abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:24:20 #251
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59530993
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:21 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, mensen met beperkt denkvermogen kunnen niet zien dat ook zij wat te verbergen hebben. Al is het alleen maar het geen camera op je wc willen. "Nee maar dat is iets anders", zeggen ze dan. Helemaal niet dus, hoe weet ik nou of je niks illegaals op je wc doet als er geen camera hangt? "Euh tsja. .... ow wacht ff GTST begint, moet ik ff zien heur".

Als overheid (en ambtenaar) zijnde is het natuurlijk helemaal prachtig dat dat soort mensen er in overvloed zijn. Wie wil nou niet je medemens ongestraft bespioneren. Het verbaast me niks als die lui bij de inlichtingendiensten totaal dronken van macht zijn. Net zoals politici. De personen in de geschiedenis van mensheid die vergaarde macht niet hebben misbruikt zijn op 1 hand te tellen vrees ik.
Nou, 1/3 van de mensen die het ook daadwerkelijk kunnen.
quote:
Een op drie IT-ers is een gluurder

Uit onderzoek van Cyber-Ark Software komt naar voren dat eenderde van de IT-medewerkers weleens zijn blik laat dwalen over vertrouwelijke informatie. Zij krijgen die onder ogen tijdens hun werkzaamheden aan servers, netwerken en dergelijke.

De onderzoekers noemen het zelf een schandaal dat zoveel ICT'ers zich schuldig maken aan het meelezen van allerlei gegevens die niet voor hun ogen bestemd zijn. Het gaat om bestanden van personeelszaken, privé-emails [..]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:00:03 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59532797
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:32 schreef Da_Ripper het volgende:
Volksopstand2008
aanwezig

tvp
Leuk die demonstraties. Hoeven de geheime diensten niet te zoeken naar recalcitrante elementen in de samenleving.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59533207
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]
Hoe typisch.
Net als de agent die even de naam van de vriend van zijn dochter door het systeem haalt. De AIVD-medewerker die de emails leest van de vrouw waar hij een oogje op heeft. De douanier die via de database een oude vriend probeert te vinden.

Ze zullen het vast niet allemaal doen maar iedereen heeft zo zijn prijs/breekpunt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59535396
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Leuk die demonstraties. Hoeven de geheime diensten niet te zoeken naar recalcitrante elementen in de samenleving.
Ik denk dat om die reden mensen die op zich wel mee zouden willen demonstreren toch niet gaan, omdat ze weten dat de kans bestaat dat ze genoteerd worden, wat iets is waar ze juist tegen demonstreren.
Dat was het mooie in V for Vendetta.. massaal de straat op met dezelfde maskers.
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:05:23 #255
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_59536350
quote:

[..]

[..]
En de meeste IT'ers (en systeembeheerders en/of de beheerafdeling met name) zullen je ook kunnen vertellen wat het uitgangspunt is bij het toekennen van rechten aan gebruikers: geef ze nooit meer dan nodig, want voor je het weet:
- Gebruiken ze het voor allerhande zaken waar ze zich helemaal niet mee hoeven te bemoeien
- Klagen ze steen en been als die extra rechten ze weer ontnomen worden

Beetje zoals onze overheid, eigenlijk. Alhoewel puntje nr. 2 nog niet van toepassing is geweest; ik ben benieuwd hoe erg ze moord en brand zullen schreeuwen, mocht er ooit een van deze privileges weer ingetrokken worden...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:46:19 #256
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59537824
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik denk dat om die reden mensen die op zich wel mee zouden willen demonstreren toch niet gaan, omdat ze weten dat de kans bestaat dat ze genoteerd worden, wat iets is waar ze juist tegen demonstreren.
Precies waarom ik twijfel om die 1 oktober naar Den Haag te gaan en/of me bijvoorbeeld op die site in te schrijven
Wat je vindt, ...
pi_59538006
Boeiende opinie's om te lezen. Voor nu TVP.
pi_59540336
Probeer ook Oldyellers topic.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_59540417
Hier ook een kleine tvp. Ik zit er ook flink mee in mijn maag, probeer vaak een discussie aan de gang te krijgen maar iedereen schijnt het maar normaal te vinden
pi_59818306
Bron: Telegraaf
quote:
AMSTERDAM - Buurtbewoners of omstanders moeten na een moord worden verplicht mee te werken aan grootschalige dna-onderzoeken. Het is onverteerbaar dat daders jarenlang uit het zicht van politie en justitie kunnen blijven door 'om principiële redenen' te weigeren dna af te staan.

Dat vindt het CDA, dat morgen bij minister Hirsch Ballin (Justitie) aandringt om een hardere aanpak van weigeraars. De regeringspartij wil af van de 'vrijblijvendheid' bij dna-onderzoeken. Weigeraars moeten een boete kunnen krijgen en extra in de smiezen worden gehouden.

Wat het CDA betreft, behoort iedereen die niet meewerkt aan het afstaan van bijvoorbeeld stukjes haar, huid of wangslijmvlies tot de belangrijkste verdachten. "Het moet consequenties hebben als mensen weigeren mee te werken", aldus CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma. "Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben. Principiële bezwaren mogen geen rol spelen bij onderzoek naar moord, doodslag of verkrachting."

Doorn in oog

Het is de partij een doorn in het oog dat verschillende grote moordzaken pas na jaren zijn opgelost, terwijl dna al veel eerder uitkomst had kunnen bieden. "Denk bijvoorbeeld aan de zaak Marianne Vaatstra of aan de Schiedammer Parkmoord", aldus Van Haersma Buma. "Dna-afname is een heel kleine inbreuk op de privacy, met een heel grote kans op het oplossen van misdrijven. De balans moet doorslaan naar het laatste."

De partij wil ook de mogelijkheden verruimen om dna af te nemen van verdachten. Nu kan dat alleen 'in het belang van het onderzoek'. Wat het CDA betreft, wordt er voortaan standaard dna afgenomen van verdachten, zodat ook eerder gepleegde misdrijven alsnog worden opgelost.

In de dna-databank van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) zijn op dit moment al meer dan 50.000 profielen opgeslagen, ruim acht keer zoveel als drie jaar geleden. Het afnemen van dna-materiaal bij veroordeelden heeft tussen 2005 en 2007 in ruim 1600 zaken tot 'hits' geleid.
pi_59818791
Nog zo'n eng CDA-plannetje.
Denken die gasten dan nooit na ofzo?
Ik zou me als CDA-lid kapotschamen voor zo'n kamerlid.
Gelukkig voor zit ik niet bij het CDA, en zal er ook nooit op stemmen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:24:08 #262
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59818812
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Bron: Telegraaf
[..]
Jammer dat ik geen lid ben van de CDA. Dan had ik nu demonstratief mijn lidmaatschap op kunnen zeggen
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:30:52 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59818989
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:32 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Ze hadden er volgens mij ook 1 in april gepland maar die ging niet door. Nu zeggen ze dat er definitief een manifestatie komt op 11 oktober in Den Haag op het Plein.
[..]

http://www.volksopstand2008.nl/
Ik heb nog nooit gedemonstreerd, geprotesteerd of gestaakt, maar hier ga ik zeker aan mee doen. Dit fascistische potitiestaat-beleid vraagt er om.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:35:46 #264
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59819127
11 oktober, die noteren we ff!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59819230
Leuk, een mening verdraaien tot feit.
quote:
Wat het CDA betreft, behoort iedereen die niet meewerkt aan het afstaan van bijvoorbeeld stukjes haar, huid of wangslijmvlies tot de belangrijkste verdachten. "Het moet consequenties hebben als mensen weigeren mee te werken", aldus CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma. "Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben. Principiële bezwaren mogen geen rol spelen bij onderzoek naar moord, doodslag of verkrachting."
Die Haerse Buma is een vies mannetje. Die is begonnen met het 'als je niet gecontroleerd wil worden, dan verberg je wat.'
pi_59819316
Mja, toen ik dit topic opende had ik echt nog geloof dat het nog goedkomt, maar nu geloof ik er niet meer in. Delen anderen met mij ook dit gevoel?

Ik ben nu actief voor Volksopstand, en spreek zo vaak mogelijk over dit onderwerp, als zich er weer een nazi-voorstel voordoet.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:52:25 #267
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59819498
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:44 schreef Rechterbal het volgende:
Mja, toen ik dit topic opende had ik echt nog geloof dat het nog goedkomt, maar nu geloof ik er niet meer in. Delen anderen met mij ook dit gevoel?

Ik ben nu actief voor Volksopstand, en spreek zo vaak mogelijk over dit onderwerp, als zich er weer een nazi-voorstel voordoet.
Ik heb zojuist m'n hele adreslijst een mail gestuurd met gechargeerde nazi-vergelijkingen, maar soms is harde taal nodig om die luie CDA-, PvdA en VVDstemmers over te halen. Ik hoop in ieder geval dat ik wat vrienden mee krijg naar de opstand, want zoals je zegt wordt dit wel erg eng allemaal...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:56:11 #268
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59819587
quote:
"Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben."
Daar istie weer
quote:
In de dna-databank van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) zijn op dit moment al meer dan 50.000 profielen opgeslagen, ruim acht keer zoveel als drie jaar geleden. Het afnemen van dna-materiaal bij veroordeelden heeft tussen 2005 en 2007 in ruim 1600 zaken tot 'hits' geleid.
'hits' !?! ... geen veroordelingen ?? Dus zo waterdicht is dat opslaan van DNA dus ook niet.

Oja, even dat NFI nagekeken:
quote:
Het NFI is lid van The European Network of Forensic Science Institute (ENFSI). Op deze manier onderhoudt het NFI intensieve contacten met collega-instituten in heel Europa. Tot 2010 voert het NFI het secretariaat van ENFSI. De leden van dit netwerk maken gebruik van elkaars kennis op specifieke aandachtsgebieden zoals R&D en kwaliteitssystemen.
Dan even naar de structuur van de DNA-Groep van deze ENFSI gekeken:
quote:
The DNA working group comprises members from over fifty organisations and 35 European countries. As well as members and associate members, the working group has a Chairperson, Secretary and Steering committee.
Meer dan 50 organisaties + members & associate members
De toegankelijkheid van deze gegevens begint nu al behoorlijk te versplinteren. En dit is wat ze openbaar durven toe te geven.

Ook gevonden op hun site:
quote:
IFSA stands for the International Forensic Strategic Alliance. IFSA is a partnership between the regional networks of operational forensic laboratories including:

* the American Society of Crime Laboratory Directors (ASCLD)
* the European Network of Forensic Science Institutes (ENFSI)
* the Senior Managers of Australian and New Zealand Forensic Laboratories (SMANZFL)
* the Academia Iberoamericana de Criminalística y Estudios Forenses (AICEF)

These autonomous networks represent forensic science laboratory management for their specific regions. They have similar roles, functions and objectives and recognise the value to be gained through long-term collaboration and cooperation on strategic issues related to the management of forensic science laboratories and the promotion of forensic science. It is recognised that IFSA has no legal status but represents a cooperative entity comprising the member networks.

Vision

To create opportunities for strategic collaboration across the global forensic science community
.
Misschien kijk ik nu wel met hele erge argusogen, maar toch ...
Wat je vindt, ...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:59:58 #269
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59819657
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:52 schreef pfaf het volgende:
Ik heb zojuist m'n hele adreslijst een mail gestuurd
[...]
Ik hoop in ieder geval dat ik wat vrienden mee krijg naar de opstand,
Of je hebt helemaal geen vrienden meer nu
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:05:40 #270
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59819786
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:59 schreef Lod het volgende:

[..]

Of je hebt helemaal geen vrienden meer nu
Nee hoor, wees maar niet bang. Het zijn niet voor niets m'n vrienden.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:17:07 #271
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_59822882
Heeft demonstreren ooit zin gehad? Begrijp me niet verkeerd, ik walg van al die ideetjes om onze privacy steeds verder in te perken, en ik weet dat niksdoen ook geen optie is, maar demonstreren haalt ook niet veel uit lijkt me. Wellicht kun je beter nog emigreren. Maar misschien zie ik wat over het hoofd?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_59823363
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:17 schreef Steeven het volgende:
Heeft demonstreren ooit zin gehad? Begrijp me niet verkeerd, ik walg van al die ideetjes om onze privacy steeds verder in te perken, en ik weet dat niksdoen ook geen optie is, maar demonstreren haalt ook niet veel uit lijkt me. Wellicht kun je beter nog emigreren. Maar misschien zie ik wat over het hoofd?
Wellicht eens lang geleden toen niet een handjevol mensen meedeed, maar een significant deel van de bevolking aanwezig was.
Wat je in elk geval kan doen is de mensen om je heen bewust te maken van de ontwikkelingen die er gaande zijn de laatste paar jaar tot op heden. Veel mensen zijn nog te ongeïnformeerd.

Overigens lijkt het me verstandig om de camera's te mijden wanneer je aanwezig bent bij die demonstratie in Oktober.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:59:32 #273
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59823617
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Overigens lijkt het me verstandig om de camera's te mijden wanneer je aanwezig bent bij die demonstratie in Oktober.
De ironie.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:19:20 #274
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59823925
Maar ach, we hebben toch niks te verbergen?
GNU Terry Pratchett
pi_59824157
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

De ironie.
Mja, dat was een beetje breed bedoeld.
"Op de demonstratie waren drie mensen aanwezig." want de rest was verstopt.

Ik had het meer over je gezicht.
Nu al worden bij demonstraties de aanwezigen genoteerd en/of gefilmd, zodat men weet wie er ongeveer was. Ik weet niet of dat ook bij die demonstratie gaat gebeuren, maar het kan dus.
Krijgen ze een mooi lijstje van wie precies zó tegen het beleid van de regering is betreft privacy, dat hij naar die demonstratie is gekomen.
Kan altijd nog eens (b.v. in de toekomst) van pas komen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:46:19 #276
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59824345
standaard-demonstratie-uitrusting:

Wat je vindt, ...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:09:40 #277
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59824803
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:34 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Mja, dat was een beetje breed bedoeld.
"Op de demonstratie waren drie mensen aanwezig." want de rest was verstopt.

Ik had het meer over je gezicht.
Nu al worden bij demonstraties de aanwezigen genoteerd en/of gefilmd, zodat men weet wie er ongeveer was. Ik weet niet of dat ook bij die demonstratie gaat gebeuren, maar het kan dus.
Krijgen ze een mooi lijstje van wie precies zó tegen het beleid van de regering is betreft privacy, dat hij naar die demonstratie is gekomen.
Kan altijd nog eens (b.v. in de toekomst) van pas komen.
Maar omdat gezichtsbedekkende kleding feitelijk niet mag, zullen we allemaal een burka aan moeten doen vrees ik

Weet iemand trouwens of het CDestAsi met dit plan ook het voor eeuwig opslaan van die afgenomen DNA samples in gedachten heeft, zelfs dat van hen die onschuldig blijken te zijn?

Dan zou het namelijk echt te idioot voor woorden zijn.

Dat het CDA naief denkt dat anders de privacy gewaarborgd is, dat is dom. De vrijheid nemen om het meteen op te slaan grenst aan misdadig. Wellicht hoeven we ons jaren geen zorgen te maken, maar je neemt een groot risico door deze informatie allemaal op te slaan in een databank die nooit 100% te beveiligen valt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59825331
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:09 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Maar omdat gezichtsbedekkende kleding feitelijk niet mag, zullen we allemaal een burka aan moeten doen vrees ik

Nèhhh. Dan krijg je vervolgens politici die de aanwezigen als mensen die spoken zien en teveel films kijken, afschilderen.
quote:
Weet iemand trouwens of het CDestAsi met dit plan ook het voor eeuwig opslaan van die afgenomen DNA samples in gedachten heeft, zelfs dat van hen die onschuldig blijken te zijn?

Dan zou het namelijk echt te idioot voor woorden zijn.

Dat het CDA naief denkt dat anders de privacy gewaarborgd is, dat is dom. De vrijheid nemen om het meteen op te slaan grenst aan misdadig. Wellicht hoeven we ons jaren geen zorgen te maken, maar je neemt een groot risico door deze informatie allemaal op te slaan in een databank die nooit 100% te beveiligen valt.
Over het algemeen wordt het verkregen DNA in criminele zaken gewoon bewaard in databanken dacht ik, maar of zij dit ook willen of dat het alleen voor een bepaalde periode is tot bewezen is dat de DNA niet matcht, weet ik niet.
In ieder geval is het een slechte zaak. DNA zou je echt nóóit moeten afstaan.
pi_59840380
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:21 schreef waht het volgende:
Wie wil nou niet je medemens ongestraft bespioneren.
quote:
Social engineer steelt duizenden identiteiten tijdens test
Bedrijven maken zich ernstig zorgen over online diefstal van klantgegevens, toch vergeten ze dat het vaak kinderlijk eenvoudig is om de informatie via de voordeur mee te nemen. Wie zich voordoet als een computerreparateur of auditor wordt vaak geen strobreed in de weg gelegd, aldus een Amerikaanse pentester die via social engineering aanvallen duizenden identiteiten wist te stelen. "Het wordt vergeten en over het hoofd gezien," aldus Joshua Perrymon.

bron/meer

woensdag 2 juli 2008 @ 13:34:58 #280
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59840636
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Nèhhh. Dan krijg je vervolgens politici die de aanwezigen als mensen die spoken zien en teveel films kijken, afschilderen.
[..]

Over het algemeen wordt het verkregen DNA in criminele zaken gewoon bewaard in databanken dacht ik, maar of zij dit ook willen of dat het alleen voor een bepaalde periode is tot bewezen is dat de DNA niet matcht, weet ik niet.
In ieder geval is het een slechte zaak. DNA zou je echt nóóit moeten afstaan.
Ik ben het ook niet van plan, en voor justitie en politie ben ik echt niet bang (klinkt heel stoer, maar 't is nu eenmaal zo)

Maar alvorens het allemaal zo ver is, is er op 11 oktober dus een demonstratie. Heeft iemand hier meer informatie over? Ik dacht dat ik hier een link had zien staan.

Ik ben er in ieder geval 100% zeker en heb al een paar mooie ideeen voor spandoeken. Zo zie je maar, je leert nog best wat in de onaangepaste kringen der voetbalsupporters
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59841092
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet van plan, en voor justitie en politie ben ik echt niet bang (klinkt heel stoer, maar 't is nu eenmaal zo)

Maar alvorens het allemaal zo ver is, is er op 11 oktober dus een demonstratie. Heeft iemand hier meer informatie over? Ik dacht dat ik hier een link had zien staan.

Ik ben er in ieder geval 100% zeker en heb al een paar mooie ideeen voor spandoeken. Zo zie je maar, je leert nog best wat in de onaangepaste kringen der voetbalsupporters
Er staat een paar pagina's terug idd een link. Maar ze hebben het nu geloof ik naar een andere site verplaatst. Oorspronkelijk zou er 17 mei of 19 juni (zoiets) een demonstratie zijn, maar dit is dus verschoven. Er was wel een kleine demonstratie de 19e dacht ik, maar die was dus echt heel klein
Maar ik houd mijn agenda zeker vrij de 11e van oktober. Geen leerplicht die me daar vanaf houdt.
What Would Goku Do
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:54:11 #282
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59841129
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 13:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
http://www.volksopstand2008.nl
GNU Terry Pratchett
pi_59853956
Ik snap echt niet dat dit topic niet al aan deel 20 zit.

Is echt nagenoeg iedereen zo dom om niet in te zien wat de gevolgen van al deze bullshit kunnen zijn?

Ik praat er wel eens over met vrienden, maar die horen mijn verhaal aan en trekken hun schouders op.

Als ik op een later tijdstip vertel dat het voor mij kinderlijk eenvoudig is om alles na te gaan wat zij op hun computer doen incluïs wachtwoorden, chatsessies, bezochte internet adressen, screenshots kan laten maken op bepaalde keywords etc etc etc en alles encrypted automatisch of op commando kan laten mailen naar een willekeurig mailadres dan schirkken ze daarvan.

En dat kan met een doodsimpele keylogger waarvan hun niet eens weten dat ie op hun pc staat. Sterker nog, ze installeren hem zelf zonder dat ze het weten.

En dan zijn ze verbaasd. Ik snap dat echt neit, ze hebben er geen enkel probleem mee dat de overheid alles van hu weet, maar als ik vertel dat ik alles van hun zou kunnen weten wat ze op hun pc doen dan is het ineens allemaal heel eng en vragen ze me: "NED, zeg eens eerlijk, dat doe je toch niet bij mij he?"

Ik kan er met mn verstand echt niet bij
pi_59854120
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:00 schreef NED het volgende:
Ik kan er met mn verstand echt niet bij
Tsjah, het volk krijgt de leiders die het verdient. Ik ben er ook niet blij om maar ik heb vrij weinig macht, anders zou het wel anders zijn. ( )

Maar de conclusie: mensen zijn dom.
pi_59854500
Ik vind dit een interresant onderwerp. En volg het nu ook al een tijdje en sinds kort is dit topic mij opgevallen.
Ik beloof niet dat ik kom aangezien ik niet zo een protest persoon ben, hoewel ik wel de zaak steun hoor.

But I'll be watching you!

p.s mijn werk is op het plein in den haag dus tja wie weet
BoF!
pi_59854855
Waar is 'het plein' eigenlijk?
What Would Goku Do
pi_59854939
Iedereen is met zichzelf bezig en als ze niet iets direct ondervinden van deze maatregelen (wat nadelig is), dan is het iets waar het merendeel z'n schouders voor ophaalt, als ze het al weten.

Als ik iemand informeer hierover kan zo'n reactie komen:
"oh.. echt? ja.. ja, dat is wel zo... " etc. etc., zo van jaja, ik ben eigenlijk meer bezig met m'n eigen dingen, dus whatever.

of

"ja.. klopt.. we gaan we die kant op van de politiestaat, maarja.." m.a.w. je kan er toch niets aan doen, dus waar zou je je druk om moeten maken.

En als we kijken naar b.v. een R&P topic over "hoe moet ik een meisje aanspreken" dan genereert dat in één dag al snel 1500+ views en kan er zelfs een tweede deel komen diezelfde dag nog of de volgende.
Dít vinden mensen interessant en dit is wat het gros bezighoudt. Net zoals voetbal, er wordt dan even alles vergeten en alleen nog maar gefocussed op het spel. Romeinen wisten het al.. brood en spelen..
Daarnaast hebben de meeste mensen in Nederland, vnl. jongere generaties, het nooit écht slecht gehad, men kent alleen de huidige situatie; dat alles goed is, geen onderdrukking, geen armoede, geen oorlog. Niemand kan zich voorstellen dat alles kan veranderen en dat er ooit een overheid kán komen die misbruik maakt van de persoonlijke gegevens en zich heel anders gaat gedragen naar de bevolking toe... en aangezien dat zo is, maken velen zich niet zo druk om kwesties als deze..
pi_59854950
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:35 schreef viagraap het volgende:
Waar is 'het plein' eigenlijk?
den haag

Staat op die site van volksopstand
BoF!
pi_59855109
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:39 schreef OldJeller het volgende:
Niemand kan zich voorstellen dat alles kan veranderen en dat er ooit een overheid kán komen die misbruik maakt van de persoonlijke gegevens en zich heel anders gaat gedragen naar de bevolking toe...
Klopt, men denkt dat dit de normale situatie is, de nul-situatie. En dat het altijd hier naar terug zal gaan. Mensen (enkele uitzonderingen) lijken totaal niks van de geschiedenis te leren.
pi_59855307
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:49 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt, men denkt dat dit de normale situatie is, de nul-situatie. En dat het altijd hier naar terug zal gaan. Mensen (enkele uitzonderingen) lijken totaal niks van de geschiedenis te leren.
Daarom herhaald de geschiedenis zich
BoF!
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:10:57 #291
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59857946
Dit is dan ook wel een interessant bericht: Celstraf voor pedo-seksfantasie
De fantasie heeft de grens van fout op zijn zachts gezegd behoorlijk overschreden, dat staat buiten kijf. Maar er is niets gebeurd, ze hebben er alleen over nagedacht en gediscussieerd. Toch zijn ze veroordeelt wat m.i. toch weer een stap is op weg naar 1984.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 3 juli 2008 @ 08:31:31 #292
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59858105
Oh, en het bericht in dit topic is ook wel geinig: Overheid-ICT. Digitale archieven zoek,nieuwe projecten falen
GNU Terry Pratchett
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:30:03 #293
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59858861
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 08:10 schreef Lod het volgende:
Dit is dan ook wel een interessant bericht: Celstraf voor pedo-seksfantasie
quote:
De politie kon het tweetal arresteren nadat ze de undercoveragent de plek hadden getoond waar ze hun slachtoffer wilden vasthouden. In een verlaten bedrijfsgebouw in Rouen hadden zij een kooi ingericht met sm-attributen en een camera.
+ uit de link
quote:
Daar hadden ze in een een bedrijfsloods al een complete martelkamer ingericht. Het meisje zou een weekend lang misbruikt worden en dan met een brandmerk weer worden vrijgelaten, zodat ze zich de verkrachtingen goed zou kunnen herinneren. Mocht ze per ongeluk één van de daders zien, dan zou ze worden afgemaakt.

De verdachten hadden ook al een een bestelwagen met gestolen nummerplaten klaarstaan.
De grens fantasie/werkelijkheid is idd ver overschreden, zoals je ook al zegt...
maar dit berichtje roept bij mij geen associatie met 1984/Thought Police oid op
Wat je vindt, ...
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:38:20 #294
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59858983
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:30 schreef Da_Ripper het volgende:
De grens fantasie/werkelijkheid is idd ver overschreden, zoals je ook al zegt...
maar dit berichtje roept bij mij geen associatie met 1984/Thought Police oid op
Ik heb niet gezegd dat de de grens werkelijkheid/fantasie is overschreden, ik heb gezegd dat de soort fantasie totaal fout is.
En hoe frustrerend het ook is, er is nog steeds geen sprake van een daadwerkelijk gepleegd feit. Wat is de volgende stap, mensen monitoren die in sexshops sm-artikelen kopen? Er zijn namelijk mensen, ik weet niet waarom, die houden daarvan. Sterker nog, hier op Fok! zelfs hebben we onze eigen sm-kelder. Wie weet wat daar allemaal wel niet bekonkeld wordt
GNU Terry Pratchett
  donderdag 3 juli 2008 @ 09:55:15 #295
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59859291
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 09:38 schreef Lod het volgende:
Ik heb niet gezegd dat de de grens werkelijkheid/fantasie is overschreden, ik heb gezegd dat de soort fantasie totaal fout is.
En hoe frustrerend het ook is, er is nog steeds geen sprake van een daadwerkelijk gepleegd feit. Wat is de volgende stap, mensen monitoren die in sexshops sm-artikelen kopen?
Idd, dat zei je.
De fanatasie is (imo) ook echt fout, maar niet illegaal om te hebben.

En volgens mij is het al langer dat je niet eens een strafbaar feit gepleegd hoeft te hebben voor veroordeling.
Het plannen en voorbereiden van zo'n strafb.feit is iig sinds 9/11 al voldoende,
zie Samir A.
Wat je vindt, ...
pi_59866998
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:39 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

[..]

den haag

Staat op die site van volksopstand
Dat het in Den Haag is wist ik Maar waar in Den Haag? Zit er iets in de buurt wat best wel niet te missen is om het vinden?
What Would Goku Do
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:21:21 #297
13250 Lod
Sapere aude!
pi_59867544
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 14:57 schreef viagraap het volgende:
Zit er iets in de buurt wat best wel niet te missen is om het vinden?
Wat dacht je van het Binnenhof? Google maps
We gaan natuurlijk niet demonstreren bij de Scheveningse badgasten.
GNU Terry Pratchett
pi_59867847
Zo'n demonstratie tegen het afbrokkelen van onze privacy klinkt wel ok, alleen een masker kopen? dat wordt natuurlijk ook weer geregistreerd
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_59894641
quote:
Buurtbewoners of omstanders moeten na een moord worden verplicht mee te werken aan grootschalige dna-onderzoeken. Het is onverteerbaar dat daders jarenlang uit het zicht van politie en justitie kunnen blijven door 'om principiële redenen' te weigeren dna af te staan.
quote:
"Het moet consequenties hebben als mensen weigeren mee te werken", aldus CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma. "Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben. Principiële bezwaren mogen geen rol spelen bij onderzoek naar moord, doodslag of verkrachting."
quote:
"Dna-afname is een heel kleine inbreuk op de privacy, met een heel grote kans op het oplossen van misdrijven. De balans moet doorslaan naar het laatste."
Scary hoor

Gehele artikel
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:38:25 #300
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59894757
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

[..]

[..]

Scary hoor

Gehele artikel
quote:
[..] "Denk bijvoorbeeld aan de zaak Marianne Vaatstra of aan de Schiedammer Parkmoord", aldus Van Haersma Buma. [..]
En dan precies de 2 verkeerde voorbeelden noemen. Iets met klok en klepel zeg, allemachtig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')