abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2008 @ 21:51:30 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57271572
Er wordt hier vaak kort gefilosofeerd over een coalitie van VVD-TON-PVV coalitie met eventueel het CDA er nog bij. Maar wat zou er dan veranderen? Zou het een radicale verandering van bestuur en politiek betekenen? Worden wij dan weer een voorloper in Europa? Het rijkste en beste land ter wereld? Wat zou dus kortom het politieke programma zijn van zo'n coalitie? En is die coalitie stabiel?

Mijn gok:
- Afschaffen van minimumloon
- AOW uitkeringen gaan omhoog
- WAO wordt verder uitgekleed
- Kinderbijslag omhoog
- Niemand meer in de bijstand, iedereen krijgt direct verplicht werk aangeboden bij de gemeente
- Afschaffing vakbondstientje zodat vakbonden doodbloeden
- Belastingen met 5%-punten omlaag
- Ontwikkelingshulp gehalveerd
- Snelheidslimieten omhoog
- Milieumaatregelen zullen worden teruggedraaid
- Belastingkorting bij aanschaffen van SUV's
- Het invoeren van kerkbelasting
- Afschaffen subsidies aan moslimorganisaties
- Sloopbeleid inzake moskeeën
- Grenzen dicht
- Minder asielzoekers
- Vervanging van artikel 1 in de grondwet
- Privatisering van het onderwijs
- Invoering pledge of alliance
- Invoering doodstraf
- Three strikes and your out
- Bezuinigingen op reintegratie, meer nadruk op opsporing

Wat betreft die laatste vraag die ik stel: ik denk wel dat zo'n coalitie stabiel zal zijn. Wilders is inmiddels geen rookie meer en gepokt en gemazeld in de politiek en bestuur (hij is ambtelijk medewerker geweest). Aan hem zal het denk ik niet liggen, te meer omdat hij gruwelt van staatkundige vernieuwingen.
Verdonk is een beetje een onbekend boek. Als minister stuntelde ze regelmatig maar het was dan ook een nieuwe functie! De overlevering wil bovendien dat ze het als gevangenisdirecteur goed deed. Desalniettemin zou zij toch denk ik de achilleshiel zijn van zo'n kabinet.
De VVD lijkt nu het conflict te hebben opgelost en zal weer regeringscapabel zien. Je ziet ook dat de VVD nu veel minder heisa maakt omtrent de voorzittersverkiezingen. Ze hebben ervan geleerd en zullen vast en zeker weer de oude gezapige bestuurderspartij worden.
Het CDA behoeft geen uitleg, dat is één en al een rots in de branding als het om stabiliteit gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 09-03-2008 21:57:11 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57271653
afschaffen gedoogbeleid, softdrugs illegaal.
lollig
pi_57271743
Als er een PVV-VVD-TON-CDA coalitie komt ben ik weg uit Nederland
  zondag 9 maart 2008 @ 22:08:34 #4
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57271989
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
Da's juist een reden om te blijven
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  zondag 9 maart 2008 @ 22:11:42 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_57272087
die zal er nooit komen..

pvv vvd ton daarintegen zou erg vermakelijk zijn
pi_57272106
Gaat niet gebeuren. Teveel ego's die geen compromis willen sluiten. En zo wel dan kanpt het na 3 maand
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:12:58 #7
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57272128
Ik denk dat het wel beter zal gaan dan dit verbied-alles-kabinet.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 9 maart 2008 @ 22:14:16 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272170
Het is overigens wel een reeële mogelijkheid:

CDA+VVD+TON+PVV=29+16+19+15= 79 zetels en dus een meerderheid.

Een linkse coalitie heeft:
PvdA+SP+GroenLinks+D'66= 21+19+11+9= 60 zetels.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 maart 2008 @ 22:15:39 #9
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272221
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:12 schreef GasTurbine het volgende:
Een kabinet zonder ChristenUnie dus?

Een kabinet zonder CDA is welhaast onmogelijk om te vormen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 maart 2008 @ 22:16:33 #10
158899 GasTurbine
pi_57272251
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een kabinet zonder ChristenUnie dus?

Juist.

CDA valt mee.
PvdA loopt toch overal in mee.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 9 maart 2008 @ 22:20:55 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_57272369
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik ook. Of ik duik onder en ga in het verzet.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:22:09 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272403
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:16 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Juist.

CDA valt mee.
CDA stemt bijna altijd mee met de ChristenUnie. Er is weinig verschil, behalve dat de CU iets verder gaat.
quote:
PvdA loopt toch overal in mee.
Zij zitten dan ook erg lastig omdat ze geen meerderheid in het kabinet hebben. Het CDA heeft 8 ministers, de CU 2 en de PvdA 6. Maar omdat het CDA de premier levert mag de premier bij gelijke stemming de doorslag geven in de ministerraad.
De PvdA moet dus heel veel slikken, tenzij ze elke keer willen gaan dreigen met een kabinetscrisis. Het is slikken of stikken omdat het CDA en CU met hun tweetjes alles erdoorheen kunnen douwen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 maart 2008 @ 22:22:09 #13
158899 GasTurbine
pi_57272404
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Antifa

En waarom precies?
pi_57272427
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:20 schreef remlof het volgende:

[..]

En ik wou onderduiken bij jou.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:23:10 #15
158899 GasTurbine
pi_57272430
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

CDA stemt bijna altijd mee met de ChristenUnie. Er is weinig verschil, behalve dat de CU iets verder gaat.
[..]

Zij zitten dan ook erg lastig omdat ze geen meerderheid in het kabinet hebben. Het CDA heeft 8 ministers, de CU 2 en de PvdA 6. Maar omdat het CDA de premier levert mag de premier bij gelijke stemming de doorslag geven in de ministerraad.
De PvdA moet dus heel veel slikken, tenzij ze elke keer willen gaan dreigen met een kabinetscrisis. Het is slikken of stikken omdat het CDA en CU met hun tweetjes alles erdoorheen kunnen douwen.
Zonder CU stemt de CDA niet mee, zo bedoelde ik het een beetje.
En eigenlijk belachelijk dat het zo gaat. Het amerikaanse stelsel is misschien toch beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 22:24:03 #16
862 Arcee
Look closer
pi_57272467
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, dat is al decennia zo, op de paarse periode na.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:26:03 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272505
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:23 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Zonder CU stemt de CDA niet mee, zo bedoelde ik het een beetje.
Het CDA kan altijd makkelijk met alle winden meewaaien zonder dat ze ongeloofwaardig overkomen. Knap.
quote:
En eigenlijk belachelijk dat het zo gaat. Het amerikaanse stelsel is misschien toch beter.
Misschien wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 maart 2008 @ 22:38:05 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_57272761
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:22 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Antifa
Nee, die gaan me weer te ver.
quote:
En waarom precies?
Omdat zo'n coalitie van PVV-VVD-TON-CDA dit land naar de klote zou helpen, aan de grondwet zou morrelen en een vorm van apartheid zou invoeren (dat niet alle inwoners, al hebben ze een nederlands paspoort, gelijk voor de wet zijn).
Met name dat laatste zou ik niet tolereren. In zo'n land wil ik niet wonen. Dus ik zou of weggaan of actief meewerken aan het ten val brengen van dat regime. En dat meen ik.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:39:52 #19
158899 GasTurbine
pi_57272801
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Omdat zo'n coalitie van PVV-VVD-TON-CDA dit land naar de klote zou helpen, aan de grondwet zou morrelen en een vorm van apartheid zou invoeren (dat niet alle inwoners, al hebben ze een nederlands paspoort, gelijk voor de wet zijn).
Met name dat laatste zou ik niet tolereren. In zo'n land wil ik niet wonen. Dus ik zou of weggaan of actief meewerken aan het ten val brengen van dat regime. En dat meen ik.
Mwoah. PVV is inderdaad in die richting ja. Maar je moet niet vergeten dat de CDA en de VVD er ook inzitten, en de CDA zeker te weten een meerderheid in dat kabinet gaan hebben.
  † In Memoriam † zondag 9 maart 2008 @ 22:40:06 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57272810
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
Carpe Libertatem
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 22:47:15 #21
862 Arcee
Look closer
pi_57273022
quote:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:50:05 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_57273089
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:39 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Mwoah. PVV is inderdaad in die richting ja. Maar je moet niet vergeten dat de CDA en de VVD er ook inzitten, en de CDA zeker te weten een meerderheid in dat kabinet gaan hebben.
Nou ja, terugkomende op de vraag uit de OP denk ik dat het binnen no-time zou vallen als het al ooit zo ver komt, maar als het blijft zitten en ze gaan de punten van de PVV ten uitvoerbrengen... Dan zou ik dat doen.
pi_57273333
Goh, bij het lezen van de titel dacht ik het is niks. Bij het lezen van de punten lijkt het me echt geweldig.
  zondag 9 maart 2008 @ 23:00:19 #24
158899 GasTurbine
pi_57273366
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
Goh, bij het lezen van de titel dacht ik het is niks. Bij het lezen van de punten lijkt het me echt geweldig.
Linkse media...
pi_57273401
Het zou wel eens het kortstzittende kabinet aller tijden kunnen worden .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 9 maart 2008 @ 23:03:51 #26
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57273489
Voor een groot deel zal er wel VVD-beleid gerealiseerd gaan worden. TON en de PVV komen immers uit de VVD en zullen met veel punten wel sympatiseren. TON en de PVV zullen waarschijnlijk een ligt nationalitische stempel op het beleid willen zetten. En het CDA is het tegenwicht, met 29 van de 79 zetels, die eisen zal stellen aan het liberale beleid.

Ik heb er vertrouwen in.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57273667
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:14 schreef Klopkoek het volgende:
Het is overigens wel een reeële mogelijkheid:

CDA+VVD+TON+PVV=29+16+19+15= 79 zetels en dus een meerderheid.

Een linkse coalitie heeft:
PvdA+SP+GroenLinks+D'66= 21+19+11+9= 60 zetels.
Een numerieke meerderheid maakt het niet reëel hoor .
pi_57273718
quote:
Ontwikkelingshulp gehalveerd
Halveren maar?
pi_57273790
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:03 schreef Gabry het volgende:
Voor een groot deel zal er wel VVD-beleid gerealiseerd gaan worden. TON en de PVV komen immers uit de VVD en zullen met veel punten wel sympatiseren. TON en de PVV zullen waarschijnlijk een ligt nationalitische stempel op het beleid willen zetten. En het CDA is het tegenwicht, met 29 van de 79 zetels, die eisen zal stellen aan het liberale beleid.

Ik heb er vertrouwen in.
Ook in de kwaliteit van de bestuurders die er, met name vanuit TON en PVV zie ik niemand die maar in de buurt van het toch al bijzonder magere LPF niveau komt, deel van uit zouden moeten maken?

Daarnaast moet je nooit een regering zonder linkse of rechtse oppositie hebben dat gaat mis. Scheelt het in dit geval weer dat de vertegenwoordigers vanuit PVV en TON te dom zijn om goed compromissen te sluiten .
pi_57273808
CDA valt me anders wel tegen dit kabinet.
pi_57273869
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Halveren maar?
Tuurlijk je moet wel gebruik blijven maken van een van de weinige toegestane methoden van staatssteun voor bedrijven natuurlijk
  zondag 9 maart 2008 @ 23:19:55 #32
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_57273923
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:03 schreef Gabry het volgende:

Ik heb er vertrouwen in.
Hopelijk zullen we ook wat aan het onderwijs verbeteren, en dan met name de taalbeheersing van Nederlanders.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 9 maart 2008 @ 23:20:05 #33
3185 Adelante
To let it go now
pi_57273931
Dan mogen alle politieagenten gaan aspergesteken en achter de lopende band, want daar hebben we dan niemand meer voor
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 9 maart 2008 @ 23:27:18 #34
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57274132
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook in de kwaliteit van de bestuurders die er, met name vanuit TON en PVV zie ik niemand die maar in de buurt van het toch al bijzonder magere LPF niveau komt, deel van uit zouden moeten maken?
Na Cramer en Vogelaar kan iedereen minister worden. Het dieptepunt is al bereikt door de PvdA.
quote:
Daarnaast moet je nooit een regering zonder linkse of rechtse oppositie hebben dat gaat mis. Scheelt het in dit geval weer dat de vertegenwoordigers vanuit PVV en TON te dom zijn om goed compromissen te sluiten .
Het enige realitische alternatief is PvdA CDA VVD + een vierde partij.

Als dit kabinet valt door een conflict tussen de PvdA en het CDA of als de VVD (in de eerste instantie) weigert samen te werken met de PvdA, dan zullen TON en de PVV benaderd worden. Of ze van deze kans gebruik zullen maken weet ik niet. Zelf hoop ik dat ze niet gaan ego-trippen maar met gezonde compromissen komen waardoor ze kunnen regeren. Liever nemen ze met minder genoegen dan dat ze de PvdA weer laten regeren.

VVD als midden is nog best redelijk te doen, vooral in vergelijking met de Amerikaanse politiek zal Nederland nog links zijn.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 23:30:13 #35
862 Arcee
Look closer
pi_57274212
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:10 schreef du_ke het volgende:
Een numerieke meerderheid maakt het niet reëel hoor .
Je wordt al bang?
pi_57274256
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Je wordt al bang?
Neehoor, ik zie PVV, TON en VVD bij elkaar niet ver boven de zetelaantallen van de VVD in z'n hoogtijdagen uitkomen. En dat met 3 partijen samen. Hoe meer versplintering bij volksrechts hoe beter
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 23:34:17 #37
862 Arcee
Look closer
pi_57274323
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:31 schreef du_ke het volgende:
ik zie PVV, TON en VVD bij elkaar niet ver boven de zetelaantallen van de VVD in z'n hoogtijdagen uitkomen.
Ze staan op 50 in de peilingen, da's redelijk ver boven 't VVD-max, maar dat zijn maar peilingen idd.
pi_57274326
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:27 schreef Gabry het volgende:

[..]

Na Cramer en Vogelaar kan iedereen minister worden. Het dieptepunt is al bereikt door de PvdA.
[..][/]q:'). En nu een beetje je best gaan doen op argumenten.
[q]
Het enige realitische alternatief is PvdA CDA VVD + een vierde partij.
Wacht eerst maar eens de verkiezingen af . De soep wordt niet zo heet gegeten als ze soms in peilingen wordt opgediend.
quote:
Als dit kabinet valt door een conflict tussen de PvdA en het CDA of als de VVD (in de eerste instantie) weigert samen te werken met de PvdA, dan zullen TON en de PVV benaderd worden. Of ze van deze kans gebruik zullen maken weet ik niet. Zelf hoop ik dat ze niet gaan ego-trippen maar met gezonde compromissen komen waardoor ze kunnen regeren. Liever nemen ze met minder genoegen dan dat ze de PvdA weer laten regeren.

VVD als midden is nog best redelijk te doen, vooral in vergelijking met de Amerikaanse politiek zal Nederland nog links zijn.
De Nederlandse politiek is goddank niet te vergelijken met de Amerikaanse . Daarnaast is CDA-VVD zelden goed voor een meerderheid, laats staan CDA plus een zooitje van versplinterde VVD'ers met een te groot ego.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 23:35:11 #39
862 Arcee
Look closer
pi_57274352
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:34 schreef du_ke het volgende:
Wacht eerst maar eens de verkiezingen af . De soep wordt niet zo heet gegeten als ze soms in peilingen wordt opgediend.
Lauwe peilingen daarentegen kun je je lelijk aan branden in de verkiezingen.
pi_57274353
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze staan op 50 in de peilingen, da's redelijk ver boven 't VVD-max, maar dat zijn maar peilingen idd.
Daarom, de PvdA stond een paar maand voor de vorige verkiezingen ook ruim boven de 50 zetels met een SP van 25+ .
pi_57274382
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Lauwe peilingen daarentegen kun je je lelijk aan branden in de verkiezingen.
Er zal pas een kabinet met PVV en TON komen als zelfs de SGP geen zin heeft in meedoen .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 01:40:07 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57276716
na zo'n coalitie kan er een linkse komen want dit gaat zo tegenvallen dat iedereen weer de andere kant op vlucht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 10 maart 2008 @ 08:10:21 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57277793
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:47 schreef Arcee het volgende:

[..]
Dat meen je niet. Koud en kil beleid brrrr
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57277936
quote:
Op maandag 10 maart 2008 08:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat meen je niet. Koud en kil beleid brrrr
Snap je nu nog steeds niet dat dit niks te maken heeft met koud en kil, maar met vrije keuze.
  maandag 10 maart 2008 @ 09:44:11 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_57278948
Die coalitie valt na 1 maand
pi_57279102
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Aha, dus je erkend per definitie niet het huidige democratische stelsel indien het jou niet uitkomt?
Dat zou betekenen dat je meer neigt naar het communisme, of misschien zelfs het socialisme, in combinatie met een dictatuurschap?
pi_57279237
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:12 schreef GasTurbine het volgende:
Het wordt een verbied-een-moslim-alles-kabinet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_57279251
Wel fijn, met Rita die bij beslissingen gaat luisteren naar Hardwerkende Nederlanders
Honey ! Take me drunk, i am home !
  FOK!fotograaf maandag 10 maart 2008 @ 10:11:04 #49
73911 ultra_ivo
pi_57279347
quote:
Op maandag 10 maart 2008 01:40 schreef rubbereend het volgende:
na zo'n coalitie kan er een linkse komen want dit gaat zo tegenvallen dat iedereen weer de andere kant op vlucht
Ik vrees dat er na zo'n coalitie geen linksen meer over zijn. Die liggen dan onder de grond of zijn gevlucht.
pi_57279471
quote:
Op maandag 10 maart 2008 08:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Snap je nu nog steeds niet dat dit niks te maken heeft met koud en kil, maar met vrije keuze.
Vrije keus je buurjongetje astma te bezorgen en je moeder kanker
pi_57279711
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vrije keus je buurjongetje astma te bezorgen en je moeder kanker
Te triest voor woorden, deze 'discussie'
  maandag 10 maart 2008 @ 11:18:30 #52
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_57280619
Zo'n kabinet komt er niet. Ik zie Verdonk, Wilders en Rutte gewoon echt niet samenwerken met elkaar. Dat wordt ruzie vanaf het begin.

Een hele linkse coalitie zie ik ook niet zitten. D66 zal er niet aan meewerken en ook de ChristenUnie niet.

Ik denk dat het volgende kabinet weer een middenkabinet is. Mogelijk CDA/PvdA/VVD en D66.
the truth is out there... and it hurts!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 11:49:26 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57281310
nou dit D66 staat inmiddels wel heel ver af van het CDA
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57281517
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:18 schreef Visitor1982 het volgende:
Zo'n kabinet komt er niet. Ik zie Verdonk, Wilders en Rutte gewoon echt niet samenwerken met elkaar. Dat wordt ruzie vanaf het begin.

Een hele linkse coalitie zie ik ook niet zitten. D66 zal er niet aan meewerken en ook de ChristenUnie niet.

Ik denk dat het volgende kabinet weer een middenkabinet is. Mogelijk CDA/PvdA/VVD en D66.
De VVD wil in principe niet met Wilders, CDA ook niet. Nou zie ik dat ook niet zo snel veranderen eerlijk gezegd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_57281798
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik moet er niet aan denken. Ik denk dan ana emigratie als zo'n horrorkabinet er komt....
pi_57282139
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik moet er niet aan denken. Ik denk dan ana emigratie als zo'n horrorkabinet er komt....
Tja ieder zijn ding he. Er zijn er ook zat die het nu overdenken met dit kabinet, zie GeenStijl
  maandag 10 maart 2008 @ 12:31:37 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57282167
Zo'n kabinet zou de mooiste reallife soap op tv worden. na drie dagen hebben Wilders en Verdonk al ruzie met elkaar en wat andere mensen uit de andere partijen, na honderd dagen zijn er drie kabinetscrisissen geweest maar blijven ze uit angst voor links maar op het pluche zitten en na hondervijftig dagen geven ze er toch maar de brui aan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57282205
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:31 schreef ethiraseth het volgende:
Zo'n kabinet zou de mooiste reallife soap op tv worden. na drie dagen hebben Wilders en Verdonk al ruzie met elkaar en wat andere mensen uit de andere partijen, na honderd dagen zijn er drie kabinetscrisissen geweest maar blijven ze uit angst voor links maar op het pluche zitten en na hondervijftig dagen geven ze er toch maar de brui aan.
Waarschijnlijk zou het nog een tijdje doormodderen met Wilders die uit de regering stapt maar zegt een minderheidskabinet te zullen gedogen, totdat hij ook daar genoeg van krijgt en alsnog de hele boel valt
pi_57282719
Wat er gaat gebeuren is dat Rita en Geert het niet eens kunnen worden over wie er nu premier van Nederland moet worden, ds daar gaan de onderhandelingen al op stuk lopen. Vervolgens krijgt Wilders ruzie met Balkenende omdat hij deze weer eens voor lafaard uitmaakt, zodat het CDA zich terugtrekt uit de coalitie. Waarna Rita ruzie krijgt met Rutte, zodat ook de VVD zich terugtrekt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:48:19 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_57283334
quote:
Mijn gok:
- Kinderbijslag omhoog
etc
Mijn eerste reactie was "de apocalyps", maar een aantal van deze punten zien er best goed uit . (disclaimer, niet de willekeurige punten die ik heb laten staan). Ik denk dat je ze alleen te liberaal benadert, terwijl het vooral conservatieve partijen zijn. Het zal PVV TON en CDA er niet aan gelegen zijn de belastingen naar beneden te brengen. Eerder om het over te hevelen naar het politieapparaat, de traditionele gezinnen en de huizenbezitters.

En inderdaad, zo'n kabinet houdt het geen jaar vol. Teveel externe en interne wrijving.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 maart 2008 @ 14:10:30 #61
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57283695
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie was "de apocalyps", maar een aantal van deze punten zien er best goed uit . (disclaimer, niet de willekeurige punten die ik heb laten staan). Ik denk dat je ze alleen te liberaal benadert, terwijl het vooral conservatieve partijen zijn. Het zal PVV TON en CDA er niet aan gelegen zijn de belastingen naar beneden te brengen. Eerder om het over te hevelen naar het politieapparaat, de traditionele gezinnen en de huizenbezitters.

En inderdaad, zo'n kabinet houdt het geen jaar vol. Teveel externe en interne wrijving.
PVV is juist erg voor belastingverlaging. Vraag is wel of dat in de praktijk er ook van gaat komen dan.

Verder denk ik dat iedereen het té negatief op vat. TON/ PVV zijn allebei partijen van ex-VVD'rs dus uiteindelijk zullen ze ook weer niet zo ver uit elkaar liggen.

Denk dat alleen het CDA hier zowieso niet in mee gaat. Eerst een kabinet met PVDA, CU en daarna met TON, VVD en PVV lijkt me nogal vreemd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 10 maart 2008 @ 14:17:56 #62
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_57283825
Het CDA zwengelt al jaren van links naar rechts.
the truth is out there... and it hurts!
  maandag 10 maart 2008 @ 14:22:26 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_57283891
Overigens denk ik dat het CDA behoorlijk in een identiteitscrisis komt wanneer ze het in hun hoofd halen met Wilders in een kabinet te gaan zitten.

Ik denk dat er een CDA/SP/PVDA/TON kabinet komt want Rita maakt het vast niet uit of het linksom of rechtsom is, als ze maar macht heeft.
pi_57283981
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

PVV is juist erg voor belastingverlaging. Vraag is wel of dat in de praktijk er ook van gaat komen dan.
Het is natuurlijk makkelijk om te schreeuwen dat je de belastingen wilt verlagen. Maar dat betekent dus ook dat je ook in de uitgaven moet gaan schrappen. Dat wil de PVV ook wel, maar ze stellen daarnaast een hele rits belastingverslindende maatregelen voor en geven nou niet bepaald een solide financiële onderbouwing voor hun plannen.
quote:
Verder denk ik dat iedereen het té negatief op vat. TON/ PVV zijn allebei partijen van ex-VVD'rs dus uiteindelijk zullen ze ook weer niet zo ver uit elkaar liggen.
Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Met Verdonk zie ik de VVD nog wel regeren, maar Wilders heeft zich sinds hij uit de VVD is gestapt steeds verder gedistantieerd van die partij qua standpunten.
quote:
Denk dat alleen het CDA hier zowieso niet in mee gaat. Eerst een kabinet met PVDA, CU en daarna met TON, VVD en PVV lijkt me nogal vreemd.
Ach, het CDA heeft nooit heel veel moeite gehad om afwisselend met links en rechts te regeren. Ik zie het CDA echter nog niet bepaald met de PVV regeren aangezien ze ook al niet zo'n trek hadden in de SP.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 maart 2008 @ 15:24:25 #65
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57284964
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is natuurlijk makkelijk om te schreeuwen dat je de belastingen wilt verlagen. Maar dat betekent dus ook dat je ook in de uitgaven moet gaan schrappen. Dat wil de PVV ook wel, maar ze stellen daarnaast een hele rits belastingverslindende maatregelen voor en geven nou niet bepaald een solide financiële onderbouwing voor hun plannen.
Bij een redelijke economische groei is het goed te doen hoor.
PVV zal flink willen bezuinigen in subsidies en ontwikkelingshulp, in ieder geval zien ze het als een belangrijk punt in tegenstelling tot de meeste partijen.
quote:
Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Met Verdonk zie ik de VVD nog wel regeren, maar Wilders heeft zich sinds hij uit de VVD is gestapt steeds verder gedistantieerd van die partij qua standpunten.
Ja dat klopt ook wel, met name zijn standpunten t.o.v. Moslims. Buiten die standpunten denk ik dat ze wel op een lijn kunnen komen.
quote:
Ach, het CDA heeft nooit heel veel moeite gehad om afwisselend met links en rechts te regeren. Ik zie het CDA echter nog niet bepaald met de PVV regeren aangezien ze ook al niet zo'n trek hadden in de SP.
Ja SP en PVV lijken toch wel eeuwige oppositie partijen te blijven. Niemand die er mee wil regeren.
Hoewel Groenlinks - SP .. TON - PVV wel zouden kunnen zijn de verschillen met de centrum partijen nogal groot.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 15:28:55 #66
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57285049
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:22 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat het CDA behoorlijk in een identiteitscrisis komt wanneer ze het in hun hoofd halen met Wilders in een kabinet te gaan zitten.

Ik denk dat er een CDA/SP/PVDA/TON kabinet komt want Rita maakt het vast niet uit of het linksom of rechtsom is, als ze maar macht heeft.
de SP met Rita u krijgt een goede fles wijn als dat ooit gebeurt
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57285126
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Bij een redelijke economische groei is het goed te doen hoor.
PVV zal flink willen bezuinigen in subsidies en ontwikkelingshulp, in ieder geval zien ze het als een belangrijk punt in tegenstelling tot de meeste partijen.
Dat willen ze inderdaad, maar ze willen flink investeren in bijvoorbeeld zorg, onderwijs en politie. Dit wordt dan vervolgens 'bekostigd' door het 'schrappen van bureaucratie'. Daar ben ik persoonlijk vrij skeptisch over.
quote:
[..]

Ja dat klopt ook wel, met name zijn standpunten t.o.v. Moslims. Buiten die standpunten denk ik dat ze wel op een lijn kunnen komen.
Moslims in het bijzonder en immigratie in het algemeen inderdaad. Maar dat lijkt me nu juist problematisch aangezien de VVD niet zo snel zal instemmen met de punten van Wilders en Wilders het niet kan maken om al te veel concessies te doen op een van de speerpunten van zijn partij.
quote:
[..]

Ja SP en PVV lijken toch wel eeuwige oppositie partijen te blijven. Niemand die er mee wil regeren.
Hoewel Groenlinks - SP .. TON - PVV wel zouden kunnen zijn de verschillen met de centrum partijen nogal groot.
Dat zijn dan gelukkig ook coalities die ik niet al te realistisch acht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57288134
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Te triest voor woorden, deze 'discussie'
Tja als ze zo hameren op het terugdraaien van "milieumaatregelen" is dat blijkbaar wat ze willen.
Of denk je dat luchtvervuiling of pesticiden in je drinkwater gezond zijn ?
  maandag 10 maart 2008 @ 18:48:25 #69
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_57288552
quote:
- Kinderbijslag omhoog
- Niemand meer in de bijstand, iedereen krijgt direct verplicht werk aangeboden bij de gemeente
- Sloopbeleid inzake moskeeën
- Grenzen dicht
- Minder asielzoekers
- Vervanging van artikel 1 in de grondwet
- Invoering doodstraf
- Afschaffen gedoogbeleid
Wat een zalig regeerakkoord
Pugna Pro Patria
  maandag 10 maart 2008 @ 18:54:38 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57288684
Met zo'n coaltie is Nederland veel beter af dan met het kabinet wat er nu zit wat niet regereerd omdat het verlamd is van de angst om iets verkeerd te doen en te vallen. Maar ja eigenlijk is alles beter dan dit kabinet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 10 maart 2008 @ 18:56:17 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57288718
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:48 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Wat een zalig regeerakkoord
Waarom heb je nou weer dat ene punt doorgestreept? Het is toch hartstikke sociaal dat mensen zélf voor het onderwijs gaan betalen? Dat ze dat niet afwentelen op anderen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 maart 2008 @ 18:58:04 #72
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_57288743
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom heb je nou weer dat ene punt doorgestreept? Het is toch hartstikke sociaal dat mensen zélf voor het onderwijs gaan betalen? Dat ze dat niet afwentelen op anderen?
De overheid mag best meebetalen aan goede christelijke scholen. Islamitische scholen kunnen dan worden gesloten
Pugna Pro Patria
  maandag 10 maart 2008 @ 19:04:29 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57288896
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:58 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

De overheid mag best meebetalen aan goede christelijke scholen. Islamitische scholen kunnen dan worden gesloten
Jij bent echt een onderdrukkende conservatief. Walgelijk.

Vakbonden willen laten doodbloeden maar wel eisen dat de staat over de ruggen van de bedelaars dit soort madrassa's gaat betalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 maart 2008 @ 19:07:24 #74
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_57288980
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent echt een onderdrukkende conservatief. Walgelijk.

Vakbonden willen laten doodbloeden maar wel eisen dat de staat over de ruggen van de bedelaars dit soort madrassa's gaat betalen.
Vakbonden verklieren deze samenleving al veel te vaak. Nu weer die akelige politiebonden die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in 3 jaar tijd. Direct verbieden die vakbonden en Agnes Jongerius opsluiten.
Pugna Pro Patria
  maandag 10 maart 2008 @ 19:08:44 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57289007
quote:
Op maandag 10 maart 2008 13:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Belastingverlaging past prima in het conservatieve sociaal-economische gedachtegoed. Zij geloven immers dat de mens slecht is, dat een 'natuurlijke orde' de machtsverdeling bepaalt en je daar niet aan moet morellen. Daaruit kan dan voortvloeien dat uitkeringen en andere maatregelen om de onderkant naar boven te tillen (let op: hier kunnen ook 'liberale' beginselen onder vallen zoals 'gelijke onderwijskansen' die kunnen gaan sneuvelen) worden stopgezet. Dan houdt je geld over, en dat kun je weer gebruiken om de belastingen voor the rich te verlagen en/of subsidies te verlenen aan de gevestigde instituties (kerken) zodat de natuurlijke orde gehandhaafd blijft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 maart 2008 @ 19:10:06 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57289041
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:07 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Vakbonden verklieren deze samenleving al veel te vaak. Nu weer die akelige politiebonden die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in 3 jaar tijd. Direct verbieden die vakbonden en Agnes Jongerius opsluiten.
Je hebt totalitaire neigingen weet je dat. Je wilt parasiteren over de ruggen van anderen maar vertikt het om een greintje medeleven te tonen met de zwakkeren in de samenleving.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 maart 2008 @ 19:17:13 #77
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_57289204
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je hebt totalitaire neigingen weet je dat. Je wilt parasiteren over de ruggen van anderen maar vertikt het om een greintje medeleven te tonen met de zwakkeren in de samenleving.
Ik heb geen enkel medelijden met mensen die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in drie jaar tijd. Ik heb liever medelijden met echte zwakkeren, dan met dergelijke parasitaire profiteurs.
Pugna Pro Patria
  maandag 10 maart 2008 @ 19:30:39 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57289513
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel medelijden met mensen die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in drie jaar tijd. Ik heb liever medelijden met echte zwakkeren, dan met dergelijke parasitaire profiteurs.
Ik denk juist dat een TON-PVV-CDA-VVD coalitie eerder geneigd zal zijn om toe te geven aan die loonseisen. Als je een grote mond hebt over veiligheid, dan moet je wel de portemonnee durven trekken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 maart 2008 @ 19:45:32 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_57289839
quote:
Dus de politie zijn parasitaire profiteurs?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 maart 2008 @ 19:48:39 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_57289901
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
Belastingverlaging past prima in het conservatieve sociaal-economische gedachtegoed. Zij geloven immers dat de mens slecht is, dat een 'natuurlijke orde' de machtsverdeling bepaalt en je daar niet aan moet morellen. Daaruit kan dan voortvloeien dat uitkeringen en andere maatregelen om de onderkant naar boven te tillen (let op: hier kunnen ook 'liberale' beginselen onder vallen zoals 'gelijke onderwijskansen' die kunnen gaan sneuvelen) worden stopgezet. Dan houdt je geld over, en dat kun je weer gebruiken om de belastingen voor the rich te verlagen en/of subsidies te verlenen aan de gevestigde instituties (kerken) zodat de natuurlijke orde gehandhaafd blijft.
Alhoewel je weer een beetje ver en eenzijdig doorschiet, hoef je mij niet te waarschuwen voor het conservatieve gedachtegoed hoor. Het ging puur om de punten die je in de OP noemde, die niet allemaal sec even slecht zijn.
  maandag 10 maart 2008 @ 19:52:03 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57289978
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Alhoewel je weer een beetje ver en eenzijdig doorschiet, hoef je mij niet te waarschuwen voor het conservatieve gedachtegoed hoor. Het ging puur om de punten die je in de OP noemde, die niet allemaal sec even slecht zijn.
Daar heb je gelijk in. En hoe bedoel je dat ik door schiet? Kijk maar eens naar landen waar een grote conservatieve partij zitting neemt in het parlement, zoals Spanje en de VS. Daar zie je bijv. dat onder het mom van compassionate conservatism de sociale zekerheid wordt uitgekleed en dat het bespaarde geld naar o.a. de kerken gaat die op hun beurt die taken moeten gaan overnemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 maart 2008 @ 19:54:17 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57290004
Iets dat trouwens ook in de programma's van de ChristenUnie en SGP wordt bepleit.

Balkenende deed dat vroeger ook maar is daar dacht ik weer een beetje vanaf gestapt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 19:58:32 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57290083
oja vanaf dag 1 kunnen we doen naar onze privacy
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 10 maart 2008 @ 20:12:38 #84
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57290403
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:58 schreef rubbereend het volgende:
oja vanaf dag 1 kunnen we doen naar onze privacy
En jij denk dat met dit kabinet niet is met onze privacy
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 20:15:12 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57290451
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En jij denk dat met dit kabinet niet is met onze privacy
het is al jaren steeds minder aan het worden maar onder de voorgestelde coalitie zou het dubbel zo hard gaan
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 10 maart 2008 @ 20:26:29 #86
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57290705
quote:

welke partij is daar voorstander van dan?
quote:
en terecht.
quote:
- Kinderbijslag omhoog
waarom zou dat kabinet meer kinderbijstand voorstaan dan Pvda-CU & CDa?

Waarop baseer je deze stelling?
quote:
en terecht. Werkt nu ook uitstekend.
quote:
Wat is het nut er uberhaupt van? Waarom moet de werkgever dit betalen en niet de leden zelf?
quote:
hoera.
quote:

gebeurd nooit
quote:
+
+
en waarop baseren we dit?
quote:
wasda?
quote:
- Invoering doodstraf
welke partijen zijn hiervoorstander van dan?
quote:
en terecht
quote:
Wat betreft die laatste vraag die ik stel: ik denk wel dat zo'n coalitie stabiel zal zijn.
Wie veel verandert is per definitie niet stabiel. Al was het alleen maar omdat zij die verliezen zich meer roeren zullen dan zij die winnen.
Dit doet mij denken aan het volgende citaat: "A government that robs Peter to pay Paul can always depend upon the support of Paul."-- George Bernard Shaw"

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 10-03-2008 20:50:10 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57295648
quote:
Op maandag 10 maart 2008 19:07 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Makkelijk praten als je in een beschermde beroepsgroep gaat werken met gegarandeerde klanten en daarom onnozele tarieven kan vragen natuurlijk..
pi_57295757
quote:

[..]

Vraagje:
Wie zijn volgens jouw de echte zwakkeren?
  maandag 10 maart 2008 @ 23:57:57 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57296461
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Makkelijk praten als je in een beschermde beroepsgroep gaat werken met gegarandeerde klanten en daarom onnozele tarieven kan vragen natuurlijk..
Spijker op z'n kop!

En Jurgen_21 was nog wel tegen het liberaliseren van de notaristarieven!
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')