welke coordinaten zit je ?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:57 schreef Frutsel het volgende:
Ben op 8 ook maar begonnen als romein
beschermde status.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:10 schreef Frutsel het volgende:
Lekker druk bij jou ook... word je al aangevallen of heb je nog beschermde status?
jah inderdaad, extra toevoegingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:44 schreef Frutsel het volgende:
ja die opdrachten zijn nieuw
wel jammer dat ze op een gegeven moment stoppen
soort van "quests" zou wel leuk zijn
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:05 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, je krijgt beest-soldaten als beloning hè. Dat had ik al ergens op forum.travian.nl gelezen
die van mij is alweer doodquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
1 (één) rat.......................
Laat je niet blij maken met een dode mus, of laat ik zeggen: één levende ratquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:05 schreef Jojogirl het volgende:
Oja, je krijgt beest-soldaten als beloning hè. Dat had ik al ergens op forum.travian.nl gelezen
romeinen kunnen 2 tegelijk upgradenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:46 schreef servus_universitas het volgende:
Wat ik wel vervelend vind van het spel, is dat je maar één keer per keer kunt bouwen (tenzij ik iets verkeerd doe). Ik ben in het begin vooral bezig geweest om mijn grondstoffenproductie lekker op te krikken, zodat ik niet iedere keer tegen tekorten aanloop. De productie is nu mooi op peil, maar ik kan maar één gebouw bouwen of upgraden per keer. Daardoor wordt het spel heel erg langdradig en is het niet anders dan af en toe even kijken, een actie uitvoeren en weer vertrekken omdat er niets meer te doen is.
Onder welk naam?quote:
dorp heet el locoquote:
Hij zal t ook niet overnemen maar zo kan ik toch niks opbouwen. Als hij steeds mn gebouwen komt slopen. Hij doet er 3 en een half uur over om bij me te komen dus ik snap t zo wie zo niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kan helaas niet helpen. Maar je hoofddorp kan toch niet overgenomen worden?
En anders stoppen met dit dorp en met een ander dorp opnieuw beginnen, en dan hopen dat je dan in een rustiger gebied zit.
ok dat laatste van je verhaal daar snap ik niks van. Ik zal wel opnieuw moeten starten ben ik bang. Al zou ik mn legers steeds ergens anders stallen tot het groot genoeg is en ik m keer kan verslaan komt ie vanzelf terug met meer. Hij lijkt gewoon er op uit te zijn me te slopen. En als beginner kan je weinig beginnen tegen zo een tegenstander.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:16 schreef Jojogirl het volgende:
Hoofddorp kan niet overgenomen worden, maar wel platgegooid en daar doe je weinig tegen zonder leger. heb je toevallig al een oase? Want dan kan je daar troepen stallen.
En als je opnieuw wil beginnen: account verwijderen kan bij Profiel - Account en dan onderaan, en volgensmij is s3 net gestart en kan je dus het best daar opnieuw beginnen.
S7 is klaar en we (OOTS) hebben helaas niet gewonnen. Ik heb wel nog ff een WW gesit (totdat ik ging bevallen en geen tijd meer had), maar dat heeft 3x op 99 gestaan en het telkens net niet gered. Echt jammer.
Nu even een mini-accountje op s8 en dan straks weer s7 als die opnieuw start.
Heb ik ook geprobeerd maar dat werkte dus ave rechts. Als hij wordt aangevallen door een grotere speler dan kan hij zn legers toch ook in 1 van zn andere dorpen plaatsen?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:29 schreef Suijk het volgende:
Gewoon een berichtje sturen, hij denkt misschien dat je niet actief bent. Of hij wordt zelf aangevallen door een nog grotere speler en wil z'n leger niet verliezen en stuurt het continu weg.
Netjes! Als je nog tips hebt.....quote:Op woensdag 17 december 2008 19:21 schreef Oksel het volgende:
2 topics?
Ik speelde als MoRDoR @ S4.nl, leider van .BAD. (Back Another Day).. heb S4 gewonnen, persoonlijk het WW gebouwd, en heel brutaal een eindsprintje ingezet en gegokt dat iedereen te traag zou reageren. Dat klopte, en toen was de server na een jaar spelen in 1 keer over..
quote:Op woensdag 17 december 2008 20:55 schreef Oksel het volgende:
Tips? Goed leiderschap. Veel communicatie. Mensen aan kunnen sturen en kunnen motiveren. Ik ben zelf geen geniale speler (wel top 50, geen top 10), maar dat is ook niet nodig. Ik had mensen in mijn clan die een dorp konden overnemen in 1 (ja, 1!!) seconde. 6 leiders, veel fakes, en goed plannen. Ik niet, was te lui. Deed het binnen een minuut..![]()
Verder: FAKES. Heel veel aanvallen faken. Andere: Hoofddorpen vernietigen..Daar staan vaak de legers (beginnersfout, zorg dus dat je hoofdleger NIET in je hoofddorp staat). Zorg dat er iemand is met 500 kata's, wij hadden mensen met 2500 kata's. Bouw vanaf het begin megalegers op, die door de rest van de clan worden onderhouden. Wij hadden legers, enorm.. dat kost tijd, energie en aansturing
![]()
Ennuhm, groei monitoren. Mensen moeten groeien.. geen groei = niet actief = kick. Top 500 = actief genoeg.
Kleine clans gebruiken voor stalling van jouw legers..![]()
Veel scouten.. ook op lange afstanden..
In elk dorp minimaal 5 scouts..
Zorg voor "farms".
Achja.. best leuk, een server winnen..Op mijn externe HDD heb ik screenshots, post wel eens wat.
Dat zijn heel veel tips die ik goed ga gebruiken en regelmatig ga na lezen ! THXquote:Op woensdag 17 december 2008 20:58 schreef Oksel het volgende:
Oh, VEEL faken.. mensen gek maken..
Iedereen MASS IGM rechten geven binnen de clan. Reageren op ELKE aanval op iemand in jouw clan. Aanval op clanlid = massaal faken. Dan stopt men HEEL snel.
Wij hadden soms 1000+ fakes lopen op 1 dorpMen kan niets terug doen.. Ook soms gewoon vragen of men nog wat "rest" legertjes had, die men kapot gooide.
Oh; sponsoring. Vraag mensen om grondstoffen voor het opbouwen van grote legers..![]()
Andere tip: Verplicht iedereen 2 sitters laten hebben, en dit in kaart brengen.
Ik had weken dat NIEMAND in mijn alliantie ook maar 1 aanval kreeg.. ik werd gevreesd! Aanval op mijn alliantielid = vernieting van een speler van de aanvallende alliantie.
We namen altijd wraak..Massaal faken en 1 speler door 10 betrouwbare spelers terug laten pakken. 10 dorp overnames en vernietiging hoofddorp, speler stopt..
Ik speelde het spel hard, HEEL hard.
Ik zat al op speed, redelijk wat opgebouwd en toen werd ie afgekapt.quote:
En nu in duidelijker Nederlands svp.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:09 schreef Silver_Shark het volgende:
ik heb me acc verwijderd op S8 ik zat in Unie-Q toen dat werdt opgeheven werdt door oud leden die na woest zijn gegaan helemaal vernietig omdat ik 2 9 graan croppers had
auch pijnlijk idd. Ik ga er van uit dat je al bij een alliantie zit maar mocht je ze ergens willen stallen mag dat altijd bij mij. Je moet dan all1 wel voldoende graan mee sturen want ik ben nog niet groot genoeg om je leger te kunnen onderhouden. En nee ik wordt niet meer gefarmd. Door mn PA in mn profiel te hebben staan zijn er maar weinig die dat nog aan durven.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:39 schreef Jojogirl het volgende:
Grrr, ff vergeten al m'n troepen ver weg te sturen toen ik een fiks aantal uren niet online was vandaag en ja hoor, precies toen werd ik aangevallen: alles wegDomdomdomdomdom.
Neuh, ik zit niet bij een ally, ben daar nog veel te klein en alle allies in de buurt zijn inactief en klein. Ik moet gewoon beter nadenken als ik langer offline ben.quote:Op zondag 21 december 2008 03:15 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
auch pijnlijk idd. Ik ga er van uit dat je al bij een alliantie zit maar mocht je ze ergens willen stallen mag dat altijd bij mij. Je moet dan all1 wel voldoende graan mee sturen want ik ben nog niet groot genoeg om je leger te kunnen onderhouden. En nee ik wordt niet meer gefarmd. Door mn PA in mn profiel te hebben staan zijn er maar weinig die dat nog aan durven.
Ik had dat ook en kon ze dan stallen bij een bevriende travian speler. Mocht het nodig zijn kan dat dus. Ik weet niet precies of je dorp in mijn buurt ligt. Maar als je besluit het toch te doen liever mn 1e dorp dan mn 2e dorp. Oja ik weet niet eens of je wel op de zelfde server zit. Ik speel op server 8.quote:Op zondag 21 december 2008 08:20 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Neuh, ik zit niet bij een ally, ben daar nog veel te klein en alle allies in de buurt zijn inactief en klein. Ik moet gewoon beter nadenken als ik langer offline ben.
wat bedoel je in hemels naam met een cropper?quote:Op zondag 21 december 2008 14:07 schreef Oksel het volgende:
Newbee's..
Tip; in het begin geen 15 croppers, maar een 9 cropper. Die 15 croppers neem je later maar over..
ow ok op die manier. Ja zo ver ben ik nog lang niet om me daar mee bezig te houden. Eerst maar mn 1e dorp verder bouwen en 2e dorp een goede start geven. Dan kijk ik wel weer verder.quote:Op zondag 21 december 2008 14:31 schreef Suijk het volgende:
Die dorpjes met 9 graanvelden (ipv de standaard verdeling) of 15 graanvelden. Levert dus veel meer graan op, dus kan je er veel meer legers in kwijt. Nadeel is, dat je dus veel minder andere grondstoffen binnenkrijgt, dus voordat je die goed kunt onderhouden zul je toch een aantal goed uitgebouwde normale dorpen moeten hebben.
Jep, met veel geld kun je dus veel winst boeken. Zonde van het spel.quote:Op zondag 21 december 2008 14:49 schreef Outpost76 het volgende:
Edit : Met een plus account kan je die extra graan die dat oplevert zo herverdelen voor de andere gs. (voor 3 goud) dus op zich is het niet zo dom om daar een dorp te stichten als je een plus account hebt.
quote:Op zondag 21 december 2008 15:01 schreef Oksel het volgende:
Ik speel niet meer sinds Plus is ingevoerd. Verneukte het spel zodanig..:{
Allebij waar maar ze moeten ergens geld vandaan halen voor de verdere ontwikkeling en onderhoud van t spel.quote:Op zondag 21 december 2008 15:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Jep, met veel geld kun je dus veel winst boeken. Zonde van het spel.
Het is idd tijd rovend en het duurt een paar weken voor je echt wat kan. Dus als je geen tijd hebt voor een tijdrovend spel kan je beter meteen stoppen. Anders word je een farm zoals Jojogirl al zei.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:57 schreef droomkoningin het volgende:
ik ben vanavond eens begonnen met dit spel...
het schiet niet echt op... moet nu een uurtje of 11 wachten op een legertje voordat ik verder kan met mn opdrachten...
het wordt vast nog wel leuker
hoeveel tijd moet je in dit spel steken om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen? moet je dagelijks inloggen of kan je gerust een weekje wegblijven? (ik heb geen tijd voor een nieuwe tijdrovende verslaving)
-50.000????????? Damn ik ben al blij als ik wakker word en t staat op 10.000. Daar heeft mn dorp dan wel de hele nacht voor moeten sparen maar toch.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef Oksel het volgende:
Als je in de top 50 staat speel je 24/7.. Zet je je wekker om overnames te plannen of om graan in je dorpen te pompen. Geloof me, -50.000 staan met graan is geen fijn gevoel..
yip...quote:Op zondag 4 januari 2009 12:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die spelen op de classic server?
ja dat is zeg maar mijn internet-naamquote:Op maandag 5 januari 2009 16:15 schreef Trance-Force het volgende:
[..]
yip...
edit: speel jij toevallig onder de naam "Luctor"??
Mijn tentamenmaand begint net. En dan lees je die verhalen daarboven en hoevaak je online moet komen en hoevaak je wilt kijken..quote:
Klopt maar wil je geen farm worden zal je wel moeten en das niet echt handig in je tentamen maand. Je kan toch over een maand starten? dan haal je dit dorp weg.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:17 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Mijn tentamenmaand begint net. En dan lees je die verhalen daarboven en hoevaak je online moet komen en hoevaak je wilt kijken..![]()
Maargoed heb toch nog maar 60 inwoners en nu nog redelijk weinig te doen. Graanproductie van 22 per uur.
Zit ook op de classic, rond plekje 900, beetje aanklotenquote:Op zondag 4 januari 2009 12:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die spelen op de classic server?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |