Da's juist een reden om te blijvenquote:Op zondag 9 maart 2008 21:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
Als er een PVV-VVD-TON-CDA coalitie komt ben ik weg uit Nederland
Een kabinet zonder ChristenUnie dus?quote:Op zondag 9 maart 2008 22:12 schreef GasTurbine het volgende:
Ik denk dat het wel beter zal gaan dan dit verbied-alles-kabinet.
Juist.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een kabinet zonder ChristenUnie dus?
Een kabinet zonder CDA is welhaast onmogelijk om te vormen.
Ik ook. Of ik duik onder en ga in het verzet.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
Als er een PVV-VVD-TON-CDA coalitie komt ben ik weg uit Nederland
CDA stemt bijna altijd mee met de ChristenUnie. Er is weinig verschil, behalve dat de CU iets verder gaat.quote:
Zij zitten dan ook erg lastig omdat ze geen meerderheid in het kabinet hebben. Het CDA heeft 8 ministers, de CU 2 en de PvdA 6. Maar omdat het CDA de premier levert mag de premier bij gelijke stemming de doorslag geven in de ministerraad.quote:PvdA loopt toch overal in mee.
Antifaquote:Op zondag 9 maart 2008 22:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. Of ik duik onder en ga in het verzet.
En ik wou onderduiken bij jou.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. Of ik duik onder en ga in het verzet.
Zonder CU stemt de CDA niet mee, zo bedoelde ik het een beetje.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
CDA stemt bijna altijd mee met de ChristenUnie. Er is weinig verschil, behalve dat de CU iets verder gaat.
[..]
Zij zitten dan ook erg lastig omdat ze geen meerderheid in het kabinet hebben. Het CDA heeft 8 ministers, de CU 2 en de PvdA 6. Maar omdat het CDA de premier levert mag de premier bij gelijke stemming de doorslag geven in de ministerraad.
De PvdA moet dus heel veel slikken, tenzij ze elke keer willen gaan dreigen met een kabinetscrisis. Het is slikken of stikken omdat het CDA en CU met hun tweetjes alles erdoorheen kunnen douwen.
Ja, dat is al decennia zo, op de paarse periode na.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
Een kabinet zonder CDA is welhaast onmogelijk om te vormen.
Het CDA kan altijd makkelijk met alle winden meewaaien zonder dat ze ongeloofwaardig overkomen. Knap.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:23 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Zonder CU stemt de CDA niet mee, zo bedoelde ik het een beetje.
Misschien wel.quote:En eigenlijk belachelijk dat het zo gaat. Het amerikaanse stelsel is misschien toch beter.
Nee, die gaan me weer te ver.quote:
Omdat zo'n coalitie van PVV-VVD-TON-CDA dit land naar de klote zou helpen, aan de grondwet zou morrelen en een vorm van apartheid zou invoeren (dat niet alle inwoners, al hebben ze een nederlands paspoort, gelijk voor de wet zijn).quote:En waarom precies?
Mwoah. PVV is inderdaad in die richting ja. Maar je moet niet vergeten dat de CDA en de VVD er ook inzitten, en de CDA zeker te weten een meerderheid in dat kabinet gaan hebben.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, die gaan me weer te ver.
[..]
Omdat zo'n coalitie van PVV-VVD-TON-CDA dit land naar de klote zou helpen, aan de grondwet zou morrelen en een vorm van apartheid zou invoeren (dat niet alle inwoners, al hebben ze een nederlands paspoort, gelijk voor de wet zijn).
Met name dat laatste zou ik niet tolereren. In zo'n land wil ik niet wonen. Dus ik zou of weggaan of actief meewerken aan het ten val brengen van dat regime. En dat meen ik.
quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Afschaffen van minimumloon
- WAO wordt verder uitgekleed
- Afschaffing vakbondstientje zodat vakbonden doodbloeden
- Belastingen met 5%-punten omlaag
- Ontwikkelingshulp gehalveerd
- Snelheidslimieten omhoog
- Milieumaatregelen zullen worden teruggedraaid
- Belastingkorting bij aanschaffen van SUV's
- Afschaffen subsidies aan moslimorganisaties
- Privatisering van het onderwijs
quote:Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Belastingen met 5%-punten omlaag
- Ontwikkelingshulp gehalveerd
- Snelheidslimieten omhoog
- Milieumaatregelen zullen worden teruggedraaid
- Afschaffen subsidies aan moslimorganisaties
Nou ja, terugkomende op de vraag uit de OP denk ik dat het binnen no-time zou vallen als het al ooit zo ver komt, maar als het blijft zitten en ze gaan de punten van de PVV ten uitvoerbrengen... Dan zou ik dat doen.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:39 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Mwoah. PVV is inderdaad in die richting ja. Maar je moet niet vergeten dat de CDA en de VVD er ook inzitten, en de CDA zeker te weten een meerderheid in dat kabinet gaan hebben.
Linkse media...quote:Op zondag 9 maart 2008 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
Goh, bij het lezen van de titel dacht ik het is niks. Bij het lezen van de punten lijkt het me echt geweldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |