abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56660525
Vorige topic: Het grote kleine babietjes topic deel 133

Babietjes:

***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
6 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
7 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
9 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
9 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje

Quote uit vorige topic:
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:48 schreef Suzanna het volgende:
Hier zo'n nuchtere die het onzin vindt om zoveel geld uit te geven voor slofjes waar ze zo weer uit groeien. Die van de Hema zijn in mijn ervaring zelfs fijner dan zgn. ' Zootjes'. Gaan veel minder makkelijk uit... Zootjes krijgen handige kinders ook makkelijk uit!

Hema-slofjes van leer zijn ook soepel, hebben ook opgeruwd leer aan de onderkant en zorgen er dus voor dat kindjes niet uitglijden.
En pasgeleden heb ik op de markt ook slofjes gekocht, 10 euro, ook leer met opgeruwd leer aan de onderkant. Waren ook heel schattig. (en ik ben er alweer 1 van kwijt, ben blij dat die geen 35 euro kostten!)

Maar goed, zelluf weten hoor ik snap het ook wel weer, maar voor de mensen die niet zoveel geld te besteden hebben: marktkraampjes hebben ze soms, en in mijn ervaring zijn de Hema-leren-slofjes ook heel goed.

Link:
Hema-slofjes

[ Bericht 22% gewijzigd door Lois op 14-02-2008 19:20:16 ]
pi_56660755
Ha ik vroeg me al af waar het nieuwe topic was

Hier hebben ze ook altijd van die leuke slofjes bij de hema, maar altijd net niet in de maat die ik voor Linde nodig heb. Ze heeft trouwens al een paar donkerblauwe gehad (die zijn inmiddels te klein) en ik heb nog een paar donkerblauwe alvast voor op de groei. Waren deze zomer bij Kruidvat in de aanbieding voor maar 10 euro dus die kon ik niet laten liggen.

Vannacht hebben we echt zooooo lekker geslapen En vanmorgen belde mijn moeder om 7 uur om te vertellen dat alles tijdens het logeren prima was gegaan. Vannacht was ze 2x wakker ivm speentje, maar verder geslapen als een blok. Toen mijn moeder belde, sliep Linde ook nog. We snappen er echt helemaal niks van Waarom slaapt ze daar wel gewoon en bij ons niet? Heb er zelfs nog even aan gedacht dat ze het bij ons misschien niet leuk vindt
pi_56660826
Stiemie, is zeker niet omdat ze het bij jullie niet leuk vind.
Het gezegde "vreemde ogen dwingen" gaat bij baby's soms ook al op.

Alle neefjes en nichtjes van Pepijn (3 stuks) slapen door 's nachts sinds ze 2 nachten op rij bij oma gelogeerd hebben. En dat is echt niet omdat oma ze de hele nacht laat krijsen ofzo. Gewoon raar

Er gewoon van genieten dat zowel jullie als Linde nu een nachtje goed geslapen hebben. Wie weet heeft ze het nu weer door en gaat het vannacht ook goed.
pi_56660876
Zo trots op m'n mannetje
2 nachten terug 23:00 voeding en daarna geslapen tot 4:30
Voeding en doorgeslapen tot ong 8:00

Gisteren voor de 1ste keer op visite en veel te lang gebleven
Was heel gezellig en Maarten was erg relaxed maar achteraf was het toch beter om korter te blijven maar helaas.
Hij was heel druk met zijn voeding om 23:00 en ik had echt zoiets van potdomme ik heb het verpest
Ging zo goed die ene nacht en nu zal het wel mis gaan en zal hij niet gaan slapen.
Ikzelf was bekaf en ook voor mij was het op visite gaan veel te lang.
Mijn man heeft maarten over genomen en zei van "ga jij maar alvast op bed liggen ik kom straks wel als hij in bed ligt"

Had al een heel groot vermoeden dat het weer een slapeloze nacht zou zijn maar ineens na een half uurtje kwam mijn man in bed en we zijn in slaap gevallen.......tot kwart voor 5!!!!!
Maarten is net als die nacht ervoor heerlijk gaan slapen.
Voor ons echt zo'n fijn iets omdat ik niet anders wist dan slecht slapen tijdens de zwangerschap en voor beide ong 2 a 3 uurtjes achter elkaar slapen sinds Maarten er is.
Na de 5 uur voeding ook weer gaan slapen tot 8:00

Supertrots ben ik op hem !!

Ook ineens sinds 2 a 3 dagen doet hij zijn hoofd heel veel omhoog als hij op m'n borst ligt en kijkt hij wat in het rond met z'n wiebelkoppie en als binus vandaag tijdens het veschonen kreeg ik een kadootje van Maarten........z'n allereerste echte glimlach terwijl hij wakker was en met een "uhhuh uhhuh" geluidje erbij
Hij lachte tot nu toe echt alleen als hij half in dromenland was maar nu een hele echte glimlach
Machtig mooi!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2008 10:42:49 ]
pi_56660896
Ja we hopen nu ook dat ze weer terug in haar oude ritme is en gewoon weer lekker gaat doorslapen, maar het is toch wel even moeilijk hoor als je hoort dat ze daar zo lekker slaapt (Al is het natuurlijk wel heeeeel fijn om te weten dat ze het daar zo naar haar zin heeft)

Edit: Ardenlyn je klinkt helemaal verliefd op je mannetje
pi_56660930
moet je je vooral niet schuldig over voelen hoor stiemie, gewoon af en toe gebruik van maken.

Net als later wanneer ze bij oma wel groenten willen eten en thuis niet ofzo.
Dan laat je ze gewoon 1x per week bij oma eten, en dan hebben ze weer voor een week genoeg groenten binnen
pi_56660949
Alweer een nieuw topic.. Gaat lekker snel zo..

Hier heeft Chris ook voor het eerst doorgeslapen bij mijn ouders. En van 7->6 flesjes, en van 6->5 flesjes. Maak er maar gewoon lekker gebruik van.. Jullie hebben weer een vrolijke Linde die lekker heeft geslapen. Jullie hebben bijgeslapen.. En hopelijk blijft Linde ook lekker slapen bij jullie!

Ga hier toch ook nog lekker opnieuw zeggen dat we een tandje hebben!!! Een van zijn 2 onderste voor tandjes.. En helemaal zonder problemen. Geen koorts, pijn, ofzo gezien.. Ik voelde gisteren voor "de grap" eens of er al iets zat, en daar was een scherp randje al door het tandvlees heen! Zo mogen ze allemaal wel doorkomen
pi_56661155
Stiemie, fijn dat Linde het zo goed heeft gedaan bij je ouders logisch dat je je even onzeker voelt, maar kop op; het komt allemaal vanzelf goed!

Een tandje voor Chris! En zo makkelijk!

Ardenlyn, wat klink je trots en gelukkig

Hier weinig nieuws. Ethan is nog steeds de leukste, liefste en makkelijkste baby ter wereld (maar het is stiekem echt zo.. ik weet gewoon soms niet waar we het aan verdiend hebben )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56661351
Zo Chris een tandje zonder heel gebeuren eromheen Kan ie niet even aan Linde uitleggen hoe hij dat gedaan heeft?

Fijn om te lezend at ik me niet schuldig hoef te voelen het wordt gelukkig ook al wat minder en ik heb besloten om er dan maar gewoon schaamteloos van te gaan profiteren
  maandag 11 februari 2008 @ 11:10:55 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56661439
Wat fijn Ardenlyn!

Wij zijn hier gezegend met een (vooralsnog) lekker slapertje. Vanaf een uur of 23 tot 7-8 uur door! Echt zo lekker!

Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor een controle op zijn sleutelbeentje. Alles was in orde en ook de suikerprikjes van de eerste dag gaven geen reden voor een vervolgafspraak dus vooralsnog gaan we maar hopen dat we nooit meer bij een kinderarts hoeven te zijn met hem.

Ik had gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te vragen wat we zouden moeten/kunnen doen aan zijn hongergevoel. De laatste paar avonden lijkt hij niet genoeg te hebben aan de 120 cc bij zijn fles van 8 uur, dus we mogen nu 150 geven (hij krijgt 6 x 120) of evt. met johannesbroodpitmeel kijken of hij dat prettig vind dan.
Kan dat dan gewoon met dezelfde speen? Er zit nu een avent 1 op, of zouden we daarvoor een 2 moeten doen dan?
  maandag 11 februari 2008 @ 11:14:29 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56661524
brighteyes wij gebruikten toen zo;n 3 standen speen, misschien dat wat slimmer kunnen jullie zelf even spelen/bepalen wat voor sasha het fijnste is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56661669
Hier gaat de 3-standen speen in standje 1 sneller dan de gewone 2 speen van Avent. Maar misschien verschilt dat nog per merk?
pi_56661725
BE, met de JBPM geven we eerst de nr 2, en halverwege de fles de 3 standenspeen op stand 1..
Alleen op de nr2 speen komt hij niet verder dan halverwege, of de 3 standenspeen gaat het veeeel te snel.

Stiemie, Ik zal het Chris eens vragen.. Het enige wat ik heb opgemerkt was het oefenen van zijn prodent lach:
  maandag 11 februari 2008 @ 11:47:37 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56662274
Ok, ik zal eens even kijken dan.
We gaan sowieso eerst eens die 150 proberen, kijken of hij daar dan genoegen mee neemt, zo niet gaan we jbpm eens proberen.
pi_56662353
Agossie Chris (Ziet er altijd een beetje vreemd uit als ik dat typ omdat mijn vriend ook Chris heet )

Voortaan moet je je lach natuurlijk wel zo aanpassen dat je met je nieuwe tand kunt pronken he
pi_56663134
aaaghhh! Chris wat een hompie!

Stiemie, ik denk dat Linde jullie een beetje aan het uit proberen is Voel je nou niet schuldig, want dat ik nergens voor nodig

Deepfreeze, dat boekje is geweldig echt! Duizend maal dank voor de tip maar dat had ik al gezegt geloof ik

BE, wij bleven Jet gewoon de fles geven met een S speen van Difrax ( nummer 1 van Avent ) en dat ging echt wel goed Ook omdat ze dan wat langer deed over haar fles ipv dat hij binnen 10 tellen leeg was en daarna piepte voor meer

Die slofejs van de HEMA zijn hier altijd uitverkocht maar inderdaad daar hebben ze ook leuke!

Maarten, knapperd!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56663442
Net voor de eerste afspraak naar het CB geweest... Mn manneke weegt gewoon al 5110 gram!!
En hij is nu 52.5 cm...

Alles zag er goed uit en we stonden zo weer buiten... Volgende keer "mag" ie voor zn eerste prikkie...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 11 februari 2008 @ 12:59:26 #18
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56663681
O ff snel zijn net naar het cb geweest. Zoë is nu 8 wk en 3 dagen weegt 4,9kilo en is 55,5 cm lang. Ze is nog kleiner dan haar zus toen was en dat was al zo een mupke.
Verder alles goed volgens de dame was ze erg sterk in haar nekje en de rest van haar spiertjes. Over een ruime week terug komen voor een prikje ivm verkouden nu.

Ik vroeg me af wat die twee bulten in haar mond zijn aan de bovenkant (haar tanden zitten al heel erg aan de oppervlakte ahhhhh

Nu ga ik zo naar de vk (nnnneeeee ben niet zwanger hihi) ff voor nacontrole en gesprek.

Zoë doet het verder goed drinkt bv uit de borst en fles en heeft eindelijk de speen gepakt ipv mijn pink dat geeft mij even wat meer ruimt ook al is de speen niet het meest ideale maar goed.
pi_56664048
Wat een grapig dat verschil tussen mini spookje en mini vamp. Terwijl er een maand tussen zit in leeftijd..

Beaker, dat had je al gezegd Maar graag gedaan! En dat Jet het ook geweldig vind is helemaal mooi meegenomen..
  maandag 11 februari 2008 @ 13:22:08 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56664121
Nou, ik ga zo maar even voeding voor hongerige babietjes halen denk ik.
Hij was hier om 1 uur niet meer te houden terwijl hij pas om 2 uur weer een fles mocht.
Die zit er nu dus gewoon alvast in.
pi_56664337
Sasha kleine smulpaap!

Ja Beaker dat idee hadden wij ook al van dat uitproberen Maar ik snap niet waarom. We hebben haar er nooit uitgehaald als ze huilde en als er echt iets is 'troosten' we altijd in haar eigen kamertje zodat ze neit het idee krijgt van huilen -> lekker binnen op de bank.
Ze is nu trouwens 6 maanden en 3 weken. Kunnen ze dan al uitproberen?
  maandag 11 februari 2008 @ 13:38:20 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56664360
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ga zo maar even voeding voor hongerige babietjes halen denk ik.
Hij was hier om 1 uur niet meer te houden terwijl hij pas om 2 uur weer een fles mocht.
Die zit er nu dus gewoon alvast in.
Dat kreeg onze middelste bull ook. En tot ver na zijn eerste verjaardag ook nog een nachtvoeding Wacht ik had een punt met deze post.
Ze gaan je op het bureau vast vertellen dat het niet hoeft enzo. Maar volg je gevoel aangaande de trek van je kind! (ook al slaapt die wel lekker door zie ik nu )
Ik ben zo blij dat ik die extra voeding (later ook nog met rijstebloem erin ) heb volgehouden. Nu is zijn gewicht aan de lage kant in verhouding tot zijn lengte maar hij eet nog steeds met gemak 8(!) boterhammen tussen de middag. Het is een kind met snelle verbranding.
maar goed, dit dus even...
(terug naar lurkstand )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56664364
De flensjes zijn terug van het zkh !
Beide 8 kilo.
Beide 74 cm.

Nog ff gevraagd wat betreft flessen etc (nav gesprek weekje geleden hier). Kinderarts zegt rond 1e jaar naar 2 flessen. Met 9 maanden is 3 flessen melk (zo'n 600 ml) echt prima. De rest is allemaal mooi meegenomen
pi_56664471
Die kleine pannekoekjes gaan lekker gelijk op! Hoeven ze nu niet meer terug?

En dan hebben we nog 3 maanden om een fles te laten verdwijnen.. Dat moet lukken
pi_56664545
Zo dan, worden grote flensjes

Soms is het best makkelijk datik me niet druk hoef te maken over hoeveelheid melk...
Dat is dan weer het makkelijke van borstvoeding. Al komt dat kolven af en toe wel me neus uit.

Pepijn heeft trouwens geen koemelkallergie
Ik zelf wel daarom nu voorzichtig uitgeprobeerd en Pepijn 3x hapjes yoghurt mee laten eten met zijn papa. Maar dat ging gewoon goed. Geen extra huiduitslag, jengeligheid of andere vervelende dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')