abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56981650
Ok. Moet je zien. Er zijn al heel wat ideeen geopperd zoals meer asfalt, auto'tje nog harder pesten door de benzine prijs maar omhoog te gooien, part-time werken proberen op te leggen, gaan werken op uren dat er geen files zijn (midden in de nacht ofzo), car-poolen, nog meer auto'tje pesten door rekeningrijden in te voeren en zo heb ik geloof ik bijna alles wel gehad.


Maar nu kwam ik ineens hierop....lees mee.


Je hebt Annie, Annie woont in Utrecht en heeft een baan in Amsterdam als typemiep. dus elke dag op de ring A10 in de file, zoals zoveel andere gevallen.

Nu is er ook Truus. Truus woont in Amsterdam en werkt als typmiep voor een bedrijf in Utrecht, zij schuift dus ook elke dag gezellig aan in de rij op de ring.


Zet een website op, zoals monsterboard.nl o.i.d.
Waarop mensen hun profiel kunnen invoeren. Gegevens die van belang zijn zijn: Soort baan, salaris, woonplaats, werkplaats.

Ga daar op zoeken, en voila, typemiep Annie vindt typemiep Truus. Ze verdienen als typemiep ongeveer evenveel, de functieomschrijving is ongeveer hetzelfde dus ze kunnen allebij het typemiepwerk aan.

Dus moeten ze gewoon kunnen swappen met elkaar. Gewoon hetzelfde contract maar dan gewoon even de namen omwisselen, en voila, Annie en Truus hoeven nog maar 5 km te rijden ipv 20 km stapvoets in de file rijden.


Zelfde geldt natuurlijk voor Kantoorpik Jan en Pennelikker Kees, de ene woont in Den Haag, de ander Rotterdam, switch ze om en ze werken in de stad waar ze wonen.

En zo zijn er wel meerdere combinaties mogelijk waardoor mensen iig. dichter bij hun woonplaats gaan werken.

Dat opzich is al een verbetering.

Wie is het met me eens
pi_56981760


Ik zie 't nog niet gebeuren.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:57:51 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56981996
Leuk. En dan zit je bij een baan met allemaal nieuwe collega's..... Truus had toch ook gewoon een baan in d'r omgeving kunnen zoeken?
En 20 km is nou niet bepaald veel, de overheid zou z'n taak eens moeten doen en het de burgers naar de zin maken, zorg voor voldoende asfalt als mensen behoefte hebben aan verplaatsing!
censuur :O
pi_56982018
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:40 schreef Dezzzperado het volgende:


Je hebt Annie, Annie woont in Utrecht en heeft een baan in Amsterdam als typemiep. dus elke dag op de ring A10 in de file, zoals zoveel andere gevallen.

Nu is er ook Truus. Truus woont in Amsterdam en werkt als typmiep voor een bedrijf in Utrecht, zij schuift dus ook elke dag gezellig aan in de rij op de ring.


Zet een website op, zoals monsterboard.nl o.i.d.
Waarop mensen hun profiel kunnen invoeren. Gegevens die van belang zijn zijn: Soort baan, salaris, woonplaats, werkplaats.
Niet om het een of ander maar dit idee bestaat al.

http://www.werkdichterbijhuis.nl/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2008 10:58:48 ]
pi_56982250
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar dit idee bestaat al.

http://www.werkdichterbijhuis.nl/
het kwam me al zo bekend voor
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_56982300
Het probleem lost zich vanzelf wel op.
Als de files maar lang genoeg worden, gaan mensen zelf wel werk dichterbij huis zoeken. Zolang ze nog in de file staan, is de drukte en reistijd blijkbaar acceptabel.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:13:49 #7
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_56982312
Simpel idee, maar zal nooit werken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_56982478
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:13 schreef nerd4sale het volgende:
Het probleem lost zich vanzelf wel op.
Als de files maar lang genoeg worden, gaan mensen zelf wel werk dichterbij huis zoeken. Zolang ze nog in de file staan, is de drukte en reistijd blijkbaar acceptabel.
Acceptabel? of je hebt geen andere keus?

Dan ga jij natuurlijk roepen dat je altijd keus hebt maar dit werkt in de praktijk nooit natuurlijk
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_56982612
Een, al oud, milieu-idee is om woon en werkgebieden meer te mengen. Wonen en werken. Dat houdt er ook geen rekening mee dat het werk in jouw buurt niet jouw werk hoeft te zijn.
Maar de laatste berichten zijn dat er tegenwoordig iets meer gezocht wordt naar werk in de buurt, omdat de reistijden te lang worden.
pi_56982817
Het idee bestaat al, en daarbij wordt er al de vinger aan gehouden door reiskosten maximaal tot 30 kilometer afstand te vergoeden. Verder is het ook de bedoeling dat we nog een beetje vrij blijven in dit land. Dus we moeten ook vrij blijven in de keuze waar we willen werken en wonen. Als dat niet kan, dan is de volgende vraag, welke vrijheden moeten we nog meer opgeven?

Er zijn nog voldoende andere alternatieven.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_56982850
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:22 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Acceptabel? of je hebt geen andere keus?
Dan ga jij natuurlijk roepen dat je altijd keus hebt maar dit werkt in de praktijk nooit natuurlijk
<roep-mode>
Je hebt altijd keus.
</roep-mode>
Ik zou niet weten waarom het in de praktijk nooit werkt.
Ik zeg niet dat iedereen werk kan vinden dat dicht(er) bij zijn huis is (of omgekeerd, een huis dicht(er) bij het werk). Maar ik denk dat zeker de helft van de dagelijkse file-rijders dat wel zou kunnen.
Als het woon-werk verkeer met slechts een klein deel af zou nemen, zijn de meeste files weg of beduidend korter.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:41:32 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56982862
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
En 20 km is nou niet bepaald veel, de overheid zou z'n taak eens moeten doen en het de burgers naar de zin maken, zorg voor voldoende asfalt als mensen behoefte hebben aan verplaatsing!
Ik heb helemaal geen "behoefte aan verplaatsing", ik word er strontziek van. Als ik die chagrijnige koppen naast mij in de spits zie ben ik niet de enige.
pi_56982880
Dubbele laag asfalt, gewoon een extra verdieping op de drukste snelwegen
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_56982963
@TS

Onmogelijk en niet realistisch, mensen zijn geen dingen die je 1 op 1 tegen elkaar kan inwisselen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:00:40 #15
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_56983224
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
@TS

Onmogelijk en niet realistisch, mensen zijn geen dingen die je 1 op 1 tegen elkaar kan inwisselen.
De meeste vrouwen wel
Tot zover de kwaliteitspost
pi_56983437
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:41 schreef Floripas het volgende:
Ik heb helemaal geen "behoefte aan verplaatsing", ik word er strontziek van. Als ik die chagrijnige koppen naast mij in de spits zie ben ik niet de enige.
waarom doe je het dan? waarom denk jij dat je geen keus hebt? waar haal je het idee vandaan dat het werk wat je nu doet zo enorm bijzonder is dat je het niet dichter bij huis kunt doen?

Iedereen die zegt "ik heb geen keus" is een slaaf van zijn eigen illusie geworden. Ik heb wel een keus. Ik heb de keus om tegen mijn baas te zeggen "zo ver ga ik niet rijden". Ik heb de keus om tegen mijn opdrachtgever te zeggen "ik begin wel om 6 uur, dat scheelt files en reistijd". En als mijn baas of mijn opdrachtgever dat niet aan staat dan zoeken ze maar iemand die, net als zovelen, slaaf is van zijn eigen illusie.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:20:35 #17
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_56983610
Ga telewerken ........
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_56983685
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:12 schreef Croga het volgende:

[..]

waarom doe je het dan? waarom denk jij dat je geen keus hebt? waar haal je het idee vandaan dat het werk wat je nu doet zo enorm bijzonder is dat je het niet dichter bij huis kunt doen?

Iedereen die zegt "ik heb geen keus" is een slaaf van zijn eigen illusie geworden. Ik heb wel een keus. Ik heb de keus om tegen mijn baas te zeggen "zo ver ga ik niet rijden". Ik heb de keus om tegen mijn opdrachtgever te zeggen "ik begin wel om 6 uur, dat scheelt files en reistijd". En als mijn baas of mijn opdrachtgever dat niet aan staat dan zoeken ze maar iemand die, net als zovelen, slaaf is van zijn eigen illusie.
Bikkel

Wanneer je in een supermarkt werkt kun je bovenstaand best doen ja. In de detachering gaat dat net iets lastiger.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:59:38 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56984530
Blijkbaar wilde Annie in Amsterdam werken. Dan moet ze de file's er maar bij nemen.
pi_56984563
Wat is er nu concreet aan dit plan? Zijn er al websites opgericht, zijn er al werkgevers die mee willen werken, etc.
pi_56984678
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:00 schreef Fastmatti het volgende:
Wat is er nu concreet aan dit plan? Zijn er al websites opgericht, zijn er al werkgevers die mee willen werken, etc.
Het concrete aan dit plan was dat het al enkele jaren bestaat.

Hoe succesvol het is geen idee
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:14:50 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56984864
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:12 schreef Croga het volgende:

[..]

waarom doe je het dan? waarom denk jij dat je geen keus hebt? waar haal je het idee vandaan dat het werk wat je nu doet zo enorm bijzonder is dat je het niet dichter bij huis kunt doen?

Iedereen die zegt "ik heb geen keus" is een slaaf van zijn eigen illusie geworden. Ik heb wel een keus. Ik heb de keus om tegen mijn baas te zeggen "zo ver ga ik niet rijden". Ik heb de keus om tegen mijn opdrachtgever te zeggen "ik begin wel om 6 uur, dat scheelt files en reistijd". En als mijn baas of mijn opdrachtgever dat niet aan staat dan zoeken ze maar iemand die, net als zovelen, slaaf is van zijn eigen illusie.
Ik doe specialistisch werk in Amsterdam, en ik kan het voorlopig niet betalen om daar een beetje leuk en veilig te wonen. Ik ga overigens met de trein, en ik pak meestal de eerste, maar die zit ook al vaak tjokvol.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16:51 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56984908
Overigens bestaat er al zo'n site als de TS oppert. www.werkenindebuurt.nl of zoiets. daar kun je je baan ter ruil aanbieden voor een baan bij jou in de buurt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_56985484
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:23 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Wanneer je in een supermarkt werkt kun je bovenstaand best doen ja. In de detachering gaat dat net iets lastiger.
Juist in de detachering is het vaak geen enkel probleem om werktijden aan te passen.
Alleen durven de meeste gedetacheerden en detacheerders dat niet aan te kaarten bij de opdrachtgever, omdat ze er automatisch van uit gaan dat het toch niet kan.
pi_56985512
Leuke collega's zijn belangrijk en als je van baan switched heb je misschien geen leuke collega's meer.

Dus dit gaat niet werken.

asfalt is de enige oplossing.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:47:14 #26
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56985664
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:41 schreef JohnDope het volgende:
Leuke collega's zijn belangrijk en als je van baan switched heb je misschien geen leuke collega's meer.

Dus dit gaat niet werken.

asfalt is de enige oplossing.
Ik durf te stellen dat zelfs met een verdubbeling van het aantal wegen ze nog net zo vast staan als nu. Wat er nodig is is een mentaliteitsverandering. Schijnbaar vinden mensen het prima om in de file te staan, en zo niet ga je maar verhuizen of een andere baan zoeken. Of je werktijden aanpassen bij de baas. of thuiswerken. laat mensen eerst zelf eens wat doen aan het probleem voor ze meteen naar de overheid rennen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56985685
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:23 schreef Tim_G het volgende:
Wanneer je in een supermarkt werkt kun je bovenstaand best doen ja. In de detachering gaat dat net iets lastiger.
Sinds 1998 in de detachering. Nog nooit moeite mee gehad om het zo te doen. Nog nooit een opdrachtgever tegen gekomen die er moeilijk over deed. In de meeste gevallen zelfs met de opdracht gever kunnen regelen dat een groot deel van het werk van huis uit gedaan kan worden.

Zoals al gezegd: Mensen zijn slaaf van hun eigen illusie. Mensen houden zichzelf voor dat het voor hen niet mogelijk is zonder op zoek te gaan naar oplossingen. Zolang je niet zelf op zoek gaat naar oplossingen ben je je eigen grootste probleem.

Nederland heeft geen file probleem. Nederland heeft een inwoner probleem. De meeste Nederlanders zijn simpelweg niet bereid te zoeken naar een oplossingen voor files.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:48:37 #28
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56985698
Heel snelle en frequente openbaar vervoersverbindingen in de randstad is de beste oplossing. Meer asfalt hier aanleggen is als meer asfalt in New York aanleggen, absoluut zinloos. Mass Transit is het devies.
pi_56985700
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:47 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik durf te stellen dat zelfs met een verdubbeling van het aantal wegen ze nog net zo vast staan als nu. Wat er nodig is is een mentaliteitsverandering. Schijnbaar vinden mensen het prima om in de file te staan, en zo niet ga je maar verhuizen of een andere baan zoeken. Of je werktijden aanpassen bij de baas. of thuiswerken. laat mensen eerst zelf eens wat doen aan het probleem voor ze meteen naar de overheid rennen.
De Burger past zich al veel te veel aan dat politieke geboefte. Het wordt nu tijd dat de politiek eens een keer wat terug doet voor de Burger.

En meer wegen, voorkomt uiteraard een hoop files.

En het openbaar vervoer is niet efficiënt, want ze zijn altijd te laat (waardoor je ook weer aansluitingen mist), het is vies in het openbaar vervoer, het is superdruk in het openbaar vervoer, als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen (zeker als er getuigen tegen je zijn), en ze leveren je nooit direct op de bestemming af, etc etc.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:50 #30
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56985855
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De Burger past zich al veel te veel aan dat politieke geboefte. Het wordt nu tijd dat de politiek eens een keer wat terug doet voor de Burger.

En meer wegen, voorkomt uiteraard een hoop files.

En het openbaar vervoer is niet efficiënt, want ze zijn altijd te laat, het is vies in het openbaar vervoer, het is superdruk in het openbaar vervoer, als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen, en ze leveren je nooit direct op de bestemming af, etc etc.
Mensen die over "De Burger" praten zijn niet echt serieus te nemen.

En wat jij wilt is mensen een nog grotere slaaf van de overheid maken. Want waarom zou je zelf wat doen als de overheid het wel voor je gaat oplossen hè.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56985905
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Mensen die over "De Burger" praten zijn niet echt serieus te nemen.
Dat zeiden de politici ook jaren, vandaar dat het nu zo'n ongekend zooitje is in Nederland en de onvrede onder het Volk uit de hand begint te lopen.
quote:
En wat jij wilt is mensen een nog grotere slaaf van de overheid maken. Want waarom zou je zelf wat doen als de overheid het wel voor je gaat oplossen hè.
De overheid maakt juist van ons slaven en maakt juist problemen waar er geen problemen zijn, want dan kunnen er weer meer ambtenaren aan het werk gezet worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56985967
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef Floripas het volgende:
Heel snelle en frequente openbaar vervoersverbindingen in de randstad is de beste oplossing. Meer asfalt hier aanleggen is als meer asfalt in New York aanleggen, absoluut zinloos. Mass Transit is het devies.
Er was onlangs nog een privaat initiatief / voorstel om een zweeftrein te laten rijden in de randstad. Met een maximumsnelheid van 430 km/u schiet dat bovendien wat meer op. Ik weet alleen niet in hoeverre dit voorstel daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_56986020
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:22 schreef Tim_G het volgende:
Acceptabel? of je hebt geen andere keus?

Dan ga jij natuurlijk roepen dat je altijd keus hebt maar dit werkt in de praktijk nooit natuurlijk
Ja, de file/reistijd is voor veel mensen blijkbaar nog acceptabel, want anders zouden ze wel een andere keuze maken. Die andere keuze is kennelijk nog minder aantrekkelijk dan altijd in de file staan, maar hij is er natuurlijk wel. Je kunt altijd proberen om een woning dichterbij je werk te vinden (en als je eisen maar laag genoeg zijn, lukt dat ook altijd). Of een andere baan zoeken dichterbij je huis. (Ook hier geldt hoe lager je eisen, hoe groter je kans van slagen).

Ik denk niet dat file's op deze manier op te lossen zijn, maar wel dat ze op een bepaald moment niet meer verder zullen groeien. Twee eeuwen geleden was er niemand die bij wijze van spreken in Groningen woonde en in Amsterdam werkte, want het was een dagreis. Door de sterk verkortte reistijd (trein, auto) is het nu mogelijk en zijn er mensen die het doen. Stel dat de reistijd door file oploopt tot 5 uur voor een enkele reis, dan houdt het forensen vanzelf op.
Het nadeel is alleen dat dit met zo veel ergernis gepaard zal gaan dat we het maar beter niet zo ver kunnen laten komen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_56986032
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er was onlangs nog een privaat initiatief / voorstel om een zweeftrein te laten rijden in de randstad. Met een maximumsnelheid van 430 km/u schiet dat bovendien wat meer op. Ik weet alleen niet in hoeverre dit voorstel daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.
Als de Mr Beans (zoals het geval is bij de NS) de scepter zwaaien over de zweeftrein, is het een kwestie van tijd voordat die trein met 430 km/h van de baan af zweeft
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56986148
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als de Mr Beans (zoals het geval is bij de NS) de scepter zwaaien over de zweeftrein, is het een kwestie van tijd voordat die trein met 430 km/h van de baan af zweeft
Wat begreep je precies niet aan het idee van een privaat initiatief?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_56986160
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef JohnDope het volgende:
En het openbaar vervoer is niet efficiënt, want ze zijn altijd te laat (waardoor je ook weer aansluitingen mist), het is vies in het openbaar vervoer, het is superdruk in het openbaar vervoer, als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen (zeker als er getuigen tegen je zijn), en ze leveren je nooit direct op de bestemming af, etc etc.
Openbaar vervoer slecht dit, openbaar vervoer slecht dat, maar je bent ook niet bereid te betalen voor beter. Dan is de file dus, zoals al eerder gezegd, blijkbaar nog niet erg genoeg....
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:09:00 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56986182
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef JohnDope het volgende:
als je wilt roken in het openbaar vervoer moet je altijd moeilijk doen en goed opletten dat er geen condo aankomt en werken met verborgen asbakken om zo bewijs tegen je te voorkomen (zeker als er getuigen tegen je zijn)
pi_56986384
Gewoon alle wegen privatiseren, ben je in 1 klap van het probleem af.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_56986423
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:08 schreef Croga het volgende:

[..]

Openbaar vervoer slecht dit, openbaar vervoer slecht dat, maar je bent ook niet bereid te betalen voor beter.
Het openbaar vervoer is al super duur. Als ze het nog duurder maken, is het zelfs rendabel om met de Hummert H1 het hele land door te cruisen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:20:02 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56986485
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:16 schreef raptorix het volgende:
Gewoon alle wegen privatiseren, ben je in 1 klap van het probleem af.
Ja, meteen voor altijd. Tolpoort op elke straathoek!
pi_56986511
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, meteen voor altijd. Tolpoort op elke straathoek!
Volgens mij heb je wat gemist, want de tolpoort is allang achterhaald dmv het (kilometerheffing) BigBrotherSystem van de Stasi staat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56986543
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, meteen voor altijd. Tolpoort op elke straathoek!
En waarom niet? Je betaald nu ongeveer 3 keer zoveel als noodzakelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_56986735
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:02 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ja, de file/reistijd is voor veel mensen blijkbaar nog acceptabel, want anders zouden ze wel een andere keuze maken. Die andere keuze is kennelijk nog minder aantrekkelijk dan altijd in de file staan, maar hij is er natuurlijk wel. Je kunt altijd proberen om een woning dichterbij je werk te vinden (en als je eisen maar laag genoeg zijn, lukt dat ook altijd). Of een andere baan zoeken dichterbij je huis. (Ook hier geldt hoe lager je eisen, hoe groter je kans van slagen).
Wat nou als ik voorheen prima kon rijden en een prima baan had en een fijn huis, en nu door de files de baan nog steeds wel prima is, het huis ook maar het rijden niet meer gaat?

Dan is voor mij de enige logische oplossing om die schijtfiles eens op te lossen.

Als de overheid nu eerst een beseft dat het fileprobleem oplossen geld kost ipv dat het geld oplevert zijn wel al een hele stap verder.

en eisen laag genoeg zijn?! Ja..... dan zou ik wel in een kartonnen doos voor het kantoorpand blijven liggen. Of beter nog.........werk gewoon 24 uur per dag door. Als je nog meer van die domme oplossingen hebt?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_56988247
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:31 schreef Tim_G het volgende:
Wat nou als ik voorheen prima kon rijden en een prima baan had en een fijn huis, en nu door de files de baan nog steeds wel prima is, het huis ook maar het rijden niet meer gaat?

Dan is voor mij de enige logische oplossing om die schijtfiles eens op te lossen.
Als de overheid nu eerst een beseft dat het fileprobleem oplossen geld kost ipv dat het geld oplevert zijn wel al een hele stap verder.
Natuurlijk is dat heel erg vervelend, vooral ook omdat je er zelf zo weinig aan kunt doen. Ik begrijp heel goed dat je in zo'n geval oplossen van de file's erg belangrijk vindt. Zeker omdat je gezien hebt dat het vroeger beter kon (toen waren er minder files), dus dat geeft je het (waarschijnlijk volledig terechte) idee dat het probleem verkleind kan worden.

Ik denk dat politiek eens moet beslissen hoeveel hen aan het oplossen van de file's gelegen is. Hoeveel geld wil de overheid hieraan uitgeven en hoeveel ruimte/luchtvervuiling mag hieraan worden opgeofferd.

Als we er niet genoeg voor over hebben om de files te stoppen, dan zit er niets anders op dan ze te accepteren of te verhuizen/van baan te veranderen.
quote:
en eisen laag genoeg zijn?! Ja..... dan zou ik wel in een kartonnen doos voor het kantoorpand blijven liggen. Of beter nog.........werk gewoon 24 uur per dag door. Als je nog meer van die domme oplossingen hebt?
Ik heb toch helemaal niet gezegd dat dit een tevredenstellende oplossing van het probleem is.
Het punt is dat mensen altijd een afweging maken. Wegen de pluspunten van de baan en het huis op tegen de negatieve kanten van de reis of niet. Zo ja, dan accepteer je (vloekend) de files. Het alternatief is op zoek gaan naar een andere baan/werktijden/werkplek of huis. Een afschrikwekkend alternatief wellicht, maar dat is ook een alternatief.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_56989736
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:31 schreef Tim_G het volgende:
Wat nou als ik voorheen prima kon rijden en een prima baan had en een fijn huis, en nu door de files de baan nog steeds wel prima is, het huis ook maar het rijden niet meer gaat?
Dan is voor mij de enige logische oplossing om die schijtfiles eens op te lossen.
Ik zou eens beginnen met na te denken over:
- Van baan veranderen
- Werktijden aanpassen
- Thuis werken

want files oplossen gaat zowieso nooit gebeuren. Dat leert het verleden ons: Hoeveel asphalt je er ook bij legt, er komen niet minder files.
quote:
Als de overheid nu eerst een beseft dat het fileprobleem oplossen geld kost ipv dat het geld oplevert zijn wel al een hele stap verder.
Nog zo iemand die op een ander gaat zitten wachten om zijn probleem op te lossen. Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen? Nou, niets dus. De overheid is niet het probleem. De files zijn niet het probleem. JIJ bent het probleem (of eigenlijk: jij bent een symptoom van het probleem)
quote:
en eisen laag genoeg zijn?! Ja..... dan zou ik wel in een kartonnen doos voor het kantoorpand blijven liggen. Of beter nog.........werk gewoon 24 uur per dag door. Als je nog meer van die domme oplossingen hebt?
Tsja, als je het in het absurde wilt trekken kom je ook nergens.
pi_57051942
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:48 schreef Croga het volgende:

[..]

Sinds 1998 in de detachering. Nog nooit moeite mee gehad om het zo te doen. Nog nooit een opdrachtgever tegen gekomen die er moeilijk over deed. In de meeste gevallen zelfs met de opdracht gever kunnen regelen dat een groot deel van het werk van huis uit gedaan kan worden.

Zoals al gezegd: Mensen zijn slaaf van hun eigen illusie. Mensen houden zichzelf voor dat het voor hen niet mogelijk is zonder op zoek te gaan naar oplossingen. Zolang je niet zelf op zoek gaat naar oplossingen ben je je eigen grootste probleem.

Nederland heeft geen file probleem. Nederland heeft een inwoner probleem. De meeste Nederlanders zijn simpelweg niet bereid te zoeken naar een oplossingen voor files.
Inderdaad!
En dan stemmen ze op Verdomd, die belooft de files voor hen op te lossen.
En Verdomd vraagt de mensen in het land dan om ideeën aan te dragen om de files op te lossen.
Dat zal waarachtig wel helpen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57052014
Ik woon 700 meter bij mijn werk vandaan.
Sta nooit in de file!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_57052017
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:02 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ja, de file/reistijd is voor veel mensen blijkbaar nog acceptabel, want anders zouden ze wel een andere keuze maken. Die andere keuze is kennelijk nog minder aantrekkelijk dan altijd in de file staan, maar hij is er natuurlijk wel. Je kunt altijd proberen om een woning dichterbij je werk te vinden (en als je eisen maar laag genoeg zijn, lukt dat ook altijd). Of een andere baan zoeken dichterbij je huis. (Ook hier geldt hoe lager je eisen, hoe groter je kans van slagen).

Ik denk niet dat file's op deze manier op te lossen zijn, maar wel dat ze op een bepaald moment niet meer verder zullen groeien. Twee eeuwen geleden was er niemand die bij wijze van spreken in Groningen woonde en in Amsterdam werkte, want het was een dagreis. Door de sterk verkortte reistijd (trein, auto) is het nu mogelijk en zijn er mensen die het doen. Stel dat de reistijd door file oploopt tot 5 uur voor een enkele reis, dan houdt het forensen vanzelf op.
Het nadeel is alleen dat dit met zo veel ergernis gepaard zal gaan dat we het maar beter niet zo ver kunnen laten komen.
Je eerste alinea is wat cynisch. Enige tijd geleden las ik een artikel in de Gelderlander over dit probleem. De ene geïnterviewde zat twee uur in de auto om een heel speciale klus te doen. De ander had zijn bedrijf van Utrecht naar Arnhem verhuisd, zodat zijn medewerkers tegen de file in reisden en dus geen probleem hadden. Niks lagere eisen, gewoon creatief zijn.

Waarom kunnen we het nu maar beter niet zo ver laten komen? Is onze ergernis groter of belangrijker dan die van twee eeuwen geleden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57052047
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 01:43 schreef Biancavia het volgende:
Ik woon 700 meter bij mijn werk vandaan.
Sta nooit in de file!
Ik kan me toch zo ergeren aan die auto's op die voorrangsweg! Dan moet ik wel twee minuten wachten voor ik over kan steken er verder kan fietsen.

Overigens leerde ik onlangs, dat de Sociale Dienst als norm 1,5 uur reistijd hanteert voor passend werk. Dus ofwel ik fiets 1,5 uur, ofwel ik bus en trein 1,5 uur ofwel ik file 1,5 uur. Per keer, dus terug ook nog eens.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57052062
Overigens aan de orde: het is natuurlijk wel absurd dat busjes vol werknemers elkaar op de snelweg tegenkomen. Daar moet toch eenvoudig wat aan te doen zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')