abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57080751
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je mijn vrijheden wilt opofferen voor een 3e auto of een strandvakantie vind ik je maar een egoistische etterlijer.
verlies van een 3de auto of strandvakantie gelijkstellen aan de mogelijkheid dat je je leven verliest .. tja
pleased to meet you
pi_57080790
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:04 schreef moussie het volgende:

[..]

verlies van een 3de auto of strandvakantie gelijkstellen aan de mogelijkheid dat je je leven verliest .. tja
Je blijft dus impliceren dat we ons maar moeten schikken naar geweld wat voorkomt uit het uiten van een mening door een Nederlander?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:08:42 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57080807
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:04 schreef moussie het volgende:

[..]

De vrijheden die ik nu heb zijn de beste garantie die ik heb om in leven te blijven. Ze inleveren om "van het geschreeuw" af te zijn is kortzichtig en zal je op den duur veel meer kosten dan je je voor kan stellen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57080822
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Menig maal heeft hij benadrukt, dat dit wel zo is.
Geert Wilders kan wel meer benadrukken, maar zodra hij moslims verbiedt gebedshuizen op te richten, zodra hij het heilige boek van moslims gaat verbieden, zodra hij moslims in wezen verraderlijk en onbetrouwbaar noemt, zodra hij moslims een demografisch probleem noemt dat opgelost dient te worden, zodra hij moslimfamilies wil deporteren, zodra hij een immigratiestop wil voor moslims, dan richt hij zich tegen moslims en niet de Koran.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal naïef dat niet te zien.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:09:43 #207
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57080831
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onze vrijheden vallen als we toegeven aan (buitenlandse) terroristen. Vandaag brullen ze over Wilders, morgen hebben ze problemen met jouw mening.
Precies. Ik betreur het zeer dat de EU niet als één blok reageert en deze schermutselingen voor eens en voor altijd uitroeit door te zeggen: oprotten. Die verdeeldheid kost ons teveel moeite en energie (en gemiste kansen).
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:13:39 #208
pi_57080900
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:09 schreef Steeven het volgende:

[..]

Precies. Ik betreur het zeer dat de EU niet als één blok reageert en deze schermutselingen voor eens en voor altijd uitroeit door te zeggen: oprotten. Die verdeeldheid kost ons teveel moeite en energie (en gemiste kansen).
Wie moeten er oprotten? Buitenlandse extremisten? Dat Iraanse parlementslid?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57080966
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:39 schreef Jalu het volgende:

Tja, hoe treurig ook, je kunt Wilders niet echt betichten van het verspreiden van aperte onwaarheden; integendeel zelfs.
Hitler verkondigde anders ook een boodschap met een kern van waarheid er in, of je moet werkelijk denken dat de Duitse bevolking zonder reden achter hem aan ging lopen. De crisisjaren waarin een gedeelte van de joodse bevolking het gewoon nog goed had, de insinuatie van Hitler dat de joden het Duitse volk ten gronde zouden richten... Appeleren aan de grootsheid van Duitsland, ongewenste vreemde smetten ..

Het hele punt is dat de extremen worden neergezet alszijnde mainstream, en het volk daarvan proberen te overtuigen. Je kent hopelijk toch wel de aanleiding voor de Kristallnacht ? Trek dat eens naar vandaag door, wat als een moslim een prominente PVV'er zou vermoorden, en er zouden daarna moskees en islamitische slagerijen vernield worden, op hoeveel begrip zou dat kunnen rekenen onder onze bevolking ?

Wilders en voornamelijk zijn aanhangers zijn op zoek naar een aanleiding om het "moslimsprobleem" definitief op te kunnen lossen. Ze hopen dat er onrust gaat ontstaan om daarna iig te kunnen zeggen "zie je wel !" en misschien wel erger ... Voor hen is het dan geen enkel probleem om een moskee in de as te leggen of willekeurig welke moslim inelkaar te schoppen, want zij zijn immers niet begonnen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:18:41 #210
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57080976
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geert Wilders kan wel meer benadrukken, maar zodra hij moslims verbiedt gebedshuizen op te richten, zodra hij het heilige boek van moslims gaat verbieden, zodra hij moslims in wezen verraderlijk en onbetrouwbaar noemt, zodra hij moslims een demografisch probleem noemt dat opgelost dient te worden, zodra hij moslimfamilies wil deporteren, zodra hij een immigratiestop wil voor moslims, dan richt hij zich tegen moslims en niet de Koran.

Nee, hij wil de islam geen invloed meer laten uitoefenen op democratische vrijheden en waarden, maar dat ligt uiteraard besloten in het geloof van moslims.
Ik ben niet ervan overtuigd, dat Wilders moslims haat en op grond daarvan zijn uitingen doet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57080991
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onze vrijheden vallen als we toegeven aan (buitenlandse) terroristen. Vandaag brullen ze over Wilders, morgen hebben ze problemen met jouw mening.
Het boeit hen geen ene reet wat voor vrijheden wij hier kennen, ze willen gewoon niet dat je hen schoffeert. Hoe moeilijk is het ?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 maart 2008 @ 14:20:34 #212
163650 Greys
pi_57081005
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:17 schreef gelly het volgende:
Wilders en voornamelijk zijn aanhangers zijn op zoek naar een aanleiding om het "moslimsprobleem" definitief op te kunnen lossen. Ze hopen dat er onrust gaat ontstaan om daarna iig te kunnen zeggen "zie je wel !" en misschien wel erger ... Voor hen is het dan geen enkel probleem om een moskee in de as te leggen of willekeurig welke moslim inelkaar te schoppen, want zij zijn immers niet begonnen.
Je insinueert smerige dingen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57081028
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:18 schreef damian5700 het volgende:
Ik ben niet ervan overtuigd, dat Wilders moslims haat en op grond daarvan zijn uitingen doet.
Misschien niet, ik weet natuurlijk ook niet absoluut zeker wat er in dat hoofd van die man omgaat, maar om te zeggen dat Geert Wilders niets tegen moslims heeft, maar alleen tegen de Koran (of de Islam), wel, dat is ten eerst nogal naïef, naar mijn mening, en ten tweede wordt het tegengesproken door Geert Wilders' anti-islamitische haatretoriek en -standpunten.
pi_57081041
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Het boeit hen geen ene reet wat voor vrijheden wij hier kennen, ze willen gewoon niet dat je hen schoffeert. Hoe moeilijk is het ?
Wij hebben de vrijheid hen te schofferen als we die behoefte hebben. Hoe moeilijk is het?
pi_57081042
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens.

Maar die Hitlervergelijkingen kennen we nu wel een beetje.... Wilders wil geen ras uitroeien. Dus die vergelijkingen gaan veel en veel te ver.
OH tuurlijk, dan doen we maar weer net alsof het nooit weer kan gebeuren en sussen we ons zelf in slaap.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:22:50 #216
117098 Hathor
Effe niet
pi_57081046
quote:

[..]

Terroristen NIET schofferen is inderdaad nogal moeilijk ja, tenzij je begrip hebt voor hun visie natuurlijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:24:20 #217
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57081073
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:22 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wij hebben de vrijheid hen te schofferen als we die behoefte hebben. Hoe moeilijk is het?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:25:32 #218
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081098
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien niet, ik weet natuurlijk ook niet absoluut zeker wat er in dat hoofd van die man omgaat, maar om te zeggen dat Geert Wilders niets tegen moslims heeft, maar alleen tegen de Koran (of de Islam), wel, dat is ten eerst nogal naïef, naar mijn mening, en ten tweede wordt het tegengesproken door Geert Wilders' anti-islamitische haatretoriek en -standpunten.
De zinsnede van Wilders, dat moslims verraderlijk en onbetrouwbaar zijn, waar is dat precies gezegd?
pi_57081128
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:14 schreef Jalu het volgende:

[..]

Met het deporteren van bewezen (!)moslim-extremisten naar een willekeurig moslim land heb ik geen enkele moeite. Als je je niet wilt schikken naar westerse normen en waarden heb je in westerse landen niets te zoeken; er zijn landen waar je je ideologie zonder problemen kunt aanhangen.
Maar dat is pas het begin. Straks geldt het voor alle moslims die een misstap begaan. Daarna voor de families van moslims die een misstap begaan en uiteindelijk gewoon voor alle moslims. Zo gaat het met hellende schalen.

Dat zelfde argument wordt immers ook gebruikt om aan te tonen dat als je de film van Wilders verbiedt, je straks maar alles moet verbieden dat enigszins beledigend is.

Wilders wil uiteindelijk alle moslims Nederland uit. Dat is zijn einddoel. Deze film is het begin: de tegenstellingen met een enorme internationale BOEM polariseren. Wij-zij sfeer vergroten en uiteindelijk Nederland moslimvrij te maken. Hitler wilde Duitsland joodvrij maken door ze te vergassen. Zover zie ik Wilders dan ook weer niet gaan. Hij deporteert ze slechts. Waar hij ze naar toe wilt gaan deporteren als de moslim in kwestie Nederlands is is mij echter nog een raadsel, maar dat zal de tijd wel uitwijzen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_57081132
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Je insinueert smerige dingen
Ach kom nou zeg. gelly zegt precies hoe het is. Wilders en zijn volgelingen willen gewoon van die moslims af - en wij laten het ondertussen maar weer gebeuren dat er een groep weg wordt gezet. Het is echt godsgeklaagd dat we dit alles laten gebeuren onder het mom van 'de vrijheid van meningsuiting' en onze medelanders zo laten bruskeren. We moeten ons de ogen uit de kop schamen dat het fascisme anno 2008 gewoon weer bestaat.
pi_57081141
quote:

[..]

pi_57081149
-edit- Kap daar nu eens mee

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 01-03-2008 15:20:27 ]
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:28:28 #223
pi_57081152
quote:

[..]

Maar MIJ boeit het wel. Dus ook al vind ik Wilders een drol en weet ik wel wat beters te doen dan op zijn film te wachten, ik zal zijn democratische rechten en vrijheden verdedigen alsof ze van mezelf zijn (wat in feite ook zo is)

Ik kan me beledigt voelen door jouw post en hem onder dreiging van geweld willen verbieden. Zal ik Danny boos aankijken? Vind je dat Danny dan jouw post moet verbieden?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 maart 2008 @ 14:28:34 #224
163650 Greys
pi_57081155
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

OH tuurlijk, dan doen we maar weer net alsof het nooit weer kan gebeuren en sussen we ons zelf in slaap.
Reageer nou eens gewoon. Wilder wil geen ras uitroeien. Punt. Uit. Niets tegenin te brengen.
Dat het nooit weer kan gebeuren hoor je mij nergens zeggen, dus leg me geen woorden in de mond, dat is kinderachtig. Ik vind het ook te gek voor woorden dat hij die film ondanks alle dreigingen wil uitbrengen, of was je dat soms vergeten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57081157
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De zinsnede van Wilders, dat moslims verraderlijk en onbetrouwbaar zijn, waar is dat precies gezegd?
Het is geen zinsnede van Wilders en het is niet precies zo gezegd, dat beweer ik ook niet, maar dat is wel wat Geert Wilders uiteindelijk zegt:
quote:
In landen waar de islam nog niet domineert, mogen moslims dat verbergen. Er is een speciale term voor, takiyya. Dat betekent dat je als moslim in een niet-moslimland je ware moslimgezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-moslims wel heimelijk wordt gevoerd. Neem als voorbeeld een moslim in Nederland die zwijgt over zijn ware gedachten over homo’s, namelijk dat ze volgens hem minder zijn dan varkens. Als de moslimcultuur dominant wordt in een land, kan hij volgens de leer van de takiyya wel zijn ware gezicht laten zien. Denk daarbij aan het spreekwoordelijke Marokkaanse jongentje van veertien dat wil voordringen in de rij in de winkel, wordt teruggewezen, en dan roept: “Wacht maar tot wij het voor het zeggen krijgen!” Zijn vader zal dat alleen nog maar gedacht hebben. Mijn bijbel over de islam is het boek The Force of Reason van Oriana Fallaci. Keer op keer herlees ik dat. Het is zo waar wat daarin staat!”
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11

Moslims zijn in wezen verraderlijk en onbetrouwbaar, dat is het enige wat je uit zijn verhaal kunt halen. Verschilt weinig met Der Ewige Jude, lijkt mij, trouwens, of in ieder geval weinig met een dergelijk sentiment wat je ook onder antisemieten vindt.
pi_57081162
quote:

[..]

Niet, maar accepteer de gevolgen dan ook en ga niet huilebalken als anderen niet volgens onze regeltjes reageren. En ga jezelf eens afvragen of dit statement maken de gevolgen waard is. Wat gaat het netto resultaat zijn, welke vrijheden lever je in door het niet te tonen ? Je vergeet kennelijk even dat het grootste deel van Nederland niet op deze film zit te wachten en dat je best wel rekening mag houden met wat je een ander aan gaat doen.

Je kan het wel over de normen en waarden van een andere cultuur hebben, maar als je zelf blijk geeft de meest bassale omgangsvormen niet te kennen, hoe serieus ben je dan te nemen ? Het zijn dan ook niet de meest succesvolle en beschaafde mensen die om deze film staan te springen.
pi_57081170
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:27 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Maar dat is pas het begin. Straks geldt het voor alle moslims die een misstap begaan. Daarna voor de families van moslims die een misstap begaan en uiteindelijk gewoon voor alle moslims. Zo gaat het met hellende schalen.

Dat zelfde argument wordt immers ook gebruikt om aan te tonen dat als je de film van Wilders verbiedt, je straks maar alles moet verbieden dat enigszins beledigend is.

Wilders wil uiteindelijk alle moslims Nederland uit. Dat is zijn einddoel. Deze film is het begin: de tegenstellingen met een enorme internationale BOEM polariseren. Wij-zij sfeer vergroten en uiteindelijk Nederland moslimvrij te maken. Hitler wilde Duitsland joodvrij maken door ze te vergassen. Zover zie ik Wilders dan ook weer niet gaan. Hij deporteert ze slechts. Waar hij ze naar toe wilt gaan deporteren als de moslim in kwestie Nederlands is is mij echter nog een raadsel, maar dat zal de tijd wel uitwijzen.
Zo is het. En wij stonden er bij en keken ernaar. Net als in de jaren 30.

De damians en jalu's hebben heel wat uit te leggen later.
pi_57081184
quote:

[..]

Ik geloof daar niet in. Los daarvan zal hij daar nooit of te nimmer draagvlak voor weten te creëren.
quote:
Nee; het argument wordt gegeven dat als je nu toegeeft aan moslim-extremisten dat ze steeds verder zullen gaan in het dreigen met geweld om hun zin te krijgen.
quote:
Echt, je geeft Wilders veel te veel credit...
pi_57081191
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Reageer nou eens gewoon. Wilder wil geen ras uitroeien. Punt. Uit. Niets tegenin te brengen.
Dat het nooit weer kan gebeuren hoor je mij nergens zeggen, dus leg me geen woorden in de mond, dat is kinderachtig. Ik vind het ook te gek voor woorden dat hij die film ondanks alle dreigingen wil uitbrengen, of was je dat soms vergeten?
Hij wil de moslims weghebben, wat is het verschil. Hoe weet jij zo zeker dat hij ze niet uit wil roeien? Dat dachten ze in de jaren 30 ook echt niet hoor. We mogen het niet toestaan dat er ook maar een begin van zoiets weer aan de hand is, en dat is er nu wel degelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 14:30:42 #230
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57081197
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat heeft het dus wel.
Nope - het heeft te maken met het continue provoceren van groepen te maken onder het mom van "vrijheid van meningsuiting". En of dat nou voetbalfans, dikke mensen of gelovigen zijn: op een gegeven moment zal iemand anders terug reageren dan met woorden. Ik zou zeggen probeer het maar eens uit..
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_57081200
quote:

[..]

Dat is niet het begin, dat is precies wat Geert Wilders wil: "Zeker, we hebben een groot demografisch probleem. Dat komt door de immigratie, en ook omdat moslims zich sneller voortplanten. Maar ik zeg dan: Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."
pi_57081215
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Terroristen NIET schofferen is inderdaad nogal moeilijk ja, tenzij je begrip hebt voor hun visie natuurlijk.
Je schoffeert niet enkel terroristen maar de gehele moslimwereld. Hoe kun je in vredesnaam begrip krijgen voor je strijd tegen het moslimextremisme als je degenen die je daar het hardst voor nodig hebt tot het diepst in hun ziel gaat krenken ?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 maart 2008 @ 14:32:56 #233
163650 Greys
pi_57081239
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom nou zeg. gelly zegt precies hoe het is. Wilders en zijn volgelingen willen gewoon van die moslims af - en wij laten het ondertussen maar weer gebeuren dat er een groep weg wordt gezet. Het is echt godsgeklaagd dat we dit alles laten gebeuren onder het mom van 'de vrijheid van meningsuiting' en onze medelanders zo laten bruskeren. We moeten ons de ogen uit de kop schamen dat het fascisme anno 2008 gewoon weer bestaat.
Gister kon ik me nog helemaal in je posts vinden maar je bent echt enorm de dramaqueen aan het uithangen nu 'Men' is tegen de extremen, helemaal niet tegen de hele groep. Ik vind het nobel van je dat je zo enorm op de barricaden gaat, maar je kunt het ook te ver doorvoeren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57081258
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo medelanders bruskeren? Waar heb je het in Godsnaam (excusez-le-mot) over? Wilders is van plan aan te tonen dat de Koran een goede voedingsbodem biedt voor fascisme, en dan moeten wij ons gaan schamen voor de opkomst van fascisme? Enkel omdat wij onze fundamentele vrijheden hoog waarderen? Vrijheden die momenteel aantoonbaar onder druk staan door de opkomst van de extremistische islam?
pi_57081279
quote:
En de film polariseert. Bij polarisatie spint Wilders garen. Hoe meer onrust en wij-zij, des te meer stemmen krijgt hij. En zoals het een goede democratie betaamt kan hij uiteindelijk de meerderheid verkrijgen om zijn plannen te verwezenlijken. Ik zie het hem niet lukken, maar het is wel zijn einddoel.
pi_57081281
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:17 schreef gelly het volgende:
Klopt: " Maar ik wil er wel iets aan toevoegen. Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is.''
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:36:04 #237
pi_57081301
quote:

[..]

Zolang er vrijheid van meningsuiting is kan je daar iets tegen doen. Mensen die bang zijn voor vervolging en deportatie zouden Wilder's recht op het maken van een film juist moeten verdedigen.
quote:
Er is verschil. Je mening geven is wat anders dan iets doen (zoals vervolgen en uitzetten). Daarnaast is het vergroten van je vrijheid een heel ander verhaal dan het verkleinen van vrijheid. Meer vrijheid is (ondanks de nadelen) in het voordeel van iedereen, tegenstanders van Wilders kunnen ook hun mening geven. Het afpakken van vrijheden is ten nadele van iedereen (moslims mogen ook niets meer zeggen, ook niet als ze vervolgt worden en hun vrijheid van godsdienst afgepakt)
quote:
Als je Wilders monddood maakt weet je ook niet waar hij voor staat. Misschien is hij dan wel gevaarlijker.
pi_57081324
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Je schoffeert niet enkel terroristen maar de gehele moslimwereld. Hoe kun je in vredesnaam begrip krijgen voor je strijd tegen het moslimextremisme als je degenen die je daar het hardst voor nodig hebt tot het diepst in hun ziel gaat krenken ?
De enige manier om het moslimextremisme te overwinnen is door de Islam een verlichting te laten doormaken. Die verlichting kan alleen maar komen van de westerse moslims. En die worden dat onmogelijk gemaakt door mensen als Wilders. En dat is een slechte ontwikkeling.
pi_57081329
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Och, wat ben je ook een dramaqueen hè...

Ik heb uit te leggen dat ik bereid ben offers te brengen voor de fundamentele, westerse democratische vrijheden. Als moslims in ons land willen wonen, hebben ze zich aan te passen aan onze wetten. Onze wetten zijn glashelder: we kennen geen censuur en we kennen vrijheid van meningsuiting. Dit betekent dat iemand ongestraft op televisie of in een film eender welke religie naar believen kan beledigen. Eventueel kun je na verspreiding kijken of onze wetten zijn overtreden en dan binnen het kader van onze wetten maatregelen nemen.

Je hoeft die film niet te zien als moslim, niemand dwingt je!
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:38:17 #240
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081339
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is geen zinsnede van Wilders en het is niet precies zo gezegd, dat beweer ik ook niet, maar dat is wel wat Geert Wilders uiteindelijk zegt:
[..]

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11

Moslims zijn in wezen verraderlijk en onbetrouwbaar, dat is het enige wat je uit zijn verhaal kunt halen. Verschilt weinig met Der Ewige Jude, lijkt mij, trouwens, of in ieder geval weinig met een dergelijk sentiment wat je ook onder antisemieten vindt.
Ah, het interview uit de HP/De Tijd.

Waar jij het nu over hebt en Wilders in dat interview beschrijft is Takiyya een verschijnsel uit de politiek islam.
pi_57081353
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:37 schreef Jalu het volgende:

[..]

Och, wat ben je ook een dramaqueen hè...

Ik heb uit te leggen dat ik bereid ben offers te brengen voor de fundamentele, westerse democratische vrijheden. Als moslims in ons land willen wonen, hebben ze zich aan te passen aan onze wetten. Onze wetten zijn glashelder: we kennen geen censuur en we kennen vrijheid van meningsuiting. Dit betekent dat iemand ongestraft op televisie of in een film eender welke religie naar believen kan beledigen. Eventueel kun je na verspreiding kijken of onze wetten zijn overtreden en dan binnen het kader van onze wetten maatregelen nemen.

Je hoeft die film niet te zien als moslim, niemand dwingt je!
Nee hoor, je hebt uit te leggen waarom je iemand steunde die moslims als de nieuwe zondebok uitkoos en ze als minderwaardige mensen neerzette. Dat heb je uit te leggen.

Succes ermee. Ik schaam me nu al voor je.

Dat gelul over vrijheid van meningsuiting. My ass. Alsof het daarom gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 maart 2008 @ 14:39:23 #242
163650 Greys
pi_57081354
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

WIlders wordt véél en véél te veel macht toegekend hier.

Net als dat er wordt geroepen dat het uiteindelijke doel van Wilders is dat hij alle moslims het land uit wil hebben. Waar staat dat? Wanneer heeft hij dat gezegd. Want het IS niet zo.
En stel nou he... dat het wel zo was. Dat hij dat zou willen. Dan krijgt hij dat nooit voor elkaar. Nogmaals, ken die man niet zoveel macht toe. Dat verdient ie niet. Kan hij tien filmpjes maken... dan nog gebeurt het niet.

Dus dat dramatische 'we stonden er bij en keken er naar' is i.m.o. zwaar overtrokken.
Maar dat was al duidelijk geloof ik
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 14:40:00 #243
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57081362
Je zou even makkelijk "aan kunnen tonen" dat voetbal kijken fundamenteel leidt tot een fascistische houding en hoomohaat.
pi_57081373
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Gister kon ik me nog helemaal in je posts vinden maar je bent echt enorm de dramaqueen aan het uithangen nu 'Men' is tegen de extremen, helemaal niet tegen de hele groep. Ik vind het nobel van je dat je zo enorm op de barricaden gaat, maar je kunt het ook te ver doorvoeren.
Hoe kom je er nou bij dat het alleen om de extremen gaat? De Wilderianen willen de moslims weg hebben. Zo simpel ligt het helaas. En ze geloven nog dat het kan ook.
pi_57081376
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je Wilders monddood maakt weet je ook niet waar hij voor staat. Misschien is hij dan wel gevaarlijker.
Maar hoe moeten we de moslims laten integreren als er elke keer mensen als Wilders opstaan die ze in een hoek drukken en de boel polariseert?

De meest succesvolle integratie is stille integratie. Verwestering van moslims.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:40:41 #246
pi_57081381
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat hebben we met de christenen ook gedaan, met goede resultaten. We wonen nou in een seculier land. Waarom moeten moslims anders behandelt worden?
pi_57081394
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:39 schreef Greys het volgende:

[..]

WIlders wordt véél en véél te veel macht toegekend hier.

Net als dat er wordt geroepen dat het uiteindelijke doel van Wilders is dat hij alle moslims het land uit wil hebben. Waar staat dat? Wanneer heeft hij dat gezegd. Want het IS niet zo.
En stel nou he... dat het wel zo was. Dat hij dat zou willen. Dan krijgt hij dat nooit voor elkaar. Nogmaals, ken die man niet zoveel macht toe. Dat verdient ie niet. Kan hij tien filmpjes maken... dan nog gebeurt het niet.

Dus dat dramatische 'we stonden er bij en keken er naar' is i.m.o. zwaar overtrokken.
Maar dat was al duidelijk geloof ik
Tja, dit soort teksten kun je zo kopieren op de jaren 30. Niks aan de hand hoor, slaapt u rustig verder, Hitler meent het niet zo verkeerd.
pi_57081400
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:38 schreef damian5700 het volgende:
Ah, het interview uit de HP/De Tijd.
Ja. Dat interview waarin hij nogmaals zijn visie op moslims tentoonspreidt.
quote:
Waar jij het nu over hebt en Wilders in dat interview beschrijft is Takiyya een verschijnsel uit de politiek islam.
Waar ik het over heb, is wat Geert Wilders zegt en wat er heel duidelijk staat: "In landen waar de islam nog niet domineert, mogen moslims dat verbergen. Er is een speciale term voor, takiyya. Dat betekent dat je als moslim in een niet-moslimland je ware moslimgezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-moslims wel heimelijk wordt gevoerd." Dat betekent dat moslims in wezen niet betrouwbaar zijn.
pi_57081409
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:37 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik heb uit te leggen dat ik bereid ben offers te brengen voor de fundamentele, westerse democratische vrijheden.
Nee, je laat anderen offers brengen, mensen die daar helemaal niet om gevraagd hebben en Wilders' zijn standpunt helemaal niet onderschrijven. Jij zit hier veilig achter je PC'tje. Daarom zijn de aanhangers van Wilders ook zo blij met deze film, ze hebben toch niks te verliezen. De hoop van deze mensen op een clash met de moslimwereld laat nog een andere parallel uit het verleden zien, de fase pre-eerste wereldoorlog. Toen dacht men ook dat een oorlog toch onvermijdelijk was en dat het beter gelijk afgehandeld kon worden. De gevolgen kennen we.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 maart 2008 @ 14:42:32 #250
163650 Greys
pi_57081419
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je er nou bij dat het alleen om de extremen gaat? De Wilderianen willen de moslims weg hebben. Zo simpel ligt het helaas. En ze geloven nog dat het kan ook.
Hoe kom je er nou bij dat de 'WIlderianen' dat willen? Kan je je ook afvragen.
Want nogmaals, dat is niet zo.
En als je zegt 'En ze geloven nog dat het kan ook' - waarin je dus laat merken dat jij er van overtuigd bent dat het niet kan, net als ik dus - wat stel je je dan aan met je 'We stonden er bij en keken er naar'
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57081424
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt uit te leggen waarom je iemand steunde die moslims als de nieuwe zondebok uitkoos en ze als minderwaardige mensen neerzette. Dat heb je uit te leggen.
Stel je niet zo aan man. Ik steun Wilders helemaal niet; ik steun alleen zijn recht om te zeggen wat hij wil. Dat is eenvoudig eigenbelang; het is namelijk ook mijn recht.
quote:
Dat gelul over vrijheid van meningsuiting. My ass. Alsof het daarom gaat.
Dat is precies waar deze dicussie over gaat: over het ons laten inperken in onze vrijheid van meningsuiting door moslimextremisten.

Je moet ophouden er allerlei flauwekul aan de haren er bij te slepen. En je gewoonte om anderen woorden en meningen in de mond te leggen wordt ook uitermate storend.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:43:07 #252
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081427
En dan nog iets over de zinsnede moslims een demografisch probleem noemt dat opgelost dient te worden zegt hij in wekelijkheid op de vragen:
quote:
Zou u ook de kinderbijslag voor moslims willen afschaffen?
“In principe zou dat natuurlijk mogelijk zijn, als artikel 1 eenmaal is afgeschaft. Maar ik zou dat toch niet willen voorstellen. Ik vind dat de kinderbijslag sowieso beperkt zou moeten worden tot twee kinderen. Dat geldt dan voor iedereen, en dus niet alleen voor moslims.”

Wat u betreft komen er naar verhouding teveel moslims in Nederland. Met meer kinderbijslag voor autochtonen zou dat mooi bijgestuurd kunnen worden. Is dat dan niks?
“Nou nee, ik krijg al kippevel als ik alleen al aan de opvoedingsondersteuning denk die dit kabinet voorstaat. Zeker, we hebben een groot demografisch probleem. Dat komt door de immigratie, en ook omdat moslims zich sneller voortplanten. Maar ik zeg dan: Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.”
Dit is, overigens, uit hetzelfde interview van HP/De Tijd.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:43:45 #253
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_57081434
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig he? Waarom wil hij de bouw van nieuwe moskee's gaan verbieden? Omdat daar veelal haat gepredikt wordt tegen de ongelovigen (geheel conform de koran). Het heilige boek wil hij verbieden, omdat er in de koran o.a. opgeroepen wordt tot acties die niet verenigbaar zijn met onze wetten. Dat hij moslims verradelijk en onbetrouwbaar heeft genoemd zou ik graag onderbouwd willen zien. Waarom vindt hij moslims een demografisch probleem? Omdat de islam (lees: de koran) niet te verenigen is met andere godsdiensten, levensovertuigingen of culturen. Ten slotte is de (tijdelijke!) immigratiestop voor moslims volgens hem een noodzaak omdat we al een veel te grote groep mensen hebben in ons land die de regels van de koran boven onze wetten, laat staan normen en waarden stellen.

Waar het op neer komt is dat de ideologie die de basis vormt voor de islam haaks staat op datgene wat wij hier in het westen belangrijk vinden. Een moslim is iemand die leeft volgens de koran (waarbij de hadith noodzakelijk is om te kunnen begrijpen hoe je de koran moet lezen) en dus niet past in onze westerse samenleving. Er is slechts een beetje logica voor nodig om in te zien dat dit problemen oplevert en dat die problemen zullen escaleren op het moment dat het aantal moslims (=islamieten) groter wordt. Over de hele wereld zie je bovendien de praktijk hiervan. Of ze nu tussen boedhisten (Thailand), hindoestanen (India), communisten (China), Joden(Israel) of Christenen (Sudan, Somalie, Indonesie etc.) zitten...het levert altijd problemen op. En hoe komt dat? Omdat de ideologie zo fout is als het maar kan zijn. Tegenover de islam (de "echte" islam) is zelfs het nationaal-socialisme van Hitler een menslievende ideologie.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_57081442
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe kom je er nou bij dat de 'WIlderianen' dat willen? Kan je je ook afvragen.
Want nogmaals, dat is niet zo.
Hoe kom je er nou bij dat het niet zo is???
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 maart 2008 @ 14:44:17 #255
163650 Greys
pi_57081445
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, dit soort teksten kun je zo kopieren op de jaren 30. Niks aan de hand hoor, slaapt u rustig verder, Hitler meent het niet zo verkeerd.
Besef je je wel wat je hier impliceert? Dat Wilder stemmers (ik ben er niet eentje, maar ik kom er even voor op omdat je veel te extreme dingen roept nu) eigenlijk gewoon verkapte moordenaars zijn? Alle moslims moeten dood? Schaam je om dat soort dingen te zeggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57081456
We kunnen er ook een conspiracy theory van maken. Wilders is een middel van de machthebbers om er een patriot act door te jassen. Eerst film laten maken om wat aanslagen uit te lokken en vervolgens toeslaan...goed Brave New World topic
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 maart 2008 @ 14:45:18 #257
163650 Greys
pi_57081467
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je er nou bij dat het niet zo is???
Nou, ik neem aan dat de mensen in mijn omgeving die op Wilders stemmen ook onder jouw 'Wilderianen' vallen.... right? En die willen absoluut niet alle moslims het land uit. Zo duidelijk?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57081476
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat hebben we met de christenen ook gedaan, met goede resultaten. We wonen nou in een seculier land. Waarom moeten moslims anders behandelt worden?
Wie deden dat, politici ? Overigens is welvaart de voornamelijkste oorzaak van de ontkerkelijking en niet het schofferen van de christenen zoals jij lijkt te suggereren. Daarom vind ik het ook verdomd naief om te verlangen van moslims in dergelijke landen om onze waarden als superieur te zien. Het geloof is voor hen vaak het enige om voor te leven, en onze inmenging in hun landen is nu niet bepaald reclame geweest voor onze democratische rechtstaat.
pi_57081488
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:43 schreef damian5700 het volgende:
En dan nog iets over de zinsnede moslims een demografisch probleem noemt dat opgelost dient te worden zegt hij in wekelijkheid op de vragen:
[..]

Dit is, overigens, uit hetzelfde interview van HP/De Tijd.
O, verdorie, had ik het toch helemaal verdraaid en hoopte ik dat niemand het zou merken! Goed opgemerkt! Want waar ik Geert Wilders' standpunten samenvatte door onder andere "zodra hij moslims een demografisch probleem noemt dat opgelost dient te worden" , zei hij eigenlijk, de slinkse mediamanipulator die ik ben, "Zeker, we hebben een groot demografisch probleem. Dat komt door de immigratie, en ook omdat moslims zich sneller voortplanten." en "“ dan moet het hele [islamitische] gezin het land uit. Gewoon verwijderen. Dan ben je er demografisch gezien nog lang niet, maar dan ben je in elk geval zeven stappen verder dan dit kabinet."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 14:46:30 #260
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57081498
Wat ik ook een probleem vind is dat je als politicus je verantwoordelijkheden moete kennen. Je kan wel in je recht staan, maar als je daarmee andere in gevaar brengt vind ik dat je na moete denken en je medeverantwoordelijk moet voelen.

Ik bedoel: als ik bij een oversteekplaats sta met een zebrapad waar ik voorrang heb, en dus "in mijn recht sta" om mijn dochtertjes over te laten steken, en ik zie een auto met een rotvaart op het zebrapad afracen, dan zeg ik niet "ik sta in mijn recht dus stuur ik ze direct het zebra pad op - als ze dood gaan heb ik tenminste het recht aan mijn zijde en mag ik boos worden op de automobilist."

Als ik dat zou doen zou een weldenkend mens mij als een onverantwoordelijke vader beoordelen, die alleen geintresseerd is in "zijn recht" en daarbij de plicht vergeet dat hij ook moet waken voor de veligheid van mensen die het vertrouwen aan hem schenken.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:46:51 #261
pi_57081504
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:40 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Maar hoe moeten we de moslims laten integreren als er elke keer mensen als Wilders opstaan die ze in een hoek drukken en de boel polariseert?

De meest succesvolle integratie is stille integratie. Verwestering van moslims.
Moslims moeten zichzelf integreren. Nederland is een seculier land waar religie bloot staat aan spot en belediging. Dat is onderdeel van onze cultuur.
pi_57081517
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:43 schreef damian5700 het volgende:

Wat u betreft komen er naar verhouding teveel moslims in Nederland. Met meer kinderbijslag voor autochtonen zou dat mooi bijgestuurd kunnen worden. Is dat dan niks?
“Nou nee, ik krijg al kippevel als ik alleen al aan de opvoedingsondersteuning denk die dit kabinet voorstaat. Zeker, we hebben een groot demografisch probleem. Dat komt door de immigratie, en ook omdat moslims zich sneller voortplanten. Maar ik zeg dan: Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.
Dit is ook een interessante. Hier houdt hij dus de hele familie verantwoordelijk als een familielid een misdaad begaat.

Maar ondertussen wij maar boos zijn dat ze in het buitenland HEEL Nederland verantwoordelijk stellen voor wat Wilders doet of HEEL Denemarken voor die prenten
pi_57081523
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, je laat anderen offers brengen, mensen die daar helemaal niet om gevraagd hebben en Wilders' zijn standpunt helemaal niet onderschrijven.
Ik onderschrijf Wilders standpunten ook niet volledig; al is het voor mensen zoals jij vaak makkelijk om "het is niet zwart, dus het is wit" te denken. Wat ik wel volledig onderschrijf is Wilders' beroep op zijn vrijheid om te mogen zeggen wat hij wil zeggen. Zodra dat niet meer mogelijk is, is de ondergang van de rechtsstaat een feit. We mogen gewoon onder geen beding accepteren dat moslimextremisten de dreiging met geweld kunnen aanwenden om een hun niet welgevallige mening in ons land te onderdrukken.
pi_57081528
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:43 schreef Dhalsim het volgende:
Tegenover de islam (de "echte" islam) is zelfs het nationaal-socialisme van Hitler een menslievende ideologie.
.
pi_57081545
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit is ook een interessante. Hier houdt hij dus de hele familie verantwoordelijk als een familielid een misdaad begaat.

Maar ondertussen wij maar boos zijn dat ze in het buitenland HEEL Nederland verantwoordelijk stellen voor wat Wilders doet of HEEL Denemarken voor die prenten
Ook dat is een logische reactie. Moslims zijn immers ook altijd zo boos als we ze verantwoordelijk houden voor de daden van mede-islamitische terroristen?
pi_57081566
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:49 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ook dat is een logische reactie. Moslims zijn immers ook altijd zo boos als we ze verantwoordelijk houden voor de daden van mede-islamitische terroristen?
En dus houd je alle moslims verantwoordelijk voor de daden van extremisten. Een reactie is het zeker, maar ik twijfel nog over dat logische...
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:51:43 #267
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081590
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, verdorie, had ik het toch helemaal verdraaid en hoopte ik dat niemand het zou merken! Goed opgemerkt! Want waar ik Geert Wilders' standpunten samenvatte door onder andere "zodra hij moslims een demografisch probleem noemt dat opgelost dient te worden" , zei hij eigenlijk, de slinkse mediamanipulator die ik ben, "Zeker, we hebben een groot demografisch probleem. Dat komt door de immigratie, en ook omdat moslims zich sneller voortplanten." en "“ dan moet het hele [islamitische] gezin het land uit. Gewoon verwijderen. Dan ben je er demografisch gezien nog lang niet, maar dan ben je in elk geval zeven stappen verder dan dit kabinet."
Dat moet worden opgelost klonk natuurlijk wel lekker, hè? Klinkt als Endlösung.
pi_57081608
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:46 schreef Doc het volgende:
Wat ik ook een probleem vind is dat je als politicus je verantwoordelijkheden moete kennen. Je kan wel in je recht staan, maar als je daarmee andere in gevaar brengt vind ik dat je na moete denken en je medeverantwoordelijk moet voelen.

Ik bedoel: als ik bij een oversteekplaats sta met een zebrapad waar ik voorrang heb, en dus "in mijn recht sta" om mijn dochtertjes over te laten steken, en ik zie een auto met een rotvaart op het zebrapad afracen, dan zeg ik niet "ik sta in mijn recht dus stuur ik ze direct het zebra pad op - als ze dood gaan heb ik tenminste het recht aan mijn zijde en mag ik boos worden op de automobilist."

Als ik dat zou doen zou een weldenkend mens mij als een onverantwoordelijke vader beoordelen, die alleen geintresseerd is in "zijn recht" en daarbij de plicht vergeet dat hij ook moet waken voor de veligheid van mensen die het vertrouwen aan hem schenken.
Maar je staat wel vol in je recht als je vervolgens een topic opent in KLB met de titel: die kut-automobilisten altijd die niet stoppen voor zebra's. Zonder dat vervolgens je dochters op school worden gemolesteerd door andere automobilisten of zo...
pi_57081635
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

En dus houd je alle moslims verantwoordelijk voor de daden van extremisten.
Nee
quote:
Een reactie is het zeker, maar ik twijfel nog over dat logische...
"Ik veroordeel die reactie, maar ik begrijp hem wel"
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:54:27 #270
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081650
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wij zijn ook boos als er na een zelfmoordaanslag moslims dit afkeuren, MAAR het wel kunnen begrijpen.
pi_57081655
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
Het is toch zo?
pi_57081668
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat moet worden opgelost klonk natuurlijk wel lekker, hè? Klinkt als Endlösung.
Jezus, zeg dan gewoon dat ik aan het Godwiniëren ben, , in plaats van zo moeilijk doen...

En ja, dat klinkt inderdaad erg lekker, en ja, dat oplossen is volledig te verantwoorden met zijn uitspraken. Immers, er is een demografisch probleem, sowieso wil je problemen oplossen, en met dat deporteren "ben je er demografisch gezien nog lang niet", maar je bent in ieder geval op de goede weg. Een probleem oplossen heet dat.
pi_57081676
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Het is toch zo?
Klopt.
pi_57081683
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie deden dat, politici ? Overigens is welvaart de voornamelijkste oorzaak van de ontkerkelijking en niet het schofferen van de christenen zoals jij lijkt te suggereren. Daarom vind ik het ook verdomd naief om te verlangen van moslims in dergelijke landen om onze waarden als superieur te zien. Het geloof is voor hen vaak het enige om voor te leven, en onze inmenging in hun landen is nu niet bepaald reclame geweest voor onze democratische rechtstaat.
Het gaat hier niet om het van moslims in die landen te verlangen dat ze onze waarden als superieur zien. Het gaat erom dat ze accepteren dat wij in ons eigen land onze waarden als superieur zien en ons in ons eigen land niet wensen aan te passen aan hun waarden.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:56:51 #275
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081711
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat ik wel volledig onderschrijf is Wilders' beroep op zijn vrijheid om te mogen zeggen wat hij wil zeggen.
Dat niet alleen. In Nederland is het volstrekt gewoon elke religie, ideologie of levensbeschouwing in welke vorm dan ook te bekritiseren.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:57:14 #276
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57081715
In hoeverre lijkt de stellingname van Wilders op die van het Vlaams Blok, in dit geval?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:57:34 #277
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57081722
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:52 schreef Jalu het volgende:

[..]

Maar je staat wel vol in je recht als je vervolgens een topic opent in KLB met de titel: die kut-automobilisten altijd die niet stoppen voor zebra's. Zonder dat vervolgens je dochters op school worden gemolesteerd door andere automobilisten of zo...
Inderdaad, dat mag.
Wilders zou echter zeggen: ''alle automobilisten zijn kut''
Om er vervolgens een hele heksenjacht op te maken.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57081731
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt.
pfff, gelukkig
pi_57081745
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:53 schreef Jalu het volgende:
Nee
De familie in dit geval dus. Jij zegt dat het het een logische reactie is om te pleiten voor het straffen van het collectief (moslim, de familie) voor wat een individu (de extremist, de tasjesrover) heeft gedaan. Nu, dat, zeg jij, is een logische reactie, want moslims zeggen altijd dat we dat doen... Que? Daarom zeg ik: een reactie is het, maar logisch?
quote:
"Ik veroordeel die reactie, maar ik begrijp hem wel"
Ik begrijp je niet, wat bedoel je?
pi_57081748
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat niet alleen. In Nederland is het volstrekt gewoon elke religie, ideologie of levensbeschouwing in welke vorm dan ook te bekritiseren.
Inderdaad, en dan nog wel zonder het gevaar op rellen of erger door de bekritiseerde groep. Nu toegeven aan de dreiging tot geweld door moslimextremisten gooit ons 100 jaar terug in de tijd.
pi_57081767
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:57 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Inderdaad, dat mag.
Om er vervolgens een hele heksenjacht op te maken.
En alle automobilisten zouden zich de schouders ophalen en denken:"wat een sukkel".
pi_57081771
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:57 schreef venomsnake het volgende:

Nou, autorijden is wel heel wat anders natuurlijk dan een ideologie aanhangen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:00:44 #283
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081783
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jezus, zeg dan gewoon dat ik aan het Godwiniëren ben, , in plaats van zo moeilijk doen...

En ja, dat klinkt inderdaad erg lekker, en ja, dat oplossen is volledig te verantwoorden met zijn uitspraken. Immers, er is een demografisch probleem, sowieso wil je problemen oplossen, en met dat deporteren "ben je er demografisch gezien nog lang niet", maar je bent in ieder geval op de goede weg. Een probleem oplossen heet dat.
Dan is het bij deze vastgesteld, dat je zojuist aan het Godwiniëren was. Dit lijkt me, overigens, niet Van Dale-proof.
pi_57081794
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

De familie in dit geval dus. Jij zegt dat het het een logische reactie is om te pleiten voor het straffen van het collectief (moslim, de familie) voor wat een individu (de extremist, de tasjesrover) heeft gedaan. Nu, dat, zeg jij, is een logische reactie, want moslims zeggen altijd dat we dat doen... Que? Daarom zeg ik: een reactie is het, maar logisch?
[..]

Ik begrijp je niet, wat bedoel je?
Ik gaf even de reactie die je altijd uit moslimhoek hoort als er weer eens een aanslag is gepleegd. Ik bedien me van een impliciete goedkeuring die veel moslims vaak weten te geven voor door hun geloofsgenoten begane ongein.
pi_57081810
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:00 schreef damian5700 het volgende:
Dan is het bij deze vastgesteld, dat je zojuist aan het Godwiniëren bent.
Genoteerd. Als Damian5700 dat graag wil, nou ja, ik ben de beroerdste niet.
quote:
Dit lijkt me, overigens, niet Van Dale-proof.
It is now.

Punt blijft natuurlijk dat Geert Wilders moslims een demografisch probleem vindt dat opgelost dient te worden.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:02:26 #286
pi_57081812
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie deden dat, politici ?
Iedereen die zich door religie beknot voelde en de ballen had om er iets aan te doen.
quote:
Overigens is welvaart de voornamelijkste oorzaak van de ontkerkelijking en niet het schofferen van de christenen zoals jij lijkt te suggereren.
Het schofferen heeft weldegelijk geholpen. Al shet alleen om geld ging, wat doen die chruistenfundamentalisten dan nu in het kabinet?
quote:
Daarom vind ik het ook verdomd naief om te verlangen van moslims in dergelijke landen om onze waarden als superieur te zien.
Dat hoeft ook niet. Ze moeten alleen accepteren dat ik in mijn eigen land volgens waarden leef die hier geaccepteerd worden.
quote:
Het geloof is voor hen vaak het enige om voor te leven
Dat is echt alleen maar hun probleem
quote:
, en onze inmenging in hun landen is nu niet bepaald reclame geweest voor onze democratische rechtstaat.
Imperialisme is kut, maar nu willen ze het zelf ook doen. Door te dreigen met geweld moet ik rechten in leveren. Op die manier maken ze geen goede reclame voor zichzelf.
pi_57081845
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:01 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik gaf even de reactie die je altijd uit moslimhoek hoort als er weer eens een aanslag is gepleegd. Ik bedien me van een impliciete goedkeuring die veel moslims vaak weten te geven voor door hun geloofsgenoten begane ongein.
Precies. Je doet hetzelfde.
pi_57081854
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Precies. Je doet hetzelfde.
Met de quote gaf ik aan dat ik een punt probeerde te maken.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:06:47 #289
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57081855
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:59 schreef Jalu het volgende:

[..]

En alle automobilisten zouden zich de schouders ophalen en denken:"wat een sukkel".
Totdat Wilders gaat proberen rechten te ontemen van automilisten en ze het liefst het land uit wil schoppen.
Hij ze gaat beledigen, af gaat schilderen als gevaar voor de samenleving ect etc..

Nu gaat de vergelijking sowieso niet helemaal op aangezien voor veel mensen het geloof het belangrijkste is in het leven. Het is ronduit schofterig om die mensen te gaan beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Als Wilders mij in mijn gezicht zou gaan beledigen kon hij ook een enorme ros op zijn muil krijgen, zo simpel is het. (doet de dappere man het ook nog achter een miljoenen kostende persoonsbeveiliging)
pi_57081857
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:02 schreef Monidique het volgende:

Punt blijft natuurlijk dat Geert Wilders moslims een demografisch probleem vindt dat opgelost dient te worden.
Wil jij dan zeggen dat de islam volledig random over deze aardkloot is verspreid?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:07:04 #291
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081862
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:57 schreef gronk het volgende:
In hoeverre lijkt de stellingname van Wilders op die van het Vlaams Blok, in dit geval?
Of de Oostenrijkse FPÖ, de Deense DPP, de Italiaanse Nationale Alliantie, etc.
pi_57081876
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:06 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Wil jij dan zeggen dat de islam volledig random over deze aardkloot is verspreid?
Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen zeggen...
pi_57081893
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Totdat Wilders gaat proberen rechten te ontemen van automilisten en ze het liefst het land uit wil schoppen.
Hij ze gaat beledigen, af gaat schilderen als gevaar voor de samenleving ect etc..

Nu gaat de vergelijking sowieso niet helemaal op aangezien voor veel mensen het geloof het belangrijkste is in het leven. Het is ronduit schofterig om die mensen te gaan beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Als Wilders mij in mijn gezicht zou gaan beledigen kon hij ook een enorme ros op zijn muil krijgen, zo simpel is het. (doet de dappere man het ook nog achter een miljoen kostende persoonsbeveiliging)
Het cda en en de pvda willen toch SUV's weren? Roken mag toch niet meer in openbare gelegenheden van deze regering? etc. etc.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 15:08:36 #294
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57081900
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:52 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het punt is of je je dochters dan moet laten oversteken, dus waar je verantwoordelijkheid ligt. Weegt het in "in je recht staan" op tegen het doelbewust het in gevaar brengen van andere mensen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:08:48 #295
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_57081903
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wie moeten er oprotten? Buitenlandse extremisten? Dat Iraanse parlementslid?
Alle partijen die druk willen zetten zodra wij van onze vrijheden genieten. Als ze zo boos zijn, maken ze maar een tegenfilm waarin atheïsten ofzo belachelijk worden gemaakt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_57081908
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dan staat hij nog in zijn recht.
quote:
Nu gaat de vergelijking sowieso niet helemaal op aangezien voor veel mensen het geloof het belangrijkste is in het leven.
Er zijn automobilisten voor dat ook geld voor autorijden hoor...
quote:
Het is ronduit schofterig om die mensen te gaan beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Als Wilders mij in mijn gezicht zou gaan beledigen kon hij ook een enorme ros op zijn muil krijgen, zo simpel is het. (doet de dappere man het ook nog achter een miljoen kostende persoonsbeveiliging)
Maar dan ben JIJ degene die nog veel fouter is. Jij laat je met woorden uitlokken tot geweld.
pi_57081912
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen zeggen...
oh
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:09:20 #298
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_57081922
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:02 schreef Monidique het volgende:

Dat staat in elk geval niet in het interview.
pi_57081943
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat staat in elk geval niet in het interview.
Je hebt gelijk, dat staat niet letterlijk in dat interview. Maar ja, then again, ik zeg dan ook niet: Geert Wilders zegt letterlijk in dat HP/De Tijd-interview dat...
pi_57081961
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:08 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat is het punt niet.
Dat is het punt wel. Wat Wilders doet is niet het equivalent van het oversteken in genoemd voorbeeld maar slechts het equivalent van het openen van een klaagtopic in KLB.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 maart 2008 @ 15:11:47 #301
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_57081972
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:59 schreef Jalu het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Nope - het heeft te maken met het continue provoceren van groepen te maken onder het mom van "vrijheid van meningsuiting". En of dat nou voetbalfans, dikke mensen of gelovigen zijn: op een gegeven moment zal iemand anders terug reageren dan met woorden. Ik zou zeggen probeer het maar eens uit..
Dat geldt ook voor autombilisten. Als je al ziet dat autobilisten op flitsende agenten (die volledig in hun recht staan) inrijden ...
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:14:13 #302
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57082016
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:09 schreef Jalu het volgende:

Maar dan ben JIJ degene die nog veel fouter is. Jij laat je met woorden uitlokken tot geweld.
Tja, oorzaak en gevolg. Eigen schuld dikke bult etc...
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:15:09 #303
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57082032
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')