abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:22:36 #51
72282 360sjors
King of the Hill
pi_57221407
Tvp

De liefhebber mag me overigens in de OP onder Tilburg invullen. Dar zijn de studenten immers het gaafst
pi_57225968
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:42 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Op van die vervelende kutdagen dat niets lijkt te lukken denk ik af en toe ook stiekem "was ik maar secretaresse geworden". Maar ik kom er altijd heel snel weer van terug .
Hoe herkenbaar, maar zogauw ik een week lang werk moet doen dat mij niet uitdaagt, dan ben ik heel erg blij dat ik zoiets niet nog 40 jaar extra hoef te doen. Staats- en bestuursrecht sucks, maar niet zo erg als 40 jaar vervelend werk doen.

Oja, voeg mij trouwens maar toe bij Maastricht
  vrijdag 7 maart 2008 @ 19:47:30 #53
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_57228248
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 17:57 schreef Bartaz het volgende:
Oja, voeg mij trouwens maar toe bij Maastricht
Welk studiejaar zit je?
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:12:16 #54
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_57231806
Even een vraag voor alle studiebollen tussendoor:

Wat is nu een goeie universiteit om naast rechten vakken te volgen van een andere faculteit? Bij de VU werd mij verteld dat dat niet mogelijk was. Vandaag ben ik in Nijmegen geweest, maar daar schijnt de dubbele master recht & economie nogal een zooitje te zijn (de docent was zo eerlijk dit uitgebreid te vertellen, hulde!). En tenslotte kan het geloof ik op Utrecht dan weer wel, maar dit lijkt me zo ontzettend massaal...

Ik ben een jaar gaan werken omdat ik er nog niet uit was, maar nu kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk nog geen stap verder ben. Iemand tips / adviezen? Alles is welkom
pi_57231957
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:12 schreef DanielSmith het volgende:

Wat is nu een goeie universiteit om naast rechten vakken te volgen van een andere faculteit? Bij de VU werd mij verteld dat dat niet mogelijk was. Vandaag ben ik in Nijmegen geweest, maar daar schijnt de dubbele master recht & economie nogal een zooitje te zijn (de docent was zo eerlijk dit uitgebreid te vertellen, hulde!). En tenslotte kan het geloof ik op Utrecht dan weer wel, maar dit lijkt me zo ontzettend massaal...

Ik ben een jaar gaan werken omdat ik er nog niet uit was, maar nu kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk nog geen stap verder ben. Iemand tips / adviezen? Alles is welkom
Vriend van mij heeft hier in Tilburg zowel vakken aan de Economische als aan de Juridische faculteit gevolgd. Dus in Tilburg is dat sowieso wel mogelijk, alleen heb je er geen speciale programma's voor.
pi_57232464
Even een casus over de mogelijke vervolging van Wilders:
quote:
Tegen PVV-leider Geert Wilders is al tientallen keren aangifte gedaan, maar het Openbaar Ministerie (OM) treuzelt. Tot onbegrip van de aangevers.

Ten minste zes weken duurt het nog voordat het Openbaar Ministerie (OM) beslist of het PVV-leider Geert Wilders zal vervolgen wegens onder meer het aanzetten tot haat tegen moslims.
Volkskrant

Wilders wordt dus mogelijk vervolgd door het OM en zij (het OM) beslist dus of er wordt overgegaan tot vervolging.

In art 119 GW lees ik echter het volgende:
quote:
De leden van de Staten-Generaal, de ministers en de staatssecretarissen staan wegens ambsmisdrijven in die betrekking gepleegd, ook na hun aftreden terecht voor de Hoge Raad. De opdracht tot vervolging wordt gegeven bij koninklijk besluit of bij een besluit van de Tweede Kamer
Wilders is een lid van de Staten-Generaal want lid van de TK.
Is een mogelijke overtreding mbt de overschrijding van de vrijheid van meningsuiting een ambtsmisdrijf?
Conclusie: Zo ja, dan kan het OM helemaal niet tot vervolging overgaan want zij zijn daartoe niet bevoegd.

Juist of niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Willy84 op 07-03-2008 22:46:36 ]
pi_57235036
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:37 schreef Willy84 het volgende:
Even een casus over de mogelijke vervolging van Wilders:
[..]

Volkskrant

Wilders wordt dus mogelijk vervolgd door het OM en zij (het OM) beslist dus of er wordt overgegaan tot vervolging.

In art 119 GW lees ik echter het volgende:
[..]

Wilders is een lid van de Staten-Generaal want lid van de TK.
Is een mogelijke overtreding mbt de overschrijding van de vrijheid van meningsuiting een ambtsmisdrijf?
Conclusie: Zo ja, dan kan het OM helemaal niet tot vervolging overgaan want zij zijn daartoe niet bevoegd.

Juist of niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is geen ambtsmisdrijf.
pi_57237459
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:47 schreef Ruiseart het volgende:
[..]

Welk studiejaar zit je?
2e jaar nu...
quote:

In Maastricht kan het in ieder geval, in de vrije ruimte (derde jaar) is het mogelijk om één of twee blokken aan een andere faculteit te volgen.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 06:11:55 #59
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_57237952
quote:

Leiden heeft ook combi-studies http://www.law.leidenuniv(...)echt_en_economie.jsp

en

http://www.law.leidenuniv(...)jfswetenschappen.jsp
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_57240706
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Is geen ambtsmisdrijf.
Had hem al gevonden, het eerste resultaat via google
quote:
Ambtsmisdrijf
1.De ambtenaar of een ander met enige openbare dienst voortdurend of tijdelijk belast persoon, die opzettelijk zaken bestemd om voor de bevoegde macht tot overtuiging of bewijs te dienen, akten, bescheiden of registers, welke hij in zijn bediening onder zich heeft verduistert, vernielt, beschadigt of onbruikbaar maakt, of toelaat dat zij door een ander worden weggemaakt, vernield, beschadigd of onbruikbaar gemaakt, of die ander daarbij als medeplichtige ter zijde staat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren en zes maanden of geldboete van de vijfde categorie.
2. Onder bevoegde macht wordt mede verstaan: een internationaal gerecht dat zijn rechtsmacht ontleent aan een verdrag waarbij het Koninkrijk partij is.

— Wetboek van Strafrecht artikel 361
Vlieger gaat dus niet op.

Toch nog een vraagje over een ambtsmisdrijf: Zijn er ooit leden van de Staten-Generaal vervolgd, die vervolgens voor de HR moest verschijnen? (ik bedoel dus duidelijk niet vervolging door het OM zoals waarschijnlijk in de jaren 90 wel is gebeurd met Janmaat en nog wat groeperingen?)
pi_57242246
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:56 schreef Leonoor het volgende:

[..]
Man: Ja dat hoor ik ook overal, dat je voor rechten echt niets hoeft te kunnen. Verstandige keus zeg!

Toen ben ik maar de coupe uitgelopen (ok, gestormd, ik was tenslotte zielig en gedumpt). Ik haat kortzichtige mensen .
Zo herkenbaar
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:28:05 #62
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_57243285
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 03:31 schreef Bartaz het volgende:
2e jaar nu...
Wehehe, tot woensdag bij het college dan
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:02:15 #63
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57245736
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 22:18 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Vriend van mij heeft hier in Tilburg zowel vakken aan de Economische als aan de Juridische faculteit gevolgd. Dus in Tilburg is dat sowieso wel mogelijk, alleen heb je er geen speciale programma's voor.
Ken ik jou? Je kunt in Tilburg zoveel vakken volgen als je zin in hebt. Wil je een tweede bachelor doen, dan is het wel de slechtste universiteit die je kunt treffen. Met vrijstellingen is men zo karig dat ik er allang spijt van heb dat ik eraan begonnen ben klein voorbeeldje: ik moet nog eens 12 ECTS (twee maanden werk) aan filosofie volgen, jeuh
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_57247328
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 14:28 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Wehehe, tot woensdag bij het college dan
Aangezien ik woensdag nooit zin heb, ga ik nooit naar het college. Daar wordt meestal toch alleen maar de stof uitgelegd die ik al zelf heb doorgewerkt voor die week. Daarbij heb ik nu Hartlief als tutor (restgroep door te laat inschrijven) en die legt alles heel duidelijk en goed uit, dus vind ik het ook niet nodig om nog naar het college te gaan.

Colleges van vrijdag ga ik wel nog altijd, maar over een paar weken ben ik geloof ik de enige nog, want daar loopt het flink leeg. (Logisch, want die man is voornamelijk heel erg met zichzelf ingenomen en met zijn 30 jaar ervaring als advocaat, wel toffe verhalen en daarvoor kom ik )
pi_57251234
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:02 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ken ik jou? Je kunt in Tilburg zoveel vakken volgen als je zin in hebt. Wil je een tweede bachelor doen, dan is het wel de slechtste universiteit die je kunt treffen. Met vrijstellingen is men zo karig dat ik er allang spijt van heb dat ik eraan begonnen ben klein voorbeeldje: ik moet nog eens 12 ECTS (twee maanden werk) aan filosofie volgen, jeuh
Ik heb geen idee wie er achter de nickname "Glowmouse" schuilgaat, dus wie weet ken ik je wel
Maar die kans is vrij klein... die vriend waar ik het over had is namelijk in de tussentijd gestopt met Rechten om zich volledig op Economie te richten
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:55:13 #66
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_57251798
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat werd tijd ja, met hun uitvallende blaadjes. "Met Kluwer is het altijd herfst" lijkt me dan ook een passende slogan voor hun reclamecampagne voor komend najaar. Misschien willen ze dat idee er wel meteen bij kopen, bij de roze kaft.
die slagzin lollers
al die kut lossje blaadjes

ik wil ook in de OP worden toegevoegd bij de UvT

[ Bericht 4% gewijzigd door hmmmz op 08-03-2008 22:11:43 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:59:30 #67
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_57251886
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:50 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Klassieker: "Levenslang? Die staat binnen 15 jaar weer op straat!"

Tijdje geleden in de trein ook zo'n zot. Een jongedame begon opgewekt over koetjes en kalfjes te praten tegen een medestudent van mij. Ik weet niet meer hoe het zo plots kwam, maar ze begon zich op te winden over de te lage straffen voor veroordeelden in het algemeen en verkrachters in het bijzonder, waarop ik zei: "Misschien zijn minimumstraffen een optie? "EN DE LONEN MOETEN OMHOOG" schreeuwde ze toen.

Ohja, TVP
Dat van levenslang heb ik de afgelopen weken wel 20 keer aan iedereen uit moeten leggen. Zelf bij mensen die bij mij op de studie zitten
M'n rij-instructeur laatst: "Rechten?, dat is toch het academisch afvalputje"
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_57252785
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 21:59 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat van levenslang heb ik de afgelopen weken wel 20 keer aan iedereen uit moeten leggen. Zelf bij mensen die bij mij op de studie zitten
Dat is echt geweldig, vooral als ze blijven volhouden dat levenslang écht niet levenslang is maar gewoon twintig jaar
pi_57254201
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7284134.stm
Italiaanse rechter heeft besloten dat het gerechtvaardigd is als een vrouw liegt tegen de politie om ervoor te zorgen dat haar buitenechtelijke relatie niet uitkomt, om haar eer te beschermen.
pi_57254377
Een vriendin van me heeft ook wat geniaals. Zij is zelf afgestudeerd en werkzaam jurist bestuursrecht op de ruimtelijke ordening afdeling van een gemeente. Iemand in haar familie heeft een geschil over een bouwwerk dat zij hadden gebouwd zonder bouwvergunning, maar waarbij de gemeente zich in een contract had verplicht zelf precies zo'n bouwwerk neer te zetten, maar na jaren en jaren nooit het contract was nagekomen. Logisch zou zijn geweest om de gemeente in gebreke te stellen, maar ja mensen gaan doe-het-zelven (no pun intended) en dan krijg je dit soort dingen.
Afijn zij probeert dingen nu dus glad te strijken, heeft advies ingewonnen van andere juristen op de ruimtelijke ordening en elders. Evenwel wordt ze tegengewerkt door een familielid die denkt alles beter te weten.

Ik citeer uit een mailtje, want het is werkelijk briljant:
quote:
Juridisch gezien zijn een heleboel dingen echter niet van belang. De kern van het besluit van de gemeente zit hem in het handelen op zich. (...) Dat is het feit en daar gaat ook een rechter alleen op in. (...)
Het enige waar mogelijk winst te behalen valt is het gelijkheidsbeginsel. Het contract destijds is van privaatrechtelijk aard en nakoming kunnen we via de rechter aanvechten. Dit staat los van het bouwvergunningenaspect.
Het moge duidelijk zijn dat het desbetreffende familielid geen jurist is...

[ Bericht 8% gewijzigd door Sessy op 09-03-2008 00:15:46 ]
pi_57254485
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:21 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Had hem al gevonden, het eerste resultaat via google
[..]

Vlieger gaat dus niet op.

Toch nog een vraagje over een ambtsmisdrijf: Zijn er ooit leden van de Staten-Generaal vervolgd, die vervolgens voor de HR moest verschijnen? (ik bedoel dus duidelijk niet vervolging door het OM zoals waarschijnlijk in de jaren 90 wel is gebeurd met Janmaat en nog wat groeperingen?)
Actieve leden hebben toch immuniteit? Of is dat alleen met ministers?
pi_57254615
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:56 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik zat 1,5 jaar geleden in de trein van Delft terug naar Utrecht, heel zielig te zijn want net gedumpt, toen een man en een vrouw op het bankje achter mij gingen zitten en het volgende gesprek hadden:
Een jaartje of 2,5 geleden zat ik in de bus in Den Bosch en toen hoorde ik zo'n gesprek tussen 2 van die blonde modekutjes, wat erop neer kwam dat je je voor geneeskunde in moest schrijven, want
1. artsen verdienden bakken met geld
2. als je eenmaal was ingeloot kon je er bijna niet meer vanaf getrapt worden, desnoods ging je wat langer door (want als je eenmaal arts was, dan verdiende je bakken met geld en kon je ook de lening terugbetalen en
3. was hun belangrijkste argument: je krijgt bij geneeskunde veel langer studiefinanciering, en je studeert ook veel langer, dan hoef je tenminste niet te gaan werken!

Als zo'n trien wordt ingeloot kun je gaan zitten wachten op een dood-door-schuld + tuchtzaak...
pi_57254684
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:31 schreef bladibladibla het volgende:
Morrigun, wie zijn de spammers op de campus uit de TT? Ik word de afgelopen week al wel doodgegooid met flyers van de EBT, bedoel je die toevallig?
[..]
En vanaf overmorgen staan wij er met spam van de Juridische Bedrijvendagen Tilburg!!!

(overigens kreeg ik via de UVT spam mail van een of ander recruitment agency voor ICT'ers waar ik dus echt niet op zat te wachten. Ik heb gelijk een klachtbrief aan de uvt gestuurd.)
pi_57254850
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:58 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 00:52:02 #75
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57255118
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:23 schreef Sessy het volgende:

[..]

En vanaf overmorgen staan wij er met spam van de Juridische Bedrijvendagen Tilburg!!!

(overigens kreeg ik via de UVT spam mail van een of ander recruitment agency voor ICT'ers waar ik dus echt niet op zat te wachten. Ik heb gelijk een klachtbrief aan de uvt gestuurd.)
Je weet dat je meerdere quotes in 1 post kan zetten?

Ik heb seizoen 4 van Grey's Anatomy online gevonden, ziek of niet, prima zaterdagavondvermaak
Nulla verba sed acta
pi_57255297
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hij gaat wel lekker of niet Sessy

Om nog even op de standaard studiedingen in te haken..
Het ergste vind ik inderdaad dat mensen zeggen als je verteld dat je rechten doet: "wist je niet wat je wilde gaan doen dan" Er zijn ook genoeg mensen die wel bewust voor rechten kiezen hoor
Ik heb daar echt een hekel aan, vooral mensen van andere faculteiten die neerkijken op rechtenstudenten omdat het een prutstudie is waar je zo doorheen fietst en die inderdaad alleen maar studenten heeft die niets anders konden of niet wisten wat ze zouden gaan doen. Nu zijn die personen er dan wel redelijk veel, maar die moeten over het algemeen na het eerste jaar -met een bijzonder laag aantal ECT's- stoppen met hun studie.
quote:
En dan ergenis nummer 2: Ow je wordt dus advocaat
Dat kun je ze eigenlijk moeilijk kwalijk nemen, want er is 'niemand' die aan het worden van bedrijfsjurist denkt als hij aan de studie rechten denkt. Bij mij scheelt het wel dat ik ook advocaat wil worden, dus ik hoef alleen maar bevestigend te antwoorden

Overigens wel nog een ergernis van mij:
Zodra er een zaak in het nieuws is, word ik altijd geacht daar alles vanaf te weten en anders is dat maar 'vreemd', aangezien je toch interesse moet hebben in je vakgebied. Of mensen hebben een vraag en vinden het raar dat je daar zonder dat na te kijken geen antwoord op kunt geven...
pi_57255839
idd, net alsof je de hele wettenbundel uit je hoofd moet kennen van ieder rechtsgebied.
pi_57258323
Ja, maar ik reageer zeg maar naarmate ik lees en dan moet ik anders gaan editten en zo...

Hier van nu.nl
8-Jarige haalt toelatingsexamen universiteit
Uitgegeven: 6 maart 2008 18:29
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 19:41

BRASILIA - De 8-jarige Joao Victor Portelinha de Oliveira heeft met succes het toelatingsexamen afgelegd van de rechtenfaculteit van de universiteit van Sao Paulo. Die wil hem echter niet inschrijven: volgens de universiteit moet hij eerst de basisschool afmaken.
ANP

Dit meldden Braziliaanse media donderdag. De vader van Joao wil een rechtszaak aanspannen tegen de universiteit om toelating af te dwingen.

Volgens de moeder is Joao geen genie, maar wel thuis opgevoed in een "intellectueel stimulerende omgeving".

De Braziliaanse orde van advocaten heeft het ministerie van Onderwijs gevraagd ervoor te zorgen dat kinderen niet meer mee mogen doen bij toelatingsexamens aan universiteiten.
(c) ANP
pi_57258479

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:58 ]
pi_57258557
quote:
Op zondag 9 maart 2008 01:41 schreef Willy84 het volgende:
idd, net alsof je de hele wettenbundel uit je hoofd moet kennen van ieder rechtsgebied.
Doe je dat dan niet?
quote:
Op zondag 9 maart 2008 10:03 schreef Sessy het volgende:
Ja, maar ik reageer zeg maar naarmate ik lees en dan moet ik anders gaan editten en zo...

Hier van nu.nl
8-Jarige haalt toelatingsexamen universiteit
Uitgegeven: 6 maart 2008 18:29
Laatst gewijzigd: 6 maart 2008 19:41

BRASILIA - De 8-jarige Joao Victor Portelinha de Oliveira heeft met succes het toelatingsexamen afgelegd van de rechtenfaculteit van de universiteit van Sao Paulo. Die wil hem echter niet inschrijven: volgens de universiteit moet hij eerst de basisschool afmaken.
ANP

Dit meldden Braziliaanse media donderdag. De vader van Joao wil een rechtszaak aanspannen tegen de universiteit om toelating af te dwingen.

Volgens de moeder is Joao geen genie, maar wel thuis opgevoed in een "intellectueel stimulerende omgeving".

De Braziliaanse orde van advocaten heeft het ministerie van Onderwijs gevraagd ervoor te zorgen dat kinderen niet meer mee mogen doen bij toelatingsexamens aan universiteiten.
(c) ANP
Zie je wel dat de rechtenstudie niks voorstelt.
pi_57259749
quote:
Op zondag 9 maart 2008 01:04 schreef Bartaz het volgende:

Dat kun je ze eigenlijk moeilijk kwalijk nemen, want er is 'niemand' die aan het worden van bedrijfsjurist denkt als hij aan de studie rechten denkt. Bij mij scheelt het wel dat ik ook advocaat wil worden, dus ik hoef alleen maar bevestigend te antwoorden
En als je aan een advocaat verteld dat je bedrijfsjurist wil worden dan krijg meteen een preek dat je toch echt wel eerst bij een advocatenkantoor als advocaat-stagair in dienst moet omdat je anders "een heel belangrijke basis mist".

Ja tuurlijk, ik ga drie jaar iets doen wat me totaal niet trekt
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_57259912
quote:
Op zondag 9 maart 2008 12:05 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

En als je aan een advocaat verteld dat je bedrijfsjurist wil worden dan krijg meteen een preek dat je toch echt wel eerst bij een advocatenkantoor als advocaat-stagair in dienst moet omdat je anders "een heel belangrijke basis mist".

Ja tuurlijk, ik ga drie jaar iets doen wat me totaal niet trekt
Heb je al stage gelopen bladibladibla? Want ik wil me nu oriënteren, maar er vielen wat bedrijven af, doordat ik er alleen maar slechte verhalen van vernam.
pi_57260385
quote:
Op zondag 9 maart 2008 12:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb je al stage gelopen bladibladibla? Want ik wil me nu oriënteren, maar er vielen wat bedrijven af, doordat ik er alleen maar slechte verhalen van vernam.
Heb een heel korte meeloopstage gedaan vorig collegejaar bij een grote beursgenoteerde onderneming en het is mij heel erg goed bevallen. Vooral de variatie in de rechtsgebieden waar je je mee bezig houdt is heel erg gevarieerd: van arbeidsrecht naar ondernemingsrecht, en dan weer via het strafrecht naar verbintenissenrecht. Vooral die afwisseling trekt mij heel erg aan.

Wat voor slechte verhalen heb je dan gehoord? Wat mij wel opviel was dat de bedrijfsjuristen waar ik werkte heel vaak een advocatenkantoor inschakelden om dingen juridisch helemaal kloppend te maken. Ik kan me daarom wel voorstellen dat wanneer je alles juridisch tot op de bodem wilt uitzoeken je als bedrijfsjurist niet helemaal kan uitleven
  zondag 9 maart 2008 @ 13:52:12 #84
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_57261683
Raad het arrest:

Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_57263312
Knabbel en Babbel Arrest / Kleuterschool Babbel

Volgende:

Overigens kwam ik net bij deze site uit, die mij erg handig lijkt als je even snel iets wil opzoeken. Wellicht dat jullie er iets aan hebben
  zondag 9 maart 2008 @ 15:29:39 #86
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57263788
Portacabin

Volgende:

Kleine tip: dit is een luchtfoto van een plaatsje vlakbij de Duitse grens.

Nog een tip:

[ Bericht 21% gewijzigd door GlowMouse op 09-03-2008 16:25:57 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 16:24:10 #87
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57264863
quote:
Op zondag 9 maart 2008 10:20 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Dat heb ik 2 weken terug ook gedaan
Misschien moeten we Kluwer mailen dat we bij de roze wettenbundel ook een stickervelletje willen met McDreamy (ik haat hem nu echt) en McSteamy en Alex stickers voor bij je favoriete wetsartikelen .
Nulla verba sed acta
pi_57264993

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:58 ]
pi_57265040

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:58 ]
pi_57265255

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:59 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 16:55:18 #91
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_57265437
Plastic boodschappentasje. Over die man die werd aangehouden door de politie, en vrijwillig antwoordde op de vragen. Hij was nog geen verdachte en hoefde daarom ook niet te worden gewezen op de cautie.
pi_57265721

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:59 ]
pi_57267776
quote:
Op zondag 9 maart 2008 16:34 schreef Yashaaaaa het volgende:
azewijnse paard-arrest btw
Nog nooit van gehoord!
  zondag 9 maart 2008 @ 19:23:28 #94
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57268275
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:00 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord!
Ik ook niet!

Ik zeg het zelf maar vast: in Utrecht krijg je je diploma dan ook na 3 spaarpunten gratis bij een pakje boter!

Edit: google is uw vriend: het is een strafrechtarrest uit 1915... link
Nulla verba sed acta
pi_57268319

[ Bericht 62% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:59 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 20:01:42 #96
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57269051
De casus is zo geniaal dat ik hem onthouden heb. In Tilburg is het verplichte kost voor de eerstejaars. Nog eentje, bestuursrecht.

+
pi_57269344
Is dat Guldemond/Noordwijkerhout? Ook uit 1915 en gaat over de bevoegdheid burgerlijke rechter.

Guldemond heeft een vaarsloot aangelegd op zijn eigen grond, die een openbaar voetpad kruist. In 1914 begint de gemeente het "kruispunt" vol te storten om het voetpad weer zijn oude bestemming te geven. Guldemont stapt naar de rechter. Het geschil gaat m.n. om de vraag, of de burgerlijke rechter bevoegd is. De gemeente Noordwijkerhout vond van niet, omdat haar bestreden handeling de zorg voor de bruikbaarheid van de openbare weg was, dus een publiekrechtelijke taak.

Rechtsregel
De burgerlijke rechter mag oordelen over de bestuurshandelingen van bestuursorganen.De burgerlijke rechter let bij het bepalen van zijn bevoegdheid niet op de werkelijk bestaande rechtsverhouding, het indienen van een civielrechtelijke vordering (bv. een vordering uit onrechtmatige daad: artikel 6:162 BW) volstaat.

Jaha, ik vond het vak Rechtsbescherming tegen de overheid eigenlijk best boeiend
  zondag 9 maart 2008 @ 20:29:45 #98
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57269650
Die is het ja. Jammer dat in het verbintenissenrecht de meeste arresten naar de naam van de partijen zijn genoemd, dat maakt het lastiger om er een plaatje bij te vinden.
  zondag 9 maart 2008 @ 21:46:27 #99
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_57271423
Nieuwe:

+
  zondag 9 maart 2008 @ 23:24:46 #100
87002 1-1-1-1-1
blablabla
pi_57274066
Mm..mijn eerste reactie was "Wilnisser vissertje". Maar ja..dat ligt niet bij de Westerschelde in de buurt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')