abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2008 @ 21:51:30 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57271572
Er wordt hier vaak kort gefilosofeerd over een coalitie van VVD-TON-PVV coalitie met eventueel het CDA er nog bij. Maar wat zou er dan veranderen? Zou het een radicale verandering van bestuur en politiek betekenen? Worden wij dan weer een voorloper in Europa? Het rijkste en beste land ter wereld? Wat zou dus kortom het politieke programma zijn van zo'n coalitie? En is die coalitie stabiel?

Mijn gok:
- Afschaffen van minimumloon
- AOW uitkeringen gaan omhoog
- WAO wordt verder uitgekleed
- Kinderbijslag omhoog
- Niemand meer in de bijstand, iedereen krijgt direct verplicht werk aangeboden bij de gemeente
- Afschaffing vakbondstientje zodat vakbonden doodbloeden
- Belastingen met 5%-punten omlaag
- Ontwikkelingshulp gehalveerd
- Snelheidslimieten omhoog
- Milieumaatregelen zullen worden teruggedraaid
- Belastingkorting bij aanschaffen van SUV's
- Het invoeren van kerkbelasting
- Afschaffen subsidies aan moslimorganisaties
- Sloopbeleid inzake moskeeën
- Grenzen dicht
- Minder asielzoekers
- Vervanging van artikel 1 in de grondwet
- Privatisering van het onderwijs
- Invoering pledge of alliance
- Invoering doodstraf
- Three strikes and your out
- Bezuinigingen op reintegratie, meer nadruk op opsporing

Wat betreft die laatste vraag die ik stel: ik denk wel dat zo'n coalitie stabiel zal zijn. Wilders is inmiddels geen rookie meer en gepokt en gemazeld in de politiek en bestuur (hij is ambtelijk medewerker geweest). Aan hem zal het denk ik niet liggen, te meer omdat hij gruwelt van staatkundige vernieuwingen.
Verdonk is een beetje een onbekend boek. Als minister stuntelde ze regelmatig maar het was dan ook een nieuwe functie! De overlevering wil bovendien dat ze het als gevangenisdirecteur goed deed. Desalniettemin zou zij toch denk ik de achilleshiel zijn van zo'n kabinet.
De VVD lijkt nu het conflict te hebben opgelost en zal weer regeringscapabel zien. Je ziet ook dat de VVD nu veel minder heisa maakt omtrent de voorzittersverkiezingen. Ze hebben ervan geleerd en zullen vast en zeker weer de oude gezapige bestuurderspartij worden.
Het CDA behoeft geen uitleg, dat is één en al een rots in de branding als het om stabiliteit gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Klopkoek op 09-03-2008 21:57:11 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57271653
afschaffen gedoogbeleid, softdrugs illegaal.
lollig
pi_57271743
Als er een PVV-VVD-TON-CDA coalitie komt ben ik weg uit Nederland
  zondag 9 maart 2008 @ 22:08:34 #4
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57271989
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
Da's juist een reden om te blijven
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  zondag 9 maart 2008 @ 22:11:42 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_57272087
die zal er nooit komen..

pvv vvd ton daarintegen zou erg vermakelijk zijn
pi_57272106
Gaat niet gebeuren. Teveel ego's die geen compromis willen sluiten. En zo wel dan kanpt het na 3 maand
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:12:58 #7
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57272128
Ik denk dat het wel beter zal gaan dan dit verbied-alles-kabinet.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 9 maart 2008 @ 22:14:16 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272170
Het is overigens wel een reeële mogelijkheid:

CDA+VVD+TON+PVV=29+16+19+15= 79 zetels en dus een meerderheid.

Een linkse coalitie heeft:
PvdA+SP+GroenLinks+D'66= 21+19+11+9= 60 zetels.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 maart 2008 @ 22:15:39 #9
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272221
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:12 schreef GasTurbine het volgende:
Ik denk dat het wel beter zal gaan dan dit verbied-alles-kabinet.
Een kabinet zonder ChristenUnie dus?

Een kabinet zonder CDA is welhaast onmogelijk om te vormen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 maart 2008 @ 22:16:33 #10
158899 GasTurbine
pi_57272251
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een kabinet zonder ChristenUnie dus?

Juist.

CDA valt mee.
PvdA loopt toch overal in mee.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 9 maart 2008 @ 22:20:55 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_57272369
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik ook. Of ik duik onder en ga in het verzet.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:22:09 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272403
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:16 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Juist.

CDA valt mee.
CDA stemt bijna altijd mee met de ChristenUnie. Er is weinig verschil, behalve dat de CU iets verder gaat.
quote:
PvdA loopt toch overal in mee.
Zij zitten dan ook erg lastig omdat ze geen meerderheid in het kabinet hebben. Het CDA heeft 8 ministers, de CU 2 en de PvdA 6. Maar omdat het CDA de premier levert mag de premier bij gelijke stemming de doorslag geven in de ministerraad.
De PvdA moet dus heel veel slikken, tenzij ze elke keer willen gaan dreigen met een kabinetscrisis. Het is slikken of stikken omdat het CDA en CU met hun tweetjes alles erdoorheen kunnen douwen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 maart 2008 @ 22:22:09 #13
158899 GasTurbine
pi_57272404
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Antifa

En waarom precies?
pi_57272427
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:20 schreef remlof het volgende:

[..]

En ik wou onderduiken bij jou.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:23:10 #15
158899 GasTurbine
pi_57272430
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

CDA stemt bijna altijd mee met de ChristenUnie. Er is weinig verschil, behalve dat de CU iets verder gaat.
[..]

Zij zitten dan ook erg lastig omdat ze geen meerderheid in het kabinet hebben. Het CDA heeft 8 ministers, de CU 2 en de PvdA 6. Maar omdat het CDA de premier levert mag de premier bij gelijke stemming de doorslag geven in de ministerraad.
De PvdA moet dus heel veel slikken, tenzij ze elke keer willen gaan dreigen met een kabinetscrisis. Het is slikken of stikken omdat het CDA en CU met hun tweetjes alles erdoorheen kunnen douwen.
Zonder CU stemt de CDA niet mee, zo bedoelde ik het een beetje.
En eigenlijk belachelijk dat het zo gaat. Het amerikaanse stelsel is misschien toch beter.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 22:24:03 #16
862 Arcee
Look closer
pi_57272467
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, dat is al decennia zo, op de paarse periode na.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:26:03 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57272505
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:23 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Zonder CU stemt de CDA niet mee, zo bedoelde ik het een beetje.
Het CDA kan altijd makkelijk met alle winden meewaaien zonder dat ze ongeloofwaardig overkomen. Knap.
quote:
En eigenlijk belachelijk dat het zo gaat. Het amerikaanse stelsel is misschien toch beter.
Misschien wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 maart 2008 @ 22:38:05 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_57272761
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:22 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Antifa
Nee, die gaan me weer te ver.
quote:
En waarom precies?
Omdat zo'n coalitie van PVV-VVD-TON-CDA dit land naar de klote zou helpen, aan de grondwet zou morrelen en een vorm van apartheid zou invoeren (dat niet alle inwoners, al hebben ze een nederlands paspoort, gelijk voor de wet zijn).
Met name dat laatste zou ik niet tolereren. In zo'n land wil ik niet wonen. Dus ik zou of weggaan of actief meewerken aan het ten val brengen van dat regime. En dat meen ik.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:39:52 #19
158899 GasTurbine
pi_57272801
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, die gaan me weer te ver.
[..]

Omdat zo'n coalitie van PVV-VVD-TON-CDA dit land naar de klote zou helpen, aan de grondwet zou morrelen en een vorm van apartheid zou invoeren (dat niet alle inwoners, al hebben ze een nederlands paspoort, gelijk voor de wet zijn).
Met name dat laatste zou ik niet tolereren. In zo'n land wil ik niet wonen. Dus ik zou of weggaan of actief meewerken aan het ten val brengen van dat regime. En dat meen ik.
Mwoah. PVV is inderdaad in die richting ja. Maar je moet niet vergeten dat de CDA en de VVD er ook inzitten, en de CDA zeker te weten een meerderheid in dat kabinet gaan hebben.
  † In Memoriam † zondag 9 maart 2008 @ 22:40:06 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57272810
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
- Afschaffen van minimumloon
- WAO wordt verder uitgekleed
- Afschaffing vakbondstientje zodat vakbonden doodbloeden
- Belastingkorting bij aanschaffen van SUV's
- Privatisering van het onderwijs
Carpe Libertatem
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 22:47:15 #21
862 Arcee
Look closer
pi_57273022
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:50:05 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_57273089
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:39 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Mwoah. PVV is inderdaad in die richting ja. Maar je moet niet vergeten dat de CDA en de VVD er ook inzitten, en de CDA zeker te weten een meerderheid in dat kabinet gaan hebben.
Nou ja, terugkomende op de vraag uit de OP denk ik dat het binnen no-time zou vallen als het al ooit zo ver komt, maar als het blijft zitten en ze gaan de punten van de PVV ten uitvoerbrengen... Dan zou ik dat doen.
pi_57273333
Goh, bij het lezen van de titel dacht ik het is niks. Bij het lezen van de punten lijkt het me echt geweldig.
  zondag 9 maart 2008 @ 23:00:19 #24
158899 GasTurbine
pi_57273366
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
Goh, bij het lezen van de titel dacht ik het is niks. Bij het lezen van de punten lijkt het me echt geweldig.
Linkse media...
pi_57273401
Het zou wel eens het kortstzittende kabinet aller tijden kunnen worden .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')