Je hebt totalitaire neigingen weet je dat. Je wilt parasiteren over de ruggen van anderen maar vertikt het om een greintje medeleven te tonen met de zwakkeren in de samenleving.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:07 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Vakbonden verklieren deze samenleving al veel te vaak. Nu weer die akelige politiebonden die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in 3 jaar tijd. Direct verbieden die vakbonden en Agnes Jongerius opsluiten.
Ik heb geen enkel medelijden met mensen die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in drie jaar tijd. Ik heb liever medelijden met echte zwakkeren, dan met dergelijke parasitaire profiteurs.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hebt totalitaire neigingen weet je dat. Je wilt parasiteren over de ruggen van anderen maar vertikt het om een greintje medeleven te tonen met de zwakkeren in de samenleving.
Ik denk juist dat een TON-PVV-CDA-VVD coalitie eerder geneigd zal zijn om toe te geven aan die loonseisen. Als je een grote mond hebt over veiligheid, dan moet je wel de portemonnee durven trekken.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel medelijden met mensen die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in drie jaar tijd. Ik heb liever medelijden met echte zwakkeren, dan met dergelijke parasitaire profiteurs.
Dus de politie zijn parasitaire profiteurs?quote:Op maandag 10 maart 2008 19:17 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik heb geen enkel medelijden met mensen die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in drie jaar tijd. Ik heb liever medelijden met echte zwakkeren, dan met dergelijke parasitaire profiteurs.
Alhoewel je weer een beetje ver en eenzijdig doorschiet, hoef je mij niet te waarschuwen voor het conservatieve gedachtegoed hoor. Het ging puur om de punten die je in de OP noemde, die niet allemaal sec even slecht zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
Belastingverlaging past prima in het conservatieve sociaal-economische gedachtegoed. Zij geloven immers dat de mens slecht is, dat een 'natuurlijke orde' de machtsverdeling bepaalt en je daar niet aan moet morellen. Daaruit kan dan voortvloeien dat uitkeringen en andere maatregelen om de onderkant naar boven te tillen (let op: hier kunnen ook 'liberale' beginselen onder vallen zoals 'gelijke onderwijskansen' die kunnen gaan sneuvelen) worden stopgezet. Dan houdt je geld over, en dat kun je weer gebruiken om de belastingen voor the rich te verlagen en/of subsidies te verlenen aan de gevestigde instituties (kerken) zodat de natuurlijke orde gehandhaafd blijft.
Daar heb je gelijk in. En hoe bedoel je dat ik door schiet? Kijk maar eens naar landen waar een grote conservatieve partij zitting neemt in het parlement, zoals Spanje en de VS. Daar zie je bijv. dat onder het mom van compassionate conservatism de sociale zekerheid wordt uitgekleed en dat het bespaarde geld naar o.a. de kerken gaat die op hun beurt die taken moeten gaan overnemen.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Alhoewel je weer een beetje ver en eenzijdig doorschiet, hoef je mij niet te waarschuwen voor het conservatieve gedachtegoed hoor. Het ging puur om de punten die je in de OP noemde, die niet allemaal sec even slecht zijn.
En jij denk dat met dit kabinet nietquote:Op maandag 10 maart 2008 19:58 schreef rubbereend het volgende:
oja vanaf dag 1 kunnen wedoen naar onze privacy
het is al jaren steeds minder aan het worden maar onder de voorgestelde coalitie zou het dubbel zo hard gaanquote:Op maandag 10 maart 2008 20:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En jij denk dat met dit kabinet nietis met onze privacy
![]()
welke partij is daar voorstander van dan?quote:
en terecht.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- WAO wordt verder uitgekleed
waarom zou dat kabinet meer kinderbijstand voorstaan dan Pvda-CU & CDa?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Kinderbijslag omhoog
en terecht. Werkt nu ook uitstekend.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Niemand meer in de bijstand, iedereen krijgt direct verplicht werk aangeboden bij de gemeente
Wat is het nut er uberhaupt van? Waarom moet de werkgever dit betalen en niet de leden zelf?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Afschaffing vakbondstientje zodat vakbonden doodbloeden
hoera.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Ontwikkelingshulp gehalveerd
gebeurd nooitquote:
en waarop baseren we dit?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Milieumaatregelen zullen worden teruggedraaid
+
- Belastingkorting bij aanschaffen van SUV's
+
- Het invoeren van kerkbelasting
wasda?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Invoering pledge of alliance
welke partijen zijn hiervoorstander van dan?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Invoering doodstraf
en terechtquote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Three strikes and your out
- Bezuinigingen op reintegratie, meer nadruk op opsporing
Wie veel verandert is per definitie niet stabiel. Al was het alleen maar omdat zij die verliezen zich meer roeren zullen dan zij die winnen.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
Wat betreft die laatste vraag die ik stel: ik denk wel dat zo'n coalitie stabiel zal zijn.
Makkelijk praten als je in een beschermde beroepsgroep gaat werken met gegarandeerde klanten en daarom onnozele tarieven kan vragen natuurlijk..quote:Op maandag 10 maart 2008 19:07 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Vakbonden verklieren deze samenleving al veel te vaak. Nu weer die akelige politiebonden die niet tevreden zijn met 10% loonsverhoging in 3 jaar tijd. Direct verbieden die vakbonden en Agnes Jongerius opsluiten.
Vraagje:quote:Op maandag 10 maart 2008 19:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop!quote:Op maandag 10 maart 2008 23:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Makkelijk praten als je in een beschermde beroepsgroep gaat werken met gegarandeerde klanten en daarom onnozele tarieven kan vragen natuurlijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |