quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:07 schreef _lotje_ het volgende:
gister voor t eerst geprobeerd of meneer de fles wil, n halfje om te testen, en dat ging er heeel makkelijk in !
hij dronk het in 1 ruk leeg zonder mokken, en toen t op was wassie niet blij.
toen heb ik m weer zelf aangelegd en toen issie gewoon lekker verder gegaan aan de borst.
maar t kolven tussendoor... ik word nog steeds lichtelijk gefrustreerd, want op zn meest krijg ik er 50cc uit in totaal, zo ben k dus de hele dag aan t pompen om straks n dagvoorraad te krijgen. en als ze vol zijn, als k weer werk ofzo, krijg ik er dus ook niet meer uit dan dat.
blijven proberen enzo, maar k kan hier heel slecht tegen...
hoe slecht is het om flesvoeding te geven op de dagen dat ikzelf er niet ben?
ik zal sowieso blijven pompen om de boel ook opgang te houden natuurlijk, maar ik krijg nooit genoeg bij elkaar tenzij ik niks anders meer doe dan dat.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:45 schreef Randa_v het volgende:
Niet te negatief zien Lotje, de opbrengst vind ik best netjes als je bedenkt dat je kindje natuurlijk ook nog drinkt. Als je eenmaal weer aan het werk gaat zal de opbrengst als het goed wel is wel wat hoger zijn omdat je kolft ipv een voeding, dat is toch anders dan tussendoor.
Mijn opbrengst was op het werk ook nooit erg hoog, (120 ml per keer net 1 voeding). Merlijn heb ik voor de 6 maanden toen wel de hele tijd BV kunnen geven uit de fles en na de 6 maanden kreeg hij soms ook kv op het KDV. Voor die tijd wilde ik het zelf niet. Na 9 maanden ben ik ook weer gestopt met de kv en kreeg hij eigenlijk ook geen bv meer mee en mocht hij gewone (aangelengde) melk drinken en water/diksap met de andere kindjes. Toen ben ik ook gestopt met kolven. Als ik voor de voedingen deed kolven, kolfde ik 's ochtends voor ik Merlijn deed voeden 1 borst af. Merlijn kreeg dan de andere en een toetje uit de borst die was afgekolft. 's Ochtends zitten je borst het volst na de nacht, de beste tijd om te kolven. Verder kolfde ik ook regelmatig als ik thuiskwam omdat mijn borsten dan op knappen stonden en Merlijn het op dat moment niet bliefde, geen honger had of genoeg aan één borst. De andere leverde dan meestal toch nog wel iets op. Verder deed ik 's avonds ook nog weleens proberen, maar de opbrengst was dan altijd laag omdat je 's avonds toch al vaak minder aanmaakt dan de rest van de dag.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:04 schreef Troel het volgende:
lotje, een ding heb ik inmiddels geleerd: hoe meer zorgen je maakt dat het niet voldoende is, hoe minder het gaat worden. Als je het gekolfde nu nog niet nodig hebt, geen zorgen over maken, dat komt echt wel goed
Ok, das zeker goed nieuws!quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:41 schreef poemojn het volgende:
Nog niet hier geplaatst toch? Stamcellen ontdekt in moedermelk (engels).
Ik heb er geen ervaring mee. Wle heeft Emma al twee (of drie?) keer een kuurtje gehad. En daarna geen spruw gekregen. Wat ik wil zeggen is dat de kans op spruw bestaat, het is niet gezegd dat als jij die kuur neemt dat jullie dan ook perse spruw krijgen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:41 schreef Bibikuif22 het volgende:
Hoi allemaal!
Joehoe! Volgende week alweer een jaar borstvoeding voor Ryan
Alleen ben ik nu behoorlijk ziek (wie niet...) Heb een antibiotica kuur gekregen Amoxicilline. Mijn ha zei dat het wel in de melk terecht komt en dat Ryan hierdoor Diarree en/of spruw kan krijgen. Ik durf er nu niet aan te beginnen eigenlijk. Ik heb gister veel erover gelezen en kom uit dat het volgens Thomas Hale een L1 medicijn is dus veilig met BV maar is het het waard om spruw te kunnen krijgen vraag ik mij af.. Ja, zoals ik mij nu voel kan ook niet maar ik ben toch bang dat het misschien kwaad kan.
Iemand ervaring hiermee?
Dankjullie!!
Wie zei er ook alweer dat poedermelk net zo goed is als moedermelk?quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:41 schreef poemojn het volgende:
Nog niet hier geplaatst toch? Stamcellen ontdekt in moedermelk (engels).
Hij heeft een bodempje laten staan...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:15 schreef Kersjes het volgende:Vamp, heeft hij echt die 120 cc opgedronken? Da's best veel! Netjes ook dat je zo'n hoeveelheid er met de eerste kolfbeurt uit hebt gekregen.
Wat een raaaaaaaaaaaaar advies ook weer.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:12 schreef Iksje het volgende:
Advies: starten met vaste voeding en proberen tussen 23u en 7u geen borstvoeding meer te geven.
ik heb t vandaag gemerktquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:12 schreef Iksje het volgende:
Lotje, ik zou ook 5 voedingen aanhouden (beetje spuit 11 reactie), hij is tenslotte nog best klein. Ik geloof ook dat weinig voedingen in de eerste 5-6 (tot 8?) weken later een invloed op de productie kunnen hebben. (dip rond 3-4 maanden, de beruchte ‘de melk was op’)
quote:Tandarts verdoving is zeer plaatselijk en er hoort niets van in je melk te komen. Een enkele keer hoor je wel dat een kindje wat meer slaapt na een voeding met verdoving, maar dat is niet echt een probleem ( kan geen kwaad) en duurt nooit echt lang.
quote:Ibuprofen is echt veilig voor je kind wanneer je binnen de maximale dosering blijft per dag. Je kunt dat zonder zorgen om je kind gebruiken, ze zal daar niets aan overhouden. Wat zij via de melk binnenkrijgt komt in de verste verte niet in de buurt van de hoeveelheden die kinderen zelf via kinderdosering binnen zouden krijgen (aanbevolen dosering bij kinderen is elke 6 uur 5-10mg/kilo; dus voor een kind van 5 kilo zou dit elke 6 uur uur 25-50mg zijn.). In moedermelk zit na inname van 400mg 2/24 uur minder dan 0,5mg per liter moedermelk. In een ander onderzoek kregen moeders 400mg elke 6 uur, 5 keer achtereen 9dus in de loop van anderhalve dag) en in hun melk vond men minder dan 1mg per liter.
Eigenlijk is Ibuprofen de ideale pijnstiller voor voedende moeders.
Behalve dan dat ibuprufen funest is voor je maagquote:Eigenlijk is Ibuprofen de ideale pijnstiller voor voedende moeders.
Och nee, althans niet als in 'nu gaan we afbouwen'.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:48 schreef PM-girl het volgende:
Nebelung, hoe is het bij jullie? Heb je al een beslissing genomen?
Soms zit ik daar ook een beetje mee. Stel dat ik weer zo misselijk ga worden als de vorige keer, hoe moet dat dan met die medicatie? Ik had me toen voorgenomen dat ik de volgende keer meteen die pilletjes ging gaan halen als het weer zo erg was. Maar ja, Fons drinkt nog steeds erg veel.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:11 schreef owlet het volgende:
Nu we hebben besloten dat we graag een tweede kind willen ben ik blij dat Ronja en ik gestopt zijn met de borstvoeding. Het voelt wel fijn om even die paar maanden "los" te zijn geweest.
Wat ik nog het meest grappig vind is het geluid wat hij produceert als hij aan de borst ligt en het trappen van zijn beentjes. Dat doet hij tijdens een flesvoeding helaas niet. Uiteraard komt dat omdat borstvoeding gewoon veel lekkerder isquote:Op maandag 25 februari 2008 22:29 schreef owlet het volgende:
Troel, fijn dat het naar je zin gaat![]()
En wat leuk dat Ruben nog zo af en toe aan de borst drinkt. Niet alleen voor zijn voeding is het goed maar ook omdat het zo lekker knus voor hem is
Ja, daar keek ik reeds, maar voor zover ik kan vinden staan de werkzame bestanddelen in de blauwe lijst, en dat vind ik niet zo een prettig idee.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:04 schreef owlet het volgende:
BM, er is best een kans dat je die medicijnen gerust kan gebruiken tijdens het geven van borstvoeding.
*Hier* kan je een lijst vinden met veel gebruikte medicijnen en hun status voor wat betreft borstvoeding.
Een van de redenen waarom ik nieuwsgierig ben naar het originele berichtquote:Op maandag 25 februari 2008 22:50 schreef Troel het volgende:
Ja, maar in hoeverre is het reeel om anderhalf jaar borstvoeding te geven zonder verder bij te voeden? Meestal geef je na een half jaar toch ook andere dingen?
ik snap er ook al niks van.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:57 schreef owlet het volgende:
Wat een raar bericht![]()
Op de BV-fora staat ook nog niets.
Volgens mij is er in NL niemand die zo lang wacht met bijvoedingquote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:53 schreef cattie het volgende:
Volgens mij wel ja Owlet.
Het is ook wel redelijk extreem volgens mij om tot na het 2e jaar te wachten met het introduceren van koemelk enz.
Psies.. jammer dus, dat zo'n non-issue behandeld wordt in een nieuwsachtig programma. En zoals je ziet.. het blijft hangen (ook al is mijn stiefmoeder pro-bv.. )quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:20 schreef owlet het volgende:
Inderdaad. Op misschien de mensen na waarbij er bijna zeker sprake is van vreselijke allergieën.
Maar dan maakt het verhoogde risico op allergieën door laat starten ook weer niet uit
Hihi die speeltuin in bed hebben we hier ook al... klimmen en klauteren over papa en mama heen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:17 schreef PM-girl het volgende:
Simon ook niet nee, die maakt er een ware speeltuin van in bed! Met papa overigens ook, dus dat maakt niet uit. Soms leggen we hem in zijn eigen bedje terug en slaapt hij uit, maar vanmorgen niet.
P_iglet, maar geen nachtvoedingen meer? Fijn! ik vind het toch maar super hoe jij alles doet, studeren, werken, practica, kolven. Petje af!
Misschien kan je johannesbroompitmeel proberen. Das een oranje pak, heet Nutriton (van Nutrilon). Met bv is het bedoeling dat je dan een soort papje maakt, wat je voor en na een voeding geeft. Dat verzwaart de voeding in de maag, waardoor het beter blijft zitten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:39 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt voor de tip Troel, ik zal eens informeren of dat kan...
Floortje spugt trouwens ineens zoveel...
Ze blijft spugen tussen voedingen door, meteen na de voeding komt er een flinke slok terug, en daarna is het dan een waterig soort speeksel met vlokjes melk erdoor (maar wel veel). eN het komt er echt met kracht uit zeg maar, in een boogje...
Wat kan dat zijn?
Dat is dus het ventieltje van de elektrische pompquote:Op woensdag 5 maart 2008 08:05 schreef Iksje het volgende:
Wat maneki.neko zegtEven het vacuum doorbreken. Of het sterretje vervangen hielp hier ook wel...
Maar lees net de post van ET, dat er nieuwe ventieltjes zouden zijn...misschien moet ik daar ook eens voor bellen. Heb ook de AVENT-handkolf en die wordt toch bijna dagelijks gebruikt, dus ik ken het probleem van de inploppende ventieltjes...
Nee hoor, het is gewoon het nieuwe ventieltje die op beide kolven zit.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is dus het ventieltje van de elektrische pomp
Bij mij kelderde de produktie compleet toen ik zwanger werd van nummer 2, tot frustratie van nummer 1 (bors, ben je? bors, op?). Dus ik weet niet of Fons nog zo veel zou drinken als Fons versie 2 in aanbouw isquote:Op maandag 25 februari 2008 20:58 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms zit ik daar ook een beetje mee. Stel dat ik weer zo misselijk ga worden als de vorige keer, hoe moet dat dan met die medicatie? Ik had me toen voorgenomen dat ik de volgende keer meteen die pilletjes ging gaan halen als het weer zo erg was. Maar ja, Fons drinkt nog steeds erg veel.
Ik heb toch echt zo'n tuutje op mijn elektrische zitten hoorquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon het nieuwe ventieltje die op beide kolven zit.
Alleen kun je dus de 'pech' hebben een handkolf uit de oude voorraad te kopen en dat zit er nog een sterretje bij ipv een tuutje. De 'oude' ventieltjes worden niet meer gemaakt.
Doe ik al: we hebben een Medela Symphony gehuurd bij de thuiszorgwinkel.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:50 schreef Troel het volgende:
Webkim, mocht hij nou helemaal niet pakken, ga dan asjeblieft met een dubbele kolf kolven als je fulltime gaat kolven
Ik denk dat het erg scheelt waarom je een tepelhoedje gaat/moet gebruiken. In ons geval kostte het menneke het zoveel moeite om aan te happen en aangelegd te blijven, dat een tepelhoedje dat vergemakkelijkte, immers de moeite om 'vast te zetten' hoefte hij niet langer te doen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:26 schreef Ticootje het volgende:
Hier heb ik het begin gevoed met tepelhoed, alleen het nadeel van zo'n hoed is dat het voor een baby heel hard werken is. De eerste tijd ging het dus goed, tot ze meer eten nodig had, daar had ze de puf dan niet voor en had ik een kind dat elk uur voor voeding kwam. Dankzij de laktatiekundige zit Jennifer nu gewoon aan de tiet.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:00 schreef Troel het volgende:
Ja, of heeft Ticootje alleen zo'n vriesvakje, die zijn nauurlijk minder koud en drie maanden is bij -18 toch?
Jeutje,wat lees ik nu.quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:21 schreef Kersjes het volgende:
Devin heeft sinds gistermiddag, nadat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis is opgenomen,
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef Troel het volgende:
Webkim, als je voedt op verzoek kan je dat schema rustig laten liggen en enkel als leidraad gebruiken
Geen idee hoe dat met zijn stelsel zit. Wij mochten Ruben toch al niet lang laten slapen omdat hij echt gewoon eten nodig had omdat hij zo klein was (en meer dan 4.5 uur slapen deed hij de eerste tijd toch niet).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:46 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dat lees ik inderdaad overal. Maar als ik m'n puk niet wek kan -ie volgens mij rustig zes uur aaneen slapen en dat is overdag toch niet goed? Qua op gang blijven van zijn spijsverteringsstelsel enzo?
![]()
Ugh... Onzekere nieuwbakken moeder heeft gesproken.
Ja! Hij kwam om half elf, kwart voor twee, (toen bijna 50 minuten in zijn bedje liggen huilen wegens ik vrees nog hongerquote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:13 schreef Kersjes het volgende:
Webkim, hoe is vannacht gegaan? Heeft íe bij je gedronken?
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:52 schreef Kersjes het volgende:
Goed zo Thomas, hij heeft in ieder geval al de regelmaat te pakken!
Huishouden, dat mag toch pas vanaf 6 maanden na de bevalling?![]()
Wel rustig aan doen hoor.
Ik sluit me even bij Owlet aan. Doe je het alsjeblieft een beetje rustig aan? Ik ben ook erg van het "doorhobbelen, niet zeuren", maar ik ben daar tot twee keer toe na een KS toch echt erg met mijn neus op de feiten gedrukt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:18 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik hou niet van rustig aan doen.
Van de kraamhulp en de consultatiebureaumevrouw moest ik bijvoorbeeld traplopen nog maar even zoveel mogelijk vermijden na de keizersnee. Maar euh: ja dahag!Het huis moet ook aan kant (douchecabines ontkalken zichzelf niet en we hebben hier heus niet zo'n robotstofzuiger om maar eens iets te noemen) en wandelen met Thomas in de Bugaboo is veel te leuk om mee te wachten.
Qua voedingen inderdaad een trubbelige nacht, maar ik heb de luxe dat ik voorlopig nog niet hoef te werken dus als ik overdag instort kan ik gewoon even
De sterilisator wil ik sowieso nog kopen en de kolf lijkt me wel handig om eventueel gelijk in huis te hebben, maar ervaringsdeskundige ben ik natuurlijk nog niet!quote:Inhoud: 1x Express II magnetron stoomsterilisator, 1x ISIS borstkolf, 2x 260ml zuigflessen (met langzame spenen), 2x 125ml bewaarflessen voor moedermelk (incl. afsluitplaatjes), 2x steriele reisverpakkingen met spenen voor pasgeborenen, 40x borstkompressen voor éénmalig gebruik.
Absouluut, ik heb er van boven de emmer gehangen zelfs, zo beroerd was ik. Ik heb net weer een buikgriepje bevochten, maar ik vind dat je van een bo vele malen zieker bent dan van een buikgriep. (die ik overigens nu voor de derde keer heb in 6 maanden, vraag me dan wel soms af of mijn weerstand minder is door de bv. Maar wrs komt dat eerder door Simons aanwezigheid op een kdv).quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:03 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb me suf gegoogled, maar kun je nou ook misselijk worden van een bo?
Dus niet van de ab, echt van de ontsteking zelf bedoel ik.
Los van het feit dat ik niet zo heel erg geloof in "zo maar" pijn bij het begin van de borstvoeding (het zal vast wel kunnen maar negen van de tien keer zit er toch iets miniems niet helemaal lekker bij het aanleggen, denk ik) heb ik wel vaker gehoord dat vrouwen die nog borstvoeding geven tijdens de zwangerschap een periode erg last krijgen van hun ineens gevoelig geworden tepels. Soms zo erg dat ze moeten stoppenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:02 schreef PM-girl het volgende:
O en wat ik me eigenlijk afvroeg - puur hypothetisch overigens - over het tandemvoeden. Ik lees namelijk nu over die pijn aan het begin van de bv. Maar als je je oudste nog steeds zou voeden, ook tijdens de zwangerschap en dan de tweede erbij, zou je die pijn dan ook hebben?
Dat zijn inderdaad de onderdelen van de 'nieuwe' kolfquote:Op donderdag 13 maart 2008 09:44 schreef Iksje het volgende:
Uit hoeveel onderdelen bestaat een nieuwe dan? Mijn kolf is nu: schild + kolf + sterretje + handvat + ding waar je het handvat inklikt.
Dacht wel om zo'n ander ventieltje te bellen, aangezien het sterretje vaak naar binnen schiet.
Hihi, wat zeg je dat strengquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:56 schreef p_iglet het volgende:
Hier wordt dus gewoon eten wel degelijk gestimuleerd, en krijgt Pepijn ook ander drinken. Vooral als ik er niet ben. Maar hier is bv zeker niet als speen en ook niet voor slokjes bij het eten enzo. Daar hebben we een bekertje water voor.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:45 schreef p_iglet het volgende:
hihi is niet streng bedoelt... zeg ook niet dat iedereen die langvoed dat niet zou doen.
maar lees ook op het bijvoedingsforum en borstvoedinsforum mee af en toe...
waar je regelmatig mensen leest die heel strikt het eerste jaar de bijvoeding meteen na een borstvoeding geven. En tot de 1e verjaardag echt geen ander drinken behalve borstvoeding enz...
Of met een jaar of 2, nog een voeding of 8-12 per dag..
Tsja das ook een prima keuze, maar niet mijn keuze, niet mijn manier van borstvoeding geven
Dat magj je vragenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:17 schreef Iksje het volgende:
Piglet, mag ik vragen waarom je zo tegen kunstvoeding bent? Je zei laatst toch dat pepijn koemelkallergievrij was en later gewoon melk kon drinken? Ik zie het verschil met kv niet echt, behalve dat kv natuurlijk door heel wat meer bewerkingsprocessen gaat.
Zelf ben ik ook niet zo voor kv, waarom weet ik niet, mijn grootste argument tegen kv is dat ze zo'n gigantische hoeveelheiden binnengepropt krijgen, en op zo weinig momenten. (sommige moeders zijn er zelfs fier op dat hun baby-in volle groei- minder voedingsmomenten kent dan een volwassene. 4 voedingen ipv 5 dus)
Ik heb net hetzelfde idee erover. Dus had ik eerst in mijn hoofd om een jaar te geven en daarna koemelk.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:44 schreef p_iglet het volgende:
En ik kunstvoeding echt zie als een vervanging indien borstvoeding niet niet kan of niet goed gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:54 schreef LadyS het volgende:
Webkim, op de laatste vraag heb ik wel een antwoord, maar ik weet niet of je die wil wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:18 schreef Randa_v het volgende:
Ticootje, Gwen is natuurlijk mijn tweede en met Merlijn voeden ben niet eens zo heel lang geleden gestopt.De kraamhulp stond ook gek te kjken toen ik liggend aan het voeden was en gewoon doordraaide om de bovenste borst te geven. Ik heb een kleine cup en veel ervaring denk ik en er gewoon veel te makkelijk in, zit ook gewoon midden in het dorp te voeden hoor. Geen mens die het in de gaten heeft. Met Merlijn kreeg ik gewoon de opmerking, slaapt hij? Uh, nee
Het was vooral een onhandige combinatie van factoren. Simon dronk tot die tijd prima bij opa, papa, etc. Rond de leeftijd van 9 maanden ging hij voor het eerst naar het kdv, midden in zijn eenkennigheid.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:40 schreef p_iglet het volgende:
PM, Simon was ook zo eigenwijs??
Ik krijg de laatste weken weer wat meer positieve reacties! (maarja, ik was dan ook met Moonah op bezoek bij Icicle, dat scheeltquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:55 schreef YPPY het volgende:
Anna drinkt 's avonds juist nog uit een flesje, voordat ze gaat slapen.
Goede tip m@x, ga kijken of ik die kan vinden. Krijg steeds meer reacties dat het al wel lang is. Ga zelfs al excuses geven, dat ze alleen maar 's nachts en 's ochtends drinkt.
Nee, het tietennummerquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:09 schreef E.T. het volgende:
Is dat het sexloze nummer, m@x? Die heb ik nl. in mijn bevallingstas zitten
Hoe kan het ook andersquote:
Hoezo?quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:10 schreef nebelung het volgende:
Ik ken een aantal moeders daarvan. De verhalen en foto's zijn mooi, maar de introductie een beetje lullig/vervelend (was niet de afspraak).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |