abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57147654

Een belangrijk topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB, akelige ziektes, de hoorcolleges en alle details over het nut van bestuursfuncties voor je cv. Uiteraard ben je het gaafst als je nu in Tilburg studeert, of al afgestudeerd bent, maar ook andere mensen zijn hier van harte welkom om mee te praten.

De juiste wettenbundel:

Regelmatige bezoekers van deze reeks:

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
Argento
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
Addict89
Smash-it
ScottTracy

Universiteit van Tilburg
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl

Werkzaam:
Sovereign
_-rally-_
Leonoor

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je in bezwaar. En beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel vast niet wat dat betekent.

Nota bene: Sluit je het topic, dan open je natuurlijk wel een nieuwe

Vorige deel: [SC] WO Rechten #25 - Diploma's bij een pakje boter

[ Bericht 1% gewijzigd door Morrigun99 op 04-03-2008 13:01:55 ]
pi_57147705
Laatste post:
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik zit inderdaad nu in de UvT bieb. Wordt een lange biebsessie vandaag. Niets mis mee.

Maarre qua Plaza Kluwer was ik al zo ver. Ik wist alleen niet dat RvdW, rechtspraak van de week was en dat je daar apart op kon zoeken....
pi_57147826
Mag ik er nu dan bij in de OP? (EUR)

Oh, en de juiste wettenbundel is natuurlijk die van Kluwer he .

NB. tvp
pi_57147832
edit: dubbel
pi_57147852
Vermande is mij anders per-fect bevallen...
pi_57148187
Ben bezig met paper voor Rechtssociologie zonder dat ik ook maar een idee heb van wat ze van me willen, wazig vak.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:25:51 #7
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57148288
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:51 schreef Morrigun99 het volgende:
Laatste post:
[..]
En volledigheidshalve dan maar even: de JAR is de Jurisprudentie Arbeidsrecht. En de Kluwer is inderdaad veel gaver, ik heb benieuwd of Yashaaaa nog reactie krijgt op ons mailtje inz. de roze ladies edition Kluwer .
Nulla verba sed acta
pi_57149192
* ScottTracy is juist bezig aan een paper Arbeidsrecht
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_57149617
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:57 ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:08:56 #10
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57150471
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
Tot nu toe nog steeds geen reactie meer gehad..
Dadelijk gebruiken ze ons idee wel en laten ze ons lekker stikken
Dan klagen we ze aan .
Nulla verba sed acta
pi_57151884
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:08 schreef Leonoor het volgende:
Dan klagen we ze aan .
Dat zal ze leren! Genoeg juridische expertise aanwezig hier, dus dat gaan we dik winnen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:47:58 #12
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57152539
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:15 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Dat zal ze leren! Genoeg juridische expertise aanwezig hier, dus dat gaan we dik winnen
Mja, ik heb de Kluwersite net even bestudeerd om te checken of ze niet perongeluk al ergens een plaatje hadden staan (nee ), maar die mensen zijn wetenschappelijk geloof ik niet zo onderlegd...

Op de Collegebundel site staat o.a. "Als je de Kluwer Collegebundel vóór 1 augustus a.s. besteld, krijg je verschillende extra’s" . AU! En als je daar de link naar reacties van "mede-studenten" aanklikt wordt het helemaal dramatisch. Nauwelijks een aanprijzing te noemen. Dat winnen we dus wel... Ze zitten overigens in arr. Amsterdam, dus wel even wachten tot het verplichte procuraat is afgeschaft, want in Amsterdam hebben we nog geen connecties toch?
Nulla verba sed acta
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:31:28 #13
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_57154286
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:47 schreef Leonoor het volgende:

[..]
Op de Collegebundel site staat o.a. "Als je de Kluwer Collegebundel vóór 1 augustus a.s. besteld
Als dat geen reden is om de Vermande te kiezen
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:42:45 #14
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57154546
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:31 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Als dat geen reden is om de Vermande te kiezen
Ik ga er van uit dat Kluwer al haar geld investeert in de kwaliteit van de collegebundel en derhalve heeft moeten bezuinigen op webredacteurs . Als dat geen reden is om voor Kluwer te kiezen .
Nulla verba sed acta
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:33:40 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57157407
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:42 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat Kluwer al haar geld investeert in de kwaliteit van de collegebundel en derhalve heeft moeten bezuinigen op webredacteurs . Als dat geen reden is om voor Kluwer te kiezen .
Dat werd tijd ja, met hun uitvallende blaadjes. "Met Kluwer is het altijd herfst" lijkt me dan ook een passende slogan voor hun reclamecampagne voor komend najaar. Misschien willen ze dat idee er wel meteen bij kopen, bij de roze kaft.
pi_57158074
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat werd tijd ja, met hun uitvallende blaadjes. "Met Kluwer is het altijd herfst" lijkt me dan ook een passende slogan voor hun reclamecampagne voor komend najaar. Misschien willen ze dat idee er wel meteen bij kopen, bij de roze kaft.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:10:35 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57158331
Oja, hebben jullie het geweldige topic Advocaat Ome Willem bedreigt mij.... al gezien? Werkelijk briljant, vooral als de TS zelf wel eens eventjes gaat onderhandelen met Ome Willem en onderstaande topbrief verstuurt:
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:28 schreef Razor21 het volgende:
Vandaag mijn verweer op de bus gedaan aangetekend en per mail naar zijn advocaat.
Heb even wat nagevraagd via mijn brief ben ik nu in onderhandeling gegaan met Ome Willem.

Zolang ik in onderhandeling ben mogen zij niet zomaar naar de rechter stappen.

Ik wacht de tegen reactie af, mocht het toch niets worden dan kijk ik wel of het allemaal de moeite is om het voor te laten komen.

Hier mijn brief (met dank aan Vogeltjesdans)

xxxxxxxxxxxxxxx

03-03-2008, Amsterdam

Onderwerp: domeinnaam www.defilmvanomewilders.nl

Weledelegestrenge mr. xxxxxx,

Langs de weg van het internet werd ik benaderd door uw advocatenbureau, gevestigd te Amsterdam, terzake de volgende kwestie.

Dhr. XXXXXX heeft in februari 2008 via zijn provider Lycos een domeinnaam geregistreerd, t.w. defilmvanomewilders.nl, verder te noemen het object. Door deze registratie is Dhr. XXXXXX houder geworden van het object.

Op 27 februari ontving Dhr. XXXXXX van u een digitaal schrijven, betreffende een stuk dat door u naar de registratie houder was gezonden. Betreffend schrijven betrof een verzoek tot het "vrijwillig" afstaan van bedoeld object door Dhr. XXXXXX, dit ter overname door uw cliënt Dhr. Rutten.

Nu u noch Dhr. Rutten op geen enkele wijze heeft aangegeven een zwaarwegend belang te hebben bij de overname van bedoeld object, noch enige noodzaak tot overname van het object heeft geduid, kan Dhr. XXXXXX zich niet verenigen met het zondermeer vrijwillig afstaan van het object.

Dhr. XXXXXX heeft betreffend object immers ter houder genomen met het doel om er een aantal videoclips op te hosten. Naar oordeel van een gerenommeerd doch hier niet nader te duiden reclamebureau zal dit voor cliënt op termijn een belangrijk financieel voordeel opleveren, voortkomende uit directe reclameopbrengsten.

Namens deze weg wil Dhr. XXXXXX ook benadrukken dat Willem en Wilders totaal niet op elkaar lijken.
Met andere woorden het lijkt Dhr. XXXXXX erg sterk dat er bezoekers voor Ome Willem per ongeluk op zijn website zullen terecht komen.

Dhr. XXXXXX is echter vanuit coulance bereid zijn eigendom aan Dhr. Rutten te verkopen. De voornoemde factoren en het doel waarvoor Dhr. XXXXXX het object tot houder heeft genomen meewegende, is Dhr. XXXXXX van mening dat voor de overname geen bedrag alleen gepast is, dat maar ook tevens slechts - deels en voorlopig - de te derven opbrengsten dekt.

U zult begrijpen dat de brief van Dhr. Rutten , in geen geval de kosten van reeds gemaakte onkosten voor juridisch advies, administratie, registratie en toekomstige inkomstenderving dekt.

In voornoemd schrijven d.d. 27 februari biedt uw cliënt echter geen bedrag aan hetgeen naar mening van Dhr. XXXXXX voldoende ruimte open laat voor onderhandeling aan de zijde van Dhr. Rutten.
Ik merk op dat deze overwegingen en het "aanbod" van uw cliënt voor zover nodig in voorkomend geval meegenomen zullen worden in een procedure bij het gerecht. Dhr. XXXXXX benadrukt vooralsnog dat deze weg niet zijn voorkeur geniet.

Dhr. XXXXXX gaat er echter vanuit dat Dhr. Rutten het niet zover zal laten komen, en dat zij van oordeel is dat "vrijwillige afstaan van het object " alleszins onaanvaardbaar is.

Hierbij mede gelet op het verschil in financiële positie tussen Dhr. Rutten en Dhr. XXXXXX hetgeen het overnamebedrag alleszins rechtvaardigt.

In afwachting van uw reactie heb ik uit coulance alle content van de site afgehaald dat maar ook met Dhr. Wilders te maken heeft.

Inmiddels wacht ik uw berichten af.

Met vriendelijke groet,

Sander XXXXXX
pi_57159161
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:10 schreef Pool het volgende:
Oja, hebben jullie het geweldige topic Advocaat Ome Willem bedreigt mij.... al gezien? Werkelijk briljant, vooral als de TS zelf wel eens eventjes gaat onderhandelen met Ome Willem en onderstaande topbrief verstuurt:
[..]
oh mijn god hahaha
pi_57159370
Bij welk kantoor is de mr V. Shamdas van deze brief in dienst?
pi_57159760
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:42 schreef The_Duce het volgende:
Bij welk kantoor is de mr V. Shamdas van deze brief in dienst?
Kantoor Paardekooper denk ik
pi_57160168
tvp-tje Die brief is trouwens geniaal ja
pi_57166238

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:57 ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 08:08:00 #23
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_57166390
Ik blijf graag meekijken in dit draadje... (Ome Wilders.... )
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_57169157
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Wil je zulke opmerkingen niet plaatsen? Ik zit in de bieb en daar moet het stil zijn...gniffel...

Vanochtend een leuk gesprek met een oudere kerel tijdens de zwemtraining: hij vond het absurd dat kinderen gebonden waren aan sms diensten, wanneer zij daar een keer naar toe gesmst hadden (Jamba bv.). Ik wees hem er op dat er misschien best wel eens een rechtsgeldige overeenkomst gesloten zou kunnen zijn, maar dat ik dat niet zeker wist.
Hij zo: "wat doe jij voor werk dat je dat zo durft te beweren?"
Ik: "ik studeer Nederlands Recht"
Hij: "Oh dus jij wil advocaat worden?"
Ik: "ja"
Hij: "Alle advocaten zijn zo corrupt als de neten"

*zucht*

Ik ging logischerwijs die discussie niet met de beste mijnheer aan, daar hij zich zichtbaar opwond en zelf duidelijk weinig opleiding genoten had....
pi_57179814
ook weer eens hoi
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_57188829
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:05 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]
Ik ging logischerwijs die discussie niet met de beste mijnheer aan, daar hij zich zichtbaar opwond en zelf duidelijk weinig opleiding genoten had....
Dat is inderdaad vervelend, mensen die zelf nadenken zijn vaak genegen om je gelijk te geven, jij bent immers min of meer expert op dat gebied. Mensen die napraten zijn vervelend, aangezien die hardnekkig vasthouden aan hun eigen standpunt, uiteraard omdat de overbuurman dat gisteren vertelde...

Zoiets kon bij mij altijd grote irritatie opwekken, maar de laatste tijd heb ik het van me afgezet en ga ik niet meer in discussie met die mensen...
pi_57189058
Net Moszkowicz gehoord bij Pauw & Witteman, maar hij denkt toch zeker niet serieus dat de moeder van Natalee shockschade kan eisen van Joran van der Sloot? Dat gaat sowieso niet lukken, als je haar shock vergelijkt met die van de moeder uit het Taxibus arrest...
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:16:59 #28
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57190968
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 07:36 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Oke oke die zit
Ik moest er stiekem ook nog om lachen maar niet aan Leonoor vertellen hoor
Ik moest ook lachen hoor, stiekem, hardop op mijn kamer. Niet verder vertellen . Mijn Kluwer valt overigens niet uit, wellicht is er sprake van klassejustitie en hebben ze een restpartijtje gedumpt in Tilburg.
Nulla verba sed acta
pi_57191207
Morrigun, wie zijn de spammers op de campus uit de TT? Ik word de afgelopen week al wel doodgegooid met flyers van de EBT, bedoel je die toevallig?
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:16 schreef Leonoor het volgende:

Ik moest ook lachen hoor, stiekem, hardop op mijn kamer. Niet verder vertellen . Mijn Kluwer valt overigens niet uit, wellicht is er sprake van klassejustitie en hebben ze een restpartijtje gedumpt in Tilburg.
Nee hoor, want mijn Kluwer verkeert nog in perfecte staat. En ja, hij is al wel uit het plastic en wordt dit collegejaar veelvuldig gebruikt
pi_57191717

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 00:14:58 ]
pi_57192061
Sinds ik in Cambridge ben geweest vind ik de spammer in Nederland wel meevallen. Bij elke stap die je daar zette werd je aangesproken door een student die vroeg of je over de rivier Cam wilde gaan punteren.

Vriendinnetje van mij heeft een keer ja gezegd, omdat de student in kwestie een lekker kontje had, maar toen kwam ze in een boot bij zijn (totaal niet aantrekkelijke) collega terecht
pi_57192124
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:31 schreef bladibladibla het volgende:
Morrigun, wie zijn de spammers op de campus uit de TT? Ik word de afgelopen week al wel doodgegooid met flyers van de EBT, bedoel je die toevallig?
Naar aanleiding van deze post in het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:08 schreef GlowMouse het volgende:
je zit toch niet in de UvT bibliotheek nu he deze link volgen, juridische bibliotheek, RvdW, etc
*nu van de bibliotheek naar gebouw K loopt, staan vast weer spammers bij de trap
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:51 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vervelend, mensen die zelf nadenken zijn vaak genegen om je gelijk te geven, jij bent immers min of meer expert op dat gebied. Mensen die napraten zijn vervelend, aangezien die hardnekkig vasthouden aan hun eigen standpunt, uiteraard omdat de overbuurman dat gisteren vertelde...

Zoiets kon bij mij altijd grote irritatie opwekken, maar de laatste tijd heb ik het van me afgezet en ga ik niet meer in discussie met die mensen...
Irritant inderdaad. Feestjes zijn daar ook altijd een goed voorbeeld van. Dan begint er weer één of andere aangeschoten idioot ons rechtssysteem, het OM, advocaten en/of de politie met de grond gelijk te maken. Met van die Telegraaf argumenten.
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 01:12 schreef ScottTracy het volgende:
Net Moszkowicz gehoord bij Pauw & Witteman, maar hij denkt toch zeker niet serieus dat de moeder van Natalee shockschade kan eisen van Joran van der Sloot? Dat gaat sowieso niet lukken, als je haar shock vergelijkt met die van de moeder uit het Taxibus arrest...
Ik mag toch hopen dat ze het op één of andere manier via het Amerikaanse recht gaat spelen en niet via ons stelsel. Dat lijkt me sowieso onlogisch, maar ook nog eens met een geringe kans van slagen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:32:39 #33
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57192215
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:27 schreef Morrigun99 het volgende:

Ik mag toch hopen dat ze het op één of andere manier via het Amerikaanse recht gaat spelen en niet via ons stelsel. Dat lijkt me sowieso onlogisch, maar ook nog eens met een geringe kans van slagen.
Ok, ik ga nu iets zeggen over een onderwerp waar ik niet zoveel verstand van heb, dus sla me niet, maar de onrechtmatige daad van Joran is gepleegd in Aruba, is dan niet Arubaans (lees: Nederlands) recht van toepassing, nu de schade in principe ook op Aruba is ingetreden. Mw. Holloway heeft daar toch eerst nog eeuwen rondgehangen voordat ze terugging naar de VS? Dus de kans dat ofwel het schadetoebrengende feit ofwel het intreden van de schade in de VS plaatsvond is vrij nihil, dus de kans op Amerikaans recht ook?
Nulla verba sed acta
pi_57192258
quote:

[..]

Naar aanleiding van deze post in het vorige topic:
[..]

[..]

Irritant inderdaad. Feestjes zijn daar ook altijd een goed voorbeeld van. Dan begint er weer één of andere aangeschoten idioot ons rechtssysteem, het OM, advocaten en/of de politie met de grond gelijk te maken. Met van die Telegraaf argumenten.
[..]

Als ik M. zo hoorde, gaat hij het wel spelen via het Nl recht .
pi_57192661
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:32 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ok, ik ga nu iets zeggen over een onderwerp waar ik niet zoveel verstand van heb, dus sla me niet, maar de onrechtmatige daad van Joran is gepleegd in Aruba, is dan niet Arubaans (lees: Nederlands) recht van toepassing, nu de schade in principe ook op Aruba is ingetreden. Mw. Holloway heeft daar toch eerst nog eeuwen rondgehangen voordat ze terugging naar de VS? Dus de kans dat ofwel het schadetoebrengende feit ofwel het intreden van de schade in de VS plaatsvond is vrij nihil, dus de kans op Amerikaans recht ook?
Lijkt me een logisch punt. Ik heb er ook echt geen verstand van. Het lijkt me alleen dat zo'n vordering via het Nederlandse recht weinig kans van slagen heeft. Dat was ook meer mijn punt eigenlijk.
  donderdag 6 maart 2008 @ 11:29:25 #36
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57193472
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als ik M. zo hoorde, gaat hij het wel spelen via het Nl recht .
jij hier?
Maar ik was ook niet van mening dat het een haalbare vordering was verder hoor Morrigun, ik ging alleen even redeneren...
Nulla verba sed acta
  donderdag 6 maart 2008 @ 11:34:23 #37
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57193569
quote:

[..]

Ja, je hebt volgens mij gelijk. En daarnaast zijn die Amerikaanse vonnissen volgens mij niet zonder meer uitvoerbaar in Nederland, dus dan kan Joran door weg te blijven uit de Amerikaanse gebieden alsnog de dans ontspringen. Waarschijnlijk wordt het de Nederlandse rechter, die Arubaans recht gaat toepassen.

In de Nederlandse procedure zie ik trouwens niet zoveel in shockschade door het verzwijgen van feiten. Volgens mij kan Beth het beter gooien op het feit dat Joran zich onrechtmatig heeft gedragen jegens Nathalee Holloway door haar niet de hulp te verlenen die ze nodig had. Ik vind het vrij maatschappelijk onzorgvuldig om niet de ambulance te bellen als iemand tegen een boom ligt te trillen.

Beth kan dan de bekentenis als motivering opvoeren voor haar stelling, die dan volgens mij wel voldoende onderbouwd is. Joran moet dan gemotiveerd betwisten, anders wordt de claim waarschijnlijk toegewezen. Bij dat betwisten zal hij dan in elk geval zijn mond open moeten doen en dan komt er misschien nog meer informatie of nieuwe verklaringen naar boven. Alleen dat laatste is al een goede reden om Joran aan te klagen, want zo breng je Joran weer gedwongen aan zet.
pi_57193778
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:29 schreef Leonoor het volgende:

[..]

jij hier?
Maar ik was ook niet van mening dat het een haalbare vordering was verder hoor Morrigun, ik ging alleen even redeneren...
het lijkt er op
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:53:06 #39
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57196307
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

het lijkt er op
Hij lijkt zo gezellig!
Nulla verba sed acta
pi_57198181
quote:
Dus de kans dat ofwel het schadetoebrengende feit ofwel het intreden van de schade in de VS plaatsvond is vrij nihil, dus de kans op Amerikaans recht ook?
Leonoor, wat een mooie zin
pi_57198262
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:53 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hij lijkt zo gezellig!
Diepzinnig.
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:48:17 #42
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57198808
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:23 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Leonoor, wat een mooie zin
Ik kreeg gisteren bij schriftelijke vaardigheden te horen dat we als juristen eens af zouden moeten stappen van het typische juridische taalgebruik en ons meer in alledaags Nederlands moeten uitdrukken. Ik heb e.e.a. voor kennisgeving aangenomen en zal er niets mee doen. Maar ik ben vereerd .
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Diepzinnig.
Mja, je begrijpt best wat ik bedoel . Ik produceer slechts 1 leesbare zin per dag, daarna moet je het met "als je begrijpt wat ik bedoel"-achtige constructies stellen. Ik probeer nog eens lief tegen je te doen .
Nulla verba sed acta
pi_57199899
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:05 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Hij zo: "wat doe jij voor werk dat je dat zo durft te beweren?"
Ik: "ik studeer Nederlands Recht"
Hij: "Oh dus jij wil advocaat worden?"
Ik: "ja"
Hij: "Alle advocaten zijn zo corrupt als de neten"
Ook leuk dat een rechtenstudie vaak onlosmakelijk verbonden lijkt met de ambitie advocaat te worden .
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 01:12 schreef ScottTracy het volgende:
Ik denk idd niet dat een Nederlandse rechter snel zal aannemen dat die moeder in haar persoon is aangetast enkel door het feit dat haar dochter spoorloos verdwenen is. De confrontatie met de (zeer waarschijnlijke) dood van een kind was in het Taxibus-arrest toch nét even anders.

Zo, nu weer verder met het doorspitten van Arbeidsrechtelijke Themata, hij moet en zal uit voor het weekend .
  vrijdag 7 maart 2008 @ 01:50:53 #44
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_57213155
quote:
Klassieker: "Levenslang? Die staat binnen 15 jaar weer op straat!"

Tijdje geleden in de trein ook zo'n zot. Een jongedame begon opgewekt over koetjes en kalfjes te praten tegen een medestudent van mij. Ik weet niet meer hoe het zo plots kwam, maar ze begon zich op te winden over de te lage straffen voor veroordeelden in het algemeen en verkrachters in het bijzonder, waarop ik zei: "Misschien zijn minimumstraffen een optie? "EN DE LONEN MOETEN OMHOOG" schreeuwde ze toen.

Ohja, TVP
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:56:43 #45
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57215187
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:50 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Klassieker: "Levenslang? Die staat binnen 15 jaar weer op straat!"

Tijdje geleden in de trein ook zo'n zot. Een jongedame begon opgewekt over koetjes en kalfjes te praten tegen een medestudent van mij. Ik weet niet meer hoe het zo plots kwam, maar ze begon zich op te winden over de te lage straffen voor veroordeelden in het algemeen en verkrachters in het bijzonder, waarop ik zei: "Misschien zijn minimumstraffen een optie? "EN DE LONEN MOETEN OMHOOG" schreeuwde ze toen.

Ohja, TVP
Ik zat 1,5 jaar geleden in de trein van Delft terug naar Utrecht, heel zielig te zijn want net gedumpt, toen een man en een vrouw op het bankje achter mij gingen zitten en het volgende gesprek hadden:

Man: Goh, weet Petertje al wat hij gaat studeren?
Vrouw: Nou hij twijfelt nog een beetje tussen economie en informatica.
Man: Zo zeg, pittige studies hoor, ik dacht dat hij altijd maar met de hakken over de sloot over ging?
Vrouw: Ja nou inderdaad, daarom heb ik hem ook aangeraden om maar rechten te gaan doen. Dat kan iedereen, dat is echt zo'n makkelijke studie.
Man: Ja dat hoor ik ook overal, dat je voor rechten echt niets hoeft te kunnen. Verstandige keus zeg!

Toen ben ik maar de coupe uitgelopen (ok, gestormd, ik was tenslotte zielig en gedumpt). Ik haat kortzichtige mensen .
Nulla verba sed acta
pi_57217039
Een troost is dan dat Petertje een van die studenten is die na drie weken alweer afhaakt en daardoor waarschijnlijk een heel jaar verkloot omdat hij ook niet weet wat hij anders wil gaan doen
pi_57217797
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 10:47 schreef bladibladibla het volgende:
Een troost is dan dat Petertje een van die studenten is die na drie weken alweer afhaakt en daardoor waarschijnlijk een heel jaar verkloot omdat hij ook niet weet wat hij anders wil gaan doen
Ik heb mijn eerste jaar ook verkloot en daar baal ik nog steeds regelmatig van. Ik ben echter doorgegaan, omdat ik juist heel bewust de Rechten studie koos. En ik heb er nu ook écht geen spijt van gehad. Ieder jaar lijkt leuker te worden.

Maar makkelijk heb ik het écht nooit gevonden; sterker nog, ik heb nog regelmatig moeite met vakken.
pi_57217901
Tussen jou en Peter is er dus wel duidelijk verschil: jij hebt bewust voor Rechten gekozen, terwijl Peter het deed omdat het hem zo makkelijk leek. Als je de motivatie hebt, dan maakt het niet uit als iets moeilijk is.

Ik vind mijn studie ook echt heel pittig af en toe: sommige vakken zijn zo interessant, maar tegelijkertijd zo ingewikkeld dat ik regelmatig de neiging krijg om die boeken het raam uit te gooien. Dat waait dan gelukkig wel weer over. Maar ik denk dat iedereen wel eens van die momenten heeft waarop je denk "Goh, was een carriere als putjesschepper niet veel makkelijker geweest?"
pi_57219634
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:29 schreef bladibladibla het volgende:
"Goh, was een carriere als putjesschepper niet veel makkelijker geweest?"
Zo'n American Beauty moment: "doe mij een baan met zo min mogelijk verantwoordelijkheden".
Die gedachte heeft inderdaad al wel eens de revue gepasseerd. Maar dan denk ik ook altijd terug aan die vakantiebaantjes die na twee weken al begonnen te vervelen...
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:42:25 #50
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_57220618
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:50 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Zo'n American Beauty moment: "doe mij een baan met zo min mogelijk verantwoordelijkheden".
Die gedachte heeft inderdaad al wel eens de revue gepasseerd. Maar dan denk ik ook altijd terug aan die vakantiebaantjes die na twee weken al begonnen te vervelen...
Op van die vervelende kutdagen dat niets lijkt te lukken denk ik af en toe ook stiekem "was ik maar secretaresse geworden". Maar ik kom er altijd heel snel weer van terug .
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')