Leuke website! Bedankt.quote:Op zondag 9 maart 2008 15:09 schreef Bartaz het volgende:
Knabbel en Babbel Arrest / Kleuterschool Babbel
Volgende:
[ afbeelding ]
Overigens kwam ik net bij deze site uit, die mij erg handig lijkt als je even snel iets wil opzoeken. Wellicht dat jullie er iets aan hebben
Welke uni is dat?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:06 schreef Arjann87 het volgende:
Wie kan mij helpen met oefententamens verbintenissenrecht?
Hoe doe je dat? Mail of schriftelijk en aan de secretaris neem ik aan? Ik ga ook dit jaar afstuderen als 't goed is.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:21 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik heb vandaag mijn lidmaatschap voor Magister alvast opgezegd voor volgend jaar
Je mag het strafrechtdeel van mijn vermande gratis lenen. De bundel gaat bij mij de hele familie door, dus ik zou hem tegen september wel weer in redelijke staat terugwillen. Stuur maar een pm bij interesse, ik kan hem zo een keer meenemen naar de UvT.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:24 schreef Sessy het volgende:
Owja, heeft iemand toevallig nog een wettenbundel van dit jaar over die ze niet gebruiken die ik voor een prikkie kan overkopen, evt. alleen strafrechts- of publiekrechtsdeel? Ik moet voor strafprocesrecht een nieuwe en ik heb zo geen zin de volle prijs te dokken voor dat ene tentamen...
http://www.magisterjft.nl/?page=signupquote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:24 schreef Sessy het volgende:
Hoe doe je dat? Mail of schriftelijk en aan de secretaris neem ik aan? Ik ga ook dit jaar afstuderen als 't goed is.
We krijgen een fokafstudeergolf dit jaar geloof ik! Weet jij al wat je wilt gaan doen volgend jaar?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 14:24 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Mail of schriftelijk en aan de secretaris neem ik aan? Ik ga ook dit jaar afstuderen als 't goed is.
wow cum laudequote:Op dinsdag 1 april 2008 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Zet mij maar bij de werkenden.
Afgestudeerd. Cum laude
hoppaaaa 8 gehaaldquote:Op woensdag 19 maart 2008 06:33 schreef hmmmz het volgende:
heel de nacht doorgeleerd, ben nu bijna klaar
Heel goed! Zeker heel wat airmiles / plakzegels die cum laudequote:Op dinsdag 1 april 2008 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Afgestudeerd. Cum laude
Godver!quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Afgestudeerd. Cum laude
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Afgestudeerd. Cum laude
Of was het een 1 april - grap?quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Afgestudeerd. Cum laude
Geen grapquote:Op woensdag 2 april 2008 07:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Of was het een 1 april - grap?
Het is eigenlijk best makkelijk met het ba/ma-systeem, als ik er zo op terugkijk. Je kunt drie jaar lang feesten (of iets langer) en 1 jaar lang als een idioot gaan knallen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:40 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Heel goed! Zeker heel wat airmiles / plakzegels die cum laude
De grote vraag: wat nu? Advocaat in het zuiden des lands?
Twee keer CL uit Tilburg. Straks krijgen mensen echt het idee dat het hier makkelijk isquote:Op woensdag 2 april 2008 10:01 schreef Pool het volgende:
Proficiat Roodbaard!Welkom bij de CL-gang.
Dit klinkt bijna als een afscheidsspeech, je gaat ons toch niet verlaten he?quote:Op woensdag 2 april 2008 19:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
En verder ook alle anderen bedankt voor de felicitaties en de steun die ik aan jullie heb gehad gedurende al deze jaren![]()
![]()
Nee hoor. Ik zal hier nog wel geregeld blijven komen, hoewel ik met MUZ-trivia wel aardig passief ben geworden sinds ik een baan heb. En ik moet de balans nog steeds naar de Kluwer liefhebbers door laten slaan natuurlijk.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:03 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dit klinkt bijna als een afscheidsspeech, je gaat ons toch niet verlaten he?
Begrijp ik hieruit dat indien je de master met een 8 of hoger afsluit je het predikaat 'cum laude' al meekrijgt? Of geldt het alleen voor de studie als geheel?quote:Op woensdag 2 april 2008 19:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Het is eigenlijk best makkelijk met het ba/ma-systeem, als ik er zo op terugkijk. Je kunt drie jaar lang feesten (of iets langer) en 1 jaar lang als een idioot gaan knallen.![]()
Ik heb trouwens altijd al wel behoorlijke punten gehaald.
En de doelstelling is inderdaad advocaat in het zuiden des lands.![]()
Ja, want officieel is er niet zoiets als een 'studie als geheel'. Je hebt een losse bachelor en een losse master. Voor beide krijg je een apart diploma, voor beide kun je dan ook apart cum laude halen. Steeds meer mensen doen bachelor en master niet aan dezelfde universiteit of ze doen twee verschillende masters. En dan heb je nog de premasterluitjes. Dan is het voor instellingen haast ook niet meer te doen om een totaalgemiddelde te berekenen.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat indien je de master met een 8 of hoger afsluit je het predikaat 'cum laude' al meekrijgt? Of geldt het alleen voor de studie als geheel?
Dit is dan wel vaak een gewogen gemiddelde, dus je moet ook nog kunnen hoofdrekenenquote:Op woensdag 2 april 2008 20:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat indien je de master met een 8 of hoger afsluit je het predikaat 'cum laude' al meekrijgt?
Volgens mij mag je onbeperkt keuzevakken volgen.quote:Op donderdag 3 april 2008 08:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Klopt het nou dat je bij de master net zo lang keuzevakken kunt gaan halen, totdat je een 8 gemiddeld staat? Of mag dat niet?
Bij de raio en raad van state solliciteren en als dat niks oplevert, bij alle rechtbanken in de buurt en niet in de buurt...quote:Op zondag 30 maart 2008 12:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
We krijgen een fokafstudeergolf dit jaar geloof ik! Weet jij al wat je wilt gaan doen volgend jaar?
Kan dat ja?quote:Op donderdag 3 april 2008 19:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Volgens mij mag je onbeperkt keuzevakken volgen.
Ik heb vier keuzevakken meer gedaan dan het minimum. En dat alles in 1 masterjaar. Daarna ben ik pas een scriptie gaan schrijven.
De vakken waarvoor ik een 7.5 had heb ik "onder de streep" laten zetten.
Thanx. Punt is dat ik qua gewogen gemiddelde nog net iets moet compenseren en nog een keuzevak en een scriptie moet en eigenlijk het CL gewoon niet kan laten lopen.....quote:Op donderdag 3 april 2008 19:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Volgens mij mag je onbeperkt keuzevakken volgen.
Ik heb vier keuzevakken meer gedaan dan het minimum. En dat alles in 1 masterjaar. Daarna ben ik pas een scriptie gaan schrijven.
De vakken waarvoor ik een 7.5 had heb ik "onder de streep" laten zetten.
quote:artikel 15. De academische opleiding Nederlands Recht
1. Ingeval de geëxamineerde tijdens het het examen blijk heeft gegeven van uitzonderlijke bekwaamheid, wordt dit op het getuigschrift vermeld met de woorden "cum laude".
De kwalificatie "cum laude" wordt gegeven bij:
- het bachelor examen: als de kandidaat een gemiddeld cijfer heeft behaald van 8 of hoger en geen, indien van toepassing, gemiddeld vakcijfer heeft behaald dat lager is dan 7;
- het masterexamen: als de kandidaat voor alle juridische onderdelen van de masteropleiding en voor de scriptie van 18 ECTS ten minste een 8 heeft behaald.
2. De kwalificatie "met genoegen" wordt gegeven bij:
- het bachelor examen: als de kandidaat een gemiddeld cijfer heeft behaald van 7,5 en geen, indien van toepassing: gemiddeld, vakcijfer heeft behaald dat lager is dan 7;
- het masterexamen: als de kandidaat voor alle juridische onderdelen van de masteropleiding en voor de scriptie van 18 ECTS een gemiddeld cijfer van 8 heeft behaald.
3. De kwalificatie "met tevredenheid" wordt gegeven bij:
- het bachelor examen: als de kandidaat een gemiddeld cijfer heeft behaald van 7,0.
- het masterexamen: als de kandidaat voor alle juridische onderdelen van de masteropleiding en voor de scriptie van 18 ECTS een gemiddeld cijfer van 7,5 heeft behaald.
4. Cijfers voor de vakken waarvoor vrijstellingen zijn verleend, worden op verzoek van de geëxamineerde bij de berekening, bedoeld in de leden 1 t/m 3, betrokken, tenzij de examinator anders beslist.
5. Essay-waarderingen worden niet bij de berekening betrokken.
6. Voor de kwalificatie "cum laude" dienen de cijfers bij de eerste benutte tentamengelegenheid te zijn behaald.
Vooral punt 5 vind ik apart aangezien dat type vakken nou juist kenmerkend is voor een master.....quote:Op donderdag 3 april 2008 22:04 schreef Morendo het volgende:
Toch ook maar even het examenreglement ingedoken van de Radboud universiteit. Voor mijn master is er qua, cum laude afstuderen, nog genoeg hoop. Vooral punt 6 vind ik echter een beetje tricky. Direct maar mijn best doen dus, als het zo ver is.
[..]
In Nijmegen zijn essays geen aparte vakken maar meer een soort voorwaarde om een tentamen te mogen maken. Vroeger kreeg je een onvoldoende, voldoende of goed. Tegenwoordig worden er cijfers voor gegeven maar heeft het nog steeds weinig betekenis.quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vooral punt 5 vind ik apart aangezien dat type vakken nou juist kenmerkend is voor een master.....
Oke, dan snap ik m. Het deed me denken aan de vele papers/ essays die je in Leiden juist bij elk mastervak moet doen (bij politicologie dan wel dusquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
In Nijmegen zijn essays geen aparte vakken maar meer een soort voorwaarde om een tentamen te mogen maken. Vroeger kreeg je een onvoldoende, voldoende of goed. Tegenwoordig worden er cijfers voor gegeven maar heeft het nog steeds weinig betekenis.
Bedankt, een beetje. Ik vind het namelijk niet opmerkelijk ofzo. Die voorbeelden ik zelf noem wel. Als je andere dingen hebt, hou ik me aanbevolen.quote:Op zondag 6 april 2008 12:35 schreef Willy84 het volgende:
Hoge Raad: gemeenten mogen muntloze parkeerautomaten exploiteren.
(..)
De HR concludeert nu dat de AMvB waarin de mogelijkheid voor gemeenten is gecreeerd om elektronische betaling van parkeergeld voor te schrijven, binnen de grenzen van de Gemeentewet blijft en dus bindend is
8 juli 2005 recht.nl
Bij belastingzaken en als het gaat om de definities van begrippen uit het sociale-zekerheidsrecht zoals 'arbeid'.quote:Zoiets?![]()
Ander vraagje:
Wanneer is de HR de hoogste rechter voor bestuursrecht?
Je hebt voor sociale verzekeringszaken de CRvB.
De ABRvS voor 'algemeen' bestuursrecht.
CBB voor bijzondere wetten.
Je hebt de burgerlijke rechter als 'vangnet functie'.
Dat weet ik dus, maar wanneer de HR?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |