Juist.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze zeggen ook niet dat het puur placebo is, of geen werking heeft, maar dat het niet (klinisch!) significant beter is in het verhelpen van de depressie. En aangezien een depressie natuurlijk vaak tussen de oren zit is dat misschien ook niet zo gek.
Dat betekent dat het in veel gevallen onzin is als mensen roepen "bij mij is het puur het probleem dat een stofje van nature te weinig wordt aangemaakt, ik heb die ad's dus gewoon nodig"? Of trek ik nu verkeerde conclusies omdat ik ze graag wil trekken?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:44 schreef speknek het volgende:
Ze zeggen ook niet dat het puur placebo is, of geen werking heeft, maar dat het niet (klinisch!) significant beter is in het verhelpen van de depressie. En aangezien een depressie natuurlijk vaak tussen de oren zit is dat misschien ook niet zo gek.
Ik neem dit ook, al ongeveer 2 jaar. Helpt inderdaad prima.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:26 schreef MissMayhem het volgende:
Ik neem zelf Efexor, dubbele dosis en ze helpen prima, zou ook wel moeten als je al 7 jaar antidepressiva slikt..
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee dus, je wordt helemaal niet blijer, enkel steeds treuriger... alles wordt steeds minder... alles wat vroeger nog wel hielp werkt niet meer
... ik zie er gewoon geen uitweg meer in... ik ... ik
Ik dacht dat dit nou net het verschil was tussen geneeskunde en homeopathie. Medicatie zou ook moeten werken als mensen er niet in geloven. Namelijjk door bepaalde reacties in het lichaam aan te gaan. Wat dit stuk echter laat zien is dat de psychiatrie alleen gunstige onderzoeken heeft gebruikt om te claimen dat ze een geneesmiddel hebben. En dat blijkt dus niet helemaal terecht aangezien ze de minder positieve onderzoeken bewust eruit hebben gelaten. Als je placebo net zo goed werkt als je medicijn deugd je medicijn dus simpelweg niet. Dan kun je mensen net zo goed naar de shamaan of Jomanda sturen. Maar jah die medicatie verdienen ze zo lekker aan. In de Spits stond gisteren dat het om 800.000 tot 1 miljoen patienten gaat in Nederland die aan deze medicatie zitten. Toch mooie inkomstenbron voor nepmedicatie. 1-0 voor de pharmaceutische industrie.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:36 schreef alex1989 het volgende:
[..]
Ik ben zelf apothekersassistent in opleiding en ik weet dat een persoon die het geneesmiddel moet slikken ook moet geloven dat het geneesmiddel werkt.
Je geest heeft namelijk een grote invloed op je lichaam waardoor met je geest een geneesmiddel niet goed zou kunnen laten werken.
Dan klagen mensen weer extra over de stijging van de ziektekosten. Cognitieve gedragstherapie is veel duurder dan een receptje voorschrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Juist.
Jammer dat die krengen zo snel worden voorgeschreven. Cognitieve gedragtherapie, zoals dawg al zegt, lijkt mij een stuk beter middel.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:43 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit nou net het verschil was tussen geneeskunde en homeopathie. Medicatie zou ook moeten werken als mensen er niet in geloven. Namelijjk door bepaalde reacties in het lichaam aan te gaan. Wat dit stuk echter laat zien is dat de psychiatrie alleen gunstige onderzoeken heeft gebruikt om te claimen dat ze een geneesmiddel hebben. En dat blijkt dus niet helemaal terecht aangezien ze de minder positieve onderzoeken bewust eruit hebben gelaten. Als je placebo net zo goed werkt als je medicijn deugd je medicijn dus simpelweg niet. Dan kun je mensen net zo goed naar de shamaan of Jomanda sturen. Maar jah die medicatie verdienen ze zo lekker aan. In de Spits stond gisteren dat het om 800.000 tot 1 miljoen patienten gaat in Nederland die aan deze medicatie zitten. Toch mooie inkomstenbron voor nepmedicatie. 1-0 voor de pharmaceutische industrie.![]()
Ik hoop overigens wel dat je als apothekers assistent ook zaken leert als blind en dubbelblind proeven zodat je als apotheker geteste en significant werkende medicatie gaat verkopen inplaats van wondermiddeltjes waar het werkende bestanddeel van de mens hun geloof in de medicatie is. Moet er niet aan denken als ik in antibiotica moet gaan geloven voordat het zijn werk doet.
ja dat is hetzelfde als dat de telegraaf berichtjes gaat posten over allochtonen positief in het nieuws...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:12 schreef speknek het volgende:
Het zou prettig zijn als er regels zijn die publication bias tegengaan, maar het is eigenlijk ondoenlijk. Misschien moeten ook meer journals actief adverteren dat ze negatieve onderzoeksresultaten op zullen nemen.
correct punt denk ikquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Inekris het volgende:
TT klopt niet. Moet zijn : Antidepressiva werken alleen bij depressie. (Vreemd he?)
TT moet zijn: Antidepressiva werken alleen bij zware depressie.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef Inekris het volgende:
TT klopt niet. Moet zijn : Antidepressiva werken alleen bij depressie. (Vreemd he?)
Idd, de zware toevoeging had ik vergetenquote:Op donderdag 6 maart 2008 20:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
TT moet zijn: Antidepressiva werken alleen bij zware depressie.
Als ik het allemaal zo lees dan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |