abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 09:47:01 #91
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58130098
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:43 schreef Pheno het volgende:
Leuke FMV met cast, maar met een onzin verhaal die Uwe Bolle nog niet waardig vindt om te verfilmen
Vreemd idd dat Uwe het nog niet opgepikt heeft.

C&C Tiberian Dawn en RA1 zijn onovertroffen, maar ik vind de franchise wel redelijk doorgezet. Het gevoel van beide games is toch niet opnieuw te creeren.

Tiberian Sun ooit nog gewonnen via PC Gamer, gewoon je top 5 wants list insturen en dan kreeg je je nummer 1 bij release. Duurde voor mij toen dik 4 jaar. (Werd zelfs in review nog genoemd, "after a long wait, especially for x" ofzo)
pi_58130178
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:38 schreef Prosac het volgende:

[..]

er zijn voldoende alternatieven voor het speltype Transport Tycoon en Sim City aanbieden, in veel betere graphics, maar de gameplay van de beide spellen is gewoonweg te uitgebreid en onovertroffen.

Hoe vaak ik al gehoord heb dat een spel niks aan is "want de graphics zijn stom", dat slaat toch helemaal nergens op? Het kan meespelen, maar ik vind persoonlijk dat er te snel over het uiterlijk gezeurd wordt. Wat is een lekker wijf nog waard als het alleen maar onzin uitkraamt?
Welke dan Ik ken geen spel dat in de buurt komt van Transport tycoon. Of bedoel je daar industry giant
Simcity? Ik ken er geen waar een 3D omgeving gecreeerd wordt om zo de graphics jawdropping te maken. En de oude spellen zijn ook nog eens uitgebreid en legendarisch, dus blijkbaar te legendarisch om er eens met de Unreal 3 engine een Simcity 3D deluxe with transport er van te maken.

Ik ben het met je eens, gameplay is belangrijk, en in deze twee oerspellen zeker, maar graphics in deze tijd zijn dat ook. Kijk naar het Wii bashen, daar loopt die discussie ook. Ik ben zelf ook Wii eigenaar en vindt ook dat er wel teveel "it's all about gameplay" troep uit komt. Gameplay moet net als graphics geen vrijbrief zijn om er met de pet naar te gooien (inherent aan EA policy overigens: pak fifa 98 engine, zorg dat ie directx 10 nodig heeft en noem het fifa 2008).
Het is de combi die een spel tof maakt. In een genre waar je keuze hebt lijkt me dat je beide elementen goed moet hebben.
En dan hebben we nog "smaak". Daar valt niet over te twisten

En ze zijn met de C&C franchise een kant op gegaan die ik niet leuk vind. Het begon enigszins tof met C&C1, werd ook nog leuk met RA1 maar daarna vond ik het toch iets te fanta worden. En dan heb ik het nog niet over de graphics

Starcraft vind ik bv dan weer wel tof: goed verhaal en briljante gameplay. Bij starcraft weet je ook dat je aliens gaat tegenkomen, of je kunt niet op het hoesje kijken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 18 april 2008 @ 09:57:31 #93
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58130280
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Welke dan Ik ken geen spel dat in de buurt komt van Transport tycoon. Of bedoel je daar industry giant
Simcity? Ik ken er geen waar een 3D omgeving gecreeerd wordt om zo de graphics jawdropping te maken. En de oude spellen zijn ook nog eens uitgebreid en legendarisch, dus blijkbaar te legendarisch om er eens met de Unreal 3 engine een Simcity 3D deluxe with transport er van te maken.
Industrie Giant, Transport Giant, City Tycoon etc.. ze proberen allemaal hetzelfde kunstje, hebben betere graphics, maar hebben "het" gewoon niet.
Een remake zal zeer zeker ook niks zijn denk ik, want die oude graphics hebben tegenwoordig gewoon een charme en cultstatus gekregen.

Ik ben overigens geen gameplay-freak ofzo hoor. Wat je zegt over de Wii klopt ook wel, maar ik erger me altijd rot aan mensen die direct over graphics beginnen en een game niet willen of kut vinden omdat de graphics in hun ogen niet goed zijn. Graphics kunnen de beleving van een spel natuurlijk ook maken en kraken, maar als de gameplay en/of het verhaal niks is, dan blijft er weinig over.
pi_58130410
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:57 schreef Prosac het volgende:

[..]

Industrie Giant, Transport Giant, City Tycoon etc.. ze proberen allemaal hetzelfde kunstje, hebben betere graphics, maar hebben "het" gewoon niet.
Een remake zal zeer zeker ook niks zijn denk ik, want die oude graphics hebben tegenwoordig gewoon een charme en cultstatus gekregen.

Ik ben overigens geen gameplay-freak ofzo hoor. Wat je zegt over de Wii klopt ook wel, maar ik erger me altijd rot aan mensen die direct over graphics beginnen en een game niet willen of kut vinden omdat de graphics in hun ogen niet goed zijn. Graphics kunnen de beleving van een spel natuurlijk ook maken en kraken, maar als de gameplay en/of het verhaal niks is, dan blijft er weinig over.
AL die tycoons vind ik er allemaal hetzelfde uit zien. En bij dit soort simulatiespellen is de detailering van instellingen en een uitgebreide micromanagement natuurlijk topprioriteit.

Bij RA3 is dit niet aan de orde, daar moet het verhaal tof zijn en de graphics up to date (ik verwacht geen next-gen engine). En bij het verhaal gaat het bij mij al mis Die graphics vind ik niet zo erg. Uiteindelijk gaat het om de online mode en daar wil je een overzichtelijk veld waar je units snel kan zien/vinden, snelle reactietijden en een vlotte besturing Bij C&C 3 ging dat overzichtelijke al mis, ik zie een C&C op LSD qua kleuren.
pi_58132232
Zoals gezegd gaat het inderdaad om de stijl van de graphics. Dit is echt een net-niet soort van graphics die wel al gezien hebben in Generals enzo maar dan nu in slechtere vorm. Óf je kiest voor realisme óf je gaat voor cartoony maar niet zo ertussenin zoals het er nu uitziet. Een voorbeeld van hoe cartoony wel tof is, is Battlefield Heroes bijvoorbeeld. En bij RTS had je Knights and Merchants als cartoony. Red Alert 1 was absoluut niet op de slappe RA3 manier cartoony. Het ging mis bij Generals waar ze cartoony en realistisch gingen mixen. Echt een heel slechte keuze.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58139610
Ik vond Generals best een prettig spel in de zin dat de units behoorlijk realistisch en volwassen waren.
pi_58145079
Grapje zeker, pberends.

vs.
pi_58145252
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:27 schreef Pheno het volgende:
Transport Tycoon of Simcity

Dus. Die worden gespeeld omdat er geen alternatief is die er tig keer beter uit ziet.
Of wil je zeggen dat men nu nog steeds in grote getalen Wolfenstein speelt om de gameplay?
Wolfenstein is een jaar of 5 echt heel veel gespeelt
pi_58145333
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Knights and Merchants
pi_58145796
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
Grapje zeker, pberends.

[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]
Oke... relatief gezien dan .

Maar ze hadden toch veel bekende bestaande units erin zitten .
pi_58148758
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:31 schreef De_Ananas het volgende:

Goede oude tijd was dat.
pi_58153140
Alle units in Generals waren gebaseerd op bestaande zaken, Google maar eens op "nuke cannon" oid.

Graphics is wel het minst belangrijke in het hele spel. Ik speel b.v. liever DOOM 1 of 2 dan 3 omdat die oudere games meer sfeer oproepen op de één of andere manier. Probleem bij RA3 zal vooral niet de graphics worden maar de andere zaken die fout gaan in de game, vooral multiplayer (gameplay) gezien.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_58154907
lol die graphics lijken op earth 2140... naja t zal wel weer verkopen...
  zaterdag 19 april 2008 @ 10:51:18 #104
181367 je_oma
Dus niet je moeder...
pi_58155220
Waar ik het me het meeste aan irriteer bij die graphics is de infantry. Deze ziet er gewoon bagger uit en hebben niet het duidelijk onderscheid zoals bij Red Alert 2.
Ik hoop daarnaast dat de stemmetjes van de units ongeveer het zelfde zijn als bij Red Alert 2. (The Apocalypse has begun!!!! I've lost a present, do you have it!!! Give me your lunchmoney )
Het leven is zo flexibel als Barbapapa!!!
pi_59113005
Zo, even weer een schop.

Heb net een gameplay filmpje gezien en daar is de RA sfeer gelukkig toch nog wel in terug te vinden (als in: niet te Generals-achtig). Misschien is het ook wel deels omdat ze dezelfde stemgeluiden gebruiken als in RA2.

Het filmpje is hier te zien of hier te downloaden in HD (Quicktime ( ) 400MB)

Het filmpje laat heel veel leuke dingen zien, waaronder het totaal vernieuwde naval-element. Het is nu namelijk mogelijk om je basis op het water te bouwen. Ook zijn er meerdere amfibische voertuigen. De units in het spel zijn soms herkenbaar en soms totaal vernieuwend. Wat ook anders is in RA3, is dat álle units een secondary functie hebben

Plaatjes om de post leuker te maken:

pi_59114298
Wie gaan er eigenlijk Boris en Tany spelen?
pi_59114475

God, het lijkt wel een spel voor peuters. Die tank .
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:56:29 #109
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_59115378
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:28 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

God, het lijkt wel een spel voor peuters. Die tank .
Jij bent dan ook al een enorme oude lul.
Hebben ze een mooie term voor : "generatiekloof".
pi_59116044
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:22 schreef Whooz het volgende:
Wie gaan er eigenlijk Boris en Tany spelen?
Ik neem aan dat Natasha ipv Boris komt. Volgens de lijst van de factions, zit Tanya er wel gewoon weer bij

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxMark op 04-06-2008 15:04:33 ]
pi_59117094
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Natashe ipv Boris komt. Volgens de lijst van de factions, zit Tanya er wel gewoon weer bij
Pfff, had liever boris gezien, hij is gewoon veel cooler dan britney spears/natashe....
pi_59119358
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:56 schreef GateWayX het volgende:

[..]

Jij bent dan ook al een enorme oude lul.
Hebben ze een mooie term voor : "generatiekloof".
Komop zeg, het lijkt wel speelgoed. En de graphics zijn sowieso bagger, ik heb het filmpje gezien.

Alhoewel mij de naval warfare wel tof lijkt.
pi_59119442
Eens met pberends!

Liever een wat serieuzere stijl, minder sci-fi, minder felle kleurtjes, minder speelgoedachtig
Kwaliteitspost | Kwaliteitspost

Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:
Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).
pi_59119774
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:02 schreef Sackboy het volgende:
Eens met pberends!

Liever een wat serieuzere stijl, minder sci-fi, minder felle kleurtjes, minder speelgoedachtig
Ik vind hoe bijvoorbeeld die tesla troopers grafisch in elkaar zitten gewoon van het niveau RA2. En dat spel is al 7 jaar oud ofzo. Leuk dat de systeemeisen dan laag zullen blijven, maar Tiberium Wars heeft duidelijk betere graphics.
pi_59119901
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind hoe bijvoorbeeld die tesla troopers grafisch in elkaar zitten gewoon van het niveau RA2. En dat spel is al 7 jaar oud ofzo. Leuk dat de systeemeisen dan laag zullen blijven, maar Tiberium Wars heeft duidelijk betere graphics.
Persoonlijk maakt het me niet veel uit dat de graphics niet 'up-to-date' zijn. Als het maar de echte RA sfeer kan neerzetten. Voor mijn gevoel krijgen ze dat juist door niet al te serieuze ontwerpen van voertuigen en gebruik van felle, heldere kleuren. Net als in RA2.
pi_59119904
Goh, dat met alle units een secondary functie hebben hebben ze ook maar van SunAge gekopieerd..

RA2 + RA ownage , alleen AI was daar best dom
pi_59123289
RA 1, akkoord, maar RA2 was toch echt te blij (en te fanta). Plus dat de AI erg dom was idd. En het verhaal echt niet boeiend. Het fanta gedeelte hadden ze bij de tiberium reeks moeten laten.

Maar goed, verplichte kost als RTS speler. Maar hopelijk is de replayvalue een stuk beter dan dat van Wars. Waar de online matches me totaal niet kunnen bekoren.
pi_59136839
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:42 schreef MaxMark het volgende:
Oh, en ze hebben Natasha:

[ afbeelding ]
Ik vind der niet echt mooi eigenlijk. Ze lijkt op 2 druppels water op Britney Spears, and that makes me puke .
pi_59136890
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind der niet echt mooi eigenlijk. Ze lijkt op 2 druppels water op Britney Spears, and that makes me puke .
Pubers kicken fappen er op, dat zal de doelgroep zijn
pi_60559347
En we kicken weer even.

Heb nu sinds een paar dagen de BETA en ik moet zeggen dat het toch wel redelijk vermakelijk is. Er zitten nog wel wat kinderziektes (bugs) in, maar daar valt natuurlijk overheen te kijken. Ik speel voornamelijk nog met de Allies, probeer nu een beetje de Soviets te verkennen. Tot slot nog eens Japan, maar die trekt me toch het minst aan.
(Bijna) alle geluiden zijn nog precies als die van RA2, alhoewel dat natuurlijk nog kan veranderen bij de uiteindelijke versie. Een rare bug is wel dat je je tegenstander kunt horen praten (zonder dat ze het doorhebben) als die zijn microfoon aan heeft Op die manier hoor je dus ook soms via zijn speakers in de microfoon wanneer hij iets bouwt of geen stroom heeft bijvoorbeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')