abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57205926
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:00 schreef Troel het volgende:
Ja, of heeft Ticootje alleen zo'n vriesvakje, die zijn nauurlijk minder koud en drie maanden is bij -18 toch?
2 weken op -5..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57206887
dan zou ik acuut een betere vriezer gaan kopen... Dit is zo zonde!!!... en ook voor in de toekomst is een voorraadje erg makkelijk..
Zo duur hoeft een klein vrieskastje niet te zijn, en voor babyhapjes straks ook makkelijk..
  donderdag 6 maart 2008 @ 22:21:27 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57208556
Inderdaad, wat P_iglet zegt: een vriezer is als je een kind hebt haast onmisbaar.
Voor de bv - voorraad en er liggen bij ons ook meerdere bakjes in met verschillende zelfbereide maaltijden voor meneer.

Webkim, ik hoop met je mee dat het snel beter zal gaan met de bv en je eindelijk kan gaan genieten van het live voeden van je zoontje.

DeLiedje, wat fijn dat je precies mijn probleem met de Avent-kolf benoemd hebt! Het stomme is dat ik elke keer als het gebeurt, en dat is heel vaak, loop te schelden op mezelf dat ik het weer allemaal zo gehaast en verkeerd heb gedaan, maar nu blijkt het dus een bekend probleem te zijn. Het ligt niet aan mij
E.T. dank voor de tip, ik ga morgen gelijk bellen!

Tjee, wat een tegenvaller...
Devin heeft sinds gistermiddag, nadat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis is opgenomen, heel veel en heel vaak bij me gedronken. Er heeft, ook vannacht, nooit langer dan 2,5 uur tussen de voedingen gezeten. Net wat mijn verminderde productie nodig had, hoewel ik natuurlijk duizendmaal liever had dat Devin gezond was
Nou ging ik net met veel vetrouwen kolven, kreeg ik er maar 120 cc uit en geen drupje meer.
Zelfs de neusspray heeft niet geholpen...
Zal wel komen doordat ik zo moe ben denk ik, maar ik ben best teleurgesteld.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:23:51 #129
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57214860
Dat komt vast door de vermoeidheid en alle spanning Kersjes, dat zet alles op zo'n kop natuurlijk. Zolang Devin zo vaak drinkt, gaat je productie echt wel omhoog.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57217009
Ik denk dat het "gevaar" van tepelhoedjes ook vooral schuilt in de gevallen waarbij het door de kraamhulp of verloskundige meteen wordt aangeraden als er wat opstartprobleempjes zijn.
Als hulpmiddel, voorgeschreven door een lactatiekundige kan een hoedje heel goed werken. Maar dan moet je wel op de hoogte zijn van de werking, maat en vooral de aandachtspunten.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 11:04:26 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57217396
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:21 schreef Kersjes het volgende:
Devin heeft sinds gistermiddag, nadat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis is opgenomen,
Jeutje,wat lees ik nu.
Veel sterkte en beterschap voor je lieve mannetje Kersjes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:31:42 #132
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57219261
Webkim, die lillypads werkten bij mij in het begin echt niet fijn!
Ze kunnen het vele lekken niet aan, en barsten dan na een tijdje los, gevolg is dat je dan alsnog een zwembad in je shirt hebt zitten .

Ik had er gewoon washandjes of hydrofieldoeken in, charmant hè maar dat was t enige wat de boel op kon vangen, ik zat om de haverklap met een shirt wat tot op t onderste randje nat was .

En als je gewone zoogcompressen gaat kopen, let dan niet op de prijs, maar koop gewoon die van Natusan ofzo! Daar kan echt 5x zoveel melk in opgevangen worden als in de goedkope van ah of kruidvat ofzo... Tenminste, dat is mijn ervaring!
(Ik ben geen aandeelhouder ofzo , als ik tijdens het voeden een opvang-bakje onder de andere borst houd, komt er zo 40 cc uitgelekt, en dat kan allemaal in één Natusan pad... )

Nu de productie goed geregeld is, werken die lillypads wel beter... Maar niet tijdens het voeden dus!
pi_57219942
Nou, een conclusie van woensdag, gister en vandaag:
Thomas wil alleen zijn 10:00 uur voeding uit de borst drinken en dan ook nog eens alleen maar uit de rechtse.
Maar we doen stug door... Hij zal het vast wel leren voor -ie 18 is.

Gister (op aanraden van de lactatiekundige) Ria Blom binnengekregen via Bol. Tijdens even bladeren al veel zinnigs tegengekomen. Boekje waar ik me in kan vinden denk ik.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:16:20 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57220102
Webkim, het is goed dat hij het in ieder geval aan 1 tiet doorheeft! Bij mij wilde Jennifer in het begin alleen maar op links. Rechts was de tepel iets ingetrokken en die kon ze niet goed pakken. Dan moest ik een stukje kolven om de tepel naar buiten te trekken en goed aanhapbaar te maken. Na stug volhouden had ze opeens door dat er uit rechts ook wat kan komen. Nu is het zelfs zo dat ze liever aan rechts ligt dan aan links. Opeens viel het kwartje..
Zoals ik al zei, wij zijn ook lang bezig geweest met de borstvoeding. Ik heb zelfs overwogen om er gewoon maar mee te kappen. Ik ben in huilen uitgebarst waarom het niet lukte...
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:27:36 #135
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57221489
Hihi Webkim, dit Thomas weet gewoon precies wat hij wil! Misschien is hij om tien uur in de ochtend inderdaad zo fit dat hij de energie erin steekt dan?

Hoop dat hij binnenkort zijn tijden wat ruimer gaan nemen, succes!

Ticootje, het kan zo lastig zijn inderdaad! 1x in huilen uitbarsten is nog heel beschaafd hoor!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57229537
Kersjes, nog veel beterschap gewenst met Devin!
Hoe voelt je kleine mannetje zich nu? Wil hij nog steeds zo vaak bij mama drinken?
pi_57230283
Ik heb er ook al om zitten janken hoor. Binnen tien dagen dus al.
Maar! Hij kan het ook om half drie! En om kwart voor zes! En op links!

Ons door het kraambureau opgedragen schema is ver te zoeken nu en minimaal om de vier uur voeden lukt ook niet, omdat hij langer aaneen slaapt en niet op commando wil drinken als ik hem wek, maar hee: hij drinkt nu verser dan vers en ik ben heul trots op hem.
Ik hoop wel dat -ie vanavond en vannacht ook wil, want mijn gekolfde voorraadje in de koelkast is op.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:59:04 #138
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57231507
Super Webkim! Klinkt goed hoor!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 7 maart 2008 @ 23:42:25 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_57234095
Webkim, als je voedt op verzoek kan je dat schema rustig laten liggen en enkel als leidraad gebruiken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57234211
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef Troel het volgende:
Webkim, als je voedt op verzoek kan je dat schema rustig laten liggen en enkel als leidraad gebruiken
Dat lees ik inderdaad overal. Maar als ik m'n puk niet wek kan -ie volgens mij rustig zes uur aaneen slapen en dat is overdag toch niet goed? Qua op gang blijven van zijn spijsverteringsstelsel enzo?

Ugh... Onzekere nieuwbakken moeder heeft gesproken.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 7 maart 2008 @ 23:52:02 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_57234346
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:46 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat lees ik inderdaad overal. Maar als ik m'n puk niet wek kan -ie volgens mij rustig zes uur aaneen slapen en dat is overdag toch niet goed? Qua op gang blijven van zijn spijsverteringsstelsel enzo?

Ugh... Onzekere nieuwbakken moeder heeft gesproken.
Geen idee hoe dat met zijn stelsel zit. Wij mochten Ruben toch al niet lang laten slapen omdat hij echt gewoon eten nodig had omdat hij zo klein was (en meer dan 4.5 uur slapen deed hij de eerste tijd toch niet).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57234718
6 uur is inderdaad veel te lang. Vier uur is eigenlijk al te lang voor zo'n klein ventje. Heeft met spijsverteringsstelsel niet eens veel te maken. Je moet je je voorstellen dat het maagje van een ventje van zijn leeftijd zo groot is als een walnoot. Een walnoot past ín een cupje (zo'n cupje waar je mee kan voeden als borst nog niet goed gaat). In zo'n cupje kan 5 milliliter. Kun je nagaan hoe snel zo'n maagje vol is dus.

Nu is moedermelk erg licht verteerbaar, dus zo'n beebje heeft echt al snel wel weer honger hoor
Ook voor het op gang houden van de productie is het het beste om er niet te lang tussen te laten.

(ik heb nog niet alles gelezen verder nog hoor, ik zie net de laatste reacties even)
Variety is the spice of life
pi_57234753
Kersjes, jeetje toch! Sterkte!
Variety is the spice of life
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:13:56 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57238401
Webkim, hoe is vannacht gegaan? Heeft íe bij je gedronken?
En die onzekerheid bij nieuwbakken (voedende) moeders is inderdaad om te janken vaak
Maar hou vol, het wordt echt waar makkelijker op een gegeven moment! Niet alleen de bv, maar eigenlijk alles omdat je zelf natuurlijk ook steeds meer groeit in de verzorgende moederrol, evaring opdoet, leert van je eigen fouten en dan is er natuurlijk nog altijd Fok
En als het eindelijk goed gaat en iedereen is blij, dan krijgen ze weer een sprongetje, of worden ze ziek en zo zullen de komende jaren nog voor veel ellende, maar gelukkig ook voor heel veel mooie momenten zorgen

Met Devin gaat het nog niet zo goed. Hij eet maar weinig fruit, brood en warm eten en heeft gister ook zijn flesjes niet leeggedronken. Maar vanaf gisteren 18:30 uur tot nu wel al 6 keer bij me gedronken. Niet meer zo extreem veel dus als in het ziekenhuis, maar wel meer dan normaal.

Even iets anders: ik slaap dus nog steeds met een (voedings)bh aan met zoogcompressen erin, nu al bijna 9 maanden lang. Er zijn momenten geweest dat ik een paar dagen lang niet lekte en dacht wel zonder te kunnen slapen, maar kreeg toen toch natte plekken in bed.
Daarbij vind ik het toch een beetje raar om, zoals voorheen, met blote borsten te slapen. Kan niet precies omschrijven waarom, maar ook als ik dan tegen mijn man aan zou kruipen en mijn .borsten zouden hem aanraken...Het klopt niet helemaal denk ik, lijkt me zo bizar. En Devin drinkt natuurlijk ook nog ´s nachts, dus nu klik ik mijn bh weer dicht na het drinken en is alles `opgeruimd` zeg maar.
Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Lilypadz werken bij mij niet trouwens.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:36:24 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57239069
Ik voedde Jennifer ook op verzoek. Nu probeer ik er toch 3 uur tussen te laten zitten. Ik kijk dan niet op een kwartiertje of een half uurtje, maar ik ga niet elk uur aanleggen. (tenzij regeldagen) Nu kan ze best wel langer slapen dan 3 uur, wekken heeft helemaal geen zin. Soms zit er 3,5 uur tussen de voedingen. Ik hou gewoon wel aan dat ze tussen de 6 en 8 voedingen per dag zit. Vannacht zat er zelfs 6 uur tussen (en ik met ploftieten).

Een echt schema heb ik dus niet, maar helemaal op verzoek doe ik ook niet.

De lilypads werken hier opzich wel, alleen als je lekt moet je ze echt even schoonmaken tussendoor. Anders worden ze een soort vettig van binnen, zo had ik vanmorgen aan beide kanten een zwembad...
pi_57239124
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:13 schreef Kersjes het volgende:
Webkim, hoe is vannacht gegaan? Heeft íe bij je gedronken?
Ja! Hij kwam om half elf, kwart voor twee, (toen bijna 50 minuten in zijn bedje liggen huilen wegens ik vrees nog honger ), om haf drie heb ik hem nog eens aangelegd en vervolgens heeft hij zich om half zes en kwart voor negen weer gemeld.
Nu slaapt hij en houd ik huis. Met stokjes tussen mijn ogen.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:47:14 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57239216
Webkim, je kan ook als ze zo huilen even op je pink laten sabbelen. Dat werkt hier heel goed, is echt troost.
pff wat een nacht heb je gehad... Vanmiddag nog even lekker je bedje in??
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:52:46 #148
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57239287
Goed zo Thomas, hij heeft in ieder geval al de regelmaat te pakken!
Huishouden, dat mag toch pas vanaf 6 maanden na de bevalling?
Wel rustig aan doen hoor.
pi_57239684
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:52 schreef Kersjes het volgende:
Goed zo Thomas, hij heeft in ieder geval al de regelmaat te pakken!
Huishouden, dat mag toch pas vanaf 6 maanden na de bevalling?
Wel rustig aan doen hoor.
Ik hou niet van rustig aan doen.
Van de kraamhulp en de consultatiebureaumevrouw moest ik bijvoorbeeld traplopen nog maar even zoveel mogelijk vermijden na de keizersnee. Maar euh: ja dahag! Het huis moet ook aan kant (douchecabines ontkalken zichzelf niet en we hebben hier heus niet zo'n robotstofzuiger om maar eens iets te noemen) en wandelen met Thomas in de Bugaboo is veel te leuk om mee te wachten.

Qua voedingen inderdaad een trubbelige nacht, maar ik heb de luxe dat ik voorlopig nog niet hoef te werken dus als ik overdag instort kan ik gewoon even
Hardloper.
IG @webkim
pi_57240050
De pink pikt mevrouw niet hier . Ik leg haar gewoon aan wanneer het mij uitkomt, of ik probeer het even als ze wakker is of als ze zelf vraagt, wil volgens mij ook niet weten hoe vaak ze hangt (vaak dus) maar ik vind het prima zo. Wel vind ik het rond de middag altijd eng om op de bank te voeden, laatst ben ik in slaap gevallen en viel Gwen uit mijn armen op de bank . Dat is niet echt de bedoeling. Gelukkig was ik meteen wakker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')