abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57264255
Netjes van Hushovd.

Na een iets minder seizoen is ie weer helemaal terug.
pi_57264342
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:00 schreef Bartoli het volgende:
hehehe wel leuk een internationaal podium in een regionale koers
Hehe.

Met een oud-Tourwinnaar, een oud-Girowinnaar, de regerend Pro Tour kampioen, een oud groene trui-winnaar en een scala aan winnaars van klassiekers kun je gewoon spreken van een topveld.
pi_57265902
En de huidige Protourleider Greipel, deed die niet mee?
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
  zondag 9 maart 2008 @ 17:31:49 #104
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_57266036
Is dat de PT leider?

Dit is toch de eerste PT-koers. Of, wacht. Ik snap het allemaal niet meer.
pi_57266093
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:31 schreef Zwansen het volgende:
Is dat de PT leider?

De altijd belangrijke Tour Down Under was de eerste Protour-koers dit jaar.
  zondag 9 maart 2008 @ 18:16:26 #106
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_57266869
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:31 schreef Zwansen het volgende:
Is dat de PT leider?

De eerste PT-koers ? Volgens de UCI is dit een onbeduidende koers op regionaal Frans niveau. De echte grootheden zien we aan het werk in de Tour Down Under, de Ronde van Polen of de toekomstige koersen als Dwars door Peking en de Moscow Classic ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_57269263
de volgende PT koers is over iets minder dan een maand in Vlaanderen
pi_57277555
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hehe.

Met een oud-Tourwinnaar, een oud-Girowinnaar, de regerend Pro Tour kampioen, een oud groene trui-winnaar en een scala aan winnaars van klassiekers kun je gewoon spreken van een topveld.
toch niet slecht voor een zogenaamd 'regionaal kermiskoersje'
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_57278636
De anti-UCI campagne hier neemt wel heel lachwekkende vormen aan, straks is het nog de schuld van de UCI dat de proloog verregend is en Irizar bijna won..
Het is de ASO zelf ism. de Franse bond die de koers een categorie van 'regionaal koersje' heeft aangemeten omdat ze liever niet de beste ploeg willen hebben. De UCI wilde dit juist voorkomen en ze wél de categorie van een internationale topkoers laten hebben die het verdiend, ze hebben er zelfs zelfmoord voor gepleegd, dat zouden ze niet voor zomaar een regionaal koersje doen.

Dat het uiteindelijk om politieke machtspelletjes gaat ipv. de categorie van een koers is een ander verhaal, maar je kunt moeilijk de UCI verwijten dat deze koers volgens de reglementen een regionaal (nationaal beter) koersje is geworden.

Maar hij staat mooi op de Franse kalender

09/03 GRAND PRIX DE LA VILLE DE VILLEFRANCHE - MATHIAS NOMBLOT
09/03 MANCHE-ATLANTIQUE
09/03 PRIX DE LA VILLE DE LILLERS SOUVENIR BRUNO COMINI
09/03 - 16/03 PARIS-NICE
15/03 SOUVENIR LOUISON BOBET
16/03 TROPHEE LOUISON BOBET
16/03 NANTES - SEGRE
16/03 BOUCLES DE SEINE-ET-MARNE - SOUVENIR BERNARD MAILLET

[ Bericht 7% gewijzigd door DutchSL op 10-03-2008 09:35:21 ]
pi_57279345
Ik verwacht vandaag Gilbert of Schumacher wel,.
Is het gewoon op de NOS of de Belg?
tevens tvp
pi_57279382
quote:
".."ProTour-logo op gele trui, dat is straf"
Opvallend detail in Parijs-Nice: organisator ASO vecht een oorlog uit met de Internationale Wielerunie (UCI), maar op de gele leiderstrui prijkt wel nog het logo van de ProTour.

"Dat is straf", zegt Quick-Step-manager Patrick Lefevere in Het Nieuwsblad. "ASO heeft ons immers zelf gevraagd om het logo te verwijderen op onze gewone truitjes. Dat hebben we geweigerd, maar nu staat het nog op hun eigen trui."
Franse slag
pi_57279707
quote:
Op maandag 10 maart 2008 10:12 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Franse slag
Pwnd
pi_57281345
quote:
Op maandag 10 maart 2008 09:23 schreef DutchSL het volgende:
De anti-UCI campagne hier neemt wel heel lachwekkende vormen aan, straks is het nog de schuld van de UCI dat de proloog verregend is en Irizar bijna won..
Het is de ASO zelf ism. de Franse bond die de koers een categorie van 'regionaal koersje' heeft aangemeten omdat ze liever niet de beste ploeg willen hebben. De UCI wilde dit juist voorkomen en ze wél de categorie van een internationale topkoers laten hebben die het verdiend, ze hebben er zelfs zelfmoord voor gepleegd, dat zouden ze niet voor zomaar een regionaal koersje doen.

Dat het uiteindelijk om politieke machtspelletjes gaat ipv. de categorie van een koers is een ander verhaal, maar je kunt moeilijk de UCI verwijten dat deze koers volgens de reglementen een regionaal (nationaal beter) koersje is geworden.
Het is toch de UCI die alle ASO wedstrijden van de ProTour kalender gesmeten heeft?
Alle voorbije jaren was Parijs-Nice een volwaardige ProTour wedstrijd.
pi_57281920
quote:
Stormweer kort 1e rit in Parijs-Nice in
ma 10/03/08 - De eerste rit in lijn van Parijs-Nice wordt serieus ingekort door het barslechte weer. Het stormweer zorgt ervoor dat de renners pas in Sancerre zullen starten, op 74 km voor de streep.
Normaal stond maandag een rit van 184 km op het menu, tussen Amilly en Nevers. Maar het stormweer kort de eerste rit in tot minder dan 80 kilometer.

Het kan overigens nog dat de hele rit geschrapt wordt. "Pas in Sancerre hakken we de knoop door, maar we hopen dat er gekoerst kan worden," meldt de organisatie. Als de renners kunnen starten, beginnen ze eraan om 14.30u.
pi_57282034
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:50 schreef warpozio het volgende:

[..]

Het is toch de UCI die alle ASO wedstrijden van de ProTour kalender gesmeten heeft?
Alle voorbije jaren was Parijs-Nice een volwaardige ProTour wedstrijd.
Ehm nee.. de ASO wilt zelf niet tot de ProTour behoren en zelfs niet op de gewone continentale kalender staan. Of hun reden daarvoor nou wel of niet terecht zijn, de UCI heeft ze nooit uit de ProTour (laat staan uit de hele UCI kalender) willen zetten, in tegendeel.
pi_57282729
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:25 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Ehm nee.. de ASO wilt zelf niet tot de ProTour behoren en zelfs niet op de gewone continentale kalender staan. Of hun reden daarvoor nou wel of niet terecht zijn, de UCI heeft ze nooit uit de ProTour (laat staan uit de hele UCI kalender) willen zetten, in tegendeel.
ASO had gevraagd om PN op de historische kalender te zetten maar dat werd ook niet gehonoreerd.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:12:26 #117
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57282751
ASO wilde zelf bepalen wie er in de Tour start. Als zoiets ook kon onder Pro-Tour vlag, dan was dat geen probleem voor ASO. Het is niet zo dat ze absoluut uit de Pro-Tour wilden.

Dat de ASO Parijs-Nice absoluut niet op die kalender wilde, had geen gegronde redenen, dat was inderdaad pure provocatie, maar wel eentje die de UCI zelf had uitgelokt door de koppige houding over de Pro-Tour en alles wat daar mee te maken had. Dat ze dan maar naar ploegen en renners begonnen uit te halen omdat ze ASO niet konden raken, is beneden alle peil, zelfs ronduit beschamend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 10 maart 2008 @ 13:15:59 #118
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_57282801
tvp
pi_57283051
Zucht, zoals ik al schreef: al dan niet terechte redenen. Iaw. geen zin om die discussie nogmaals te herhalen hier.
De ASO heeft haar koersen op de Franse nationale kalender gezet, niet de UCI. Dus het is nogal kinderachtig om hier posts te gaan schrijven als "volgens de UCI is dit maar een regionaal koersje".
  maandag 10 maart 2008 @ 13:59:32 #120
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_57283546
tvp
pi_57285613
Flink rotweerweer
pi_57285775
Inderdaad, ook al een paar valpartijen. Net Evans nog, ploeg probeert hem nu terug te brengen naar het peleton. Kopgroepje van 3, Eisel, Terpstra en iemand van waar ik de naam nog niet heb opgevangen. 3;30, met nog zo'n 40 km te gaan.
pi_57285781
Waaiers .
pi_57285791
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:09 schreef Unstoppable het volgende:
Inderdaad, ook al een paar valpartijen. Net Evans nog, ploeg probeert hem nu terug te brengen naar het peleton. Kopgroepje van 3, Eisel, Terpstra en iemand van waar ik de naam nog niet heb opgevangen. 3;30, met nog zo'n 40 km te gaan.
velits
pi_57285859
We gaan waaiers trekken met de mannen van Quick Step, Française des Jeux en Rabobank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')