Nee, hoor! Ik heb er ook helemaal geen problemen mee. Behalve s nachts, dat vond ik wel heel eng. Een hele nacht bij andere mensen slapen...quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:21 schreef Troel het volgende:
(Ben ik een ontaarde moeder dat ik er echt geen problemen mee heb Ruben ergens achter te laten?)
Lieve liedje hoe moeilijkhet ook is, het zal echt wel goed met haar gaan! Ga even iets helemaal voor jezelf doen. Dat is ook heel belangrijk. En als je je meiske weer ophaalt lekker lang knuffelen!quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:23 schreef DeLiedje het volgende:Een paar kleine traantjes mag je toch wel laten 'hè...
Mijn kleine prachtig mooie meisje wat eerst bijna 42 weken in mijn buik gewoont heeft, en daarna 12 weken heel dicht tegen mijn hartje aan heeft gelegen is voor het eerst een middagje in handen van (hele lieve) mensen die ik (nog) helemaal niet ken...
Om 16.00h mag ik haar weer ophalen, ze zwaaide me uit op de arm van een ander, maar ze had een grote glimlach op haar gezichtje...
He bah... mama zijn valt ook niet mee zeg
Ze ligt nu bij manlief op de pink te sabbelenquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:31 schreef DaviniaHR het volgende:
Ticootje, niet om me ergens mee te bemoeien, hoor, maar het volgende schiet me toch te binnen.
Het is correct dat je Jennifer niet kan verwennen, maar ze kan wel leren dat als ze huilt dat ze dan altijd alleen bij jou troost vindt. Dat wordt op een gegeven moment erg moeilijk, denk/vrees ik.
Speaking of krampjes... Eli had vandaag een echte keutel![]()
daarna een gewone peopbroek, maar hij heeft er echt last van gehad. dus ik ga vanavond nog een stukje appel proberen, want anders krijgt hij morgen weer banaan, en daar verstopt hij dus op. hopen dat hij niet reageert.
Ik wilde precies hetzelfde gaan zeggen. Verwennen gaat dan mss niet, maar wennen wel.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:31 schreef DaviniaHR het volgende:
Ticootje, niet om me ergens mee te bemoeien, hoor, maar het volgende schiet me toch te binnen.
Het is correct dat je Jennifer niet kan verwennen, maar ze kan wel leren dat als ze huilt dat ze dan altijd alleen bij jou troost vindt. Dat wordt op een gegeven moment erg moeilijk, denk/vrees ik.
Doe je dan iedere dag olijfolie in haar fles?quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:15 schreef Memmel het volgende:
Davinia, Anna heeft daar ook last van en bij haar doe ik dan wat olijfolie in haar laatste fles. Succes gegarandeerd!
Hey da's een goede tipquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:41 schreef p_iglet het volgende:
je kan je bananen ook laten liggen tot dat de schil bruine plekken heeft... dan werken ze laxerend en vinden die kleintjes ze nog net zo lekker.
Hij pastquote:Op donderdag 6 maart 2008 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet niet hoor, maar zijn niet alle wandelwagens gewoon onhandige grote dingen om mee te nemen? Ik zat te twijfelen om zo'n ding te halen voor de maxicosi, maar "ze" zeggen dat een baby niet te lang in de maxicosi mag zitten. Dus toch maar niet. Maar de wagen mee is gewoon best onhandig.
Kijk even goed hoe groot de bugaboo is als hij is ingeklapt, of het dan wel past.
Kerstjes, gelukkig maar! Veel beterschap.
Ik ga dit weekend een paar kleertjes bij de hema halen. De kleertjes die ze nu had heeft ze 2 weken gepast, dus daar ga ik geen dure dingen voro aanschaffen. Ik kan alleen niet wachten tot ze maat 62 aankan, ik heb zoveel leuks liggen in die maat.
Beaker ik heb net in het kinderwagen-topic antwoord gegevenquote:Op donderdag 6 maart 2008 21:12 schreef Beaker het volgende:
Kersjes tochwat een verhaal! Beterschap voor Devin
![]()
Ik heb even een vraagje over onze kinderwagen ( kan dat hier?? ) We hebben nu een driewieler van esprit,maar het is nogal een onhandig groot ding en als hij in ( mijn ) auto mee moet dan moet ik mijn bank opklappen .... Nu kan ik voor een prikkie een Bugaboo Classic overnemen, maar ik ben helemaal niet bekend met Bugaboo dus wie kan er voor en nadelen opnoemen??
quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:34 schreef TearSong het volgende:
Oversight en Mirage: gefeliciteerd met jullie zoon! (en Noah Arthur Dent? Hitchhikers FTW!)
Ja en persoonlijk zou ik Zaphod Beeblebrox toch maar niet doenquote:Op donderdag 6 maart 2008 22:45 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
z'n oudere broer heet al Aiden Douglas Adams, dat kun je maar een keer gebruiken.....
quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:48 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ja en persoonlijk zou ik Zaphod Beeblebrox toch maar niet doenAlhoewel...
Wij gebruikten altijd van die badcape achtige dingen om Ethan een beetje in te bakeren, echt ideaal!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Misschien ga ik eens proberen haar in te bakeren..kan dat ook met een hydrofiel luier of heb ik daar een speciale doek voor nodig?
Met die badcape probeer ik ook..maar dan draait beppie haar hoofd helemaal in die punt..schiet niet echt op dusquote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:58 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Wij gebruikten altijd van die badcape achtige dingen om Ethan een beetje in te bakeren, echt ideaal!Maar hydrofiele luiers zouden op zich ook wel kunnen, ik denk alleen dat die misschien niet groot genoeg zijn?
Ik heb medelijden met je Kersjes, lijkt me vreselijk als je kindje zich zo lamlendig voelt en je er niets aan kunt doen
Ik deed het met een hydrofielluier en dat gaat prima als je even weet hoe. Vouw 1 hoek van de luier naar binnen, en plaats die onder het nekje/schouders. Leg 1 armpje naast het lichaam en sla die punt om het lichaam heen en prop stevig onder het andere armpje. Vrije armpje nu langs het lichaam en sla die punt om het pakketje kind heen en je hebt een buideltjequote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Misschien ga ik eens proberen haar in te bakeren..kan dat ook met een hydrofiel luier of heb ik daar een speciale doek voor nodig?
Dat doet Ethan ook al weken!!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:48 schreef DaviniaHR het volgende:
en hij draait sinds vandaag/kort zijn hand om (onderarm draaien, zeg maar. is ook nieuw)
Toen hydrofielluiers te klein werden gebruikte ik de omslagdoeken van de HEMA. Die zijn niet zo dik:quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Met die badcape probeer ik ook..maar dan draait beppie haar hoofd helemaal in die punt..schiet niet echt op dus
Ik lees jouw beschrijving....quote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:21 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik deed het met een hydrofielluier en dat gaat prima als je even weet hoe. Vouw 1 hoek van de luier naar binnen, en plaats die onder het nekje/schouders. Leg 1 armpje naast het lichaam en sla die punt om het lichaam heen en prop stevig onder het andere armpje. Vrije armpje nu langs het lichaam en sla die punt om het pakketje kind heen en je hebt een buideltje
Duidelijk? Of moet ik even foto's zoeken?
Het is niet echt een herfst/winter ding, maar ik heb hem in de winkel op 68 gelegd en zoveel leek het niet uit te maken, dus toch de 74 meegenomen. En anders heb ik nog een handige mama die er vast wel iets aan kan vermaken. Er zit ook zo'n broekje in dezelfde stof bij. Ik zie het al helemaal voor me met dat luierkontjequote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:52 schreef p_iglet het volgende:
Nijna, of ze past het volgende herfst/winter![]()
(pepijn is nu ruim 8 maanden en heeft nog maatje 68)
quote:Op zondag 9 maart 2008 11:49 schreef Nijna het volgende:
Oh madam klaagt, ik ga maar eens even polshoogte nemen, ik vrees poep.
Haha, ik dacht precies hetzelfde!quote:Op zondag 9 maart 2008 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
oh, wat een snoezig jurkje.. Het is wel heel moeilijk om zoiets te laten hangen..
Dat scheelt weer met jochies...
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:06 schreef Lois het volgende:
Mirage en Oversight gefeliciteerd
Pics or it didn't happen
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lees jouw beschrijving....
Wij hebben Jennifer ook ze ingepakt in een hydrofiel in het begin met de borstvoeding. Zo werd ze rustig, lag ze het dichtste tegen me aan en kon ze niet wild met de handjes slaan.
Ik vond het best een zielig gezicht. Het was echt een zeehondje. Maar ze vond het echt heerlijk.
Ik deed er altijd een liga door.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Als jullie fruit geven wat waterig is, hoe dikken jullie dat in? Ik doe er nu nog schepjes JBPM bij, dat hebben we nog liggen van Chris zijn nr1 flesjes.. Maar wat gebruiken jullie daarvoor? rijstebloem ofzo?
Die galiameloen van vanochtend was meer troebel sap dan een fruithapjes. (maar gered door de jbpm )
Nee, dit was mijn nacontrole, maar het stelde geen ruk voor. Het was enkel gepraat en de vraag of ik nog borstvoeding gaf en of we nog informatie wilden over anticonceptie.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:31 schreef _lotje_ het volgende:
ow troel, krijgt je kleintje ook zn eerste spuiten dan?
ik vond dat best heel heftig eigelijk, zijn er nog meer moeders die met de kleine mee gehuild hebben?
quote:Gister heb ik mijn oneindige muzikale talent geshowd.Ik heb namelijk samen met een vriend van papa een concert gegeven. Hij tikte ritmisch op zijn bord en ik rammelde braaf mee met mijn rammelaar. Als de andere jongen stopte, stopte ik ook en keek gespannen naar het bord in afwachting van de volgende tikjes. En zodra die kwamen, ging ik ook weer los met mijn rammelaar
![]()
![]()
Je bedoelt vast dat filmpje waar ik de link een keer van gaf, dat was niet Mirte hoor...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:51 schreef DaviniaHR het volgende:
baby's poepen niet/weinig in water? ik kan me nog wel een filmpje herinneren van mirte (denk ik) in bad...![]()
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:03 schreef _lotje_ het volgende:
..
ik merk wel dat mn productie nu idd heel snel achteruit gaat (dat was de rede voor mn zwakke moment gister). dus als je het wilt blijven combineren moet je denk ik wel blijven kolven.
Ik was onvolledig: hij drinkt alleen rechts, dus links kolf ik zo'n 30 a 40 cc en de rest kolf ik na uit rechts.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:24 schreef p_iglet het volgende:
uhm je kolft met nakolven nog 70cc?? per voeding??
dan zou ik toch die lactatiekundige nog een keer laten komen om te kijken of thomas wel effectief genoeg drinkt.
als hij bijgevoed moet worden omdat jij neit genoeg melk zou hebben, dan zou je ook met nakolven (bijna)niets moeten kolven.
70cc is nog behoorlijk veel, dat zou thomas er makkelijk dan ook nog uit moeten kunnen krijgen, want kindjes drinken als het goed is effectiever dan welke kolf ook.
hihi oeps verkeerde gebruikt, bedoelde dezequote:Op woensdag 12 maart 2008 09:57 schreef Ardenlyn het volgende:
Waarom die gaapsmiley?
Ik niet iig.. Heb geen verschil tussen Saskia en Tijn gemerkt qua kreunen en geluidjes.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Niemand die het weet? :-/
volgens mij was het misselijkworden door het klotsen en spugen door het inslikken bij kleine kindjes...quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
p_iglet, toch niet zo zeer door het binnen krijgen van het water als wel gewoon het klotsen in/van het water?
Ik ben groot genoeg om mijn mondje dicht te houden in het water maar wordt toch ook nog wel een beetje misselijk als ik vlot na het eten ga zwemmen hoor.
Dat scheelt in ieder geval al iets. Wat ik wel vervelend vind is dat ik dus compleet geen idee heb wanneer het afgeschreven wordt van de rekening, want dat is natuurlijk niet te vinden op de notaquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:16 schreef p_iglet het volgende:
maar als het goed is krijg je van de belastingdienst daarvan nog flink terug...
iig 1/3 en als je niet enorm veel verdient nog veel meer..
Devin gaat als het goed is naar de Kikkertjesquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel dat meneer bij de papegaaien komt
Nu nog niet, maar morgen hopelijk welquote:Op woensdag 12 maart 2008 13:49 schreef E.T. het volgende:
kindertoeslag is idd iets heel anders dan kinderopvangtoeslag.
Voor die laatste heb je overigens wel twee inkomens nodig (of een subsidieplaats), en ik begreep dat jij nog geen werk hebt, Troel?
kdv is zeker leuk voor het kind zelf... Pepijn vind het er echt geweldig!!!quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:44 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Devin gaat als het goed is naar de Kikkertjes![]()
Morgenochtend krijgen we een rondleiding + gesprek en moeten dan gelijk beslissen of we gebruik willen maken van de 2 dagen die per 11 augustus (!!) vrij zullen komen op die groep.
Dan is hij 14 maanden en vind ik het de hoogste tijd dat meneer ook te maken krijgt met andere kinderen en mensen buiten voornamelijk papa, mama en de oma's.
En een kdv is ook heeeeel erg leuk voor het kind zelf, toch?
Zit er goed uit Oversight- echt een lekker ventje!quote:
Dat klopt ook wel, het is gewoon de keuze die je maakt.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is het pas zonde/nutteloos als het vrijwel alles zou zijn. Tot die tijd (en erna eigenlijk ook nog wel) is het gewoon een keuze die ja maakt. Vind je het waard om voor dat geld nog te gaan werken...
Nou ik hoop toch niet dat dat helemaal verdwijnt. Dan zou ik niet meer kunnen gaan studeren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef Nijna het volgende:
Wij betalen voor 3 halve dagen iets van 390 euro, maar krijgen zo'n 300 euro terug...
Maar ik hoorde al dat de kinderopvangtoeslag vermindert gaat worden of verdwijnt oid (het zal ook weer eens niet zo zijn) omdat het te duurt wordt ofzo....
Nou dan zou ik dus meer dan de helft van mn salaris naar het KDV brengen... zonde toch...?!
Wat vind je er dan zo lastig aan? Is het meer het gemis of is dat je denkt dat er niet goed voor je mooie menneke gezorgd wordt of...?quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
Hier vanmorgen het intake gesprek op het kdv, hoogstwaarschijnlijk maandagochtend een paar uurtjes wennen en dan gaat vanaf 1 april het echt werk beginnen.
Het idee vloog me een paar keer echt aan hoor, en ik heb ook wel een paar keer mijn tranen weg zitten slikken. Pffff, ik had dat niet verwacht van mezelf, maar men wat vind ik het lastig geloof ik.
Nee toch?!quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef Nijna het volgende:
Wij betalen voor 3 halve dagen iets van 390 euro, maar krijgen zo'n 300 euro terug...
Maar ik hoorde al dat de kinderopvangtoeslag vermindert gaat worden of verdwijnt oid (het zal ook weer eens niet zo zijn) omdat het te duurt wordt ofzo....
Nou dan zou ik dus meer dan de helft van mn salaris naar het KDV brengen... zonde toch...?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |