quote:So the latest PC Zone (UK) came through my letterbox yesterday and it has an 8-page preview of RA3. Almost all of the stuff here is already on the web but I'll summarise the stuff I thought was new here.
* The Japan campaign is currently aimed at being unlockable after you finish the Allied or Soviet ones.
* Japan are probably the strongest race in the water at present.
* Many of the Japanese units transform into other ones.
* The fact that your base can be built out at sea is designed to encourage players to use aircraft more.
* There will be significant resources out at sea so naval presence can't be ignored.
* In SP every faction has three commanders who favour a certain style ie tanks and heavy armour or airforce
* A monitor in the corner of the screen shows you the state of the AI and allows you to give four orders: attack or defend a unit or location, stop or help me. Without orders the AI will do it's own thing.
* In MP you can put units in friendly transports, use allied airfields and repair bays and you can give units to another player. You cannot, however, simply give your ally cash, which is designed to make giving units to another player a risk since the units might be ambushed en route to your ally.
* There will be less units with multiple capabilities than in C&C3, so no massing of uber-tanks-that-kill-everything.
* Every unit has a primary and secondary ability (not sure how this meshes with the above point, I'm just copying what it says smile.gif )
* Online matches will average at 20-30 minutes.
* One of the allied AI commanders is Major Giles, a stiff upper lip British commander specialising in special weapons and aircraft, played by Beowulf actor Greg Ellis.
* There is a weapon called a Time Bomb, which can be chronosphered into your opponents base. In MP this can result in a situation where both players chrono the bomb into each others base like a hot potato until it explodes.
* Mission locations include San Diego, Cape Cod, Amsterdam, Heidelberg, Easter Island, Mount Fuji and Santa Monica.
* Executive producer Chris Corry - "Peter Weller is not in RA3."
* ETA Winter 2008
quote:-The Tiberium universe and RA won’t be connected
-Amphibious units are flexible, but limited in firepower
-Switching these very units between land and sea is automatic
-CnC-TV is going to get a soviet-themed makeover
-Balance isn’t focusing on rock-paper-scissors only
-The allied are based on sleek, traditional design, the Soviets bulbous (Also inspired by statues), and the Japanese on popular culture straight from Japan, with the Sci-Fi slider being the highest here
-MCV system confirmed
Waar heb ik dat eerder gehoord?quote:* In SP every faction has three commanders who favour a certain style ie tanks and heavy armour or airforce
Terecht.quote:

Klonk mij ook erg bekend in de oren.quote:
owjawel hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:53 schreef Ordinair het volgende:
Mooi man! Beter dan die laatste strond van C&C(3). Helaas draait C&C The First Decade niet op Vista.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:41 schreef Sharkdoggie het volgende:
Nog wat info van C&Cfiles / PC Gameplay
First new infos:
-No nuclear technology
Misschien ligt dat gevoelig bij Japanse gamers en wou EA geen gezeur.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die atoombom was nu juist het leukst.
Ja man, RA3 krijgt dezelfde systeemeisen als een spel van 8 jaar oud. Zie je het al voor je? "RA3 runs great on a pentium 3 450 mzh"quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik krijg al veel zin in RA3.Ben wel benieuwd naar de systeemeisen. Maar als ik zo de screens zie, zou het wel eens in de buurt van RA2 kunnen zitten
EENSCH!quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:50 schreef SpankmasterC het volgende:
Wauw, na het zien van die screens is al mn plezier in de game me ontgaan....
Superjammer, ze hadden kunnen gaan voor echt een retestrak uiterlijk, maar dan komen ze weer met zo'n mislukte cartoon-achtige C&C3 sfeer
kapot-jammer....
Idd, khad liever de mutants gezien of zo...quote:Die vuile teringaliens uit C&C3 moeten ook dood, wat een lamers zijn dat.
Ik had liever civilians gezien die een terror-groep begonnenquote:Op woensdag 16 april 2008 20:18 schreef je_oma het volgende:
[..]
Idd, khad liever de mutants gezien of zo...
Ik denk dat de meeste mensen hier niet vallen over de kwaliteit van de graphics, maar met name over de stijl van de graphics, dus het design van de voertuigen enzo. En waarom moeten er altijd van die sci-fi dingen bij komenquote:Op vrijdag 18 april 2008 09:23 schreef Prosac het volgende:
graphics don't make the game, gameplay does! Waarom denk je dat mensen nog altijd in grote getale games als Transport Tycoon of Simcity spelen. Call of Duty wordt ook nog altijd meer gespeeld dan andere nieuwere games
dat gezeur over graphics steeds.
er zijn voldoende alternatieven voor het speltype Transport Tycoon en Sim City aanbieden, in veel betere graphics, maar de gameplay van de beide spellen is gewoonweg te uitgebreid en onovertroffen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:27 schreef Pheno het volgende:
Transport Tycoon of Simcity
Dus. Die worden gespeeld omdat er geen alternatief is die er tig keer beter uit ziet.
Of wil je zeggen dat men nu nog steeds in grote getalen Wolfenstein speelt om de gameplay?
Tja.. dat is inherent aan de Red Alert reeks, beetje futurologie. Ze gaan er wel ver in, maar ik laat me er niet door afleiden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:34 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hier niet vallen over de kwaliteit van de graphics, maar met name over de stijl van de graphics, dus het design van de voertuigen enzo. En waarom moeten er altijd van die sci-fi dingen bij komen
Oh, en dat. Tot red alert 1 ging het nog goed, maar tiberian sun was voor mij al weer het gevoel van "Oh nee, geen alientech, zodat deel 3 weer de 'beat the aliens-tour' op gaat".quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:34 schreef Sackboy het volgende:
En waarom moeten er altijd van die sci-fi dingen bij komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |