abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:49:31 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57152570
Je moet het boek Oie ik groei wel met een flink pak zout nemen hoor. Toen ik het voor het eerst snel doorbladerde dacht ik dat Linde met 1 jaar wel haar eigen bed op kon maken zulke verhalen staan er soms in. Maar soms zijn er wel fijne dingen om wat houvast aan te hebben. Gewoon leuke voorbeelden inderdaad of ideetjes voor spelletjes die je kindje rond een bepaalde leeftijd leuk vindt.

Misschien inderdaad eens lenen bij de bieb of via Marktplaats kopen? Wij hebben het zelf geleend van vrienden.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:58:40 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57152722
Stiemie, zoiets had ik dus ook.
Met week 6 ofzo schreef er iemand dat ze zo leuk kon spelen met haar baby, spelen dacht ik toen??? Die van mij slaapt alleen maar. Voelde me toen helemaal ontaard, maar dat blijk bij navraag dus onterecht.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:21:51 #278
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57153100
Hehe BE en Stiemie Ik heb echt m'n best gedaan om Oei ik groei te lezen, maar ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten. Krijg al spontaan jeuk bij hoofdstuktitels als: "het volgende sprongetje kondigt zich aan: terug naar mama"

Dat had ik ook wel bij het boek van Ria Blom, maar daar had ik wel echt wat aan op het moment dat ik me begon af te vragen of het wel helemaal normaal was dat Ethan een half uurtje op een dag sliep en af en toe behoorlijk aan het krijsen was (dat was het dus niet en gelukkig waren wij er snel bij met het introduceren van rust/regelmaat, het is nu een heerlijk vrolijke knul overigens is het achteraf allemaal zo logisch en vanzelfsprekend als wat, maar ja.. als nieuwbakken labiele moeder is bevestiging in de vorm van zo'n boek best lekker )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_57153947
Vind het ook een stom boek. Ligt met een prachtig laagje stof ergens in huis. Ik word zelf af en toe een beetje kriegelig van het woord "sprongetje' en inderdaad, jellyrose, dat "terug naar mama"...

Vandaag enorm gelachen hier. Ik had ze sloffen aangedaan. Na een tijdje spelen ging Pien achter Floor aan schuiven/tijgeren/glijden, want ze wou de sloffen van Floor. En Floor..heul hard kruipen en omkijken...die lag na een tijdje helemaal plat van het lachen...echt enorm geschater hier door de kamer.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:38:49 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57154447
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:21 schreef jellyrose het volgende:
Dat had ik ook wel bij het boek van Ria Blom, maar daar had ik wel echt wat aan op het moment dat ik me begon af te vragen of het wel helemaal normaal was dat Ethan een half uurtje op een dag sliep en af en toe behoorlijk aan het krijsen was (dat was het dus niet en gelukkig waren wij er snel bij met het introduceren van rust/regelmaat, het is nu een heerlijk vrolijke knul overigens is het achteraf allemaal zo logisch en vanzelfsprekend als wat, maar ja.. als nieuwbakken labiele moeder is bevestiging in de vorm van zo'n boek best lekker )
jellyrose dat kriegelige gevoel heb ik ook heel erg bij mevrouw Blom inderdaad. De rust en regelmaat werken hier heel erg goed, maar de eerste weken heb ik echt zwaar in de stress gezeten als Linde eens ergens anders dan in haar eigen bedje in slaap viel Want dan zou ze later noooooiiiiiit meer in haar eigen bedje willen slaaahaaapen *snik* Zodra ik nu nog dat boek van mevrouw Blom opensla krijg ik er meteen weer een naar gevoel bij

Zo'n boek kan overigens ook een minder goede uitwerking hebben op labiele kersverse ouders. We hebben Linde eens anderhalf uur echt laten huilen toen ze net een paar weken oud was omdat dit wel eens 'uitproberen' kon zijn Achteraf had m'n meisje gewoon enorme honger omdat het totaal niet lukte met de borstvoeding Wat heb ik me toen vreselijk schuldig gevoeld zeg
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:53:46 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57154802
'Oei' kan ik prima hebben idd, van Blom ga ik over de rooie. 2 keer een stuk gelezen en 2 keer resulteerde dat in een veel meer huilende Sasha en daardoor een huilende BE: 'wat doe ik verkeerd, ik doe toch precies wat ze zegt'.

(Ik ben dus ook niet meer verder gegaan. )

Maar mijn ventje slaapt prima hier in de box overdag, ik moet hem voor de 'late' fles om een uur of half 10 - 10 uur vaak wakker maken en daarna slaapt hij in zijn eigen bedje door tot half 8 de volgende dag.
Hij huilt nauwelijks, dus waarom zou ik dan per se die regels volgen.

Natuurlijk, als er een probleem is en het toepassen van haar aanwijzingen helpt, vooral doen, alleen ging ik ze dus toepassen terwijl er niets aan de hand was en dat leverde alleen maar gehuil op.

Tsja, en de term sprongetje... Ik heb ook niks met dingen als 'onderkantjes' etc. maar hoe moet je het anders noemen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:53:20 #282
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_57156395
Ow, als ik jullie verhalen zo hoor Stiemie en BE dan was ik zelf eigenlijk nog niet eens zo labiel die eerste paar weken Ach ja, over een paar maanden lach je er om.. als ik nu terug denk aan hoe erg ik soms in de rats zat over dingen als krampjes enzo dan kan ik me het nu nauwelijks nog voorstellen, het waren uiteindelijk maar een paar weken (maar toen leken die wel jaren te duren ) (haha, hoor mij.. alsof ik zelf zo'n ervaren moeke ben )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_57156895
ik ben dus niet de enige labiele mama.

Ik blijf ook mooi m'n eigen gang gaan want inderdaad er is weinig aan de hand hier behalve dat we een baby hebben en dat wij overal aan moeten wennen en alles moeten leren.
Ik laat Maarten ook wel eens slapen in de box overdag en waarom niet.
Pfff heb nu echt zoiets van waar heb ik mij nu druk over gemaakt

Misschien het boek even doorbladeren in de Babyplanet oid.

Wat betekent'"onderkantje"?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:35:43 #284
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57157447
Onderkantje is je bekkenbodem (om het maar even netjes te houden)

Nee, je moet de regels volgen. Moedergevoel is nergens goed voor!!
Zo, ik heb gesproken

zo ga ik ook om met alle adviezen hier. De handige dingen neem ik met veel liefde op, zaken waar ik minder mee heb, komen niet verder dan het beeldscherm, zullen we maar zeggen.

Eli heeft vanochtend bij de bespreking met de aannemer het hele huis bij elkaar gesnurkt, toen op het kdv nauwelijk geslapen, en ligt nu al de hele avond voor Pampus op bed. Gezellig, zo'n kind

En de hele dag speenloos

We hebben een Stokke gekocht! Ben er erg blij mee. Nu Eli nog
het was wel een toer om hem te installeren. had te vroeg de zaak in elkaar gedraaid. Tot 3 keer aan toe Ach, het staat nu. We wachten af hoe het bevalt...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:37:27 #285
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57157493
Ik denk dat onderkantje kont betekent. Toch?

Hier een uitgeputte Anna. Haar speeldate met Pepijn en P_iglet vanmorgen heeft veel indruk gemaakt.
Zoveel zelfs dat ze vanmiddag zittend in haar bed, met haar benen door de spijlen zat te knikkebollen. Uiteindelijk heeft ze vanmiddag 3,5 uur geslapen!!

Ik post zo wat foto;s in het fototopic van het dynamische duo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:56:00 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_57158022
Onderkant was toch datgene wat dikwijls gehavend uit de strijd komt na een bevalling en dan met de benodigde hechtingen weer in orde gemaakt wordt?

Datgene waar dat hoofdje dus door heeft gemoeten en de rest van het lijfje uiteraard ook

Zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:03:03 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57158176
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:49 schreef Stiemie het volgende:
Je moet het boek Oie ik groei wel met een flink pak zout nemen hoor. Toen ik het voor het eerst snel doorbladerde dacht ik dat Linde met 1 jaar wel haar eigen bed op kon maken zulke verhalen staan er soms in.

En toch merk ik echt die sprongetjes hoor! Als Thies een paar dagen wat jengelig is kijk ik even in Oei ik groei, en ja hoor, sprongentijd!

En BE, als Sasha het prima doet heb je toch ook geen strenge mevrouw Blom nodig? Voor mij was het boek (en vooral de inzichten) indertijd een ware eyeopener, maar ik ging dan ook bijna onderdoor aan het toenmalige slaapgedrag van mijn zoon...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:05:45 #288
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57158208
Wat een prachtig duo Memmel!
Ik heb heel veel baat gehad bij de rust en regelmaat. En ik heb juist een hekel aan Oei ik groei. Inderdaad de gebruikte termen. Mamahonger vind ik trouwens nog een vervelender woord dan onderkantje. Maar ieder zijn ding.
Pannekoek, wat klinken ze toch altijd leuk, jouw dynamische duo!

Lena zit op 4 flessen, en slaapt ineens van 19.00 tot 7.00! Zo fijn. Alleen wilde ik dat ik juist wat meer 'vakliteratuur' had gelezen, het arme ding kreeg al 2 dagen te weinig voeding. Ik vond het al zo raar dat ze zo jammerde. Niks voor haar. Nu ligt ze weer afgeladen vol te slapen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57158293
Ik vind Oei ik groei wel fijn om ongeveer te weten wanneer het sprongentijd is. Maar van het lezen wat ze allemaal kunnen kiezen uit "de winkel" enzo ga ik soms alleen maar twijfelen (hmmz dat doet ze echt nog niet... ).
Inbakeren en regelmaat vond ik wel ok om te lezen. Eigenlijk erg logische dingen vond ik erin staan.
We hebben de eerste paar keer dat we Mirte in bed legden haar echt wel een poosje laten huilen, maar inmiddels is het hooguit een paar minuten en vaak zelfs helemaal geen huilen. Ze ligt rustig om zich heen te kijken en valt dan lekker in slaap.
Ik laat haar zelf aangeven of ze wil slapen, begint ze te piepen/gapen/oogjes wrijven dan gaat ze naar bed en vaak is dat ok. Als ze echt gaat brullen was dat toch blijkbaar nog niet haar bedoeling, maar dat komt eigenlijk weinig voor.
Eerder maakte ik haar uiterlijk om de 4 uur wakker om te voeden. Nu laat ik haar ook nog wel eens een uurtje langer liggen in afwachting of ze zichzelf meldt. Ik laat het iets meer aan Mirte over en dat werkt best.
Afgelopen dagen is ze weer erg veel aan het slapen, maar ze slaapt 's nachts ook prima, dus ik laat het maar zo. Blijkbaar heeft ze het nodig.
Fake it till you make it...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:10:38 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_57158333
Ik heb trouwens Moonah's Oei ik groei en ik vind het wel prettig om te lezen, maar wel met in je achterhoofd het grote verschil tussen kinderen onderling.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:13:43 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57158424
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:10 schreef Troel het volgende:
Ik heb trouwens Moonah's Oei ik groei
Oh ja da's waar! Ik had die weer van Vicky!
Nu heb ik de Oei ik groei van mijn zus.
quote:
en ik vind het wel prettig om te lezen, maar wel met in je achterhoofd het grote verschil tussen kinderen onderling.
Bedenk dat je kind kan kiezen uit de winkel. Bladiebla....!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57158879
Die oei ik groei heb ik 2 keer geleend bij de bieb.. Een keer rond de 6 weken. Toen waren de sprongetjes nog wel te herkennen, Maar met 5 maanden heb ik het nog eens geleend, en kon ik me er helemaal niet meer in vinden.. Soms wel handig om dingen eruit te pikken, zoals spelletjes. Maar voor de rest gaat er een pak zout tegenaan..
Ook nog wat andere boeken gelezen, maar weeg gewoon alle dingen die ik lees/hoor tegen elkaar af, en trek lekker mijn eigen plan..

Oja:
Mijn mannen zijn weer thuis
Helaas wel door oma gebracht, de auto staat nog 200 km verderop met een lastig op te lossen probleem
pi_57158941
Ik heb nog een 'Oei, ik groei werkboek' in de aanbieding.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57159194
Nou, daar kom ik dan ook dit topic binnengevallen, als verse mama van Thomas.
Thomas, die negen maanden lang overdag door mij in slaap is gewiegd en 's nachts sliep. En dat ritme, dat zit er dus nog in. Overdag laat hij de kleur van zijn ogen aan niemand zien en 's nachts huilt hij ons wakker. Zijn er manieren om dat ritme om te keren of gaat dat mettertijd vanzelf?

En laten huilen: in hoeverre is dat okee? Meer dan vijf minuten red ik niet, zonder het gevoel te krijgen dat ik de vreselijkste moeder ter wereld ben. Met als gevolg dat ik hem midden in de nacht als hij huilt uit bed pluk en tot aan de volgende voeding met een babytje bij me zit, terwijl zijn vader lekker doorslaapt.

Nog best moeilijk, een kind.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:47:06 #295
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_57159492
Webkim, je kunt die kleine Thomas nog niet verwennen hoor! Gewoon lekker pakken als je dat wilt. En knuffelen en van genieten! Hij huilt nog niet omdat hij je wil uitproberen, hij huilt omdat zijn wereldje niet meer is zoals hij het de afgelopen 9 maanden heeft leren kennen!
Gefeliciteerd en welkom!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_57160286
leuk om al die ervaringen te lezen van Oei ik groei enz

Eens met Memmel
Lekker vastpakken nu hoor en niet laten huilen.
Toen Maarten de eerste weken huilde pakte ik hem meteen en liet hem niet huilen ook niet 's nachts.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2008 22:13:13 ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:38:11 #297
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57161190
Webkim, lekker oppakken als je dat wilt. En je man fijntjes wakker maken s nachts, hoor! Jij hebt ook je rust nodig. zeker na je bevalling!
Op een gegeven moment ga je doorkrijgen of hij ff wat van zich af moet huilen of dat hij moe is of wat dan ook. dan kan je kiezen om hem te laten huilen. nu gewoon lekker knuffelen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 23:52:02 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57163648
Webkim, hij is echt nog zo klein, hij heeft je gewoon nog even nodig. Hij is dat hele knusse van je buik gewend en dan is het ineens zo groot en weids...
Dat trekt als het goed is vanzelf bij. Hij went aan de buitenwereld etc. etc.
Wat je zou kunnen doen, als je hem bij je neem 's nachts is er een beetje verschil in aanbrengen met de dingen die je overdag doet. Dus geen uitgebreide kirrende gesprekken tegen hem 's nachts maar gewoon alleen maar oppakken en heel rustig sussend troosten.
Op die manier kan je heel geleidelijk wat verschil tussen dag en nacht aanbrengen.

Moonah, ik geloof meteen dat het dan echt wel de redding kan betekenen hoor!
Maar wat ik op een gegeven moment dacht voor onze situatie was 'why fix it when it ain't broken'.
  woensdag 5 maart 2008 @ 07:44:28 #299
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57166271
Ons meisje begint het verschil tussen dag en nacht al een beetje door te krijgen geloof ik! Gister na de voeding van middernacht is ze heerlijk in slaap gevallen naast mij, om zich 5 uur pas weer te melden.
Zo`n goede nacht slapen doet de mens goed ^_^
Verder heeft ze het drinken aan de borst nu goed door, ze voelt echt zwaarder aan na een voeding dan daarvoor, grappig
Gisteren is ze voor het eerst mee naar buiten geweest, de oudsten van school halen. Ondanks een dikke winterjas en een voetenzak, was ze toch nog best afgekoeld toen we weer thuis waren
Saartje
pi_57166926
Hier ineens de 2de nacht dat Maarten door slaapt Vorige nacht sliep hij ook door
Hopelijk zet het door en doet hij het nu elke nacht want heb het idee dat hij er overdag vrolijker door is.
Net was hij aan het gapen en heb hem in z'n reiswieg gedaan en normaal gaat hij huilen maar nu is hij nog wel wakker maar is soort van aan het spelen met z'n knuffeltjes (wieghangding met knuffels eraan geen idee hoe die heet)
Straks maar zien of hij gaat slapen en anders in de box of z'n wipstoel doen maar zo te zien vermaakt hij zich prima

Vind het zo mooi hoe hij elke dag steeds meer gaat doen
Ook het lachen is zo mooi!
Toen ik hem net in de wieg legde was hij druk aan het glimlachen naar mij
Nu af en toe aan de babbel met de knuffels......en ik zie dat meneer zijn ogen soms al dicht doet
Heerlijk gevoel!!! Echt het idee dat alles nu weer goed gaat.
Gisteren ging hij ook slapen ong op dit tijdstip dus wie weet een klein beetje ritme overdag

Dag en nacht ritme is hier niet zomaar gekomen. Meneer was tussen 23:00 en 2 of 3 wakker en veel huilen want hij wilde echt niet slapen. Puur van uitputting dat hij daarna wel ging slapen.
Pas toen hij ongeveer 6 week was ging het iets beter en sinds hij op z'n kamertje slaapt is het bijna perfect

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2008 09:03:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')