abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:52:27 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_57150129
Het tuutje van de elektrische kolf kan dat beter opvangen, wellicht zijn die tuutjes ook los te koop?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:39:59 #102
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57153411
Bedankt voor de tip Troel, ik zal eens informeren of dat kan...

Floortje spugt trouwens ineens zoveel...
Ze blijft spugen tussen voedingen door, meteen na de voeding komt er een flinke slok terug, en daarna is het dan een waterig soort speeksel met vlokjes melk erdoor (maar wel veel). eN het komt er echt met kracht uit zeg maar, in een boogje ...

Wat kan dat zijn?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:59:04 #103
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57153726
DeLiedje, heb je zo'n sterretje als ventieltje?

Als je Avent belt (tel.nr. staat in de OP) kun je een nieuw soort ventieltje toegestuurd krijgen; dit zijn een soort 'trechtertjes' die dit probleem minder hebben en er iig niet uit knallen (zodat je met druipende handen je kolf uit- en in elkaar moet zetten). Hij trekt wel iets minder hard aan het vacuum, dat is wel even wennen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:24:35 #104
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57155641
Hee bedankt ET, het is dus een vaker voorkomend probleem begrijp ik?

Morgen meteen even bellen!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:37:48 #105
3011 E.T.
pi_57156007
yep, die sterretjes knalden er om de haverklap uit. Bij heel veel mensen. Op een gegeven moment werden de randjes dan ook minder strak en dan was het elke kolfbeurt wel raak Een telefoontje was wel genoeg voor een stuk of wat nieuwe sterretjes.. maar het was wel gezeik.
Sinds de nieuwe tuutjes is het probleem opgelost Ik had er twee gekregen, eentje heb ik er zelf gesloopt met de flessenborstel (de binnenkant kun je dus niet met de borstel schoonmaken ) en de ander heb ik al een paar maanden in gebruik gehad
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57166371
Wat maneki.neko zegt Even het vacuum doorbreken. Of het sterretje vervangen hielp hier ook wel...

Maar lees net de post van ET, dat er nieuwe ventieltjes zouden zijn...misschien moet ik daar ook eens voor bellen. Heb ook de AVENT-handkolf en die wordt toch bijna dagelijks gebruikt, dus ik ken het probleem van de inploppende ventieltjes...
  woensdag 5 maart 2008 @ 09:56:31 #107
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57167841
Ik heb net even gebeld, het is inderdaad een bekend probleem en ik krijg dus 2 andere ventieltjes opgestuurd. Dus dames met een Avent handkolf, even bellen !

Bedankt ET! (Wat is fok toch handig!)
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:10:05 #108
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57168056
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 17:39 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt voor de tip Troel, ik zal eens informeren of dat kan...

Floortje spugt trouwens ineens zoveel...
Ze blijft spugen tussen voedingen door, meteen na de voeding komt er een flinke slok terug, en daarna is het dan een waterig soort speeksel met vlokjes melk erdoor (maar wel veel). eN het komt er echt met kracht uit zeg maar, in een boogje ...

Wat kan dat zijn?
Misschien kan je johannesbroompitmeel proberen. Das een oranje pak, heet Nutriton (van Nutrilon). Met bv is het bedoeling dat je dan een soort papje maakt, wat je voor en na een voeding geeft. Dat verzwaart de voeding in de maag, waardoor het beter blijft zitten.
Bij Eli hielp (helpt) het enorm!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:23:12 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_57168280
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 08:05 schreef Iksje het volgende:
Wat maneki.neko zegt Even het vacuum doorbreken. Of het sterretje vervangen hielp hier ook wel...

Maar lees net de post van ET, dat er nieuwe ventieltjes zouden zijn...misschien moet ik daar ook eens voor bellen. Heb ook de AVENT-handkolf en die wordt toch bijna dagelijks gebruikt, dus ik ken het probleem van de inploppende ventieltjes...
Dat is dus het ventieltje van de elektrische pomp
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 maart 2008 @ 11:33:54 #110
3011 E.T.
pi_57169883
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is dus het ventieltje van de elektrische pomp
Nee hoor, het is gewoon het nieuwe ventieltje die op beide kolven zit.
Alleen kun je dus de 'pech' hebben een handkolf uit de oude voorraad te kopen en dat zit er nog een sterretje bij ipv een tuutje. De 'oude' ventieltjes worden niet meer gemaakt.
pi_57171959
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:58 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms zit ik daar ook een beetje mee. Stel dat ik weer zo misselijk ga worden als de vorige keer, hoe moet dat dan met die medicatie? Ik had me toen voorgenomen dat ik de volgende keer meteen die pilletjes ging gaan halen als het weer zo erg was. Maar ja, Fons drinkt nog steeds erg veel.
Bij mij kelderde de produktie compleet toen ik zwanger werd van nummer 2, tot frustratie van nummer 1 (bors, ben je? bors, op?). Dus ik weet niet of Fons nog zo veel zou drinken als Fons versie 2 in aanbouw is
(hij heeft wel nog tot een maand of 7 zwangerschap 's ochtends en 's avonds een halve slok gehad, toen even niet omdat mijn tepels te pijnlijk werden, en daarna was het Groot Feest toen broertje er eindelijk was want hij mocht zich uitleven op de stuwing als broertje genoeg had )
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:42:51 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_57175637
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:33 schreef E.T. het volgende:

[..]

Nee hoor, het is gewoon het nieuwe ventieltje die op beide kolven zit.
Alleen kun je dus de 'pech' hebben een handkolf uit de oude voorraad te kopen en dat zit er nog een sterretje bij ipv een tuutje. De 'oude' ventieltjes worden niet meer gemaakt.
Ik heb toch echt zo'n tuutje op mijn elektrische zitten hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 maart 2008 @ 16:28:19 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57176521
Bij mij lopen mijn borsten nog steeds erg snel vol. Zeker als de kleine meid na 5 uur pas weer komt, dan heeft ze echt moeite met aanhappen. De borst is dan mega vol en de melk spuit er ook echt uit.
Als ik 's morgens de gelegenheid heb om te douchen dan doe ik 's morgens onder de douche echt de borsten goed masseren en alle bobbels weer weg kolven.

Het begin met bostvoeding vond ik werkelijk een ramp. Ik heb gewoon heel veel melk, tijdens de stuwingsdagen moest ik de borsten echt leegkolven (250cc!!) want ik had bijna een borstontsteking. (grote rode plekken) Nu is het nog steeds niet helemaal geregeld, ik heb nog steeds heel veel. Jennifer kan echt niet meer na 1 borst.

Vanaf wanneer worden je borsten een beetje "zindelijk"? Ik lek dus nog steeds. Als ik de ene borst geef dan begint de andere ook te stromen.

(Hoeveel moedermelk ik wel niet heb weggegooid... zo zonde)

Ik heb de handkolf trouwens altijd bij me, voor het geval dat. Als ik flink begin te lekken en de kleine wil niet wakker worden of het is teveel, dan kan ik de rest een stukje afkolven.
Voor straks op mn werk heb ik een dubbele elektische kolf...(melkkoe)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:05:22 #114
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57180944
Kun je de melk niet invriezen Ticootje? Kan altijd handig zijn. Met de zes weken krijg je regeldagen, daarna regelt het zichzelf vast weer beter. Jennifer is nog zo klein.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57181210
Thomas begrijpt het allemaal nog niet zo, dat aan de borst drinken. Het slaapt lekker met een tepel in je mond en er af en toe een keer of drie aan sabbelen of zuigen is ook wel leuk, maar drinken..?
De eerste week heb ik gekolfd en ge-fingerfeed, maar nu hij al op 100cc zit kost dat zoveel tijd en energie dat hij de gekolfde melk met een fles krijgt.

Ik probeer wel voor elke voeding aan te leggen in de hoop dat vroeg of laat het kwartje valt.
Vanmorgen was de lactatiekundige hier. "Leg jij hem even aan, dan kijk ik even," vroeg ze me. En Lief moest ondertussen een tepelhoedje uitkoken, omdat ze het vermoeden had dat hij gewoon niet voldoende geprikkeld wordt. Afijn, tepelhoedje in de sterilisator in de magnetron, Thomas aan de borst en hap! Ineens beging hij te drinken alsof hij een week met open mond in de woestijn gelopen heeft! En helemaal perfect! Gewoon een laat kwartje.
De lactatiekundige vond het zo super dat ze besloot geen consult te schrijven.

Maar. De 1300 en de 1600 voeding gingen weer ruk en tegen zessen werd Thomas helemaal hysterisch, dus heb ik hem toch gewoon een fles gegeven en nog even gebeld. "Probeer maar steeds tien minuten aan de borst," zei ze, " en als het niet als een goede voeding voelt mag hij een fles toe."

Pffff. Hij heeft nog de hele middag gehuild. Ook toen ik dus alsnog moest kolven wegens Erg Au. En ook toen ik zelf ook wel even iets wilde eten.

Ik hoop dat die borstvoeding in vredesnaam snel goed gaat lopen, want ik vind dit erg erg erg erg moeilijk zo...
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:24:39 #116
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57181430
En als je het probeert na de fles? Dan is Thomas misschien wat rustiger. Een fles drinkt makkelijker dan aan de borst, dus het kan ook een beetje gemakzucht zijn. Als hij overstuur is, en jij ook in paniek (omdat het niet lukt) dan versterkt dat we elkaar steeds. Anna heeft maanden geslapen met een tepel in d'r mond, ben blij dat ze nu kan duimen. Is hij wel goed wakker eigenlijk, als hij aan de borst in slaap valt?

Succes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:28:57 #117
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57185288
O Webkim, wat een herkenning dat eerste stukje! Een openbaring met de lactatiekundige erbij, met het tepelhoedje. Daarna inderdaad een domper omdat het niet direct ging (maar dat kwam bij mij door andere redenen).
Blijven proberen, op rustige momenten zoals Yppy zegt.
Een tepelhoedje is niet hoe het hoort, maar kan dingen zoveel makkelijker maken. Het cb, huisarts en verloskundigen wilden me er zo snel mogelijk af hebben maar de lk had aangegeven dat het lang/altijd nodig zou zijn.
Uiteindelijk bleken het 13 weken, toen landde het kwartje hier! (en was het tongetje sterk genoeg denk ik)

Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:50:12 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_57187692
Webkim, mocht hij nou helemaal niet pakken, ga dan asjeblieft met een dubbele kolf kolven als je fulltime gaat kolven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57188205
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 23:50 schreef Troel het volgende:
Webkim, mocht hij nou helemaal niet pakken, ga dan asjeblieft met een dubbele kolf kolven als je fulltime gaat kolven
Doe ik al: we hebben een Medela Symphony gehuurd bij de thuiszorgwinkel.
Maar het is alsnog een hele beproeving voor een ongeduldig type als ik.

Iemand trouwens ervaring met die Lily Padz? Ik lek als een gek.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 6 maart 2008 @ 08:13:57 #120
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57190286
Ontzettend fijne dingen, maar ik weet niet of ze werken als je heel erg lekt. Bij mij hield het geen grote tsr tegen zeg maar. Ik was pas vrij laat met gebruiken, omdat het toen zomer werd en die pads echt geen gezicht waren onder een shirtje.
*OUD heilige*
pi_57202132
Webkim, ik heb de lilypads, alleen moet ik wel in de gaten houden of ze de boel nog tegenhouden. Na 3 uur zit er een melkbubbel en moet ik snel zijn, anders ben ik nat.
Hier heb ik het begin gevoed met tepelhoed, alleen het nadeel van zo'n hoed is dat het voor een baby heel hard werken is. De eerste tijd ging het dus goed, tot ze meer eten nodig had, daar had ze de puf dan niet voor en had ik een kind dat elk uur voor voeding kwam. Dankzij de laktatiekundige zit Jennifer nu gewoon aan de tiet.

De borsvoeding op de rit krijgen ben ik zeker 2 weken mee bezig geweest. Tot ze goed hapte en dat bij mij mijn tepels niet meer pijn deden. 2 zware weken, maar ik vond het wel de moeite waard, wnt nu doet ze het gewoon heel goed.

Oh, en hier de melk invriezen had nog geen zin. Ingevroren melk is 2 weken houdbaar, pas bij 7 weken gaan we hier met een flesje oefenen. In de eerste week had ik al zo veel melk. Dus ik heb heel veel weg moeten gooien. Zonde...
  Jubileum moderator donderdag 6 maart 2008 @ 18:58:47 #122
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57202852
2 weken houdbaar? Het kan wel 3 maanden bewaard worden in de vriezer hoor.
Zie ook http://www.borstvoeding.com/beeld/bv-bewaarschema.pdf
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:59:26 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_57202869
Ticootje, ingevroren melk is 3 tot 6 maanden houdbaar!! Nu invriezen heeft dus zeker wel zin.
edit: wat Lois dus ook zegt.

Succes iedereen!
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:00:22 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_57202894
Ja, of heeft Ticootje alleen zo'n vriesvakje, die zijn nauurlijk minder koud en drie maanden is bij -18 toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 6 maart 2008 @ 20:20:43 #125
94046 PM-girl
pi_57205103
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:26 schreef Ticootje het volgende:
Hier heb ik het begin gevoed met tepelhoed, alleen het nadeel van zo'n hoed is dat het voor een baby heel hard werken is. De eerste tijd ging het dus goed, tot ze meer eten nodig had, daar had ze de puf dan niet voor en had ik een kind dat elk uur voor voeding kwam. Dankzij de laktatiekundige zit Jennifer nu gewoon aan de tiet.
Ik denk dat het erg scheelt waarom je een tepelhoedje gaat/moet gebruiken. In ons geval kostte het menneke het zoveel moeite om aan te happen en aangelegd te blijven, dat een tepelhoedje dat vergemakkelijkte, immers de moeite om 'vast te zetten' hoefte hij niet langer te doen.
Had ik natuurlijk wel de mazzel ook superveel melk te hebben, die zo in het tuutje stond!

Webkim, hoe ging het vandaag?
*
pi_57205926
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:00 schreef Troel het volgende:
Ja, of heeft Ticootje alleen zo'n vriesvakje, die zijn nauurlijk minder koud en drie maanden is bij -18 toch?
2 weken op -5..
pi_57206887
dan zou ik acuut een betere vriezer gaan kopen... Dit is zo zonde!!!... en ook voor in de toekomst is een voorraadje erg makkelijk..
Zo duur hoeft een klein vrieskastje niet te zijn, en voor babyhapjes straks ook makkelijk..
  donderdag 6 maart 2008 @ 22:21:27 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57208556
Inderdaad, wat P_iglet zegt: een vriezer is als je een kind hebt haast onmisbaar.
Voor de bv - voorraad en er liggen bij ons ook meerdere bakjes in met verschillende zelfbereide maaltijden voor meneer.

Webkim, ik hoop met je mee dat het snel beter zal gaan met de bv en je eindelijk kan gaan genieten van het live voeden van je zoontje.

DeLiedje, wat fijn dat je precies mijn probleem met de Avent-kolf benoemd hebt! Het stomme is dat ik elke keer als het gebeurt, en dat is heel vaak, loop te schelden op mezelf dat ik het weer allemaal zo gehaast en verkeerd heb gedaan, maar nu blijkt het dus een bekend probleem te zijn. Het ligt niet aan mij
E.T. dank voor de tip, ik ga morgen gelijk bellen!

Tjee, wat een tegenvaller...
Devin heeft sinds gistermiddag, nadat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis is opgenomen, heel veel en heel vaak bij me gedronken. Er heeft, ook vannacht, nooit langer dan 2,5 uur tussen de voedingen gezeten. Net wat mijn verminderde productie nodig had, hoewel ik natuurlijk duizendmaal liever had dat Devin gezond was
Nou ging ik net met veel vetrouwen kolven, kreeg ik er maar 120 cc uit en geen drupje meer.
Zelfs de neusspray heeft niet geholpen...
Zal wel komen doordat ik zo moe ben denk ik, maar ik ben best teleurgesteld.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 7 maart 2008 @ 08:23:51 #129
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57214860
Dat komt vast door de vermoeidheid en alle spanning Kersjes, dat zet alles op zo'n kop natuurlijk. Zolang Devin zo vaak drinkt, gaat je productie echt wel omhoog.
*OUD heilige*
pi_57217009
Ik denk dat het "gevaar" van tepelhoedjes ook vooral schuilt in de gevallen waarbij het door de kraamhulp of verloskundige meteen wordt aangeraden als er wat opstartprobleempjes zijn.
Als hulpmiddel, voorgeschreven door een lactatiekundige kan een hoedje heel goed werken. Maar dan moet je wel op de hoogte zijn van de werking, maat en vooral de aandachtspunten.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 11:04:26 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57217396
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:21 schreef Kersjes het volgende:
Devin heeft sinds gistermiddag, nadat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis is opgenomen,
Jeutje,wat lees ik nu.
Veel sterkte en beterschap voor je lieve mannetje Kersjes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:31:42 #132
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57219261
Webkim, die lillypads werkten bij mij in het begin echt niet fijn!
Ze kunnen het vele lekken niet aan, en barsten dan na een tijdje los, gevolg is dat je dan alsnog een zwembad in je shirt hebt zitten .

Ik had er gewoon washandjes of hydrofieldoeken in, charmant hè maar dat was t enige wat de boel op kon vangen, ik zat om de haverklap met een shirt wat tot op t onderste randje nat was .

En als je gewone zoogcompressen gaat kopen, let dan niet op de prijs, maar koop gewoon die van Natusan ofzo! Daar kan echt 5x zoveel melk in opgevangen worden als in de goedkope van ah of kruidvat ofzo... Tenminste, dat is mijn ervaring!
(Ik ben geen aandeelhouder ofzo , als ik tijdens het voeden een opvang-bakje onder de andere borst houd, komt er zo 40 cc uitgelekt, en dat kan allemaal in één Natusan pad... )

Nu de productie goed geregeld is, werken die lillypads wel beter... Maar niet tijdens het voeden dus!
pi_57219942
Nou, een conclusie van woensdag, gister en vandaag:
Thomas wil alleen zijn 10:00 uur voeding uit de borst drinken en dan ook nog eens alleen maar uit de rechtse.
Maar we doen stug door... Hij zal het vast wel leren voor -ie 18 is.

Gister (op aanraden van de lactatiekundige) Ria Blom binnengekregen via Bol. Tijdens even bladeren al veel zinnigs tegengekomen. Boekje waar ik me in kan vinden denk ik.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 7 maart 2008 @ 13:16:20 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57220102
Webkim, het is goed dat hij het in ieder geval aan 1 tiet doorheeft! Bij mij wilde Jennifer in het begin alleen maar op links. Rechts was de tepel iets ingetrokken en die kon ze niet goed pakken. Dan moest ik een stukje kolven om de tepel naar buiten te trekken en goed aanhapbaar te maken. Na stug volhouden had ze opeens door dat er uit rechts ook wat kan komen. Nu is het zelfs zo dat ze liever aan rechts ligt dan aan links. Opeens viel het kwartje..
Zoals ik al zei, wij zijn ook lang bezig geweest met de borstvoeding. Ik heb zelfs overwogen om er gewoon maar mee te kappen. Ik ben in huilen uitgebarst waarom het niet lukte...
  vrijdag 7 maart 2008 @ 14:27:36 #135
94046 PM-girl
pi_57221489
Hihi Webkim, dit Thomas weet gewoon precies wat hij wil! Misschien is hij om tien uur in de ochtend inderdaad zo fit dat hij de energie erin steekt dan?

Hoop dat hij binnenkort zijn tijden wat ruimer gaan nemen, succes!

Ticootje, het kan zo lastig zijn inderdaad! 1x in huilen uitbarsten is nog heel beschaafd hoor!
*
pi_57229537
Kersjes, nog veel beterschap gewenst met Devin!
Hoe voelt je kleine mannetje zich nu? Wil hij nog steeds zo vaak bij mama drinken?
pi_57230283
Ik heb er ook al om zitten janken hoor. Binnen tien dagen dus al.
Maar! Hij kan het ook om half drie! En om kwart voor zes! En op links!

Ons door het kraambureau opgedragen schema is ver te zoeken nu en minimaal om de vier uur voeden lukt ook niet, omdat hij langer aaneen slaapt en niet op commando wil drinken als ik hem wek, maar hee: hij drinkt nu verser dan vers en ik ben heul trots op hem.
Ik hoop wel dat -ie vanavond en vannacht ook wil, want mijn gekolfde voorraadje in de koelkast is op.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 7 maart 2008 @ 21:59:04 #138
94046 PM-girl
pi_57231507
Super Webkim! Klinkt goed hoor!
*
  vrijdag 7 maart 2008 @ 23:42:25 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_57234095
Webkim, als je voedt op verzoek kan je dat schema rustig laten liggen en enkel als leidraad gebruiken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57234211
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef Troel het volgende:
Webkim, als je voedt op verzoek kan je dat schema rustig laten liggen en enkel als leidraad gebruiken
Dat lees ik inderdaad overal. Maar als ik m'n puk niet wek kan -ie volgens mij rustig zes uur aaneen slapen en dat is overdag toch niet goed? Qua op gang blijven van zijn spijsverteringsstelsel enzo?

Ugh... Onzekere nieuwbakken moeder heeft gesproken.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 7 maart 2008 @ 23:52:02 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_57234346
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:46 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat lees ik inderdaad overal. Maar als ik m'n puk niet wek kan -ie volgens mij rustig zes uur aaneen slapen en dat is overdag toch niet goed? Qua op gang blijven van zijn spijsverteringsstelsel enzo?

Ugh... Onzekere nieuwbakken moeder heeft gesproken.
Geen idee hoe dat met zijn stelsel zit. Wij mochten Ruben toch al niet lang laten slapen omdat hij echt gewoon eten nodig had omdat hij zo klein was (en meer dan 4.5 uur slapen deed hij de eerste tijd toch niet).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57234718
6 uur is inderdaad veel te lang. Vier uur is eigenlijk al te lang voor zo'n klein ventje. Heeft met spijsverteringsstelsel niet eens veel te maken. Je moet je je voorstellen dat het maagje van een ventje van zijn leeftijd zo groot is als een walnoot. Een walnoot past ín een cupje (zo'n cupje waar je mee kan voeden als borst nog niet goed gaat). In zo'n cupje kan 5 milliliter. Kun je nagaan hoe snel zo'n maagje vol is dus.

Nu is moedermelk erg licht verteerbaar, dus zo'n beebje heeft echt al snel wel weer honger hoor
Ook voor het op gang houden van de productie is het het beste om er niet te lang tussen te laten.

(ik heb nog niet alles gelezen verder nog hoor, ik zie net de laatste reacties even)
Variety is the spice of life
pi_57234753
Kersjes, jeetje toch! Sterkte!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 09:13:56 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57238401
Webkim, hoe is vannacht gegaan? Heeft íe bij je gedronken?
En die onzekerheid bij nieuwbakken (voedende) moeders is inderdaad om te janken vaak
Maar hou vol, het wordt echt waar makkelijker op een gegeven moment! Niet alleen de bv, maar eigenlijk alles omdat je zelf natuurlijk ook steeds meer groeit in de verzorgende moederrol, evaring opdoet, leert van je eigen fouten en dan is er natuurlijk nog altijd Fok
En als het eindelijk goed gaat en iedereen is blij, dan krijgen ze weer een sprongetje, of worden ze ziek en zo zullen de komende jaren nog voor veel ellende, maar gelukkig ook voor heel veel mooie momenten zorgen

Met Devin gaat het nog niet zo goed. Hij eet maar weinig fruit, brood en warm eten en heeft gister ook zijn flesjes niet leeggedronken. Maar vanaf gisteren 18:30 uur tot nu wel al 6 keer bij me gedronken. Niet meer zo extreem veel dus als in het ziekenhuis, maar wel meer dan normaal.

Even iets anders: ik slaap dus nog steeds met een (voedings)bh aan met zoogcompressen erin, nu al bijna 9 maanden lang. Er zijn momenten geweest dat ik een paar dagen lang niet lekte en dacht wel zonder te kunnen slapen, maar kreeg toen toch natte plekken in bed.
Daarbij vind ik het toch een beetje raar om, zoals voorheen, met blote borsten te slapen. Kan niet precies omschrijven waarom, maar ook als ik dan tegen mijn man aan zou kruipen en mijn .borsten zouden hem aanraken...Het klopt niet helemaal denk ik, lijkt me zo bizar. En Devin drinkt natuurlijk ook nog ´s nachts, dus nu klik ik mijn bh weer dicht na het drinken en is alles `opgeruimd` zeg maar.
Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Lilypadz werken bij mij niet trouwens.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:36:24 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57239069
Ik voedde Jennifer ook op verzoek. Nu probeer ik er toch 3 uur tussen te laten zitten. Ik kijk dan niet op een kwartiertje of een half uurtje, maar ik ga niet elk uur aanleggen. (tenzij regeldagen) Nu kan ze best wel langer slapen dan 3 uur, wekken heeft helemaal geen zin. Soms zit er 3,5 uur tussen de voedingen. Ik hou gewoon wel aan dat ze tussen de 6 en 8 voedingen per dag zit. Vannacht zat er zelfs 6 uur tussen (en ik met ploftieten).

Een echt schema heb ik dus niet, maar helemaal op verzoek doe ik ook niet.

De lilypads werken hier opzich wel, alleen als je lekt moet je ze echt even schoonmaken tussendoor. Anders worden ze een soort vettig van binnen, zo had ik vanmorgen aan beide kanten een zwembad...
pi_57239124
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:13 schreef Kersjes het volgende:
Webkim, hoe is vannacht gegaan? Heeft íe bij je gedronken?
Ja! Hij kwam om half elf, kwart voor twee, (toen bijna 50 minuten in zijn bedje liggen huilen wegens ik vrees nog honger ), om haf drie heb ik hem nog eens aangelegd en vervolgens heeft hij zich om half zes en kwart voor negen weer gemeld.
Nu slaapt hij en houd ik huis. Met stokjes tussen mijn ogen.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:47:14 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57239216
Webkim, je kan ook als ze zo huilen even op je pink laten sabbelen. Dat werkt hier heel goed, is echt troost.
pff wat een nacht heb je gehad... Vanmiddag nog even lekker je bedje in??
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:52:46 #148
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57239287
Goed zo Thomas, hij heeft in ieder geval al de regelmaat te pakken!
Huishouden, dat mag toch pas vanaf 6 maanden na de bevalling?
Wel rustig aan doen hoor.
pi_57239684
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:52 schreef Kersjes het volgende:
Goed zo Thomas, hij heeft in ieder geval al de regelmaat te pakken!
Huishouden, dat mag toch pas vanaf 6 maanden na de bevalling?
Wel rustig aan doen hoor.
Ik hou niet van rustig aan doen.
Van de kraamhulp en de consultatiebureaumevrouw moest ik bijvoorbeeld traplopen nog maar even zoveel mogelijk vermijden na de keizersnee. Maar euh: ja dahag! Het huis moet ook aan kant (douchecabines ontkalken zichzelf niet en we hebben hier heus niet zo'n robotstofzuiger om maar eens iets te noemen) en wandelen met Thomas in de Bugaboo is veel te leuk om mee te wachten.

Qua voedingen inderdaad een trubbelige nacht, maar ik heb de luxe dat ik voorlopig nog niet hoef te werken dus als ik overdag instort kan ik gewoon even
Hardloper.
IG @webkim
pi_57240050
De pink pikt mevrouw niet hier . Ik leg haar gewoon aan wanneer het mij uitkomt, of ik probeer het even als ze wakker is of als ze zelf vraagt, wil volgens mij ook niet weten hoe vaak ze hangt (vaak dus) maar ik vind het prima zo. Wel vind ik het rond de middag altijd eng om op de bank te voeden, laatst ben ik in slaap gevallen en viel Gwen uit mijn armen op de bank . Dat is niet echt de bedoeling. Gelukkig was ik meteen wakker.
pi_57240931
Webkim, kijk je uit? Je kan jezelf zo nog even heel hard tegen gaan komen!
pi_57250416
ik geloof dat het drinken als ik niet in de buurt ben hier toch heel snel af gaat nemen...
Pepijn heeft vandaag NIET gedronken terwijl ik van 7.00-16.00 de deur uit was om te werken...
Om 6.30 gedronken en om 16.30 weer... tussendoor 1,5 boterham, mega appel, soepstengel, water, diksap etc, maar melk drinken uit een flesje echt niet...
En net avondeten op en slokjes van ons fruitsap toe... nu ligt meneer te slapen, ben benieuwd wanneer hij weer wakker word voor een voeding en of hij het nog in gaat halen...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:47:02 #153
108648 cattie
lieve moeder
pi_57251556
dubbel
  zaterdag 8 maart 2008 @ 21:47:25 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_57251563
P_iglet, ongeveer op dezelfde leeftijd begon Ive ook heel moeilijk te doen over moedermelk die ingevroren/gekoeld was geweest. Alleen vers wilde hij nog. Ive ontdekte toen meer smaken en vond ontdooide melk niet lekker meer. Als Pepijn verder alles goed binnen krijgt (en als ik zo lees is dat wel het geval) zou ik me er niet te druk om maken. En als het nodig is dan haalt hij het later wel weer in bij jou. 's nachts bijvoorbeeld.
pi_57252540
Ow over voldoende binnen krijgen maak ik me niet druk hoor...Hij eet iig voldoend gevarieerd... en zolang hij minimaal 3x per dag bij mij drinkt (ok ik wacht nog steeds op keer 3... maak hem uiterlijk 12 uur wel wakker) vind ik het prima...

Het doel is hier zo lang borstvoeding geven totdat hij vanzelf over kan op alleen normale voeding. En niet koste wat kost zo lang mogelijk borstvoeding... Dus ik vind het prima als hij dat zo regelt

Maar fijn om te horen dat het bekend is, dat ineens niet meer uit een flesje willen drinken. Kan me ook wel voorstellen dat al die andere dingen veeel lekkerder zijn als "oude" borstvoeding.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:49:34 #156
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57252847
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:18 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik hou niet van rustig aan doen.
Van de kraamhulp en de consultatiebureaumevrouw moest ik bijvoorbeeld traplopen nog maar even zoveel mogelijk vermijden na de keizersnee. Maar euh: ja dahag! Het huis moet ook aan kant (douchecabines ontkalken zichzelf niet en we hebben hier heus niet zo'n robotstofzuiger om maar eens iets te noemen) en wandelen met Thomas in de Bugaboo is veel te leuk om mee te wachten.

Qua voedingen inderdaad een trubbelige nacht, maar ik heb de luxe dat ik voorlopig nog niet hoef te werken dus als ik overdag instort kan ik gewoon even
Ik sluit me even bij Owlet aan. Doe je het alsjeblieft een beetje rustig aan? Ik ben ook erg van het "doorhobbelen, niet zeuren", maar ik ben daar tot twee keer toe na een KS toch echt erg met mijn neus op de feiten gedrukt.
Na een ks is het risico op een verzakking bovendien ook best groot, en geloof me, dan kan je nog veel langer niets wat je zou willen.
Rustig aan joh! Ik hou mezelf altijd maar voor dat mijn kinderen zich later heus niet herinneren hoe schoon het thuis was, maar wèl of het leuk was, met Mama.
Bovendien, de eerste tijd met je eerste kind komt nooit meer terug, geef je daar een beetje aan over, het duurt maar zo kort...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_57253249
Leah zegt het veel liever dan ik dat kan, maar het gevoel van maar door gaan is zó herkenbaar... En dan had ik nog niet eens een keizersnede.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet die heel korte tijd de rust heb genomen om te wennen aan de situatie en aan mijn kindje. Lichamelijk en geestelijk was ik na een aantal weken helemaal op maar toen was er niemand meer om te helpen.

En om on-topic te blijven: borstvoeding gaat het beste bij rust. We lijken het soms wel eens te vergeten dat een kraamtijd van zes weken rust heel natuurlijk en normaal en vooral goed is. Je moet echt wel zeker zo'n periode rekenen waarin je op je kind ingesteld raakt en waarin je zo veel mogelijk met je kind bezig bent. Om de twee, drie uur voeden bijvoorbeeld. Nachtvoedingen. Al die dingen die je in de eerste weken kunnen nekken.
Maar door zo veel mogelijk (bed)rust te houden en echt alle energie daar in te steken rol je er het makkelijkst door heen
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:41:29 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57253857
En daar ging mijn "schema" van elke 3 uur. Vandaag werd ze om 3 uur wakker omdat we boodschappen hadden gedaan. Een uur te vroeg, maar ze gaf echt aan honger te hebben. Ik heb haar toch maar aangelegd, maar eigenlijk was ze ook te moe om goed te drinken. Dus om 3 uur, om half 6 en om 8 uur kwam ze. Iedere keer een beetje en ook niet willen slapen, dus erg moe. Na veel moeite kreeg ik haar eindelijk in slaap, en nu moet ze eten en slaapt ze....
pi_57254527
Ik sluit me aan bij owlet en Leah (ik wilde vanmiddag al hetzelfde typen, maar ik wist niet goed het te verwoorden ). De kans op verzakkingen is inderdaad groot, en nu ben je nog jong en sterk, maar verzakkingen hebben vooral de neiging om op latere leeftijd op te duiken. Borstvoeding is ook vooral gebaat bij rust. En vergeet niet dat een ks 'gewoon' een zware buikoperatie is.
pi_57287056
Op verzoek, pffff
Meneer blieft nogal vaak te drinken. Vandaag 05:30 - 08:40 - 11:30 - 12:12 - 15:50 - 17:00

Zie dan nog maar eens aan wat anders toe te komen. En hij drinkt alleen rechts, dus mijn tepel
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 10 maart 2008 @ 17:23:10 #161
3011 E.T.
pi_57287134
Best netjes hoor voor zo'n kleintje! En verder ben je nog gewoon kraamvrouw dus je hoeft nergens anders aan toe te komen

Als je nu de indruk hebt dat rechts goed gaat, maar je tepel protesteert... kijk dan of ie wel goed aangehapt ligt. Probeer secuur aan te leggen, de frequentie van voeden zou niet uit mogen maken of je wel of geen pijn hebt (voeden hoort helemaal geen pijn te doen, hooguit het eerste aanzuigen in het begin).
  maandag 10 maart 2008 @ 17:30:07 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_57287244
Op verzoek is ook op jouw verzoek toch!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57288038
Nou ja, da's toch eerder als de kleine er een beetje te veel tijd tussen laat lijkt mij... je laat 'em toch niet huilen omdat het nog geen tijd is om 'op jouw verzoek' te voeden, toch?

Webkim, ik vind het ook best netjes voor zo'n kleintje, en ik hoop voor je dat de pijn snel bijtrekt.
Zelf heb ik, ondanks redelijk goed aanhappen van bij de start, toch nog tot 6-8 weken met pijn gezeten, die ook tijdens en na het voeden wat bleef zeuren. Vanaf toen ging het plots zonder...
pi_57290511
Kan het geen zuigbehoefte zijn ipv honger? Hij komt nu ieder uur en drinkt dan ook echt een goed half uur. Waarna ik hem dan zelf weer losmaak wegens Vreselijk Au. Hij is dan helemaal soezelig en tevreden, maar zodra ik hem in zijn bedje leg gaan de decibellen weer los.
Mag hij al een speentje? Of is dat slecht bij kleine babietjes?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 10 maart 2008 @ 22:20:07 #165
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57293676
Ik geef Saartje vanaf dag 3 wel een speentje, maar toen het drinken even niet zo lekker liep heb ik dat niet gedaan. Nu ze weer goed hapt krijgt ze een speentje bij enorme zuigbehoefte. Hoewel ze drinkt op eigen verzoek en ze regelmatig 3 kwartier aan de borst hangt wil ze vaak toch nog meer zuigen en ik heb liever dat ze dat op een speentje doet
Saartje
pi_57300416
Ondertussen ben ik me wat aan het voorbereiden om straks borstvoeding te gaan geven.
Nu kwam ik dit startersset tegen voor borstvoeding, maar ik vroeg me af in hoeverre je dat echt nodig hebt
quote:
Inhoud: 1x Express II magnetron stoomsterilisator, 1x ISIS borstkolf, 2x 260ml zuigflessen (met langzame spenen), 2x 125ml bewaarflessen voor moedermelk (incl. afsluitplaatjes), 2x steriele reisverpakkingen met spenen voor pasgeborenen, 40x borstkompressen voor éénmalig gebruik.
De sterilisator wil ik sowieso nog kopen en de kolf lijkt me wel handig om eventueel gelijk in huis te hebben, maar ervaringsdeskundige ben ik natuurlijk nog niet!
Hoe denken jullie hierover?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:24:32 #167
3011 E.T.
pi_57300487
Persoonlijk zou ik een magnetron-sterilisator bij de Hema kopen en de zoogcompressen van een ander merk..Werkt hetzelfde maar dat scheelt een boel geld volgens mij. Dan de kolf en de flessen-startset los kopen
pi_57300696
allemaal handig hoor, mrien, ik heb ze althans allemaal gebruikt.
pi_57300710
en als je 't wat goedkoper wil, is marktplaats ook een optie. nou ja, behalve voor de zoogcompressen misschien. maar de rest is goed schoon te maken.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:38:50 #170
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57300721
Mrien, ik heb bovenstaand pakket destijds ook aangeschaft en het is in mijn ogen echt onmisbaar. Ik had er ook nog wat extra, grotere flessen bij gekocht later (Avent en Bfree)
Bij mij kwam de bv gelijk heel goed op gang en na de 6e dag begon ik af en toe al wat af te kolven en een voorraadje aan te leggen in de vriezer. Handig, zo kon mijn man ook af en toe een flesje geven en konden we Devin's anti-krampjes-medicijnen en probiotica in de melk oplossen.Zoogcompressen zul je straks heel hard nodig hebben, misschien dat je tegen het eind van de zwangerscghap zelfs al wat melk zal gaan verliezen. Zoogcompressen in de bh en dat scheelt weer een verkleedbeurt
Eigenlijk gebruik ik alles van hierboven staat nog steeds dagelijks, nu al 9 maanden lang.
Goede kwaliteit ook, nog steeds geen slijtageplekken te zien

Ik heb dus weer een borstontsteking en ben sinds gisterochtend aan de antibiotica
Had ik de vorige keer vrij weinig last, nu ben ik al sinds zondag hondsberoerd met koorts en veel pijn.
Het probleem is nu ook dat Devin ziek is (oorontsteking) en erg wisselvallig drinkt en eet. Mijn borst leegdrinken doet hij dus niet, maar met kolven krijg ik er bijna niks uit. De borst zit bomvol, is erg pijnlijk en dan krijg ik er met veel pijn en moeite maar 30 cc ofzo uit, wat natuurlijk totaal niet opschiet.
Iemand nog tips?
pi_57300987
Ik heb alles van AVENT, maar da's meer omdat het toch op m'n geboortelijst werd gezet. (en dus door familie en vrienden werd cadeau gedaan)
De sterilisator kostte 29.99 euro en er zaten 2 of 3 flessen bij. Weet niet hoeveel die van hema kost en wat je erin kwijt kan?
Voor de Aventkolf betaalde ik 56,99 euro (vond ik beetje raar om door iemand cadeau gedaan te krijgen ).
Achteraf gezien zou ik voor de elektrische kolf van avent gegaan zijn. Via mijn mutualiteit heb ik nu een ameda gehuurd maar ik vind het drie keer niks. Het zuigt nauwelijks vacuum, het tempo kan niet goed aangegeven worden, het duurt eeuwen eer de tsr komt… maar goed, wie weet is dat ook zo met een elektrische avent? Ik geloof dat je bij de elektrische kolf van avent eerst met de hand het tempo kan aangeven en dan neemt de kolf over. Dat lijkt me handiger.

Een magnetronsterilisator is sowieso een handig ding, het neemt geen ruimte in op je aanrecht en het is ook nog supersnel.
Zoogcompressen kan je inderdaad beter van een ander merk nemen, veel goedkoper en net zo goed. Ik heb er geprobeerd van Kruidvat, Hema en het huismerk van mijn supermarkt, maar Hema vond ik de beste.

Webkim, wij zijn rond week 2-3 begonnen met een fopspeentje, een van difrax met twee bolle zijdes. Een speentje met een afgeplatte zijde heeft ze heel kort gehad, maar daarbij merkte ik het verschil bij het aanzuigen. Met de kersvormige speen had ze die verwarring niet.
Ondertussen heeft ze haar speentje bijna niet meer nodig, vooral voor het slapen.

Kersjes Beterschap!
pi_57301158
Hier hetzelfde set met sterilisator, flesjes en kolf. Gekocht omdat het set echt enorm in de aanbieding was.
Kolf is 1x gebruikt in de kraamweek... Voor dagelijks gebruik heb ik een dubbelzijdig electrische.
Flesjes worden hooguit voor opslag gebruikt, want onder mijn medela kolf passen ze niet.
De avent zoogcompressen vond ik ondingen... Die van de Hema waren stuk prettiger. En nog prettiger de stikdure van de prenatal a 5 euro per pak.
Hier was achteraf een sterilisator van de hema voordeliger geweest.

mrien, misschien kun je bedenken of je die handkolf ook veel gaat gebruiken, als je veel en vaak gaat kolven is tijdens je verlof een electrische kopen waarschijnlijk een veel handiger idee.
Heb je de eerste tijd al een kolf nodig dan kun je via de thuiszorg een hele goede huren.

Kersjes, beterschap.
Misschien kun je onder de douche proberen je borsten te masseren en dan evt onder de douche zelfs kolven. Zodat het goed warm is en je er misschien meer uit krijgt.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:03:29 #173
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57301190
Mrien, wat DeLiedje eerder ook al zei, de zoogcompressen van Natusan zijn het prettigst, absorberen het meest. En om de zoveel tijd "2 Natusan - producten voor de prijs van 1" bij het Kruidvat betekent voor mij inslaan

Ik heb me suf gegoogled, maar kun je nou ook misselijk worden van een bo?
Dus niet van de ab, echt van de ontsteking zelf bedoel ik.
pi_57301231
Kersjes dat kan, je wordt dan misselijk omdat je ziek bent, en je lijf een ontsteking aan het bevechten is.
Wel zorgen dat je regelmatig en fatsoenlijk blijft eten en genoeg drinkt.
pi_57301512
Bedankt voor jullie adviezen
Ik wil inderdaad wel gaan kolven straks als ik weer aan het werk ga (3 dagen), maar ik wil ook eerst kijken in hoeverre de borstvoeding uberhaupt gaat lukken en hoe het kolven gaat
Daarom leek me zo'n handkolf wel handig om eerst mee te proberen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:52:36 #176
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57303297
Een handkolf is sowieso praktisch om makkelijk mee te kunnen nemen als je een keertje weg gaat. Die stop je makkelijk in je tas.
*OUD heilige*
pi_57303341
Of je stopt de rest van je spullen in je kolfrugzak
Ik lijk af en toe wel een week te kunnen kamperen met dat ding, zoveel spul prop ik erbij
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:57:50 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57303401
Jennifer heeft nu wel een speentje. En dat blijft goed gaan met de borstvoeding.
Ik had Jennifer al een speentje gegeven in het ziekenhuis... en ze had al een flesje bij dag 1. En dat ging dus niet goed met de borstvoeding. Maar ze is nu goed getraint.
Mijn tepels deden ook flink zeer in het begin... Het was meer een kwestie van doorbijten. Het waren geen kloven, maar gewoon gevoelig, want ze lag wel goed. Mn tepels moesten denk ik wennen aan dat eraan gezogen word.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:58:31 #179
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57303419
Dat kan ook. Of je kolft met de hand, weer een andere optie.

Vanochtend deed ik m'n shirt omhoog en Anna: "Aaaaaah"
*OUD heilige*
pi_57304409
awww.... Anna
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:02:02 #182
94046 PM-girl
pi_57305665
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 10:03 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb me suf gegoogled, maar kun je nou ook misselijk worden van een bo?
Dus niet van de ab, echt van de ontsteking zelf bedoel ik.
Absouluut, ik heb er van boven de emmer gehangen zelfs, zo beroerd was ik. Ik heb net weer een buikgriepje bevochten, maar ik vind dat je van een bo vele malen zieker bent dan van een buikgriep. (die ik overigens nu voor de derde keer heb in 6 maanden, vraag me dan wel soms af of mijn weerstand minder is door de bv. Maar wrs komt dat eerder door Simons aanwezigheid op een kdv).

Beterschap in elk geval Kersjes!

Hihi die Anna! Simon stoot meer oergeluiden uit als hij mijn shirt niet ineens goed omhoog krijgt. "MMGMMRHHH" klinkt het dan

O en wat ik me eigenlijk afvroeg - puur hypothetisch overigens - over het tandemvoeden. Ik lees namelijk nu over die pijn aan het begin van de bv. Maar als je je oudste nog steeds zou voeden, ook tijdens de zwangerschap en dan de tweede erbij, zou je die pijn dan ook hebben?
*
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:41:06 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57315355
Jennifer valt mijn borsten echt aan. Maakt hele rare gromgeluidjes... Ik moet er altijd om lachen. Soms probeert ze zelf te happen of wil ze te snel dan wordt ze boos en gaat ze op mn tiet slaan.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:46:27 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_57315511
Hier nog steeds ongeveer twee keer per dag een Ruben aan de borst. De ene keer gaat dat prima, de andere keer werkt het totaal niet. Maar ik vind het een fijn gevoel dat hij in ieder geval wat goede stoffen binnenkrijgt, ook al wordt de rest aangevuld met Nutrilon
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:53:19 #185
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57315711
PM-girl, ben best opgelucht nu.
Ik ben al sinds zondag zo walgelijk misselijk...zat er al aan te denken om een zwangerschapstest te halen morgen
pi_57316380
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:02 schreef PM-girl het volgende:
O en wat ik me eigenlijk afvroeg - puur hypothetisch overigens - over het tandemvoeden. Ik lees namelijk nu over die pijn aan het begin van de bv. Maar als je je oudste nog steeds zou voeden, ook tijdens de zwangerschap en dan de tweede erbij, zou je die pijn dan ook hebben?
Los van het feit dat ik niet zo heel erg geloof in "zo maar" pijn bij het begin van de borstvoeding (het zal vast wel kunnen maar negen van de tien keer zit er toch iets miniems niet helemaal lekker bij het aanleggen, denk ik) heb ik wel vaker gehoord dat vrouwen die nog borstvoeding geven tijdens de zwangerschap een periode erg last krijgen van hun ineens gevoelig geworden tepels. Soms zo erg dat ze moeten stoppen
Maar dat heeft dan een duidelijke hormonale aanleiding en dat gaat ook weer over, meestal ver voordat de nieuwe baby moet drinken.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:26:56 #187
3011 E.T.
pi_57316749
Bij mij liep door de zwangerschap de productie zo vreselijk terug, en idd werden mijn tepels gevoeliger..
Daar ging mijn idee om te gaan tandemvoeden Had me heel erg leuk geleken, maar zat er dus helaas niet in

Het gebeurde ook precies op een rot-moment trouwens.. Tijn was net aan het klooien met z'n schema en of hoeveel hij naast de bv ging eten toen ik begon te klooien door de zwangerschap.
Maar ja.. nog max. 5 weken en dan ga ik weer

(reminds me... laat ik m'n kolf eens opzoeken )
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:36:05 #188
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57317041
Ik ben zo blij dat Saartje het nu zo goed doet! Ze is een echt hongerwolfje en niet snel voldaan, laat haar dan ook meestal maar begaan. Vaak komt ze een half uur tot een uur na de voeding voor een toegift. Vanavond lag ze op mijn borst te slapen na een voeding toen ze wakker werd en zelf op zoek ging naar de tepel en die ook vond. Heerlijk om dat allemaal zo eens te bekijken
Mijn tepels zijn, na heel goed opletten op goed aanleggen, niet pijnlijk meer en ik hoef gelukkig ook niet meer te kolven nu.
Als het zo blijft gaan hou ik het wel een jaartje vol, dat is mijn streven voor dit keer
Saartje
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:08:52 #189
94046 PM-girl
pi_57335679
Maneki, super!

Owlet, wat je zegt over die pijn klopt wel. Het lijkt me bij een tweede (ooit!) zo fijn dat je de basis wat meer kent dan bij de eerste, toen was ik zo overgeleverd aan anderen.

Kersjes, voel je je opgelucht door mijn post, of door het overgeven? Hoop dat je vlug beter bent!
*
pi_57336405
Tot hoe oud is iedereen van plan om te bv te geven? Wat is normaal?
Hoe voer je de bv-productie weer op? Ik merk dat de productie nu echt is afgestemd op de behoefte van Jennifer. Maar ik wil ook wel graag een voorraadje gaan opbouwen. Hoe pak ik dat aan?
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:40:48 #191
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57336543
Geen idee tot hoe lang we doorgaan. Anna is nu ruim anderhalf en het kost nu haast geen moeite meer.

Ik heb de productie verschillende keren opgevoerd door Anna vaak aan te leggen en tussendoor te kolven. Soms een dag lang om het uur kolven. Ook 's nachts kolven werkte goed. De voorraad werd toen rap groter.
*OUD heilige*
pi_57336796
Als ik tussendoor kolf, heeft ze dan wel genoeg als ze moet eten?? Ik ben bang dat ze straks honger heeft. 'S nachts is wel een goed idee, mn borsten zitten 's nachts goed vol.
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:50:17 #193
94046 PM-girl
pi_57336823
Ik heb maaaaanden gekolfd na de ochtendvoeding. Eigenlijk vanaf het moment dat ik zelf voedde denk ik, na 2 weken van vingervoeden en bv uit de fles.
De nacht kostte mij nooit zoveel bv (vaak gaf papa dan gekolfde bv) dus had ik 's morgen veel melk over.
Het heeft me echter wel veel moeite gekost dit af te bouwen, maar dat is een ander verhaal
*
pi_57337456
Jee PM en YPPY, wat een gedoe hebben jullie eigenlijk gehad he
Raar en heel leuk dat we dat allemaal een beetje virtueel hebben meegemaakt

Nou Ticootje, ik voed nog steeds, 2 jaar en 3 maanden inmiddels. Je moet geen termijn vaststellen, het gaat zoals het gaat (sprak zij filosofisch). Zes maanden volledig wordt aangeraden door de WHO.
pi_57343424
Ticootje: wat Nebelung zegt, ik heb ook geen termijn. Zie wel hoe het gaat..zo lang mogelijk iig. Tomas heeft 21 maanden BV gekregen. Dat is eigenlijk heel natuurlijk steeds minder geworden omdat hij er steeds minder behoefte aan had. We zijn nooit bewust aan het afbouwen geweest en als hij nog langer had willen drinken was dat ook prima geweest. En nu met Yara zie ik het vanzelf wel hoe het gaat lopen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 13 maart 2008 @ 08:02:16 #196
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57344723
Iris heeft 15,5 maand bv gehad, ook dat was heel natuurlijk minder geworden, ze wilde minder drinken en mij kwam het af en toe ook eens niet uit (als ik moest werken bijvoorbeeld en Iris lag nog te slapen). Ging vanzelf allemaal, ik zou er idd geen termijn aan vast hangen, ik had nl. nooit gedacht dat ik het zo lang uit zou houden
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_57344928
O ja, mijn termijn was 6 weken. Daarna werd het steeds iets meer.

Grappig he nebelung, als je dan terugdenkt wat voor toestanden dat waren. Ik kan het me bijna niet meer voorstellen dat ik een hele tijd de wekker zette om te kunnen kolven. En daarna de wekker om Anna om de 3 uur wakker te maken. Het gaat nu zo makkelijk.
*OUD heilige*
pi_57344983
Ik wilde even een 'Warme Douche' uitdelen aan Avent

Eergisteren wilde ik het teveel aan ochtendvoeding kolven om een voorraadje te gaan aanleggen. De nieuwe kolf werkte echter voor geen meter, had het idee dat het niet vacuüm zoog. Ik twijfelde of het aan mij lag.. totdat ik mijn (hele) oude Avent kolf pakte. Die deed het perfect! (maar is veel lastiger schoon te maken doordat het uit meer onderdelen bestaat, vandaar de nieuwe).
Ik het nummer gebeld wat op de doos stond.. Kreeg meteen een nieuw ventieltje + borstschild opgestuurd wat gisteren al in de bus lag! Echt super service! Terwijl ik niet eens een bonnetje of iets dergelijks had.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:20:19 #199
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57345456
Die warme douche mogen ze van mij idd ook hebben! Ik heb toendertijd ook een keer gebeld, dat de mijn kolf niet vacuum leek te zuigen. ik kreeg ook een nieuw schild, zonder problemen! (achteraf bleek dat ik de schildjes van de borstschelpen erop deed )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_57345810
Uit hoeveel onderdelen bestaat een nieuwe dan? Mijn kolf is nu: schild + kolf + sterretje + handvat + ding waar je het handvat inklikt.
Dacht wel om zo'n ander ventieltje te bellen, aangezien het sterretje vaak naar binnen schiet.

Ik had tevoren het voornemen fulltime tot 6 maand te geven, en af te bouwen tegen de tijd dat ik weer voltijds zou gaan werken. (over 1,5 m) Ondertussen lukt het goed, en ik heb geen idee wanneer ik ga stoppen.

Wel heb ik ondertussen een gigantische afkeer gekregen van kolven, maar het moet, want op de dagen dat ik werk heeft ze 3 à 4 flesjes van 125 ml minimum nodig. Geen idee hoe ik dat voor mekaar moet krijgen over een dikke maand, als ik fulltime werk. Hoe deden jullie dat?

En verder breken de nachten steeds meer op. Ze slaapt wel vroeger in, maar wordt veel en veel vaker wakker dan vroeger. Soms al om de 2u. Meestal om de 3u. We zijn ondertussen bijna 3w met vaste voeding bezig, kan het daar nog steeds door komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')