abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:00:16 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_57206216

Ritten :

P Prologue dimanche 9 mars AmillyAmilly 4.6 km

1 Plaine lundi 10 mars AmillyNevers 184.5 km

2 Plaine mardi 11 mars Nevers - Belleville 201 km

3 Moyenne montagne mercredi 12 mars Fleurie - Saint-Étienne 165.5 km

4 Haute montagne jeudi 13 mars Montélimar - Station du Mont Serein Mont Ventoux 176 km

5 Plaine vendredi 14 mars Althen-des-Paluds - Sisteron 172.5 km

6 Moyenne montagne samedi 15 mars Sisteron - Cannes 206 km

7 Haute montagne dimanche 16 mars Nice- Nice 119 km
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_57206244
quote:
AIGCP stelt renners gerust

PARIJS - De vereniging van professionele wielerteams AIGCP heeft de renners die zondag willen starten in de 'besmette' etappekoers Parijs-Nice gerustgesteld. De belangenorganisatie noemde de dreigementen van de internationale wielrenunie UCI donderdag loos.
De UCI heeft de deelnemers een schorsing in het vooruitzicht gesteld. De coureurs, verenigd in de CPA, willen in dat geval worden doorbetaald en niet zelf opdraaien voor een boete. De AIGCP is van mening van de UCI geen sancties kan treffen omdat dit zou ingaan tegen de eigen reglementen.

"Artikel 1.2.019 bepaalt dat een boete of schorsing kan worden opgelegd aan renners die starten in een wedstrijd die niet is ingeschreven op de nationale, continentale of mondiale kalender en die niet erkend wordt door een nationale bond. Maar de ASO bereikte op 25 februari een akkoord met de Franse federatie en kreeg toestemming voor de organisatie van Parijs-Nice”, schreef de AIGCP.
pi_57206345
Benieuwd of de TAS nog voor zondag met een uitspraak komt.
pi_57206437
Jammer van het gedoe dat er nu omheen is. Ik vind het altijd wel een leuke koers.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_57206601
Stel dat het allemaal nog een beetje doorgaat, is het ergens te volgen?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:18:36 #6
pi_57206603
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:07 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of de TAS nog voor zondag met een uitspraak komt.
De uitspraak volgt morgen al ...
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:19:13 #7
pi_57206615
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:18 schreef Cootz het volgende:
Stel dat het allemaal nog een beetje doorgaat, is het ergens te volgen?
Elke dag live op de VRT (Sporza op Eén of in het weekend Canvas allicht)
pi_57207764
NOS heeft normaal ook live stream
pi_57208831
Ik zie Gilbert hier in potentie wel 4 etappes winnen

Ik heb er echt zin in, mooie parcours, mooi deelnemersveld. Ik hoop dat ze nog tot een oplossing komen voor de start.
pi_57208836
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mooi .
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2008 @ 23:12:37 #11
73911 ultra_ivo
pi_57210178
Hebben er al renners gezegd dat ze sowieso komen?
pi_57210402
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
alles wat op de startlijst staat en niet gezegd heeft niet te komen gaat van start als PN doorgang krijgt.
pi_57210505
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nee, ook in het weekend live op Één.

En idd, NOS heeft een livestream op de site.
pi_57218784
Zitten een paar mooie ritten tussen.
pi_57218825
Hopelijk gewoon met een deelnemersveld op volle sterkte.
pi_57220739
Van de prikpagina:

'Zojuist gehoord op het VRT nieuws: alle teams die meedoen aan Paris - Nice worden uit de UCI gegooid, aldus McQuaid (later meer).'

Moet de UCI maar doen zo graven ze dus echt hun eigen graf. Daarnaast hebben de ploegen 4 jaar geleden betaald om een ProTour licentie te krijgen en dus in deze koersen startrecht te hebben. Daarbij als ze echt een splitsing willen doorvoeren is een tweede wielerbond snel genoeg opgezet.

Misschien is het aftreden vd volledige UCI top een eerste stap in de goede richting
pi_57221121
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:47 schreef Bartoli het volgende:
Van de prikpagina:

'Zojuist gehoord op het VRT nieuws: alle teams die meedoen aan Paris - Nice worden uit de UCI gegooid, aldus McQuaid (later meer).'

Moet de UCI maar doen zo graven ze dus echt hun eigen graf. Daarnaast hebben de ploegen 4 jaar geleden betaald om een ProTour licentie te krijgen en dus in deze koersen startrecht te hebben. Daarbij als ze echt een splitsing willen doorvoeren is een tweede wielerbond snel genoeg opgezet.

Misschien is het aftreden vd volledige UCI top een eerste stap in de goede richting
Klopt inderdaad:
quote:
"Wie zondag start, gooien we uit UCI"
vr 07/03/08 - De UCI houdt het been stijf in de ruzie met ASO. "Ploegen die aan Parijs-Nice deelnemen, zullen uit de UCI worden gegooid", zegt voorzitter Pat McQuaid.
"De UCI heeft de teams duidelijk gemaakt dat ze goed moeten nadenken over de beslissing die ze nemen."

"Kiezen ze de kant van ASO (door Parijs-Nice te rijden, red), dan kiezen ze ervoor om de UCI de rug toe te keren", vertelt McQuaid.

"We zullen die teams dan ook "buitenwerken"."

De UCI verwijt ASO met Parijs-Nice een "illegale" wedstrijd te organiseren."

"De koers staat niet op de kalender omdat ASO de UCI-reglementen niet aanvaardt", besluit de UCI-voorzitter.

Pat
pi_57221130
ploegen buitensluiten kunnen ze mijns inziens niet eens. want dan kun je beter het hele 2008 seizoen meteen ten einde verklaren.

Meer wedstrijden die gaan verdwijnen omdat ze met c-ploegen aan de start staan en dus sponsoren zien afhaken.

Ronde van Vlaanderen e.a PT koersen die uit de PT stappen omdat de topploegen geweerd worden.

De UCI graaft gewoon haar eigen graf op deze manier. Niet dat de ASO een haar beter is maar de UCI zou als overkoepelend orgaan toch beter moeten weten.

Pat
pi_57221142
Inderdaad, volstrekt zinloos dreigement van de UCI. Het uit de UCI werken van alle ProTour ploegen is volstrekt irreeel.

Ik begin steeds meer te geloven dat een overname van de ASO of UCI door een derde partij het enige is wat het wielrennen nog kan redden. Want laten we wel wezen, het wielrennen geleid door de ASO zou ook een drama worden.
pi_57221929
UCI.
pi_57223892
ASO
Haters gonna hate.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:35:40 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57224200
De Tirreno komt trouwens ook dagelijks op één, indien mogelijk live, anders samenvatting.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57224486
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Tirreno komt trouwens ook dagelijks op één, indien mogelijk live, anders samenvatting.
als die ook doorgang vindt dan. Als de ploegen die in PN starten daadwerkelijk uit de UCI gegooid worden dan mogen ze ook niet in Tirreno starten die wel nog onder de UCI valt maar niet onder de ProTour
pi_57225574
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat zal toch wel live zijn nu Tommeke meedoet
pi_57226002
volgens tuttobici (tenminste als ik dat goed begrijp) was er vandaag een bijeenkomst van de AIGCP. 16 ploegen waren voorstander om wel te starten, die andere niet. Kortom denk gewoon dat we zondag van start gaan.
pi_57226098
en RCS blijft solidair aan de ASO
quote:
07/03/2008 Zomegnan: siamo solidali con la Aso

Interpellato da tuttobiciweb.it, il direttore del Giro d'Italia Angelo Zomegnan conferma il suo appoggio alla Aso: «Siamo solidali con la Aso, capiamo il momento e condividiamo le scelte che hanno fatto gli amici francesi. D'altra parte i loro problemi sono anche i nostri di fronte agli abusi, alle ingerenze e all'arroganza dell'Uci».
pi_57226560
quote:
Ploegen beslissen om te rijden naar Nice

vr 07/03/08 - De profploegen hebben het dreigement van de wielerunie UCI ("wie Parijs-Nice rijdt, vliegt uit de UCI") naast zich neer. Ondertussen verklaart het Sporttribunaal TAS zich onbevoegd in het geschil dat de wielerwereld op zijn kop zet.
Vandaag vielen er enkele belangrijke beslissingen in het geschil tussen de UCI en de ASO. De Vereniging van Profteams heeft na een stemming beslist om het UCI-dreigement aan haar laars te lappen.

De UCI wil niet dat renners Parijs-Nice rijden omdat de koers wordt georganiseerd 'buiten de reglementen van de UCI."

Een compromis blijft onmogelijk en dus stelde de UCI de ploegen voor de keuze: "Of Parijs-Nice boycotten, of uit de UCI gegooid worden."

De profploegen hielden een stemming en 15 ploegen stemden voor meerijden in Parijs-Nice, terwijl 8 teams zich onthielden.

Zo haalt ASO (organisator van Parijs-Nice en de Tour) zijn slag thuis, want de ploegen keren de UCI dus de rug toe. Eerder vrijdag had het TAS zich al onbevoegd verklaard in het conflict tussen de UCI en de renners die Parijs-Nice willen fietsen. De ProTour-teams hoopten dat het TAS zou oordelen of de UCI zijn dreigementen kon hard maken.

sporza
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:11:10 #28
pi_57227355
Is dit het einde van de UCI dan ?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:12:21 #29
pi_57227388
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef Bartoli het volgende:

[..]

als die ook doorgang vindt dan. Als de ploegen die in PN starten daadwerkelijk uit de UCI gegooid worden dan mogen ze ook niet in Tirreno starten die wel nog onder de UCI valt maar niet onder de ProTour
Wie zegt eigenlijk dat de Italianen in dat geval de Tirreno ook niet op de nationale kalender gaan plaatsen zoals de ASO met Parijs-Nice deed ?
pi_57227421
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wie zegt eigenlijk dat de Italianen in dat geval de Tirreno ook niet op de nationale kalender gaan plaatsen zoals de ASO met Parijs-Nice deed ?
die kans zit erin aangezien zomegnan achter de aso staat
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:18:47 #31
pi_57227537
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:14 schreef Bartoli het volgende:

[..]

die kans zit erin aangezien zomegnan achter de aso staat
Of zelfs alle banden met de UCI gaan verbreken. Als de UCI de ploegen toch uit de UCI zet , dan zijn ze volgens mij vrij om te doen en laten wat ze willen en deel te nemen aan gelijk wat ze willen ...
pi_57227651
Een "Pat" stelling voor Pat McQuaid.
Ofwel gaat hij plat op de buik voor de teams ofwel heft hij de bestaansreden van UCI en ProTour op.

Wat is de UCI zonder de top teams? Wat is de ProTour zonder de ProTOur teams?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:29:41 #33
pi_57227794
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:23 schreef warpozio het volgende:
Een "Pat" stelling voor Pat McQuaid.
Ofwel gaat hij plat op de buik voor de teams ofwel heft hij de bestaansreden van UCI en ProTour op.

Wat is de UCI zonder de top teams? Wat is de ProTour zonder de ProTOur teams?
Welke exoot zou nu eigenlijk straks wereldkampioen worden eigenlijk ? Een Kazak ? Of toch een Iranees of een Cubaan ...
pi_57228009
in een artikel van de telegraaf over dat de teams starten staat ook nog dit
quote:
Henri van der Aat, die de buitenlandse contacten voor de Rabobankploeg nog onderhoudt, bevestigde vrijdagavond dat de wielerploegen zondag starten. Voorwaarde is wel dat de ruzieënde partijen volgende week met elkaar om de tafel gaan zitten.
pi_57228300
quote:
Nieuws: [07-03-2008] Rabobank stemt niet mee

Inmiddels is ook iets meer bekend over de stemverhoudingen. Naast de 15 voorstemmers, onthielden QuickStep, Liquigas, CSC, Saunier Duval, Team High Road, Milram en Astana zich van stemming. Rabobank deed zelfs helemaal niet mee aan de stemming. Voor AIGCP-voorzitter Eric Boyer is de wielersport de winnaar van deze stemming. ,,Toen de UCI ons wou verbieden om deel te nemen aan Parijs-Nice, hebben we geantwoord dat we een oplossing wilden zoeken om uit de impasse te komen. We hebben nu een deal met ASO en zijn nog steeds bereid om een dialoog met de UCI aan te gaan. Maar zonder dreigementen!’’, aldus Boyer.

WM
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:57:28 #36
67640 SaintOfKillers
pi_57228555
Van Astana kan ik het wel begrijpen, bij de anderen iets minder. Rabo heeft niet al te veel krediet bij ASO, dus deze actie waarbij het lijkt dat ze nauwelijks geïnteresseerd zijn, lijkt me ook geen al te beste keuze, zeker niet als die Weense bloedbank nog een paar keer in het nieuws komt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57228560
Helaas zal dit hoog opgelopen conflict Parijs - Nice overschaduwen, maar toch een Tvp.

en het verbaast mij overigens ook wel dat rabo zich afzijdig houdt, bij een ploeg als CSC had ik eigenlijk niets anders verwacht want volgens mij zitten die aardig in de kont van de UCI (?)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:50:05 #38
11102 knep
Mountainfreak
pi_57229907
Wat een achterlijke soap, die vervelende bobo's zitten er voor het wielrennen en niet andersom .
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:22:46 #39
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57230664
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Contador had er wel oren naar, had iets te maken met titel verdedigen geloof ik..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57234309
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:50 schreef knep het volgende:
Wat een achterlijke soap, die vervelende bobo's zitten er voor het wielrennen en niet andersom .
Zeg dat wel. De ASO en de UCI komen nu echt op me over als een paar zeurende kleine kinderen die allebei vinden dat ze gelijk hebben en maar doorjammeren.
pi_57237017
van velonews. weet niet of we hem al hadden maar de brief van de UCI naar de renners;
quote:
Email sent by UCI: To the riders

Sent by email only

Aigle, 4th March 2008

Ref: President / gr

Dear Rider,

You are aware of the difficulties we have with the forthcoming edition of Paris-Nice and I wanted to write to you personally to express my sympathy for the position you find yourself in and to explain the situation as I see it.

I am writing at the request and with the support of the organisation that looks after your interests as a rider, the CPA. As a former rider myself I really do feel for the difficult situation that you are in. I can imagine that your reaction to current events may be “why can’t I do my job as a rider and let you guys get on with the politics?” I agree completely with this sentiment and I truly want nothing more than for you to be allowed to ride Paris-Nice and for the sport to be free of these political struggles.

As the situation stands at the moment Paris-Nice will be run completely outside of our rules. This is totally unnecessary and the race could have been run as normal if ASO hadn’t chosen to use it to make a stand to defy our authority. I believe that ASO wishes to completely do away with the rules for cycling so that they can manipulate the situation for their benefit.

The UCI rules, which I know that as a rider you will sometimes find annoying, are nevertheless crucial to act as a neutral set of regulations that balance the interests of all the people involved in cycle sport. Without the UCI rules the organisers would have the power to ask you and your team to sign contracts in which they dictate the conditions to participate in their races. This is the current situation with Paris-Nice as your team has been asked to sign a one-sided contract which, for example, denies you the protection of the UCI rules against exclusion from the race in case of alleged threat to the image of the race or the appeal with the Court of Arbitration for Sport in case of an alleged anti-doping violation.

With regard to anti-doping, it should also be noted that UCI rules would not be applied: ASO would be able to apply its own procedures through the AFLD; this could have serious consequences for example on the treatment of TUEs, the use of tests on hair which is currently not part of the UCI policies, and different rules for the disciplinary procedures. AFLD may also be tempted to and implement its own out-of-competition controls in addition to those of the biological passport.

Without the UCI the future is ever more powerful organisers dictating the terms on which you are able to practice your profession. For the sake of the riders and the sport ASO must not be allowed to break our authority and undermine our rules by using Paris-Nice as a lever. That is why I am asking teams and riders not to participate in the race if it is run outside our rules. If it is run in breach of our rules then sadly we will have to apply sanctions and it is only fair that you are fully briefed on what those sanctions are.

For riders
· Six months suspension.
· Fine up to CHF 10,000.
· Elimination of points.
· Exclusion from participation in UCI World Championships and other events.
For teams
· Suspension of their UCI registration for a determined period.
· Fine of up to CHF 10,000.
· Withdrawal of UCI ProTour licence / Wild Card label as applicable.

The suspensions and fines listed above are the maximum applicable so depending on the circumstances pertaining to the rider or team the actual suspensions and fines applied could be less.

For French riders the position of the French Federation (FFC) will also be relevant. Proceedings will be opened against the FFC for its collusion in the affair and if the FFC is suspended this may also have ramifications for French rider’s participation in events. I sincerely hope that it won’t come to this and please believe me that it gives me no pleasure to be writing to you about sanctions. However, given the attitude of ASO I thought that you should be fully informed of the consequences if you were to participate in Paris-Nice if it is run by ASO outside our rules.

Yours sincerely,

Pat McQuaid

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartoli op 08-03-2008 02:39:38 ]
pi_57238128
Ik vind het allemaal gezeik snappen die clubs nu niet dat de wielersport er onder lijdt.
Haters gonna hate.
pi_57238868
Dus als het zo doorgaat krijgen we een soort van schaduwpeloton van een 'wilde bond'?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:35:39 #44
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_57239058
nog even en we hebben net als bij het boksen 2 wereldkampioenen
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:39:21 #45
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57239113
De deadline voor inschrijven is toch gepaseerd? Wie gaan er van start?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_57239389
www.cyclingstartlists.com

Daar vind je het bijna volledige deelnemersveld, al zijn rugnummers en sommige ploegen nog niet bekend.
pi_57241533
Tvp.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:41:33 #48
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57242378
Afwachtende tvp..
Tranquillo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 maart 2008 @ 14:10:02 #49
862 Arcee
Look closer
pi_57243002
TVParijs - Nice.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:19:27 #50
67640 SaintOfKillers
pi_57243155
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:19 schreef Leatherface het volgende:
Dus als het zo doorgaat krijgen we een soort van schaduwpeloton van een 'wilde bond'?
Ik denk dat er maar 1 peloton zal zijn, wie gaat er nu voor de UCI kiezen? De grote ploegen kiezen voor de Tour, waar de overgebleven Pro-Tour wedstrijden ook moeten overstappen als ze bekende renners aan de start willen.

Kleinere UCI-wedstrijden willen ook wel hun 50% grote ploegen, dus die gaan ook niet bij de UCI blijven om 100% B en C ploegen aan de start te krijgen, waarna ook die ploegen zullen volgen en de UCI niets overhoudt.
pi_57243565
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar 1 peloton zal zijn, wie gaat er nu voor de UCI kiezen? De grote ploegen kiezen voor de Tour, waar de overgebleven Pro-Tour wedstrijden ook moeten overstappen als ze bekende renners aan de start willen.

Kleinere UCI-wedstrijden willen ook wel hun 50% grote ploegen, dus die gaan ook niet bij de UCI blijven om 100% B en C ploegen aan de start te krijgen, waarna ook die ploegen zullen volgen en de UCI niets overhoudt.
punt blijft wat gaat er dan gebeuren met de andere disciplines die bij de UCI zijn aangesloten? vrouwenwielrennen, cyclocross, baanwielrennen, mountainbiken etc. Die worden dan ook de dupe van dit gekrakeel.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:49:44 #52
pi_57243632
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:44 schreef Bartoli het volgende:

[..]

punt blijft wat gaat er dan gebeuren met de andere disciplines die bij de UCI zijn aangesloten? vrouwenwielrennen, cyclocross, baanwielrennen, mountainbiken etc. Die worden dan ook de dupe van dit gekrakeel.
Eigenlijk hebben die geen probleem. Er is geen enkele veldrijder, cyclocrosser of mtb'er aangesloten bij een van de PT teams. Voor een deel van de baanwielrenners is dat probleem er wel natuurlijk.

Maar uiteindelijk is het scenario voorspelbaar. De UCI zal moeten terugkrabbelen, Patje zal eventueel ontslag moeten nemen en de Pro Tour afvoeren en er komt een ASO gezinde voorzitter daar ?

De enige oplossing voor dit probleem is dan ook een revolutie bij de UCI waarbij de hele door Heintje aangestelde club daar wordt buiten geveegd en wordt vervangen door mensen die wél iets om te sport geven. ... (want dat moet je ASO wél meegeven, het mag dan een commerciele onderneming zijn, de mensen die daar zitten hebben meer voeling met de sport dan zowat alles wat bij de UCI zit samen)
pi_57243953
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben die geen probleem. Er is geen enkele veldrijder, cyclocrosser of mtb'er aangesloten bij een van de PT teams. Voor een deel van de baanwielrenners is dat probleem er wel natuurlijk.
En Franzoike dan en Mourey, Gadret

Baanwielrenners wel in overvloed inderdaad.

[ Bericht 1% gewijzigd door wimderon op 08-03-2008 17:00:10 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 8 maart 2008 @ 15:16:39 #54
73911 ultra_ivo
pi_57243965
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bij het veldrijden toch wel. Rabo heeft er een paar, dan Ag2r en wat andere buitenlandse ploegen ook.
pi_57244943
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 15:16 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Bij het veldrijden toch wel. Rabo heeft er een paar, dan Ag2r en wat andere buitenlandse ploegen ook.
Tsja, ik weet niet hoe het dan werkt met Continentale ploegen. Want de veldrijders bij Rabo komen allen uit voor het Continentale team, en niet voor de ProTour-ploeg.
pi_57246508
Opzich heeft Pat en de UCI een goed punt, lezend van de brief. Als de Fransen hun kans krijgen, dan wordt iedere niet Fransman vogel vrij verklaard, want het wordt verdikkeme wel eens tijd dat er weer Fransen succesvol worden in het fietsen. En ieder gerucht is al voldoende voor een razzia. Alleen jammer dat ze da meteen de grootste lul OP en AAN tafel competitie gaan houden .

De grote gepiemelde: het wielrennen
  zaterdag 8 maart 2008 @ 18:49:02 #58
pi_57247971
Je kan zeggen wat je wil , maar er staat dit jaar een héél mooi startveld aan de start daar ...
pi_57250473
Hopelijk heeft Gesink z'n (klim)vorm van Californië nog.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_57250676
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 20:43 schreef Gitanki het volgende:
Hopelijk heeft Gesink z'n (klim)vorm van Californië nog.
Vorm nog? Toen was hij helemaal nog niet in vorm. Parijs-Nice is zijn eerste richtpunt. Hier zal hij pas echt in vorm zijn. Californië was op basisconditie.
pi_57250708
Nog beter
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:33:40 #63
pi_57253691
Alleen zat de rest daar natuurlijk ook nog op basisconditie en zit er hier toch echt gebergte in de koers, wat in Californië toch ook maar meer veredelde ardennenhellingen waren.
pi_57253829
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alleen zat de rest daar natuurlijk ook nog op basisconditie en zit er hier toch echt gebergte in de koers, wat in Californië toch ook maar meer veredelde ardennenhellingen waren.
Nou ja, Ardennenhellingen. Er waren toch echt twee echte klimmen bij hoor. Dat waren echt geen Ardennenhellingen. Daarnaast, ik zie echt niet in wie Gesink er gaat afrijden hier. Misschien één ontketende renner (wie dat dan ook mag zijn dit keer), maar meer zullen het er niet zijn. Gesink kan alles wat maar bergop is aan. Steilere stukken houdt hij erg van, maar lange lopende colls kan hij ook perfect aan.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:40:58 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57253849
Ben wel benieuwd naar morgen eigenlijk en of de UCI werkelijk voet bij stuk houdt. Nouja, alles wat de UCI nu nog doet, heeft een ontzettend hoog -gehalte, wat een stel prutsers daar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:43:03 #66
pi_57253887
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou ja, Ardennenhellingen. Er waren toch echt twee echte klimmen bij hoor. Dat waren echt geen Ardennenhellingen. Daarnaast, ik zie echt niet in wie Gesink er gaat afrijden hier. Misschien één ontketende renner (wie dat dan ook mag zijn dit keer), maar meer zullen het er niet zijn. Gesink kan alles wat maar bergop is aan. Steilere stukken houdt hij erg van, maar lange lopende colls kan hij ook perfect aan.
Ik ben benieuwd naar hoe hij die "driekwart Ventoux" gaat overleven in elk geval. Er zitten toch best een aantal aardige 'echte' klimmers in dit peloton (Garate, Evans, Pereiro, Cunego, Popovich, Schleck, Marchante, Cobo, ...) Natuurlijk ook afwachten wat hun vorm op dit moment al is ...
pi_57254321
ow ja de UCI gaat niemand schorsen (als ik het goed begrijp) gezien deze quote van McQuake vandaag:
quote:
Eurosport asked McQuaid about the UCI's plans if teams are excluded from the ProTour. "We'd start on a new system with the teams, organisers and cyclists who wish to respect the regulations of the UCI. What is at stake is the authority and the autonomy of the UCI."
  FOK!fotograaf zondag 9 maart 2008 @ 01:54:09 #68
73911 ultra_ivo
pi_57256045
Dan houdt McQuaid niet veel over om z'n nieuwe systeem te starten.
pi_57257819
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:05 schreef Bartoli het volgende:
ow ja de UCI gaat niemand schorsen (als ik het goed begrijp) gezien deze quote van McQuake vandaag:
[..]
Geeft wel weer aan hoe de UCI aan het zwabberen is, en dat ze inzien dat hun eigen positie zwak is.
Ik zou dan wel zoiets hebben van "als je dat weet, ga dan ook niet van die zinloze dreigementen uiten."
  zondag 9 maart 2008 @ 10:25:49 #70
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_57258517
Vanaf 13.35 al de proloog op Sporza.
sig verwijderd door FA
  zondag 9 maart 2008 @ 10:38:27 #71
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57258642
Tvp. Voorts verwacht ik dat uiteindelijk de storm wel over zal drijven, maar wellicht niet voordat er enige spaanders zijn gevallen. Toch erg zonde al bij al.
  zondag 9 maart 2008 @ 11:14:34 #72
127004 maril
Smeetsfan
pi_57259047
quote:
Op zondag 9 maart 2008 10:25 schreef Ambrosius het volgende:
Vanaf 13.35 al de proloog op Sporza.
Lekker en tevens TVP
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 9 maart 2008 @ 11:55:40 #73
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_57259612
Ik zet mijn geld vandaag op Bradley McGee
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_57260161
Er zijn nu 15 renners binnen, waaronder Kroon (4e op 4 sec van nr 1) en Ten Dam (11e op 24 sec)

http://www.letour.fr/2008/PNC/LIVE/fr/0/allChronos.html
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_57260731
Ik denk dat het nu flink aan het regenen is. Iedereen die nu finisht, eindigt in de achterhoede. Marc de Maar net binnen, de één na laatste tijd en ga zo maar door.
  zondag 9 maart 2008 @ 13:09:26 #76
pi_57260822
Volgens de live-ticker is er inderdaad regen nu ...
  zondag 9 maart 2008 @ 13:14:56 #77
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_57260913
quote:
Op zondag 9 maart 2008 11:55 schreef TimoBasso het volgende:
Ik zet mijn geld vandaag op Bradley McGee
Zou wel eens tijd worden dat hij weer wat presteert. Maar misschien benadert hij nu hij bij CSC zit weer zijn oude vorm?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_57261029
Terpstra rijdt een fantastische 16e tijd in de regen. Bij droog weer was dat dus top 3 geweest waarschijnlijk. Knap.
  zondag 9 maart 2008 @ 13:29:00 #79
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57261206
Ferrar op z'n bek gegaan? 3 minuten verlies
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 9 maart 2008 @ 13:29:08 #80
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_57261215
quote:
Op zondag 9 maart 2008 13:14 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Zou wel eens tijd worden dat hij weer wat presteert. Maar misschien benadert hij nu hij bij CSC zit weer zijn oude vorm?
Ik hoop het

Die man heeft ookal vaak last van zijn rug gehad.
pi_57261500
tvp
pi_57261742
Jammer dat het regent
pi_57261791
quote:
Op zondag 9 maart 2008 13:29 schreef -skippybal- het volgende:
Ferrar op z'n bek gegaan? 3 minuten verlies
jep:
quote:
13:43 - Farrar crashed

The rain claimed its first victim in American Tyler Farrar (TSL), who crashed and finished in 8:41.
  zondag 9 maart 2008 @ 14:02:53 #84
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57261890
Irizar voor winst
Tranquillo
pi_57261928
High Road met witte shirts? Ik dacht dat die zwarte shirts hadden.
pi_57262157
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:02 schreef icebliss het volgende:
Irizar voor winst
Staat wel mooi op z'n palmares naast een etappe in de befaamde Bidasoa Itzulia
  zondag 9 maart 2008 @ 14:19:26 #87
67640 SaintOfKillers
pi_57262240
Ik vind het maar lelijk, dat High Road. Dat wit is erg mooi, maar die geel/rode letters .
pi_57262301
Is inderdaad maar weinig aandacht aan besteed. Maar wat maakt het uit, T-Mobile betaald toch wel
pi_57262553
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Is inderdaad maar weinig aandacht aan besteed. Maar wat maakt het uit, T-Mobile betaald toch wel
High Road rijdt al sinds California met witte shirts
pi_57262599
Maar hebben ze eerst dan geen zwarte shirts gehad (tijdens ploegpresentatie)?
pi_57262647
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar hebben ze eerst dan geen zwarte shirts gehad (tijdens ploegpresentatie)?
ze hebben eerst zwarte shirst gehad maar tijdens ploegpresentatie (dat was 2 dagen voor begin in California) waren de shirts al wit. Wellicht gaan ze nog veranderen.
  zondag 9 maart 2008 @ 14:46:31 #92
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57262861
Jawel, maar er werd al snel geklaagd dat het te heet was in die zwarte shirts tijdens de Tour Down Under (dat was geloof ik de reden dat ze naar wit gingen).
Tranquillo
pi_57262913
Hushovd
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 14:55:34 #95
862 Arcee
Look closer
pi_57263051
Thor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_57263083
Hushovd wint dus de proloog
  zondag 9 maart 2008 @ 14:59:31 #97
pi_57263138
Mooi van Thor, die gaan we dit voorjaar nog leuke dingen zien doen als ie die vorm doortrekt ...
pi_57263159
hehehe wel leuk een internationaal podium in een regionale koers
  zondag 9 maart 2008 @ 15:02:21 #99
pi_57263191
Interessante laatste km's morgen :
  zondag 9 maart 2008 @ 15:22:06 #100
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_57263597
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:50 schreef Bartoli het volgende:
McGee
pi_57264255
Netjes van Hushovd.

Na een iets minder seizoen is ie weer helemaal terug.
pi_57264342
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:00 schreef Bartoli het volgende:
hehehe wel leuk een internationaal podium in een regionale koers
Hehe.

Met een oud-Tourwinnaar, een oud-Girowinnaar, de regerend Pro Tour kampioen, een oud groene trui-winnaar en een scala aan winnaars van klassiekers kun je gewoon spreken van een topveld.
pi_57265902
En de huidige Protourleider Greipel, deed die niet mee?
  zondag 9 maart 2008 @ 17:31:49 #104
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57266036
Is dat de PT leider?

Dit is toch de eerste PT-koers. Of, wacht. Ik snap het allemaal niet meer.
pi_57266093
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:31 schreef Zwansen het volgende:
Is dat de PT leider?

De altijd belangrijke Tour Down Under was de eerste Protour-koers dit jaar.
  zondag 9 maart 2008 @ 18:16:26 #106
pi_57266869
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:31 schreef Zwansen het volgende:
Is dat de PT leider?

De eerste PT-koers ? Volgens de UCI is dit een onbeduidende koers op regionaal Frans niveau. De echte grootheden zien we aan het werk in de Tour Down Under, de Ronde van Polen of de toekomstige koersen als Dwars door Peking en de Moscow Classic ...
pi_57269263
de volgende PT koers is over iets minder dan een maand in Vlaanderen
pi_57277555
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hehe.

Met een oud-Tourwinnaar, een oud-Girowinnaar, de regerend Pro Tour kampioen, een oud groene trui-winnaar en een scala aan winnaars van klassiekers kun je gewoon spreken van een topveld.
toch niet slecht voor een zogenaamd 'regionaal kermiskoersje'
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_57278636
De anti-UCI campagne hier neemt wel heel lachwekkende vormen aan, straks is het nog de schuld van de UCI dat de proloog verregend is en Irizar bijna won..
Het is de ASO zelf ism. de Franse bond die de koers een categorie van 'regionaal koersje' heeft aangemeten omdat ze liever niet de beste ploeg willen hebben. De UCI wilde dit juist voorkomen en ze wél de categorie van een internationale topkoers laten hebben die het verdiend, ze hebben er zelfs zelfmoord voor gepleegd, dat zouden ze niet voor zomaar een regionaal koersje doen.

Dat het uiteindelijk om politieke machtspelletjes gaat ipv. de categorie van een koers is een ander verhaal, maar je kunt moeilijk de UCI verwijten dat deze koers volgens de reglementen een regionaal (nationaal beter) koersje is geworden.

Maar hij staat mooi op de Franse kalender

09/03 GRAND PRIX DE LA VILLE DE VILLEFRANCHE - MATHIAS NOMBLOT
09/03 MANCHE-ATLANTIQUE
09/03 PRIX DE LA VILLE DE LILLERS SOUVENIR BRUNO COMINI
09/03 - 16/03 PARIS-NICE
15/03 SOUVENIR LOUISON BOBET
16/03 TROPHEE LOUISON BOBET
16/03 NANTES - SEGRE
16/03 BOUCLES DE SEINE-ET-MARNE - SOUVENIR BERNARD MAILLET

[ Bericht 7% gewijzigd door DutchSL op 10-03-2008 09:35:21 ]
pi_57279345
Ik verwacht vandaag Gilbert of Schumacher wel,.
Is het gewoon op de NOS of de Belg?
tevens tvp
pi_57279382
quote:
".."ProTour-logo op gele trui, dat is straf"
Opvallend detail in Parijs-Nice: organisator ASO vecht een oorlog uit met de Internationale Wielerunie (UCI), maar op de gele leiderstrui prijkt wel nog het logo van de ProTour.

"Dat is straf", zegt Quick-Step-manager Patrick Lefevere in Het Nieuwsblad. "ASO heeft ons immers zelf gevraagd om het logo te verwijderen op onze gewone truitjes. Dat hebben we geweigerd, maar nu staat het nog op hun eigen trui."
Franse slag
pi_57279707
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:12 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Franse slag
Pwnd
pi_57281345
quote:
Op maandag 10 maart 2008 09:23 schreef DutchSL het volgende:
De anti-UCI campagne hier neemt wel heel lachwekkende vormen aan, straks is het nog de schuld van de UCI dat de proloog verregend is en Irizar bijna won..
Het is de ASO zelf ism. de Franse bond die de koers een categorie van 'regionaal koersje' heeft aangemeten omdat ze liever niet de beste ploeg willen hebben. De UCI wilde dit juist voorkomen en ze wél de categorie van een internationale topkoers laten hebben die het verdiend, ze hebben er zelfs zelfmoord voor gepleegd, dat zouden ze niet voor zomaar een regionaal koersje doen.

Dat het uiteindelijk om politieke machtspelletjes gaat ipv. de categorie van een koers is een ander verhaal, maar je kunt moeilijk de UCI verwijten dat deze koers volgens de reglementen een regionaal (nationaal beter) koersje is geworden.
Het is toch de UCI die alle ASO wedstrijden van de ProTour kalender gesmeten heeft?
Alle voorbije jaren was Parijs-Nice een volwaardige ProTour wedstrijd.
pi_57281920
quote:
Stormweer kort 1e rit in Parijs-Nice in
ma 10/03/08 - De eerste rit in lijn van Parijs-Nice wordt serieus ingekort door het barslechte weer. Het stormweer zorgt ervoor dat de renners pas in Sancerre zullen starten, op 74 km voor de streep.
Normaal stond maandag een rit van 184 km op het menu, tussen Amilly en Nevers. Maar het stormweer kort de eerste rit in tot minder dan 80 kilometer.

Het kan overigens nog dat de hele rit geschrapt wordt. "Pas in Sancerre hakken we de knoop door, maar we hopen dat er gekoerst kan worden," meldt de organisatie. Als de renners kunnen starten, beginnen ze eraan om 14.30u.
pi_57282034
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:50 schreef warpozio het volgende:

[..]

Het is toch de UCI die alle ASO wedstrijden van de ProTour kalender gesmeten heeft?
Alle voorbije jaren was Parijs-Nice een volwaardige ProTour wedstrijd.
Ehm nee.. de ASO wilt zelf niet tot de ProTour behoren en zelfs niet op de gewone continentale kalender staan. Of hun reden daarvoor nou wel of niet terecht zijn, de UCI heeft ze nooit uit de ProTour (laat staan uit de hele UCI kalender) willen zetten, in tegendeel.
pi_57282729
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:25 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Ehm nee.. de ASO wilt zelf niet tot de ProTour behoren en zelfs niet op de gewone continentale kalender staan. Of hun reden daarvoor nou wel of niet terecht zijn, de UCI heeft ze nooit uit de ProTour (laat staan uit de hele UCI kalender) willen zetten, in tegendeel.
ASO had gevraagd om PN op de historische kalender te zetten maar dat werd ook niet gehonoreerd.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:12:26 #117
67640 SaintOfKillers
pi_57282751
ASO wilde zelf bepalen wie er in de Tour start. Als zoiets ook kon onder Pro-Tour vlag, dan was dat geen probleem voor ASO. Het is niet zo dat ze absoluut uit de Pro-Tour wilden.

Dat de ASO Parijs-Nice absoluut niet op die kalender wilde, had geen gegronde redenen, dat was inderdaad pure provocatie, maar wel eentje die de UCI zelf had uitgelokt door de koppige houding over de Pro-Tour en alles wat daar mee te maken had. Dat ze dan maar naar ploegen en renners begonnen uit te halen omdat ze ASO niet konden raken, is beneden alle peil, zelfs ronduit beschamend.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:15:59 #118
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_57282801
tvp
pi_57283051
Zucht, zoals ik al schreef: al dan niet terechte redenen. Iaw. geen zin om die discussie nogmaals te herhalen hier.
De ASO heeft haar koersen op de Franse nationale kalender gezet, niet de UCI. Dus het is nogal kinderachtig om hier posts te gaan schrijven als "volgens de UCI is dit maar een regionaal koersje".
  maandag 10 maart 2008 @ 13:59:32 #120
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_57283546
tvp
pi_57285613
Flink rotweerweer
pi_57285775
Inderdaad, ook al een paar valpartijen. Net Evans nog, ploeg probeert hem nu terug te brengen naar het peleton. Kopgroepje van 3, Eisel, Terpstra en iemand van waar ik de naam nog niet heb opgevangen. 3;30, met nog zo'n 40 km te gaan.
pi_57285781
Waaiers .
pi_57285791
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:09 schreef Unstoppable het volgende:
Inderdaad, ook al een paar valpartijen. Net Evans nog, ploeg probeert hem nu terug te brengen naar het peleton. Kopgroepje van 3, Eisel, Terpstra en iemand van waar ik de naam nog niet heb opgevangen. 3;30, met nog zo'n 40 km te gaan.
velits
pi_57285859
We gaan waaiers trekken met de mannen van Quick Step, Française des Jeux en Rabobank.
pi_57285930
Eerste groep maar een man of 30 naar schatting. Niet erg overzichtelijk, maar zeker erbij: Tankink, De Maar, Hushovd en Steegmans.
pi_57285941
Nog maar 35 man de eerste groep . Gesink voorin meen ik .

Hoewel, groep wordt wel heel klein .
pi_57285966
Mooie etappe voor gilbert inderdaad.
pi_57285982
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:18 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Nog maar 35 man de eerste groep . Gesink voorin meen ik .

Hoewel, groep wordt wel heel klein .
Ik denk het niet. Rabo is al gestopt met meerijden. Ik denk dat Tankink, Flecha en De Maar de mannen voorin zijn. Peloton is echt nog maar een man of 30 groot.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 16:22:35 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57286014
waaiers prachtig altijd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57286199
O.a. Gesink en Moerenhout in waaier 3.
pi_57286311
Geen Gilbert voorin.
pi_57286323
Stamsnijder
L.L Sanchez
Kroon
Hushovd
Cherel
Jegou
Pineau
Reynes
Sieberg
Chavanel
Nocentini
Flecha
De Maar
Tankink
Garate
Barredo
Tossato
Steegmans
Franzoi

Zo komen we al een heel eind. Deze in het eerste peloton.
pi_57286354
De cleane ploeg van quickstep nog bijna geheel compleet voorin.
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2008 @ 16:39:32 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_57286372
Lekker slachtveld

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57286513
Luis - Leon Sanchez doet hier dus al een gooi naar de eindzege (al moet ie Garate wellicht ook niet uitvlakken)
  maandag 10 maart 2008 @ 16:51:55 #137
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57286613
Gesink en Frank Schleck terug?
Tranquillo
pi_57286614
Gesink sluit aan vooraan!!!! Het is stilgevallen vooraan en daardoor zijn o.a. Rebellin, Gilbert en Millar teruggekomen.
pi_57286621
Tenzij groep Schleck, Gesink en Popo weer terugkomt.

ps. zag ik nou een windhoos in de verte?
pi_57286651
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:52 schreef Gitanki het volgende:
Tenzij groep Schleck, Gesink en Popo weer terugkomt.

ps. zag ik nou een windhoos in de verte?
Die groep is aangesloten en daar zat ook Gesink bij.
pi_57286700
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die groep is aangesloten en daar zat ook Gesink bij.
Jep, het forum zat wat te haperen waardoor m'n post even niet doorkwam.

Dan zijn er nog genoeg renners voor het klassement en Evans mooi op achterstand
pi_57286723
Gesink zat toch nog een groep verder dan Evans?
pi_57286755
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:57 schreef Bartoli het volgende:
Gesink zat toch nog een groep verder dan Evans?
ah dus toch niet
  maandag 10 maart 2008 @ 16:59:58 #144
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57286760
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2008 @ 17:00:06 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_57286761
Daar liggen ze weer

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57286796
Gesink zat wel bij die groep die opgehouden werd door de valpartij leek het.
  maandag 10 maart 2008 @ 17:03:26 #147
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57286807
Hoe ver nog?
29.10 Novastar HMH
pi_57286817
Vette aankomst zo te zien.
pi_57286826
Steegmans als in Gent (maar nu zonder Boonen)
pi_57286829
Gertje heerst.
pi_57286836
1 - Steegmans
2 - Pineau
3 - Hushovd
4 - Gilbert
5 - Kroon
  maandag 10 maart 2008 @ 17:06:01 #152
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57286848
Makkelijk hoor.
Tranquillo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 17:06:31 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57286855
knap hoor van Steegmans de rest gedeklasseerd

erg leuke etappe trouwens
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57286886
1. STEEGMANS Gert 151 QUICK STEP 2h 21' 29"
2. PINEAU Jérôme 105 BOUYGUES TELECOM 2h 21' 31" + 00' 02"
3. HUSHOVD Thor 61 CREDIT AGRICOLE 2h 21' 31" + 00' 02"
4. GILBERT Philippe 81 FRANCAISE DES JEUX 2h 21' 31" + 00' 02"
5. KROON Karsten 54 TEAM CSC 2h 21' 31" + 00' 02"
6. FRANZOI Enrico 35 LIQUIGAS 2h 21' 31" + 00' 02"
7. LORENZETTO Mirco 25 LAMPRE 2h 21' 31" + 00' 02"
8. EISEL Bernhard 111 HIGH ROAD 2h 21' 31" + 00' 02"
9. REBELLIN Davide 1 GEROLSTEINER 2h 21' 31" + 00' 02"
10. KUSCHYNSKI Aleksandr 37 LIQUIGAS 2h 21' 36" + 00' 07"
11. GARATE Juan Manuel 156 QUICK STEP 2h 21' 36" + 00' 07"
12. SANCHEZ Luis-Leon 18 CAISSE D’EPARGNE 2h 21' 36" + 00' 07"
13. KNEES Christian 175 TEAM MILRAM 2h 21' 36" + 00' 07"
14. SIEBERG Marcel 118 HIGH ROAD 2h 21' 36" + 00' 07"
15. STAMSNIJDER Tom 6 GEROLSTEINER 2h 21' 36" + 00' 07"
16. GESINK Robert 131 RABOBANK 2h 21' 36" + 00' 07"
17. VERDUGO Gorka 77 EUSKALTEL - EUSKADI 2h 21' 36" + 00' 07"
18. TOSATTO Matteo 158 QUICK STEP 2h 21' 36" + 00' 07"
19. SCHLECK Frank 51 TEAM CSC 2h 21' 36" + 00' 07"
20. EFIMKIN Alexander 155 QUICK STEP 2h 21' 36" + 00' 07"
21. GRIVKO Andriy 171 TEAM MILRAM 2h 21' 36" + 00' 07"
22. NOCENTINI Rinaldo 141 AG2R-LA MONDIALE 2h 21' 36" + 00' 07"
23. LEQUATRE Geoffroy 166 AGRITUBEL 2h 21' 36" + 00' 07"
24. CHAVANEL Sylvain 121 COFIDIS CREDIT PAR TELEPHONE 2h 21' 36" + 00' 07"
25. VAN SUMMEREN Johan 48 SILENCE - LOTTO 2h 21' 36" + 00' 07"
26. FLECHA Juan Antonio 134 RABOBANK 2h 21' 36" + 00' 07"
27. LOWE Trent 185 SLIPSTREAM CHIPOTLE 2h 21' 36" + 00' 07"
28. GERRANS Simon 65 CREDIT AGRICOLE 2h 21' 36" + 00' 07"
29. MILLAR David 181 SLIPSTREAM CHIPOTLE 2h 21' 36" + 00' 07"
30. TERPSTRA Niki 177 TEAM MILRAM 2h 21' 36" + 00' 07"
31. POPOVYCH Yaroslav 46 SILENCE - LOTTO 2h 21' 36" + 00' 07"
32. CHEREL Mickael 83 FRANCAISE DES JEUX 2h 21' 36" + 00' 07"
pi_57287028
Amai.

Straf, straf, straf van Gert
pi_57287084
Wow, wat een etappezege van Steegmans. Wat is die gast toch fysiek ongelofelijk sterk. Hopen dat hij dit nu wat vaker kan laten zien dit seizoen.

Erg leuke etappe
pi_57287087
Pfoeh. Dat was koers. Eenendertig gemiddeld en iedereen steendood.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_57287201
Indrukwekkend van Steegmans zeg, pfft.

Cadel Evans de grootste verliezer volgens mij.
pi_57287300
Knappe overwinning van Steegmans, die gast is echt sterk.
Van mij mag hij wel meer voor z'n eigen kans gaan.
Kroon nu 3e in de stand op 12 seconden van Hushovd
En die gekke Franzoi die gewoon 6e wordt
  maandag 10 maart 2008 @ 17:35:39 #161
194695 franklop
Fran knock
pi_57287333
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:20 schreef Petertje81 het volgende:
Pfoeh. Dat was koers. Eenendertig gemiddeld en iedereen steendood.
93 km in 2uur en 20

Dat is ongeveer 40 per uur
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_57287642
Sterk van Steegmans.
  maandag 10 maart 2008 @ 17:55:30 #163
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57287688
Het wordt gewoon Rebellin.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_57287693
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:35 schreef franklop het volgende:

[..]

93 km in 2uur en 20

Dat is ongeveer 40 per uur
Ik vond het al zo vreemd! Het leek veel harder te gaan. Foutje van de Fransen.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_57287765
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:55 schreef BVO het volgende:
Die kans is nu erg groot en hij heeft nu versterking met mannen als Schumacher (vorig jaar moest hij het zo goed als alleen doen tegen allerlei spanjaarden).
  maandag 10 maart 2008 @ 18:01:31 #166
67640 SaintOfKillers
pi_57287791
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:27 schreef DutchSL het volgende:
Cadel Evans de grootste verliezer volgens mij.
Ik denk dat dat een geluk bij een ongeluk is voor Silence-Lotto. Nu moeten ze wel voor Popovych gaan (wat ze blijkbaar toch al van plan waren) en dat lijkt me iemand die veel geschikter is voor Parijs-Nice dan Evans.
pi_57288086
154. FERNANDEZ Bingen 123 COFIDIS CREDIT PAR TELEPHONE 2h 34' 33" + 13' 04"
155. PEREIRO SIO Oscar 11 CAISSE D’EPARGNE 2h 34' 33" + 13' 04"
156. DI GREGORIO Rémy 84 FRANCAISE DES JEUX 2h 34' 33" + 13' 04"
157. MONCOUTIE David 127 COFIDIS CREDIT PAR TELEPHONE 2h 34' 33" + 13' 04"
158. CHARTEAU Anthony 13 CAISSE D’EPARGNE 2h 34' 33" + 13' 04"
159. DURAN AROCA Arkaitz 94 SAUNIER DUVAL - SCOTT 2h 34' 33" + 13' 04"

De laatste waaier vandaag. Gezellig met een Tour winnaar, de Franse hoop voor Tour winst over een x-aantal jaar en wat andere
  maandag 10 maart 2008 @ 18:49:53 #168
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57288586
Waar vindt je die resultaten? Op letour staat bij mij nog die niet geupdate.

[ Bericht 4% gewijzigd door BVO op 10-03-2008 18:57:25 ]
  maandag 10 maart 2008 @ 20:09:36 #169
11102 knep
Mountainfreak
pi_57290327
Hm, niets van meegekregen helaas. Wel wat gemist dus .
  maandag 10 maart 2008 @ 20:10:27 #170
pi_57290354
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:55 schreef BVO het volgende:
Ik moet nog maar eens zien of Rebellin op de Ventoux een Schleck, Garate, Popovich of zelfs Gesink kan voor blijven ...
  maandag 10 maart 2008 @ 21:01:28 #171
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57291700
Hoi. Nocentini. Tof.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57296965
De rit van morgen is ook niet te onderschatten met 4 klimmetjes in de laatste 60 kilometer:

Km 141.0 - Côte de la Clayette - 1.0 km de montée à 6.9 % - Catégorie 3
Km 160.0 - Col de Champ Juin - 4.6 km de montée à 4.3 % - Catégorie 3
Km 167.5 - Col de Crie - 2.0 km de montée à 4.5 % - Catégorie 3
Km 181.5 - Col du Fût d'Avenas - 3.9 km de montée à 6.1 % - Catégorie 2
pi_57297158
Franzoi held
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:23:56 #174
11102 knep
Mountainfreak
pi_57304920
Leuke rit, zal wel een selecte groep overblijven
Is er op internet nog ergens een stream oid .
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:40:22 #175
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57305236
Gesink FTW
29.10 Novastar HMH
pi_57305753
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:23 schreef knep het volgende:
http://sputnik-dyn.tv2.dk/player/asx.php?playlist=2831227,&ticketHandle=44012577:60cd1f225581e3eeec24414b1535f847&free=true
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:37:38 #178
11102 knep
Mountainfreak
pi_57306341
Super, bedankt .
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:59:27 #179
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57306736
Een skil renner in zn eentje met 15 minuten voor op het peloton. Nog 88kilometer te gaan.
29.10 Novastar HMH
pi_57306986
De Belgen overschatten Gesink misschien toch een beetje. Een paar goede ritten en hoog eindigen moet zeker kunnen, maar nu wordt ie als flinke kanshebber op de eindzege neergezet?

Dat is natuurlijk niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk in mijn ogen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:24:22 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57307134
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:59 schreef Damzkieee het volgende:
Een skil renner in zn eentje met 15 minuten voor op het peloton. Nog 88kilometer te gaan.
Laat Herbert het maar niet horen, die denkt dat hij nu al heeft gewonnen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_57307398
Das een flinke. Maar alleen de Bask ligt voor pampus.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:44:29 #183
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57307500
Slagveldje nu
29.10 Novastar HMH
pi_57307531
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:59 schreef Damzkieee het volgende:
Een minuut per 10 km was het toch!
pi_57307570
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:15 schreef thettes het volgende:
De Belgen overschatten Gesink misschien toch een beetje. Een paar goede ritten en hoog eindigen moet zeker kunnen, maar nu wordt ie als flinke kanshebber op de eindzege neergezet?

Je hoeft ook maar 1 etappe goed te zijn, die naar de Ventoux. Je moet aan de andere kant ook het deelnemersveld van Parijs-Nice niet overschatten. Mannen als Schleck, Rebellin, Popo en Garate zijn behoorlijk, maar blinken meer uit in regelmatigheid dan dat ze de rest even op een minuut gaan rijden op de Ventoux, ze zijn niet van het niveau Contador die bergop iedereen hier vorig jaar kapot reed.
pi_57308530
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:47 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Je hoeft ook maar 1 etappe goed te zijn, die naar de Ventoux. Je moet aan de andere kant ook het deelnemersveld van Parijs-Nice niet overschatten. Mannen als Schleck, Rebellin, Popo en Garate zijn behoorlijk, maar blinken meer uit in regelmatigheid dan dat ze de rest even op een minuut gaan rijden op de Ventoux, ze zijn niet van het niveau Contador die bergop iedereen hier vorig jaar kapot reed.
Een Cunego kan het eventueel op een goede dag.
pi_57308549
Flecha wat doe je man?
pi_57308565
Stumpen.
pi_57308567
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een Cunego kan het eventueel op een goede dag.
Klopt, maar die staat op meer dan 6 minuten

Flecha nu in de aanval, die kan zijn benen ook niet stilhouden.
pi_57308591
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Klopt, maar die staat op meer dan 6 minuten

Flecha nu in de aanval, die kan zijn benen ook niet stilhouden.
Oeps, wist niet dat ook hij gisteren achterop raakte.
pi_57308597
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:15 schreef thettes het volgende:

Ik overschat Gesink niet, maar ik zie echt niet in wie hem er gaat afrijden. Als klimmer zijnde is hij één van de sterksten. De kans is groter dat hij achterstand oploopt door onervarenheid.
pi_57308601
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:38 schreef Tommeke het volgende:
Flecha wat doe je man?
Springplank vormen voor Gesink?
pi_57308623
Lekker weertje is het daar weer

Die Skill renner lijkt bezig te zijn met een beklimming buitencategorie
pi_57308636
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:41 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Springplank vormen voor Gesink?
Voor zo'n bereklim .
  dinsdag 11 maart 2008 @ 16:44:48 #195
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57308655
Stervende op zijn stalen ros; Hupond.
Tranquillo
pi_57308722
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Voor zo'n bereklim .
Ik denk eerder dat Flecha wil zorgen dat hij boven komt voor het peloton, dat Gesink in ieder geval een man meeheeft in de voorste groep als er iets gebeurt op die klim.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 maart 2008 @ 16:52:40 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57308802
Flecha spreekt dus inmiddels Nederlands
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57308816
Wat een hondenweer, maar ja het is niet voor niets de rit naar de zon. Die hoort er dan ook nog niet te zijn in het begin van de week
pi_57308841
* Wombcat valt net binnen
Wat een weer
pi_57308892
Lekker afdalen zo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 16:58:11 #202
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57308903
Dodenrit naar beneden nu. Jammer voor die Franse kerel, 50 meter van de top gepakt..
Tranquillo
pi_57308911
Jammer dat Samu niet meedoet, die zou ze hier totaal wegdalen.
Al is er nu een ploegmaat van hem bezig..
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:00:04 #204
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57308932
Och, als ze zich te pletter rijden kunnen we het toch niet zien.
Tranquillo
pi_57308946
Ook lekker steeds. Motor voor je neus die niks anders doet dan regenwater je muil binnen sproeien
pi_57308952
Mistlampen aan.
pi_57308959
Haha, Thor

Wat een bakbeest!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:02:41 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57308974
Leuk koersverloop weer met Hushovd zo op kop.
pi_57308975
Afdalen in de mist op een nat wegdek
pi_57308985
Ducrot zou nu zeggen dat Barredo zit te roepen om z'n moeder...
En Hushovd zou zo hard afdalen: 'alsof je een emmer leeggooit'
pi_57309046
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:02 schreef Tommeke het volgende:
Ducrot zou nu zeggen dat Barredo zit te roepen om z'n moeder...
En Hushovd zou zo hard afdalen: 'alsof je een emmer leeggooit'
Stiekem missen we ze toch
pi_57309047
Thor
Mooie actie, als leider in de afdaling in de aanval.
pi_57309082
Hushovd gaat winnen.
pi_57309084
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:06 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Stiekem missen we ze toch
Ik vind het commentaar van hun schitterend
pi_57309199
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:07 schreef TheArt het volgende:
Hushovd gaat winnen.
Nu ben ik er niet meer zo zeker van, al is het nog zeker mogelijk.
pi_57309213
Nounou, leuk groepje voorin.
pi_57309225
Wat een schitterende finale trouwens!
pi_57309231
Beetje aparte tactiekwisseling zo plots van Hushovd.

Maar wel mooi dat ie in de gele trui aanvalt.
pi_57309257
"Niets beter dan een lang maar traag voorspel"
pi_57309258
Flink uitgedund peloton ook, trouwens.
pi_57309268
Dit gaan ze redden normaal gesproken.
pi_57309298
Uhu, wat is Wuyts trouwens weer lekker chauvinistisch
pi_57309332
Zozo, die Steegmans
pi_57309342
Weer een mooie overwinning van Steegmans voor Thor.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:19:24 #225
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57309344
Was dit een sprint? Shit man.
Tranquillo
pi_57309367
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:15 schreef Bruce117 het volgende:
"Niets beter dan een lang maar traag voorspel"
pi_57309599
Mooie finale met Steegmans en Hushovd
pi_57309654
Was idd een mooie finale. Had het wel eens willen zien als Hushovd na die afdaling met 25 sec vol was blijven rijden. Ik denk niet dat ze nog teruggekomen waren. Maar Gert
pi_57309730
Steegmans wederom

En de buren-fans halen opgelucht adem, alweer op tijd
pi_57309849

Ze me niet verbazen dat we morgen een behoorlijk slagveld krijgen als het dit weer blijft, zeker met de laatste twee zware etappes in de benen.
pi_57309862
Steekt Steegmans zo langzamerhand niet Boonen naar de kroon, of is dat voorbarig oordelen op basis van een paar koersen?
pi_57310137
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:47 schreef Leatherface het volgende:
Steekt Steegmans zo langzamerhand niet Boonen naar de kroon, of is dat voorbarig oordelen op basis van een paar koersen?
Steegmans hoeft niet onder te doen voor Boonen alleen is het bij Gertje maar de vraag wat het geeft bij koersen 220 km + en als er druk bij komt kijken
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 maart 2008 @ 18:34:10 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_57310837
Boonen moet maar in dienst van Steegmans gaan rijden

pi_57311190
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:39 schreef wimderon het volgende:
Steegmans wederom

En de buren-fans halen opgelucht adem, alweer op tijd
Nu nog wel ja, kan me nog herinneren dat het vorig jaar bij de Giro elke keer uitliep (en terecht )
pi_57311386
Beetje matige samenvatting net, als het (zoals ik hier lees) een mooie finale was. Het enige wat ik zag was dat ze met z'n allen gingen liggen, dat het baggerweer was, en dat Steegmans als eerste over de streep fietste, terwijl ze allemaal niet de indruk wekten aan het sprinten te zijn.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_57311508
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:46 schreef Ereinion het volgende:
[ afbeelding ]

Ze me niet verbazen dat we morgen een behoorlijk slagveld krijgen als het dit weer blijft, zeker met de laatste twee zware etappes in de benen.
Morgen iig. geen Steegmans en Hushovd in de top 5 (hoop ik dan maar, pakt nogal slecht uit in mijn pure klimmersploeg bij diverse prono's). En ze komen dus langs de plaats waar Kivilev viel..

Km 28.0 - Côte de Plantigny - 2.3 km de montée à 4.7 % - Catégorie 3
Km 94.5 - Côte de Saint-Martin-en-Haut (D.311-D.122) - 8.7 km de montée à 4.4 % - Catégorie 2
Km 108.5 - Côte de l'Aubépin - 7.4 km de montée à 3.9 % - Catégorie 2
Km 122.0 - Côte de la Croix Blanche - 1.9 km de montée à 4.5 % - Catégorie 3
Km 147.0 - Col de la Croix de Chaubouret - 10.1 km de montée à 6.5 % - Catégorie 1
pi_57311550
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:58 schreef Cootz het volgende:
Beetje matige samenvatting net, als het (zoals ik hier lees) een mooie finale was. Het enige wat ik zag was dat ze met z'n allen gingen liggen, dat het baggerweer was, en dat Steegmans als eerste over de streep fietste, terwijl ze allemaal niet de indruk wekten aan het sprinten te zijn.
Erg slecht ja, het werd niet eens duidelijk wie er op kop reden, dat dat dus kwam door die snelle afdaling van Hushovd (lijkt me, heb het niet live gezien, maar zag Steegmans al snel achter Hushovd bij die afdaling).
sig verwijderd door FA
pi_57312240
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:05 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Erg slecht ja, het werd niet eens duidelijk wie er op kop reden, dat dat dus kwam door die snelle afdaling van Hushovd (lijkt me, heb het niet live gezien, maar zag Steegmans al snel achter Hushovd bij die afdaling).
Dat was Barredo, die werd door Hushovd gelost in de afdaling. Onderaan had HUshovd 15 seconden voor op het peloton.
pi_57324059
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:03 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Morgen iig. geen Steegmans en Hushovd in de top 5 (hoop ik dan maar, pakt nogal slecht uit in mijn pure klimmersploeg bij diverse prono's). En ze komen dus langs de plaats waar Kivilev viel..
Mooi moment, precies vier jaar na zijn overlijden.
pi_57324203
Lekker bezig die Steegmans .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:31:07 #241
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57324307
Gesink vandaag
29.10 Novastar HMH
pi_57325225
Anders heb je college tot half 6
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:34:41 #243
11102 knep
Mountainfreak
pi_57328629
Drie koplopers (waaronder McGee) met nog zo'n 30 km te gaan .
Klim van de 1e categorie gaat zo aangevallen worden .
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:43:53 #244
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57328789
Moreau ervandoor in een groepje van 6.
Koplopers 3.11 <group Moreau < 3.35 peloton
29.10 Novastar HMH
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:50:56 #245
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57328947
Mooie omgeving trouwens
29.10 Novastar HMH
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:51:57 #246
11102 knep
Mountainfreak
pi_57328965
Geweldige omgeving inderdaad .
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:56:50 #247
11102 knep
Mountainfreak
pi_57329062
Cunego sterk trouwens in die achtervolgende groep.
Gesink voorin het achtervolgende peloton(netje) .
pi_57329373
Kroon er nog in? Die gaat het geel aantrekken dan

edit:
het lijkt me trouwens stug gezien de klim, maar stond in het ijstje.
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:18:20 #249
11102 knep
Mountainfreak
pi_57329423
Hergroepering bij de achtervolgers, nog een minuut achter de koplopers.
pi_57329437
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:15 schreef thettes het volgende:
Kroon er nog in? Die gaat het geel aantrekken dan

edit:
het lijkt me trouwens stug gezien de klim, maar stond in het ijstje.
Chavanel pakt waarschijnlijk het geel.
pi_57329476
Carlstrom (Liquigas) en Lhotellerie (Skill Sh.) gaan met zijn tweeën op de finish af en mogen de winst verdelen. Chavanel gaat het geel pakken.

Kroon werd er in de laatste klim afgereden.
pi_57329506
Klopt, maar hi jstond tot twee keer toe (foutief dus) in het lijstje
pi_57329637
Een fin die wint, dat komt ook niet vaak voor
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:31:27 #254
11102 knep
Mountainfreak
pi_57329680
Netjes stand gehouden van Gesink, benieuwd wat ie morgen kan .
pi_57329723
Kjell

De eerste Fin die een voormalige Pro Tour- rit wint?
pi_57329758
Kroon er wel vlak achter dus. Nu op 2 seconden na Chavanel. Hij was mij niet opgevallen iig
pi_57329782
Mij ook alleen maar op het lijstje van de regie hoor
pi_57329824
Die lijstjes die ze tijdens de rit lieten zien klopten wel vaker niet. Gister of eergister zeiden ze ook dat alleen Steegmans van Quickstep in het peleton zat, maar je kon duidelijk zien dat de helft van de ploeg er nog bijreed
pi_57329831
Carlstrom , wieltjeszuiger
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:40:24 #260
30919 mitt
Michael Corleone
pi_57329845
KJELL

mijn adoptierenner

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_57329902
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:40 schreef mitt het volgende:
KJELL

mijn adoptierenner

Verrek ja.

Ploeggenoot van mijn voormalige adoptierenner, Matej Mugerli. Dus het zij je gegund.

Hopelijk doet Mugerli het ook goed dit jaar.
pi_57330057
Jammer voor Skil dat ze op zo'n manier verliezen, zou een historische zege geweest zijn voor ze. Maar ze bewijzen iig. dat ze de uitnodiging echt verdienen
pi_57330066
Wel mooi ook dat Kroon en Gesink hoog staan in het klassement.
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:34:30 #264
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57330908
Benieuwd wat Gesink morgen doet op de Ventoux.
pi_57330937
Kroon staat in het klassement van letour.fr op 22 seconden ipv 2.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:34:00 #266
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_57332154
Maakt toch niet uit, morgen is er geen afdaling om in terug te komen.
pi_57334869
Gadverdamme... wat een **** die Carlstrom.. ga over mn nek van dat soort rijders..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:50:37 #268
pi_57335279
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:33 schreef Leatherface het volgende:
Kjell

De eerste Fin die een voormalige Pro Tour- rit wint?
Pff, een ritje in een regionaal Frans koersje winnen , wat stelt dat nu weer voor ...
pi_57335833
Verwacht wel weer wat vuurwerk van Moreau .

Ben ook benieuwd naar Gesink. Zou die zich staande kunnen houden?
pi_57336746
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:14 schreef Wopper1 het volgende:
Verwacht wel weer wat vuurwerk van Moreau .

Ben ook benieuwd naar Gesink. Zou die zich staande kunnen houden?
Ik denk het wel. Hij heeft meer vertrouwen dan normaal en waagt zich nu zelfs aan een voorspelling:

“It really wasn’t very hard today. I expected the last climb to be harder. I could follow easily the pace set by Cunego and Chavanel. I had a problem with my chain, but otherwise my legs were good,” Gesink said. “I’m optimistic about tomorrow. Everyone dreams of winning on Ventoux. I am going to go for it.”

Nogmaals, als je het sec bekijkt, zijn er van de klassementsrenners geen betere klimmers te vinden. Robert gaat morgen niet ver van die winst af zijn, als het er al niet op is.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:00:53 #271
67640 SaintOfKillers
pi_57337221
Hij heeft gelijk dat hij er voor gaat, dit is een serieuze kans, niet alleen voor ritwinst, maar ook voor eindwinst. Naast Gesink zit er geen enkele pure topklimmer in Parijs-Nice, alleen wat van die explosieve semi-klimmers.

Op spurtersvlak stelt het ook al niet zoveel voor. De ploegen mogen beweren wat ze willen, maar ze hebben toch voornamelijk B-formaties gestuurd.
pi_57337243
Kroon heeft strafseconden omdat hij te lang en opzichtig achter de CSC ploegwagen reed....
Morgen gaat Gesink knallen natuurlijk!
pi_57340045
Hoe gaat Rebellin het morgen doen eigenlijk? Is ie ooit wel eens heelhuids over een berg van meer dan 1000 meter hoogte gegaan? Heb niet zoveel vertrouwen in onze wieltjeszuigende Italiaan, ook al leek het vandaag makkelijk te gaan.

Gesink begin ik daarentegen inderdaad steeds meer vertrouwen in te krijgen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:48:55 #274
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_57341536
Rebbelin en di Luca zijn een beetje de zelfde renners, dus ik verwacht dat Rebbelin morgen zeker met de beste 5 omhoog rijd. Gesink ging soepel omhoog, hopen dat ie morgen de zware eerste drie dagen verteerd heeft. Verder vind ik Monford opvallend goed rijden. En met Moreau en Chavanel in vorm word het zeker een mooie etappe morgen.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_57341912
Zijn er ook streams waar het morgen op te zien is?
pi_57343875
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:34 schreef kawotski het volgende:
Gadverdamme... wat een **** die Carlstrom.. ga over mn nek van dat soort rijders..
Carlstrom zijn reactie: hij nam niet over omdat Lhotellerie op de laatste col een aantal malen geprobeerd had om weg te komen wat hij niet zo tof vond. En had tijd nodig om te herstellen vandaar dat hij niet over nam.

Kjell
pi_57343880
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:59 schreef thettes het volgende:
Zijn er ook streams waar het morgen op te zien is?
die link heb ik hier ooit eens gepost
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:23 schreef knep het volgende:
http://sputnik-dyn.tv2.dk/player/asx.php?playlist=2831227,&ticketHandle=44012577:60cd1f225581e3eeec24414b1535f847&free=true
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:59:18 #278
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57346048
Ik kan ook eens kijken. Eindelijk
LastFM
pi_57346374
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:48 schreef Mr_DG het volgende:
Rebbelin en di Luca zijn een beetje de zelfde renners, dus ik verwacht dat Rebbelin morgen zeker met de beste 5 omhoog rijd. Gesink ging soepel omhoog, hopen dat ie morgen de zware eerste drie dagen verteerd heeft. Verder vind ik Monford opvallend goed rijden. En met Moreau en Chavanel in vorm word het zeker een mooie etappe morgen.
Absoluut niet. Di Luca klimt nog een stuk beter. Op echte lange beklimmingen moet Rebellin toch vroeg of laat afhaken. Of dat vandaag ook gaat gebeuren, weet ik niet, maar dat hij een zelfde renner is als Di Luca bestrijd ik.
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:23:45 #280
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57346414
En Di Luca komt vaak voor de de laatste 100 meter op kop.
LastFM
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:32:18 #281
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57346584
Gesink gaat vandaag de hele zaak op een hoop rijden
Hij was gisteren bergop ook al beresterk, maar het was nog niet steil genoeg..
29.10 Novastar HMH
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:33:19 #282
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57346608
Weet iemand de weersomstandigheden op de Ventoux?
LastFM
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:34:51 #283
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57346648
Winderig, gok ik zo.

Maar er wordt niet tot bovenaan geklommen toch?
29.10 Novastar HMH
pi_57346694
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:34 schreef Damzkieee het volgende:
Winderig, gok ik zo.

Maar er wordt niet tot bovenaan geklommen toch?
Nee, ze beklimmen de Ventoux van de andere kant (vanaf Malaucene) en ze gaan tot het skistation van Mont Serein.
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:38:47 #285
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57346728
Nopes, maar toch..
LastFM
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:41:10 #286
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57346775
Ik doe het liever niet
Beide kanten op niet trouwens, en al helemaal niet tot aan de top
29.10 Novastar HMH
  donderdag 13 maart 2008 @ 11:08:38 #287
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57347315
Temperatuur vanmiddag: 6 a 7 graden
Wind: harde tot zeer harde wind
29.10 Novastar HMH
pi_57348176
11:38 - Snow on the finish line

The roadside on the finish line is covered with snow, but the weather is splendid. It should be a beautiful and spectacular finale.

Mooi zo. Kan de tijd nu in één keer niet 3 uur vooruit? Ik ben te benieuwd namelijk.
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:02:07 #289
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57348470
Cool. Sneeuw erbij levert altijd mooie plaatjes op
LastFM
pi_57348473
Ga alles missen door die klere hogeschool @*$&@*(
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_57348634

Kom er maar in Sporza .
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:12:29 #292
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57348684
Gisteren zag ik ook al wat sneeuw langs de weg trouwens.
Hoelaat begint de uitzending? Via streampje weer neem ik aan ook? (Werk )
29.10 Novastar HMH
pi_57348703
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:02 schreef franklop het volgende:
Ga alles missen door die klere hogeschool @*$&@*(
En dat kan je toevallig niet een keertje missen?
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:15:42 #294
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57348772
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:10 schreef Wopper1 het volgende:
[ afbeelding ]

Kom er maar in Sporza .
Nou, nog niet aub . Mont Ventoux-etappes zijn tot de voet altijd zóóó saai.
pi_57348775
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:12 schreef Damzkieee het volgende:
Sporza begint om 15:00 uur .
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:15 schreef BVO het volgende:

[..]

Nou, nog niet aub . Mont Ventoux-etappes zijn tot de voet altijd zóóó saai.
Ik hoop echt op een race in de race. Staan toch wel aardig wat grote renners al op behoorlijk wat minuten. Die mogen wel wat ondernemen (Moreau, Cunego).
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:41:05 #296
11102 knep
Mountainfreak
pi_57349477
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:01 schreef jorryt het volgende:
Kroon heeft strafseconden omdat hij te lang en opzichtig achter de CSC ploegwagen reed....
Morgen gaat Gesink knallen natuurlijk!
Gaf ie zelf ook volmondig toe . Hij zei dat als hij niet gestayered had hij niet bij de eerste groep geeindigd was en meer verloren zou hebben .
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:42:20 #297
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57349507
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:15 schreef Wopper1 het volgende:
Ik hoop echt op een race in de race. Staan toch wel aardig wat grote renners al op behoorlijk wat minuten. Die mogen wel wat ondernemen (Moreau, Cunego).
Dat verwacht ik wel, maar wat ik zei, toch pas echt aan de voet van de Ventoux. Moreau is zeker te verwachten, daar kan je haast gif op innemen.
pi_57349736
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:12 schreef Damzkieee het volgende:
Vanaf 14:50 hier te volgen (in het Deens):
mms://80.160.76.117/tv2sputnik3

Renners worden aan de voet van de Ventoux tussen 15:30 en 16:00, finish zo'n 45 minuten later.
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:13:50 #299
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57350163
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:42 schreef BVO het volgende:

[..]

Dat verwacht ik wel, maar wat ik zei, toch pas echt aan de voet van de Ventoux. Moreau is zeker te verwachten, daar kan je haast gif op innemen.
Moreau zal wel gaan aanvallen ja, dat lijkt me ook een zekerheidje.
29.10 Novastar HMH
pi_57350470
nu een kopgroep met Eisel, Kuschynski, Terpstra en Voigt. 4.00 vooruit
pi_57350531
Wat ben ik toch blij dat het seizoen weer volop begonnen is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')