Misschien kan je johannesbroompitmeel proberen. Das een oranje pak, heet Nutriton (van Nutrilon). Met bv is het bedoeling dat je dan een soort papje maakt, wat je voor en na een voeding geeft. Dat verzwaart de voeding in de maag, waardoor het beter blijft zitten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:39 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt voor de tip Troel, ik zal eens informeren of dat kan...
Floortje spugt trouwens ineens zoveel...
Ze blijft spugen tussen voedingen door, meteen na de voeding komt er een flinke slok terug, en daarna is het dan een waterig soort speeksel met vlokjes melk erdoor (maar wel veel). eN het komt er echt met kracht uit zeg maar, in een boogje...
Wat kan dat zijn?
Dat is dus het ventieltje van de elektrische pompquote:Op woensdag 5 maart 2008 08:05 schreef Iksje het volgende:
Wat maneki.neko zegtEven het vacuum doorbreken. Of het sterretje vervangen hielp hier ook wel...
Maar lees net de post van ET, dat er nieuwe ventieltjes zouden zijn...misschien moet ik daar ook eens voor bellen. Heb ook de AVENT-handkolf en die wordt toch bijna dagelijks gebruikt, dus ik ken het probleem van de inploppende ventieltjes...
Nee hoor, het is gewoon het nieuwe ventieltje die op beide kolven zit.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is dus het ventieltje van de elektrische pomp
Bij mij kelderde de produktie compleet toen ik zwanger werd van nummer 2, tot frustratie van nummer 1 (bors, ben je? bors, op?). Dus ik weet niet of Fons nog zo veel zou drinken als Fons versie 2 in aanbouw isquote:Op maandag 25 februari 2008 20:58 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms zit ik daar ook een beetje mee. Stel dat ik weer zo misselijk ga worden als de vorige keer, hoe moet dat dan met die medicatie? Ik had me toen voorgenomen dat ik de volgende keer meteen die pilletjes ging gaan halen als het weer zo erg was. Maar ja, Fons drinkt nog steeds erg veel.
Ik heb toch echt zo'n tuutje op mijn elektrische zitten hoorquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon het nieuwe ventieltje die op beide kolven zit.
Alleen kun je dus de 'pech' hebben een handkolf uit de oude voorraad te kopen en dat zit er nog een sterretje bij ipv een tuutje. De 'oude' ventieltjes worden niet meer gemaakt.
Doe ik al: we hebben een Medela Symphony gehuurd bij de thuiszorgwinkel.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:50 schreef Troel het volgende:
Webkim, mocht hij nou helemaal niet pakken, ga dan asjeblieft met een dubbele kolf kolven als je fulltime gaat kolven
Ik denk dat het erg scheelt waarom je een tepelhoedje gaat/moet gebruiken. In ons geval kostte het menneke het zoveel moeite om aan te happen en aangelegd te blijven, dat een tepelhoedje dat vergemakkelijkte, immers de moeite om 'vast te zetten' hoefte hij niet langer te doen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:26 schreef Ticootje het volgende:
Hier heb ik het begin gevoed met tepelhoed, alleen het nadeel van zo'n hoed is dat het voor een baby heel hard werken is. De eerste tijd ging het dus goed, tot ze meer eten nodig had, daar had ze de puf dan niet voor en had ik een kind dat elk uur voor voeding kwam. Dankzij de laktatiekundige zit Jennifer nu gewoon aan de tiet.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:00 schreef Troel het volgende:
Ja, of heeft Ticootje alleen zo'n vriesvakje, die zijn nauurlijk minder koud en drie maanden is bij -18 toch?
Jeutje,wat lees ik nu.quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:21 schreef Kersjes het volgende:
Devin heeft sinds gistermiddag, nadat hij met een hersenschudding in het ziekenhuis is opgenomen,
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef Troel het volgende:
Webkim, als je voedt op verzoek kan je dat schema rustig laten liggen en enkel als leidraad gebruiken
Geen idee hoe dat met zijn stelsel zit. Wij mochten Ruben toch al niet lang laten slapen omdat hij echt gewoon eten nodig had omdat hij zo klein was (en meer dan 4.5 uur slapen deed hij de eerste tijd toch niet).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:46 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dat lees ik inderdaad overal. Maar als ik m'n puk niet wek kan -ie volgens mij rustig zes uur aaneen slapen en dat is overdag toch niet goed? Qua op gang blijven van zijn spijsverteringsstelsel enzo?
![]()
Ugh... Onzekere nieuwbakken moeder heeft gesproken.
Ja! Hij kwam om half elf, kwart voor twee, (toen bijna 50 minuten in zijn bedje liggen huilen wegens ik vrees nog hongerquote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:13 schreef Kersjes het volgende:
Webkim, hoe is vannacht gegaan? Heeft íe bij je gedronken?
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:52 schreef Kersjes het volgende:
Goed zo Thomas, hij heeft in ieder geval al de regelmaat te pakken!
Huishouden, dat mag toch pas vanaf 6 maanden na de bevalling?![]()
Wel rustig aan doen hoor.
Ik sluit me even bij Owlet aan. Doe je het alsjeblieft een beetje rustig aan? Ik ben ook erg van het "doorhobbelen, niet zeuren", maar ik ben daar tot twee keer toe na een KS toch echt erg met mijn neus op de feiten gedrukt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:18 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik hou niet van rustig aan doen.
Van de kraamhulp en de consultatiebureaumevrouw moest ik bijvoorbeeld traplopen nog maar even zoveel mogelijk vermijden na de keizersnee. Maar euh: ja dahag!Het huis moet ook aan kant (douchecabines ontkalken zichzelf niet en we hebben hier heus niet zo'n robotstofzuiger om maar eens iets te noemen) en wandelen met Thomas in de Bugaboo is veel te leuk om mee te wachten.
Qua voedingen inderdaad een trubbelige nacht, maar ik heb de luxe dat ik voorlopig nog niet hoef te werken dus als ik overdag instort kan ik gewoon even
De sterilisator wil ik sowieso nog kopen en de kolf lijkt me wel handig om eventueel gelijk in huis te hebben, maar ervaringsdeskundige ben ik natuurlijk nog niet!quote:Inhoud: 1x Express II magnetron stoomsterilisator, 1x ISIS borstkolf, 2x 260ml zuigflessen (met langzame spenen), 2x 125ml bewaarflessen voor moedermelk (incl. afsluitplaatjes), 2x steriele reisverpakkingen met spenen voor pasgeborenen, 40x borstkompressen voor éénmalig gebruik.
Absouluut, ik heb er van boven de emmer gehangen zelfs, zo beroerd was ik. Ik heb net weer een buikgriepje bevochten, maar ik vind dat je van een bo vele malen zieker bent dan van een buikgriep. (die ik overigens nu voor de derde keer heb in 6 maanden, vraag me dan wel soms af of mijn weerstand minder is door de bv. Maar wrs komt dat eerder door Simons aanwezigheid op een kdv).quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:03 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb me suf gegoogled, maar kun je nou ook misselijk worden van een bo?
Dus niet van de ab, echt van de ontsteking zelf bedoel ik.
Los van het feit dat ik niet zo heel erg geloof in "zo maar" pijn bij het begin van de borstvoeding (het zal vast wel kunnen maar negen van de tien keer zit er toch iets miniems niet helemaal lekker bij het aanleggen, denk ik) heb ik wel vaker gehoord dat vrouwen die nog borstvoeding geven tijdens de zwangerschap een periode erg last krijgen van hun ineens gevoelig geworden tepels. Soms zo erg dat ze moeten stoppenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:02 schreef PM-girl het volgende:
O en wat ik me eigenlijk afvroeg - puur hypothetisch overigens - over het tandemvoeden. Ik lees namelijk nu over die pijn aan het begin van de bv. Maar als je je oudste nog steeds zou voeden, ook tijdens de zwangerschap en dan de tweede erbij, zou je die pijn dan ook hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |