abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:00:16 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_57206216

Ritten :

P Prologue dimanche 9 mars AmillyAmilly 4.6 km

1 Plaine lundi 10 mars AmillyNevers 184.5 km

2 Plaine mardi 11 mars Nevers - Belleville 201 km

3 Moyenne montagne mercredi 12 mars Fleurie - Saint-Étienne 165.5 km

4 Haute montagne jeudi 13 mars Montélimar - Station du Mont Serein Mont Ventoux 176 km

5 Plaine vendredi 14 mars Althen-des-Paluds - Sisteron 172.5 km

6 Moyenne montagne samedi 15 mars Sisteron - Cannes 206 km

7 Haute montagne dimanche 16 mars Nice- Nice 119 km
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_57206244
quote:
AIGCP stelt renners gerust

PARIJS - De vereniging van professionele wielerteams AIGCP heeft de renners die zondag willen starten in de 'besmette' etappekoers Parijs-Nice gerustgesteld. De belangenorganisatie noemde de dreigementen van de internationale wielrenunie UCI donderdag loos.
De UCI heeft de deelnemers een schorsing in het vooruitzicht gesteld. De coureurs, verenigd in de CPA, willen in dat geval worden doorbetaald en niet zelf opdraaien voor een boete. De AIGCP is van mening van de UCI geen sancties kan treffen omdat dit zou ingaan tegen de eigen reglementen.

"Artikel 1.2.019 bepaalt dat een boete of schorsing kan worden opgelegd aan renners die starten in een wedstrijd die niet is ingeschreven op de nationale, continentale of mondiale kalender en die niet erkend wordt door een nationale bond. Maar de ASO bereikte op 25 februari een akkoord met de Franse federatie en kreeg toestemming voor de organisatie van Parijs-Nice”, schreef de AIGCP.
pi_57206345
Benieuwd of de TAS nog voor zondag met een uitspraak komt.
pi_57206437
Jammer van het gedoe dat er nu omheen is. Ik vind het altijd wel een leuke koers.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_57206601
Stel dat het allemaal nog een beetje doorgaat, is het ergens te volgen?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:18:36 #6
pi_57206603
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:07 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd of de TAS nog voor zondag met een uitspraak komt.
De uitspraak volgt morgen al ...
  donderdag 6 maart 2008 @ 21:19:13 #7
pi_57206615
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:18 schreef Cootz het volgende:
Stel dat het allemaal nog een beetje doorgaat, is het ergens te volgen?
Elke dag live op de VRT (Sporza op Eén of in het weekend Canvas allicht)
pi_57207764
NOS heeft normaal ook live stream
pi_57208831
Ik zie Gilbert hier in potentie wel 4 etappes winnen

Ik heb er echt zin in, mooie parcours, mooi deelnemersveld. Ik hoop dat ze nog tot een oplossing komen voor de start.
pi_57208836
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mooi .
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2008 @ 23:12:37 #11
73911 ultra_ivo
pi_57210178
Hebben er al renners gezegd dat ze sowieso komen?
pi_57210402
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
alles wat op de startlijst staat en niet gezegd heeft niet te komen gaat van start als PN doorgang krijgt.
pi_57210505
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 21:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nee, ook in het weekend live op Één.

En idd, NOS heeft een livestream op de site.
pi_57218784
Zitten een paar mooie ritten tussen.
pi_57218825
Hopelijk gewoon met een deelnemersveld op volle sterkte.
pi_57220739
Van de prikpagina:

'Zojuist gehoord op het VRT nieuws: alle teams die meedoen aan Paris - Nice worden uit de UCI gegooid, aldus McQuaid (later meer).'

Moet de UCI maar doen zo graven ze dus echt hun eigen graf. Daarnaast hebben de ploegen 4 jaar geleden betaald om een ProTour licentie te krijgen en dus in deze koersen startrecht te hebben. Daarbij als ze echt een splitsing willen doorvoeren is een tweede wielerbond snel genoeg opgezet.

Misschien is het aftreden vd volledige UCI top een eerste stap in de goede richting
pi_57221121
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:47 schreef Bartoli het volgende:
Van de prikpagina:

'Zojuist gehoord op het VRT nieuws: alle teams die meedoen aan Paris - Nice worden uit de UCI gegooid, aldus McQuaid (later meer).'

Moet de UCI maar doen zo graven ze dus echt hun eigen graf. Daarnaast hebben de ploegen 4 jaar geleden betaald om een ProTour licentie te krijgen en dus in deze koersen startrecht te hebben. Daarbij als ze echt een splitsing willen doorvoeren is een tweede wielerbond snel genoeg opgezet.

Misschien is het aftreden vd volledige UCI top een eerste stap in de goede richting
Klopt inderdaad:
quote:
"Wie zondag start, gooien we uit UCI"
vr 07/03/08 - De UCI houdt het been stijf in de ruzie met ASO. "Ploegen die aan Parijs-Nice deelnemen, zullen uit de UCI worden gegooid", zegt voorzitter Pat McQuaid.
"De UCI heeft de teams duidelijk gemaakt dat ze goed moeten nadenken over de beslissing die ze nemen."

"Kiezen ze de kant van ASO (door Parijs-Nice te rijden, red), dan kiezen ze ervoor om de UCI de rug toe te keren", vertelt McQuaid.

"We zullen die teams dan ook "buitenwerken"."

De UCI verwijt ASO met Parijs-Nice een "illegale" wedstrijd te organiseren."

"De koers staat niet op de kalender omdat ASO de UCI-reglementen niet aanvaardt", besluit de UCI-voorzitter.

Pat
pi_57221130
ploegen buitensluiten kunnen ze mijns inziens niet eens. want dan kun je beter het hele 2008 seizoen meteen ten einde verklaren.

Meer wedstrijden die gaan verdwijnen omdat ze met c-ploegen aan de start staan en dus sponsoren zien afhaken.

Ronde van Vlaanderen e.a PT koersen die uit de PT stappen omdat de topploegen geweerd worden.

De UCI graaft gewoon haar eigen graf op deze manier. Niet dat de ASO een haar beter is maar de UCI zou als overkoepelend orgaan toch beter moeten weten.

Pat
pi_57221142
Inderdaad, volstrekt zinloos dreigement van de UCI. Het uit de UCI werken van alle ProTour ploegen is volstrekt irreeel.

Ik begin steeds meer te geloven dat een overname van de ASO of UCI door een derde partij het enige is wat het wielrennen nog kan redden. Want laten we wel wezen, het wielrennen geleid door de ASO zou ook een drama worden.
pi_57221929
UCI.
pi_57223892
ASO
Haters gonna hate.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:35:40 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57224200
De Tirreno komt trouwens ook dagelijks op één, indien mogelijk live, anders samenvatting.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57224486
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Tirreno komt trouwens ook dagelijks op één, indien mogelijk live, anders samenvatting.
als die ook doorgang vindt dan. Als de ploegen die in PN starten daadwerkelijk uit de UCI gegooid worden dan mogen ze ook niet in Tirreno starten die wel nog onder de UCI valt maar niet onder de ProTour
pi_57225574
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat zal toch wel live zijn nu Tommeke meedoet
pi_57226002
volgens tuttobici (tenminste als ik dat goed begrijp) was er vandaag een bijeenkomst van de AIGCP. 16 ploegen waren voorstander om wel te starten, die andere niet. Kortom denk gewoon dat we zondag van start gaan.
pi_57226098
en RCS blijft solidair aan de ASO
quote:
07/03/2008 Zomegnan: siamo solidali con la Aso

Interpellato da tuttobiciweb.it, il direttore del Giro d'Italia Angelo Zomegnan conferma il suo appoggio alla Aso: «Siamo solidali con la Aso, capiamo il momento e condividiamo le scelte che hanno fatto gli amici francesi. D'altra parte i loro problemi sono anche i nostri di fronte agli abusi, alle ingerenze e all'arroganza dell'Uci».
pi_57226560
quote:
Ploegen beslissen om te rijden naar Nice

vr 07/03/08 - De profploegen hebben het dreigement van de wielerunie UCI ("wie Parijs-Nice rijdt, vliegt uit de UCI") naast zich neer. Ondertussen verklaart het Sporttribunaal TAS zich onbevoegd in het geschil dat de wielerwereld op zijn kop zet.
Vandaag vielen er enkele belangrijke beslissingen in het geschil tussen de UCI en de ASO. De Vereniging van Profteams heeft na een stemming beslist om het UCI-dreigement aan haar laars te lappen.

De UCI wil niet dat renners Parijs-Nice rijden omdat de koers wordt georganiseerd 'buiten de reglementen van de UCI."

Een compromis blijft onmogelijk en dus stelde de UCI de ploegen voor de keuze: "Of Parijs-Nice boycotten, of uit de UCI gegooid worden."

De profploegen hielden een stemming en 15 ploegen stemden voor meerijden in Parijs-Nice, terwijl 8 teams zich onthielden.

Zo haalt ASO (organisator van Parijs-Nice en de Tour) zijn slag thuis, want de ploegen keren de UCI dus de rug toe. Eerder vrijdag had het TAS zich al onbevoegd verklaard in het conflict tussen de UCI en de renners die Parijs-Nice willen fietsen. De ProTour-teams hoopten dat het TAS zou oordelen of de UCI zijn dreigementen kon hard maken.

sporza
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:11:10 #28
pi_57227355
Is dit het einde van de UCI dan ?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:12:21 #29
pi_57227388
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef Bartoli het volgende:

[..]

als die ook doorgang vindt dan. Als de ploegen die in PN starten daadwerkelijk uit de UCI gegooid worden dan mogen ze ook niet in Tirreno starten die wel nog onder de UCI valt maar niet onder de ProTour
Wie zegt eigenlijk dat de Italianen in dat geval de Tirreno ook niet op de nationale kalender gaan plaatsen zoals de ASO met Parijs-Nice deed ?
pi_57227421
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wie zegt eigenlijk dat de Italianen in dat geval de Tirreno ook niet op de nationale kalender gaan plaatsen zoals de ASO met Parijs-Nice deed ?
die kans zit erin aangezien zomegnan achter de aso staat
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:18:47 #31
pi_57227537
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:14 schreef Bartoli het volgende:

[..]

die kans zit erin aangezien zomegnan achter de aso staat
Of zelfs alle banden met de UCI gaan verbreken. Als de UCI de ploegen toch uit de UCI zet , dan zijn ze volgens mij vrij om te doen en laten wat ze willen en deel te nemen aan gelijk wat ze willen ...
pi_57227651
Een "Pat" stelling voor Pat McQuaid.
Ofwel gaat hij plat op de buik voor de teams ofwel heft hij de bestaansreden van UCI en ProTour op.

Wat is de UCI zonder de top teams? Wat is de ProTour zonder de ProTOur teams?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:29:41 #33
pi_57227794
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:23 schreef warpozio het volgende:
Een "Pat" stelling voor Pat McQuaid.
Ofwel gaat hij plat op de buik voor de teams ofwel heft hij de bestaansreden van UCI en ProTour op.

Wat is de UCI zonder de top teams? Wat is de ProTour zonder de ProTOur teams?
Welke exoot zou nu eigenlijk straks wereldkampioen worden eigenlijk ? Een Kazak ? Of toch een Iranees of een Cubaan ...
pi_57228009
in een artikel van de telegraaf over dat de teams starten staat ook nog dit
quote:
Henri van der Aat, die de buitenlandse contacten voor de Rabobankploeg nog onderhoudt, bevestigde vrijdagavond dat de wielerploegen zondag starten. Voorwaarde is wel dat de ruzieënde partijen volgende week met elkaar om de tafel gaan zitten.
pi_57228300
quote:
Nieuws: [07-03-2008] Rabobank stemt niet mee

Inmiddels is ook iets meer bekend over de stemverhoudingen. Naast de 15 voorstemmers, onthielden QuickStep, Liquigas, CSC, Saunier Duval, Team High Road, Milram en Astana zich van stemming. Rabobank deed zelfs helemaal niet mee aan de stemming. Voor AIGCP-voorzitter Eric Boyer is de wielersport de winnaar van deze stemming. ,,Toen de UCI ons wou verbieden om deel te nemen aan Parijs-Nice, hebben we geantwoord dat we een oplossing wilden zoeken om uit de impasse te komen. We hebben nu een deal met ASO en zijn nog steeds bereid om een dialoog met de UCI aan te gaan. Maar zonder dreigementen!’’, aldus Boyer.

WM
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:57:28 #36
67640 SaintOfKillers
pi_57228555
Van Astana kan ik het wel begrijpen, bij de anderen iets minder. Rabo heeft niet al te veel krediet bij ASO, dus deze actie waarbij het lijkt dat ze nauwelijks geïnteresseerd zijn, lijkt me ook geen al te beste keuze, zeker niet als die Weense bloedbank nog een paar keer in het nieuws komt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57228560
Helaas zal dit hoog opgelopen conflict Parijs - Nice overschaduwen, maar toch een Tvp.

en het verbaast mij overigens ook wel dat rabo zich afzijdig houdt, bij een ploeg als CSC had ik eigenlijk niets anders verwacht want volgens mij zitten die aardig in de kont van de UCI (?)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:50:05 #38
11102 knep
Mountainfreak
pi_57229907
Wat een achterlijke soap, die vervelende bobo's zitten er voor het wielrennen en niet andersom .
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:22:46 #39
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57230664
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Contador had er wel oren naar, had iets te maken met titel verdedigen geloof ik..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57234309
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:50 schreef knep het volgende:
Wat een achterlijke soap, die vervelende bobo's zitten er voor het wielrennen en niet andersom .
Zeg dat wel. De ASO en de UCI komen nu echt op me over als een paar zeurende kleine kinderen die allebei vinden dat ze gelijk hebben en maar doorjammeren.
pi_57237017
van velonews. weet niet of we hem al hadden maar de brief van de UCI naar de renners;
quote:
Email sent by UCI: To the riders

Sent by email only

Aigle, 4th March 2008

Ref: President / gr

Dear Rider,

You are aware of the difficulties we have with the forthcoming edition of Paris-Nice and I wanted to write to you personally to express my sympathy for the position you find yourself in and to explain the situation as I see it.

I am writing at the request and with the support of the organisation that looks after your interests as a rider, the CPA. As a former rider myself I really do feel for the difficult situation that you are in. I can imagine that your reaction to current events may be “why can’t I do my job as a rider and let you guys get on with the politics?” I agree completely with this sentiment and I truly want nothing more than for you to be allowed to ride Paris-Nice and for the sport to be free of these political struggles.

As the situation stands at the moment Paris-Nice will be run completely outside of our rules. This is totally unnecessary and the race could have been run as normal if ASO hadn’t chosen to use it to make a stand to defy our authority. I believe that ASO wishes to completely do away with the rules for cycling so that they can manipulate the situation for their benefit.

The UCI rules, which I know that as a rider you will sometimes find annoying, are nevertheless crucial to act as a neutral set of regulations that balance the interests of all the people involved in cycle sport. Without the UCI rules the organisers would have the power to ask you and your team to sign contracts in which they dictate the conditions to participate in their races. This is the current situation with Paris-Nice as your team has been asked to sign a one-sided contract which, for example, denies you the protection of the UCI rules against exclusion from the race in case of alleged threat to the image of the race or the appeal with the Court of Arbitration for Sport in case of an alleged anti-doping violation.

With regard to anti-doping, it should also be noted that UCI rules would not be applied: ASO would be able to apply its own procedures through the AFLD; this could have serious consequences for example on the treatment of TUEs, the use of tests on hair which is currently not part of the UCI policies, and different rules for the disciplinary procedures. AFLD may also be tempted to and implement its own out-of-competition controls in addition to those of the biological passport.

Without the UCI the future is ever more powerful organisers dictating the terms on which you are able to practice your profession. For the sake of the riders and the sport ASO must not be allowed to break our authority and undermine our rules by using Paris-Nice as a lever. That is why I am asking teams and riders not to participate in the race if it is run outside our rules. If it is run in breach of our rules then sadly we will have to apply sanctions and it is only fair that you are fully briefed on what those sanctions are.

For riders
· Six months suspension.
· Fine up to CHF 10,000.
· Elimination of points.
· Exclusion from participation in UCI World Championships and other events.
For teams
· Suspension of their UCI registration for a determined period.
· Fine of up to CHF 10,000.
· Withdrawal of UCI ProTour licence / Wild Card label as applicable.

The suspensions and fines listed above are the maximum applicable so depending on the circumstances pertaining to the rider or team the actual suspensions and fines applied could be less.

For French riders the position of the French Federation (FFC) will also be relevant. Proceedings will be opened against the FFC for its collusion in the affair and if the FFC is suspended this may also have ramifications for French rider’s participation in events. I sincerely hope that it won’t come to this and please believe me that it gives me no pleasure to be writing to you about sanctions. However, given the attitude of ASO I thought that you should be fully informed of the consequences if you were to participate in Paris-Nice if it is run by ASO outside our rules.

Yours sincerely,

Pat McQuaid

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartoli op 08-03-2008 02:39:38 ]
pi_57238128
Ik vind het allemaal gezeik snappen die clubs nu niet dat de wielersport er onder lijdt.
Haters gonna hate.
pi_57238868
Dus als het zo doorgaat krijgen we een soort van schaduwpeloton van een 'wilde bond'?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:35:39 #44
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_57239058
nog even en we hebben net als bij het boksen 2 wereldkampioenen
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:39:21 #45
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57239113
De deadline voor inschrijven is toch gepaseerd? Wie gaan er van start?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_57239389
www.cyclingstartlists.com

Daar vind je het bijna volledige deelnemersveld, al zijn rugnummers en sommige ploegen nog niet bekend.
pi_57241533
Tvp.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:41:33 #48
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_57242378
Afwachtende tvp..
Tranquillo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 maart 2008 @ 14:10:02 #49
862 Arcee
Look closer
pi_57243002
TVParijs - Nice.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:19:27 #50
67640 SaintOfKillers
pi_57243155
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:19 schreef Leatherface het volgende:
Dus als het zo doorgaat krijgen we een soort van schaduwpeloton van een 'wilde bond'?
Ik denk dat er maar 1 peloton zal zijn, wie gaat er nu voor de UCI kiezen? De grote ploegen kiezen voor de Tour, waar de overgebleven Pro-Tour wedstrijden ook moeten overstappen als ze bekende renners aan de start willen.

Kleinere UCI-wedstrijden willen ook wel hun 50% grote ploegen, dus die gaan ook niet bij de UCI blijven om 100% B en C ploegen aan de start te krijgen, waarna ook die ploegen zullen volgen en de UCI niets overhoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')