Hoe herkenbaar, maar zogauw ik een week lang werk moet doen dat mij niet uitdaagt, dan ben ik heel erg blij dat ik zoiets niet nog 40 jaar extra hoef te doen. Staats- en bestuursrecht sucks, maar niet zo erg als 40 jaar vervelend werk doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:42 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Op van die vervelende kutdagen dat niets lijkt te lukken denk ik af en toe ook stiekem "was ik maar secretaresse geworden". Maar ik kom er altijd heel snel weer van terug.
Welk studiejaar zit je?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:57 schreef Bartaz het volgende:
Oja, voeg mij trouwens maar toe bij Maastricht
Vriend van mij heeft hier in Tilburg zowel vakken aan de Economische als aan de Juridische faculteit gevolgd. Dus in Tilburg is dat sowieso wel mogelijk, alleen heb je er geen speciale programma's voor.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:12 schreef DanielSmith het volgende:
Even een vraag voor alle studiebollen tussendoor:
Wat is nu een goeie universiteit om naast rechten vakken te volgen van een andere faculteit? Bij de VU werd mij verteld dat dat niet mogelijk was. Vandaag ben ik in Nijmegen geweest, maar daar schijnt de dubbele master recht & economie nogal een zooitje te zijn (de docent was zo eerlijk dit uitgebreid te vertellen, hulde!). En tenslotte kan het geloof ik op Utrecht dan weer wel, maar dit lijkt me zo ontzettend massaal...
Ik ben een jaar gaan werken omdat ik er nog niet uit was, maar nu kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk nog geen stap verder ben. Iemand tips / adviezen? Alles is welkom
Volkskrantquote:Tegen PVV-leider Geert Wilders is al tientallen keren aangifte gedaan, maar het Openbaar Ministerie (OM) treuzelt. Tot onbegrip van de aangevers.
Ten minste zes weken duurt het nog voordat het Openbaar Ministerie (OM) beslist of het PVV-leider Geert Wilders zal vervolgen wegens onder meer het aanzetten tot haat tegen moslims.
Wilders is een lid van de Staten-Generaal want lid van de TK.quote:De leden van de Staten-Generaal, de ministers en de staatssecretarissen staan wegens ambsmisdrijven in die betrekking gepleegd, ook na hun aftreden terecht voor de Hoge Raad. De opdracht tot vervolging wordt gegeven bij koninklijk besluit of bij een besluit van de Tweede Kamer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Willy84 op 07-03-2008 22:46:36 ]
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:37 schreef Willy84 het volgende:
Even een casus over de mogelijke vervolging van Wilders:
[..]
Volkskrant
Wilders wordt dus mogelijk vervolgd door het OM en zij (het OM) beslist dus of er wordt overgegaan tot vervolging.
In art 119 GW lees ik echter het volgende:
[..]
Wilders is een lid van de Staten-Generaal want lid van de TK.
Is een mogelijke overtreding mbt de overschrijding van de vrijheid van meningsuiting een ambtsmisdrijf?
Conclusie: Zo ja, dan kan het OM helemaal niet tot vervolging overgaan want zij zijn daartoe niet bevoegd.
Juist of niet?
Is geen ambtsmisdrijf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2e jaar nu...quote:
In Maastricht kan het in ieder geval, in de vrije ruimte (derde jaar) is het mogelijk om één of twee blokken aan een andere faculteit te volgen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:12 schreef DanielSmith het volgende:
Wat is nu een goeie universiteit om naast rechten vakken te volgen van een andere faculteit? Bij de VU werd mij verteld dat dat niet mogelijk was. Vandaag ben ik in Nijmegen geweest, maar daar schijnt de dubbele master recht & economie nogal een zooitje te zijn (de docent was zo eerlijk dit uitgebreid te vertellen, hulde!). En tenslotte kan het geloof ik op Utrecht dan weer wel, maar dit lijkt me zo ontzettend massaal...
Ik ben een jaar gaan werken omdat ik er nog niet uit was, maar nu kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk nog geen stap verder ben. Iemand tips / adviezen? Alles is welkom
Leiden heeft ook combi-studies http://www.law.leidenuniv(...)echt_en_economie.jspquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:12 schreef DanielSmith het volgende:
Had hem al gevonden, het eerste resultaat via googlequote:
Vlieger gaat dus niet op.quote:Ambtsmisdrijf
1.De ambtenaar of een ander met enige openbare dienst voortdurend of tijdelijk belast persoon, die opzettelijk zaken bestemd om voor de bevoegde macht tot overtuiging of bewijs te dienen, akten, bescheiden of registers, welke hij in zijn bediening onder zich heeft verduistert, vernielt, beschadigt of onbruikbaar maakt, of toelaat dat zij door een ander worden weggemaakt, vernield, beschadigd of onbruikbaar gemaakt, of die ander daarbij als medeplichtige ter zijde staat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren en zes maanden of geldboete van de vijfde categorie.
2. Onder bevoegde macht wordt mede verstaan: een internationaal gerecht dat zijn rechtsmacht ontleent aan een verdrag waarbij het Koninkrijk partij is.
— Wetboek van Strafrecht artikel 361
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:56 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Man: Ja dat hoor ik ook overal, dat je voor rechten echt niets hoeft te kunnen. Verstandige keus zeg!
Toen ben ik maar de coupe uitgelopen (ok, gestormd, ik was tenslotte zielig en gedumpt). Ik haat kortzichtige mensen.
Wehehe, tot woensdag bij het college danquote:Op zaterdag 8 maart 2008 03:31 schreef Bartaz het volgende:
2e jaar nu...
Ken ik jou?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft hier in Tilburg zowel vakken aan de Economische als aan de Juridische faculteit gevolgd. Dus in Tilburg is dat sowieso wel mogelijk, alleen heb je er geen speciale programma's voor.
Aangezien ik woensdag nooit zin heb, ga ik nooit naar het college. Daar wordt meestal toch alleen maar de stof uitgelegd die ik al zelf heb doorgewerkt voor die week. Daarbij heb ik nu Hartlief als tutor (restgroep door te laat inschrijven) en die legt alles heel duidelijk en goed uit, dus vind ik het ook niet nodig om nog naar het college te gaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:28 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Wehehe, tot woensdag bij het college dan
Ik heb geen idee wie er achter de nickname "Glowmouse" schuilgaat, dus wie weet ken ik je welquote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ken ik jou?Je kunt in Tilburg zoveel vakken volgen als je zin in hebt. Wil je een tweede bachelor doen, dan is het wel de slechtste universiteit die je kunt treffen. Met vrijstellingen is men zo karig dat ik er allang spijt van heb dat ik eraan begonnen ben klein voorbeeldje: ik moet nog eens 12 ECTS (twee maanden werk) aan filosofie volgen, jeuh
die slagzin lollersquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat werd tijd ja, met hun uitvallende blaadjes. "Met Kluwer is het altijd herfst" lijkt me dan ook een passende slogan voor hun reclamecampagne voor komend najaar. Misschien willen ze dat idee er wel meteen bij kopen, bij de roze kaft.
Dat van levenslang heb ik de afgelopen weken wel 20 keer aan iedereen uit moeten leggen. Zelf bij mensen die bij mij op de studie zittenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:50 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Klassieker: "Levenslang? Die staat binnen 15 jaar weer op straat!"
Tijdje geleden in de trein ook zo'n zot. Een jongedame begon opgewekt over koetjes en kalfjes te praten tegen een medestudent van mij. Ik weet niet meer hoe het zo plots kwam, maar ze begon zich op te winden over de te lage straffen voor veroordeelden in het algemeen en verkrachters in het bijzonder, waarop ik zei: "Misschien zijn minimumstraffen een optie? "EN DE LONEN MOETEN OMHOOG" schreeuwde ze toen.
Ohja, TVP
Dat is echt geweldig, vooral als ze blijven volhouden dat levenslang écht niet levenslang is maar gewoon twintig jaarquote:Op zaterdag 8 maart 2008 21:59 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat van levenslang heb ik de afgelopen weken wel 20 keer aan iedereen uit moeten leggen. Zelf bij mensen die bij mij op de studie zitten![]()
Het moge duidelijk zijn dat het desbetreffende familielid geen jurist is...quote:Juridisch gezien zijn een heleboel dingen echter niet van belang. De kern van het besluit van de gemeente zit hem in het handelen op zich. (...) Dat is het feit en daar gaat ook een rechter alleen op in. (...)
Het enige waar mogelijk winst te behalen valt is het gelijkheidsbeginsel. Het contract destijds is van privaatrechtelijk aard en nakoming kunnen we via de rechter aanvechten. Dit staat los van het bouwvergunningenaspect.
Actieve leden hebben toch immuniteit? Of is dat alleen met ministers?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Had hem al gevonden, het eerste resultaat via google![]()
[..]
Vlieger gaat dus niet op.
Toch nog een vraagje over een ambtsmisdrijf: Zijn er ooit leden van de Staten-Generaal vervolgd, die vervolgens voor de HR moest verschijnen? (ik bedoel dus duidelijk niet vervolging door het OM zoals waarschijnlijk in de jaren 90 wel is gebeurd met Janmaat en nog wat groeperingen?)
Een jaartje of 2,5 geleden zat ik in de bus in Den Bosch en toen hoorde ik zo'n gesprek tussen 2 van die blonde modekutjes, wat erop neer kwam dat je je voor geneeskunde in moest schrijven, wantquote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:56 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zat 1,5 jaar geleden in de trein van Delft terug naar Utrecht, heel zielig te zijn want net gedumpt, toen een man en een vrouw op het bankje achter mij gingen zitten en het volgende gesprek hadden:
En vanaf overmorgen staan wij er met spam van de Juridische Bedrijvendagen Tilburg!!!quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:31 schreef bladibladibla het volgende:
Morrigun, wie zijn de spammers op de campus uit de TT? Ik word de afgelopen week al wel doodgegooid met flyers van de EBT, bedoel je die toevallig?
[..]
Je weet dat je meerdere quotes in 1 post kan zetten?quote:Op zondag 9 maart 2008 00:23 schreef Sessy het volgende:
[..]
En vanaf overmorgen staan wij er met spam van de Juridische Bedrijvendagen Tilburg!!!
(overigens kreeg ik via de UVT spam mail van een of ander recruitment agency voor ICT'ers waar ik dus echt niet op zat te wachten. Ik heb gelijk een klachtbrief aan de uvt gestuurd.)
Ik heb daar echt een hekel aan, vooral mensen van andere faculteiten die neerkijken op rechtenstudenten omdat het een prutstudie is waar je zo doorheen fietst en die inderdaad alleen maar studenten heeft die niets anders konden of niet wisten wat ze zouden gaan doen. Nu zijn die personen er dan wel redelijk veel, maar die moeten over het algemeen na het eerste jaar -met een bijzonder laag aantal ECT's- stoppen met hun studie.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hij gaat wel lekker of niet Sessy
Om nog even op de standaard studiedingen in te haken..
Het ergste vind ik inderdaad dat mensen zeggen als je verteld dat je rechten doet: "wist je niet wat je wilde gaan doen dan"Er zijn ook genoeg mensen die wel bewust voor rechten kiezen hoor
Dat kun je ze eigenlijk moeilijk kwalijk nemen, want er is 'niemand' die aan het worden van bedrijfsjurist denkt als hij aan de studie rechten denkt. Bij mij scheelt het wel dat ik ook advocaat wil worden, dus ik hoef alleen maar bevestigend te antwoordenquote:En dan ergenis nummer 2: Ow je wordt dus advocaat![]()
Doe je dat dan niet?quote:Op zondag 9 maart 2008 01:41 schreef Willy84 het volgende:
idd, net alsof je de hele wettenbundel uit je hoofd moet kennen van ieder rechtsgebied.
Zie je wel dat de rechtenstudie niks voorstelt.quote:Op zondag 9 maart 2008 10:03 schreef Sessy het volgende:
Ja, maar ik reageer zeg maar naarmate ik lees en dan moet ik anders gaan editten en zo...
Hier van nu.nl
8-Jarige haalt toelatingsexamen universiteit
Uitgegeven: 6 maart 2008 18:29
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 19:41
BRASILIA - De 8-jarige Joao Victor Portelinha de Oliveira heeft met succes het toelatingsexamen afgelegd van de rechtenfaculteit van de universiteit van Sao Paulo. Die wil hem echter niet inschrijven: volgens de universiteit moet hij eerst de basisschool afmaken.
ANP
Dit meldden Braziliaanse media donderdag. De vader van Joao wil een rechtszaak aanspannen tegen de universiteit om toelating af te dwingen.
Volgens de moeder is Joao geen genie, maar wel thuis opgevoed in een "intellectueel stimulerende omgeving".
De Braziliaanse orde van advocaten heeft het ministerie van Onderwijs gevraagd ervoor te zorgen dat kinderen niet meer mee mogen doen bij toelatingsexamens aan universiteiten.
(c) ANP
En als je aan een advocaat verteld dat je bedrijfsjurist wil worden dan krijg meteen een preek dat je toch echt wel eerst bij een advocatenkantoor als advocaat-stagair in dienst moet omdat je anders "een heel belangrijke basis mist".quote:Op zondag 9 maart 2008 01:04 schreef Bartaz het volgende:
Dat kun je ze eigenlijk moeilijk kwalijk nemen, want er is 'niemand' die aan het worden van bedrijfsjurist denkt als hij aan de studie rechten denkt. Bij mij scheelt het wel dat ik ook advocaat wil worden, dus ik hoef alleen maar bevestigend te antwoorden
Heb je al stage gelopen bladibladibla? Want ik wil me nu oriënteren, maar er vielen wat bedrijven af, doordat ik er alleen maar slechte verhalen van vernam.quote:Op zondag 9 maart 2008 12:05 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
En als je aan een advocaat verteld dat je bedrijfsjurist wil worden dan krijg meteen een preek dat je toch echt wel eerst bij een advocatenkantoor als advocaat-stagair in dienst moet omdat je anders "een heel belangrijke basis mist".
Ja tuurlijk, ik ga drie jaar iets doen wat me totaal niet trekt
Heb een heel korte meeloopstage gedaan vorig collegejaar bij een grote beursgenoteerde onderneming en het is mij heel erg goed bevallen. Vooral de variatie in de rechtsgebieden waar je je mee bezig houdt is heel erg gevarieerd: van arbeidsrecht naar ondernemingsrecht, en dan weer via het strafrecht naar verbintenissenrecht. Vooral die afwisseling trekt mij heel erg aan.quote:Op zondag 9 maart 2008 12:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb je al stage gelopen bladibladibla? Want ik wil me nu oriënteren, maar er vielen wat bedrijven af, doordat ik er alleen maar slechte verhalen van vernam.
Misschien moeten we Kluwer mailen dat we bij de roze wettenbundel ook een stickervelletje willen met McDreamy (ik haat hem nu echt) en McSteamy en Alex stickers voor bij je favoriete wetsartikelenquote:
Ik ook niet!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |