Deugnieten zijn lief. Iig, de meesten. Een paar zijn bezig om dorpen over te nemen aan onze kantquote:Op woensdag 26 maart 2008 00:19 schreef MoreMark het volgende:
Toevallig iets van je diplomaat gehoord over de alliantie Deugniet? ^^
ik kon er ook op via een proxy, was al bang dat ik een ip-ban hadquote:Op maandag 7 april 2008 19:53 schreef TheThirdMark het volgende:
Hier niet? Ik heb gewoon het hele weekend gespeeld?
Wie wordt er overgenomen dan?quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Deugnieten zijn lief. Iig, de meesten. Een paar zijn bezig om dorpen over te nemen aan onze kant
Maar je krijt niet bij elke level evenveel grondstoffen erbij. Dat gaat steeds sneller en zo zit je voor je het weet op die 400.quote:Op zondag 20 april 2008 11:28 schreef ProXi het volgende:
Op het kaartje heb ik de hoogste populatie in het kleine gebiedje om mij heen
wat bedoel je met rond de 400 per GS?
grondstoffen per uur ofzo? Dat is toch heel veel?
ik zit nu pas op de 20 bij sommige grondstoffen
ja ikquote:Op donderdag 24 april 2008 12:11 schreef Frankeinstein het volgende:
nog mensen op s4 hier dan?
Je bent wel erg groot vergeleken met de rest van je alliantiequote:Op donderdag 24 april 2008 22:09 schreef Frankeinstein het volgende:
ah, jij zit nogal aan de andere kant zie ikIk heet Francus
Ik ook. Mede oprichter van de nr. 1 Alliantie.quote:Op donderdag 24 april 2008 12:11 schreef Frankeinstein het volgende:
nog mensen op s4 hier dan?
Wie was dat op 19 mei? NOX?quote:Op maandag 19 mei 2008 08:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ook. Mede oprichter van de nr. 1 Alliantie.
Ja.quote:
Omdat die klootzakken van PRV (Pia/Remi/Vitalis) zon beetje heel server 4 in bedwang houden en elke alliantie stuk voor stuk kapot maken... de server loopt rap leeg... de nr's 1, 2 en 5 allianties die samen een pact vormen... met alle respect, maar daar kan geen enkele andere alliantie tegenop, tenzij er ook een aantal goed gaan samenwerken... En ik heb de pech in het noordoosten te liggen, in het deel grotendeels beheerst door PRV... waar de arrogantie zo groot is, dat je er echt bijna van gaat overgevenquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:58 schreef Jojogirl het volgende:
Hoezo zware tijden op s4 Frutsel?
Op s7 is het erg rustig, sinds onze NAV. Iedereen is nu hard bezig met eindspelvoorbereidingen.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Omdat die klootzakken van PRV (Pia/Remi/Vitalis) zon beetje heel server 4 in bedwang houden en elke alliantie stuk voor stuk kapot maken... de server loopt rap leeg... de nr's 1, 2 en 5 allianties die samen een pact vormen... met alle respect, maar daar kan geen enkele andere alliantie tegenop, tenzij er ook een aantal goed gaan samenwerken... En ik heb de pech in het noordoosten te liggen, in het deel grotendeels beheerst door PRV... waar de arrogantie zo groot is, dat je er echt bijna van gaat overgeven
Ja..en ze komen er ook openlijk voor uit...quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:16 schreef Jojogirl het volgende:
[..]KLinkt alsof het spelletje redelijk doodgemaakt wordt daar.
welke coordinaten zit je ?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:57 schreef Frutsel het volgende:
Ben op 8 ook maar begonnen als romein
beschermde status.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:10 schreef Frutsel het volgende:
Lekker druk bij jou ook... word je al aangevallen of heb je nog beschermde status?
jah inderdaad, extra toevoegingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:44 schreef Frutsel het volgende:
ja die opdrachten zijn nieuw
wel jammer dat ze op een gegeven moment stoppen
soort van "quests" zou wel leuk zijn
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:05 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, je krijgt beest-soldaten als beloning hč. Dat had ik al ergens op forum.travian.nl gelezen
die van mij is alweer doodquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
1 (één) rat.......................
Laat je niet blij maken met een dode mus, of laat ik zeggen: één levende ratquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:05 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, je krijgt beest-soldaten als beloning hč. Dat had ik al ergens op forum.travian.nl gelezen
romeinen kunnen 2 tegelijk upgradenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:46 schreef servus_universitas het volgende:
Wat ik wel vervelend vind van het spel, is dat je maar één keer per keer kunt bouwen (tenzij ik iets verkeerd doe). Ik ben in het begin vooral bezig geweest om mijn grondstoffenproductie lekker op te krikken, zodat ik niet iedere keer tegen tekorten aanloop. De productie is nu mooi op peil, maar ik kan maar één gebouw bouwen of upgraden per keer. Daardoor wordt het spel heel erg langdradig en is het niet anders dan af en toe even kijken, een actie uitvoeren en weer vertrekken omdat er niets meer te doen is.
Onder welk naam?quote:
dorp heet el locoquote:
Hij zal t ook niet overnemen maar zo kan ik toch niks opbouwen. Als hij steeds mn gebouwen komt slopen. Hij doet er 3 en een half uur over om bij me te komen dus ik snap t zo wie zo niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kan helaas niet helpen. Maar je hoofddorp kan toch niet overgenomen worden?
En anders stoppen met dit dorp en met een ander dorp opnieuw beginnen, en dan hopen dat je dan in een rustiger gebied zit.
ok dat laatste van je verhaal daar snap ik niks van. Ik zal wel opnieuw moeten starten ben ik bang. Al zou ik mn legers steeds ergens anders stallen tot het groot genoeg is en ik m keer kan verslaan komt ie vanzelf terug met meer. Hij lijkt gewoon er op uit te zijn me te slopen. En als beginner kan je weinig beginnen tegen zo een tegenstander.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:16 schreef Jojogirl het volgende:
Hoofddorp kan niet overgenomen worden, maar wel platgegooid en daar doe je weinig tegen zonder leger. heb je toevallig al een oase? Want dan kan je daar troepen stallen.
En als je opnieuw wil beginnen: account verwijderen kan bij Profiel - Account en dan onderaan, en volgensmij is s3 net gestart en kan je dus het best daar opnieuw beginnen.
S7 is klaar en we (OOTS) hebben helaas niet gewonnen. Ik heb wel nog ff een WW gesit (totdat ik ging bevallen en geen tijd meer had), maar dat heeft 3x op 99 gestaan en het telkens net niet gered. Echt jammer.
Nu even een mini-accountje op s8 en dan straks weer s7 als die opnieuw start.
Heb ik ook geprobeerd maar dat werkte dus ave rechts. Als hij wordt aangevallen door een grotere speler dan kan hij zn legers toch ook in 1 van zn andere dorpen plaatsen?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:29 schreef Suijk het volgende:
Gewoon een berichtje sturen, hij denkt misschien dat je niet actief bent. Of hij wordt zelf aangevallen door een nog grotere speler en wil z'n leger niet verliezen en stuurt het continu weg.
Netjes! Als je nog tips hebt.....quote:Op woensdag 17 december 2008 19:21 schreef Oksel het volgende:
2 topics?
Ik speelde als MoRDoR @ S4.nl, leider van .BAD. (Back Another Day).. heb S4 gewonnen, persoonlijk het WW gebouwd, en heel brutaal een eindsprintje ingezet en gegokt dat iedereen te traag zou reageren. Dat klopte, en toen was de server na een jaar spelen in 1 keer over..
quote:Op woensdag 17 december 2008 20:55 schreef Oksel het volgende:
Tips? Goed leiderschap. Veel communicatie. Mensen aan kunnen sturen en kunnen motiveren. Ik ben zelf geen geniale speler (wel top 50, geen top 10), maar dat is ook niet nodig. Ik had mensen in mijn clan die een dorp konden overnemen in 1 (ja, 1!!) seconde. 6 leiders, veel fakes, en goed plannen. Ik niet, was te lui. Deed het binnen een minuut..![]()
Verder: FAKES. Heel veel aanvallen faken. Andere: Hoofddorpen vernietigen..Daar staan vaak de legers (beginnersfout, zorg dus dat je hoofdleger NIET in je hoofddorp staat). Zorg dat er iemand is met 500 kata's, wij hadden mensen met 2500 kata's. Bouw vanaf het begin megalegers op, die door de rest van de clan worden onderhouden. Wij hadden legers, enorm.. dat kost tijd, energie en aansturing
![]()
Ennuhm, groei monitoren. Mensen moeten groeien.. geen groei = niet actief = kick. Top 500 = actief genoeg.
Kleine clans gebruiken voor stalling van jouw legers..![]()
Veel scouten.. ook op lange afstanden..
In elk dorp minimaal 5 scouts..
Zorg voor "farms".
Achja.. best leuk, een server winnen..Op mijn externe HDD heb ik screenshots, post wel eens wat.
Dat zijn heel veel tips die ik goed ga gebruiken en regelmatig ga na lezen ! THXquote:Op woensdag 17 december 2008 20:58 schreef Oksel het volgende:
Oh, VEEL faken.. mensen gek maken..
Iedereen MASS IGM rechten geven binnen de clan. Reageren op ELKE aanval op iemand in jouw clan. Aanval op clanlid = massaal faken. Dan stopt men HEEL snel.
Wij hadden soms 1000+ fakes lopen op 1 dorpMen kan niets terug doen.. Ook soms gewoon vragen of men nog wat "rest" legertjes had, die men kapot gooide.
Oh; sponsoring. Vraag mensen om grondstoffen voor het opbouwen van grote legers..![]()
Andere tip: Verplicht iedereen 2 sitters laten hebben, en dit in kaart brengen.
Ik had weken dat NIEMAND in mijn alliantie ook maar 1 aanval kreeg.. ik werd gevreesd! Aanval op mijn alliantielid = vernieting van een speler van de aanvallende alliantie.
We namen altijd wraak..Massaal faken en 1 speler door 10 betrouwbare spelers terug laten pakken. 10 dorp overnames en vernietiging hoofddorp, speler stopt..
Ik speelde het spel hard, HEEL hard.
Ik zat al op speed, redelijk wat opgebouwd en toen werd ie afgekapt.quote:
En nu in duidelijker Nederlands svp.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:09 schreef Silver_Shark het volgende:
ik heb me acc verwijderd op S8 ik zat in Unie-Q toen dat werdt opgeheven werdt door oud leden die na woest zijn gegaan helemaal vernietig omdat ik 2 9 graan croppers had
auch pijnlijk idd. Ik ga er van uit dat je al bij een alliantie zit maar mocht je ze ergens willen stallen mag dat altijd bij mij. Je moet dan all1 wel voldoende graan mee sturen want ik ben nog niet groot genoeg om je leger te kunnen onderhouden. En nee ik wordt niet meer gefarmd. Door mn PA in mn profiel te hebben staan zijn er maar weinig die dat nog aan durven.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:39 schreef Jojogirl het volgende:
Grrr, ff vergeten al m'n troepen ver weg te sturen toen ik een fiks aantal uren niet online was vandaag en ja hoor, precies toen werd ik aangevallen: alles wegDomdomdomdomdom.
Neuh, ik zit niet bij een ally, ben daar nog veel te klein en alle allies in de buurt zijn inactief en klein. Ik moet gewoon beter nadenken als ik langer offline ben.quote:Op zondag 21 december 2008 03:15 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
auch pijnlijk idd. Ik ga er van uit dat je al bij een alliantie zit maar mocht je ze ergens willen stallen mag dat altijd bij mij. Je moet dan all1 wel voldoende graan mee sturen want ik ben nog niet groot genoeg om je leger te kunnen onderhouden. En nee ik wordt niet meer gefarmd. Door mn PA in mn profiel te hebben staan zijn er maar weinig die dat nog aan durven.
Ik had dat ook en kon ze dan stallen bij een bevriende travian speler. Mocht het nodig zijn kan dat dus. Ik weet niet precies of je dorp in mijn buurt ligt. Maar als je besluit het toch te doen liever mn 1e dorp dan mn 2e dorp. Oja ik weet niet eens of je wel op de zelfde server zit. Ik speel op server 8.quote:Op zondag 21 december 2008 08:20 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Neuh, ik zit niet bij een ally, ben daar nog veel te klein en alle allies in de buurt zijn inactief en klein. Ik moet gewoon beter nadenken als ik langer offline ben.
wat bedoel je in hemels naam met een cropper?quote:Op zondag 21 december 2008 14:07 schreef Oksel het volgende:
Newbee's..
Tip; in het begin geen 15 croppers, maar een 9 cropper. Die 15 croppers neem je later maar over..
ow ok op die manier. Ja zo ver ben ik nog lang niet om me daar mee bezig te houden. Eerst maar mn 1e dorp verder bouwen en 2e dorp een goede start geven. Dan kijk ik wel weer verder.quote:Op zondag 21 december 2008 14:31 schreef Suijk het volgende:
Die dorpjes met 9 graanvelden (ipv de standaard verdeling) of 15 graanvelden. Levert dus veel meer graan op, dus kan je er veel meer legers in kwijt. Nadeel is, dat je dus veel minder andere grondstoffen binnenkrijgt, dus voordat je die goed kunt onderhouden zul je toch een aantal goed uitgebouwde normale dorpen moeten hebben.
Jep, met veel geld kun je dus veel winst boeken. Zonde van het spel.quote:Op zondag 21 december 2008 14:49 schreef Outpost76 het volgende:
Edit : Met een plus account kan je die extra graan die dat oplevert zo herverdelen voor de andere gs. (voor 3 goud) dus op zich is het niet zo dom om daar een dorp te stichten als je een plus account hebt.
quote:Op zondag 21 december 2008 15:01 schreef Oksel het volgende:
Ik speel niet meer sinds Plus is ingevoerd. Verneukte het spel zodanig..:{
Allebij waar maar ze moeten ergens geld vandaan halen voor de verdere ontwikkeling en onderhoud van t spel.quote:Op zondag 21 december 2008 15:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jep, met veel geld kun je dus veel winst boeken. Zonde van het spel.
Het is idd tijd rovend en het duurt een paar weken voor je echt wat kan. Dus als je geen tijd hebt voor een tijdrovend spel kan je beter meteen stoppen. Anders word je een farm zoals Jojogirl al zei.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:57 schreef droomkoningin het volgende:
ik ben vanavond eens begonnen met dit spel...
het schiet niet echt op... moet nu een uurtje of 11 wachten op een legertje voordat ik verder kan met mn opdrachten...
het wordt vast nog wel leuker
hoeveel tijd moet je in dit spel steken om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen? moet je dagelijks inloggen of kan je gerust een weekje wegblijven? (ik heb geen tijd voor een nieuwe tijdrovende verslaving)
-50.000????????? Damn ik ben al blij als ik wakker word en t staat op 10.000. Daar heeft mn dorp dan wel de hele nacht voor moeten sparen maar toch.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef Oksel het volgende:
Als je in de top 50 staat speel je 24/7.. Zet je je wekker om overnames te plannen of om graan in je dorpen te pompen. Geloof me, -50.000 staan met graan is geen fijn gevoel..
yip...quote:Op zondag 4 januari 2009 12:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die spelen op de classic server?
ja dat is zeg maar mijn internet-naamquote:Op maandag 5 januari 2009 16:15 schreef Trance-Force het volgende:
[..]
yip...
edit: speel jij toevallig onder de naam "Luctor"??
Mijn tentamenmaand begint net. En dan lees je die verhalen daarboven en hoevaak je online moet komen en hoevaak je wilt kijken..quote:
Klopt maar wil je geen farm worden zal je wel moeten en das niet echt handig in je tentamen maand. Je kan toch over een maand starten? dan haal je dit dorp weg.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:17 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Mijn tentamenmaand begint net. En dan lees je die verhalen daarboven en hoevaak je online moet komen en hoevaak je wilt kijken..![]()
Maargoed heb toch nog maar 60 inwoners en nu nog redelijk weinig te doen. Graanproductie van 22 per uur.
Zit ook op de classic, rond plekje 900, beetje aanklotenquote:Op zondag 4 januari 2009 12:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die spelen op de classic server?
Productie ophogen. 8 legionairs schiet niet echt op natuurlijk. Als je een keertje niet online bent en ze staan thuis, zijn ze zo weg. Erg duur ook in vergelijking met de knuppeltjes van de Germanen.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:20 schreef Ad_rem het volgende:
Ok ik heb alle veldjes op 3, schuilplaats op niveau 8, 2 mensen die me proberen te farmen maar wat ze niet luktVerder heb ik nu 5 legionairs. Denk dat ik er ze er 8 maak in totaal en die een beetje in de buurt op pad stuur? Al moeten ze iets van 12 keer plunderen voordat je de kosten eruit hebt? Bij elke plundering verlies je er toch ook wel wat?
Hoe verder? Ideen?
quote:Op maandag 19 januari 2009 11:46 schreef Suijk het volgende:
[..]
Productie ophogen. 8 legionairs schiet niet echt op natuurlijk. Als je een keertje niet online bent en ze staan thuis, zijn ze zo weg. Erg duur ook in vergelijking met de knuppeltjes van de Germanen.
Romeinen komen vaak wat langzaam op gang, maar een grote Romeinse speler is behoorlijk irritant.
Wel geregd. maar ga niet heel actief spelen, pas weer wanneer een 100% nieuwe versie travian startquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:56 schreef Jojogirl het volgende:
Gaan er nog meer mensen hier op s4 spelen?
* Jojogirl gaat voor NO met haar oude ally van s7.
Kom dan op server 8.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:08 schreef Puala het volgende:
tvp, speel nu niet meer, wel veel gedaan. Wie weet begin ik straks wel weer
Ik speel alleen speedquote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kom dan op server 8.en in de buurt van mijn dorp 2 dan ben je meteen veilig tegen farmen enzo
Ik zou er voor gaan om je residentie naar 10 te krijgen. En kolonisten gaan maken voor een 2e dorp. al moet je die wel even ergens anders stallen als ze gemaakt zijn. anders ben je die ook zo weer kwijt.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:56 schreef Ad_rem het volgende:
Ok de helft van het veld op 7 nu. Maar wat zal ik eens gaan doen, wordt de hele dag overvallen (zonder resultaat trouwens) dus een leger opbouwen is nu nog niet echt een mogelijkheid. Heb al een molen. Alvast de verschilllende ontwikkelstappen maken voor nieuwe eenheden?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
TVP. Met een 54 inwoners grote metropool...
13483 met 20 dorpen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:00 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
5192 inwoners met 11 dorpen. En overmorgen misschien 12
We kennen elkaar, dus dat scheelt wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
13483 met 20 dorpen.
En nu?
Beetje erg flauw om iemand uit te lachen die net begonnen is.
Is een maatje van me!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 02:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
13483 met 20 dorpen.
En nu?
Beetje erg flauw om iemand uit te lachen die net begonnen is.
Dat hangt toch af van welk volk je bent?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Klei en hout zijn prioriteit, daarna ijzer, daarna graan. Dus zorg dat je vooral hout en klei bouwt.
Als galier zijnde, kan ik wel bevestigen dat hij gelijk heeft in deze.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat hangt toch af van welk volk je bent?
Danku!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Klei en hout zijn prioriteit, daarna ijzer, daarna graan. Dus zorg dat je vooral hout en klei bouwt.
Ga gewoon dorpen mollenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:55 schreef Ad_rem het volgende:
20 dorpenkomop ik wil niet vaker dan 2x per dag 5 minuten online komen eigenlijk. Heeft het nog zin om te blijven spelen? (Alles op level 9 nu en 200 troepen.)
22 inmiddels, en 35K aan troepen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:55 schreef Ad_rem het volgende:
20 dorpenkomop ik wil niet vaker dan 2x per dag 5 minuten online komen eigenlijk. Heeft het nog zin om te blijven spelen? (Alles op level 9 nu en 200 troepen.)
ga duallen?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:55 schreef Ad_rem het volgende:
En hier moet je ongeveer naar toe. Dit is mijn hoofddorp.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:52 schreef Wunny het volgende:
Mijn grondstof velden:
[ afbeelding ]
Legers komen pas als ik redelijk veel GS per uur heb en dus snel een groot leger kan maken.
Dan zul je wel best wat farmen denk ik?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En hier moet je ongeveer naar toe. Dit is mijn hoofddorp.
[ afbeelding ]
Niet als de opbrengst per keer boven de 50K aan grondstoffen zit hoor.quote:
Ja oké, maar de hoeveelheid vind ik dan weer niet echt verbazingwekkend of iets.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Niet als de opbrengst per keer boven de 50K aan grondstoffen zit hoor.
Lekker dorp maar waarom geen cropper als hoofddorp? Lekker alle graan velden op 20 dan heb je iig niet - 8518 aan graan. Op zich heb je daar een lekker farm leger. All1 had ik het als ik jou was dus bij een cropper gedaan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets? Was op s7, veel te laat cropper als hoofddorp genomen (was m'n eerste server) en dus niet verder dan 15 gekomen, helaas.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:27 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Lekker dorp maar waarom geen cropper als hoofddorp? Lekker alle graan velden op 20 dan heb je iig niet - 8518 aan graan. Op zich heb je daar een lekker farm leger. All1 had ik het als ik jou was dus bij een cropper gedaan.
Eer ik doorhad dat dat veel beter zou zijn geweest had ik mijn velden in mijn huidige hoofddorp al aardig boven de 10.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:27 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Lekker dorp maar waarom geen cropper als hoofddorp? Lekker alle graan velden op 20 dan heb je iig niet - 8518 aan graan. Op zich heb je daar een lekker farm leger. All1 had ik het als ik jou was dus bij een cropper gedaan.
Ach welnee, ik zeg het gewoon fout Jojo, ik bedoel 15-croppersquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:33 schreef Jojogirl het volgende:
11 crops? Is dat de classic server ofzo? Want in T3 bestaan die niet.
En ik was op s7 dus ook al begonnen met een gewoon 4446 dorp als hoofddorp, maar dat heb ik vrij laat nog geswitched naar een cropper met bovenstaand resultaat. Was tijdens het eindspel wel super, lekker gaan met dat graan.
Vullie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ook een dorp gesticht, nu op mijn gemak het spel leren kennen
quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ook een dorp gesticht, nu op mijn gemak het spel leren kennen
Server 4... ik heb gisteren de introductiecursus afgerondquote:
en dan ook mijn opslagruimtes vergroten tegelijkertijd natuurlijk... maar ik ben over 2 dagen vogelvrij... dan word ik volgens mij leeggeroofd bij het leven of niet?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je kunt beter alle gs op tien zetten eerst.
Ja.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
en dan ook mijn opslagruimtes vergroten tegelijkertijd natuurlijk... maar ik ben over 2 dagen vogelvrij... dan word ik volgens mij leeggeroofd bij het leven of niet?
dus ook schuilplaatsen bouwen. Dan kunnen ze je niet of bijna niet leeg roven.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
en dan ook mijn opslagruimtes vergroten tegelijkertijd natuurlijk... maar ik ben over 2 dagen vogelvrij... dan word ik volgens mij leeggeroofd bij het leven of niet?
Ik werd toen ik net weer opnieuw begon constant aangevallen. Bouwt heel lastig op.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb pas 1 aanval gehad tegen me.
RealBizzkit666 heeft t makkelijk. Ik zit op de zelfde server en bescherm hem dus die kan rustig bouwenquote:Op donderdag 5 maart 2009 17:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik werd toen ik net weer opnieuw begon constant aangevallen. Bouwt heel lastig op.![]()
Gewoon zorgen dat je genoeg schuilplaatsen hebt.
Hoezo bescherm je hem? Kun je dat met mij ook doen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
RealBizzkit666 heeft t makkelijk. Ik zit op de zelfde server en bescherm hem dus die kan rustig bouwen
Nee. Daarvoor had je op s8 moeten zitten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoezo bescherm je hem? Kun je dat met mij ook doen?
Welke server en welke lokatie zit je?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:46 schreef TheVulture het volgende:
Heeft er iemand nog een leuke alliantie waar ik bij kan?
server 4 en lokatie 123/6quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:11 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Welke server en welke lokatie zit je?
Prijsvraag van TL toevallig?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:13 schreef Platina het volgende:
Zit op server 4, weer eens begonnen nav een prijsvraag. 92 pop atm, maar iets opbouwen is erg lastig omdat ik continu wordt aangevallen door gasten. Als ik vraag waarom (er vallen geen resources te halen) dan is het: ja, anders ga je een bedreiging vormen blablabla. Krijg je dan te horen van een gast die in de top 100 ofzo zit en in een top 10 alliance
gewoon je schuilplaatsen groot genoeg houden en dan rustig door bouwen als je gs dan op 300 per gs per uur zit je paleis naar 10 gooien en kolonisten gaan trainen. Daarmee een nieuw dorp stichten vlak naast die je nu hebt. Daar dan vervolgens het zelfde doen tot je een dorp of 5 hebt en dan zal hij je niet zo snel meer lastig vallen ook al is hij groter. En gaan zoeken naar een alliantie.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:13 schreef Platina het volgende:
Zit op server 4, weer eens begonnen nav een prijsvraag. 92 pop atm, maar iets opbouwen is erg lastig omdat ik continu wordt aangevallen door gasten. Als ik vraag waarom (er vallen geen resources te halen) dan is het: ja, anders ga je een bedreiging vormen blablabla. Krijg je dan te horen van een gast die in de top 100 ofzo zit en in een top 10 alliance
Dat duurt wel eventjesquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
gewoon je schuilplaatsen groot genoeg houden en dan rustig door bouwen als je gs dan op 300 per gs per uur zit je paleis naar 10 gooien en kolonisten gaan trainen. Daarmee een nieuw dorp stichten vlak naast die je nu hebt. Daar dan vervolgens het zelfde doen tot je een dorp of 5 hebt en dan zal hij je niet zo snel meer lastig vallen ook al is hij groter. En gaan zoeken naar een alliantie.
Tering, hoe lang speel je Travian al?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yep, ben 2 weken geleden begonnen op aanraden van een vriendquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Nog andere mensen op NLX hier?
Op een speedserver zijn 20 dorpen zeer middelmatigquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:22 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Yep, ben 2 weken geleden begonnen op aanraden van een vriendIk speel op de speed 3x server.
Wat ik mij nou afvraag.. kost het niet veel moeite als je een stuk of 20 dorpen hebt?
Netjesquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:55 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Op een speedserver zijn 20 dorpen zeer middelmatig
Ik sloot een paar weken terug een normale server af, server 2, op plek ergens rond 100 met 27 dorpen
Als het eenmaal loopt val het werk op zich wel mee. Grote aanvallen/slooppartijen/overnames plannen, dįįr gaat de tijd inzitten
Hoe lang ben je al bezig?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:06 schreef Wunny het volgende:
Zou ik een nieuw dorp stichten?
Productie:
Hout: 280 per uur
Klei: 280 per uur
IJzer: 240 per uur
Graan: 202 per uur
Populatie: 278
Je dorpen hebben 3368 punten geproduceerd. Om een nieuw dorp op te richten of te veroveren heb je 2000 punten nodig.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:19 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Hoe lang ben je al bezig?
Ik produceer het dubbele en zit pas net over de 200 met populatie![]()
Ik zou zeggen van niet.. heb je al genoeg cultuurpunten?
Residentie is niveau 4, ik ben bezig om hem naar niveau 10 te krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:35 schreef mcintosh het volgende:
Ik zou het gewoon doen Wunny. Heb je al een residentie/paleis en kolos?
Ah dan duurt het sowieso nog wel een tijdje, tenzij je farmt?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:42 schreef Wunny het volgende:
[..]
Residentie is niveau 4, ik ben bezig om hem naar niveau 10 te krijgen.
Me silo kan 7800 aan en me pakhuis 6300..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:46 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ah dan duurt het sowieso nog wel een tijdje, tenzij je farmt?
Je zal je pakhuis en silo namelijk ook nog wel moeten verhogen voor je de kolo's kan maken
Ik zou het pas doen als je gs ± 300 per uur per gs doet. Anders duurt t simpel weg veel te lang voor je genoeg gs hebt voor een kolo.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:19 schreef Wunny het volgende:
[..]
Me silo kan 7800 aan en me pakhuis 6300..
Jezus, ik zie nu pas hoeveel GS ze nodig hebben om ze te "trainen" even wachten daarmee dus.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zou het pas doen als je gs ± 300 per uur per gs doet. Anders duurt t simpel weg veel te lang voor je genoeg gs hebt voor een kolo.
Weet je hoeveel gs een held level 37 kost om weer tot leven te wekkenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:36 schreef Wunny het volgende:
[..]
Jezus, ik zie nu pas hoeveel GS ze nodig hebben om ze te "trainen" even wachten daarmee dus.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:42 schreef mcintosh het volgende:
Mijn teergeliefde held, hij is niet meer
[ afbeelding ]
Weet ik niet, server = afgelopen, maar ik heb al helden gezien die er 5 dagen over doen om te herstellenquote:
Van wie moet datquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:15 schreef Wunny het volgende:
Mmh, moet einde deze week 350 populatie halen, ik heb nu pas 295..
Wat zeggen jullie, legers maken of gewoon blijven gebouwen upgraden?
Waarschijnlijk van z'n alliantie. Dat soort allianties zijn vaak incompetent. Nemen iedereen aan, stellen iedere week een grens, zetten ergens een gratis forumpje op waar zo'n 3 mensen elkaar vermaken met suffe opsomspelletjes en ondertussen wordt 3/4e van de alliantie gewoon gefarmd, hebben ze mooie titels bedacht als 'Aanvalsleider', 'Defensiespecialist' etc., maar heeft niemand eigenlijk een leger om te helpen.quote:
dat herken ikquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:31 schreef Suijk het volgende:
[..]
Waarschijnlijk van z'n alliantie. Dat soort allianties zijn vaak incompetent. Nemen iedereen aan, stellen iedere week een grens, zetten ergens een gratis forumpje op waar zo'n 3 mensen elkaar vermaken met suffe opsomspelletjes en ondertussen wordt 3/4e van de alliantie gewoon gefarmd, hebben ze mooie titels bedacht als 'Aanvalsleider', 'Defensiespecialist' etc., maar heeft niemand eigenlijk een leger om te helpen.
Heb maar een paar goede allianties gehad en dat waren vooral wat kleinere allianties met mensen die ik al kende en ook wisten hoe het te spelen. Maar ja, dan gaat het eigenlijk allemaal veel te veel tijd kosten.
Op iedere server zijn er ook altijd maar heel weinig, als je 3 echt goede hebt, is het veel.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:41 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
dat herken ikeigenlijk in mijn travian heb ik echt nooit in een goede ally gezeten
Nee, dat is niet zo, de min pop die je nodig hebt om erin te komen was 500, ik mocht er al in bij 200 dus, niet gek dus dat ze eisen gaan stellen..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:31 schreef Suijk het volgende:
[..]
Waarschijnlijk van z'n alliantie. Dat soort allianties zijn vaak incompetent. Nemen iedereen aan, stellen iedere week een grens, zetten ergens een gratis forumpje op waar zo'n 3 mensen elkaar vermaken met suffe opsomspelletjes en ondertussen wordt 3/4e van de alliantie gewoon gefarmd, hebben ze mooie titels bedacht als 'Aanvalsleider', 'Defensiespecialist' etc., maar heeft niemand eigenlijk een leger om te helpen.
Heb maar een paar goede allianties gehad en dat waren vooral wat kleinere allianties met mensen die ik al kende en ook wisten hoe het te spelen. Maar ja, dan gaat het eigenlijk allemaal veel te veel tijd kosten.
Of van die uitspraken als:quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:14 schreef Platina het volgende:
Als je in de beschrijving van allianties ziet dat ze het al over bolletjes hebben dan weet je dat het niks is
quote:
Waarbij ik dus ernstig twijfel aan de geestelijke capaciteiten van oma, wie laat een kind van 6 nou een dergelijk spel doen???quote:-------------------------------------------------------------------------------------------------------
hallo
wil je mij niet meer aanvallen a.u.b................?
zooo oneerlijk om met zo'n groot leger binnen te komen..........…>
O ja? Dat is anders wel het spel. Moet je zorgen dat je zelf zo'n leger krijgt. Tot straks.
dat ben ik ook aan het doen, als je me weer aanvalt met zoveel dan meld ik het aan de moderator.............
Ik ben onderweg hoor, dus ga je gang.
Wat denk je dat die ertegen doet dan??
Nogmaals, zo werkt het spel.
echt zielig ben jij dat je een klein kind van 6 het spelletje niet gunt....maar het komt goed hoor met jou.
ik zal eens een mooi leger maken en jou eens aanvallen met een groep zo werkt het spel namelijk ook.
groetjes de oma van Jordy
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Hilarisch!!
Ik kreeg laatst na een overval de volgende IGM:
[..]
Waarbij ik dus ernstig twijfel aan de geestelijke capaciteiten van oma, wie laat een kind van 6 nou een dergelijk spel doen???
quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:51 schreef elby1988 het volgende:
Zo.. dit spel ook al hier?
Speel niet meer.. lang gespeeld op s2. Zegt iemand Asgard, Xtreme, Max en Camorra iets? ;-)
Die IGM's vond ik eigenlijk altijd het leukste aan het spel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Hilarisch!!
[..]
Waarbij ik dus ernstig twijfel aan de geestelijke capaciteiten van oma, wie laat een kind van 6 nou een dergelijk spel doen???
quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Hilarisch!!
[..]
Nee, de speed 3x serverquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:48 schreef Platina het volgende:
ook server 4 bouncer?
Grondstoffen wegsturen met handelaren? Ik weet niet hoeveel je produceert.. in mijn geval werkt het en krijgen de aanvallers niks meequote:Op donderdag 12 maart 2009 16:00 schreef Wunny het volgende:
God, wordt steeds aangevallen door iemand met steeds 1500 TD's.
Mijn schuilplaats trekt het amper, iemand een idee wat te doen?
Waar stuur je ze heen als je pas 1 dorp hebt?quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:24 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Nee, de speed 3x server
[..]
Grondstoffen wegsturen met handelaren? Ik weet niet hoeveel je produceert.. in mijn geval werkt het en krijgen de aanvallers niks mee
Al stuur je ze naar een volstrekt vreemde, als de aanvaller maar niets mee kan nemen, dan zal hij waarschijnlijk niet terug komen...quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:52 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Waar stuur je ze heen als je pas 1 dorp hebt?
Guess again, ik ha in het begin geen schuilplaatsen dus ben 3x geraid ofzo door 3 verschillende voor iets van 100 gs per soort iedere keer. Dat was like 1,5 week terug ofzo. Sindsdien wordt ik elke dag minimaal 5x aangevallen terwijl de opbrengst gewoon 0 is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:54 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Al stuur je ze naar een volstrekt vreemde, als de aanvaller maar niets mee kan nemen, dan zal hij waarschijnlijk niet terug komen...
Alhoewel ik er gewoonte van maak elke week wel een keer te checken
Als je net bezig bent? Ja! Pal ernaast. In verband met overhevelen (snel overhevelen dus) van gs.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:28 schreef Wunny het volgende:
Wat raden jullie aan als 2e dorp, dicht in de buurt of niet?
Dat stopt vanzelf welquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:53 schreef Platina het volgende:
[..]
Guess again, ik ha in het begin geen schuilplaatsen dus ben 3x geraid ofzo door 3 verschillende voor iets van 100 gs per soort iedere keer. Dat was like 1,5 week terug ofzo. Sindsdien wordt ik elke dag minimaal 5x aangevallen terwijl de opbrengst gewoon 0 is.
Oke, Residentie is dus niveau 10 nu, nu even de GS velden wat upgraden en daarna 3 Kolonisten maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als je net bezig bent? Ja! Pal ernaast. In verband met overhevelen (snel overhevelen dus) van gs.
Als je een dorpje of 4 bij elkaar hebt, en dus een klein bolwerkje voor jezelf hebt gebouwd dat ook simpel te verdedigen is omdat je troepen binnen een paar minuten van de een naar de ander kunt sturen, kun je eens rustig gaan rondkijken naar croppers om je volgende, 5e dorpje, in te starten.
Ditto.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:15 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben ermee gekapt. Op het eind van de vorige s4 teveel gezeur binnen de ally gehad en het kostte me teveel tijd. Het was leuk, 2 servers lang, maar het is mooi geweest zo.
Dit en zonder goud is het eigenlijk niet leuk en kan je nooit serieus mee doen. Ik ga er dus ook niet meer aan beginnen.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het kostte mij ook teveel tijd toen. Ik ga er ook niet meer aan beginnen.
Oja, dat ook nog.. Ben voor de "goud" periodequote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dit en zonder goud is het eigenlijk niet leuk en kan je nooit serieus mee doen. Ik ga er dus ook niet meer aan beginnen.
De S3 van 2009? Daar heb ik lange tijd eerste gestaan, geeindigd met 30+ dorpenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:01 schreef Oksel het volgende:
Hmm.. blij dat ik het niet meer speel. Heb destijds met mijn clan S3.nl gewonnen..
Ah kom op! Maak een account aan en dan ''sitteren'' we elkaar?quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:34 schreef Frutsel het volgende:
Ik durf niet meer.. op een gegeven moment ging ik ook snachts om de drie uur me bed uit
Ik heb gewoon geen zin om er weer zo veel tijd in te stekenquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:34 schreef Frutsel het volgende:
Ik durf niet meer.. op een gegeven moment ging ik ook snachts om de drie uur me bed uit
Veel tijd? Je logt gewoon 2x per dag in en hopsakeequote:Op woensdag 13 juli 2011 20:32 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb gewoon geen zin om er weer zo veel tijd in te steken
Ik ken het principe van de held wel, maar zo uitgebreid ken ik het niet.quote:Op maandag 26 september 2011 19:35 schreef SchaapjeNL het volgende:
Ja inderdaad lijkt er veel op ;p
[..]
Travian is het laatste jaar nogal verandert aangezien het spel ook verandert is.
Je hebt nu een held, daarmee kun je; vechten, dieren vangen, grondstof laten produceren en avonturen spelen waarmee je weer andere voorwerpen kunt krijgen.
Het is het wel even waard om het uit te proberen.
Ja, zo begon het ooit. En op het eind logde ik midden in de nacht, hoogzwanger, nog even in omdat ik toch al slecht sliep in die tijd en er anders even niemand was om het WW-graan te bewakenquote:Op woensdag 13 juli 2011 20:36 schreef Sam-x het volgende:
[..]
Veel tijd? Je logt gewoon 2x per dag in en hopsakee
Heb net account aangemaakt op nlxquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:18 schreef mar456 het volgende:
Die helden van nu zijn total fags -,-. De bazen zijn weg. Maar speelt er nog iemand nlx?
Dit dus.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:51 schreef Letstalk het volgende:
Topic staat al een tijdje stil zo te zien, spelen er hier nog mensen op s6/s2?
Gewoon je doelen bijstellen en genieten van het spel, moeilijk is het niet hoorquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ga niet weer 30 dorpen runnende houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |