hihi je mag best ruilen hoor, maar hier is de situatie precies hetzelfde...quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:54 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, ruilen?![]()
Devin gaat ook rond 20: 00 uur slapen. krijgt ook rond 23:00 uur nog voeding waarna hij nog eventjes gezellig een beetje knuffelt met ons, verschoont wordt en zonder problemen verder gaat slapen. Alleen slaapt hij dus nog steeds niet door, hij wordt meestal rond 4 uur wakker om te drinken, valt tijdens of direct na het voeden in slaap en rond 7 uur begint voor hem de dag weer. Mijn man is tegenwoordig vaak degene die 's nachts naar hem toe gaat om zijn speentje te geven, te troosten en uiteindelijk toch maar naar mij toe te brengen zodat hij (gulzig) kan drinken.
Hoe kan ik hem zo ver krijgen dat hij doorslaapt? Dat gebeurt nu heel soms, dat is dan echt zo'n toevalstreffer want dan hebben we niks anders gedaan dan normaal.
Nu je het zegt.. 0 om precies te zijnquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:02 schreef Troel het volgende:
Wat weinig babietjes tussen februari en mei trouwens
Maarrrrr dan heb je ook wat in mei ! 12equote:Op woensdag 20 februari 2008 11:33 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Nu je het zegt.. 0 om precies te zijn![]()
![]()
![]()
Vandaag 4 jaar getrouwd en Ethan vond 1.30 een mooie tijd om dat te vieren met een hartverscheurende huilbuiNa een half flesje was hij iig gekalmeerd, maar heeft vervolgens nog een half uur in z'n bed liggen babbelen en lachen
De keren dat hij 's nachts wakker is geworden sinds hij doorslaapt zijn op 1 hand te tellen dus ik voel me een beetje brak nu
Kan best hoor Troel, alledrie onze kinderen hadden al 8 tandjes voor de 4 maanden. De middelste is zelfs geboren met al 1 tandje .quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:20 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft twee harde witte puntjes op zijn bovenkaak die heel netjes op een lijn zitten. Dit is toch geen tandje he??
Hier zitten ze in een IKEA kinderstoel. Bevalt prima en voor 15 euro ben je klaar (per stoelquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:12 schreef jellyrose het volgende:
Oh ja, kinderstoel.. ook zoiets waar ik me nog in moet verdiepen, geloof ik
Chris zijn bedje in ieder geval welquote:Op maandag 25 februari 2008 15:44 schreef DaviniaHR het volgende:
Is Ethans bedje al omlaag? Lijkt me doodeng om je kind zo half over het bedje te zien hangen... Brrr.
Hehe.. ja, die is al omlaag.. volgens mij bedoelde je Chrisquote:Op maandag 25 februari 2008 15:44 schreef DaviniaHR het volgende:
Is Ethans bedje al omlaag? Lijkt me doodeng om je kind zo half over het bedje te zien hangen... Brrr.
Ik krijg Pien haar bed niet omlaag en bij haar is het nog niet nodig. Zo simpel kan het dan ook weer zijnquote:Op maandag 25 februari 2008 21:00 schreef Deepfreeze het volgende:
k_p, is floor zoveel bewegelijker dan pien dan? Grappig, zoveel hetzelfde maar toch ook de verschillen..
En ze vond het ook zo leuk! Kwam ik daar binnen met een huilend meisje, die man hoefde haar maar op te pakken en ze was stil... En al dat gevoel, gemasseer en gerol vond ze nog leuk ook!quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:40 schreef Kersjes het volgende:
Deliedje, wat fijn om te horen dat Floortje ook zoveel baat gehad heeft bij osteopatie! Het is een beetje mijn stokpaardje geworden, heb al meerdere mensen doorverwezen en die hebben ook allemaal positieve ervaringen.
En wat ligt ze er heerlijk bij in haar "grote-baby-bed"![]()
Meestal heeft ze zelfs haar handjes nog zo bijna ónder haar hoofdje gevouwen... Dan ligt ze er helemaal zo wijs en zo heerlijk ontspannen bijquote:
Je zal het vast niet zo bedoelen maar klinkt alsof ik blij ben dat hij nu niet meer bij ons is 's nachts.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:57 schreef DeLiedje het volgende:
En gek om te lezen dat bijvoorbeeld Aderlyn zo blij is dat Maarten op z'n eigen kamertje slaapt, terwijl ik dus het ledikantje nog náást ons bed heb gepropt, omdat ik haar echt nog steeds zo graag op onze kamer wil hebben...
ik weet nog dat mijn stagebegeleider (op het KDV) een keer zei: ooeeehhh borstvoedingspoep, hmmmm dat ruikt altijd zo lekker.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:55 schreef lcicle het volgende:
Ticootje, ik vind babypoep zelfs 'lekker' ruikenAlleen die van mijn eigen baby natuurlijk
En dat op de bank slapen zou juist meer risico inhouden dan samen in bed.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:29 schreef Ticootje het volgende:
Maneki, slaapt de kleine bij jullie in bed? Ik zou dat wel willen, maar ik durf niet. Veel te bang dat ik op haar rol ofzo. Haar wiegje staat wel echt tegen mijn bed aan, dus ze is wel heeeel dicht bij me. Overdag wil ze liever niet in haar wiegje, dan slapen we samen op de bank... Dat doe ik dan weer wel.
Waar koop je die???quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:02 schreef Macka66 het volgende:
* Macka66 komt zich alvast even inlezen![]()
Wij gaan bij de komende kleine dame weer aan de combi van wiegje tegen mijn bed, af en toe het Snuggle Nest gebruiken en naast me in bed slapen na de vroege ochtendvoeding.
We slapen in twee tegen elkaar geschoven eenpersoons bedden, en voor over de naad tussen de matrassen biedt het Snuggle Nest wat meer steun dan een aankleedkussen.
Marktplaats!quote:
Hier is vanaf dag 1, ritme en regelmaatquote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:01 schreef Ardenlyn het volgende:
PepijnWat een schatje!
Vraagje:
Overdag wil Maarten ook wel eens slapen en dat is logisch.
Maar soms ben ik bang dat hij teveel slaapt en dan 's nachts niet meer wil slapen.
Moet ik hem overdag gewoon laten slapen wanneer hij wil?
Of is het beter om hem soms wakker te houden zodat hij 's nacht ook goed blijft slapen?
Of maakt het niets uit en zal hij hoe dan ook slapen 's nachts?
Bij zijn nicht maakt het niets uit hoeveel zij slaapt en slaapt hoe dan ook lekker in de nacht.
Hoe zit het bij jullie?
Heb geen idee van een sprongetje, maar het lijkt mij wel een goede om hem in bed te laten slapen. Nu even doorzetten, daar heb je straks weer voordeel van. Maar das mijn mening.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:28 schreef Ardenlyn het volgende:
EDIT: tsss nu ineens oogjes dicht en hij slaapt nu in de reiswieg![]()
Nu afwachten voor hoelang want vaak is hij ineens ook weer wakker na 5 minuutjes of korter.
Misschien toch wat harder worden erin en dan maar even laten huilen?
Of is dit zo'n sprongetje oid?
maar als je haar overdag helemaal niet laat huilen en 's avonds wel, geef je haar dan overdag niet een heel verkeerd beeld? Kan je dan wellicht niet beter overdag ook wel even laten huilen? Ik neem aan dat je ;s nachts ook niet blij wordt van een huilbui van een half uur. Ikw eet het niet hoor, ik heb hier nog geen last van dit soort dingen gehad. *afklopt*quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:03 schreef Ticootje het volgende:
Oe ik lees iets over slapen...
Mevrouwtje hier wil overdag alleen maar op mij slapen. Soms denk ik dat ze ver weg is en probeer ik haar in de wieg te leggen, maar vaak zonder resultaat. Nu ligt ze toevallig een uurtje in haar wieg, zonder huilen, maar madam is wel weer wakker, en ik weet dat ze straks begint omdat ze bij me wil zijn.
Ik laat Jennifer overdag eigenlijk niet huilen. Als ze begint te huilen pak ik haar meteen. Maar 's nachts begin ik daar dus niet aan. Dan moet ze echt in haar wiegje slapen. Vannacht heeft ze dan ook zwaar protest aangetekend door gewoon een half uur te blijven huilen. Maar mama was sterker, en heeft niet toegegeven.
sowieso, zou ik een kindje van 3 weken niet laten huilen. Niet 's nachts en niet overdag.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:39 schreef Troel het volgende:
[..]
maar als je haar overdag helemaal niet laat huilen en 's avonds wel, geef je haar dan overdag niet een heel verkeerd beeld? Kan je dan wellicht niet beter overdag ook wel even laten huilen? Ik neem aan dat je ;s nachts ook niet blij wordt van een huilbui van een half uur. Ikw eet het niet hoor, ik heb hier nog geen last van dit soort dingen gehad. *afklopt*
Nouja, soms moet het even, omdat je simpelweg nog op het toilet zit of onder de douche staat of wat dan ookquote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
sowieso, zou ik een kindje van 3 weken niet laten huilen. Niet 's nachts en niet overdag.
Mamahonger is voor zo'n kleintje nog een heel legitieme reden om te huilen
Maar dat is wel wat anders dan 'je huilt maar, nu moet je slapen' .. Zo'n kleintje snapt daar helemaal niks van, die wil alleen maar geborgenheid en heeft er geen idee van hoe laat dat isquote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, soms moet het even, omdat je simpelweg nog op het toilet zit of onder de douche staat of wat dan ook
Nee, hij gaat zelfs een soort van lachen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:20 schreef Ardenlyn het volgende:
BE: Ik heb dat een paar keer geprobeerd maar het lijkt wel alsof hij panisch en boos word als ik hem stevig inpak. In de doek vind hij in het begin ook verschrikkelijk als ik bezig ben hem erin te doen maar zodra ik loop dan is het goed en is hij of aan het kijken of aan het slapen.
Is Sasha ook aan het huilen als je hem in de omslagdoek doet om te slapen (bedoel dus niet de draagdoek)?
Want dat doet Maarten. Armen druk aan het bewegen en huilen.
Ik kan het altijd nog eens proberen maar heb het idee dat het niets voor hem is.
Volgens 'de boekjes' zou je eigenlijk toch een paar dagen vol moeten houden met 1 bepaalde methode om te zien of het werkt. Na 1 dag, of 1 keer proberen kan je er nog niks van zeggen.quote:Hij heeft wel even net ong 3 kwartier geslapen.
Klinkt raar maar na die dagen dat ik hem niet weg kon leggen is het even een verademing voor mij.
Lijkt echt alsof het overdag een zootje is geworden met het slapen van hem.
Zullen vast van die rare dagen zijn denk ik dan maar.
Nahhh en nu net wakker en wat huilen en beetje lachen en weer huilen en nu slaapt hij weer![]()
Lijkt af en toe echt alsof het bij iedereen echt zo goed gaat het slapen overdag maar hier is het een raadsel.
Ik doe dat inpakken trouwens ook alleen als ik merk dat hij slaap heeft hoor. Niet omdat ik vind dat het tijd is om te slapen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, hij gaat zelfs een soort van lachen.Soms ook nog wel eventjes mopperen, maar meestal geeft hij zich gelijk over (aan de slaap dan he.
)
jellyrose dat kriegelige gevoel heb ik ook heel erg bij mevrouw Blom inderdaad. De rust en regelmaat werken hier heel erg goed, maar de eerste weken heb ik echt zwaar in de stress gezeten als Linde eens ergens anders dan in haar eigen bedje in slaap vielquote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:21 schreef jellyrose het volgende:
Dat had ik ook wel bij het boek van Ria Blom, maar daar had ik wel echt wat aan op het moment dat ik me begon af te vragen of het wel helemaal normaal was dat Ethan een half uurtje op een dag sliep en af en toe behoorlijk aan het krijsen was (dat was het dus niet en gelukkig waren wij er snel bij met het introduceren van rust/regelmaat, het is nu een heerlijk vrolijke knuloverigens is het achteraf allemaal zo logisch en vanzelfsprekend als wat, maar ja.. als nieuwbakken labiele moeder is bevestiging in de vorm van zo'n boek best lekker
)
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:49 schreef Stiemie het volgende:
Je moet het boek Oie ik groei wel met een flink pak zout nemen hoor. Toen ik het voor het eerst snel doorbladerde dacht ik dat Linde met 1 jaar wel haar eigen bed op kon maken zulke verhalen staan er soms in.
Oh ja da's waar! Ik had die weer van Vicky!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:10 schreef Troel het volgende:
Ik heb trouwens Moonah's Oei ik groei
Bedenk dat je kind kan kiezen uit de winkel. Bladiebla....!quote:en ik vind het wel prettig om te lezen, maar wel met in je achterhoofd het grote verschil tussen kinderen onderling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |