Van dit soort puisterige nerdjes dusquote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:35 schreef admiraal_anaal het volgende:mooi zo, liefst een heel jaar wedstrijdstaken, misschien kunnen die zogenaamde supporters dan wat normaler doen ipv alles slopen WAARDOOR er juist politie nodig is.....dat is al belachelijk dat er zoveel politie nodig is bij voetbalwedstrijden
Blablabla. Soms is er meer politie vereist dan op andere momenten. Oh, ik woon in Drenthe, belachelijk dat ik moet betalen voor de politie in de Randstad omdat daar zoveel tuig is! Waarom moet ik uberhaupt meebetalen voor politie bij een concert in de Arena, ik ga er toch niet heen? Waarom al die flitsers, belachelijk dat er automobilisten te hard rijden, heb ik niks mee te maken als treinreiziger! Slaat nergens op. Er worden ook enorm veel inkomsten door voetbal gegenereerd. Sowieso de btw van 20% op alle voetbal-gerelateerde artikelen, en dan zullen er nog wel 1001 belastingen en heffingen zijn waardoor de overheid flink profiteert van een sport die miljoenen mensen bekijken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 03:29 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga er serieus op in:
Betaling van hun. Iedereen betaald ervoor naar gelang hun inkomen. Ik verdien bovengemiddeld, dus ik betaal bovengemiddeld mee aan de inzet bij wedstrijden. Voetbal interesseert mij geenfuck, laat alsjelieft de club/supporters zelf betalen.
Over het leiden van verkeer. Bij evenementen waarbij zo veel mesne aanwezig zijn, kunnen mensen worden ingezet als bijbaantje. Agenten (die blijkbaar nodig zijn om het verkeer te regelen in een stadion) zijn duurder. Ik wil daar niet aan meebetalen, doe het verdomme maar zonder politie begeleiding.
Ik blijf het belachelijk vinden, dat een stel supporters zich niet kan gedragen en dat ik daarvoor moet betalen. Kijk eens naar een concert in de arena, evenveel mensen daar, veel minder politie aanwezig. Gaat prima.
Dat levert juist geld opquote:Waarom al die flitsers, belachelijk dat er automobilisten te hard rijden, heb ik niks mee te maken als treinreiziger!
Daarom is de benzine zeker ook zo goedkoop nuquote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:56 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
[Knip]
Als er helemaal geen voetbal meer was, was de schatkist minder vol dan nu.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:39 schreef Lod het volgende:
Voetbal is gewoon een kutsport voor mensen met een laag beschavingsniveau.
Jij betaald bovengemiddeld bla blaquote:Op zaterdag 8 maart 2008 03:29 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga er serieus op in:
Betaling van hun. Iedereen betaald ervoor naar gelang hun inkomen. Ik verdien bovengemiddeld, dus ik betaal bovengemiddeld mee aan de inzet bij wedstrijden. Voetbal interesseert mij geenfuck, laat alsjelieft de club/supporters zelf betalen.
Over het leiden van verkeer. Bij evenementen waarbij zo veel mesne aanwezig zijn, kunnen mensen worden ingezet als bijbaantje. Agenten (die blijkbaar nodig zijn om het verkeer te regelen in een stadion) zijn duurder. Ik wil daar niet aan meebetalen, doe het verdomme maar zonder politie begeleiding.
Ik blijf het belachelijk vinden, dat een stel supporters zich niet kan gedragen en dat ik daarvoor moet betalen. Kijk eens naar een concert in de arena, evenveel mensen daar, veel minder politie aanwezig. Gaat prima.
Gelul, de enigen die verdienen aan voetbal zijn de voetballers.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 03:54 schreef TC03 het volgende:
Er worden ook enorm veel inkomsten door voetbal gegenereerd. Sowieso de btw van 20% op alle voetbal-gerelateerde artikelen, en dan zullen er nog wel 1001 belastingen en heffingen zijn waardoor de overheid flink profiteert van een sport die miljoenen mensen bekijken.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:51 schreef Pinball het volgende:
[..]
Gelul, de enigen die verdienen aan voetbal zijn de voetballers.
De overheid betaalt alleen maar, aan politieinzet, schade en noodlijdende clubs. Eventuele inkomsten aan BTW doen helemaal niet ter zake, want als die supporters dat geld ergens anders aan uitgeven gaat er ook BTW naar de staat.
Zegt genoeg over jou.quote:En daarnaast zijn de meeste 'supporters' natuurlijk gewoon mensen met een uitkering, dus ook via die weg betaalt de overheid alleen maar.
Goeie posts, hulde!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:43 schreef FoXje het volgende:
Normale voetbalsupporters bestaan niet. Allemaal tuig. Slotje.
Heb jjij actuele cijfers hiervan, want volgens mij valt het wel heel erg mee hoor, maar ik ben benieuwd. Het zal niet echt miljarden zijn en dan hebben we het pas over een goede inkomstenbron.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jij betaald bovengemiddeld bla bla
Als voetbal er niet meer was zou je merken wat dat met je beurs deed. Den Haag verdient ontzettend aan het voetbal, ondanks de kosten voor de politie.
Waarom zoek jij de cijfertjes niet op? Het is vaak genoeg in de media geweest dat er op het voetbal, ondanks de uitgaven, verdient word.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
Heb jjij actuele cijfers hiervan, want volgens mij valt het wel heel erg mee hoor, maar ik ben benieuwd. Het zal niet echt miljarden zijn en dan hebben we het pas over een goede inkomstenbron.Een paar honderd miljoen, daar komt de overheid z'n bed niet voor uit hoor.
![]()
De enige reden dat Den Haag voetbal op deze manier toestaat, is omdat het een volkssport is en het volk moet je tevreden houden met brood en spelen, zo simpel is het, voor inkomsten kijkt Den Haag heus wel ergens anders naar...bijvoorbeeld de loonbelasting van dat volk dat tevreden wordt gehouden door een simpel spelletje.
Anders heb je een dikke nek en voel je je verheven boven de restquote:Verder moet voetbal natuurlijk kunnen en dat het wat politie-inzet wat kost is verder niet erg...je kan beter al die josties op een zaterdag of zondag in een stadion hebben, dan dat ze rondbanjeren op straat en de terrasjes bezetten voor mensen als ik. De plebs moeten koest gehouden worden.
Vergeet de tabak nietquote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:19 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
Daarom is de benzine zeker ook zo goedkoop nu
En dus zijn alle voetbalsupporters zoals die paar malloten. Werkelijk het domste wat ik ooit gelezen heb. Alleen al het idee dat zoiets in je opkomt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:02 schreef Seneca het volgende:
Typisch ook dat 'mensen' zoals de Kromme ook meteen naar den ouden doosch met scheldwoorden en krachttermen grijpen op het moment dat iemand 'zijn' sport aanvalt
Man, laatste keer dat hier in A'dam een huldiging was van Ajax hebben ze weer de halve binnenstad afgebroken. Ik heb gezien hoe die supporters ruiten ingooiden (met name) oudere mensen lastigvielen en intimideerden, en gewoon in het algemeen de beest uithingen. Op het museumplein telde ik ZES busjes ME'ers, terwijl het plein nog niet half vol was. Ter vergelijking: met koninginnedag was het Museumplein tot de nok toe gevuld, en kon men het blijkbaar af met TWEE busjes ME.
Van mij mogen ze ze allemaal opknopen. Tuig.
Waarom ik de cijfertjes niet opzoek, is omdat jij de claim maakt en jij dus met bronnen moet komen!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:59 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Waarom zoek jij de cijfertjes niet op? Het is vaak genoeg in de media geweest dat er op het voetbal, ondanks de uitgaven, verdient word.
Och valt wel mee hoe dik mijn nek is, maar verheven voel ik me zeker.quote:Anders heb je een dikke nek en voel je je verheven boven de rest
Oh nee, wacht..quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:53 schreef DarkShine het volgende:
[..]Als je het ergens anders uitgeeft dan...
Ik zie geen argumenten, maar wel 2 joekels van taalfouten, en dat zegt weer genoeg over jou.quote:Gast, er komt enorm veel binnen via het voetbal. Hoe je het ook draait, het voetbal word enorm op verdient door de staat.
[..]
Zegt genoeg over jou.
]http://files.datawire.nl/uploads/images/Vu14lMK1in5f59S11ntWKA/Rapport_De_waarde_van_voetbal_DEF.pdf[/quote][/url]quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:27 schreef Mortaxx het volgende:
Kijk eens
[url=http://files.datawire.nl/uploads/images/Vu14lMK1in5f59S11ntWKA/Rapport_De_waarde_van_voetbal_DEF.pdf
Onzin...ik voel me niet onterecht verheven, ik ben verheven!quote:Maar het voelt natuurlijk veel beter om jezelf onterecht verheven te voelen boven het plebs
Triesteling..quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:19 schreef Pinball het volgende:
Ik zie geen argumenten, maar wel 2 joekels van taalfouten, en dat zegt weer genoeg over jou.
Nog geen werkwoord kunnen vervoegen, maar wel denken dat je verstand hebt van de nationale financiën.
'0quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:48 schreef BigKahuna het volgende:
Voetbal is een kutsport, alleen domme mensen houden van voetbal en het gaat ze alleen maar om het rellen!
Dus zonder voetbal zouden al die arme, dom gehouden voetbalfans opeens het licht zienquote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:40 schreef Semisane het volgende:
Er wordt maatschappelijk idd aan verdient, maar dit zijn lang niet enkel overheidsverdiensten. Daarbij zoals ik al eerder aangaf, de verdiensten voor de overheid zijn niet meer dan een x aantal 100 miljoen op een miljardennota.
De meeste van die verdiensten blijven hangen bij bedrijven en particulieren en zal enkel indirect nog wat getaxeerd worden.
Anyways zoals ik al eerder aangaf, voetbal is gewoon nodig, het volk moet tevreden worden gehouden, want die zouden maar wat vervelend worden als ze te veel tijd hadden om na te denken over hun overheid....waarom denk je dat er de laatste jaren steeds meer voetbal op de tv is? De noodzaak om de plebs tevreden te houden is groter dan ooit.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk eens beter naar z'n onderschrift etc.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:50 schreef Semisane het volgende:
[..]
'0
Dat zie je wel aan dit topic...al die voetbalfans rellen er maar wat op los.
Dat is gek, als ik naar een concert ga wordt dat werk gedaan door mensen van het stadion en stewards enzo. Oh wacht, met "uitstroom van mensen" bedoel je dat je 400 zeecontainers en vier peletons ME nodig hebt om die kuthooligans uit elkaar te houden. Right...quote:Hou je eens bij de feiten, meer dan 80 % van de inzet is bedoeld voor het leiden van het verkeer en de in en uitstroom van de mensen. Dat krijg je als je 50.000 mensen op 1 plek hebt.
Ja idd en al die anti-voetbal mensen tonen aan heel beschaafd te zijn, en met goede argumenten hun mening te onderbouwen, zoals mensen met hun intelligentie dat doen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:50 schreef Semisane het volgende:
[..]
'0
Dat zie je wel aan dit topic...al die voetbalfans rellen er maar wat op los.
Ja...wist je dan niet dan? Oh nee je bent vast een voetbalfan.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus zonder voetbal zouden al die arme, dom gehouden voetbalfans opeens het licht zien![]()
Welnee voetbal is helemaal niet leuk...wat gebeurd er nou in zo'n wedstrijd naast het rellen van de fans? Helemaal niks! Ijshockey of Rugby is nog wel aardig, maar wat sporten betreft stopt het wel, nu gladiatoren gevechten niet meer mochten.quote:Voetbal is er omdat veel mensen het leuk vinden, net zoals mensen het leuk vinden om op een terrasje te zitten of naar een concert te gaan.
quote:Wel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:59 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ja idd en al die anti-voetbal mensen tonen aan heel beschaafd te zijn, en met goede argumenten hun mening te onderbouwen, zoals mensen met hun intellegentie dat doen.
Ik negeerde dat gewoon even confortabel.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:54 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Kijk eens beter naar z'n onderschrift etc..
Liever voetbalsupporter, dan een infantiele kleuter. Mijn god.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:01 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja...wist je dan niet dan? Oh nee je bent vast een voetbalfan.![]()
[..]
Welnee voetbal is helemaal niet leuk...wat gebeurd er nou in zo'n wedstrijd naast het rellen van de fans? Helemaal niks! Ijshockey of Rugby is nog wel aardig, maar wat sporten betreft stopt het wel, nu gladiatoren gevechten niet meer mochten.
Terasje en/of concert is natuurlijk niet te vergelijken met sport, die eerste twee zijn natuurlijk verheven...voor verheven mensen...zoals ik.![]()
[..]
Wel!![]()
Waar zie jij ALLE supporters staan?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:11 schreef Happel het volgende:
[..]
En dus zijn alle voetbalsupporters zoals die paar malloten. Werkelijk het domste wat ik ooit gelezen heb. Alleen al het idee dat zoiets in je opkomt.
Als die 'kutsport' al de best beoefende sport ter wereld is, hoe pauper moeten die andere sporten dan wel niet zijn?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:39 schreef Lod het volgende:
Je maakt nergens onderscheid tussen supporters en hebt het alleen maar over tuig, wat dus indirect slaat op alle supporters, want we hebben het hier over voetbal.quote:
Clubs kunnen er weinig aan doen, omdat de meeste strafbare feiten buiten het stadion plaatsvinden. Hooligans zoeken de confrontatie ook niet op in het stadion, maar er ver buiten (ajax en nac in katwijk, Feijenoord in Enschede en Arnhem, Psv in Utrecht, etc etc). Het is ook geen probleem van de clubs, maar van de maatschappij.quote:Feit is wel dat voetbalclubs systematisch weigeren iets te doen aan deze 'kleine groep die het verpest voor de rest' (het lijken wel Marokkanen zeg). Zolang ze daar niks aan doen moeten de club maar bloeden vind ik. Nu is het de maatschappij die bloedt.
Er worden steeds meer maatregelen genomen, alleen zal jij daar nooit wat van merken.quote:Je hoeft voetbal van mij echt niet te verbieden hoor, want er zijn meer dan genoeg normale voetbalsupporters die gewoon op een normale manier van het spelletje kunnen genieten. Maar er is een groep mensen die het systematisch verziekt door alles kort en klein te slaan, en daar wordt niks tegen gedaan. Alleen maar omdat het geld op zou brengen. Dat is toch schandalig?
Niet eens, eerder ICT-nerds, die sporten niet eensquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Allemaal van die korfbal huillie's hier.
Ik vermoed toch dat de economie iets meer op informatietechnologie draait dan op voetbal. Dwaasquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Niet eens, eerder ICT-nerds, die sporten niet eens.
Vooral de ICT MBO niveau 2 wankers in dit topic.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat de economie iets meer op informatietechnologie draait dan op voetbal. Dwaas
Wil niet zeggen dat stijve bleke ventjes met een dikke pizza-pens kritiek mogen hebben op sportieve mensen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat de economie iets meer op informatietechnologie draait dan op voetbal. Dwaas
Tsssquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Dan ben je geen IT-nerd maar een IT-erquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Tsss
Ik ben IT-Nerd, sport en ben voetbalhooligan.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je hoeft voetbal van mij echt niet te verbieden hoor, want er zijn meer dan genoeg normale voetbalsupporters die gewoon op een normale manier van het spelletje kunnen genieten. Maar er is een groep mensen die het systematisch verziekt door alles kort en klein te slaan, en daar wordt niks tegen gedaan. Alleen maar omdat het geld op zou brengen. Dat is toch schandalig?
Voetbal is een enorme industrie die duizenden mensen werk biedt. Verder kijken er elke zondagavond meer dan een miljoen mensen naar voetbal, en als er Champions League-voetbal is kijken er ook rond de miljoen mensen naar zo'n wedstrijd op de publieke omroep (waar in de rust 15 minuten lang reclame is). Ik zie niet in hoe dit géén geld op kan leveren voor de staat.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:51 schreef Pinball het volgende:
[..]
Gelul, de enigen die verdienen aan voetbal zijn de voetballers.
De overheid betaalt alleen maar, aan politieinzet, schade en noodlijdende clubs. Eventuele inkomsten aan BTW doen helemaal niet ter zake, want als die supporters dat geld ergens anders aan uitgeven gaat er ook BTW naar de staat.
En daarnaast zijn de meeste 'supporters' natuurlijk gewoon mensen met een uitkering, dus ook via die weg betaalt de overheid alleen maar.
En jij opent een topic met "kortzichtig" in de titel. Damn, jij bent stupide.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:21 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat stijve bleke ventjes met een dikke pizza-pens kritiek mogen hebben op sportieve mensen.
Wel newyorkers hequote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:21 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat stijve bleke ventjes met een dikke pizza-pens kritiek mogen hebben op sportieve mensen.
Hehe ik doe ook ICT en kijk elke zondag voetbal en ja ik baal ook kut politie nu gaat morgen niet door.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Heb ik een gevoelig snaartje geraakt ofzo?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Liever voetbalsupporter, dan een infantiele kleuter. Mijn god.
Ja vind jij, jij houd zeker van dammen jij bent ook zeker zo'n figuur dat niet uitgaat omdat er dronken mongolen rond lopenquote:
Ja! Maar gelukkig las ik net dat ICT-nerds erger zijn....jij bent er zo één zeker?quote:
Heu, nee sorry. ICT is zelfs nog wel een stukje erger dan voetbalquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:49 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja! Maar gelukkig las ik net dat ICT-nerds erger zijn....jij bent er zo één zeker?
Dus ik die in ICT zit en voetbal kijk is ergste soort mens op aarde.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Heu, nee sorry. ICT is zelfs nog wel een stukje erger dan voetbal
Dát is je reinste bullshit.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:56 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Van dit soort puisterige nerdjes dus.
Hou je eens bij de feiten, meer dan 80 % van de inzet is bedoeld voor het leiden van het verkeer en de in en uitstroom van de mensen. Dat krijg je als je 50.000 mensen op 1 plek hebt.
En natuurlijk zitten er een paar debielen tussen, maar die heb je ook bij het uitgaan. Bovendien is het de fout van de regering dat de clubs deze 'mensen' geen meldplicht mag opleggen, waardoor ze alsnog de stad etc. inkunnen.
Voor de rest : nerdjes, jullie betalen die inzet niet, je vergeet zeker dat de clubs en de supporters zelf ook honderden miljoenen aan belasting betalen. In feit profiteren de nerdjes dus van de voetbalclubs. Als er helemaal geen voetbal meer was, was de schatkist minder vol dan nu.
Cricket? Mijn god, als er een sport suf is.... Er wordt amper bewogen!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:43 schreef Ruiseart het volgende:
Voetbal is stront! Ik kijk liever cricket
Ouders aan de zijlijn, achter een balletje aan hollen, vetta hap in de kantine, stadions met volwassen mannen die idolaat zijn van een kinderspelletje, mannen op tv die oeverloos praten over een spel ipv zaken die er toe doen in deze wereld. Voetballers zijn mensen die niets in hun leven presteren, maar wel miljoenen verdienen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 07:39 schreef Lod het volgende:
Uitgaan moet je eigenlijk ook niet op zaterdag doen, maar dat vergeef ik je. Jij bent natuurlijk het biergooiende, skihut-muziek meeschreeuwende type? Dat zou het plaatje wel compleet maken namelijkquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:15 schreef Just_4_fun het volgende:
[..]
Dus ik die in ICT zit en voetbal kijk is ergste soort mens op aarde.
Oja ik hou ook van uitgaan op zaterdag
Bah mensen zoals jij
Hou zelf niet zo van ski-hut muziek, maar af en toe in een kroeg ofzo met wat bier waarom nietquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:25 schreef Nobu het volgende:
[..]
Uitgaan moet je eigenlijk ook niet op zaterdag doen, maar dat vergeef ik je. Jij bent natuurlijk het biergooiende, skihut-muziek meeschreeuwende type? Dat zou het plaatje wel compleet maken namelijk
Wat een kortzichtigheid, blijf jij maar lekker in je bekrompen wereldje.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:21 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Ouders aan de zijlijn, achter een balletje aan hollen, vetta hap in de kantine, stadions met volwassen mannen die idolaat zijn van een kinderspelletje, mannen op tv die oeverloos praten over een spel ipv zaken die er toe doen in deze wereld. Voetballers zijn mensen die niets in hun leven presteren, maar wel miljoenen verdienen.
M.a.w: voetbal is een bezigheid voor mensen met een uitzichtloos bestaan. I.t.t muziek of kunst is het ook inferieur, met name omdat anderen die er niet van houden er constant mee worden lastig gevallen in deze maatschappij.
Dat is symptoombestrijding. Het is schandalig dat er iedere keer een hele politiemacht op de been moet komen om steeds dezelfde mensen onder de duim te houden. Waarom geven ze die hooligans geen levenslang stadionverbod?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
![]()
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Je spreekt jezelf hier toch gigantisch tegen? Er wordt wat tegen gedaan door veel politie in te zetten, en met succes. Er wordt nagenoeg nooit gereld. Per seizoen worden er 306 wedstrijden gespeeld voor de competitie. Als het vijf keer op rellen uitdraait is het veel. Er wordt dan in maarliefst 1,6% van de gevallen gereld, waarbij de mate van hoe ernstig de rellen zijn niet meegerekend wordt. Dingen als 'binnensteden kort en klein slaan' gebeuren dan ook zelden. Maar wel te vaak natuurlijk. Maar er wordt genoeg genoeg aan gedaan, dus ik snap jouw probleem niet.
Volgens mij werkt het bij jou andersom. Je mag geen kritiek hebben op sportieve mensen, anders ben je een bleek stijf ventje met een dikke pizza-pens.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:21 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
blablablaquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:21 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Ouders aan de zijlijn, achter een balletje aan hollen, vetta hap in de kantine, stadions met volwassen mannen die idolaat zijn van een kinderspelletje, mannen op tv die oeverloos praten over een spel ipv zaken die er toe doen in deze wereld. Voetballers zijn mensen die niets in hun leven presteren, maar wel miljoenen verdienen.
M.a.w: voetbal is een bezigheid voor mensen met een uitzichtloos bestaan. I.t.t muziek of kunst is het ook inferieur, met name omdat anderen die er niet van houden er constant mee worden lastig gevallen in deze maatschappij.
Nee hoor. Ik gooi jullie op een hoop, net zoals jullie dat bij mij doen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het bij jou andersom. Je mag geen kritiek hebben op sportieve mensen, anders ben je een bleek stijf ventje met een dikke pizza-pens.
Ach gut, waar zie je mij alle voetbalsupporters op een hoop gooien dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:20 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik gooi jullie op een hoop, net zoals jullie dat bij mij doen.
Mensen die de buitenspelval niet begrijpenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:21 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Lees nog eens goed rond? Alle voetbalsupporters worden hier als dom, geweldadig en simpel neergezet, lees eens op de FP de reacties. De anti-Marokkanen reacties zijn er niets bijquote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ach gut, waar zie je mij alle voetbalsupporters op een hoop gooien dan?
Omdat de echte hooligans niet voor en na een wedstrijd elkaar opzoeken, maar die spreken gewoon ergens af. Bovendien krijgen die als ze gepakt worden echt wel een levenslang stadionverbod, maar zoveel wordt er niet gereld, dus er zijn ook niet veel symptonen te bestrijden. Het is niet schandalig, het is gewoon realiteit. In de grote steden is ook meer politie op straat dan in Friesland, huil daar ook eens over.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is symptoombestrijding. Het is schandalig dat er iedere keer een hele politiemacht op de been moet komen om steeds dezelfde mensen onder de duim te houden. Waarom geven ze die hooligans geen levenslang stadionverbod?
Wie?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb Blight geeneens gezien in dit topic.Dé voetbalfan.
Als je heel eerlijk bent moet je toegeven dat toch wel veel voetbal supporters een beetje tokkie-volk is. Ik ging in het verleden graag naar een hardcore feestje, heel leuk allemaal, maar daar komt ook dat simpele volk.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:23 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Lees nog eens goed rond? Alle voetbalsupporters worden hier als dom, geweldadig en simpel neergezet, lees eens op de FP de reacties. De anti-Marokkanen reacties zijn er niets bij.
En ik werd in zoveel topics als patserig ordinair VMBO-kereltje neergezet omdat ik kritiek had op de sociaal zwakkeren in onze samenleving. Niet zo zeuren als ik dan met vooroordelen terug ga smijten.
Natuurlijk ga ik zeuren als je die vooroordelen over je persoontje op die manier gaat zitten bevestigen. Dat 'ja maar mama, zij doen het ook!' gejank is een intellectueel zoals jij (:') ) onwaardig.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:23 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Lees nog eens goed rond? Alle voetbalsupporters worden hier als dom, geweldadig en simpel neergezet, lees eens op de FP de reacties. De anti-Marokkanen reacties zijn er niets bij.
En ik werd in zoveel topics als patserig ordinair VMBO-kereltje neergezet omdat ik kritiek had op de sociaal zwakkeren in onze samenleving. Niet zo zeuren als ik dan met vooroordelen terug ga smijten.
Was dat maar waar, dat zou me meer interesseren dan het salaris van een stel huilsmurfen. Goed tegen de vergrijzing én dat stel gristenhonden uit het kabinetquote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:40 schreef Scaurus het volgende:
Sterven er oude heertjes of valt het kabinet als Feyenoord en Ajax niet spelen?
De sportcultuur in een notendop; de bier- en pizza (bitterbal-) buiken die zeiken op de prestaties/strategie/schoonheid van het spel van hetgeen op televisie is.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:21 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook behoorlijk krom onder je verkalkte hersenpan.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:56 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Van dit soort puisterige nerdjes dus.
Hou je eens bij de feiten, meer dan 80 % van de inzet is bedoeld voor het leiden van het verkeer en de in en uitstroom van de mensen. Dat krijg je als je 50.000 mensen op 1 plek hebt.
En natuurlijk zitten er een paar debielen tussen, maar die heb je ook bij het uitgaan. Bovendien is het de fout van de regering dat de clubs deze 'mensen' geen meldplicht mag opleggen, waardoor ze alsnog de stad etc. inkunnen.
Voor de rest : nerdjes, jullie betalen die inzet niet, je vergeet zeker dat de clubs en de supporters zelf ook honderden miljoenen aan belasting betalen. In feit profiteren de nerdjes dus van de voetbalclubs. Als er helemaal geen voetbal meer was, was de schatkist minder vol dan nu.
Als iemand een hekel heeft aan hooligans, dan is het de Kromme wel. Weet waar je over praat.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:18 schreef blonchi het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook behoorlijk krom onder je verkalkte hersenpan.
Ik ben een groot voetballiefhebber. En toch vind ik het van de zotte dat bij zogenaamde risicowedstrijden steeds de politie in groten getale (vaak mét M.E.) moet opdraven.
Wáren het maar een páár debielen, maar dat is nog altijd het dertigvoud van een gemiddelde discohooligan.
Ze hadden een jaar of 25 geleden al gericht mogen schieten op dat nutteloze tuig.
Wat een waardeloze argumenten. Club- en voetballiefde zit niet in je vuisten of in het slopen van complete binnensteden en treincoupés.
Achterlijke lutser
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Als iemand een hekel heeft aan hooligans, dan is het de Kromme wel. Weet waar je over praat.
Je moet mij hebben.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Als iemand een hekel heeft aan hooligans, dan is het de Kromme wel. Weet waar je over praat.
Je moet mij hebben.
Reageer liever op de feiten, alvorens jezelf belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Je moet mij hebben.
Briljant dat je dit bedacht hebt gastquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:57 schreef Semisane het volgende:
Voetbal is gewoon een watjes sport...het is in alles een "net-niet-sport".
Er worden soms spelers onderuitgeschoffelt, maar het mag net weer niet, dus zo hard en spectaculair als Aussie Rules Football wordt het nooit...
Vechten doen voetballer ook soms, maar het mag weer niet niet, dus zo bruut als ijshockey wordt het ook nooit....
Een schouderduw mag, maar oh wee als het allemaal te wild is, dus zo fysiek als Rugby gaat ook al niet lukken...
1 doelpunt per 90 minuten en daar wordt de gemiddelde fan nog blij van ook, zoveel aktie als Basketbal zit er ook al niet in...
Goed hèquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:58 schreef Emimich het volgende:
[..]
Briljant dat je dit bedacht hebt gast
Volgens mij kan jij beter gaan kijken naar vechtsporten i.pv. balsportenquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:57 schreef Semisane het volgende:
Voetbal is gewoon een watjes sport...het is in alles een "net-niet-sport".
Een ware vechtsporter streeft immers naar schoonheid, naar perfectie. Hij beoefent geen sport, maar een kunst. Nee, dan voetbal. Allemaal hard achter de bal aanhollen en elkaar verrot schoppen. Barbarij!quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Volgens mij kan jij beter gaan kijken naar vechtsporten i.pv. balsporten
Uhhuh, allemaal. ALLEMAAL inderdaadquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:27 schreef Scaurus het volgende:
Een ware vechtsporter streeft immers naar schoonheid, naar perfectie. Hij beoefent geen sport, maar een kunst. Nee, dan voetbal. Allemaal hard achter de bal aanhollen en elkaar verrot schoppen. Barbarij!
Nee hoor, want de sporten die ik opnoemde Aussie rules, Rugby, Icehocky en Basketball hebben wat ik zoek in sport. Fysiek, bruut, aktie, hard enz...en ergens daartussen een bal, balachtig iets, puck.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij beter gaan kijken naar vechtsporten i.pv. balsporten
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Bij voetbal word je beloond om het watje uit te hangen en toneel te spelen - hoe vaak zie je wel niet een speler schreeuwend van de pijn over het gras rollen, om vervolgens in een seconde weer op te staan omdat de scheids het toch niet ziet...quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:42 schreef Semisane het volgende:
Nee hoor, want de sporten die ik opnoemde Aussie rules, Rugby, Icehocky en Basketball hebben wat ik zoek in sport. Fysiek, bruut, aktie, hard enz...en ergens daartussen een bal, balachtig iets, puck.![]()
Dus omdat er met koninginnedag veel politie aanwezig is, is het niet raar dat het bij voetbal ook zo is?quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een ophef allemaal.
Elke dag vinden er meer verkeers-gerelateerde geweldsmisdrijven plaats dan dat er bij voetbalwedstrijden iets gebeurt.
Er vinden elk weekend door het hele land meer vechtpartijen en vandalisme plaats in het uitgaansleven dan bij voetbalwedstrijden.
Ooit eens met koninginnedag in een grote stad geweest? Dan is er meer politie en ME op de been dan bij een voetbalwedstrijd.![]()
Verder is voetbal voor heel veel mensen gewoon een grote hobby waarbij sommigen zich sterk identificeren en verbonden voelen met de club zoals sommigen dat ook hebben met hun automerk, of voorkeur voor muziek. De ene gaat naar een concert, en de ander gaat naar een voetbalwedstrijd, soms al van kinds af aan.![]()
Nogal simpel om te denken dat de voorliefde voor voetbal gerelateerd zou zijn aan een beperkt IQ en/of lage sociale klasse.
Zegt ie dat dan? Hij laat slechts zien dat het een maatschappelijk probleem is, geen voetbalprobleem. Waar veel mensen zijn, komen problemen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dus omdat er met koninginnedag veel politie aanwezig is, is het niet raar dat het bij voetbal ook zo is?
En elk weekend meer vechtpartijen en vandalisme plaats in het uitgaansleven dan bij voetbalwedstrijden, ja dat is ze geraden ook. Als dat niet zo was dan mag je per direct elke hooligan een nekschot geven. Omdat in het uitgaansleven vechtpartijen plaatsvinden is nog geen reden dat dat ook bij een voetbalwedstrijd mag gebeuren, je doet net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
'Als een voetbalfan'quote:Als elke andere sportfan zich zal gedragen als een voetbalfan dan word alles een enorme chaos.
Omdat het een extreem populaire sport is in Nederland?quote:Hoe verklaar je dan dat voetbal een van de weinige, misschien wel de enige sport is, waarbij zoveel politie op de been is om het in goede banen te leiden?
Zie hierboven dus. Het EK schaatsen wordt misschien bezocht door 8000 mensen, en schaatsen is bovendien niet gerelateerd aan steden in tegenstelling tot de voetbalclubs. Kom je weer bij het maatschappelijke probleem uit.quote:Als er ergens een EK schaatsen is zie je geen rellen.
Ga toch weg met je semi-intelligente gelul johquote:Als ik je mening zo lees snap je er echt geen kloot van, het is en blijf gewoon niet normaal hoe het er aan toe gaan, daar is geen discussie over mogelijk en als dit wat je hebt getypt serieus je mening is heb ik des te meer reden om te denken dat voorliefde voor voetbal gerelateerd is met een laag IQ.
Ga zelf toch weg man, als er jaar in jaar uit, elke keer weer rellen zijn ivm voetbal is het niet meer generaliseren, dan is het gewoon de waarheid. En wat heeft populariteit te maken met rellen ed? Er zijn genoeg sporten in andere landen die net zoveel fans hebben maar met een stuk minder problemen verlopen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:59 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
'Als een voetbalfan'. Geef mij eens een beschrijving van 'de voetbalfan'. Als elke moslim zich zou gedragen als een terrorist, zou het ook een zooitje zijn.
[..]
Omdat het een extreem populaire sport is in Nederland?
[..]
[..]
Ga toch weg met je semi-intelligente gelul joh. Eerst andere mensen van domheid beschuldigen, en daarna lekker gaan generaliseren.
Ik zeg niet dat het 'normaal' is dat er politie-inzet nodig is, het liefste zou je politie-inzet helemaal niet nodig hebben uiteraard, al is dat een utopie. Al is het alleen al om de bezoekers-toestroom in goede banen te leiden. Ik wil het ook niet goedpraten, maar ik constateer slechts dat het een maatschappelijk probleem betreft en dat het geweld bij voetbal verhoudingsgewijs ontzettend wordt opgeklopt als je kijkt wat er bij koninginnedag aan politie nodig is, of wat er in het uitgaansleven ieder weekend in elke gemeente gebeurt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dus omdat er met koninginnedag veel politie aanwezig is, is het niet raar dat het bij voetbal ook zo is?
En elk weekend meer vechtpartijen en vandalisme plaats in het uitgaansleven dan bij voetbalwedstrijden, ja dat is ze geraden ook. Als dat niet zo was dan mag je per direct elke hooligan een nekschot geven. Omdat in het uitgaansleven vechtpartijen plaatsvinden is nog geen reden dat dat ook bij een voetbalwedstrijd mag gebeuren, je doet net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Als elke andere sportfan zich zal gedragen als een voetbalfan dan word alles een enorme chaos.
Hoe verklaar je dan dat voetbal een van de weinige, misschien wel de enige sport is, waarbij zoveel politie op de been is om het in goede banen te leiden?
Als er ergens een EK schaatsen is zie je geen rellen.
Als ik je mening zo lees snap je er echt geen kloot van, het is en blijf gewoon niet normaal hoe het er aan toe gaan, daar is geen discussie over mogelijk en als dit wat je hebt getypt serieus je mening is heb ik des te meer reden om te denken dat voorliefde voor voetbal gerelateerd is met een laag IQ.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het 'normaal' is dat er politie-inzet nodig is, het liefste zou je politie-inzet helemaal niet nodig hebben uiteraard, al is dat een utopie. Al is het alleen al om de bezoekers-toestroom in goede banen te leiden. Ik wil het ook niet goedpraten, maar ik constateer slechts dat het een maatschappelijk probleem betreft en dat het geweld bij voetbal verhoudingsgewijs ontzettend wordt opgeklopt als je kijkt wat er bij koninginnedag aan politie nodig is, of wat er in het uitgaansleven ieder weekend in elke gemeente gebeurt.
Het is dus zeker niet zo dat geweld iets is dat specifiek aan de voetbalbezoekers kan worden toegeschreven en dat het nergens anders plaatsvindt.
Dan vergeet ik nog dat het vaak dezelfde kleine groep mensen zijn die de confrontatie met anderen zoeken, zowel in het uitgaansleven als in de 'voetbalwereld'.
Maar als er voetbalgeweld plaatsvindt dan staan meteen alle kranten vol en praat heel Nederland er weer over, en een aantal vechtpartijen in het plaatselijke uitgaanscentrum is allang geen nieuws meer, dus daar kijken we niet meer van op en is er dus ook niet zoveel ophef over.
Als het voetbalgeweld weer breed wordt uitgemeten in de media dan lijkt het meteen een probleem van nationaal belang en heeft iedereen er een mening over, en er moeten ook (voorzorgs)maatregelen tegen worden genomen, maar veelal draven mensen daarin door in de waan van de dag en in hun emotie, terwijl het uitgaansgeweld wellicht een veel groter maatschappelijk probleem is en waar veel meer mensen mee te maken hebben. Maar daar hoor je niks over.
Conclusie: het gezeik op voetbalsupporters en voetbalgeweld is dus veelal hypocriet gelul van mensen die niet weten waar ze het over hebben omdat ze nog nooit een wedstrijd hebben bezocht en niet logisch nadenken waardoor ze menen de voetballiefhebber te moeten stigmatiseren.![]()
quote:maar veelal draven mensen daarin door in de waan van de dag en in hun emotie
'Elke keer weer'quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ga zelf toch weg man, als er jaar in jaar uit, elke keer weer rellen zijn ivm voetbal is het niet meer generaliseren, dan is het gewoon de waarheid.
quote:En wat heeft populariteit te maken met rellen ed? Er zijn genoeg sporten in andere landen die net zoveel fans hebben maar met een stuk minder problemen verlopen.
Welke beelden/verhalen? Die je 3 jaar geleden een keer zag op TV?quote:De beschrijving van een voetbalfan, normaal gesproken zeg ik een vrolijk iemand die naar een sport kijkt die hij/zij leuk vind, maar als ik de beelden/verhalen mag geloven zijn er genoeg mensen bij die niet eens daarbij in de buurt komen.
Waarom? Wie bepaald dat?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:48 schreef Pinball het volgende:
[..]
Appels en peren.
Je moet voetbalgeweld niet vergelijken met uitgaansgeweld, maar met eh.. hockeygeweld (), honkbalgeweld en concertgeweld.
Bijna iedereen die naar een stadion gaat heeft ook lol in het bezoeken van voetbal zonder elkaar de hersenen in te slaan.quote:Oh nee, die woorden bestaan helemaal niet, want daar kunnen mensen wel lol hebben zonder elkaar de hersens in te slaan.
Bron? Cijfers? Feiten?quote:En dat uitgaansgeweld wordt overigens 9 van de 10 keer veroorzaakt door dezelfde kansarme tokkies die ook in/rond het stadion de zaak verneuken.
Nogmaals, 99 % gaat gewoon naar het stadion voor een leuke middag en gaat niet op de vuist voor een spelletje, wat het idd is.quote:Mooi gesproken, in een voetbaltopic.![]()
Hahaha, volwassen mannen die huilen om dat 11 mensen die ze niet kennen minder vaak het net heben geraakt dan 11 anderen die ze ook niet kennen. En dan gaan vechten.
Dus jij wilt beweren dat er een afgelopen 10 jaar een jaar is geweest waarin geen rellen ivm voetbal zijn voorgekomen.... dream on..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:54 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
'Elke keer weer'. Gast, lul gewoon niet over dingen waar je niets van weet.
[..]![]()
![]()
. Vast jongen, hockey trekt ook elke week miljoenen kijkers
.
[..]
Welke beelden/verhalen? Die je 3 jaar geleden een keer zag op TV?
Dat heet gezond verstand, omdat je anders alles wel kan bagatelliseren door naar het geweld in een of andere oorlog te verwijzen.quote:
Dat zie je toch meteen aan die shirtjes en sjaals.quote:Bron? Cijfers? Feiten?
[..]
www.minbzk.nlquote:Anders gezegd, in het seizoen 2004-2005 zijn bijna 230 politieambtenaren voltijds, gedurende het gehele kalenderjaar, ingezet ten behoeve van de wedstrijden in het betaald voetbal. Dat is 1 op de 156 politieambtenaren. De kosten van deze inzet van politie bedragen ruim ¤ 21 mln.
Oja, dom, iedereen met een sjaal heeft automatisch het IQ van <80, dat was ik even vergeten.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:37 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat zie je toch meteen aan die shirtjes en sjaals.
Tuurlijk, niemand kan je toch dwingen er te van houden?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:24 schreef Syheriat het volgende:
Ik klaag ook niet over voetbal, heb er alleen zelf niets mee. Mag dat wel?
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:44 schreef Pinball het volgende:
[..]
www.minbzk.nl
Laat die voetballers eerst maar eens beginnen met zèlf betalen van de politie die het mogelijk maakt dat ze zoveel verdienen. Dan kan die 21 miljoen alvast naar onderwijs of zo, als je een gemiddeld voetbaltopic leest blijkt dat wel nodig.
Kutnerd, heb je geen LAN-party vandaag ofzo?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:33 schreef Tournesol het volgende:
Ik zeg verbieden dat voetbal. Alleen maar gezeik mee. Ze kunnen never nooit normaal doen.
Is er trouwens een soort van anti-voetbal organisatie die zich sterk maakt voor het verbieden ervan? Daar zou ik me graag voor inzetten.
Dit seizoen is er nog geen enkele keer gereld.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dus jij wilt beweren dat er een afgelopen 10 jaar een jaar is geweest waarin geen rellen ivm voetbal zijn voorgekomen.... dream on..
Tevens is de wereld groter dan alleen Nederland, in sommige landen is voetbal net zo'n kleine kutsport als cricket bijvoorbeeld hier is. Ik ken mensen die in het verleden genoeg rellen hebben meegemaakt en dit ook gefilmt hebben, dus dat zijn de beelden waar ik op doel.
Wie is 'ze'? Hoe vaak is 'never nooit'? Er wordt bijna nooit echt ernstig gereld. De laatste keer was bij Feyenoord - Ajax twee of drie jaar geleden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:33 schreef Tournesol het volgende:
Ik zeg verbieden dat voetbal. Alleen maar gezeik mee. Ze kunnen never nooit normaal doen.
Is er trouwens een soort van anti-voetbal organisatie die zich sterk maakt voor het verbieden ervan? Daar zou ik me graag voor inzetten.
Meh, als zij het leuk vinden moedig ik ze van harte aan van te genieten. Maargoed, ik begrijp er zelf geen hol van. Snap voornamelijk niet waarom je je kan identificeren met een club, alsof het iets heeft waardoor het bij je pastquote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:28 schreef Agiath het volgende:
[..]
Tuurlijk, niemand kan je toch dwingen er te van houden?
Ik kan ook nog wel begrijpen dat je de sport niks vind en het zelfs haat...
Maar om nou iedereen die het wel leuk vind te omschrijven als dom, homo, geldverspillende tokkie's etc. gaat gewoon te ver.
Dat is altijd al geweest hoor..quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:54 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Jammer dat we in een tijd leven waarin iedereen is geblinddoekt door angst en vooroordelen, inplaats van nieuwsgierigheid en interesse. Dan zou het met allochtonen hier ook een stuk beter werken.
Internet heeft het toch wel erger gemaakt. Twin Towers al helemaalquote:
Ijshockey trekt idd elke week miljoenen kijkers ja...net als honkbal, American Football..wat is je punt precies?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:54 schreef De.Kromme het volgende:![]()
![]()
. Vast jongen, hockey trekt ook elke week miljoenen kijkers
.
De verklaring is simpel. Voetbal is een vervanger van oorlog. Waar je vroeger als angry young man tekende voor het oorlog om daar je agressie te uiten, ben je nu veroordeeld tot het passief toekijken hoe 22 man met elkaar oorlogvoeren. Daar een beetje man zich moeilijk afzijdig kan houden van oorlog, ontstaan er rellen: de voetbalsupporters willen net als de voetballers de tegenpartij verslaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:20 schreef Semisane het volgende:
Waarom dus er nou zoveel geweld moet zijn tussen voetbalfans in voornamelijk Europa, al kunnen ze er ook wel wat van in Zuid-Amerika, dat klopt is me echt een raadsel, want bij sporten die net zoveel of zelfs meer mensen naar aan stadion trekken, schijnt het wel zonder geweld te kunnen.
quote:
TerugVindtArgumentquote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ijshockey trekt idd elke week miljoenen kijkers ja...net als honkbal, American Football..wat is je punt precies?
Ook wellicht grappig om te weten is dat elk jaar de Aussie rules football final game bezocht wordt door meer dan 100.000 man, in 1 stadion....ik denk dat je niet eens 1 hand nodig hebt om de keren te tellen waarbij er rellen zijn geweest. En aan de drank kan het niet liggen bij aussies.
Dus het kan best hoor, sport en geen geweld, enkel heerst er een bepaald idee bij voetbal, dat je geweld tussen de fans niet kan voorkomen, maar dat zit dus eigenlijk gewoon tussen de oren van die "fans" zelf.
Als je bijvoorbeeld naar een American football wedstrijd zou gaan, zou je zien hoe relaxed de mensen daar zijn...voor de wedstrijd buiten het stadion een beetje BBQ-en, biertje er bij en ben jij voor de andere partij? Geen probleem....alleen krijg je dan geen biertje.En je zal hooguit een beetje discusseren over welk team beter is, maar wederom...geweldadigheid? Het zal de laatste 50 jaar nauwelijks op 1 hand te tellen zijn.
Waarom dus er nou zoveel geweld moet zijn tussen voetbalfans in voornamelijk Europa, al kunnen ze er ook wel wat van in Zuid-Amerika, dat klopt is me echt een raadsel, want bij sporten die net zoveel of zelfs meer mensen naar aan stadion trekken, schijnt het wel zonder geweld te kunnen.
Oh ja...extra note: Bij koninginnendag in A'dam is er idd behoorlijk wat politie op de been, maar wees eerlijk, dan heb je het wel over publiekcijfers die vele malen groter zijn dan een wedstrijd PSV/Ajax, om maar wat te noemen.
Het gaat erom dat die poltiemensen er wel zijn, maar nog niet in actie hoeven te komen. Doordat ze er zijn, hoeven ze niet in actie te komen. Ik durf er mijn beide handen onder te verwedden dat wanneer je de politiemacht bij mgrote wedstrijden opheft, er rellen vallen, waarbij gewonden vallen, minimaal.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:36 schreef MaatjeTho het volgende:
Al die anti-voetballers kunnen het ook alleen maar over rellen hebben he...![]()
Veel ernstige dingen qua geweld bij voetbalwedstrijden gebeuren er toch niet in Nederland, maar blijkbaar denken velen dat er wekelijks honderden mensen met elkaar op de vuist gaan voor hun club![]()
Als er ooit ergens een agentje aan te pas moet komen wordt dat vaak nogal opgeblazen door de media, die vrij snel spreken van 'rellen' en 'hooligans'... Ik heb geen seizoenskaart maar ik ga vaak genoeg naar wedstrijden om te zien dat er vrij weinig gebeurd en de aanwezig politie vaak ook niet veel nuttigs aan het doen is.
Lichte kickquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:16 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die poltiemensen er wel zijn, maar nog niet in actie hoeven te komen. Doordat ze er zijn, hoeven ze niet in actie te komen. Ik durf er mijn beide handen onder te verwedden dat wanneer je de politiemacht bij mgrote wedstrijden opheft, er rellen vallen, waarbij gewonden vallen, minimaal.
Komt het door het aantal mensen wat er staat? Waarom kan het dan bij een concert wél vreedzaam gaan?
Komt het door de rivaliteit? Waarom kan het dan bij ander sporten wél?
Je kunt nu wel zeggen dat jij niet denkt dat die rellen bij een topwedstrijd zonder poltie gebeuren. Maar zeg eens eerlijk: denk jij dat wanneer bij Psv - Ajax morgen de poltie zou staken en de wedstrijd wel doorgaat er hélemaal niks gebeurd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |