abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:01:16 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57302283
Oeps Meteen even aangepast en nu doet ie het weer!
Dankjewel voor het doorgeven
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:52:06 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57303292
Ik heb gereageerd op een onderzoek naar een uitgebreide enting van het spaarne ziekenhuis. Als we daar aan mee doen dan wordt Jennifer gewoon thuis geent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:03:36 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57303530
Zwemmen is zo leuk. Anna gaat echt graag. Nu ze zelf kan spelen in het kikkerbadje vindt ze het nog leuker.
Als je gaat zwemmen, probeer dan te kijken of er een chloorloos zwembad in de buurt is. En of ze op bepaalde tijden warmer water hebben, het kan koud zijn voor die kleintjes. Houd ze tot de schoudertjes onder water, anders koelen ze snel af. Je hebt gauw de neiging ze tegen je aan te houden, maar blijf dan zelf ook ver onder water.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:36:28 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57304071
Kersjes, ik ben zelf al 2 keer baantjes gaan zwemmen dus ik had mijn badpak-doop al weer gehad.

Nou, we zijn geweest!
En Sasha vond het nog leuk ook!
Alleen waren we de enige, dus we kregen priveles. Ook leuk, maar toch niet zo heel gezellig, dus maar eens kijken naar een andere tijd of een ander bad ofzo.

Troel, ik ken de regel als zijnde 'na de eerste prikjes' maar hier houden de zwembaden zelf nog leeftijden aan. Bij de ene echt pas na 3 maanden, bij de ander al na 2, en in een dorp verderop staat er alleen maar van 0-6 maanden.

Het ging best heel goed, hoewel ik het water toch nog wel aardig koud vond hoor, voor zo'n klein humpie.
Alleen onder water gaan vond hij maar niks. Dat was flink brullen, arm ding. Dat slaan we dus nog wel even over.

Oh, en ik had nog gevraagd of ze zo'n zwemluier aan moesten, nee, liever juist niet, dus hij mocht zijn stoere zwembroek aan.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:51:17 #205
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57305463
Wat leuk dat het een succes was BE!

Maar zonder zwemluier? Dat begrijp ik niet helemaal? Ik doe altijd de zwembroek over de luier aan.

Davinia, ik zou het ook wel even melden. Zo'n beschrijving is er niet voor niets. Zo heb ik er ook op gehamerd dat de borstvoeding die ik meegaf, NIET in de magnetron mocht. Ik voelde me er ook een beetje een zeikerd over, maar het voorkomt misverstanden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:58:25 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57305605
Ja, ik weet ook niet precies waarom, maar ze zei het echt door de telefoon en het groepje dat na mij kwam, 1-2 jarigen hadden ook allemaal alleen maar zwembroekjes en badpakjes aan. Geen zwemluiers.
En 1 meisje liet een plasje lopen langs de kant en dat spoten ze gewoon gelijk schoon.
pi_57305689
Hoe werkt een zwemluier dan, wat doet het meer dan een drolletje opvangen? Ik neem aan dat hij niet absorbeert, anders heb je het risico een baby met een loodzware luier in het water te hebben.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:06:44 #208
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57305760
Hier ook nooit zwemluiers gezien bij het babyzwemmen
Die plasjes van babies stellen nog niet zo veel voor (en zwemluiers nemen ook geen vocht op, dus ook geen plasjes) en poepen doen baby's niet zo gauw in water, dat schijnt iets te zijn wat door een natuurlijke drang ofzo dan wordt afgesloten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:07:52 #209
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57305781
Anna is de enige die die natuurlijk drang niet heeft denk ik. Wij gebruiken dus wel zwemluiers. Is veiliger.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:13:20 #210
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57305889
Ethan zwemt ook zonder zwemluier, lekker vrij en makkelijk (mijn zus raadde ons dat aan.. ze heeft jarenlang babyzwemles gegeven en het gebeurde vrijwel nooit dat een baby in het water ging poepen, kleuters/peuters daarentegen... )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:15:31 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57305937
Ik las net na wat googelen iets over dat de poep dan in het water uiteen zou vallen en er tussendoor zou sijpelen oid.

Ach, als het werkt en iig de drol tegen houdt kan ik me voorstellen dat je dat wel een prettiger idee vindt hoor Yppy.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:17:37 #212
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57305975
Het is volgens mij ook voor de drollen, die plas loopt toch wel weg. Maar onze luiers absorberen wel iets, dus de eerste plas wordt toch wel opgevangen.
En het ziet er ook wel koddig uit, zo'n waggelend dik luierzwemkontje
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:18:08 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_57305987
BE, ik vind het zelf prettiger na de prikjes. Drie maanden zit daar niet heel ver vandaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:51:38 #214
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57306594
baby's poepen niet/weinig in water? ik kan me nog wel een filmpje herinneren van mirte (denk ik) in bad...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:53:45 #215
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57306625
hahaha hier hebben we ook al eens een opvallende kleur bruin badwater gehad inderdaad
pi_57309313
Vanmorgen zijn we naar het CB geweest om even te wegen: ik werd zo onzeker van die bv, omdat ik niet zeker wist of Thomas genoeg kreeg. Hij kwam de laatste paar dagen namelijk elk uur en hij huilde zo hartverscheurend.
Nou, hij was dus nogal afgevallen.
Dus we gaan nu na de bv bijvoeden met Nutrilon en ik moet veel meer rusten om de bv productie beter op gang te krijgen.
Hij heeft nu al twee voedingen bv + bijvoeding gehad en hij slaapt als een roosje. " Voel je niet schuldig," zeggen ze dan.

En dat babyzwemmen lijkt me superleuk, maar ik hoor dus wel eens dat dat echt van die 'klasjes' zijn, waarbij de moeders liedjes zingen terwijl ze hun babies door het water zwieren enzo. En daar ben ik dan weer niet zo'n type voor denk ik...
Hardloper.
IG @webkim
pi_57309707
webkim je kan toch ook zelf met thomas naar het zwembad als zo'n klasje niets lijkt..
hier is het trouwens van de zwemvereninging, wel liedjes, maar ook oefeningen en vrij spelen, en veel papa's ivm mama's
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:53:01 #218
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57309956
pff, dennis is al heel de dag aan het huilen, alleen als ik rondloop met hem is het een beetje goed, heb alles al gecontroleert en hij mankeert helemaal niks en heeft ook voldoende gedronken. Word er zo moe van heb hem nu even op zijn kamertje gelegd maar hij blijft maar brullen. hij heeft vandaag maar 2 uur geslapen in zijn wandelwagen, toen we terugkwamen van boodschappen doen was ie eindelijk in slaap. Maar niks werkt op het moment, zal wel een sprongetje zijn ofzo hoop dat het snel over is.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:54:56 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_57309982
Heeft hij geen last van krampjes ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:57:26 #220
156412 hestria
erg gastvrij
pi_57310026
nee ook niet, als ie krampjes heeft dan krimpt ie helemaal ineen en dat doet ie nu niet, en bovendien duurt een kramp aanval niet heel de dag(tenminste dat is mijn ervaring).
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:00:01 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57310080
Hier kan je (oa.) op zondagochtend met het hele gezin zwemmen en dan kan je dus ook vrij het kinderbadje in.
Gaan wij ook snel doen, want F. kan nooit door de weeks, maar voordat we dat gaan doen, wilde ik dus een keertje even horen wat je wel en niet kan doen enzo.

Enneh... ik was in mijn eentje en vond er dus weinig aan. Doe mij maar een 'klasje' met wat spel en liedjes zingen.

Oh, en idd, de groep na mij had ook idd een aantal papa's ipv mama's.

(Ik zit weer ergens tussenin zie ik. Schermpje te lang open. )

Oh, en Webkim... hadden de dames in het bv topic toch wel een beetje gelijk he, beetje rustiger aan hoor! Beter voor je kindje, maar ook voor jou!
pi_57311494
hey webkim, niet schuldig voelen.. ik ken het. van binnen vreet het je op! en toch... probeer je niet schuldig te voelen!
hier is precies hetzelfde gebeurd. mijn mannetje was immers ook afgevallen, nu krijgt hij ook nutrilon en gaat het goed met hem. zn darmpjes moeten even wennen, en de luiers worden net iets anders gevuld, maar hij is veel meer tevreden!
ik heb gisteravond bij t voeden stiekem gehuild uit schuld gevoel. hij lag zo heerlijk rustig te drinken, en ik dacht alleen maar 'arm kind, je darmpjes moeten weer wat nieuws, ik geef je dat zomaar en jij weet van niks'
dat zijn van die zwakke momenten, doe je niks aan
de andere kant is dat je wel zekerheid hebt dat over wat hij binnen krijgt. ik ben ook gestopt met kolven omdat dat voor nog meer frustratie zorgde. ik kreeg er nooit meer dan 20cc uit, vol of niet...
ik merk wel dat mn productie nu idd heel snel achteruit gaat (dat was de rede voor mn zwakke moment gister). dus als je het wilt blijven combineren moet je denk ik wel blijven kolven.

wat wel weer super leuk is, is zien hoe de kleine de fles al zelf vast pakt!!! nog niet heel erg bewust, maar toch ik hoef alleen de achterkant wat omhoog te tillen

ow en en en .. hij heeft zn rechter duimpje gevonden
pi_57313006
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:51 schreef DaviniaHR het volgende:
baby's poepen niet/weinig in water? ik kan me nog wel een filmpje herinneren van mirte (denk ik) in bad...
Je bedoelt vast dat filmpje waar ik de link een keer van gaf, dat was niet Mirte hoor...

Dit echter...

was Mirte wel...

Overigens hoopte ik vanavond met het bad ook op zo'n soort tafereel... ze heeft al 3 dagen niet gepoept en volgens mij heeft ze er last van... Iemand nog tips?
Ze ligt nu in bed en ik hoop dat ze (net als afgelopen nacht) doorslaapt tot morgenochtend. Tenzij ze een lekker volle luier heeft geproduceerd, dan ga ik er voor een keer met alle liefde uit.
Fake it till you make it...
pi_57313304
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:03 schreef _lotje_ het volgende:
..
ik merk wel dat mn productie nu idd heel snel achteruit gaat (dat was de rede voor mn zwakke moment gister). dus als je het wilt blijven combineren moet je denk ik wel blijven kolven.
Dat doe ik nog steeds. Eerst bv, dan de tevoren klaargemaakte 60cc Nutrilon, en dan nakolven.
Zal me benieuwen of ik de productie weer iets op kan voeren, want het liep dus aardig terug. In het begin had ik een dikke 100cc per kant en nu mag ik blij zijn als ik aan 70 in totaal kom.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57313498
uhm je kolft met nakolven nog 70cc?? per voeding??
dan zou ik toch die lactatiekundige nog een keer laten komen om te kijken of thomas wel effectief genoeg drinkt.
als hij bijgevoed moet worden omdat jij neit genoeg melk zou hebben, dan zou je ook met nakolven (bijna)niets moeten kolven.
70cc is nog behoorlijk veel, dat zou thomas er makkelijk dan ook nog uit moeten kunnen krijgen, want kindjes drinken als het goed is effectiever dan welke kolf ook.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:38:54 #226
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57313843
Komende zaterdag hebben we een feestje bij mijn vriendin. Traditiegetrouw wordt er een verkleedthema aan haar feestjes gehangen. Nou ben ik niet zo van de verkleedpartijen, maar Anna gaat mee en ik wil haar wel een beetje verkleden.
Na comboys en indianen, historische figuren, clowns en de klapper 'pooiers en hoeren' is het thema dit jaar: gothic

Hoe kan ik mijn kleine onschuldige Anna omtoveren tot een ware gothica? Ik kan haar haartjes natuurlijk mbv wat babygel langs haar gezicht kammen. Ik heb nog een zwart t-shirtje met opgedrukte kettingen dat ze nog wel aan kan:
En ik heb ook nog haar zwart fluwelen jurkje.

Iemand nog meer ideeen???
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:01:12 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_57314415
Spikes om d'r hals en armen, zwarte make-up, zo'n lange zwarte jas aan en zwarte nagellak op

Ik zou het houden bij wat je al hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:13:13 #228
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57314681
zwarte nagellak....daar zeg je zowat....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57314810
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:24 schreef p_iglet het volgende:
uhm je kolft met nakolven nog 70cc?? per voeding??
dan zou ik toch die lactatiekundige nog een keer laten komen om te kijken of thomas wel effectief genoeg drinkt.
als hij bijgevoed moet worden omdat jij neit genoeg melk zou hebben, dan zou je ook met nakolven (bijna)niets moeten kolven.
70cc is nog behoorlijk veel, dat zou thomas er makkelijk dan ook nog uit moeten kunnen krijgen, want kindjes drinken als het goed is effectiever dan welke kolf ook.
Ik was onvolledig: hij drinkt alleen rechts, dus links kolf ik zo'n 30 a 40 cc en de rest kolf ik na uit rechts.
Aan die kant mag ik hem nu maar 10 a 15 minuten laten drinken en dan volgt de bijvoeding. Vrijdag weer wegen in de hoop dat -ie dan is aangekomen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57314856
eindelijk eindelijk er komt een ondertand door bij Jet haar eerste tandje !!

Fietsen is dus niks geworden, want het was prutweer
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_57314938
webkim komt dit van het CB, of van de lactatiekundige...
als je weer terug wilt naar volledig borstvoeding dan zou ik zeker een goede lactatiekundige zoeken.
10-15 minuten drinken is voor zo'n klein kindje enorm weinig, en als je daarna nog 30-40cc eruit kolft dan drinkt hij dus niet alles wat kan uit je borst...
Ook is na 3 dagen weer wegen heel snel, dat zegt namelijk helemaal niets als hij dan niet aangekomen zou zijn...
Een voeding van 100cc, weegt 100 gram... een flinke plas/poep luier ook zoiets...
Gewicht kan dus makkelijk een ons of 2 schommelen.
Succes
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:44:17 #232
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57315452
Oehh Memmel, dat worden vast leuke foto's van een gothic-Anna!
En ze heeft inderdaad haar genoeg om er wat leuks van te maken.

Jet, gefeliciteerd met je eerste tandje! En je mama natuurlijk ook

Lotje, wat schattig dat hij zijn duimpje heeft gevonden. Handig ook, nu kan hij zichzelf troosten.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:46:31 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57315515
Webkim, ik weet nog wel een hele lieve lactatiekundige... of had je die al?

Als Jennifer heeft gedronken kolf ik nog zo'n 40 of 30cc af, meer komt er niet.

Hier heeft Jen eindelijk weer een middag lekker geslapen. We (mama en ik) zijn wezen stadten en ze lag heerlijk te slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:00:21 #234
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57315960
Hahaha nou Anna ik ben benieuwd naar de foto's hoor!

Jet je eerste tandje komt eraan! Gefeliciteerd! Jammer dat het nog niet van fietsen is gekomen.

Webkom succes met de borstvoeding. Een goede lactatiekundige kan je hier echt goed mee helpen!

Hier net weer een grote stap gemaakt : Linde kan zwaaien Als je daaaaag Linde zegt en naar haar zwaait gaat ze het terug doen. Echt zo lief
pi_57316717
10 15 minuten... dat deed ik eerst ook op advies van CB... met als gevolg dat het nog meer afnam en hij juist daarna afviel :|
toch maar een lac-deskundige zoeken lijkt me idd wel t beste als je door wilt blijven voeden.

hier zojuist de 3standen speen geprobeerd... maar t kind kreeg de melk haast niet weg zo snel kwam t eruit!.. en ja.. ik heb heel goed opgelet, maar op standje 1 ging t m nog te snel... terwijl n gewonen 2 speen prima gaat.
we houden het voorlopig maar op de 2 dan...
heeft iemand dit nog meer meegemaakt?
pi_57317026
Linde aan het zwaaien! leuk zeg!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:23:16 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57318279
Wat lastig allemaal, die tegenstrijdige adviezen die je toch overal krijgt.
Ik zou op piggie hier vertrouwen hoor! Die is zo'n die-hard! Had je al een lactatie-kundige gesproken Webkim?

Ik ga morgen nog 1 voeding aankijken en anders de ha-bellen, volgens mij heeft Sasha weer spruw.
Gisteren vond ik al dat hij zo langzaam dronk, maar goed, dat kan gebeuren, maar vandaag heeft hij van 2 flesjes een flink deel laten staan en hij drinkt ook gewoon raar. Kan het niet zo goed uitleggen.
Als ik in zijn mondje kijk zie ik geen vlokken, maar zijn bovenkaak is helemaal wit uitgeslagen.
Oh, en hij ruikt naar yoghurt. Dat vond ik de vorige keer toen ook.

Even goed kijken dus morgen en anders naar de ha. En dan zorgen dat ik niet dezelfde kerel heb als de vorige keer, nu wil ik dan gewoon medicijnen en niks 'het gaat vanzelf over'.
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:16:10 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57319451
Lotje, ik ken het probleem. Anna kon eerst ook niet overweg met de 3-standen speen. Heb toen ook een tijd nog een gewone speen gebruikt. Nu heb ik zelfs - luie mama als ik ben - een oude speen met een aardappelschillertje kapot gesneden aan de bovenkant. Als ik haar dan tussen de middag pap wil geven, gaat het tenminste wat sneller..

Jet een tand! Goed man!

Ik zal natuurlijk foto's plaatsen van Gothic-Anna. Arm kind. Zou ze het me later (als de foto's plots opduiken wanneer haar vriendje voor het eerst op bezoek komt ) kwalijk nemen?
pi_57319501
Daaag Linde!
pi_57321409
Zwaaiende baby's zijn leuk

Webkim succes!! Ik pas me helemaal aan aan Piglet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:01:40 #241
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57321508
Webkim, toen Anna zo weinig groeide (was ze een week of 3) moest ik ook bijvoeding gaan geven. Dat heb ik niet gedaan. Wel de lactatiekundige gebeld en die heeft goede tips gegeven. Veel rusten, drinken, aanleggen en wisselen om de productie te verhogen. Dat werkte voor mij goed. Als je zo veel kolft, is je productie echt wel goed. Later, bij de andere CB arts en de wijkverpleegkundige waren ze helemaal verbaasd dat de eerste arts (waar ik dus nooit meer heen gaan) wilde dat ik zou gaan bijvoeden. Anna is nog steeds klein en licht, maar nu is het geen probleem meer. Gelukkig.
*OUD heilige*
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:05:43 #242
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57322120
Saskia moest ook aan de bijvoeding de eerste tijd; ze had nog niet genoeg kracht om een goede voeding uit mijn borsten te halen (ze was ook best klein natuurlijk, en kon niet goed genoeg aanhappen en dan kracht zetten). Ik heb haar toen bijgevoed met afgekolfde bv ipv nutrilon.

Ik vraag me ook af waar dat 10-minuten-advies op gebaseerd is. Dat lijkt me heel snel het begin van het einde nl.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57322317
Is het meisjes-eigen als babies zoveel geluidjes maken? Saartje kreunt best vaak en veel, en laat af en toe een soort kreetjes horen..ik ken dit helemaal niet van mijn jongens
Vorige week sliep ze de hele week ontzettend goed `s nachts, en de laatste dagen is het om t huilen. Ze krijst de hele boel bij elkaar en is alleen aan de borst stil te krijgen..hoewel het gehuil vaak binnen een half uur alweer begint. Het lijkt me stug dat ze te weinig voeding krijgt want m`n tieten staan op klappen voor ik haar aanleg, en zij is merkbaar zwaarder als ze klaar is met drinken. `s Avonds, na de voeding van 20 uur, slaapt ze wel in een ruk door tot 23 uur.
Verder is ze enorm lichaamswarmte-gericht..ze ligt het liefst de hele dag tegen mijn borst aan met een pink of tepel in haar mondje
Saartje
pi_57322574
Lotje, die 3 standenspeen gaat hier op stand 1 ook sneller dan een 2-speen (avent).
Wij geven bij de papflessen eerst de 2-speen. En ergens halverwege (als Chris ongeduldig wordt) gaan we over naar stand 1 van de 1-2-3 speen. Beetje gedoe, maar het werkt prima. Hebben meestal binnen 15 min de fles wel op, tegenwoordig vaak ook onder de 10min.. Uit een 3 speen komt ook niet echt meer, omdat de gaatjes gewoonweg te klein zijn om die pap door te laten.
pi_57322604
Gisteren naar het CB en zijn 1ste prikjes gehad.
Maarten werd er heel erg misselijk van en moest 2x spugen
Hij zat bij mij in de draagdoek op een stoel en alles viel de 1ste keer heel fijn tussen mijn borsten.
Enige wat ik kon denken was AWWW mijn klein mannetje. Tuurlijk is het goor maar kon mij het schelen.
Had zo'n medelijden met hem.
Eerst die rotprikken en ze zeiden daar al dat hij misschien heel moe of erg zou gaan huilen maar Maarten werd dus eerst heel erg misselijk en daarna de hele tijd geslapen.
Heb hem wel wakker gemaakt voor zijn laatste voeding maar die van 19:00 hebben we overgeslagen omdat hij nog sliep.
Hij heeft de hele nacht daarna doorgeslapen (hij slaapt nu al een dikke week door de hele nacht )
Het gaat nu goed met hem maar owww ook toen hij die prikjes kreeg echt zo verdietig was hij
Heb hem meteen opgepakt en tegen mij aan gehouden !

Hopelijk valt het mee bij de volgende prikjes!

Hij is nu dik 2 en halve maand, 64 cm en 7410 gram
pi_57322646
Jeetje wat is maarten groot

Pepijn woog met 7,5 maand precies hetzelfde, op de gram af! (en was 68cm)
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:53:51 #247
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57322711
Inderdaad wat een grote vent is die Maarten al zeg! Linde is laatst met 7 maanden naar het consulatiebureau geweest en die was ook 64 cm en rond de 7,5 kilo

Leuk hoor: vanmorgen had ik Linde naar de opvang gebracht en toen ik wegging kon ze naar me zwaaien Nog wel lekker ongecontroleerd natuurlijk (zoek dekking als je in de buurt zit!), maar zooo lief
pi_57322779
Waarom die gaapsmiley?

Ik vond het ook al behoorlijk maar volgens die vrouw was het echt niet teveel en hij ziet er gezond uit.
Zijn nicht die 2 en halve maand ouder is die is 68 en 7.5 kilo.
Maar er zijn toch genoeg die ook netzo als Maarten zijn lijkt mij.

Aww zwaaien Lief!!
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:01:23 #249
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57322830
Ja hoor Ardenlyn ik zou me er ook niet druk om maken. Vond het alleen zo een opvallend verschil omdat we laatst dus naar het cb zijn geweest.
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:02:36 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57322849
Maarten! En ik maar denken dat Sasha groot was! ze schelen iets meer dan een week en ruim een kilo!
En die smilies zijn alleen omdat ik verbaasd ben hoor, niet omdat het erg zou zijn. Enneh... dit is de gaap smilie:

Sasha heeft geen spruw trouwens.
De huisarts raadde me aan om een iets grotere speen te gaan gebruiken.
Klinkt mij prima in de oren want ik vroeg me dus al af wanneer dat zou moeten gaan gebeuren. Eens kijken of dat beter gaat dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')