abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2008 @ 02:56:43 #1
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57237215
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 02:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
mooi zo, liefst een heel jaar wedstrijdstaken, misschien kunnen die zogenaamde supporters dan wat normaler doen ipv alles slopen WAARDOOR er juist politie nodig is.....dat is al belachelijk dat er zoveel politie nodig is bij voetbalwedstrijden
Van dit soort puisterige nerdjes dus .

Hou je eens bij de feiten, meer dan 80 % van de inzet is bedoeld voor het leiden van het verkeer en de in en uitstroom van de mensen. Dat krijg je als je 50.000 mensen op 1 plek hebt.

En natuurlijk zitten er een paar debielen tussen, maar die heb je ook bij het uitgaan. Bovendien is het de fout van de regering dat de clubs deze 'mensen' geen meldplicht mag opleggen, waardoor ze alsnog de stad etc. inkunnen.

Voor de rest : nerdjes, jullie betalen die inzet niet, je vergeet zeker dat de clubs en de supporters zelf ook honderden miljoenen aan belasting betalen. In feit profiteren de nerdjes dus van de voetbalclubs. Als er helemaal geen voetbal meer was, was de schatkist minder vol dan nu.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 03:23:20 #2
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_57237393
Toptopic.
2000 light years from home
pi_57237442
Ik ga er serieus op in:

Betaling van hun. Iedereen betaald ervoor naar gelang hun inkomen. Ik verdien bovengemiddeld, dus ik betaal bovengemiddeld mee aan de inzet bij wedstrijden. Voetbal interesseert mij geenfuck, laat alsjelieft de club/supporters zelf betalen.

Over het leiden van verkeer. Bij evenementen waarbij zo veel mesne aanwezig zijn, kunnen mensen worden ingezet als bijbaantje. Agenten (die blijkbaar nodig zijn om het verkeer te regelen in een stadion) zijn duurder. Ik wil daar niet aan meebetalen, doe het verdomme maar zonder politie begeleiding.

Ik blijf het belachelijk vinden, dat een stel supporters zich niet kan gedragen en dat ik daarvoor moet betalen. Kijk eens naar een concert in de arena, evenveel mensen daar, veel minder politie aanwezig. Gaat prima.
Hoera! Weer een kuttopic!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 03:54:35 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_57237596
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 03:29 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga er serieus op in:

Betaling van hun. Iedereen betaald ervoor naar gelang hun inkomen. Ik verdien bovengemiddeld, dus ik betaal bovengemiddeld mee aan de inzet bij wedstrijden. Voetbal interesseert mij geenfuck, laat alsjelieft de club/supporters zelf betalen.

Over het leiden van verkeer. Bij evenementen waarbij zo veel mesne aanwezig zijn, kunnen mensen worden ingezet als bijbaantje. Agenten (die blijkbaar nodig zijn om het verkeer te regelen in een stadion) zijn duurder. Ik wil daar niet aan meebetalen, doe het verdomme maar zonder politie begeleiding.

Ik blijf het belachelijk vinden, dat een stel supporters zich niet kan gedragen en dat ik daarvoor moet betalen. Kijk eens naar een concert in de arena, evenveel mensen daar, veel minder politie aanwezig. Gaat prima.
Blablabla. Soms is er meer politie vereist dan op andere momenten. Oh, ik woon in Drenthe, belachelijk dat ik moet betalen voor de politie in de Randstad omdat daar zoveel tuig is! Waarom moet ik uberhaupt meebetalen voor politie bij een concert in de Arena, ik ga er toch niet heen? Waarom al die flitsers, belachelijk dat er automobilisten te hard rijden, heb ik niks mee te maken als treinreiziger! Slaat nergens op. Er worden ook enorm veel inkomsten door voetbal gegenereerd. Sowieso de btw van 20% op alle voetbal-gerelateerde artikelen, en dan zullen er nog wel 1001 belastingen en heffingen zijn waardoor de overheid flink profiteert van een sport die miljoenen mensen bekijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door TC03 op 08-03-2008 03:59:43 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_57237738
quote:
Waarom al die flitsers, belachelijk dat er automobilisten te hard rijden, heb ik niks mee te maken als treinreiziger!
Dat levert juist geld op

Verder wel met je eens trouwens. Iedereen betaalt wel ergens aan mee waar die geen gebruik van maakt.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 07:19:12 #6
106911 daisy_ducky
..............................
pi_57238031
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 02:56 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

[Knip]

Als er helemaal geen voetbal meer was, was de schatkist minder vol dan nu.
Daarom is de benzine zeker ook zo goedkoop nu
  zaterdag 8 maart 2008 @ 07:22:00 #7
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57238034
Voetbal
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 8 maart 2008 @ 07:39:53 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_57238052
Voetbal is gewoon een kutsport voor mensen met een laag beschavingsniveau.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 8 maart 2008 @ 07:43:29 #9
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_57238057
Normale voetbalsupporters bestaan niet. Allemaal tuig. Slotje.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 8 maart 2008 @ 07:53:59 #10
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_57238074
honderden miljoenen aan belasting?

Ehhm.. wat weet jij dat wij niet weten?
pi_57238226
Voetbal

In de Romeinse tijd, toen had je nog ECHTE spelen. Toen maakten ze elkaar af op het veld, terwijl het publiek toekeek.

Nu maakt ze elkaar af op de tribune, terwijl de spelers toekijken
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57238236
Mja daarom zijn er ook vele honderden ME'ers bij de grote festivals in Nederland... Die ook nogeens regelmatig ingezet moeten worden! Pauper... De Kromme zou zich voor je schamen.
pi_57238332
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 07:39 schreef Lod het volgende:
pi_57238345
Typisch ook dat 'mensen' zoals de Kromme ook meteen naar den ouden doosch met scheldwoorden en krachttermen grijpen op het moment dat iemand 'zijn' sport aanvalt

Man, laatste keer dat hier in A'dam een huldiging was van Ajax hebben ze weer de halve binnenstad afgebroken. Ik heb gezien hoe die supporters ruiten ingooiden (met name) oudere mensen lastigvielen en intimideerden, en gewoon in het algemeen de beest uithingen. Op het museumplein telde ik ZES busjes ME'ers, terwijl het plein nog niet half vol was. Ter vergelijking: met koninginnedag was het Museumplein tot de nok toe gevuld, en kon men het blijkbaar af met TWEE busjes ME.

Van mij mogen ze ze allemaal opknopen. Tuig.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:06:00 #15
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_57238367
quote:
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:41:43 #16
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57238558
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 03:29 schreef Trannellius het volgende:
Ik ga er serieus op in:

Jij betaald bovengemiddeld bla bla

Als voetbal er niet meer was zou je merken wat dat met je beurs deed. Den Haag verdient ontzettend aan het voetbal, ondanks de kosten voor de politie.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:51:09 #17
242 Pinball
Electric Monk
pi_57238617
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 03:54 schreef TC03 het volgende:

Er worden ook enorm veel inkomsten door voetbal gegenereerd. Sowieso de btw van 20% op alle voetbal-gerelateerde artikelen, en dan zullen er nog wel 1001 belastingen en heffingen zijn waardoor de overheid flink profiteert van een sport die miljoenen mensen bekijken.
Gelul, de enigen die verdienen aan voetbal zijn de voetballers.
De overheid betaalt alleen maar, aan politieinzet, schade en noodlijdende clubs. Eventuele inkomsten aan BTW doen helemaal niet ter zake, want als die supporters dat geld ergens anders aan uitgeven gaat er ook BTW naar de staat.

En daarnaast zijn de meeste 'supporters' natuurlijk gewoon mensen met een uitkering, dus ook via die weg betaalt de overheid alleen maar.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:53:26 #18
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57238631
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:51 schreef Pinball het volgende:

[..]

De overheid betaalt alleen maar, aan politieinzet, schade en noodlijdende clubs. Eventuele inkomsten aan BTW doen helemaal niet ter zake, want als die supporters dat geld ergens anders aan uitgeven gaat er ook BTW naar de staat.
Als je het ergens anders uitgeeft dan...

Gast, er komt enorm veel binnen via het voetbal. Hoe je het ook draait, het voetbal word enorm op verdient door de staat.
quote:
En daarnaast zijn de meeste 'supporters' natuurlijk gewoon mensen met een uitkering, dus ook via die weg betaalt de overheid alleen maar.
Zegt genoeg over jou.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator zaterdag 8 maart 2008 @ 09:53:41 #19
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_57238634
quote:
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 07:43 schreef FoXje het volgende:
Normale voetbalsupporters bestaan niet. Allemaal tuig. Slotje.
Goeie posts, hulde!
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:55:22 #20
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57238643
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:41 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Jij betaald bovengemiddeld bla bla

Als voetbal er niet meer was zou je merken wat dat met je beurs deed. Den Haag verdient ontzettend aan het voetbal, ondanks de kosten voor de politie.
Heb jjij actuele cijfers hiervan, want volgens mij valt het wel heel erg mee hoor, maar ik ben benieuwd. Het zal niet echt miljarden zijn en dan hebben we het pas over een goede inkomstenbron. Een paar honderd miljoen, daar komt de overheid z'n bed niet voor uit hoor.

De enige reden dat Den Haag voetbal op deze manier toestaat, is omdat het een volkssport is en het volk moet je tevreden houden met brood en spelen, zo simpel is het, voor inkomsten kijkt Den Haag heus wel ergens anders naar...bijvoorbeeld de loonbelasting van dat volk dat tevreden wordt gehouden door een simpel spelletje.

Verder moet voetbal natuurlijk kunnen en dat het wat politie-inzet wat kost is verder niet erg...je kan beter al die josties op een zaterdag of zondag in een stadion hebben, dan dat ze rondbanjeren op straat en de terrasjes bezetten voor mensen als ik. De plebs moeten koest gehouden worden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:59:17 #21
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57238664
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:55 schreef Semisane het volgende:

[..]

Heb jjij actuele cijfers hiervan, want volgens mij valt het wel heel erg mee hoor, maar ik ben benieuwd. Het zal niet echt miljarden zijn en dan hebben we het pas over een goede inkomstenbron. Een paar honderd miljoen, daar komt de overheid z'n bed niet voor uit hoor.

De enige reden dat Den Haag voetbal op deze manier toestaat, is omdat het een volkssport is en het volk moet je tevreden houden met brood en spelen, zo simpel is het, voor inkomsten kijkt Den Haag heus wel ergens anders naar...bijvoorbeeld de loonbelasting van dat volk dat tevreden wordt gehouden door een simpel spelletje.
Waarom zoek jij de cijfertjes niet op? Het is vaak genoeg in de media geweest dat er op het voetbal, ondanks de uitgaven, verdient word.
quote:
Verder moet voetbal natuurlijk kunnen en dat het wat politie-inzet wat kost is verder niet erg...je kan beter al die josties op een zaterdag of zondag in een stadion hebben, dan dat ze rondbanjeren op straat en de terrasjes bezetten voor mensen als ik. De plebs moeten koest gehouden worden.
Anders heb je een dikke nek en voel je je verheven boven de rest
Planning:
-
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:59:49 #22
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_57238671
Opgeschoond.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_57238700
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 07:19 schreef daisy_ducky het volgende:

[..]

Daarom is de benzine zeker ook zo goedkoop nu
Vergeet de tabak niet
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:06:19 #24
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57238712
Een normale discussie is dus niet mogelijk hier. De een voelt zich verheven boven de voetbalsupporter (of zal ik crimineel zeggen voor jullie?) en de andere vergelijkt appels met peren.
Planning:
-
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:11:49 #25
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57238769
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:02 schreef Seneca het volgende:
Typisch ook dat 'mensen' zoals de Kromme ook meteen naar den ouden doosch met scheldwoorden en krachttermen grijpen op het moment dat iemand 'zijn' sport aanvalt

Man, laatste keer dat hier in A'dam een huldiging was van Ajax hebben ze weer de halve binnenstad afgebroken. Ik heb gezien hoe die supporters ruiten ingooiden (met name) oudere mensen lastigvielen en intimideerden, en gewoon in het algemeen de beest uithingen. Op het museumplein telde ik ZES busjes ME'ers, terwijl het plein nog niet half vol was. Ter vergelijking: met koninginnedag was het Museumplein tot de nok toe gevuld, en kon men het blijkbaar af met TWEE busjes ME.

Van mij mogen ze ze allemaal opknopen. Tuig.
En dus zijn alle voetbalsupporters zoals die paar malloten. Werkelijk het domste wat ik ooit gelezen heb. Alleen al het idee dat zoiets in je opkomt.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:12:03 #26
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_57238773
Jongens, ga lekker MSN'en.

Wederom opgeschoond.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:17:30 #27
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57238838
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:59 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waarom zoek jij de cijfertjes niet op? Het is vaak genoeg in de media geweest dat er op het voetbal, ondanks de uitgaven, verdient word.
Waarom ik de cijfertjes niet opzoek, is omdat jij de claim maakt en jij dus met bronnen moet komen!

Daarbij, zo vaak komen die cijfers de media niet in als enkel jij blijkbaar weet dat de overheid aan voetbal verdient.

Dus kom maar op met je bronnen.
quote:
Anders heb je een dikke nek en voel je je verheven boven de rest
Och valt wel mee hoe dik mijn nek is, maar verheven voel ik me zeker.

Niet zo zeuren pleb, hup kom met die cijfers!
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:19:17 #28
242 Pinball
Electric Monk
pi_57238869
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:53 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Als je het ergens anders uitgeeft dan...
Oh nee, wacht..
Zonder voetbal zouden alle supporters hun geld natuurlijk massaal op de bank zetten.

Hou toch op man, anders ging dat geld gewoon op aan bier, en daarover wordt ook BTW afgedragen.
quote:
Gast, er komt enorm veel binnen via het voetbal. Hoe je het ook draait, het voetbal word enorm op verdient door de staat.
[..]

Zegt genoeg over jou.
Ik zie geen argumenten, maar wel 2 joekels van taalfouten, en dat zegt weer genoeg over jou.
Nog geen werkwoord kunnen vervoegen, maar wel denken dat je verstand hebt van de nationale financiën.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_57238960
Kijk eens
http://files.datawire.nl/(...)_van_voetbal_DEF.pdf

Maar het voelt natuurlijk veel beter om jezelf onterecht verheven te voelen boven het plebs
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_57238994
Wat een kut sport is dat voetbal eigenlijk, het zou verboden moeten worden !
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:40:32 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57239128
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:27 schreef Mortaxx het volgende:
Kijk eens
[url=http://files.datawire.nl/uploads/images/Vu14lMK1in5f59S11ntWKA/Rapport_De_waarde_van_voetbal_DEF.pdf
]http://files.datawire.nl/uploads/images/Vu14lMK1in5f59S11ntWKA/Rapport_De_waarde_van_voetbal_DEF.pdf[/quote][/url]

Er wordt maatschappelijk idd aan verdient, maar dit zijn lang niet enkel overheidsverdiensten. Daarbij zoals ik al eerder aangaf, de verdiensten voor de overheid zijn niet meer dan een x aantal 100 miljoen op een miljardennota.

De meeste van die verdiensten blijven hangen bij bedrijven en particulieren en zal enkel indirect nog wat getaxeerd worden.

Anyways zoals ik al eerder aangaf, voetbal is gewoon nodig, het volk moet tevreden worden gehouden, want die zouden maar wat vervelend worden als ze te veel tijd hadden om na te denken over hun overheid....waarom denk je dat er de laatste jaren steeds meer voetbal op de tv is? De noodzaak om de plebs tevreden te houden is groter dan ooit.
quote:
Maar het voelt natuurlijk veel beter om jezelf onterecht verheven te voelen boven het plebs
Onzin...ik voel me niet onterecht verheven, ik ben verheven! ...rare pleb toch.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:42:37 #32
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_57239153
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:19 schreef Pinball het volgende:

Ik zie geen argumenten, maar wel 2 joekels van taalfouten, en dat zegt weer genoeg over jou.
Nog geen werkwoord kunnen vervoegen, maar wel denken dat je verstand hebt van de nationale financiën.
Triesteling..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:48:53 #33
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_57239232
Voetbal is een kutsport, alleen domme mensen houden van voetbal en het gaat ze alleen maar om het rellen !
><(({°>
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:50:28 #34
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57239253
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:48 schreef BigKahuna het volgende:
Voetbal is een kutsport, alleen domme mensen houden van voetbal en het gaat ze alleen maar om het rellen !
'0
Dat zie je wel aan dit topic...al die voetbalfans rellen er maar wat op los.
pi_57239299
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:40 schreef Semisane het volgende:

Er wordt maatschappelijk idd aan verdient, maar dit zijn lang niet enkel overheidsverdiensten. Daarbij zoals ik al eerder aangaf, de verdiensten voor de overheid zijn niet meer dan een x aantal 100 miljoen op een miljardennota.

De meeste van die verdiensten blijven hangen bij bedrijven en particulieren en zal enkel indirect nog wat getaxeerd worden.

Anyways zoals ik al eerder aangaf, voetbal is gewoon nodig, het volk moet tevreden worden gehouden, want die zouden maar wat vervelend worden als ze te veel tijd hadden om na te denken over hun overheid....waarom denk je dat er de laatste jaren steeds meer voetbal op de tv is? De noodzaak om de plebs tevreden te houden is groter dan ooit.
Dus zonder voetbal zouden al die arme, dom gehouden voetbalfans opeens het licht zien

Voetbal is er omdat veel mensen het leuk vinden, net zoals mensen het leuk vinden om op een terrasje te zitten of naar een concert te gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:54:22 #36
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57239311
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:50 schreef Semisane het volgende:

[..]

'0
Kijk eens beter naar z'n onderschrift etc. .
pi_57239317
Kt agenten
Stelletje MBO debielen!
MOKUM XXX RATED
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:56:11 #38
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57239336
quote:
Hou je eens bij de feiten, meer dan 80 % van de inzet is bedoeld voor het leiden van het verkeer en de in en uitstroom van de mensen. Dat krijg je als je 50.000 mensen op 1 plek hebt.
Dat is gek, als ik naar een concert ga wordt dat werk gedaan door mensen van het stadion en stewards enzo. Oh wacht, met "uitstroom van mensen" bedoel je dat je 400 zeecontainers en vier peletons ME nodig hebt om die kuthooligans uit elkaar te houden. Right...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:59:56 #39
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_57239392
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:50 schreef Semisane het volgende:

[..]

'0
Ja idd en al die anti-voetbal mensen tonen aan heel beschaafd te zijn, en met goede argumenten hun mening te onderbouwen, zoals mensen met hun intelligentie dat doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BigKahuna op 08-03-2008 11:21:42 ]
><(({°>
  zaterdag 8 maart 2008 @ 11:01:08 #40
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57239408
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dus zonder voetbal zouden al die arme, dom gehouden voetbalfans opeens het licht zien
Ja...wist je dan niet dan? Oh nee je bent vast een voetbalfan.
quote:
Voetbal is er omdat veel mensen het leuk vinden, net zoals mensen het leuk vinden om op een terrasje te zitten of naar een concert te gaan.
Welnee voetbal is helemaal niet leuk...wat gebeurd er nou in zo'n wedstrijd naast het rellen van de fans? Helemaal niks! Ijshockey of Rugby is nog wel aardig, maar wat sporten betreft stopt het wel, nu gladiatoren gevechten niet meer mochten.

Terasje en/of concert is natuurlijk niet te vergelijken met sport, die eerste twee zijn natuurlijk verheven...voor verheven mensen...zoals ik.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 11:02:44 #41
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57239436
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:59 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Ja idd en al die anti-voetbal mensen tonen aan heel beschaafd te zijn, en met goede argumenten hun mening te onderbouwen, zoals mensen met hun intellegentie dat doen.
Precies! Jij snapt het!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 11:03:39 #42
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57239451
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:54 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Kijk eens beter naar z'n onderschrift etc. .
Ik negeerde dat gewoon even confortabel.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 11:59:13 #43
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57240339
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:01 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ja...wist je dan niet dan? Oh nee je bent vast een voetbalfan.
[..]

Welnee voetbal is helemaal niet leuk...wat gebeurd er nou in zo'n wedstrijd naast het rellen van de fans? Helemaal niks! Ijshockey of Rugby is nog wel aardig, maar wat sporten betreft stopt het wel, nu gladiatoren gevechten niet meer mochten.

Terasje en/of concert is natuurlijk niet te vergelijken met sport, die eerste twee zijn natuurlijk verheven...voor verheven mensen...zoals ik.
[..]

Wel!
Liever voetbalsupporter, dan een infantiele kleuter. Mijn god.
Elite
Tegen TTIP
pi_57240402
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:11 schreef Happel het volgende:

[..]

En dus zijn alle voetbalsupporters zoals die paar malloten. Werkelijk het domste wat ik ooit gelezen heb. Alleen al het idee dat zoiets in je opkomt.
Waar zie jij ALLE supporters staan?

Feit is wel dat voetbalclubs systematisch weigeren iets te doen aan deze 'kleine groep die het verpest voor de rest' (het lijken wel Marokkanen zeg ). Zolang ze daar niks aan doen moeten de club maar bloeden vind ik. Nu is het de maatschappij die bloedt.

Je hoeft voetbal van mij echt niet te verbieden hoor, want er zijn meer dan genoeg normale voetbalsupporters die gewoon op een normale manier van het spelletje kunnen genieten. Maar er is een groep mensen die het systematisch verziekt door alles kort en klein te slaan, en daar wordt niks tegen gedaan. Alleen maar omdat het geld op zou brengen. Dat is toch schandalig?
pi_57240422
omg wat blijft die pinball een kankernerd zeg
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:15:40 #46
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57240624
Je neemt het allemaal wel erg serieus he
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:19:29 #47
168255 J.Herrer
pi_57240679
quote:
Als die 'kutsport' al de best beoefende sport ter wereld is, hoe pauper moeten die andere sporten dan wel niet zijn?

Maar jij bent zeker een fan van Darts ofzo
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:50:10 #48
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57241237
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:03 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waar zie jij ALLE supporters staan?
Je maakt nergens onderscheid tussen supporters en hebt het alleen maar over tuig, wat dus indirect slaat op alle supporters, want we hebben het hier over voetbal.
quote:
Feit is wel dat voetbalclubs systematisch weigeren iets te doen aan deze 'kleine groep die het verpest voor de rest' (het lijken wel Marokkanen zeg ). Zolang ze daar niks aan doen moeten de club maar bloeden vind ik. Nu is het de maatschappij die bloedt.
Clubs kunnen er weinig aan doen, omdat de meeste strafbare feiten buiten het stadion plaatsvinden. Hooligans zoeken de confrontatie ook niet op in het stadion, maar er ver buiten (ajax en nac in katwijk, Feijenoord in Enschede en Arnhem, Psv in Utrecht, etc etc). Het is ook geen probleem van de clubs, maar van de maatschappij.
quote:
Je hoeft voetbal van mij echt niet te verbieden hoor, want er zijn meer dan genoeg normale voetbalsupporters die gewoon op een normale manier van het spelletje kunnen genieten. Maar er is een groep mensen die het systematisch verziekt door alles kort en klein te slaan, en daar wordt niks tegen gedaan. Alleen maar omdat het geld op zou brengen. Dat is toch schandalig?
Er worden steeds meer maatregelen genomen, alleen zal jij daar nooit wat van merken.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:09:22 #49
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57241649
Allemaal van die korfbal huillie's hier .
Alsof elke hooligan ook meteen de stad afbreekt als ze niet door politie begeleid worden .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:11:52 #50
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57241696
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Allemaal van die korfbal huillie's hier .
Niet eens, eerder ICT-nerds, die sporten niet eens .
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:13:49 #51
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_57241733
Generalisatie
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_57241799
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Ik vermoed toch dat de economie iets meer op informatietechnologie draait dan op voetbal. Dwaas
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:19:29 #53
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57241853
Voetbal kan een zeer vermakelijk spel zijn. Het lijkt echter vreselijk veel op oorlog, wat de reden is voor de populariteit van deze sport onder mannen. Naast oorlog lijkt voetbal ook veel op religie.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:21:04 #54
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_57241896
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vermoed toch dat de economie iets meer op informatietechnologie draait dan op voetbal. Dwaas
Vooral de ICT MBO niveau 2 wankers in dit topic.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:21:14 #55
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57241901
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat stijve bleke ventjes met een dikke pizza-pens kritiek mogen hebben op sportieve mensen.
pi_57242029
Ach, ieder zijn ding. Maar ik heb ook een hekel aan kortzichtige voetbal-sukkels. Die je met open mond aangapen als je zegt dat je niet van voetbal houdt. Een keer gehoord: "Hoe kan dat nou, een man die niet van voetbal houdt? Ik bedoel, wat doe je dan?" (op serieuze toon)
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:43:29 #57
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57242420
quote:

[..]

Tsss

Ik ben IT-Nerd, sport en ben voetbalhooligan.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:48:40 #58
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57242542
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:43 schreef Happel het volgende:

[..]

Tsss

Ik ben IT-Nerd, sport en ben voetbalhooligan.
Dan ben je geen IT-nerd maar een IT-er .
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:07:32 #59
53267 TC03
pi_57242954
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:03 schreef Seneca het volgende:

[..]

Hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Je spreekt jezelf hier toch gigantisch tegen? Er wordt wat tegen gedaan door veel politie in te zetten, en met succes. Er wordt nagenoeg nooit gereld. Per seizoen worden er 306 wedstrijden gespeeld voor de competitie. Als het vijf keer op rellen uitdraait is het veel. Er wordt dan in maarliefst 1,6% van de gevallen gereld, waarbij de mate van hoe ernstig de rellen zijn niet meegerekend wordt. Dingen als 'binnensteden kort en klein slaan' gebeuren dan ook zelden. Maar wel te vaak natuurlijk. Maar er wordt genoeg genoeg aan gedaan, dus ik snap jouw probleem niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door TC03 op 08-03-2008 14:13:41 ]
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:30:12 #60
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_57243318
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:51 schreef Pinball het volgende:

[..]

Voetbal is een enorme industrie die duizenden mensen werk biedt. Verder kijken er elke zondagavond meer dan een miljoen mensen naar voetbal, en als er Champions League-voetbal is kijken er ook rond de miljoen mensen naar zo'n wedstrijd op de publieke omroep (waar in de rust 15 minuten lang reclame is). Ik zie niet in hoe dit géén geld op kan leveren voor de staat.
2000 light years from home
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:43:43 #61
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_57243545
Voetbal is stront! Ik kijk liever cricket of roeien
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:06:37 #62
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57243805
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:21 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat stijve bleke ventjes met een dikke pizza-pens kritiek mogen hebben op sportieve mensen.
En jij opent een topic met "kortzichtig" in de titel. Damn, jij bent stupide.
pi_57243872
quote:

[..]

Wel newyorkers he
pi_57244156
quote:

[..]

Hehe ik doe ook ICT en kijk elke zondag voetbal en ja ik baal ook kut politie nu gaat morgen niet door.
AZ-Feynoord is woensdagavond dan werk ik ja
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:41:31 #65
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57244360
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:59 schreef Happel het volgende:

[..]

Liever voetbalsupporter, dan een infantiele kleuter. Mijn god.
Heb ik een gevoelig snaartje geraakt ofzo?

Trouwens even zodat "we" echt even lekker kunnen schelden...ik las net dat er 1 wedstrijd al niet doorgaat. OMG!1! De economie raakt in een recessie!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:45:59 #66
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57244412
Voetbal, paupersport
pi_57244468
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:45 schreef Nobu het volgende:
Voetbal, paupersport
Ja vind jij, jij houd zeker van dammen jij bent ook zeker zo'n figuur dat niet uitgaat omdat er dronken mongolen rond lopen
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:49:15 #68
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57244478
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:45 schreef Nobu het volgende:
Voetbal, paupersport
Ja! Maar gelukkig las ik net dat ICT-nerds erger zijn....jij bent er zo één zeker?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:53:59 #69
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57244543
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:49 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ja! Maar gelukkig las ik net dat ICT-nerds erger zijn....jij bent er zo één zeker?
Heu, nee sorry. ICT is zelfs nog wel een stukje erger dan voetbal
pi_57244889
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:53 schreef Nobu het volgende:

[..]

Heu, nee sorry. ICT is zelfs nog wel een stukje erger dan voetbal
Dus ik die in ICT zit en voetbal kijk is ergste soort mens op aarde.
Oja ik hou ook van uitgaan op zaterdag

Bah mensen zoals jij
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:15:13 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57244891
quote:

[..]

En natuurlijk zitten er een paar debielen tussen, maar die heb je ook bij het uitgaan. Bovendien is het de fout van de regering dat de clubs deze 'mensen' geen meldplicht mag opleggen, waardoor ze alsnog de stad etc. inkunnen.

Voor de rest : nerdjes, jullie betalen die inzet niet, je vergeet zeker dat de clubs en de supporters zelf ook honderden miljoenen aan belasting betalen. In feit profiteren de nerdjes dus van de voetbalclubs. Als er helemaal geen voetbal meer was, was de schatkist minder vol dan nu.
Dát is je reinste bullshit.

Argument 'regelen van verkeer'
Bij de Red Bull cross in Scheveningen komen er ook weet ik hoeveel duizend mensen op 1 plek en zijn er weet ik hoeveel mensen nodig om het verkeer te leiden. Dat zijn allemaal, op enkele leiders na, studenten en andere mensen die voor n zakcentje een kleine klus doen. Hooguit patrouilleert de politie wat rond omdat er zoveel huizen op dat moment leeg zijn.

Argument 'invoer van meldplicht'
Lijkt me niet werkzaam. Tevens zou men af kunnen vragen waarom het hoofdzakelijk bij voetbal gebeurt. Ook lijkt het mij niet proportioneel of te handhaven. Daarnaast vind ik die rellen keer op keer wel fijn aantonen dat we eigenlijk ook gewoon mensen zijn, dat nuanceert het denkbeeld over andere mensen een beetje, en houdt de gedachte van übermensch uit de picture.

Argument 'voetbalclubs betalen miljoenen'
Terecht. Net zoals elk ander bedrijf. Ze krijgen er veel voor terug, waaronder die grote hoeveelheden politie. En die staken nu even.

"Zo, anders nog iets?"
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57244909
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:43 schreef Ruiseart het volgende:
Voetbal is stront! Ik kijk liever cricket
Cricket? Mijn god, als er een sport suf is.... Er wordt amper bewogen!
pi_57244984
quote:
Ouders aan de zijlijn, achter een balletje aan hollen, vetta hap in de kantine, stadions met volwassen mannen die idolaat zijn van een kinderspelletje, mannen op tv die oeverloos praten over een spel ipv zaken die er toe doen in deze wereld. Voetballers zijn mensen die niets in hun leven presteren, maar wel miljoenen verdienen.

M.a.w: voetbal is een bezigheid voor mensen met een uitzichtloos bestaan. I.t.t muziek of kunst is het ook inferieur, met name omdat anderen die er niet van houden er constant mee worden lastig gevallen in deze maatschappij.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:25:00 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57245037
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:15 schreef Just_4_fun het volgende:

[..]

Dus ik die in ICT zit en voetbal kijk is ergste soort mens op aarde.
Oja ik hou ook van uitgaan op zaterdag

Bah mensen zoals jij
Uitgaan moet je eigenlijk ook niet op zaterdag doen, maar dat vergeef ik je. Jij bent natuurlijk het biergooiende, skihut-muziek meeschreeuwende type? Dat zou het plaatje wel compleet maken namelijk
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:26:06 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57245057
Voetbal is een prima sport.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57245212
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Uitgaan moet je eigenlijk ook niet op zaterdag doen, maar dat vergeef ik je. Jij bent natuurlijk het biergooiende, skihut-muziek meeschreeuwende type? Dat zou het plaatje wel compleet maken namelijk
Hou zelf niet zo van ski-hut muziek, maar af en toe in een kroeg ofzo met wat bier waarom niet

Ik val niemand lastig ben niet agresief en als ik naar Ajax ga hoor ik niet bij de relschoppers.
Dus niemand heeft last van mij
pi_57247137
Jammere actie van de politie. Recht op staken hebben ze, maar dan niet op dit soort momenten gaarne. En al dat anti-voetbal gezeik is ook zo hinderlijk.
zakelijk
pi_57247170
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:21 schreef Synthesist het volgende:

[..]

Ouders aan de zijlijn, achter een balletje aan hollen, vetta hap in de kantine, stadions met volwassen mannen die idolaat zijn van een kinderspelletje, mannen op tv die oeverloos praten over een spel ipv zaken die er toe doen in deze wereld. Voetballers zijn mensen die niets in hun leven presteren, maar wel miljoenen verdienen.

M.a.w: voetbal is een bezigheid voor mensen met een uitzichtloos bestaan. I.t.t muziek of kunst is het ook inferieur, met name omdat anderen die er niet van houden er constant mee worden lastig gevallen in deze maatschappij.
Wat een kortzichtigheid, blijf jij maar lekker in je bekrompen wereldje.
zakelijk
pi_57247261
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Je spreekt jezelf hier toch gigantisch tegen? Er wordt wat tegen gedaan door veel politie in te zetten, en met succes. Er wordt nagenoeg nooit gereld. Per seizoen worden er 306 wedstrijden gespeeld voor de competitie. Als het vijf keer op rellen uitdraait is het veel. Er wordt dan in maarliefst 1,6% van de gevallen gereld, waarbij de mate van hoe ernstig de rellen zijn niet meegerekend wordt. Dingen als 'binnensteden kort en klein slaan' gebeuren dan ook zelden. Maar wel te vaak natuurlijk. Maar er wordt genoeg genoeg aan gedaan, dus ik snap jouw probleem niet.
Dat is symptoombestrijding. Het is schandalig dat er iedere keer een hele politiemacht op de been moet komen om steeds dezelfde mensen onder de duim te houden. Waarom geven ze die hooligans geen levenslang stadionverbod?
pi_57247310
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 16:26 schreef Yildiz het volgende:
Voetbal is was een prima sport.
Tegenwoordig zijn voetballers wijven en supporters tokkies.
pi_57247347
quote:

[..]

Volgens mij werkt het bij jou andersom. Je mag geen kritiek hebben op sportieve mensen, anders ben je een bleek stijf ventje met een dikke pizza-pens.
pi_57247368
quote:

[..]

blablabla

Ik haat je
  zaterdag 8 maart 2008 @ 18:20:29 #83
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57247437
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het bij jou andersom. Je mag geen kritiek hebben op sportieve mensen, anders ben je een bleek stijf ventje met een dikke pizza-pens.
Nee hoor. Ik gooi jullie op een hoop, net zoals jullie dat bij mij doen.
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2008 @ 18:22:07 #84
35723 crew  GGMM
pi_57247488
Goed topic.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_57247513
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:20 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik gooi jullie op een hoop, net zoals jullie dat bij mij doen.
Ach gut, waar zie je mij alle voetbalsupporters op een hoop gooien dan?

Huilie
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 8 maart 2008 @ 18:26:09 #86
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57247581
Ik heb Blight geeneens gezien in dit topic. Dé voetbalfan.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 19:18:43 #87
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_57248552
quote:

[..]

Mensen die de buitenspelval niet begrijpen
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 19:23:15 #88
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57248633
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:23 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ach gut, waar zie je mij alle voetbalsupporters op een hoop gooien dan?
Lees nog eens goed rond? Alle voetbalsupporters worden hier als dom, geweldadig en simpel neergezet, lees eens op de FP de reacties. De anti-Marokkanen reacties zijn er niets bij .

En ik werd in zoveel topics als patserig ordinair VMBO-kereltje neergezet omdat ik kritiek had op de sociaal zwakkeren in onze samenleving. Niet zo zeuren als ik dan met vooroordelen terug ga smijten.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 19:35:10 #89
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_57248878
Dit topic moet ik even volgen
Tics van je petten.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 19:39:04 #90
53267 TC03
pi_57248961
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:13 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is symptoombestrijding. Het is schandalig dat er iedere keer een hele politiemacht op de been moet komen om steeds dezelfde mensen onder de duim te houden. Waarom geven ze die hooligans geen levenslang stadionverbod?
Omdat de echte hooligans niet voor en na een wedstrijd elkaar opzoeken, maar die spreken gewoon ergens af. Bovendien krijgen die als ze gepakt worden echt wel een levenslang stadionverbod, maar zoveel wordt er niet gereld, dus er zijn ook niet veel symptonen te bestrijden. Het is niet schandalig, het is gewoon realiteit. In de grote steden is ook meer politie op straat dan in Friesland, huil daar ook eens over.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 19:39:40 #91
53267 TC03
pi_57248977
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb Blight geeneens gezien in dit topic. Dé voetbalfan.
Wie?
pi_57249432
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 19:23 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Lees nog eens goed rond? Alle voetbalsupporters worden hier als dom, geweldadig en simpel neergezet, lees eens op de FP de reacties. De anti-Marokkanen reacties zijn er niets bij .

En ik werd in zoveel topics als patserig ordinair VMBO-kereltje neergezet omdat ik kritiek had op de sociaal zwakkeren in onze samenleving. Niet zo zeuren als ik dan met vooroordelen terug ga smijten.
Als je heel eerlijk bent moet je toegeven dat toch wel veel voetbal supporters een beetje tokkie-volk is. Ik ging in het verleden graag naar een hardcore feestje, heel leuk allemaal, maar daar komt ook dat simpele volk.

Ik vind voetbal tegenwoordig een zielig spelletje en snap niet wat zoveel mensen er leuk aan vinden. Voetbal op amateuristisch niveau lijkt me dan nog wel leuk, daar is het dan nog (hoop ik) een echte sport. Als ik de echtheid van de beelden op televisie moet geloven dan kan ik in 1 schop een heel elftal doodschoppen, zulke mietjes zijn het.

Ook dat oneindige, niet interessante gepraat op tv over voetbal. En dan ben ik nog niet begonnen over die arrogante coaches die denken dat ze god zijn. Die houding van die mensen, alstjeblieft... Betaal ze gewoon het modale inkomen, misschien schrikken ze dan weer wakker en worden ze normaal, want het is echt schandalig.
pi_57249802
http://www.dumpert.nl/mediabase/44158/eeb9de45/fair_play.html

Dat is ook de kracht van voetbal, vaak gaat het er gewoon nog eerlijk en sportief aan toe.
zakelijk
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:17:00 #94
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57249853
Degene die de voetbalsupporters generaliseren, hoe denken jullie over de aankondigen van de nieuwe politieactie.

Ze gaan het verkeer hinderen dinsdag. Het is toch een uitschot, dat volk in het verkeer!
Planning:
-
pi_57249865
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 19:23 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik zeuren als je die vooroordelen over je persoontje op die manier gaat zitten bevestigen. Dat 'ja maar mama, zij doen het ook!' gejank is een intellectueel zoals jij (:') ) onwaardig.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:22:46 #96
171999 Krullenkut
Kut met krullen
pi_57249991
Voetballers

Hondjes die achter een balletje aan rennen en dan zeggen dat het een talent is
** It ain't the coffee in my kitchen..
** I Wanna play a little game (6)
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:40:51 #97
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57250427
Wat schreeuwen we toch weer moord en brand als de voetbalwedstrijd niet doorgaat omdat de politie staakt. Sterven er oude heertjes of valt het kabinet als Feyenoord en Ajax niet spelen? Kom op zeg. Ga lekker zelf in de buitenlucht lekker ballen, heb je reuze veel plezier (naar verluid) en val je ook nog eens wat af.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:49:09 #98
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57250575
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 20:40 schreef Scaurus het volgende:
Sterven er oude heertjes of valt het kabinet als Feyenoord en Ajax niet spelen?
Was dat maar waar, dat zou me meer interesseren dan het salaris van een stel huilsmurfen. Goed tegen de vergrijzing én dat stel gristenhonden uit het kabinet .
pi_57250630
quote:

[..]

De sportcultuur in een notendop; de bier- en pizza (bitterbal-) buiken die zeiken op de prestaties/strategie/schoonheid van het spel van hetgeen op televisie is.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:06:40 #100
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_57250843
Voetbal: een stel primaten die tegen een stuk leer aanschoppen.

Mensen die in een dip/depressie raken als hun cluppie verliest.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:18:58 #101
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_57251057
quote:

[..]

Volgens mij is het ook behoorlijk krom onder je verkalkte hersenpan.

Ik ben een groot voetballiefhebber. En toch vind ik het van de zotte dat bij zogenaamde risicowedstrijden steeds de politie in groten getale (vaak mét M.E.) moet opdraven.

Wáren het maar een páár debielen, maar dat is nog altijd het dertigvoud van een gemiddelde discohooligan.

Ze hadden een jaar of 25 geleden al gericht mogen schieten op dat nutteloze tuig.

Wat een waardeloze argumenten. Club- en voetballiefde zit niet in je vuisten of in het slopen van complete binnensteden en treincoupés.

Achterlijke lutser
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:23:34 #102
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_57251145
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:18 schreef blonchi het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook behoorlijk krom onder je verkalkte hersenpan.

Ik ben een groot voetballiefhebber. En toch vind ik het van de zotte dat bij zogenaamde risicowedstrijden steeds de politie in groten getale (vaak mét M.E.) moet opdraven.

Wáren het maar een páár debielen, maar dat is nog altijd het dertigvoud van een gemiddelde discohooligan.

Ze hadden een jaar of 25 geleden al gericht mogen schieten op dat nutteloze tuig.

Wat een waardeloze argumenten. Club- en voetballiefde zit niet in je vuisten of in het slopen van complete binnensteden en treincoupés.

Achterlijke lutser
Als iemand een hekel heeft aan hooligans, dan is het de Kromme wel. Weet waar je over praat.

Je moet mij hebben.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:26:56 #103
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57251204
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:23 schreef Happel het volgende:

[..]

Als iemand een hekel heeft aan hooligans, dan is het de Kromme wel. Weet waar je over praat.

Je moet mij hebben.
.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:31:28 #104
53267 TC03
pi_57251286
quote:

[..]

Je moet mij hebben.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:49:46 #105
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_57251633
quote:

[..]

Je moet mij hebben.
Reageer liever op de feiten, alvorens jezelf belachelijk te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blonchi op 08-03-2008 22:00:52 ]
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:01:06 #106
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_57351154
Ajax!
pi_57352146
Voetbal
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:07:31 #108
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57352325
Voetbal. Sinds het verdwijnen van oorlog en religie uit Nederland de enige uitlaatklep voor geesteszieken.
pi_57352833
quote:
deal with it
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:47:55 #110
206679 Laertes
Everybody lies
pi_57353159
Ik weet niet wie meer serieus te nemen zijn...
Mensen die anti-voetbal zijn of mensen die ((bij wijze van spreken)) hun hele leven wijden aan een balletje in een netje schieten.

Sidenote :
Ik ben niet anti-voetbal, vind het leuk om af en toe te doen, maar shit zoals dit eromheen is R-tarded.

Gevalletje Geen Gezeik, Iedereen Rijk
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:57:05 #111
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57353344
Voetbal is gewoon een watjes sport...het is in alles een "net-niet-sport".

Er worden soms spelers onderuitgeschoffelt, maar het mag net weer niet, dus zo hard en spectaculair als Aussie Rules Football wordt het nooit...

Vechten doen voetballer ook soms, maar het mag weer niet niet, dus zo bruut als ijshockey wordt het ook nooit....

Een schouderduw mag, maar oh wee als het allemaal te wild is, dus zo fysiek als Rugby gaat ook al niet lukken...

1 doelpunt per 90 minuten en daar wordt de gemiddelde fan nog blij van ook, zoveel aktie als Basketbal zit er ook al niet in...

Voetbal is gemiddeld in alles en is nergens echt goed in...wat dat betreft past het natuurlijk wel bij de Nederlander...dat dan weer wel. Een gemiddelde sport, voor een volk dat van gemiddelden aan elkaar hangt.
pi_57353371
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:57 schreef Semisane het volgende:

Er worden soms spelers onderuitgeschoffelt, maar het mag net weer niet, dus zo hard en spectaculair als Aussie Rules Football wordt het nooit...

Vechten doen voetballer ook soms, maar het mag weer niet niet, dus zo bruut als ijshockey wordt het ook nooit....

Een schouderduw mag, maar oh wee als het allemaal te wild is, dus zo fysiek als Rugby gaat ook al niet lukken...

1 doelpunt per 90 minuten en daar wordt de gemiddelde fan nog blij van ook, zoveel aktie als Basketbal zit er ook al niet in...
Briljant dat je dit bedacht hebt gast
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:00:25 #113
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57353408
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:58 schreef Emimich het volgende:

[..]

Briljant dat je dit bedacht hebt gast
Goed hè en het koste me ongeveer 2 minuten bij elkaar. Ik vind mezelf ook best slim én leuk!
pi_57353769
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:57 schreef Semisane het volgende:
Volgens mij kan jij beter gaan kijken naar vechtsporten i.pv. balsporten
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:27:35 #115
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57353981
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Een ware vechtsporter streeft immers naar schoonheid, naar perfectie. Hij beoefent geen sport, maar een kunst. Nee, dan voetbal. Allemaal hard achter de bal aanhollen en elkaar verrot schoppen. Barbarij!
pi_57354027
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:27 schreef Scaurus het volgende:
Een ware vechtsporter streeft immers naar schoonheid, naar perfectie. Hij beoefent geen sport, maar een kunst. Nee, dan voetbal. Allemaal hard achter de bal aanhollen en elkaar verrot schoppen. Barbarij!
Uhhuh, allemaal. ALLEMAAL inderdaad
Voel je gerust aangeproken als je de TT leest...
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:42:48 #117
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57354338
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nee hoor, want de sporten die ik opnoemde Aussie rules, Rugby, Icehocky en Basketball hebben wat ik zoek in sport. Fysiek, bruut, aktie, hard enz...en ergens daartussen een bal, balachtig iets, puck.

En ja vroeger keek ik wel naar de gevechten van Chris Eubank...dat moet ik toegeven.
pi_57356948
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:42 schreef Semisane het volgende:
Nee hoor, want de sporten die ik opnoemde Aussie rules, Rugby, Icehocky en Basketball hebben wat ik zoek in sport. Fysiek, bruut, aktie, hard enz...en ergens daartussen een bal, balachtig iets, puck.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Bij voetbal word je beloond om het watje uit te hangen en toneel te spelen - hoe vaak zie je wel niet een speler schreeuwend van de pijn over het gras rollen, om vervolgens in een seconde weer op te staan omdat de scheids het toch niet ziet...

Geef me dan maar Aussie Rules idd, waarbij spelers al bloedend doorspelen. Idem voor rugby. En ijshockey.
pi_57356985
Wat een ophef allemaal.

Elke dag vinden er meer verkeers-gerelateerde geweldsmisdrijven plaats dan dat er bij voetbalwedstrijden iets gebeurt.

Er vinden elk weekend door het hele land meer vechtpartijen en vandalisme plaats in het uitgaansleven dan bij voetbalwedstrijden.

Ooit eens met koninginnedag in een grote stad geweest? Dan is er meer politie en ME op de been dan bij een voetbalwedstrijd.

Verder is voetbal voor heel veel mensen gewoon een grote hobby waarbij sommigen zich sterk identificeren en verbonden voelen met de club zoals sommigen dat ook hebben met hun automerk, of voorkeur voor muziek. De ene gaat naar een concert, en de ander gaat naar een voetbalwedstrijd, soms al van kinds af aan.

Nogal simpel om te denken dat de voorliefde voor voetbal gerelateerd zou zijn aan een beperkt IQ en/of lage sociale klasse.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_57357773
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een ophef allemaal.

Elke dag vinden er meer verkeers-gerelateerde geweldsmisdrijven plaats dan dat er bij voetbalwedstrijden iets gebeurt.

Er vinden elk weekend door het hele land meer vechtpartijen en vandalisme plaats in het uitgaansleven dan bij voetbalwedstrijden.

Ooit eens met koninginnedag in een grote stad geweest? Dan is er meer politie en ME op de been dan bij een voetbalwedstrijd.

Verder is voetbal voor heel veel mensen gewoon een grote hobby waarbij sommigen zich sterk identificeren en verbonden voelen met de club zoals sommigen dat ook hebben met hun automerk, of voorkeur voor muziek. De ene gaat naar een concert, en de ander gaat naar een voetbalwedstrijd, soms al van kinds af aan.

Nogal simpel om te denken dat de voorliefde voor voetbal gerelateerd zou zijn aan een beperkt IQ en/of lage sociale klasse.
Dus omdat er met koninginnedag veel politie aanwezig is, is het niet raar dat het bij voetbal ook zo is?
En elk weekend meer vechtpartijen en vandalisme plaats in het uitgaansleven dan bij voetbalwedstrijden, ja dat is ze geraden ook. Als dat niet zo was dan mag je per direct elke hooligan een nekschot geven. Omdat in het uitgaansleven vechtpartijen plaatsvinden is nog geen reden dat dat ook bij een voetbalwedstrijd mag gebeuren, je doet net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Als elke andere sportfan zich zal gedragen als een voetbalfan dan word alles een enorme chaos.

Hoe verklaar je dan dat voetbal een van de weinige, misschien wel de enige sport is, waarbij zoveel politie op de been is om het in goede banen te leiden?

Als er ergens een EK schaatsen is zie je geen rellen.

Als ik je mening zo lees snap je er echt geen kloot van, het is en blijf gewoon niet normaal hoe het er aan toe gaan, daar is geen discussie over mogelijk en als dit wat je hebt getypt serieus je mening is heb ik des te meer reden om te denken dat voorliefde voor voetbal gerelateerd is met een laag IQ.

[ Bericht 10% gewijzigd door McGilles op 13-03-2008 19:28:52 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:59:09 #121
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57358736
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dus omdat er met koninginnedag veel politie aanwezig is, is het niet raar dat het bij voetbal ook zo is?
En elk weekend meer vechtpartijen en vandalisme plaats in het uitgaansleven dan bij voetbalwedstrijden, ja dat is ze geraden ook. Als dat niet zo was dan mag je per direct elke hooligan een nekschot geven. Omdat in het uitgaansleven vechtpartijen plaatsvinden is nog geen reden dat dat ook bij een voetbalwedstrijd mag gebeuren, je doet net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Zegt ie dat dan? Hij laat slechts zien dat het een maatschappelijk probleem is, geen voetbalprobleem. Waar veel mensen zijn, komen problemen.
quote:
Als elke andere sportfan zich zal gedragen als een voetbalfan dan word alles een enorme chaos.
'Als een voetbalfan' . Geef mij eens een beschrijving van 'de voetbalfan'. Als elke moslim zich zou gedragen als een terrorist, zou het ook een zooitje zijn.
quote:
Hoe verklaar je dan dat voetbal een van de weinige, misschien wel de enige sport is, waarbij zoveel politie op de been is om het in goede banen te leiden?
Omdat het een extreem populaire sport is in Nederland?
quote:
Zie hierboven dus. Het EK schaatsen wordt misschien bezocht door 8000 mensen, en schaatsen is bovendien niet gerelateerd aan steden in tegenstelling tot de voetbalclubs. Kom je weer bij het maatschappelijke probleem uit.
quote:
Als ik je mening zo lees snap je er echt geen kloot van, het is en blijf gewoon niet normaal hoe het er aan toe gaan, daar is geen discussie over mogelijk en als dit wat je hebt getypt serieus je mening is heb ik des te meer reden om te denken dat voorliefde voor voetbal gerelateerd is met een laag IQ.
Ga toch weg met je semi-intelligente gelul joh . Eerst andere mensen van domheid beschuldigen, en daarna lekker gaan generaliseren, sukkeltje.
pi_57358873
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:59 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

'Als een voetbalfan' . Geef mij eens een beschrijving van 'de voetbalfan'. Als elke moslim zich zou gedragen als een terrorist, zou het ook een zooitje zijn.
[..]

Omdat het een extreem populaire sport is in Nederland?
[..]

[..]

Ga toch weg met je semi-intelligente gelul joh . Eerst andere mensen van domheid beschuldigen, en daarna lekker gaan generaliseren.
Ga zelf toch weg man, als er jaar in jaar uit, elke keer weer rellen zijn ivm voetbal is het niet meer generaliseren, dan is het gewoon de waarheid. En wat heeft populariteit te maken met rellen ed? Er zijn genoeg sporten in andere landen die net zoveel fans hebben maar met een stuk minder problemen verlopen.

De beschrijving van een voetbalfan, normaal gesproken zeg ik een vrolijk iemand die naar een sport kijkt die hij/zij leuk vind, maar als ik de beelden/verhalen mag geloven zijn er genoeg mensen bij die niet eens daarbij in de buurt komen.
pi_57359695
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het 'normaal' is dat er politie-inzet nodig is, het liefste zou je politie-inzet helemaal niet nodig hebben uiteraard, al is dat een utopie. Al is het alleen al om de bezoekers-toestroom in goede banen te leiden. Ik wil het ook niet goedpraten, maar ik constateer slechts dat het een maatschappelijk probleem betreft en dat het geweld bij voetbal verhoudingsgewijs ontzettend wordt opgeklopt als je kijkt wat er bij koninginnedag aan politie nodig is, of wat er in het uitgaansleven ieder weekend in elke gemeente gebeurt.

Het is dus zeker niet zo dat geweld iets is dat specifiek aan de voetbalbezoekers kan worden toegeschreven en dat het nergens anders plaatsvindt.

Dan vergeet ik nog dat het vaak dezelfde kleine groep mensen zijn die de confrontatie met anderen zoeken, zowel in het uitgaansleven als in de 'voetbalwereld'.

Maar als er voetbalgeweld plaatsvindt dan staan meteen alle kranten vol en praat heel Nederland er weer over, en een aantal vechtpartijen in het plaatselijke uitgaanscentrum is allang geen nieuws meer, dus daar kijken we niet meer van op en is er dus ook niet zoveel ophef over.

Als het voetbalgeweld weer breed wordt uitgemeten in de media dan lijkt het meteen een probleem van nationaal belang en heeft iedereen er een mening over, en er moeten ook (voorzorgs)maatregelen tegen worden genomen, maar veelal draven mensen daarin door in de waan van de dag en in hun emotie, terwijl het uitgaansgeweld wellicht een veel groter maatschappelijk probleem is en waar veel meer mensen mee te maken hebben. Maar daar hoor je niks over.

Conclusie: het gezeik op voetbalsupporters en voetbalgeweld is dus veelal hypocriet gelul van mensen die niet weten waar ze het over hebben omdat ze nog nooit een wedstrijd hebben bezocht en niet logisch nadenken waardoor ze menen de voetballiefhebber te moeten stigmatiseren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tomatenboer op 13-03-2008 20:42:46 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:48:49 #124
242 Pinball
Electric Monk
pi_57392039
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het 'normaal' is dat er politie-inzet nodig is, het liefste zou je politie-inzet helemaal niet nodig hebben uiteraard, al is dat een utopie. Al is het alleen al om de bezoekers-toestroom in goede banen te leiden. Ik wil het ook niet goedpraten, maar ik constateer slechts dat het een maatschappelijk probleem betreft en dat het geweld bij voetbal verhoudingsgewijs ontzettend wordt opgeklopt als je kijkt wat er bij koninginnedag aan politie nodig is, of wat er in het uitgaansleven ieder weekend in elke gemeente gebeurt.

Het is dus zeker niet zo dat geweld iets is dat specifiek aan de voetbalbezoekers kan worden toegeschreven en dat het nergens anders plaatsvindt.

Dan vergeet ik nog dat het vaak dezelfde kleine groep mensen zijn die de confrontatie met anderen zoeken, zowel in het uitgaansleven als in de 'voetbalwereld'.

Maar als er voetbalgeweld plaatsvindt dan staan meteen alle kranten vol en praat heel Nederland er weer over, en een aantal vechtpartijen in het plaatselijke uitgaanscentrum is allang geen nieuws meer, dus daar kijken we niet meer van op en is er dus ook niet zoveel ophef over.

Als het voetbalgeweld weer breed wordt uitgemeten in de media dan lijkt het meteen een probleem van nationaal belang en heeft iedereen er een mening over, en er moeten ook (voorzorgs)maatregelen tegen worden genomen, maar veelal draven mensen daarin door in de waan van de dag en in hun emotie, terwijl het uitgaansgeweld wellicht een veel groter maatschappelijk probleem is en waar veel meer mensen mee te maken hebben. Maar daar hoor je niks over.

Conclusie: het gezeik op voetbalsupporters en voetbalgeweld is dus veelal hypocriet gelul van mensen die niet weten waar ze het over hebben omdat ze nog nooit een wedstrijd hebben bezocht en niet logisch nadenken waardoor ze menen de voetballiefhebber te moeten stigmatiseren.

Appels en peren.
Je moet voetbalgeweld niet vergelijken met uitgaansgeweld, maar met eh.. hockeygeweld ( ), honkbalgeweld en concertgeweld. Oh nee, die woorden bestaan helemaal niet, want daar kunnen mensen wel lol hebben zonder elkaar de hersens in te slaan.

En dat uitgaansgeweld wordt overigens 9 van de 10 keer veroorzaakt door dezelfde kansarme tokkies die ook in/rond het stadion de zaak verneuken.
quote:
maar veelal draven mensen daarin door in de waan van de dag en in hun emotie

Mooi gesproken, in een voetbaltopic.
Hahaha, volwassen mannen die huilen om dat 11 mensen die ze niet kennen minder vaak het net heben geraakt dan 11 anderen die ze ook niet kennen. En dan gaan vechten.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:54:31 #125
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57392098
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:04 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ga zelf toch weg man, als er jaar in jaar uit, elke keer weer rellen zijn ivm voetbal is het niet meer generaliseren, dan is het gewoon de waarheid.
'Elke keer weer' . Gast, lul gewoon niet over dingen waar je niets van weet.
quote:
En wat heeft populariteit te maken met rellen ed? Er zijn genoeg sporten in andere landen die net zoveel fans hebben maar met een stuk minder problemen verlopen.
. Vast jongen, hockey trekt ook elke week miljoenen kijkers .
quote:
De beschrijving van een voetbalfan, normaal gesproken zeg ik een vrolijk iemand die naar een sport kijkt die hij/zij leuk vind, maar als ik de beelden/verhalen mag geloven zijn er genoeg mensen bij die niet eens daarbij in de buurt komen.
Welke beelden/verhalen? Die je 3 jaar geleden een keer zag op TV?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:59:17 #126
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57392150
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:48 schreef Pinball het volgende:

[..]

Appels en peren.
Je moet voetbalgeweld niet vergelijken met uitgaansgeweld, maar met eh.. hockeygeweld ( ), honkbalgeweld en concertgeweld.
Waarom? Wie bepaald dat?
quote:
Oh nee, die woorden bestaan helemaal niet, want daar kunnen mensen wel lol hebben zonder elkaar de hersens in te slaan.
Bijna iedereen die naar een stadion gaat heeft ook lol in het bezoeken van voetbal zonder elkaar de hersenen in te slaan.
quote:
En dat uitgaansgeweld wordt overigens 9 van de 10 keer veroorzaakt door dezelfde kansarme tokkies die ook in/rond het stadion de zaak verneuken.
Bron? Cijfers? Feiten?
quote:
Mooi gesproken, in een voetbaltopic.
Hahaha, volwassen mannen die huilen om dat 11 mensen die ze niet kennen minder vaak het net heben geraakt dan 11 anderen die ze ook niet kennen. En dan gaan vechten.
Nogmaals, 99 % gaat gewoon naar het stadion voor een leuke middag en gaat niet op de vuist voor een spelletje, wat het idd is.
pi_57392400
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:54 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

'Elke keer weer' . Gast, lul gewoon niet over dingen waar je niets van weet.
[..]

[..]

Welke beelden/verhalen? Die je 3 jaar geleden een keer zag op TV?
Dus jij wilt beweren dat er een afgelopen 10 jaar een jaar is geweest waarin geen rellen ivm voetbal zijn voorgekomen.... dream on..

Tevens is de wereld groter dan alleen Nederland, in sommige landen is voetbal net zo'n kleine kutsport als cricket bijvoorbeeld hier is. Ik ken mensen die in het verleden genoeg rellen hebben meegemaakt en dit ook gefilmt hebben, dus dat zijn de beelden waar ik op doel.
pi_57392589
Ik zeg verbieden dat voetbal. Alleen maar gezeik mee. Ze kunnen never nooit normaal doen.

Is er trouwens een soort van anti-voetbal organisatie die zich sterk maakt voor het verbieden ervan? Daar zou ik me graag voor inzetten.
Signature
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:37:08 #129
242 Pinball
Electric Monk
pi_57392637
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:59 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Waarom? Wie bepaald dat?
[..]
Dat heet gezond verstand, omdat je anders alles wel kan bagatelliseren door naar het geweld in een of andere oorlog te verwijzen.
Mijn hemel, zit ik hier echt de betekenis van "je moet geen appels met peren vergelijken" uit te leggen?
quote:
Bron? Cijfers? Feiten?
[..]
Dat zie je toch meteen aan die shirtjes en sjaals.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:44:53 #130
242 Pinball
Electric Monk
pi_57392749
quote:
Anders gezegd, in het seizoen 2004-2005 zijn bijna 230 politieambtenaren voltijds, gedurende het gehele kalenderjaar, ingezet ten behoeve van de wedstrijden in het betaald voetbal. Dat is 1 op de 156 politieambtenaren. De kosten van deze inzet van politie bedragen ruim ¤ 21 mln.
www.minbzk.nl

Laat die voetballers eerst maar eens beginnen met zèlf betalen van de politie die het mogelijk maakt dat ze zoveel verdienen. Dan kan die 21 miljoen alvast naar onderwijs of zo, als je een gemiddeld voetbaltopic leest blijkt dat wel nodig.
pi_57393067
230 politiemensen op het hele jaar.

Half miljoen mensen die per week een stadion bezoekt.
En volgens jullie ALLEMAAL lompe tokkies zijn die lopen te vechten

Dat zijn dan wel heel erg goede politiemensen
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:09:53 #132
13250 Lod
Sapere aude!
pi_57393083
Of het zegt wat over de bezoekers
GNU Terry Pratchett
pi_57393121
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:37 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat zie je toch meteen aan die shirtjes en sjaals.
Oja, dom, iedereen met een sjaal heeft automatisch het IQ van <80, dat was ik even vergeten.
pi_57393276
Ik klaag ook niet over voetbal, heb er alleen zelf niets mee. Mag dat wel?
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_57393331
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:24 schreef Syheriat het volgende:
Ik klaag ook niet over voetbal, heb er alleen zelf niets mee. Mag dat wel?
Tuurlijk, niemand kan je toch dwingen er te van houden?

Ik kan ook nog wel begrijpen dat je de sport niks vind en het zelfs haat...
Maar om nou iedereen die het wel leuk vind te omschrijven als dom, homo, geldverspillende tokkie's etc. gaat gewoon te ver.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:42:22 #136
53267 TC03
pi_57393540
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:44 schreef Pinball het volgende:

[..]

www.minbzk.nl

Laat die voetballers eerst maar eens beginnen met zèlf betalen van de politie die het mogelijk maakt dat ze zoveel verdienen. Dan kan die 21 miljoen alvast naar onderwijs of zo, als je een gemiddeld voetbaltopic leest blijkt dat wel nodig.

Kijk ook eens hoeveel mensen er elk weekend naar het stadion gaan, in totaal.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:51:27 #137
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57393687
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:33 schreef Tournesol het volgende:
Ik zeg verbieden dat voetbal. Alleen maar gezeik mee. Ze kunnen never nooit normaal doen.

Is er trouwens een soort van anti-voetbal organisatie die zich sterk maakt voor het verbieden ervan? Daar zou ik me graag voor inzetten.
Kutnerd, heb je geen LAN-party vandaag ofzo? .
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:51:55 #138
53267 TC03
pi_57393694
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:19 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dus jij wilt beweren dat er een afgelopen 10 jaar een jaar is geweest waarin geen rellen ivm voetbal zijn voorgekomen.... dream on..

Tevens is de wereld groter dan alleen Nederland, in sommige landen is voetbal net zo'n kleine kutsport als cricket bijvoorbeeld hier is. Ik ken mensen die in het verleden genoeg rellen hebben meegemaakt en dit ook gefilmt hebben, dus dat zijn de beelden waar ik op doel.
Dit seizoen is er nog geen enkele keer gereld.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:52:54 #139
53267 TC03
pi_57393708
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:33 schreef Tournesol het volgende:

Wie is 'ze'? Hoe vaak is 'never nooit'? Er wordt bijna nooit echt ernstig gereld. De laatste keer was bij Feyenoord - Ajax twee of drie jaar geleden.
pi_57393727
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:28 schreef Agiath het volgende:

[..]

Tuurlijk, niemand kan je toch dwingen er te van houden?

Ik kan ook nog wel begrijpen dat je de sport niks vind en het zelfs haat...
Maar om nou iedereen die het wel leuk vind te omschrijven als dom, homo, geldverspillende tokkie's etc. gaat gewoon te ver.
Meh, als zij het leuk vinden moedig ik ze van harte aan van te genieten. Maargoed, ik begrijp er zelf geen hol van. Snap voornamelijk niet waarom je je kan identificeren met een club, alsof het iets heeft waardoor het bij je past Sommige mensen steunen hun politieke partij minder fanatiek dan hun voetbalclub, en dat is niet erg, maar ik snap het niet.

Jammer dat we in een tijd leven waarin iedereen is geblinddoekt door angst en vooroordelen, inplaats van nieuwsgierigheid en interesse. Dan zou het met allochtonen hier ook een stuk beter werken.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_57393778
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:54 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Jammer dat we in een tijd leven waarin iedereen is geblinddoekt door angst en vooroordelen, inplaats van nieuwsgierigheid en interesse. Dan zou het met allochtonen hier ook een stuk beter werken.
Dat is altijd al geweest hoor..
pi_57393983
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 12:57 schreef Agiath het volgende:

[..]

Dat is altijd al geweest hoor..
Internet heeft het toch wel erger gemaakt. Twin Towers al helemaal Vroeger leefden de mensen minder langs elkaar heen, dat lijkt me een leukere tijd. Al zou ik het gamen en de Ipod missen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:20:23 #143
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57397536
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:54 schreef De.Kromme het volgende:

Ijshockey trekt idd elke week miljoenen kijkers ja...net als honkbal, American Football..wat is je punt precies?

Ook wellicht grappig om te weten is dat elk jaar de Aussie rules football final game bezocht wordt door meer dan 100.000 man, in 1 stadion....ik denk dat je niet eens 1 hand nodig hebt om de keren te tellen waarbij er rellen zijn geweest. En aan de drank kan het niet liggen bij aussies.

Dus het kan best hoor, sport en geen geweld, enkel heerst er een bepaald idee bij voetbal, dat je geweld tussen de fans niet kan voorkomen, maar dat zit dus eigenlijk gewoon tussen de oren van die "fans" zelf.

Als je bijvoorbeeld naar een American football wedstrijd zou gaan, zou je zien hoe relaxed de mensen daar zijn...voor de wedstrijd buiten het stadion een beetje BBQ-en, biertje er bij en ben jij voor de andere partij? Geen probleem....alleen krijg je dan geen biertje. En je zal hooguit een beetje discusseren over welk team beter is, maar wederom...geweldadigheid? Het zal de laatste 50 jaar nauwelijks op 1 hand te tellen zijn.

Waarom dus er nou zoveel geweld moet zijn tussen voetbalfans in voornamelijk Europa, al kunnen ze er ook wel wat van in Zuid-Amerika, dat klopt is me echt een raadsel, want bij sporten die net zoveel of zelfs meer mensen naar aan stadion trekken, schijnt het wel zonder geweld te kunnen.

Oh ja...extra note: Bij koninginnendag in A'dam is er idd behoorlijk wat politie op de been, maar wees eerlijk, dan heb je het wel over publiekcijfers die vele malen groter zijn dan een wedstrijd PSV/Ajax, om maar wat te noemen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:05:55 #144
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57404226
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:20 schreef Semisane het volgende:
Waarom dus er nou zoveel geweld moet zijn tussen voetbalfans in voornamelijk Europa, al kunnen ze er ook wel wat van in Zuid-Amerika, dat klopt is me echt een raadsel, want bij sporten die net zoveel of zelfs meer mensen naar aan stadion trekken, schijnt het wel zonder geweld te kunnen.
De verklaring is simpel. Voetbal is een vervanger van oorlog. Waar je vroeger als angry young man tekende voor het oorlog om daar je agressie te uiten, ben je nu veroordeeld tot het passief toekijken hoe 22 man met elkaar oorlogvoeren. Daar een beetje man zich moeilijk afzijdig kan houden van oorlog, ontstaan er rellen: de voetbalsupporters willen net als de voetballers de tegenpartij verslaan.

Voetbal is een voortzetting van oorlog met andere middelen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:29:44 #145
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_57404706
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef RTB het volgende:

[..]

Nee, jij houdt je bezig met de belangrijke dingen des levens.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_57404855
Al die anti-voetballers kunnen het ook alleen maar over rellen hebben he...
Veel ernstige dingen qua geweld bij voetbalwedstrijden gebeuren er toch niet in Nederland, maar blijkbaar denken velen dat er wekelijks honderden mensen met elkaar op de vuist gaan voor hun club

Als er ooit ergens een agentje aan te pas moet komen wordt dat vaak nogal opgeblazen door de media, die vrij snel spreken van 'rellen' en 'hooligans'... Ik heb geen seizoenskaart maar ik ga vaak genoeg naar wedstrijden om te zien dat er vrij weinig gebeurd en de aanwezig politie vaak ook niet veel nuttigs aan het doen is.
pi_57405931
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:20 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ijshockey trekt idd elke week miljoenen kijkers ja...net als honkbal, American Football..wat is je punt precies?

Ook wellicht grappig om te weten is dat elk jaar de Aussie rules football final game bezocht wordt door meer dan 100.000 man, in 1 stadion....ik denk dat je niet eens 1 hand nodig hebt om de keren te tellen waarbij er rellen zijn geweest. En aan de drank kan het niet liggen bij aussies.

Dus het kan best hoor, sport en geen geweld, enkel heerst er een bepaald idee bij voetbal, dat je geweld tussen de fans niet kan voorkomen, maar dat zit dus eigenlijk gewoon tussen de oren van die "fans" zelf.

Als je bijvoorbeeld naar een American football wedstrijd zou gaan, zou je zien hoe relaxed de mensen daar zijn...voor de wedstrijd buiten het stadion een beetje BBQ-en, biertje er bij en ben jij voor de andere partij? Geen probleem....alleen krijg je dan geen biertje. En je zal hooguit een beetje discusseren over welk team beter is, maar wederom...geweldadigheid? Het zal de laatste 50 jaar nauwelijks op 1 hand te tellen zijn.

Oh ja...extra note: Bij koninginnendag in A'dam is er idd behoorlijk wat politie op de been, maar wees eerlijk, dan heb je het wel over publiekcijfers die vele malen groter zijn dan een wedstrijd PSV/Ajax, om maar wat te noemen.
TerugVindtArgument
  Moderator dinsdag 18 maart 2008 @ 21:32:16 #148
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57462574
Altijd leuk zo'n discussie tussen computer nerds en voetbal plebs!
pi_57466744
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 23:36 schreef MaatjeTho het volgende:
Al die anti-voetballers kunnen het ook alleen maar over rellen hebben he...
Veel ernstige dingen qua geweld bij voetbalwedstrijden gebeuren er toch niet in Nederland, maar blijkbaar denken velen dat er wekelijks honderden mensen met elkaar op de vuist gaan voor hun club

Als er ooit ergens een agentje aan te pas moet komen wordt dat vaak nogal opgeblazen door de media, die vrij snel spreken van 'rellen' en 'hooligans'... Ik heb geen seizoenskaart maar ik ga vaak genoeg naar wedstrijden om te zien dat er vrij weinig gebeurd en de aanwezig politie vaak ook niet veel nuttigs aan het doen is.
Het gaat erom dat die poltiemensen er wel zijn, maar nog niet in actie hoeven te komen. Doordat ze er zijn, hoeven ze niet in actie te komen. Ik durf er mijn beide handen onder te verwedden dat wanneer je de politiemacht bij mgrote wedstrijden opheft, er rellen vallen, waarbij gewonden vallen, minimaal.

Komt het door het aantal mensen wat er staat? Waarom kan het dan bij een concert wél vreedzaam gaan?

Komt het door de rivaliteit? Waarom kan het dan bij ander sporten wél?

Je kunt nu wel zeggen dat jij niet denkt dat die rellen bij een topwedstrijd zonder poltie gebeuren. Maar zeg eens eerlijk: denk jij dat wanneer bij Psv - Ajax morgen de poltie zou staken en de wedstrijd wel doorgaat er hélemaal niks gebeurd?
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_57566743
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:16 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Het gaat erom dat die poltiemensen er wel zijn, maar nog niet in actie hoeven te komen. Doordat ze er zijn, hoeven ze niet in actie te komen. Ik durf er mijn beide handen onder te verwedden dat wanneer je de politiemacht bij mgrote wedstrijden opheft, er rellen vallen, waarbij gewonden vallen, minimaal.

Komt het door het aantal mensen wat er staat? Waarom kan het dan bij een concert wél vreedzaam gaan?

Komt het door de rivaliteit? Waarom kan het dan bij ander sporten wél?

Je kunt nu wel zeggen dat jij niet denkt dat die rellen bij een topwedstrijd zonder poltie gebeuren. Maar zeg eens eerlijk: denk jij dat wanneer bij Psv - Ajax morgen de poltie zou staken en de wedstrijd wel doorgaat er hélemaal niks gebeurd?
Lichte kick

Ik denk ook niet dat een Ajax - PSV zonder agenten kan, al moet ik zeggen dat ik ze bij de vorige editie ook niet veel gezien heb, maar er zijn gewoon veel wedstrijden waar de politie-inzet overdreven is; er worden ook veel teveel combi's gegeven bij wedstrijden als bijvoorbeeld NEC-uit. Als je de supportersgroepen maar uit elkaar blijft houden zullen ze nooit goed met elkaar overweg kunnen.

Ook stelt de politie/ME zich vaak verkeerd op naar mijn mening. Vorige week tegen Tottenham liep ik een kroeg uit waarna de straat volstond met ME'ers. Even later werd zelfs de hele straat dichtgezet terwijl niemand wist wat er aan de hand was. Als je het vriendelijk wilde vragen aan een ME'er werd je lomp weggeduwd door zo'n booskijkende gast. Door dit soort acties wordt de sfeer alleen maar grimmiger ipv beter.

En over die rivalteit bij concerten, nee die zal daar niet zijn, iedereen is dan immers fan van dezelfde muziekgroep dus weinig reden tot scheldpartijen en/of geweld. Dat het bij andere sporten wel kan zal ongetwijfeld te maken hebben met het fanatisme van de supporters; er zitten in Nederland weinig bloedfanatieken van hockeyclubs of basketbalteams op de tribune dus daar zal dan sowieso minder gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')