met de schuifjes in Lightroom kwam ik opeens een lichtschuifje tegen die wel een geinig effect gaf vond ik zelf

Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57423015
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:26 schreef Ynske het volgende:
@prup, dan heb je meer gedaan dan ik
ben maar verder gegaan met wat bewerken van wat fotos
maar damn wat voel ik me met dit weer
Ik zit met smart te wachten op de zon en wat graden warmer, zodat ik lekker naar buiten kan met de camera
pi_57424729
* prupke alles klaarzet voor een heerlijk uitgebreid ontbijtje...

eikes in de pan op het vuur (nog wel ff aanzetten)
koffie en thee op de timer en ook de broodbakmachines... lekker wakker worden met de geur van verse koffie en brood

beleg staat in de koelkast als mede de verse jus die ik al geperst heb

smakelijk en werk ze
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 05:47:18 #213
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57425662
quote:
Op zondag 16 maart 2008 22:20 schreef FJD het volgende:
Beetje aan lopen kloten met wat foto's van de City Pier City loop. Kwam al tot de conclusie dat ik m'n sluitertijd veel hoger (sneller) had moeten zetten. Stond op 1/160 tot 1/250 (oid) maar nog steeds veel onscherpe foto's.

Ik dus een beetje spelen met de schuifjes in Lightroom kwam ik opeens een lichtschuifje tegen die wel een geinig effect gaf vond ik zelf

[ afbeelding ]
Ik liep rond die tijd ook in Den Haag, maar heb zelf m'n camera toen niet uit de tas gehaald. Ben zelf doorgelopen naar een optreden in het Stadhuis.

Het effect is wel leuk, maar ik zou ook nog wat meer contrast willen zien denk ik.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 05:47:51 #214
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57425663
quote:
Op maandag 17 maart 2008 00:49 schreef prupke het volgende:
* prupke alles klaarzet voor een heerlijk uitgebreid ontbijtje...

eikes in de pan op het vuur (nog wel ff aanzetten)
koffie en thee op de timer en ook de broodbakmachines... lekker wakker worden met de geur van verse koffie en brood

beleg staat in de koelkast als mede de verse jus die ik al geperst heb

smakelijk en werk ze
Das nog eens service!

Goedemorgen!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 07:13:50 #215
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57425799
The weekly ratrace has begun.....
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57426060
Mogguh Straks fysio..... daarna werken Eens kijken of ik het een middag uithou op kantoor
  maandag 17 maart 2008 @ 08:45:08 #217
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57426315
Goedesmorgens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 08:45:40 #218
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57426321
De $ bijna op de 1,60... Wordt een leuke week
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 17 maart 2008 @ 08:48:50 #219
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57426347
Zou ie richting 2 gaan of is nu het moment om te gaan kopen hmmmm.
  maandag 17 maart 2008 @ 08:50:29 #220
65960 sanger
pi_57426361
quote:
Op maandag 17 maart 2008 08:48 schreef ..bennie het volgende:
Zou ie richting 2 gaan of is nu het moment om te gaan kopen hmmmm.
Ik vermoedt dat hij nog wel meer richting de 2 zal gaan,maar das geen garantie

Waar wil je gaan kopen dan?
pi_57426390
quote:
Op maandag 17 maart 2008 08:45 schreef freud het volgende:
De $ bijna op de 1,60... Wordt een leuke week
Je zou bijna Amazon leeg gaan kopen
pi_57426407
De dollar gaat nog wel even naar beneden gok ik. Er liggen nog wel een zooitje lijken in de kast

Goed nieuws iig, dan wordt de iPhone weer betaalbaarder
  maandag 17 maart 2008 @ 08:55:42 #223
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57426418
quote:
Op maandag 17 maart 2008 08:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik vermoedt dat hij nog wel meer richting de 2 zal gaan,maar das geen garantie

Waar wil je gaan kopen dan?
Op Amazon .
Voor mensen met veel geld is het interessant om in valuta te handelen, helaas heb ik niet veel geld haha.
pi_57426695
quote:
Op maandag 17 maart 2008 08:54 schreef FJD het volgende:
De dollar gaat nog wel even naar beneden gok ik. Er liggen nog wel een zooitje lijken in de kast

Goed nieuws iig, dan wordt de iPhone weer betaalbaarder
Als je hem importeert misschien, maar volgens mij gaan handelaren die koerswinst gewoon in eigen zak steken hoor Mensen betalen het toch wel
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 09:29:14 #225
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57426806
Oh, dollar zal nog wel iets dalen, dan komt er een poging om de dollar te redden en springt hij weer naar de 1,40 toe, totdat men het geintje door heeft en de bodem echt weg is en hij naar de 2.00 vliegt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_57426832
quote:
Op maandag 17 maart 2008 09:21 schreef PdeHoog het volgende:
Als je hem importeert misschien, maar volgens mij gaan handelaren die koerswinst gewoon in eigen zak steken hoor Mensen betalen het toch wel
Of een vriend van me of m'n pa neemt m een keer mee uit Singapore of een land in die richting. M'n huidige is overleden

Als de prijzen van fotoapparatuur dan ook nog eens gelijk blijven dan is het nog wel een idee om wat te halen
pi_57426888
quote:
Op maandag 17 maart 2008 09:29 schreef freud het volgende:
Oh, dollar zal nog wel iets dalen, dan komt er een poging om de dollar te redden en springt hij weer naar de 1,40 toe, totdat men het geintje door heeft en de bodem echt weg is en hij naar de 2.00 vliegt.
Gaat weer een hoop ellende opleveren
pi_57426988
Wat zijn dan de grootste problemen/risico's?

Ik hoor heel veel van dat soort doemscenario's alleen ik geloof er niet zo in. De banken zelf vallen niet om maar moeten zelf veel afschrijven en dan alleen nog in de VS. Van de Nederlandse banken heeft ik geloof Fortis 1 miljard afgeschreven, wat 25% van hun jaarwinst was. Dus geen enkel probleem voor het voortbestaan. Daar merkt de burger helemaal niets van en het instorten van de huizenmarkt is minstens net zo onwaarschijnlijk omdat het risicomijdende gedrag van de Nederlander betekent dat heel veel mensen een lange rentevaste periode hebben.
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 10:05:45 #229
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57427234
quote:
Op maandag 17 maart 2008 09:44 schreef FJD het volgende:
Wat zijn dan de grootste problemen/risico's?

Ik hoor heel veel van dat soort doemscenario's alleen ik geloof er niet zo in. De banken zelf vallen niet om maar moeten zelf veel afschrijven en dan alleen nog in de VS. Van de Nederlandse banken heeft ik geloof Fortis 1 miljard afgeschreven, wat 25% van hun jaarwinst was. Dus geen enkel probleem voor het voortbestaan. Daar merkt de burger helemaal niets van en het instorten van de huizenmarkt is minstens net zo onwaarschijnlijk omdat het risicomijdende gedrag van de Nederlander betekent dat heel veel mensen een lange rentevaste periode hebben.
Mwoah, in de VS is een grote bank technisch al failliet, en we zijn pas net begonnen. Het is niet zozeer dat Nederlandse banken veel moeten afboeken of risico's lopen, maar het gaat om een algehele rem op de wereldeconomie. Mensen worden voorzichtiger en de VS kocht gewoon belachelijk veel. Daarbij komt dat alle problemen in de VS gefinancierd moeten worden door het buitenland.

De nederlandse huizenmarkt zal niet instorten als in de VS, maar we gaan er echt last van krigjen. Door de EU kunnen landen veel mdiner makkelijk maatregelen nemen om financiele maatregelen te nemen. In Ierland bijvoorbeeld, heeft me echt al problemen (ook op de huizenmarkt), en kunnen weinig doen. De inflatiecijfers beginnen ook op te lopen, en ik verwacht dat de druk van de VS op de EU om de rente aan te passen, stukken groter wordt.

Het zou me ook niet verbazen als de VS allerlei protectionitische maatregelen gaat invoeren, in een poging de eigen economie weer vlot te trekken. Helaas is de beerput er pas net open, dus wat er nu gebeurt is het voorgerecht. Ik kan niet aangeven wat je er precies van gaat merken en op welke manier. Daar zijn de experts het zelfs niet over eens. Maar verwachten dat we hier niet veel zullen merken, is grof onderschatten van de problemen in ieder geval...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_57427313
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:05 schreef freud het volgende:

[..]

Mwoah, in de VS is een grote bank technisch al failliet, en we zijn pas net begonnen. Het is niet zozeer dat Nederlandse banken veel moeten afboeken of risico's lopen, maar het gaat om een algehele rem op de wereldeconomie. Mensen worden voorzichtiger en de VS kocht gewoon belachelijk veel. Daarbij komt dat alle problemen in de VS gefinancierd moeten worden door het buitenland.

De nederlandse huizenmarkt zal niet instorten als in de VS, maar we gaan er echt last van krigjen. Door de EU kunnen landen veel mdiner makkelijk maatregelen nemen om financiele maatregelen te nemen. In Ierland bijvoorbeeld, heeft me echt al problemen (ook op de huizenmarkt), en kunnen weinig doen. De inflatiecijfers beginnen ook op te lopen, en ik verwacht dat de druk van de VS op de EU om de rente aan te passen, stukken groter wordt.

Het zou me ook niet verbazen als de VS allerlei protectionitische maatregelen gaat invoeren, in een poging de eigen economie weer vlot te trekken. Helaas is de beerput er pas net open, dus wat er nu gebeurt is het voorgerecht. Ik kan niet aangeven wat je er precies van gaat merken en op welke manier. Daar zijn de experts het zelfs niet over eens. Maar verwachten dat we hier niet veel zullen merken, is grof onderschatten van de problemen in ieder geval...
Zo leer je no eens wat

Morgen luitjes Vandaag lekekr dagje fotoshoppen en administratie doen
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 10:13:54 #231
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57427371
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Zo leer je no eens wat

Mogge

Heb in NWS een voorstel gedaan om wat info samen te voegen voor een 'En wat betekent dat voor NL?' sticky. Er lopen al goeie topics over dit onderwerp, maar die zijn meer volgend. Is handig om ook aan te geven op welke tekenen je moet letten en zo als het zooitje echt op de stoep staat hier.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_57427432
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:13 schreef freud het volgende:

[..]

Mogge

Heb in NWS een voorstel gedaan om wat info samen te voegen voor een 'En wat betekent dat voor NL?' sticky. Er lopen al goeie topics over dit onderwerp, maar die zijn meer volgend. Is handig om ook aan te geven op welke tekenen je moet letten en zo als het zooitje echt op de stoep staat hier.
Wel fijn ja, dat maakt het lezen overzichtelijker!
pi_57427525
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:05 schreef freud het volgende:
Ik denk ook wel dat er nog wat aankomt ja De rem op de wereldeconomie wordt steeds minder erg. De economie van de VS krimpt/groeit minder hard en Europa is dan ook sinds kort de grootste economie ter wereld. De invloed v/d VS wordt dus wel steeds minder.
quote:
De inflatiecijfers beginnen ook op te lopen, en ik verwacht dat de druk van de VS op de EU om de rente aan te passen, stukken groter wordt.

Ben wel benieuwd wat dat gaat opleveren. De VS zorgt voor stagnerende groei terwijl de inflatie oploopt. De ECB kan dus eigenlijk geen kant op met de rente. Ik denk niet dat de rente hier aangepast gaat worden. De ECB richt zich op het beheersen van de inflatie terwijl de FED zich richt op het in stand houden van de economische groei. Elke oproep vanuit de VS zal darom stranden omdat men weet dat de er verschillende doelen zijn. Plus natuurlijk nog dat de VS de laatste jaren onder Bush zo ontzettend veel aan gezag heeft ingeboet dat Europa zich op dit moment minimaal gelijkwaardig aan de VS voelt en dus zeker niet zo makkelijk in zal geven.
quote:
Het zou me ook niet verbazen als de VS allerlei protectionitische maatregelen gaat invoeren, in een poging de eigen economie weer vlot te trekken.
Het is een mogelijkheid maar dan alleen als de rest van de wereld dat toe staat, maar door het hernieuwde vertrouwen van zowel China als Europa vraag ik me sterk af of deze twee spelers zulke restricties toe gaan staan of ze net zo hard counteren. De VS is haar superioriteit steeds meer verloren en daarmee ook haar mogelijkheid om de wereld naar haar hand te zetten
  maandag 17 maart 2008 @ 10:34:37 #234
65960 sanger
pi_57427676
quote:
Op maandag 17 maart 2008 08:55 schreef ..bennie het volgende:
Op Amazon .
iemand enig idee wat de bijkomende kosten zijn bij bestellen via Amazon? Ik heb er geen ervaring mee
  maandag 17 maart 2008 @ 10:36:22 #235
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57427700
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:34 schreef sanger het volgende:

[..]

iemand enig idee wat de bijkomende kosten zijn bij bestellen via Amazon? Ik heb er geen ervaring mee
Die vallen best wel mee. Heb toevallig vorige week twee boeken binnen gekregen en inclusief de verzendkosten was het de helft goedkoper dan bij bol.
  maandag 17 maart 2008 @ 10:42:53 #236
65960 sanger
pi_57427801
Maar is het iets van een percentage?

Als ik naar de prijzen kijk van bv. de Canon 17-85 IS USM kijk dan scheelt dat behoorlijk, net als op de 430 EX flitser.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 10:54:03 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57427995
moggeh

succes met je rug P
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 17 maart 2008 @ 12:08:19 #238
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57429447
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:42 schreef sanger het volgende:

Als ik naar de prijzen kijk van bv. de Canon 17-85 IS USM kijk dan scheelt dat behoorlijk, net als op de 430 EX flitser.
Dit soort artikelen gaan altijd via de douane.
En daar zit de adder onder het gras.
BTW en invoer rechten en weg is je winst.
Scheelt misschien een paar tientjes op het eind bedrag, maar als er iets mee is zit je met de gebakken peren.

Daarbij is deze nog steeds duur
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 12:10:32 #239
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57429484
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:08 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Scheelt misschien een paar tientjes op het eind bedrag, maar als er iets mee is zit je met de gebakken peren.

aardig prijsje ja
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57429504
quote:
10k in NL tegen 7,5k via Amazon. Dat is nogal een verschil Daarvoor kun je heen en weer vliegen man
  maandag 17 maart 2008 @ 12:35:47 #241
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_57429895
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:10 schreef An24 het volgende:

I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_57430125
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:35 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Check je mail...ff grof wat gedaan
  maandag 17 maart 2008 @ 12:52:44 #243
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_57430212
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:47 schreef An24 het volgende:
Check je mail...ff grof wat gedaan
Jaaaa! Helemaal goed...

De volgende keer dat ik ga trouwen alleen geen sleutels meer in m'n broekzak doen...
pi_57430306
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:52 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Jaaaa! Helemaal goed...

De volgende keer dat ik ga trouwen alleen geen sleutels meer in m'n broekzak doen...
Ja? Goed? * An24 gaat braaf verder

En zulke dingen bedenk je pas achteraf he...maar jji mag niet meer trouwen, je vrouwtje is veel te leuk, krijg je pak slaag
  maandag 17 maart 2008 @ 12:58:58 #245
65960 sanger
pi_57430349
quote:

[..]

Dat bedoelde ik dus ook Dus maar gewoon hier rondneuzen
quote:
Das best behoorlijk geld indd
  maandag 17 maart 2008 @ 13:01:13 #246
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_57430404
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:56 schreef An24 het volgende:
Top! Ik kan niet wachten tot we de CD met de 'grote' exemplaren hebben en dat we met ons boek aan de slag kunnen!
quote:
En zulke dingen bedenk je pas achteraf he...maar jji mag niet meer trouwen, je vrouwtje is veel te leuk, krijg je pak slaag
Daar ben ik ook bang voor ja...

Nou ja, dan over vier jaar opnieuw met dezelfde vrouw dan maar!
  maandag 17 maart 2008 @ 13:08:01 #247
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57430522
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:42 schreef sanger het volgende:

Ik heb even de proef op de som genomen met de 85L1.2 (dacht what the heck), enfin dit is het resultaat:
quote:
*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***
  maandag 17 maart 2008 @ 13:09:34 #248
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57430553
quote:

[..]

Ik nieuwsgierig aagje, had je al ergens ook iets gepost?
pi_57430585
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:54 schreef Ynske het volgende:
succes met je rug P
Ja dank Fysio gaf me complimenten over de snelle vooruitgang en ik ben nu weer lekkero p kantoor Autorijden was gister niet zo'n succes. Ik voelde het goed toen ik de koppeling in wilde trappen. Vanmorgen ook op weg naar de fysio, maar daarna een kussentje in mijn rug gepropt en toen was het pijnloos Nu op kantoor iig

Nooit gedacht dat je je collega's kon missen
pi_57430603
quote:
Voor apparatuur zou ik het ook niet zo snel doen hoor, maar boeken en CD's is toch wel errug lekker
pi_57430651
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:09 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Ik nieuwsgierig aagje, had je al ergens ook iets gepost?
Ja
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 13:15:12 #252
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57430656

kreeg net een telefoontje van de meneer die de cursus Theaterfotografie geeft
kon nl zaterdag niet ernaar toe wegens dat gedoe allemaal
enfin, krijg 2 groepen toegewezen waar ik contact mee kan gaan leggen, info word toegezonden
en veel info net te horen gekregen

errug tof
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 13:16:00 #253
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57430674
h
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja
heb je veel foto's zo schuin genomen?
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 13:16:49 #254
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57430689
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja dank Fysio gaf me complimenten over de snelle vooruitgang en ik ben nu weer lekkero p kantoor Autorijden was gister niet zo'n succes. Ik voelde het goed toen ik de koppeling in wilde trappen. Vanmorgen ook op weg naar de fysio, maar daarna een kussentje in mijn rug gepropt en toen was het pijnloos Nu op kantoor iig
mooi zo
quote:
Nooit gedacht dat je je collega's kon missen
uhuh
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57430914
Wat ik dan weer niet heb gemist zijn die 470 mailtjes in mijn mailbox en dat ondanks het feit dat ik halverwege de week een en ander al gelezen heb
pi_57431111
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:16 schreef Ynske het volgende:
h
[..]

heb je veel foto's zo schuin genomen?
Aardig wat ja, zal ongeveer evenredig zijn. Is gewoon beetje mijn ding, wordt het lekker dynamisch van
  maandag 17 maart 2008 @ 14:13:25 #257
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57431728
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Aardig wat ja, zal ongeveer evenredig zijn. Is gewoon beetje mijn ding, wordt het lekker dynamisch van
Ik ben weer zo'n hopeloze vent die niets kan vinden.
Waar staan ze??
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 14:15:17 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57431759
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:13 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Ik ben weer zo'n hopeloze vent die niets kan vinden.
Waar staan ze??
in t trouwentopic in lif deeltje 35

hier net afgesproken dat ik vrijdag weer wil gaan werken
geven ze me die klote dienst
die dienst die eindigd om half 1, goh, precies 3 weken geleden op t zelfde tijdstip rondgeslingerd
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57431808
Hoi. Leuk lurktopic.
pi_57431818
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

in t trouwentopic in lif deeltje 35

hier net afgesproken dat ik vrijdag weer wil gaan werken
geven ze me die klote dienst
die dienst die eindigd om half 1, goh, precies 3 weken geleden op t zelfde tijdstip rondgeslingerd

Wat een prutsers. Kun je niet om een andere dienst vragen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 14:20:08 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57431851
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat een prutsers. Kun je niet om een andere dienst vragen?
willen ze niet geven, dan moet ik maandag maar beginnen en meteen met n week van 43 uur gaan beginnen
dan liever die ene dienst en als t niet lukt eerder naar huis en dan ff rust
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57431921
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

willen ze niet geven, dan moet ik maandag maar beginnen en meteen met n week van 43 uur gaan beginnen
dan liever die ene dienst en als t niet lukt eerder naar huis en dan ff rust
Heb je al met je leidinggevende gesproken? En met de bedrijfsarts?
  maandag 17 maart 2008 @ 14:25:48 #263
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57431977
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja
Ziet er wederom veelbelovend uit! Leuk om te zien hoe je afsteekt, en dan wel op een heeeeel positieve manier, dat mag best gezegd worden .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 14:26:36 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57431998
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Heb je al met je leidinggevende gesproken? En met de bedrijfsarts?
nee en nee
er is geen bedrijfsarts
leidinggevende heb je niets aan die zegt dat je maar gewoon met de planning eruit moet komen

enfin, uwv ga ik vrijdag pas weer bellen voor betermelding
uitzendbureau tja die doen er verder ook niets aan

klinkt misschien gek, maar ik zie t meeste op tegen het op dat moment naar huis te moeten rijden
en ja totaal fout, maar ik kan t klaar krijgen dat ik ipv daarlangs, via de A1 rijd en dan de A27 opga
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 17 maart 2008 @ 14:34:20 #265
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57432141
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:08 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Ik heb even de proef op de som genomen met de 85L1.2 (dacht what the heck), enfin dit is het resultaat:
[..]
probeer deze dan maar eens
pi_57432234
Zou het kunnen dat je met een andere lens ook andere kleuren krijgt

Ik heb enkele foto's geschoten met 17-85 en ook met 50mm F1.8 II, en bij dat laatste komen de foto's 'warmer' over, terwijl de foto's van 17-85 neutraler van kleur zijn..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 14:42:00 #267
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57432293
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:39 schreef ThinAir het volgende:

Ik heb enkele foto's geschoten met 17-85 en ook met 50mm F1.8 II, en bij dat laatste komen de foto's 'warmer' over, terwijl de foto's van 17-85 neutraler van kleur zijn..
weet je zeker dat je je instellingen niet anders hebt staan?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57432506
Nee. Ik zie echt verschil in de foto's, qua kleurtoon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2008 @ 15:06:39 #269
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57432745
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:54 schreef ThinAir het volgende:
Nee. Ik zie echt verschil in de foto's, qua kleurtoon.
ik bedoel dus van je camera he
Today is life -

Dale Carnegie
pi_57432781
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:25 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Ziet er wederom veelbelovend uit! Leuk om te zien hoe je afsteekt, en dan wel op een heeeeel positieve manier, dat mag best gezegd worden .
Dankjewel!

Post nog ff niet te veel. Eerst krijgt het stel de foto's
  maandag 17 maart 2008 @ 15:50:44 #271
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57433490
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Post nog ff niet te veel. Eerst krijgt het stel de foto's
En ik maar denken dat het internet een SNEL medium is
  maandag 17 maart 2008 @ 16:17:59 #272
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57434042
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:50 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het internet een SNEL medium is
Mij ontgaat wat dat met fatsoen te maken heeft /
  maandag 17 maart 2008 @ 16:20:26 #273
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_57434097
Heb ik na 1,5 jaar eindelijk de moed gevonden om de tandarts te bellen... is ie gesloten
Morgen dus maar weer moed verzamelen. Tandartsen zijn brrrrrrrrrrrrrr
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_57434164
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:39 schreef ThinAir het volgende:

Ja dat kan. Lenzen hebben zeker weten invloed op de kleur van een foto.
pi_57434177
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:20 schreef Chanty het volgende:
Heb ik na 1,5 jaar eindelijk de moed gevonden om de tandarts te bellen... is ie gesloten
  maandag 17 maart 2008 @ 17:07:56 #276
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57434934
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:17 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Mij ontgaat wat dat met fatsoen te maken heeft /
Niets.
Maar is internet dan fatsoenlijk
FOK en fatsoen

Meestal staan de foto's eerder op internet dan dat ze in de bladen staan.
  maandag 17 maart 2008 @ 17:10:14 #277
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57434966
quote:
Neem een leuke tandarts.
Ben geen fan van tandartsen, maar die van ons heeft een prettige manier van werken.
Kom er net vandaan en heb heerlijk ontspannen in de stoel gezeten.
Kost een paar centen maar dan heb je wel wat.
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 17:13:43 #278
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57435015
quote:
Heel goed van je!
Komt goed!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 17 maart 2008 @ 17:16:25 #279
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_57435052
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:07 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Niets.
Maar is internet dan fatsoenlijk
FOK en fatsoen

Meestal staan de foto's eerder op internet dan dat ze in de bladen staan.
99.9999999% van de foto's op internet komen zelfs niet in de bladen te staan .
  maandag 17 maart 2008 @ 17:25:51 #280
52229 Chanty
pi_57435201
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:10 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Neem een leuke tandarts.
Ben geen fan van tandartsen, maar die van ons heeft een prettige manier van werken.
de verzekering betaalt
De tandarts die me hier is aangeraden, is een speciale angst-tandarts en toch vind ik het maar niks. En hoe langer ik t uitstel, hoe meer ik ertegenop zie en de horrorscenario's zich meester van me maken Voor mijn vriend moet t nog erger zijn, die is 9 jaar niet geweest maar eerder uit luiheid en hij heeft een oersterk gebit, ik poets me te pleuris en heb nog gaatjes
  maandag 17 maart 2008 @ 17:36:38 #281
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57435351
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:16 schreef ..bennie het volgende:

[..]

99.9999999% van de foto's op internet komen zelfs niet in de bladen te staan .
En die van juliie ??
pi_57438401
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:10 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Neem een leuke tandarts.
Ik heb zon tandarts waar je op je gemak ik de stoel ligt
maar ik mag er maar 1 keer per jaar heen omdat ik nooit gaatjes heb

@ chanty : als je bang bent van de tandarts , dan moet je gewoon vooraf zeggen : bij alles wat je gaat doen, wil ik weten wat je gaat doen! En indien hij je pijn doet/ of je voelt je ff niet prettig , een teken afspreken (bv hand omhoog steken)
Dat scheelt al een hoop ellende

Succes
pi_57439587
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik bedoel dus van je camera he
Nee, niks veranderd.
pi_57439595
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja dat kan. Lenzen hebben zeker weten invloed op de kleur van een foto.
Ah, oke. Dank je. Dit wist ik niet.

50mm = rode zweem over foto's, komt warm over.

17-85 komt heel wat natuurgetrouwer over.
pi_57440927
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind het zeer jammer dat je die foto's zo genomen hebt. Bij bruidsfotos wil ik gewoon meteen het koppel goed zien, dat de liefde er vanaf spat. Niet dat ik eerst mijzelf een halve nekhernia moet bezorgen om te zien wat ik wil zien.

btw , de bruid heeft wel een heel mooie jurk aan
pi_57442676
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:04 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik vind het zeer jammer dat je die foto's zo genomen hebt. Bij bruidsfotos wil ik gewoon meteen het koppel goed zien, dat de liefde er vanaf spat. Niet dat ik eerst mijzelf een halve nekhernia moet bezorgen om te zien wat ik wil zien.

Dat kan. Blijkbaar denken mijn opdrachtgevers daar heel anders over. Ik vind dat je wel een beetje overdrijft over die nekhernia. Er is gebruik gemaakt van complete vlakvulling, waardoor mensen blijkbaar langer naar mijn foto's willen blijven kijken. De 1 vind het leuk om daar moeite voor te doen (zeker als ik het goed afwissel) en de ander niet, so be it!
  FOK!Fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 23:48:10 #287
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57443719
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

de verzekering betaalt
De tandarts die me hier is aangeraden, is een speciale angst-tandarts en toch vind ik het maar niks. En hoe langer ik t uitstel, hoe meer ik ertegenop zie en de horrorscenario's zich meester van me maken Voor mijn vriend moet t nog erger zijn, die is 9 jaar niet geweest maar eerder uit luiheid en hij heeft een oersterk gebit, ik poets me te pleuris en heb nog gaatjes
Ben ook toevallig vandaag geweest. Geen gaatjes, alleen beetje ontstoken tandvlees. Gelukkig had de gigantische tandartsassistente (blijkbaar alleen in liedjes mooie vrouwen) geen last van enige empathie . Oh, en mijn tandarts is ineens een pool geworden. Het is nu nog meer een fabriek geworden helaas. Misschien maar eens kijken hier in de buurt bij een nieuwe praktijk...

Maar goed, bed. Over 390 minuten zit ik weer op de fiets naar Den Haag...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!Fotograaf dinsdag 18 maart 2008 @ 05:58:28 #288
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57446055
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat kan. Blijkbaar denken mijn opdrachtgevers daar heel anders over. Ik vind dat je wel een beetje overdrijft over die nekhernia. Er is gebruik gemaakt van complete vlakvulling, waardoor mensen blijkbaar langer naar mijn foto's willen blijven kijken. De 1 vind het leuk om daar moeite voor te doen (zeker als ik het goed afwissel) en de ander niet, so be it!
Waarom kan ik de foto's even zo snel niet vinden eigenlijk?

Goedemorgen trouwens allemaal!
Hier moe
En hongerig

* Xilantof maakt 't buffet en eet zelf de helft op
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57446355
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 05:58 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Hier moe
En hongerig

Jij hebt ze al gezien

Dank voor het ontbijt, lekker. Eventjes opeten en dan nog vier daagjes werken voor ik een dikke week vakantie heb
  FOK!Fotograaf dinsdag 18 maart 2008 @ 07:57:22 #290
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57446382
Niet dat ik aftel, maar nog 32 uur neuspeuteren voordat ik ENORM ga relaxen...

Morgen hier vertellen dat ik ben. En niet vakantie weg, maar per 1 juni 'wegweg'. Whehehehe Snappen ze misschien ook waarom ik geen zomervakantie had doorgegeven .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 08:26:30 #291
65960 sanger
pi_57446603
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 07:57 schreef freud het volgende:

Morgen hier vertellen dat ik ben. En niet vakantie weg, maar per 1 juni 'wegweg'. Whehehehe Snappen ze misschien ook waarom ik geen zomervakantie had doorgegeven .
  dinsdag 18 maart 2008 @ 08:45:50 #292
52229 Chanty
pi_57446822
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 05:58 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Hier moe
En hongerig

* Chanty kijkt in de lege broodjesmand

zo nu eerst werken, en mezelf daarna beheersen om niet te gaan fotoshoppen Moet spssen
pi_57447049
quote:

Feli met de nieuwe baan

Hier nog 3 dagen werken voor een errug lekker lang weekend Nu alleen nog ff bedenken hoe ik het drie dagen vol ga houden
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:15:46 #294
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_57447192
quote:
(alhoewel het mij niet echt verbaasd gezien de uitvoerende component van je huidige werkzaamheden in combinatie met je ambities)

Wat ga je doen?
pi_57447215
quote:

Twee maanden opzeg termijn Ach met een beetje geluk sturen ze je op betaald verlof
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:25:33 #296
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_57447350
quote:
Uiteindelijk zijn onze foto's bestemd voor een select publiek. Zie het ook als een soort van selectieinstrument...

Maar serieus, één van de redenen waarom wij voor An hebben gekozen is haar stijl van fotograferen. Dat dat niet bij iedereen in de smaak valt is dan een gegeven. Uiteindelijk gaat het er toch om op welke manier wij e.e.a. vastgelegd willen hebben. Op basis van wat ik tot op heden heb gezien, wordt er prima aan de afspraken voldaan.
quote:
Ik zorg ervoor dat de complimenten op de juiste plek terecht komen! :-)
  FOK!Fotograaf dinsdag 18 maart 2008 @ 10:59:17 #297
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57448996
@P: Thanx
@Airwin: Ambtenaar-nerd
@FDJ: Ik denk het niet, maar heb nog vrije dagen en er komen weer feestdagen aan. Hop dat ik 2e helft van mei in ieder geval vrij kan zijn.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:06:27 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57449124
*Ploft*
Blggh, zit al sinds dit weekend te balen. Er was bij ons op het werk (sportcentre) een grote Spinning Marathon en mij was gevraagd om daar foto's van te maken voor op de site en in de krant. Leuk, altijd een uitdaging, dus echt lekker zin in. Sinds een tijdje was ik toch al gebombardeerd tot huisfotograaf (in het land der blinden.. ), dus prima.
Nu zijn de eigenaren een echtpaar en heel gelukkig samen. Maar overleggen ho maar.
De vrouw had het mij dus gevraagd. Maar de man had ook zijn camera meegenomen.
koopt een spiegelreflex, heeft de ballen verstand van fotografie en heeft dat ding puur voor de heb. maar goed da's een ander verhaal
En ik zie hem overleggen met een collega:
"Zorg dat je daar foto's van neemt. Daarna doen we even wat sponsorfoto's etc."

Collega kwam nog wel naar mij toe om te zeggen dat ze niet veel foto's zou nemen, pas nadat ik weg zou zijn.
Ok, helder.
Maar goed, bij elke stap die ik zette had ik het gevoel dat ik gevolgd werd. Zag ik iets, was zij er ook. Kriegel werd ik ervan. Terwijl ik toch heel goed met haar op kan schieten.
Het was gewoon raar, wie zou nou de foto's maken? Leuk ook om overal een dubbele foto van te hebben.
En hij keek altijd ook richting haar camera, dus ik stond er een beetje voor jan piet snot bij.

Dus ik ben er op een gegeven moment maar mee op gehouden. Ben lekker voor mezelf foto's gaan maken, gewoon wat ik leuk vond en geen officiele foto's. Spelen met de sluitertijd enzo.
Vandaag nog even met de eigenaresse erover gesproken, zat me gewoon niet lekker.
Ze had de foto's van mij net gezien en die vond ze veel mooier. Die van hun waren niet scherp, te donker, te licht, hoofd onderin en daarboven heul veul muur en plafond, dat soort dingen.
Ik denk dan echt op zo'n moment: denk je nou echt dat als je iemand zomaar een spiegelreflex in de handen drukt, dat dan elke foto gewoon lukt?

Het is een bagger-omgeving om foto's in te maken qua licht, ik heb nog steeds geen opzetflits en alles en iedereen beweegt. Dat is gewoon moeilijk. Ik vind het ook nog steeds moeilijk. Maar dat maakt het juist zo leuk om het toch te proberen en er ook gevraagd voor te worden. Bijna gevleid zelfs, da's dus gewoon domme ijdelheid.
Dan voelt het gewoon niet goed als er zomaar ter plekke ineens nieuwe afspraken worden gemaakt buiten mij om. En dan twijfel je ook of ze je foto's eigenlijk wel mooi vinden. Want kennelijk kan iedereen het in hun ogen.

Zo, ik ben het kwijt. Leek me hier wel op zijn plaats.
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!Fotograaf dinsdag 18 maart 2008 @ 11:20:15 #299
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57449393
@dutchie: herkenbare frustratie ja, dat 'ik koop een dure cam, en kan dan gelijk fotograferen'. Wel tof dan dat je het verschil ziet .

@iedereen: wil iemand nog een Peleng kopen? Heb de mijne in V&A gemikt...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_57449568
Blijft wat mij betreft toch een beetje een kip-ei verhaal. Zonder kwaliteitsmateriaal wordt het moeilijker om kwaliteitsfotos te schieten maar zonder kennis van zaken wordt het ook moeilijk om kwaliteitsfotos te schieten. Wat heb je dan eerst nodig?

Denk dat het belangrijkste is dat je kritisch kunt kijken naar wat je doet en dat je daar vervolgens vanuit gaat leren.

Uiteraard zit er dan ook nog een verschil tussen kwaliteitsmateriaal. Als je aankomt met een 1D en de full range L-serie terwijl je nog maar net weet wat ISO doet dan geeft dat wel een raar beeld ja maar als je het leuk vindt om te doen en je wilt graag leren dan is een spiegelreflex geen gekke keuze denk ik. Dan is het vervolgens aan de bankrekening van de beginnende fotograaf om te bepalen welke camera het wordt. Sommige mensen kunnen nu eenmaal makkelijker het geld missen en zullen dus hoger instappen. Maar goed, die mensen hebben ook gewoon moeten werken voor hun geld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')