Waarom niet? Jaar en dag wordt iedereen die die dingen slikt een stuk blijer, of ze nu echt werken of niet.quote:
nee dus, je wordt helemaal niet blijer, enkel steeds treuriger... alles wordt steeds minderquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom niet? Jaar en dag wordt iedereen die die dingen slikt een stuk blijer, of ze nu echt werken of niet.
Je kan beter gaan joggen. Dat heeft nog positieve bijwerkingen ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom niet? Jaar en dag wordt iedereen die die dingen slikt een stuk blijer, of ze nu echt werken of niet.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee dus, je wordt helemaal niet blijer, enkel steeds treuriger... alles wordt steeds minder... alles wat vroeger nog wel hielp werkt niet meer
... ik zie er gewoon geen uitweg meer in... ik ... ik
Dus kun je maar beter (onwetend) een placebo krijgen, aangezien die zelf niet voor negatieve bijwerkingen zal zorgen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:16 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
![]()
Antidepressiva hebben alleen weinig nut. Het belangrijkste is dat je door het gebruik van antidepressiva beter aan je problemen kunt gaan werken. Je gevoelens (positief en negatief) worden gewoon afgezwakt.
Dat schijnt te helpen tegen een dipje, maar tegen klinische depressie moet je echt zwaardere middelen inzetten.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan beter gaan joggen. Dat heeft nog positieve bijwerkingen ook.
Misschien moet je dit soort onderzoek publiek willen financieren. Het zijn de kosten waard.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:12 schreef speknek het volgende:
Het zou prettig zijn als er regels zijn die publication bias tegengaan, maar het is eigenlijk ondoenlijk. Misschien moeten ook meer journals actief adverteren dat ze negatieve onderzoeksresultaten op zullen nemen.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:40 schreef Trusten het volgende:
Ach, toch ben ik blij dat een jaartje Prozac mij er weer bovenop heeft geholpen...of het nou wetenschappelijk bewezen is of niet..
quote:"Alhoewel patiënten beter worden als ze antidepressiva nemen, worden ze óók beter als ze een placebo slikken. Dit betekent dat depressieve mensen zonder chemische behandeling beter kunnen worden"
Ik merkte wel degelijk verschil maar pas ongeveer 1,5 maand nadat ik de medicijnen gebruikte. Waar ik eerst neerslachtig was, was ik tijdens Prozac eigenlijk emotieloos of totaal afgevlakt. Ik kon hierdoor prima normaal functioneren maar vond niks heel erg leuk of juist heel erg stom. Met placebo's had ik datzelfde effect niet gehad hoor...quote:
Oei. Het zijn kosten waard, dat zeker, maar zulke onderzoeken zijn i.h.a. heel, heel duur. Ik vind publieke gelden in onderzoek vooral nuttig voor meer fundamentele gebieden waar commerciele bedrijven niet in durven te investeren, maar de wereld op de lange termijn baat bij heeft. Dan zie ik eerder wat in het feit dat zulke onderzoeken toch al gereguleerd zijn vanwege de medische implicaties, dat je op die manier publication bias probeert tegen te gaan, zoals inderdaad openheid verlangen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:14 schreef Floripas het volgende:
Misschien moet je dit soort onderzoek publiek willen financieren. Het zijn de kosten waard.
Ik neem aan dat je ook begeleiding gehad hebt hierbij. Dat is in mijn ogen juist de factor waardoor je vooruitgang boekt. Je kan je gevoelens wel blijven onderdrukken met medicatie maar je moet er uiteindelijk gewoon iets aan doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:40 schreef Trusten het volgende:
Ach, toch ben ik blij dat een jaartje Prozac mij er weer bovenop heeft geholpen...of het nou wetenschappelijk bewezen is of niet..
Ze zeggen ook niet dat het puur placebo is, of geen werking heeft, maar dat het niet (klinisch!) significant beter is in het verhelpen van de depressie. En aangezien een depressie natuurlijk vaak tussen de oren zit is dat misschien ook niet zo gek.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:26 schreef thaleia het volgende:
Ik zou het graag geloven, want ik ben niet zo'n voorstander van dat massale ad-gebruik van tegenwoordig. Maar ik geloof het niet. Dat spul doet echt wel iets, da's niet puur placebo. Het deed bij mij nl dingen die ik zelf nooit had kunnen verzinnen
Was wel beter geweest misschien maar ging andersom bij mij...eerst bij de huisarts die dacht dat ik miss depressief was. Toen verwezen naar psycholoog die uiteindelijk niet meer met me verder wilde omdat ze niks met me kon beginnen doordat ik depressief was (echt gebeurd) en ze dacht dat het misschien een idee was als ik anti-depressiva zou slikken en dan na een tijdje terug zou komen. Dus moest ik weer naar de huisarts, die schreef Prozac voor. Merkte er niks van alleen dat ik er suicidaal van werd. Na een maandje merkte ik dat het toch wel ' iets' deed want mijn ouders gingen scheiden en mijn broer werd uit huis geplaatst en ik voelde er totaal niks bij. Heb ik een jaartje volgehouden en toen werd ik het zat dat afhankelijk zijn van medicijnen en ben ik er meegekapt. Dat is inmiddels jaartje of 2 geleden en voel me prima...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:38 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook begeleiding gehad hebt hierbij. Dat is in mijn ogen juist de factor waardoor je vooruitgang boekt. Je kan je gevoelens wel blijven onderdrukken met medicatie maar je moet er uiteindelijk gewoon iets aan doen.
Ik ben het met je eens dat het nooit ten koste van het fundamentelere onderzoek mag gaan, maar er zijn meer biases dan alleen publication bias: de neiging van onderzoekers om onbewust hun onderzoek in het voordeel van de opdrachtgever uit te laten vallen. Zeker ook omdat je anders geen openbare publicatie hebt, gáát je naam in die peer reviewed-wereld.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Oei. Het zijn kosten waard, dat zeker, maar zulke onderzoeken zijn i.h.a. heel, heel duur. Ik vind publieke gelden in onderzoek vooral nuttig voor meer fundamentele gebieden waar commerciele bedrijven niet in durven te investeren, maar de wereld op de lange termijn baat bij heeft. Dan zie ik eerder wat in het feit dat zulke onderzoeken toch al gereguleerd zijn vanwege de medische implicaties, dat je op die manier publication bias probeert tegen te gaan, zoals inderdaad openheid verlangen.
Ja, cognitieve gedragstherapie of interpersoonlijke therapie bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat schijnt te helpen tegen een dipje, maar tegen klinische depressie moet je echt zwaardere middelen inzetten.
Juist.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze zeggen ook niet dat het puur placebo is, of geen werking heeft, maar dat het niet (klinisch!) significant beter is in het verhelpen van de depressie. En aangezien een depressie natuurlijk vaak tussen de oren zit is dat misschien ook niet zo gek.
Dat betekent dat het in veel gevallen onzin is als mensen roepen "bij mij is het puur het probleem dat een stofje van nature te weinig wordt aangemaakt, ik heb die ad's dus gewoon nodig"? Of trek ik nu verkeerde conclusies omdat ik ze graag wil trekken?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:44 schreef speknek het volgende:
Ze zeggen ook niet dat het puur placebo is, of geen werking heeft, maar dat het niet (klinisch!) significant beter is in het verhelpen van de depressie. En aangezien een depressie natuurlijk vaak tussen de oren zit is dat misschien ook niet zo gek.
Ik neem dit ook, al ongeveer 2 jaar. Helpt inderdaad prima.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:26 schreef MissMayhem het volgende:
Ik neem zelf Efexor, dubbele dosis en ze helpen prima, zou ook wel moeten als je al 7 jaar antidepressiva slikt..
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee dus, je wordt helemaal niet blijer, enkel steeds treuriger... alles wordt steeds minder... alles wat vroeger nog wel hielp werkt niet meer
... ik zie er gewoon geen uitweg meer in... ik ... ik
Ik dacht dat dit nou net het verschil was tussen geneeskunde en homeopathie. Medicatie zou ook moeten werken als mensen er niet in geloven. Namelijjk door bepaalde reacties in het lichaam aan te gaan. Wat dit stuk echter laat zien is dat de psychiatrie alleen gunstige onderzoeken heeft gebruikt om te claimen dat ze een geneesmiddel hebben. En dat blijkt dus niet helemaal terecht aangezien ze de minder positieve onderzoeken bewust eruit hebben gelaten. Als je placebo net zo goed werkt als je medicijn deugd je medicijn dus simpelweg niet. Dan kun je mensen net zo goed naar de shamaan of Jomanda sturen. Maar jah die medicatie verdienen ze zo lekker aan. In de Spits stond gisteren dat het om 800.000 tot 1 miljoen patienten gaat in Nederland die aan deze medicatie zitten. Toch mooie inkomstenbron voor nepmedicatie. 1-0 voor de pharmaceutische industrie.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:36 schreef alex1989 het volgende:
[..]
Ik ben zelf apothekersassistent in opleiding en ik weet dat een persoon die het geneesmiddel moet slikken ook moet geloven dat het geneesmiddel werkt.
Je geest heeft namelijk een grote invloed op je lichaam waardoor met je geest een geneesmiddel niet goed zou kunnen laten werken.
Dan klagen mensen weer extra over de stijging van de ziektekosten. Cognitieve gedragstherapie is veel duurder dan een receptje voorschrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Juist.
Jammer dat die krengen zo snel worden voorgeschreven. Cognitieve gedragtherapie, zoals dawg al zegt, lijkt mij een stuk beter middel.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:43 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit nou net het verschil was tussen geneeskunde en homeopathie. Medicatie zou ook moeten werken als mensen er niet in geloven. Namelijjk door bepaalde reacties in het lichaam aan te gaan. Wat dit stuk echter laat zien is dat de psychiatrie alleen gunstige onderzoeken heeft gebruikt om te claimen dat ze een geneesmiddel hebben. En dat blijkt dus niet helemaal terecht aangezien ze de minder positieve onderzoeken bewust eruit hebben gelaten. Als je placebo net zo goed werkt als je medicijn deugd je medicijn dus simpelweg niet. Dan kun je mensen net zo goed naar de shamaan of Jomanda sturen. Maar jah die medicatie verdienen ze zo lekker aan. In de Spits stond gisteren dat het om 800.000 tot 1 miljoen patienten gaat in Nederland die aan deze medicatie zitten. Toch mooie inkomstenbron voor nepmedicatie. 1-0 voor de pharmaceutische industrie.![]()
Ik hoop overigens wel dat je als apothekers assistent ook zaken leert als blind en dubbelblind proeven zodat je als apotheker geteste en significant werkende medicatie gaat verkopen inplaats van wondermiddeltjes waar het werkende bestanddeel van de mens hun geloof in de medicatie is. Moet er niet aan denken als ik in antibiotica moet gaan geloven voordat het zijn werk doet.
ja dat is hetzelfde als dat de telegraaf berichtjes gaat posten over allochtonen positief in het nieuws...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:12 schreef speknek het volgende:
Het zou prettig zijn als er regels zijn die publication bias tegengaan, maar het is eigenlijk ondoenlijk. Misschien moeten ook meer journals actief adverteren dat ze negatieve onderzoeksresultaten op zullen nemen.
correct punt denk ikquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Inekris het volgende:
TT klopt niet. Moet zijn : Antidepressiva werken alleen bij depressie. (Vreemd he?)
TT moet zijn: Antidepressiva werken alleen bij zware depressie.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Inekris het volgende:
TT klopt niet. Moet zijn : Antidepressiva werken alleen bij depressie. (Vreemd he?)
Idd, de zware toevoeging had ik vergetenquote:Op donderdag 6 maart 2008 20:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
TT moet zijn: Antidepressiva werken alleen bij zware depressie.
Als ik het allemaal zo lees dan...
het ligt zelfs nog iets genuanceerder, het betreffende artikel wat nu ineens zoveel stof doet opwaaien is een selectieve greep uit het assortiment waarbij er maar een paar ADs retrospectief zijn heronderzocht, met een beetje keuze van parameters kun je er alles van maken wat je wilt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:31 schreef voyeur het volgende:
TT moet zijn:
Antidepressiva werken iets beter dan placebo's, maar in veel gevallen niet genoeg om de dure pillen te rechtvaardigen. Alleen in ernstige gevallen werkt het duidelijk beter dan placebo's.
Massive Attack - Special Casesquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:26 schreef MissMayhem het volgende:
Weet er iemand welk nummer dat is in het filmpje?
Toevalligerwijs had ik er enige tijd geleden op de Beeb iets van gezien. Het onderzoek zit op zich goed ik elkaar. Wat pikant is, is dat er nog gemeld werd dat in Engeland ongeveer 70% van de AD door het huisarts wrodt voorgeschreven, zonder verder enige nacontrole.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:47 schreef Re het volgende:
[..]
het ligt zelfs nog iets genuanceerder, het betreffende artikel wat nu ineens zoveel stof doet opwaaien is een selectieve greep uit het assortiment waarbij er maar een paar ADs retrospectief zijn heronderzocht, met een beetje keuze van parameters kun je er alles van maken wat je wilt.
Resultaten zijn gebaseerd op het hanteren van een bepaalde depressie schaal, zit je hoog op die schaal ben je depressiever, aangezien verschillende studies zijn gebruikt zijn er wellicht verschillende interpretaties van diezelfde schaal. Verder is alleen gekeken naar de effecten tot 12 weken geloof ik, en in de praktijk blijkt die 12 weken een veels te korte periode te zijn om effecten te evalueren. Verder is er in die studies niet gekeken naar begeleidende therapie.
Blijft het verder wel een feit dat er een tendens was om veels te makkelijk ADs voor te schrijven, enerzijds door gemakzucht en invloed van de media anderzijds door de marketing strategie van de farma industrie.
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:57 schreef Salvad0R het volgende:
Prescription drugs are connected to school shootings and other violence, yet more drugs are touted as the solution.
http://www.naturalnews.com/020394.html
Een spammer dus, die dooddoeners vermengd met ongerechtvaardigde conclusies.quote:About the author:
[..]
He's also a noted pioneer in the email marketing software industry, having been the first to launch an HTML email newsletter technology that has grown to become a standard in the industry.
Zucht.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:57 schreef Salvad0R het volgende:
Prescription drugs are connected to school shootings and other violence, yet more drugs are touted as the solution.
http://www.naturalnews.com/020394.html
Onze Fok scientologen hebben het er maar druk mee. Lennart22 ook nog een duitje in de zak gedaan; goed voor de stats hoor! Was er weer een mailtje binnengerold van de coördinator dat er een rondje anti-pyschiatrie posts gedaan moest worden?quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:27 schreef Lennart22 het volgende:
Een aantal gebruikerservaringen:
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=21621
Zijn al die mensen die tegen psychiatry zijn opeens scientoloog?quote:Onze Fok scientologen hebben het er maar druk mee. Lennart22 ook nog een duitje in de zak gedaan; goed voor de stats hoor! Was er weer een mailtje binnengerold van de coördinator dat er een rondje anti-pyschiatrie posts gedaan moest worden?
Zonde dat een serieus onderwerp zo verpest wordt door spammers met een verborgen agenda.
if it smells like a....quote:
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Ik geloof er niet in dat je een geestes'ziekte' kan genezen met een pilletje. Ik zie ook een Brave New World scenario voor de toekomst! Bijna overal is wel een pilletje voor maar van geen enkele is echt bewezen dat ze werken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:32 schreef Re het volgende:
[..]
if it smells like a....
jij discussieert niet, jij dumpt je standaard riedeltje met standaard linkjes naar filmpjes in elk topic wat over psychotrope medicijnen gaat....
Als dat werkelijk zo is waarom probeer je dan de link die ik gaf van het David icke-forum belachelijk te maken? Dat zijn mensen die hun ervaringen met Anti-depressiva vertellen en dat is gewoon relevant voor dit topic.quote:...dat is niet alleen ontzettend irritant maar laat ook een ongeloofelijke disrespect zien aan mensen met psychiatrische problemen die wel baat hebben bij psychopharmaca.
Een schop onder de kont van familie, of gewoon 'zin maken' werkt beter, en heeft veel minder bijwerkingen. We hebben het hier over lichte depressies, niet over zware. En bij lichte depressies kun je antidepressiva maar beter laten liggen.quote:Op maandag 17 maart 2008 01:37 schreef FrankS het volgende:
Onzin dat anti-depressiva weinig nut hebben. Een belangrijke eigenschap van depressie is dat je nergens zin aan hebt, weinig energie hebt, en eigenlijk alleen maar wil slapen. Hoe wil je dan ooit aan je depressie gaan werken? Je moet ergens de kracht vandaan halen om je depressie te lijf te gaan, of iig om weer enigzins normaal te leven. En daar is anti-depressiva een zeer geschikt middel voor.
Volgens mij gaat het hier niet alleen over lichte depressies.quote:Op maandag 17 maart 2008 08:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Een schop onder de kont van familie, of gewoon 'zin maken' werkt beter, en heeft veel minder bijwerkingen. We hebben het hier over lichte depressies, niet over zware. En bij lichte depressies kun je antidepressiva maar beter laten liggen.
ja dat is dus een grote misconceptie van jouw kant...de hersenen zijn gewoon een orgaan, net als het hart en je darmen bijvoorbeeld, verder gaat het niet altijd om genezen (diabetes kun je ook niet genezen) maar om het onderdrukken van symptomen, het zou een gosgeschenk voor velen zijn als ziektes als schizofrenie, autisme, dementie parkinson's en depressie etc te genezen warenquote:Op zondag 16 maart 2008 21:38 schreef Lennart22 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Ik geloof er niet in dat je een geestes'ziekte' kan genezen met een pilletje. Ik zie ook een Brave New World scenario voor de toekomst! Bijna overal is wel een pilletje voor maar van geen enkele is echt bewezen dat ze werken.
De laatste paar jaren is er wel degelijk een omslag in de media, meestal onterecht maar ook goed onderbouwd, er wordt idd veels te veel en te makkelijk antidepressiva voorgeschreven, enerzijds omdat de patient het nou eenmaal wil anderzijds omdat de psych het enorm druk heeft... en ja de oorzaak daarvan is wel een discussie punt.quote:Ik zie tegelijkertijd ook de berichten dat mensen doordraaien van die rotzooi! En hoewel er genoeg mensen aan de bel trekken blijft de mainstream media gewoon doen alsof er niks aan de hand is. Dat scientology toevallig een aantal prachtige filmpjes heeft gemaakt en dat ik daarheen link maakt van mij nog geen scientoloog.
het compulsief posten van die links in elk topic is gewoon spamquote:Jij onthoudt mensen informatie door die linkjes weg te halen. Ik weet ook wel dat scienology een sekte is en ook ik ken alle nare verhalen daar hoef je niet zo heel diep voor te zoeken op internet. Maar als het op dit punt aankomt ben ik het met ze eens.
het was een linkje naar een topic met 75 posts van deen nitwit, wees blij dat ik het weggehaald heb, ik kan ook wel een draadje ergens vinden van mensen waarbij ADs niet voldoende werken, want het klopt idd, de ideale psychopharmaca zijn er nog niet, de een reageert goed op het ene de ander op de andere en een grote groep reageert op geen enkele vorm van psychopharmaca.quote:Als dat werkelijk zo is waarom probeer je dan de link die ik gaf van het David icke-forum belachelijk te maken? Dat zijn mensen die hun ervaringen met Anti-depressiva vertellen en dat is gewoon relevant voor dit topic.
Gedragstherapie hoort altijd eerste lijns interventie te zijn, bij zwaardere depressies (bijvoorbeeld die van biologische aard) zal uiteindelijk therapie minder effectief zijn en zullen psychopharmaca een oplossing kunnen zijnquote:Op maandag 17 maart 2008 08:33 schreef schatje het volgende:
Oh, ik dacht juist altijd dat antidepressiva alleen effectief zijn in combinatie met gedragstherapie. Ter ondersteuning.
Ik reageerde op het bericht boven mijn bericht, waarin gesteld wordt dat antidepressiva wél nut hebben bij depressie. Ik neem aan dat hij daar juist ook lichte depressies mee bedoelt.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:28 schreef HPoi het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het hier niet alleen over lichte depressies.
In veel gezondheidscentra wordt tegenwoordig steeds alerter en adequater gereageerd op beginnende depressies (psychotherapie evt. in combinatie met medicatie). Mijn indruk is dat in het tijdvak 1995-2005 de eerste stap medicatie was en "dan zien we wel verder".quote:Op maandag 17 maart 2008 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
Gedragstherapie hoort altijd eerste lijns interventie te zijn, bij zwaardere depressies (bijvoorbeeld die van biologische aard) zal uiteindelijk therapie minder effectief zijn en zullen psychopharmaca een oplossing kunnen zijn
Er zijn over iedere wetenschap hilarische voorbeelden te verzinnen als je maar ver genoeg terug gaat in de tijd. Dat maakt de huidige inzichten niet minder waardevol. Of is alle astrologie nu levensgevaarlijk omdat men ooit dacht dat de zon om de aarde draaide?quote:Op maandag 17 maart 2008 21:22 schreef vero-legata het volgende:
<knip wat hilarische voorbeelden>
natuurlijk zijn er een aantal zaken als schizofrenie die ook een medische ondergrond hebben maar veel van de ziektes worden letterlijk verzonnen, angstoornis bla, woedestoornis zus, druktestoornis zo etc. Ik vind het persoonlijk eng dat een groepje mensen mag beslissen en met eens stemming mag bepalen of een bepaald gedrag wat ik vertoon wel of niet tot een ziekte kan worden bestempeld.
Dat hier overigens informatie van CCHR weggecensureerd wordt terwijl dat toch echt zaken als openbare hoorzittingen bij de Food and Drug Administration vind ik nogal dubieus, helemaal omdat er blijkbaar niet naar de inhoud wordt gekeken en alleen naar de bron. Als iets van CCHR is, is het per definitie fout omdat Scientology daarachter zit...? Opeens hoef je niet meer naar de argumenten te kijken die daar worden aangedragen maar mag je informatie simpelweg niet toelaten. Ik vind dat echt raar dat fok bepaalde bronnen van informatie weg censureert en volgens mij staat dat ook nergens in de huisregels dat een admin dat mag.
![]()
Het lijkt me iig niet bevorderlijk voor een open discussie.
Deze zin was al genoeg geweest. Wat heeft het voor nut om prehistorische psychiatrie op te rakelen? Dat zegt niks over de huidige stand van zaken.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:58 schreef voyeur het volgende:
[..]
Er zijn over iedere wetenschap hilarische voorbeelden te verzinnen als je maar ver genoeg terug gaat in de tijd.
hoeveel mg prozac krijgt een volwassen persoon in het algemeenquote:Op woensdag 27 februari 2008 22:36 schreef alex1989 het volgende:
[..]
Beste mensen,
Antie-depressiva hebben zeker nut voor mensen met een matig tot zware depressie!!
Nu is het de waarheid dat door tijdtekort artsen vaak bij een lichte depressie sneller anti-deppresiva voorschrijven terwijl de juiste manier om dit op te lossen is: Therapie en veel praten over wat je dwars zit en vooral wat je eraan wil gaan doen!! (als je dat nog niet weet ga dan praten met een psycholoog.
Ik ben zelf apothekersassistent in opleiding en ik weet dat een persoon die het geneesmiddel moet slikken ook moet geloven dat het geneesmiddel werkt.
Je geest heeft namelijk een grote invloed op je lichaam waardoor met je geest een geneesmiddel niet goed zou kunnen laten werken.
Dus mijn advies aan iedereen die dit leest is: Als je echt zwaar depri bent hou je dan aan het medicatiegebruik en drink er vooral geen alcohol bij (ook geen drugs bij gebruiken btw dat maakt je depressie alleen maar erger) maar probeer bij een lichte depressie het eerst op te lossen door te praten
Groetjes
hier is wel info over te vinden:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:50 schreef candygirl het volgende:
[..]
hoeveel mg prozac krijgt een volwassen persoon in het algemeen
en een kind?
quote:Adult —; In controlled trials used to support the efficacy of fluoxetine, patients were
administered morning doses ranging from 20 to 80 mg/day. Studies comparing fluoxetine 20, 40,
and 60 mg/day to placebo indicate that 20 mg/day is sufficient to obtain a satisfactory response
in major depressive disorder in most cases. Consequently, a dose of 20 mg/day, administered in
the morning, is recommended as the initial dose.
A dose increase may be considered after several weeks if insufficient clinical improvement is
observed. Doses above 20 mg/day may be administered on a once-a-day (morning) or BID
schedule (i.e., morning and noon) and should not exceed a maximum dose of 80 mg/day.
Pediatric (children and adolescents) —; In the short-term (8 to 9 week) controlled clinical trials
of fluoxetine supporting its effectiveness in the treatment of major depressive disorder, patients
were administered fluoxetine doses of 10 to 20 mg/day (see CLINICAL TRIALS). Treatment
should be initiated with a dose of 10 or 20 mg/day. After 1 week at 10 mg/day, the dose should
be increased to 20 mg/day.
However, due to higher plasma levels in lower weight children, the starting and target dose in
this group may be 10 mg/day. A dose increase to 20 mg/day may be considered after several
weeks if insufficient clinical improvement is observed.
Misschien maar weet je waar ik een beetje bang voor ben, dat ze ons over 100 jaar snoeihard uitlachten omdat wij drukke kinderen drogeerden omdat ze zo lastig waren thuis of in het onderwijs. Misschien dat als je kinderen goede voeding geeft als in gezond met groente, aardappelen, vlees en fruit, verantwoordelijke ouders hebt die kinderen een beetje normen en waarden bij brengen en iets kleinere klassen zodat je ook goed onderwijs kunt geven het hele adhd probleem niet bestaat. Psychiaters zelf geven iig toe dat er niet echt bewijs is voor ADHD en nu valt het in Nederland relatief nog mee maar in landen als Canada en Amerika zit bijna 1 op de 5 kinderen aan de ADHD medicatie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:53 schreef HPoi het volgende:
[..]
Deze zin was al genoeg geweest. Wat heeft het voor nut om prehistorische psychiatrie op te rakelen? Dat zegt niks over de huidige stand van zaken.
omdat het spam is!, dat is je al een keer of wat verteld, je lijkt gvd wel een autist of OCDer oidquote:Op woensdag 19 maart 2008 10:25 schreef vero-legata het volgende:
Waarom mag ik niet naar een filmpje linken die laat zien hoe de besluitvorming van psychiaters plaatsvind? En waarom mag ik niet linken naar een openbare hoorzitting waar psychiaters gevraagd wordt de kenmerken op te noemen waaraan je kunt herkennen dat iemand ADHD heeft?
Leuke verhaaltjes, maar depressief zijn is niet een gedrag. Depressief zijn kan zich wel uiten in ongewenste gedragingen (alleen maar slapen) maar dat hoeft niet. Het gaat hier niet over ADHD of ADD maar over een depressie.quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:25 schreef vero-legata het volgende:
Waarom mag ik niet naar een filmpje linken die laat zien hoe de besluitvorming van psychiaters plaatsvind? En waarom mag ik niet linken naar een openbare hoorzitting waar psychiaters gevraagd wordt de kenmerken op te noemen waaraan je kunt herkennen dat iemand ADHD heeft?
Of naar een filmpje van een hoogleraar psychatrie die helder uitlegt dat gedrag nooit een ziekte kan zijn?
![]()
Omdat ze je de mond willen snoeren?quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:25 schreef vero-legata het volgende:
Of naar een filmpje van een hoogleraar psychatrie die helder uitlegt dat gedrag nooit een ziekte kan zijn?
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |