Niet om het een of ander maar dit idee bestaat al.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:40 schreef Dezzzperado het volgende:
Je hebt Annie, Annie woont in Utrecht en heeft een baan in Amsterdam als typemiep. dus elke dag op de ring A10 in de file, zoals zoveel andere gevallen.
Nu is er ook Truus. Truus woont in Amsterdam en werkt als typmiep voor een bedrijf in Utrecht, zij schuift dus ook elke dag gezellig aan in de rij op de ring.
Zet een website op, zoals monsterboard.nl o.i.d.
Waarop mensen hun profiel kunnen invoeren. Gegevens die van belang zijn zijn: Soort baan, salaris, woonplaats, werkplaats.
het kwam me al zo bekend voorquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit idee bestaat al.
http://www.werkdichterbijhuis.nl/
Acceptabel? of je hebt geen andere keus?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:13 schreef nerd4sale het volgende:
Het probleem lost zich vanzelf wel op.
Als de files maar lang genoeg worden, gaan mensen zelf wel werk dichterbij huis zoeken. Zolang ze nog in de file staan, is de drukte en reistijd blijkbaar acceptabel.
<roep-mode>quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:22 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Acceptabel? of je hebt geen andere keus?
Dan ga jij natuurlijk roepen dat je altijd keus hebt maar dit werkt in de praktijk nooit natuurlijk
Ik heb helemaal geen "behoefte aan verplaatsing", ik word er strontziek van. Als ik die chagrijnige koppen naast mij in de spits zie ben ik niet de enige.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
En 20 km is nou niet bepaald veel, de overheid zou z'n taak eens moeten doen en het de burgers naar de zin maken, zorg voor voldoende asfalt als mensen behoefte hebben aan verplaatsing!
De meeste vrouwen welquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
@TS
Onmogelijk en niet realistisch, mensen zijn geen dingen die je 1 op 1 tegen elkaar kan inwisselen.
waarom doe je het dan? waarom denk jij dat je geen keus hebt? waar haal je het idee vandaan dat het werk wat je nu doet zo enorm bijzonder is dat je het niet dichter bij huis kunt doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:41 schreef Floripas het volgende:
Ik heb helemaal geen "behoefte aan verplaatsing", ik word er strontziek van. Als ik die chagrijnige koppen naast mij in de spits zie ben ik niet de enige.
Bikkelquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:12 schreef Croga het volgende:
[..]
waarom doe je het dan? waarom denk jij dat je geen keus hebt? waar haal je het idee vandaan dat het werk wat je nu doet zo enorm bijzonder is dat je het niet dichter bij huis kunt doen?
Iedereen die zegt "ik heb geen keus" is een slaaf van zijn eigen illusie geworden. Ik heb wel een keus. Ik heb de keus om tegen mijn baas te zeggen "zo ver ga ik niet rijden". Ik heb de keus om tegen mijn opdrachtgever te zeggen "ik begin wel om 6 uur, dat scheelt files en reistijd". En als mijn baas of mijn opdrachtgever dat niet aan staat dan zoeken ze maar iemand die, net als zovelen, slaaf is van zijn eigen illusie.
Het concrete aan dit plan was dat het al enkele jaren bestaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:00 schreef Fastmatti het volgende:
Wat is er nu concreet aan dit plan? Zijn er al websites opgericht, zijn er al werkgevers die mee willen werken, etc.
Ik doe specialistisch werk in Amsterdam, en ik kan het voorlopig niet betalen om daar een beetje leuk en veilig te wonen. Ik ga overigens met de trein, en ik pak meestal de eerste, maar die zit ook al vaak tjokvol.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:12 schreef Croga het volgende:
[..]
waarom doe je het dan? waarom denk jij dat je geen keus hebt? waar haal je het idee vandaan dat het werk wat je nu doet zo enorm bijzonder is dat je het niet dichter bij huis kunt doen?
Iedereen die zegt "ik heb geen keus" is een slaaf van zijn eigen illusie geworden. Ik heb wel een keus. Ik heb de keus om tegen mijn baas te zeggen "zo ver ga ik niet rijden". Ik heb de keus om tegen mijn opdrachtgever te zeggen "ik begin wel om 6 uur, dat scheelt files en reistijd". En als mijn baas of mijn opdrachtgever dat niet aan staat dan zoeken ze maar iemand die, net als zovelen, slaaf is van zijn eigen illusie.
Juist in de detachering is het vaak geen enkel probleem om werktijden aan te passen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:23 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Wanneer je in een supermarkt werkt kun je bovenstaand best doen ja. In de detachering gaat dat net iets lastiger.
Ik durf te stellen dat zelfs met een verdubbeling van het aantal wegen ze nog net zo vast staan als nu. Wat er nodig is is een mentaliteitsverandering. Schijnbaar vinden mensen het prima om in de file te staan, en zo niet ga je maar verhuizen of een andere baan zoeken. Of je werktijden aanpassen bij de baas. of thuiswerken. laat mensen eerst zelf eens wat doen aan het probleem voor ze meteen naar de overheid rennen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:41 schreef JohnDope het volgende:
Leuke collega's zijn belangrijk en als je van baan switched heb je misschien geen leuke collega's meer.
Dus dit gaat niet werken.
asfalt is de enige oplossing.
Sinds 1998 in de detachering. Nog nooit moeite mee gehad om het zo te doen. Nog nooit een opdrachtgever tegen gekomen die er moeilijk over deed. In de meeste gevallen zelfs met de opdracht gever kunnen regelen dat een groot deel van het werk van huis uit gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:23 schreef Tim_G het volgende:
Wanneer je in een supermarkt werkt kun je bovenstaand best doen ja. In de detachering gaat dat net iets lastiger.
De Burger past zich al veel te veel aan dat politieke geboefte. Het wordt nu tijd dat de politiek eens een keer wat terug doet voor de Burger.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat zelfs met een verdubbeling van het aantal wegen ze nog net zo vast staan als nu. Wat er nodig is is een mentaliteitsverandering. Schijnbaar vinden mensen het prima om in de file te staan, en zo niet ga je maar verhuizen of een andere baan zoeken. Of je werktijden aanpassen bij de baas. of thuiswerken. laat mensen eerst zelf eens wat doen aan het probleem voor ze meteen naar de overheid rennen.
Mensen die over "De Burger" praten zijn niet echt serieus te nemen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De Burger past zich al veel te veel aan dat politieke geboefte. Het wordt nu tijd dat de politiek eens een keer wat terug doet voor de Burger.
En meer wegen, voorkomt uiteraard een hoop files.
En het openbaar vervoer is niet efficiënt, want ze zijn altijd te laat, het is vies in het openbaar vervoer, het is superdruk in het openbaar vervoer, als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen, en ze leveren je nooit direct op de bestemming af, etc etc.
Dat zeiden de politici ook jaren, vandaar dat het nu zo'n ongekend zooitje is in Nederland en de onvrede onder het Volk uit de hand begint te lopen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mensen die over "De Burger" praten zijn niet echt serieus te nemen.![]()
De overheid maakt juist van ons slaven en maakt juist problemen waar er geen problemen zijn, want dan kunnen er weer meer ambtenaren aan het werk gezet worden.quote:En wat jij wilt is mensen een nog grotere slaaf van de overheid maken. Want waarom zou je zelf wat doen als de overheid het wel voor je gaat oplossen hè.
Er was onlangs nog een privaat initiatief / voorstel om een zweeftrein te laten rijden in de randstad. Met een maximumsnelheid van 430 km/u schiet dat bovendien wat meer op. Ik weet alleen niet in hoeverre dit voorstel daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef Floripas het volgende:
Heel snelle en frequente openbaar vervoersverbindingen in de randstad is de beste oplossing. Meer asfalt hier aanleggen is als meer asfalt in New York aanleggen, absoluut zinloos. Mass Transit is het devies.
Ja, de file/reistijd is voor veel mensen blijkbaar nog acceptabel, want anders zouden ze wel een andere keuze maken. Die andere keuze is kennelijk nog minder aantrekkelijk dan altijd in de file staan, maar hij is er natuurlijk wel. Je kunt altijd proberen om een woning dichterbij je werk te vinden (en als je eisen maar laag genoeg zijn, lukt dat ook altijd). Of een andere baan zoeken dichterbij je huis. (Ook hier geldt hoe lager je eisen, hoe groter je kans van slagen).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:22 schreef Tim_G het volgende:
Acceptabel? of je hebt geen andere keus?
Dan ga jij natuurlijk roepen dat je altijd keus hebt maar dit werkt in de praktijk nooit natuurlijk
Als de Mr Beans (zoals het geval is bij de NS) de scepter zwaaien over de zweeftrein, is het een kwestie van tijd voordat die trein met 430 km/h van de baan af zweeftquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er was onlangs nog een privaat initiatief / voorstel om een zweeftrein te laten rijden in de randstad. Met een maximumsnelheid van 430 km/u schiet dat bovendien wat meer op. Ik weet alleen niet in hoeverre dit voorstel daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.
Wat begreep je precies niet aan het idee van een privaat initiatief?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de Mr Beans (zoals het geval is bij de NS) de scepter zwaaien over de zweeftrein, is het een kwestie van tijd voordat die trein met 430 km/h van de baan af zweeft
Openbaar vervoer slecht dit, openbaar vervoer slecht dat, maar je bent ook niet bereid te betalen voor beter. Dan is de file dus, zoals al eerder gezegd, blijkbaar nog niet erg genoeg....quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef JohnDope het volgende:
En het openbaar vervoer is niet efficiënt, want ze zijn altijd te laat (waardoor je ook weer aansluitingen mist), het is vies in het openbaar vervoer, het is superdruk in het openbaar vervoer, als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen (zeker als er getuigen tegen je zijn), en ze leveren je nooit direct op de bestemming af, etc etc.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef JohnDope het volgende:
als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen (zeker als er getuigen tegen je zijn)
Het openbaar vervoer is al super duur. Als ze het nog duurder maken, is het zelfs rendabel om met de Hummert H1 het hele land door te cruisen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:08 schreef Croga het volgende:
[..]
Openbaar vervoer slecht dit, openbaar vervoer slecht dat, maar je bent ook niet bereid te betalen voor beter.
Ja, meteen voor altijd. Tolpoort op elke straathoek!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:16 schreef raptorix het volgende:
Gewoon alle wegen privatiseren, ben je in 1 klap van het probleem af.
Volgens mij heb je wat gemist, want de tolpoort is allang achterhaald dmv het (kilometerheffing) BigBrotherSystem van de Stasi staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, meteen voor altijd. Tolpoort op elke straathoek!
En waarom niet? Je betaald nu ongeveer 3 keer zoveel als noodzakelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, meteen voor altijd. Tolpoort op elke straathoek!
Wat nou als ik voorheen prima kon rijden en een prima baan had en een fijn huis, en nu door de files de baan nog steeds wel prima is, het huis ook maar het rijden niet meer gaat?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:02 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ja, de file/reistijd is voor veel mensen blijkbaar nog acceptabel, want anders zouden ze wel een andere keuze maken. Die andere keuze is kennelijk nog minder aantrekkelijk dan altijd in de file staan, maar hij is er natuurlijk wel. Je kunt altijd proberen om een woning dichterbij je werk te vinden (en als je eisen maar laag genoeg zijn, lukt dat ook altijd). Of een andere baan zoeken dichterbij je huis. (Ook hier geldt hoe lager je eisen, hoe groter je kans van slagen).
Natuurlijk is dat heel erg vervelend, vooral ook omdat je er zelf zo weinig aan kunt doen. Ik begrijp heel goed dat je in zo'n geval oplossen van de file's erg belangrijk vindt. Zeker omdat je gezien hebt dat het vroeger beter kon (toen waren er minder files), dus dat geeft je het (waarschijnlijk volledig terechte) idee dat het probleem verkleind kan worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:31 schreef Tim_G het volgende:
Wat nou als ik voorheen prima kon rijden en een prima baan had en een fijn huis, en nu door de files de baan nog steeds wel prima is, het huis ook maar het rijden niet meer gaat?
Dan is voor mij de enige logische oplossing om die schijtfiles eens op te lossen.
Als de overheid nu eerst een beseft dat het fileprobleem oplossen geld kost ipv dat het geld oplevert zijn wel al een hele stap verder.
Ik heb toch helemaal niet gezegd dat dit een tevredenstellende oplossing van het probleem is.quote:en eisen laag genoeg zijn?! Ja..... dan zou ik wel in een kartonnen doos voor het kantoorpand blijven liggen. Of beter nog.........werk gewoon 24 uur per dag door. Als je nog meer van die domme oplossingen hebt?
Ik zou eens beginnen met na te denken over:quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:31 schreef Tim_G het volgende:
Wat nou als ik voorheen prima kon rijden en een prima baan had en een fijn huis, en nu door de files de baan nog steeds wel prima is, het huis ook maar het rijden niet meer gaat?
Dan is voor mij de enige logische oplossing om die schijtfiles eens op te lossen.
Nog zo iemand die op een ander gaat zitten wachten om zijn probleem op te lossen. Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen? Nou, niets dus. De overheid is niet het probleem. De files zijn niet het probleem. JIJ bent het probleem (of eigenlijk: jij bent een symptoom van het probleem)quote:Als de overheid nu eerst een beseft dat het fileprobleem oplossen geld kost ipv dat het geld oplevert zijn wel al een hele stap verder.
Tsja, als je het in het absurde wilt trekken kom je ook nergens.quote:en eisen laag genoeg zijn?! Ja..... dan zou ik wel in een kartonnen doos voor het kantoorpand blijven liggen. Of beter nog.........werk gewoon 24 uur per dag door. Als je nog meer van die domme oplossingen hebt?
Inderdaad!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef Croga het volgende:
[..]
Sinds 1998 in de detachering. Nog nooit moeite mee gehad om het zo te doen. Nog nooit een opdrachtgever tegen gekomen die er moeilijk over deed. In de meeste gevallen zelfs met de opdracht gever kunnen regelen dat een groot deel van het werk van huis uit gedaan kan worden.
Zoals al gezegd: Mensen zijn slaaf van hun eigen illusie. Mensen houden zichzelf voor dat het voor hen niet mogelijk is zonder op zoek te gaan naar oplossingen. Zolang je niet zelf op zoek gaat naar oplossingen ben je je eigen grootste probleem.
Nederland heeft geen file probleem. Nederland heeft een inwoner probleem. De meeste Nederlanders zijn simpelweg niet bereid te zoeken naar een oplossingen voor files.
Je eerste alinea is wat cynisch. Enige tijd geleden las ik een artikel in de Gelderlander over dit probleem. De ene geïnterviewde zat twee uur in de auto om een heel speciale klus te doen. De ander had zijn bedrijf van Utrecht naar Arnhem verhuisd, zodat zijn medewerkers tegen de file in reisden en dus geen probleem hadden. Niks lagere eisen, gewoon creatief zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:02 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ja, de file/reistijd is voor veel mensen blijkbaar nog acceptabel, want anders zouden ze wel een andere keuze maken. Die andere keuze is kennelijk nog minder aantrekkelijk dan altijd in de file staan, maar hij is er natuurlijk wel. Je kunt altijd proberen om een woning dichterbij je werk te vinden (en als je eisen maar laag genoeg zijn, lukt dat ook altijd). Of een andere baan zoeken dichterbij je huis. (Ook hier geldt hoe lager je eisen, hoe groter je kans van slagen).
Ik denk niet dat file's op deze manier op te lossen zijn, maar wel dat ze op een bepaald moment niet meer verder zullen groeien. Twee eeuwen geleden was er niemand die bij wijze van spreken in Groningen woonde en in Amsterdam werkte, want het was een dagreis. Door de sterk verkortte reistijd (trein, auto) is het nu mogelijk en zijn er mensen die het doen. Stel dat de reistijd door file oploopt tot 5 uur voor een enkele reis, dan houdt het forensen vanzelf op.
Het nadeel is alleen dat dit met zo veel ergernis gepaard zal gaan dat we het maar beter niet zo ver kunnen laten komen.
Ik kan me toch zo ergeren aan die auto's op die voorrangsweg! Dan moet ik wel twee minuten wachten voor ik over kan steken er verder kan fietsen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:43 schreef Biancavia het volgende:
Ik woon 700 meter bij mijn werk vandaan.
Sta nooit in de file!
Wat wil je eraan doen dan ? Die busjes zitten immers vol werknemers lees ik net.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:49 schreef Kees22 het volgende:
Overigens aan de orde: het is natuurlijk wel absurd dat busjes vol werknemers elkaar op de snelweg tegenkomen. Daar moet toch eenvoudig wat aan te doen zijn.
Daar spreekt TS juist over, als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat wil je eraan doen dan ? Die busjes zitten immers vol werknemers lees ik net.
Ik ben het met je eens dat de mogelijkheden om lange reistijden voor werknemers te beperken nog lang niet zijn uitgeput. Je voorbeeld toont aan dat er uit overleg tussen werkgever en werknemer in een deel van de gevallen nog veel te halen is.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:44 schreef Kees22 het volgende:
Je eerste alinea is wat cynisch. Enige tijd geleden las ik een artikel in de Gelderlander over dit probleem. De ene geïnterviewde zat twee uur in de auto om een heel speciale klus te doen. De ander had zijn bedrijf van Utrecht naar Arnhem verhuisd, zodat zijn medewerkers tegen de file in reisden en dus geen probleem hadden. Niks lagere eisen, gewoon creatief zijn.
Ik denk dat het fileleed nog heel veel erger moet worden voordat de files afnemen doordat mensen ertoe overgaan om een baan dichterbij huis zoeken of voor een ander vervoersmiddel kiezen. De files zijn de afgelopen 15 jaar immers sterk toegenomen en dit heeft er alleen toe geleid dat er meer mensen langer in de file staan. Zowel de ochtend als de avondspits zijn veel langer geworden.quote:Waarom kunnen we het nu maar beter niet zo ver laten komen? Is onze ergernis groter of belangrijker dan die van twee eeuwen geleden?
^^quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:13 schreef nerd4sale het volgende:
Het probleem lost zich vanzelf wel op.
Als de files maar lang (en duur) genoeg worden, gaan mensen zelf wel werk dichterbij huis zoeken. Zolang ze nog in de file staan, is de drukte en reistijd blijkbaar acceptabel.
Denkt ie nogsteeds dat dat gaat werken dan ?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:40 schreef Kees22 het volgende:
Daar spreekt TS juist over, als ik me goed herinner.
Metselaars die van A naar B reizen en metselaars die van B naar A reizen, kunnen die niet beter op hun plaats blijven?
8 uur is al veel te laat. Begin dan gewoon om een uur of 6, mischien zelfs eerder. Want als ik om 8 uur in Utrecht moet zijn vanuit Eindhoven dan is dat al niet meer in een uur te halen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:55 schreef elcastel het volgende:
Mensen moeten gewoon wat flexibeler omgaan met hun werktijden. ga op kantoor ook maar ploegendienst lopen ofzo, kantooruren van 8 tot 20.
Oh, maar dan zijn we het helemaal eens. Inclusief je laatste zin. Alleen wil ik daar dan aan toevoegen, dat die ergernis om iets wat nu niet meer kan, (of om iets wat een ander wel en ik niet kan) de vermijdbare oorzaak is van veel ellende. Maar wel begrijpelijk, inderdaad.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:44 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de mogelijkheden om lange reistijden voor werknemers te beperken nog lang niet zijn uitgeput. Je voorbeeld toont aan dat er uit overleg tussen werkgever en werknemer in een deel van de gevallen nog veel te halen is.
Ik wilde met de post waar je op reageert vooral aangeven dat, in tegenstelling tot wat sommigen beweren, mensen altijd een alternatief hebben voor lang in de file staan. Soms zullen ze hiervoor een achteruitgang in baan of woongenot op de koop toe moeten nemen, soms zal dat niet nodig zijn. Maar niemand is (op termijn) verplicht om dagelijks lang in de file te staan.
[..]
Ik denk dat het fileleed nog heel veel erger moet worden voordat de files afnemen doordat mensen ertoe overgaan om een baan dichterbij huis zoeken of voor een ander vervoersmiddel kiezen. De files zijn de afgelopen 15 jaar immers sterk toegenomen en dit heeft er alleen toe geleid dat er meer mensen langer in de file staan. Zowel de ochtend als de avondspits zijn veel langer geworden.
Als we wachten tot de wal het schip keert, dan zal er geen filevrije periode meer zijn (niet tussen de middag en niet 's avonds laat). Dan heb je dus ook last van files als je 's avonds nog vrienden of familie wilt bezoeken. Op een gegeven moment zit je dan langer in de auto, dan dat je daadwerkelijk op de plaats van bestemming bent.
Is onze ergenis dan groter of belangrijker dan die van twee eeuwen geleden? Ik zou niet durven beweren dat onze ergernis nu belangrijker is dan die van vroeger, maar hij zal wel groter zijn. Het is namelijk veel vervelender als iets niet meer kan (in anderhalf uur van Amsterdam naar Drenthe rijden), dan als het nooit gekund heeft.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat zelfs met een verdubbeling van het aantal wegen ze nog net zo vast staan als nu. Wat er nodig is is een mentaliteitsverandering. Schijnbaar vinden mensen het prima om in de file te staan, en zo niet ga je maar verhuizen of een andere baan zoeken. Of je werktijden aanpassen bij de baas. of thuiswerken. laat mensen eerst zelf eens wat doen aan het probleem voor ze meteen naar de overheid rennen.
Hierdoor zou er inderdaad veel meer doorstroming komen op de huizenmarkt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:23 schreef LXIV het volgende:
Ze kunnen ook de overdrachtsbelasting afschaffen. Dan wordt verhuizen veel aantrekkelijker. Wanneer iemand met een modale woning nu verhuist betaalt hij 25.000 euro belasting. Dat verdien je niet in vier, vijf jaar netto terug. Dus gaan mensen forenzen, zeker als hij na vijf jaar wéér wordt overgeplaatst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |