abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57279508
Mirte heeft vannacht goed geslapen, half 7 maakte ze me wakker . Na de voeding nog even geslapen en ik heb haar net gebadderden nu ligt ze in de wipstoel hele verhalen te houden tegen de klok en de magnetron, ik ben uit beeld geloof ik...
En dan je rammelaar (zo'n rondje met een beestje eraan) om je arm hangen als een schoudertas... jong geleerd . Ze is zo leuk
Fake it till you make it...
  maandag 10 maart 2008 @ 10:43:25 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57279914
Wat leuk om te lezen, allemaal mama's die helemaal verliefd zijn op hun kindjes
Jullie begrijpen het tenminste, ik krijg van kinderlozen af en toe rare blikken of opmerkingen als ik weer eens over Devin begin en hoe gek ik op hem ben

Vanochtend naar de dokter geweest omdat Devin nog steeds koorts heeft en hij blijkt dus een middenoorinfectie te hebben in beide oortjes
En ik heb een borstontsteking te pakken, dus we gaan allebei aan de antibiotica
.... met gevoel voor drama....
  maandag 10 maart 2008 @ 10:44:16 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57279929

Wat een onwijs lief jurkje trouwens Nijna!
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik lees jouw beschrijving....

Wij hebben Jennifer ook ze ingepakt in een hydrofiel in het begin met de borstvoeding. Zo werd ze rustig, lag ze het dichtste tegen me aan en kon ze niet wild met de handjes slaan.
Ik vond het best een zielig gezicht. Het was echt een zeehondje. Maar ze vond het echt heerlijk.
Ik vind het er juist heel schattig uit zien.
F. noemt hem dan ons kleine indiaantje.

Vanmorgenlagen we heerlijk nog even te slapen in het grote bed samen. Hij op papa's helft en ik op de mijne. Om kwart voor 10 werd hij huilend wakker dus ik hem even getroost en toen de badkamer in om mezelf te wassen en aan te kleden. Kom ik terug, is hij weer in slaap gevallen. Toen heb ik het dekentje weer ingestopt en hij ligt er nu nog steeds.
  maandag 10 maart 2008 @ 11:19:00 #164
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57280628
Oh lekker hoor Sasha zo naast mama in het grote bed. Is hier ook altijd een groot succes. Lekker het hele bed doorrollen want ze heeft dan lekker de ruimte

Kersjes ik kon me dat voordat Linde er was ook nooit zo voorstellen hoor Al die mamma's die maar uuuuuren doorwauwelden over hun grut en moet je me nu eens horen... Al probeer ik me bij de kinderlozen in mijn omgeving wel erg in te houden omdat ik van vroeger nog wel weet dat het niet altijd even leuk is om aan te horen als je je er niks bij voor kunt stellen En inderdaad is het hier daarom echt heerlijk omdat je zo lekker kunt zwijmelen over alles wat maar met je kindje te maken heeft

Veel beterschap voor Eli. Zou het ook niet kunnen zijn dat hij juist gevallen is door die middenoorontsteking? Mijn moeder heeft vaak oorontstekingen en die is dan ook vaak draaierig.

We zijn hier aan het kijken naar een travelkot bedje omdat we dan ook vaak langer op visite kunnen blijven omdat Linde dan gewoon naar bed kan. Nu heb ik via de zoekfunctie al gevonden dat mensen er vaak heel tevreden over zijn, dus dat is mooi. Nu zijn er alleen 2 maten en ik vraag me af of die grootste maat geschikt is voor kleintjes. Iemand hier ervaring ermee?
pi_57280783
Ow Devin, wel soliadair van mama, samen aan de antibiotica , beterschap voor jullie saampjes

BE . Hier ligt een klein iemandje in de box met haar oogjes dicht. Te wachten op opa en oma, en ik zie ze net aankomen . Tot later.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:14:29 #166
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57281837
He bah, kersjes, weer een bo! heb je er erg pijn aan? Bo's zijn
Hopelijk gaat het met julli beiden snel weer beter!

zwijmel, zwijmel, zucht al vind ikhet wel jammer dat er nu wel een grotere afstand is ontstaan met mijn trainee-collega's (ongveer dezelfde leeftijd) omdat zij dus absoluut niet begrijpen wat er nou zo bijzonder is aan rollend, lachend, kirrend, kind
al heb ik wel des te meer te bespreken met oudere collega's

stiemie, geen ervarig met travelkot bedjes, maar mijn schoonouders hebben een campingbed van koelstra voor eli (hij is daar 1 dag/wk oppassen op zijn oma ) en zij zijn geloof ik wel tevreen over. kan je ook inklappen tot een paar stokken, dus neemt geen ruimte in.
ik zou trouwens de grootste nemen. kan je er langer mee doen/
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:44:23 #167
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57282355
Alle mama's van huilende kindjes sterkte, meesta;l ligt het aan het weer ofzo, kinderen voelen dat toch aan op de een of andere manier.

En aan alle zieken veel beterschap

Hier zijn we helemaal blij vanacht voor de 3de keer na de voeding van 3 uur kunnen slapen, vanochtends zelfs tot 6:15!!!! Dus lijkt er op dat ie het echt doorheeft!!!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_57282418
Arme Devin, ook nog een oorontsteking.. Heeft dat nog iets te maken met de val? (slecht evenwicht door die ontsteking, of ontstoken door de val?)..Beterschap voor jullie allebei!!

Als jullie fruit geven wat waterig is, hoe dikken jullie dat in? Ik doe er nu nog schepjes JBPM bij, dat hebben we nog liggen van Chris zijn nr1 flesjes.. Maar wat gebruiken jullie daarvoor? rijstebloem ofzo?
Die galiameloen van vanochtend was meer troebel sap dan een fruithapjes. (maar gered door de jbpm )
pi_57282492
deepfreeze, zeker heel zacht fruit gaat hier gewoon in stukjes.
Galiameloen is daar ideaal voor. Chris kan dat dan zelf vastpakken en er stukjes van af bijten /zuigen.

Kersjes en Devin , jakkes beide antibiotica dat kan er ook nog wel bij... Hopelijk hebben jullie er snel minder last van!

hihi hier schrok Pepijn zich net een hoedje... Hij trok zich op aan de aanknop van de stofzuiger. Die dus ineens begon te loeien
pi_57282873
mijn mannetje kan zn duim niet meer vinden!! eerst duimde hij met links, zn handje begon dan op zn voorhoofd en zakte af tot hij beet had. nu doet hij t zelfde met de andere hand.. maar daar zit de duim verkeerd! hij mist dus steeds
  maandag 10 maart 2008 @ 13:33:06 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57283053
DF hier maak ik van waterig fruit (bv mandarijn en druifjes zonder pit) een lekker sapje.
Helemaal fijnpureren en dan door de zeef in de fles. Vind ze heerlijk.

Davinia de travel kot is juist heel licht (1,5 tot 3,5 kilo, ligt aan welk model je hebt). Omdat we geen auto hebben (wel soms de deelauto) moeten we 'm dus ook wel eens lopend of met de trein meenemen. Dat is met zo'n lichtgewicht bedje dan geen probleem.

Hestria Dennis gaat het al helemaal begrijpen!

Hahaha Pepijn je moet je ook niet precies aan het knopje optrekken

En lotje wat moet dat een lief gezicht zijn zo'n ukkie zoekend naar zijn duimpje
pi_57283453
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:49 schreef Deepfreeze het volgende:

Als jullie fruit geven wat waterig is, hoe dikken jullie dat in? Ik doe er nu nog schepjes JBPM bij, dat hebben we nog liggen van Chris zijn nr1 flesjes.. Maar wat gebruiken jullie daarvoor? rijstebloem ofzo?
Die galiameloen van vanochtend was meer troebel sap dan een fruithapjes. (maar gered door de jbpm )
Ik deed er altijd een liga door.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 10 maart 2008 @ 14:04:18 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_57283606
Hier ook een jengelend kindje. Maar wij hadden zaterdag een behoorlijk druk programma, dus ik dacht eigenlijk dat het daaraan lag, maar hij heeft er dan nog steeds last van Achja, hij is gewoon bang voor het ziekenhuis waar we zo heen gaan voor de nacontrole. Morgen is meneer 8 weken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57284014
ow troel, krijgt je kleintje ook zn eerste spuiten dan?
ik vond dat best heel heftig eigelijk, zijn er nog meer moeders die met de kleine mee gehuild hebben?
pi_57284267
Ach Pepijn, wat een schrik .

Lotje, dat moet een heel lief gezicht zijn. Mirte duimt met rechts en heel heel soms met links. Maar ik denk dat rechts lekkerder smaakt .
  maandag 10 maart 2008 @ 15:30:47 #176
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57285080
@_lotje_, hier ook hoor, terwijl michelle het spuitje allang weer vergeten was liep ik al snotterend het gebouw uit, vond/vind het nog steeds moeilijk als ze een spuit krijgt, gelukkig komt de volgende pas over een jaar. Nu alleen Dennis nog en die krijgt zelfs 2 spuiten!!! en gemeenste is dat manlief niet meekan en ik hem dus moet vasthouden
pi_57285722
Eigenlijk vind ik de inentingen zelf echt meevallen. Het scheelt dat Tomas echt maar kort huilde dus het was geen groot drama. Het zelf vasthouden vond ik echt geen probleem, kon ik hem lekker dicht en veilig bij mij houden. Liever dat dan dat iemand anders hem vasthield Alleen had hij alle keren best wel last van de inentingen, en dat kwam pas een paar uur later. De hele tijd huilen, overstuur zijn, duidelijk zich niet lekker voelen. Dat vond ik 10x erger dan de inenting zelf.

En 21 maart mogen we met Yara. Man kan ook niet mee dus ik ga met haar en Tomas. Ben benieuwd hoe zij gaat reageren :s
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57285927
Die prikjes zijn zo zielig. Al verschilde de reactie hier van even brullen bij de prikjes, tot brullen totdat we het CB uit waren...
En dat vasthouden is aan de ene kant vervelend, maar aan de andere kant fijn om hem wat houvast te kunnen geven.. Heb wel bij bijna alle prikjes naar Chris zijn gezicht gekeken ipv het prikje zelf.. Heb niet zoveel met naalden die in mijn kleine jochie gaan
Gelukkig hebben we nu vrij tot 11 maanden. en dat is vandaag nog precies 4 maanden .
  maandag 10 maart 2008 @ 16:22:10 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_57286004
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:31 schreef _lotje_ het volgende:
ow troel, krijgt je kleintje ook zn eerste spuiten dan?
ik vond dat best heel heftig eigelijk, zijn er nog meer moeders die met de kleine mee gehuild hebben?
Nee, dit was mijn nacontrole, maar het stelde geen ruk voor. Het was enkel gepraat en de vraag of ik nog borstvoeding gaf en of we nog informatie wilden over anticonceptie.

De eerste prikjes hebben we hier vorige week gehad en ik vond het reuze meevallen, meneer gaf nauwelijks een krimp en hij lag ook gewoon op het aankleedkussen, ik had wel zijn handen vast. Ik vond het ook eigenlijk wel prima dat ik hem niet vast hoefde te houden, ik was al een beetje bang dat het pijn zou doen en hij zich los zou rukken ofzo. Een kind van 7 weken losrukken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 maart 2008 @ 16:39:51 #180
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57286380
Met de prikjes doe ik meestal m'n armen strak om Tijn heen, lekker strak tegen me aan houden en dan vlak naast z'n oor een liedje zingen of neurien. Dan zien ze de arts/wvp wel maar ze horen mama en door het zachte geneurie en 'geknuffel' zijn ze een stuk rustiger
Werkte bij Saskia zo en bij Tijn is het weer zo. Bij nr.3 gaan we het dus weer net zo doen

(voor de bv-moeders: meteen na de prik aanleggen is ook een goede troost tijdens de prik laten drinken kan een bijtreactie geven door de pijn)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 10 maart 2008 @ 16:42:16 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57286438
Ik heb hier een opstandige dreumes boven liggen.
Althans, zo klinkt het!
Echt hoor... door de babyfoon 'mama!' en dan een hoop gemopper erachteraan.
Hij is het duidelijk niet eens met het 'in zijn bedje slapen' deze keer.

Maar ja, zaterdagavond en gisterenavond wilde hij ook maar moeilijk in zijn bedje slapen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zolang dat goed gaat mag je overdag slapen waar je wil, maar hij moet natuurlijk wel blijven slapen in zijn bedje ook.

Nou ja, ik ga er maar weer eens even een speen in stoppen. Het is niet echt gillen wat hij doet, het is echt gemopper.

[aanvulling]
De speen hoefde niet eens, die zat er nog in, blijkbaar kan hij er ook prima omheen schreeuwen.

Heb nu het lakentje om hem heen gevouwen, dus om zijn armpjes onder zijn ruggetje, zodat hij er echt op ligt, en dan het dekentje gewoon aan de zijkant ingestopt en nu is het stil.
Gek toch he.
Ik vind alleen het inbakeren in een aparte doek af en toe zoveel werk want ik vind hem dan veel te warm als ik zijn kleertjes aan laat, dus dan kleertjes uit, in een rompertje in dat ding en dan met een dekentje eroverheen. Maar dan ben ik hem dus steeds aan het aan en uit kleden.
Nu zo met het lakentje lijkt het ook te werken.

[ Bericht 31% gewijzigd door BE op 10-03-2008 17:10:03 ]
pi_57287475
je eigen nacontrole dat had ik zo snel niet begrepen die stelde bij mij ook weinig voor. idd vooral blabla, denk dat t wel handig is als er wel iets aan de hand zou zijn

de eerste spuiten hier, 1 in elke been, vond meneer absoluut niet fijn! hij lag ook op n kussen en zn papa en ik waren beiden erbij. hij spande zn beentjes flink aan waardoor het waarschijnlijk meer pijn gaat doen omdat het in de spier moet. de tranen bij hem waren wel weg voordat we naar buiten liepen trouwens.
maar daarna was hij nog wel flink van slag ook. ik was zelf even weg toen, maar hij had flink gehuild en was van streek. zn temp was gewoon goed toen ik weer terug was... volgende spuiten over n week of 2 :|

en nu ligt ie heerlijk in zn nestje er komt geen enkel geluidje uit de kamer. daar hebben we zo'n mazzel mee, als hij in zn nest ligt issie eik meteen stil, en als ie nog wil huilen duurt dat max 10 minuutjes.
sinds hij bijvoeding krijgt heeft hij wel wat last van zn darmpjes, niet heel erg, maar t zit m toch niet lekker. t zal weer even wennen zijn natuurlijk.
pi_57288303
Owow BE, nu al een opstandig kind

Na een ellendige nacht met een Yana die absoluut niet wilde/kon slapen gaat het nu gelukkig al een stuk beter! Ze kan af en toe weer lachen, slaapt veel (inhalen he) en de rode billen zijn een stuk minder. Alleen nog erg verkouden en koorts.. maar wel minder als gister Gelukkig maar
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_57289944
Yana gelukkig weer aan de beterende hand .
  maandag 10 maart 2008 @ 20:30:41 #185
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57290828
Anna heeft vandaag weer heel slecht geslapen op de creche. Maar drie kwartier!! En thuis slaapt ze zo 3,5 uur aan een stuk! Ze is daar gewoon veel te druk. Gelukkig ligt ze nu helemaal uitgeput in bed lekker te slapen. Wel raar.

Anna eet zacht fruit hier ook gewoon in stukjes!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57296592
Ze slapen hier ook bijna altijd slecht/minder op de creche. Een uur, 1,5 dan heb je het echt wel gehad. In totaal,maar ja...dan slapen ze heerlijk als ze thuis zijn! In tegenstelling tot nu...grrrrrr

IK HAAT HET DOORKOMEN VAN TANDEN
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:21:36 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57299790
Ik wil vandaag of morgen gaan zwemmen met Sasha, maar hoe werkt dat?
Wat neem je mee, wanneer kleed ik hem uit etc?
pi_57299846
Je hebt vrijwel altijd van die speciale babyhokjes met een grote plank waar je hem dus neer kan leggen. Ik kleed dan altijd eerst mezelf uit en als ik klaar ben begin ik met Damian. Dan een zwemluier aan, zwembroekje aan en een badcape om hem heen. Klaar om te gaan zwemmen.
Wat ik verder altijd meeneem is babyshampoo en wasgel. Zo'n zacht commode matje uit de luiertas voor op die harde plank in de babyhokjes. En verder de standaard dingen zoals kleertjes, luiers, afdroogdoek.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:33:47 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57299882

Hier zag ik vorige week dat ze in het zwembad zelf aankleedplanken hebben met een plastic kussen erop. Dus dan hoeft dat matje al niet.
Ik ga zo maar eens bellen hoe laat enzo.
pi_57299926
Oh dat is natuurlijk helemaal handig, zo ver zijn ze hier nog niet!
Veel plezier.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:48:51 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57300909
BE, veel plezier in het zwembad en succes met je eerste keer in badkleding in het openbaar

Devin heeft vanochtend overgegeven in ons bed, waarschijnlijk als bijwerking van de antibiotica.
Dus schone kleertjes aan en ik legde hem in zijn eigen bed en toen heeft hij weer overgegeven
Gelukkig maar, ik had namelijk nog geen vuile was liggen

K_P, sterkte met de tandjessituatie. Hoeveel hebben de meiden er al, gaan ze gelijk op?
pi_57301228
BE, veel plezier met zwemmen .

Kersjes, fijn... arme Devin . Succes met die berg wasgoed
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:33:29 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57301723
Waar koop je dan een zwemluier? (Ben ook al een hele tijd van plan om te gaan zwemmen, heb alles al uitgezocht, maar moet nog "ff" bellen )
KP sterkte met de tanden!
Devin, hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt

eli slaapt wel, hoor! ook kop het kdv. heb nu een knuffel meegenomen voor mee naar bed, mss dat hij dan echt zijn speen niet meer hoeft...

Hoe zit het bij jullie op het kdv, zijn er bij jullie ook zoveel zieken? Gister was er WEER een andere invaller, en die gaf Eli een flesje zonder jbpm uit een 123-papspeen! ik wist niet wat ik zag! terwijl er toch duidelijk bij zijn eettekstje staat dat er jbpm bij moet. heb meteen het pak jbpm uit te kast getrokken en er drie scheppen in gekwakt, maar toch heeft eli s avonds nog wat teruggegeven. ben/was er best een beetje kwaad om.
dus vancohtend gevraagd bij de leidster die er weel altijd is waarom er zoveel invallers zijn, er schijnen een heleboel ziek te zijn. dan ben ik een beetje aan het dubben of ik iets moet zeggen tegen de manager. aan de ene kant kan zij er niets aan doen dat er mensen ziek zijn (je leest hier ook op het bankje dat er redelijk wat mensen ziek zijn), maar toch vind ik het vervelend.
en dit meisje gister was heel jong en dan zegt ze "ja, dat kan gebeuren". het is natuurlijk geen halszaak als eli een keertje flesje krijgt uit een te grote speen of zo, maar ik wil toch wel graag continuiteit. of is dit nou overmacht en moet ik het laten gaan?
wat vinden jullie?

(en stiefmoeder gaat minder werken, alleen op woensdag, dus dan is ze er niet meer als eli er is. vind ik ook erg stom, maar kan ik weinig aan doen.)

stukje dat zometeen op mn blog gaat:
quote:
Gister heb ik mijn oneindige muzikale talent geshowd. Ik heb namelijk samen met een vriend van papa een concert gegeven. Hij tikte ritmisch op zijn bord en ik rammelde braaf mee met mijn rammelaar. Als de andere jongen stopte, stopte ik ook en keek gespannen naar het bord in afwachting van de volgende tikjes. En zodra die kwamen, ging ik ook weer los met mijn rammelaar
pi_57301780
zwemluiers koop je bij het kruitvat of soms ook bij de supermarkt... maar hoop winkels hebben ze alleen in de zomer, de kruitvat heeft ze van eigne merk altijd.
pi_57301811
Davinia meestal hebben ze die wel bij de etos oid. (Huggies little swimmers)
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:37:54 #196
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57301814
Davina, als je er geen goed gevoel over hebt, zou ik dat zeker bespreekbaar maken. het gaat je niet om de mensen die steeds wisselen, maar wel om het feit dat je een bepaalde continuiteit in de zorg voor je kind wilt hebben. Wat als hij nou bijvoorbeeld een allergie had gehad? Zouden ze dan ook gezegd hebben: kan gebeuren? Ik zou het gewoon bepraten. Heeft bij mij toen ook geholpen.

En zwemluiers koop je toch gewoon bij de drogist? Ik wil ook met Anna gaan zwemmen, maar dat ik nog niet geweest ben ligt meer aan mijn onzekerheid in badpak dan aan het gebeuren van Anna aan en uitkleden....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57301855
Memmel, als je twijfelt, wil Pepijn vast wel een keertje mee om anna uit te leggen hoe het moet dat zwemmen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:43:53 #198
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57301935
Ja hier hebben we ook al eens plannen gehad om met Linde te gaan zwemmen, maar ik ga nu met mijn zebra-buik echt niet meer in een bikini dus moet ik eerst een leuk badpak vinden Tot die tijd oefent Linde maar met zwemmen in haar badje

O ja in de zomer gaan we wel een weekje naar zo'n park op Texel en dan kom ik er echt niet meer onderuit. Toch maar eens een badpak kopen want ik ben eens met Linde in een ligbad geweest en dat vond ze ook heel erg leuk. Ik ga meteen maar eens online zoeken.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:53:46 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57302134
stiemie, de leeftijdsbanner van linde doet het niet!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:01:09 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_57302281
Ik ga binnenkort ook zwemmen met Ruben, maar dat mag pas na 7 april, want dan heeft ie pas zijn tweede serie prikjes gehad. En dan moeten we nog even wachten, want eerst moeten YPPY en Anna tijd hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:01:16 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57302283
Oeps Meteen even aangepast en nu doet ie het weer!
Dankjewel voor het doorgeven
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:52:06 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57303292
Ik heb gereageerd op een onderzoek naar een uitgebreide enting van het spaarne ziekenhuis. Als we daar aan mee doen dan wordt Jennifer gewoon thuis geent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:03:36 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57303530
Zwemmen is zo leuk. Anna gaat echt graag. Nu ze zelf kan spelen in het kikkerbadje vindt ze het nog leuker.
Als je gaat zwemmen, probeer dan te kijken of er een chloorloos zwembad in de buurt is. En of ze op bepaalde tijden warmer water hebben, het kan koud zijn voor die kleintjes. Houd ze tot de schoudertjes onder water, anders koelen ze snel af. Je hebt gauw de neiging ze tegen je aan te houden, maar blijf dan zelf ook ver onder water.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:36:28 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57304071
Kersjes, ik ben zelf al 2 keer baantjes gaan zwemmen dus ik had mijn badpak-doop al weer gehad.

Nou, we zijn geweest!
En Sasha vond het nog leuk ook!
Alleen waren we de enige, dus we kregen priveles. Ook leuk, maar toch niet zo heel gezellig, dus maar eens kijken naar een andere tijd of een ander bad ofzo.

Troel, ik ken de regel als zijnde 'na de eerste prikjes' maar hier houden de zwembaden zelf nog leeftijden aan. Bij de ene echt pas na 3 maanden, bij de ander al na 2, en in een dorp verderop staat er alleen maar van 0-6 maanden.

Het ging best heel goed, hoewel ik het water toch nog wel aardig koud vond hoor, voor zo'n klein humpie.
Alleen onder water gaan vond hij maar niks. Dat was flink brullen, arm ding. Dat slaan we dus nog wel even over.

Oh, en ik had nog gevraagd of ze zo'n zwemluier aan moesten, nee, liever juist niet, dus hij mocht zijn stoere zwembroek aan.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:51:17 #205
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57305463
Wat leuk dat het een succes was BE!

Maar zonder zwemluier? Dat begrijp ik niet helemaal? Ik doe altijd de zwembroek over de luier aan.

Davinia, ik zou het ook wel even melden. Zo'n beschrijving is er niet voor niets. Zo heb ik er ook op gehamerd dat de borstvoeding die ik meegaf, NIET in de magnetron mocht. Ik voelde me er ook een beetje een zeikerd over, maar het voorkomt misverstanden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:58:25 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57305605
Ja, ik weet ook niet precies waarom, maar ze zei het echt door de telefoon en het groepje dat na mij kwam, 1-2 jarigen hadden ook allemaal alleen maar zwembroekjes en badpakjes aan. Geen zwemluiers.
En 1 meisje liet een plasje lopen langs de kant en dat spoten ze gewoon gelijk schoon.
pi_57305689
Hoe werkt een zwemluier dan, wat doet het meer dan een drolletje opvangen? Ik neem aan dat hij niet absorbeert, anders heb je het risico een baby met een loodzware luier in het water te hebben.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:06:44 #208
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57305760
Hier ook nooit zwemluiers gezien bij het babyzwemmen
Die plasjes van babies stellen nog niet zo veel voor (en zwemluiers nemen ook geen vocht op, dus ook geen plasjes) en poepen doen baby's niet zo gauw in water, dat schijnt iets te zijn wat door een natuurlijke drang ofzo dan wordt afgesloten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:07:52 #209
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57305781
Anna is de enige die die natuurlijk drang niet heeft denk ik. Wij gebruiken dus wel zwemluiers. Is veiliger.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:13:20 #210
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57305889
Ethan zwemt ook zonder zwemluier, lekker vrij en makkelijk (mijn zus raadde ons dat aan.. ze heeft jarenlang babyzwemles gegeven en het gebeurde vrijwel nooit dat een baby in het water ging poepen, kleuters/peuters daarentegen... )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:15:31 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57305937
Ik las net na wat googelen iets over dat de poep dan in het water uiteen zou vallen en er tussendoor zou sijpelen oid.

Ach, als het werkt en iig de drol tegen houdt kan ik me voorstellen dat je dat wel een prettiger idee vindt hoor Yppy.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:17:37 #212
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57305975
Het is volgens mij ook voor de drollen, die plas loopt toch wel weg. Maar onze luiers absorberen wel iets, dus de eerste plas wordt toch wel opgevangen.
En het ziet er ook wel koddig uit, zo'n waggelend dik luierzwemkontje
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:18:08 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_57305987
BE, ik vind het zelf prettiger na de prikjes. Drie maanden zit daar niet heel ver vandaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:51:38 #214
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57306594
baby's poepen niet/weinig in water? ik kan me nog wel een filmpje herinneren van mirte (denk ik) in bad...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:53:45 #215
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57306625
hahaha hier hebben we ook al eens een opvallende kleur bruin badwater gehad inderdaad
pi_57309313
Vanmorgen zijn we naar het CB geweest om even te wegen: ik werd zo onzeker van die bv, omdat ik niet zeker wist of Thomas genoeg kreeg. Hij kwam de laatste paar dagen namelijk elk uur en hij huilde zo hartverscheurend.
Nou, hij was dus nogal afgevallen.
Dus we gaan nu na de bv bijvoeden met Nutrilon en ik moet veel meer rusten om de bv productie beter op gang te krijgen.
Hij heeft nu al twee voedingen bv + bijvoeding gehad en hij slaapt als een roosje. " Voel je niet schuldig," zeggen ze dan.

En dat babyzwemmen lijkt me superleuk, maar ik hoor dus wel eens dat dat echt van die 'klasjes' zijn, waarbij de moeders liedjes zingen terwijl ze hun babies door het water zwieren enzo. En daar ben ik dan weer niet zo'n type voor denk ik...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57309707
webkim je kan toch ook zelf met thomas naar het zwembad als zo'n klasje niets lijkt..
hier is het trouwens van de zwemvereninging, wel liedjes, maar ook oefeningen en vrij spelen, en veel papa's ivm mama's
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:53:01 #218
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57309956
pff, dennis is al heel de dag aan het huilen, alleen als ik rondloop met hem is het een beetje goed, heb alles al gecontroleert en hij mankeert helemaal niks en heeft ook voldoende gedronken. Word er zo moe van heb hem nu even op zijn kamertje gelegd maar hij blijft maar brullen. hij heeft vandaag maar 2 uur geslapen in zijn wandelwagen, toen we terugkwamen van boodschappen doen was ie eindelijk in slaap. Maar niks werkt op het moment, zal wel een sprongetje zijn ofzo hoop dat het snel over is.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:54:56 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_57309982
Heeft hij geen last van krampjes ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:57:26 #220
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57310026
nee ook niet, als ie krampjes heeft dan krimpt ie helemaal ineen en dat doet ie nu niet, en bovendien duurt een kramp aanval niet heel de dag(tenminste dat is mijn ervaring).
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:00:01 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57310080
Hier kan je (oa.) op zondagochtend met het hele gezin zwemmen en dan kan je dus ook vrij het kinderbadje in.
Gaan wij ook snel doen, want F. kan nooit door de weeks, maar voordat we dat gaan doen, wilde ik dus een keertje even horen wat je wel en niet kan doen enzo.

Enneh... ik was in mijn eentje en vond er dus weinig aan. Doe mij maar een 'klasje' met wat spel en liedjes zingen.

Oh, en idd, de groep na mij had ook idd een aantal papa's ipv mama's.

(Ik zit weer ergens tussenin zie ik. Schermpje te lang open. )

Oh, en Webkim... hadden de dames in het bv topic toch wel een beetje gelijk he, beetje rustiger aan hoor! Beter voor je kindje, maar ook voor jou!
pi_57311494
hey webkim, niet schuldig voelen.. ik ken het. van binnen vreet het je op! en toch... probeer je niet schuldig te voelen!
hier is precies hetzelfde gebeurd. mijn mannetje was immers ook afgevallen, nu krijgt hij ook nutrilon en gaat het goed met hem. zn darmpjes moeten even wennen, en de luiers worden net iets anders gevuld, maar hij is veel meer tevreden!
ik heb gisteravond bij t voeden stiekem gehuild uit schuld gevoel. hij lag zo heerlijk rustig te drinken, en ik dacht alleen maar 'arm kind, je darmpjes moeten weer wat nieuws, ik geef je dat zomaar en jij weet van niks'
dat zijn van die zwakke momenten, doe je niks aan
de andere kant is dat je wel zekerheid hebt dat over wat hij binnen krijgt. ik ben ook gestopt met kolven omdat dat voor nog meer frustratie zorgde. ik kreeg er nooit meer dan 20cc uit, vol of niet...
ik merk wel dat mn productie nu idd heel snel achteruit gaat (dat was de rede voor mn zwakke moment gister). dus als je het wilt blijven combineren moet je denk ik wel blijven kolven.

wat wel weer super leuk is, is zien hoe de kleine de fles al zelf vast pakt!!! nog niet heel erg bewust, maar toch ik hoef alleen de achterkant wat omhoog te tillen

ow en en en .. hij heeft zn rechter duimpje gevonden
pi_57313006
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:51 schreef DaviniaHR het volgende:
baby's poepen niet/weinig in water? ik kan me nog wel een filmpje herinneren van mirte (denk ik) in bad...
Je bedoelt vast dat filmpje waar ik de link een keer van gaf, dat was niet Mirte hoor...

Dit echter...

was Mirte wel...

Overigens hoopte ik vanavond met het bad ook op zo'n soort tafereel... ze heeft al 3 dagen niet gepoept en volgens mij heeft ze er last van... Iemand nog tips?
Ze ligt nu in bed en ik hoop dat ze (net als afgelopen nacht) doorslaapt tot morgenochtend. Tenzij ze een lekker volle luier heeft geproduceerd, dan ga ik er voor een keer met alle liefde uit.
pi_57313304
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:03 schreef _lotje_ het volgende:
..
ik merk wel dat mn productie nu idd heel snel achteruit gaat (dat was de rede voor mn zwakke moment gister). dus als je het wilt blijven combineren moet je denk ik wel blijven kolven.
Dat doe ik nog steeds. Eerst bv, dan de tevoren klaargemaakte 60cc Nutrilon, en dan nakolven.
Zal me benieuwen of ik de productie weer iets op kan voeren, want het liep dus aardig terug. In het begin had ik een dikke 100cc per kant en nu mag ik blij zijn als ik aan 70 in totaal kom.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57313498
uhm je kolft met nakolven nog 70cc?? per voeding??
dan zou ik toch die lactatiekundige nog een keer laten komen om te kijken of thomas wel effectief genoeg drinkt.
als hij bijgevoed moet worden omdat jij neit genoeg melk zou hebben, dan zou je ook met nakolven (bijna)niets moeten kolven.
70cc is nog behoorlijk veel, dat zou thomas er makkelijk dan ook nog uit moeten kunnen krijgen, want kindjes drinken als het goed is effectiever dan welke kolf ook.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:38:54 #226
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57313843
Komende zaterdag hebben we een feestje bij mijn vriendin. Traditiegetrouw wordt er een verkleedthema aan haar feestjes gehangen. Nou ben ik niet zo van de verkleedpartijen, maar Anna gaat mee en ik wil haar wel een beetje verkleden.
Na comboys en indianen, historische figuren, clowns en de klapper 'pooiers en hoeren' is het thema dit jaar: gothic

Hoe kan ik mijn kleine onschuldige Anna omtoveren tot een ware gothica? Ik kan haar haartjes natuurlijk mbv wat babygel langs haar gezicht kammen. Ik heb nog een zwart t-shirtje met opgedrukte kettingen dat ze nog wel aan kan:
En ik heb ook nog haar zwart fluwelen jurkje.

Iemand nog meer ideeen???
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:01:12 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_57314415
Spikes om d'r hals en armen, zwarte make-up, zo'n lange zwarte jas aan en zwarte nagellak op

Ik zou het houden bij wat je al hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:13:13 #228
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57314681
zwarte nagellak....daar zeg je zowat....
pi_57314810
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:24 schreef p_iglet het volgende:
uhm je kolft met nakolven nog 70cc?? per voeding??
dan zou ik toch die lactatiekundige nog een keer laten komen om te kijken of thomas wel effectief genoeg drinkt.
als hij bijgevoed moet worden omdat jij neit genoeg melk zou hebben, dan zou je ook met nakolven (bijna)niets moeten kolven.
70cc is nog behoorlijk veel, dat zou thomas er makkelijk dan ook nog uit moeten kunnen krijgen, want kindjes drinken als het goed is effectiever dan welke kolf ook.
Ik was onvolledig: hij drinkt alleen rechts, dus links kolf ik zo'n 30 a 40 cc en de rest kolf ik na uit rechts.
Aan die kant mag ik hem nu maar 10 a 15 minuten laten drinken en dan volgt de bijvoeding. Vrijdag weer wegen in de hoop dat -ie dan is aangekomen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57314856
eindelijk eindelijk er komt een ondertand door bij Jet haar eerste tandje !!

Fietsen is dus niks geworden, want het was prutweer
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_57314938
webkim komt dit van het CB, of van de lactatiekundige...
als je weer terug wilt naar volledig borstvoeding dan zou ik zeker een goede lactatiekundige zoeken.
10-15 minuten drinken is voor zo'n klein kindje enorm weinig, en als je daarna nog 30-40cc eruit kolft dan drinkt hij dus niet alles wat kan uit je borst...
Ook is na 3 dagen weer wegen heel snel, dat zegt namelijk helemaal niets als hij dan niet aangekomen zou zijn...
Een voeding van 100cc, weegt 100 gram... een flinke plas/poep luier ook zoiets...
Gewicht kan dus makkelijk een ons of 2 schommelen.
Succes
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:44:17 #232
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57315452
Oehh Memmel, dat worden vast leuke foto's van een gothic-Anna!
En ze heeft inderdaad haar genoeg om er wat leuks van te maken.

Jet, gefeliciteerd met je eerste tandje! En je mama natuurlijk ook

Lotje, wat schattig dat hij zijn duimpje heeft gevonden. Handig ook, nu kan hij zichzelf troosten.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:46:31 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57315515
Webkim, ik weet nog wel een hele lieve lactatiekundige... of had je die al?

Als Jennifer heeft gedronken kolf ik nog zo'n 40 of 30cc af, meer komt er niet.

Hier heeft Jen eindelijk weer een middag lekker geslapen. We (mama en ik) zijn wezen stadten en ze lag heerlijk te slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:00:21 #234
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57315960
Hahaha nou Anna ik ben benieuwd naar de foto's hoor!

Jet je eerste tandje komt eraan! Gefeliciteerd! Jammer dat het nog niet van fietsen is gekomen.

Webkom succes met de borstvoeding. Een goede lactatiekundige kan je hier echt goed mee helpen!

Hier net weer een grote stap gemaakt : Linde kan zwaaien Als je daaaaag Linde zegt en naar haar zwaait gaat ze het terug doen. Echt zo lief
pi_57316717
10 15 minuten... dat deed ik eerst ook op advies van CB... met als gevolg dat het nog meer afnam en hij juist daarna afviel :|
toch maar een lac-deskundige zoeken lijkt me idd wel t beste als je door wilt blijven voeden.

hier zojuist de 3standen speen geprobeerd... maar t kind kreeg de melk haast niet weg zo snel kwam t eruit!.. en ja.. ik heb heel goed opgelet, maar op standje 1 ging t m nog te snel... terwijl n gewonen 2 speen prima gaat.
we houden het voorlopig maar op de 2 dan...
heeft iemand dit nog meer meegemaakt?
pi_57317026
Linde aan het zwaaien! leuk zeg!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:23:16 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57318279
Wat lastig allemaal, die tegenstrijdige adviezen die je toch overal krijgt.
Ik zou op piggie hier vertrouwen hoor! Die is zo'n die-hard! Had je al een lactatie-kundige gesproken Webkim?

Ik ga morgen nog 1 voeding aankijken en anders de ha-bellen, volgens mij heeft Sasha weer spruw.
Gisteren vond ik al dat hij zo langzaam dronk, maar goed, dat kan gebeuren, maar vandaag heeft hij van 2 flesjes een flink deel laten staan en hij drinkt ook gewoon raar. Kan het niet zo goed uitleggen.
Als ik in zijn mondje kijk zie ik geen vlokken, maar zijn bovenkaak is helemaal wit uitgeslagen.
Oh, en hij ruikt naar yoghurt. Dat vond ik de vorige keer toen ook.

Even goed kijken dus morgen en anders naar de ha. En dan zorgen dat ik niet dezelfde kerel heb als de vorige keer, nu wil ik dan gewoon medicijnen en niks 'het gaat vanzelf over'.
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:16:10 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57319451
Lotje, ik ken het probleem. Anna kon eerst ook niet overweg met de 3-standen speen. Heb toen ook een tijd nog een gewone speen gebruikt. Nu heb ik zelfs - luie mama als ik ben - een oude speen met een aardappelschillertje kapot gesneden aan de bovenkant. Als ik haar dan tussen de middag pap wil geven, gaat het tenminste wat sneller..

Jet een tand! Goed man!

Ik zal natuurlijk foto's plaatsen van Gothic-Anna. Arm kind. Zou ze het me later (als de foto's plots opduiken wanneer haar vriendje voor het eerst op bezoek komt ) kwalijk nemen?
pi_57319501
Daaag Linde!
pi_57321409
Zwaaiende baby's zijn leuk

Webkim succes!! Ik pas me helemaal aan aan Piglet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: