quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:44 schreef HPoi het volgende:
Singapore ticket chaos continues
An emergency meeting convened
15/02/08 14:14
Potential spectators of the inaugural Singapore Grand Prix night race endured another day of frustration on Friday.
70,000 tickets went on sale on Thursday, but the local The Straits Times described the performance of Singapore's ticketing procedures as 'complete chaos', as fervent patrons in some cases tried several times to book a seat - by phone, internet and in person - before giving up.
The problems led Singapore's ministry of trade and industry to issue a statement of concern on Thursday evening. But when the chaos resumed on Friday, the race's organiser, Singapore GP, convened an emergency meeting.
The first Singapore Grand Prix will take place in the Asian city-state's Marina Bay area on 28 September.
BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080215141431.shtml
Ik denk eerder een oude F2 wagen. Maar ook ik ben daar niet zeker van.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:14 schreef SimtekF1 het volgende:
tvp met foto.
Weet niet wat voor F1 bak het is, maar het is er wel 1tje. (toch?)
[ afbeelding ]
quote:Stepney gaat zich verdedigen voor FIA
15 Februari, 18:08 | Ex-Ferrari werknemer Nigel Stepney zal op 7 maart 2008 een verklaring af moeten leggen over zijn rol in het spionageschandaal van 2007. De Engelsman heeft de kans zich te verdedigen voordat er straffen worden uitgedeeld. Stepney wordt ervan beschuldigd vertrouwelijke informatie doorgespeeld te hebben aan McLaren. Het ging hierbij om een grote hoeveelheid technische informatie van de Ferrari-bolide.
Op 7 maart heeft Stepney de mogelijkheid zijn kant van het verhaal aan de juridische afdeling van de FIA te vertellen. FIA-president Max Mosley wil naast Stepney ook Mike Coughlan van McLaren een verklaring af laten leggen. Mosley zegt hierover het volgende tegenover autosport.com: “Het is een juridisch principe dat niemand bestraft kan worden als hij nog niet de kans heeft gehad zichzelf te verdedigen. Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen”.
Stepney liet via een advocaat weten zich verheugd te hebben op dit nieuws. “De heer Stepney kijkt erg uit naar deze mogelijkheid om zijn kant van het verhaal aan juristen te vertellen. Hij is blij dat hij eindelijk de kans krijgt zich te verdedigen, zodat hij een einde kan maken aan alle onwaarheden in deze zaak”.
Ferrari 1965/1967?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:14 schreef SimtekF1 het volgende:
tvp met foto.
Weet niet wat voor F1 bak het is, maar het is er wel 1tje. (toch?)
Op de F3 series site staat maar 1 race voor Zandvoort en die is in het weekend van de DTM. Ook in het Zandvoort menu is het niet terug te vinden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:10 schreef 4-elements het volgende:
Eigenlijk geen F1 vraagje, maar ik vroeg het me plots af: zijn de Masters of Formula 3 definitief verdwenen van Zandvoort?
En is dat niet gewoon heel sneaky een manier om (gedeeltelijk) gebruik te maken van het verboden "ground effect" vraag ik me af?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:54 schreef ElmarO het volgende:
Wat info over de nieuwe neus die Ferrari gaat testen.
[ afbeelding ]
Dat ground effect heeft toch te maken met de afstelhoogte van de auto?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:24 schreef NED het volgende:
En is dat niet gewoon heel sneaky een manier om (gedeeltelijk) gebruik te maken van het verboden "ground effect" vraag ik me af?![]()
Dat vroeg ik mij ook af.., maar ik vrees met dank aan de boomvrienden dat er geen Masters of F3 in zandvoort meer zijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:10 schreef 4-elements het volgende:
Eigenlijk geen F1 vraagje, maar ik vroeg het me plots af: zijn de Masters of Formula 3 definitief verdwenen van Zandvoort?
CTRL+ALT+DELquote:Honda vindt kritieke bugs in software McLaren ECU
Honda zou kritieke fouten, zogenaamde bugs, hebben gevonden in de software van de McLaren Engine Controlling Unit die vanaf dit jaar verplicht zal zijn. De fout zorgt ervoor dat de teams een speciale mode kunnen activeren die het verbod op hulpmiddelen als Traction Control en Launch Control compenseert.
Volgens de geruchten gaat het om een combinatie van drie toetsen die er voor zouden zorgen dat de de speciale mode geactiveerd zou worden. Toyota coureur Jarno Trulli liet eerder al openlijk blijken te twijfelen aan de eerlijkheid van het systeem.
Het gerucht dook gisteren plotseling op enkele sites en fora en zou inmiddels door de FIA onderzocht worden, McLaren zelf zou ook al op de hoogte zijn gebracht van de fouten in de software van haar ECU. Die software wordt overigens geleverd door Microsoft waardoor er al snel werd gegrapt over CTRL + ALT + DELETE als de combinatie van toetsen.
Ondertussen blijft Ferrari meer informatie verzamelen over de McLaren ECU, met een zogenaamd parallel systeem. Ferrari zou zowel de McLaren ECU als de Magneti Marelli ECU van vorig seizoen naast elkaar gebruiken om zo een goede vergelijking te kunnen maken en het te optimaliseren naar de eigen wensen.
Als het gerucht waar blijkt te zijn dient de FIA uiteraard snel stappen te ondernemen, McLaren en Microsoft hebben nog ongeveer twee weken voordat de definitieve ECU aan de teams geleverd zal worden begin maart.
bron: www.f1racestart.nl
Als je zo gaat denken kan je ook zeggen dat McLaren nu bij ieder team een spion heeft.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:46 schreef NED het volgende:
En ik zit nog eens te denken....... zou eht niet zomaar kunnen zijn dat McLaren dat er expres ingebouwd heeft en dan niets tegen de andere teams daarover zegt zodat zij zelf daar hun voordeel mee kunnen doen?
Ik weet dat we hier allemaal een strakke piemel krijgen bij het horen van een F1 auto, maar dit is ook niet verkeerd dacht ikquote:Danica Patrick in sexy bikini voor SI Swimsuit
Geschreven door Erik Boesten
zondag 17 februari 2008 - 11:38
Danica Patrick is misschien wel de snelste vrouw ter wereld. Ze is pas de vierde vrouw die zich überhaupt heeft gekwalificeerd voor de legendarische Indianapolis 500.
Tijdens de 89e editie van de Indianapolis 500 in 2005, reed ze kort voor het einde van de race nog op kop. Om benzine te sparen moest ze langzamer gaan rijden, en belande ze uiteindelijk op de vierde plaats. Een opmerkelijk resultaat, mede door dat ze tijdens een pitstop haar motor liet afslaan, en tijdens de race spinde. Door deze spin moest ze een keer extra naar haar pitbox om de voorkant van de wagen te laten maken.
Danica had tijdens de race een niet te onderschatten gewichtvoordeel, met haar 46 kilo woog de toenmalige 23 jarige rond de 15 kilo minder dan haar lichtste mannelijke concurrent, Helio Castroneves. Dit gewichtvoordeel zou volgens insiders een voordeel van meer dan een halve seconde per ronde opleveren.
In 2008 presenteert zich Danica eens van een hele ander kant, nauwelijks racekleding maar daarvoor veel naakte huid en sexy bikini’s, zo staat ze in de nieuwste editie van SI Swimsuits van Sport Illustrated. Voor dit jaarlijks hoogglans Girls Magazine heeft de mooie IRL amazone Danica Patrick zich bijna helemaal uitgetrokken, en laat zich fotograferen in sexy bikini’s.
Voor één keer eens geen foto's van Danica in een auto, maar van Danica in bikini.
bron: www.autosportzone.nl
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:00 schreef Googolplexian het volgende:
tvp
Daarom wegen ze bij de F1 altijd coureur en wagen, die samen boven een minimum moeten uitkomen, zodat het gewicht van de coureur geen al te grote rol speelt.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:16 schreef NED het volgende:
Een beetje offtopic
[..]
Danica had tijdens de race een niet te onderschatten gewichtvoordeel, met haar 46 kilo woog de toenmalige 23 jarige rond de 15 kilo minder dan haar lichtste mannelijke concurrent, Helio Castroneves. Dit gewichtvoordeel zou volgens insiders een voordeel van meer dan een halve seconde per ronde opleveren.
goh laat me radenquote:Op maandag 18 februari 2008 10:18 schreef NED het volgende:
Ik weet ook nog wel wat leuke dingen om te doen met haar![]()
Bronquote:Super Aguri to miss Barcelona test
The Super Aguri Formula One team have announced they will miss this week's test at Barcelona due to circumstances beyond their control.
The Japanese squad had originally planned to unveil their new car at the Spanish circuit tomorrow, but those plans were delayed and replaced with a press interview with team principal Aguri Suzuki and technical director Mark Preston during a normal testing day with their hybrid car.
However, the team said on Monday that they will be absent from the Barcelona test, but will return to action next week with two cars.
"Super Aguri F1 Team will not be participating at the test in Barcelona this week due to circumstances beyond our control," said the team in a statement.
"We are planning to attend the test at the Circuit de Catalunya next week with two cars. We would like to apologise to our colleagues in the media who had made arrangements to attend our Q&A tomorrow."
The team have faced an uncertain few weeks due to financial difficulties curtailing their pre-season programme.
Om toch een beetje ontopic te reageren op het offtopic gedeelte...quote:Op zondag 17 februari 2008 13:16 schreef NED het volgende:
Een beetje offtopic
[..]
Ik weet dat we hier allemaal een strakke piemel krijgen bij het horen van een F1 auto, maar dit is ook niet verkeerd dacht ik
Sorry voor de offtopic
Als je ze embedded hebt kan ik ze postenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:26 schreef Googolplexian het volgende:
langs de baan op 3 feb Barcelona:
klik
klik
klik
En Honda wordt de schemiel van de Formule 1!quote:Op maandag 18 februari 2008 19:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik hoop echt dat Williams aan kan sluiten bij Renault en Sauber dit seizoen.
De titelstrijd zal wel beperkt blijven tot die andere 2 teams.
Dat waren ze vorig seizoen al. Al zijn ze voor dit seizoen weer de grote kanshebber. Winnen ze toch nog een prijs.quote:Op maandag 18 februari 2008 19:40 schreef HPoi het volgende:
[..]
En Honda wordt de schemiel van de Formule 1!
Wil niet zeuren maar volgens mij is Toyota de allergrootste grap in de F1 al jaren.quote:Op maandag 18 februari 2008 19:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat waren ze vorig seizoen al. Al zijn ze voor dit seizoen weer de grote kanshebber. Winnen ze toch nog een prijs.
Klopt, maar Honda is nou ook niet echt lekker bezig. Sterker nog, Honda vond ik vorig jaar het slechtste team van de grid. En normaal kan ik die prijs altijd aan Toyota geven.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:40 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Wil niet zeuren maar volgens mij is Toyota de allergrootste grap in de F1 al jaren.
quote:Op maandag 18 februari 2008 18:50 schreef HPoi het volgende:
Klein feitje!
Officieel: Ralf Schumacher naar DTM!
Honda heeft echter al iets bewezen in de F1. Net als dat McLaren met Kimi een paar slechte jaren had kan ieder top team dat dus gebeuren. Maar samen? Honda & McLaren? Bergen ervaring! Ook met winnen.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klopt, maar Honda is nou ook niet echt lekker bezig. Sterker nog, Honda vond ik vorig jaar het slechtste team van de grid. En normaal kan ik die prijs altijd aan Toyota geven.
in 2006 was puur geluk dan wijsheidquote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:35 schreef 4-elements het volgende:
En Honda won in 2006 natuurlijk in Hongarije met Button. En verder terug, in 1967, wist Honda ook al eens te winnen als een zelfstandige constructeur. Maar toegegeven, vorig jaar was het huilen met de pet op voor het team.
Geluk speelt een rol maar van 14 (dacht ik) naar 1 is niet alleen geluk. En dan erbij het was zeiknat (zat er midden in haha) dus dan word het lastiger hé.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |