abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56679857

Cruoninga: vak E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak E
Noca : vak E
Prosac: vak CC
MalachiGroningen: vak E
smicer: vak K
Ungeheuer: vak H
Thomas87: vak UU
Joagertje: vak H
Eightball: vak MM
Art_Core: vak K
RedFever007: vak EE
Dolledingo: Vak E
detulp050: Vak AA
savelkoul: Vak H
M.Melandri: Vak P
Deetch: Vak N
Grunner: Vak E
Garudo: Vak S
Marrek: Vak KK
Magno: Vak CC

• Officiele FC Groningen clubsite
  • Supportersvereniging FC Groningen
  • Trots Van Het Noorden
  • De Groene Hel
  • De Groene Hel TV
  • fcgforum
  • FCG Stats
  • Groningen Fanatics
  • Boerenmacht
  • FC Groningen Headliner

[X] Kruiswijk naar Anderlecht
    [X] Nevland en Lindgren nemen afscheid tegen AZ
    [X] .........

Download hier de OP!

[ Bericht 1% gewijzigd door venomsnake op 12-02-2008 10:38:33 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_56679866
    quote:
    Kruiswijk: Kruistocht in Brussel

GRONINGEN - Met pijn in het hart verruilt Arnold Kruiswijk na dit seizoen FC Groningen voor Anderlecht. Maar voordat het zover is, wil de centrale verdediger zijn periode bij de 'Trots van het Noorden' met een positief gevoel afsluiten. Ondanks dat hij met zijn club de laatste wedstrijden veel punten heeft gemorst, ziet de 23-jarige Groninger de toekomst met veel vertrouwen tegemoet. "Het belangrijkste is dat we Europees voetbal halen."

Na ruim elf jaar als speler aan FC Groningen verbonden te zijn geweest, besloot Kruiswijk onlangs definitief voor een nieuwe uitdaging te kiezen. Hoewel ook een aantal laagvliegers uit grote voetballanden als Spanje, Italië en Duitsland interesse toonde, zette hij zijn handtekening onder een vierjarig contract bij Anderlecht, de huidige nummer vijf in de Belgische Eerste Klasse. "Ik ga ervan uit dat die klassering een incident is. Anderlecht blijft een topclub met historie. Ik heb bewust niet tot de zomer gewacht met het vinden van een nieuwe club. Nu ik een keuze heb gemaakt, kan ik me volledig op FC Groningen blijven concentreren", aldus de oud-jeugdinternational, die binnenkort wel een opfriscursus Frans zal volgen om zich overal in Brussel goed verstaanbaar te kunnen maken.

Met zijn overstap naar Anderlecht treedt Kruiswijk, al jarenlang een vertrouwd gezicht in de basis van FC Groningen, in de voetsporen van een aantal illustere landgenoten. Onder anderen Rob Rensenbrink, Arie Haan, Graeme Rutjes, John Bosman en provinciegenoot Jan Mulder droegen in het verleden het paarswitte shirt. "Toen ik ter kennismaking bij Anderlecht was, viel mij op dat ze de Nederlanders nog niet zijn vergeten", zegt Kruiswijk, die het niveau van de Belgische competitie redelijk vergelijkbaar vindt met de eredivisie. "In België gaat het er iets fysieker aan toe. Maar voor de rest zal ik het moeten ondervinden."

Na een heel goede eerste competitiehelft dreigt zijn huidige werkgever FC Groningen, die de zesde plaats in de eredivisie bezet, weg te zakken op de ranglijst. "De transferperiode, waarin Erik Nevland, Rasmus Lindgren en Bruno Silva zijn vertrokken, is heel vervelend voor ons geweest. Er zijn goede spelers voor teruggekomen, maar we hebben tijd nodig om aan elkaar te wennen. Dat is lastig midden in het seizoen."

Afgelopen weekeinde tegen Vitesse verspeelde FC Groningen (2-1 verlies, red.) opnieuw dure punten. "Twee punten uit de laatste drie wedstrijden is te weinig. Onze doelstelling is om bij de eerste negen te eindigen, maar een plaats bij de beste vijf klinkt veel mooier. Dat laatste is zeker mogelijk, want alles staat dicht bij elkaar. Maar het is duidelijk dat we een goede laatste serie moeten neerzetten. Ik wil mijn periode bij FC Groningen hoe dan ook goed afsluiten."

Na de transfers van Nevland en Lindgren en de blessures van Paul Matthijs en Evgeniy Levchenko is Kruiswijk gepromoveerd tot aanvoerder. Veel succes heeft dat dus nog niet opgeleverd. "Misschien moet ik die band maar weer inleveren. Ik kijk het nog een paar wedstrijden aan...", grapt de noorderling, die een sterk en stabiel seizoen doormaakt.

In de eigen Euroborg moet hij zondag proberen de weinig trefzekere spitsen van AZ uit te schakelen. Kruiswijk: "Zeker thuis gaan we voor de winst. AZ maakt een heel moeilijke periode door. We moeten ervoor zorgen dat ze niet tegen FC Groningen de negatieve spiraal doorbreken."

Televaag
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 12 februari 2008 @ 10:35:36 #3
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56680057
    Op het FCGforum gaat het gerucht dat Gustav Segerstrom onze achterhoede komt versterken in de zomer.
    Het is in elk geval een aparte verschijning:
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_56680113
    Hehe, zit een goede kop op..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_56680142
    quote:
    "FC Groningen haalt verdediger Segerstrom"

FC Groningen lijkt zich met ingang van volgend seizoen te gaan versterken met de Zweedse centrumverdediger Gustav Segerstrom (25). IK Sirius TD Danny Frydman meld dit vandaag op de website van de club. Segerstrom had een gelimiteerde transfersom en voor hem zou een contract voor vier seizoenen klaarliggen bij de Trots van het Noorden.

Met het aantrekken van de lange aanvoerder zou Groningen wederom wel eens een hele goede slag kunnen hebben geslagen op de transfermarkt. Hans Nijland c.s. troefden ondermeer topclub AIK Stockholm, IFK Norrkoping, Gelfe IF en het Engelse Derby County af; ook zij hadden verregaande belangstelling voor "het beest".
    Het beest..

Maargoed, er staat geen zak op hun website dus zal wel dikke onzin zijn.
    Maar toch..

[ Bericht 8% gewijzigd door venomsnake op 12-02-2008 10:50:32 ]
    pi_56680365
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 10:40 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Het beest..

Maargoed, er staat geen zak op hun website dus zal wel dikke onzin zijn.
    Maar toch..
    Het beest
    Een tweede John de Wolf?
    Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
    pi_56680467
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 10:53 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het beest
    Een tweede John de Wolf?
    of joop met lang haar
    pi_56680631
    ik geloof er geen zak van, op die website zijn alleen de columns erg vermakelijk.

dat weerhoudt mij er niet van om te zeggen: "zit een goeie kop op"
    pi_56681079
    quote:
    Cahais wil graag extra lessen Nederlands

’Heren als ik jullie niet meer zie, tot zondag’. Directeur voetbalzaken Marcel Brands van AZ groet de aanwezigen in de bestuurskamer van GRC Groningen en gaat terug naar het veld. De rust van Jong FC Groningen-Jong AZ zit er bijna op, de tweede helft staat op het punt van beginnen.

Zondag treffen de grote jongens van beide clubs elkaar in de Euroborg. Trainer Ron Jans van FC Groningen tekent ongetwijfeld blind voor het resultaat van de krachtmeting tussen de belofteteams. Jong FC Groningen wint met 2-0. De doelpunten zijn van Belgische makelij. Phillipe Janssens, een kleine middenvelder met een grote drive, maakt met een schitterend afstandsschot de 1-0. Sepp de Roover zet na een prachtige aanval, met Rogier Krohne in een belangrijke bijrol, de eindstand op het bord.

Jong FC Groningen-Jong AZ is de tweede wedstrijd van Matías Cahais in het shirt van zijn nieuwe club. FC Groningen nam de Argentijn, die debuteerde in een uitwedstrijd van het belofteteam tegen ADO Den Haag en met een kopbal direct scoorde, in de winterstop over van Boca Juniors. Hij is de beoogde opvolger van Arnold Kruiswijk, die aan het eind van dit seizoen verkast naar Anderlecht.

Ron Jans ziet Cahías voor het eerst ’live’ in actie in een wedstrijd. "Hij beantwoordt aan het beeld dat ik van hem heb. Verdedigend komt hij niet in de problemen. Hij is rustig aan de bal en kiest voor voetballende oplossingen. Dat is prettig om te zien." Cahais, zo wordt ook duidelijk, heeft eveneens organisatorische kwaliteiten. Gehinderd weliswaar door een taalbarrière probeert hij zijn medespelers zo goed en zo kwaad als dat gaat te coachen.

Jans: "Specifieke voetbaltermen als ’links’, ’rechts’ en ’kaatst’ kent hij al wel. Hij wil de mensen om hem heen goed neerzetten. Matías is leergierig. Hij heeft al extra lessen Nederlands aangevraagd." Matías Cahais is een potige jongen. Hij oogt aan de trage kant en ook wat lomp, maar is volgens Jans sneller dan hij op het eerste gezicht lijkt. "Hij is de sterkste gozer die ze hier ooit hebben gekeurd", zegt Jans. "Neem maar van mij aan dat er heel veel spierkracht in dat lichaam van hem zit."

Afgezien van een schoonheidsfoutje in de slotfase waarmee hij AZ bijna aan een tegentreffer helpt, speelt Cahais een solide wedstrijd. Vooralsnog moet de aanvoerder van het Argentijnse jeugdelftal dat afgelopen zomer wereldkampioen werd in Canada niettemin genoegen nemen met een plaats op de reservebank bij de hoofdmacht en wedstrijden met het belofteteam. Jans: "Maar dat kan over een maand al anders zijn. Wij zijn niet bang om hem in te zetten, maar gunnen hem de tijd om te acclimatiseren." (bron: DvhN, Jan Mennega)
    Komt wel goed met Cahais.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 11:37:06 #10
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56681106
    tsja. wat een kop idd....
    pi_56681813
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 11:37 schreef Grulez het volgende:
    tsja. wat een kop idd....
    idd
    Twinning = boring
      dinsdag 12 februari 2008 @ 12:27:32 #12
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_56681946
    Als die maar kan voetballen toch?
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
      dinsdag 12 februari 2008 @ 12:47:24 #13
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56682279
    Martin Drent de held!

Goede wijn is nog geen bier zoals die wel eens zei
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_56682330
    "Trainen is voor de talentlozen, Studeren ook"
    pi_56682628
    Even een Nostradamusje: Ik ben bang dat Cahais de revelatie van volgende seizoen word

Groningen scout fantastisch de afgelopen tijd. Tezamen met een groter budget worden ze gevaarlijk voor de top 3
    pi_56684202
    quote:
    Skelper en FC starten officiële handelsplaats

Skelper en FC Groningen lanceren vandaag in een uniek samenwerkingsverband dé online handelsplaats voor FC Groningen kaartjes: http://fcgroningen.skelper.nl.

Dankzij het unieke concept van Skelper kunnen seizoenkaarthouders per wedstrijd hun niet gebruikte plaats aanbieden. Supporters zonder kaartje kunnen op deze manier toch een plaats bemachtigen in Euroborg. Na Feyenoord en N.E.C. is dit voor Skelper het derde partnership met een eredivisieclub. Skelper verwacht binnenkort additionele partnerships aan te kondigen.

Vanaf vandaag kunnen FC Groningen seizoenkaarthouders, die om welke reden dan ook niet bij een thuiswedstrijd van FC Groningen aanwezig kunnen zijn, op Skelper hun seizoenkaart aanbieden aan andere supporters. FC Groningen en Skelper zorgen dat de (seizoen)kaart van een verkoper per verkochte wedstrijd wordt geblokkeerd waarna FC Groningen een kaartje uitgeeft aan de koper. De seizoenkaarthouder hoeft dus niet zijn seizoenkaart af te geven.

Skelper heeft sinds haar introductie met Feyenoord aangetoond dat er onder supporters een grote vraag naar haar service bestaat. Duizenden seizoenkaarthouders benutten de mogelijkheid om een plaats te verkopen voor een wedstrijd waar zij niet heen gaan. Tegelijkertijd krijgen supporters de kans een kaartje te vinden voor tot nu toe altijd uitverkochte vakken, tegen standaard prijzen. Voor het handelen via deze website dient eenmalig een account te worden aangemaakt en bij transacties wordt om de barcode van de (seizoen)clubkaart gevraagd. Het aanbieden van een kaart alleen is niet voldoende om als kaarthouder geld te ontvangen. De kaart moet ook daadwerkelijk worden afgenomen.

Fleur Sytsema, algemeen directeur van Skelper: “De aangekondigde samenwerking zorgt ervoor dat nu ook tienduizenden FC Groningen supporters gebruik kunnen maken van het unieke Skelper platform. Wij zijn erg blij dat ook de Trots van het Noorden, FC Groningen, voor Skelper heeft gekozen. Dit is voor ons een belangrijke stap voor het verdere succes van Skelper. Wij kijken ernaar uit om zoveel mogelijk FC Groningen supporters optimaal van dienst te zijn.”

Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen: “Al sinds de opening van Euroborg hebben wij een capaciteitsprobleem. Er is meer vraag naar kaarten, dan wij kunnen aanbieden. Gebleken is dat niet iedere seizoenkaarthouder alle thuiswedstrijden van FC Groningen kan bezoeken. Deze plaatsen bleven tot nu toe onbezet en dat is jammer in de wetenschap dat veel andere supporters wel belangstelling hebben onze wedstrijden bij te wonen. Door dit nieuwe platform bieden wij FC-geïnteresseerden een extra mogelijkheid alsnog een kaart te bemachtigen. Hierdoor krijgen we een optimale bezettingsgraad in Euroborg en dat is heel prettig.”

Over Skelper
    Dankzij het unieke concept van Skelper kunnen fans en supporters veilig en gegarandeerd kaartjes kopen en verkopen. Skelper creëert transparantie in een traditioneel onveilige markt die tot voor kort beheerst werd door kaartjesdoorverkopers. Skelper reguleert vraag en aanbod op een centrale plaats.

Naast Eredivisieclubs heeft Skelper ook partnerships met ID&T en Art of Entertainment. Daarnaast is Skelper partner van Right to Play, de internationale humanitaire organisatie die sport en spel gebruikt als middel om de levens van kinderen in ontwikkelingslanden te verbeteren.

Bron: FC Groningen
    quote:
    Haverkort fluit FC Groningen-AZ

ALKMAAR- Scheidsrechter Ben Haverkort is door de KNVB aangewezen om zondag de competitiewedstrijd tussen FC Groningen en AZ te fluiten. Langs de zijlijnen wordt hij in het Euroborg Stadion bijgestaan door assistent-scheidsrechters Edwin de Vree en Coen Droste. Ed Janssen is aangesteld als vierde official. FC Groningen-AZ begint om 14:30 uur.
    pi_56684257
    Mooi initiatief, dat Skelper.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 15:05:50 #18
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56684566
    Die OP is wel erg mooi geworden. Hulde!
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
    pi_56685941
    Bennie weet de uitslag al
    pi_56690102
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 13:07 schreef Brammie het volgende:
    Even een Nostradamusje: Ik ben bang dat Cahais de revelatie van volgende seizoen word

Groningen scout fantastisch de afgelopen tijd. Tezamen met een groter budget worden ze gevaarlijk voor de top 3
    Bang?
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:54:49 #21
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56690559
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:34 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Bang?
    Dus waarschijnlijk komen de 'grote' clubs em direct ophalen uit Groningen. Denk dat ie daar bang voor is.
    pi_56690630
    Hup Groningen Hup
    pi_56692059
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 12:50 schreef Prosac het volgende:
    "Trainen is voor de talentlozen, Studeren ook"
    Hoe gaat het eigenlijk met zijn carriere bij Forward?
    pi_56692328
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 21:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met zijn carriere bij Forward?
    ik dacht nog altijd trainert
      woensdag 13 februari 2008 @ 00:31:58 #25
    133747 Lippie85
    Maar ik rook niet
    pi_56695442
    Bossen

tvp
    Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
    pi_56698083
    Ben Haverkort, prima
    pi_56699095
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 14:44 schreef W2O het volgende:
    Mooi initiatief, dat Skelper.
    quote:
    op dit moment geen aanbod
      woensdag 13 februari 2008 @ 14:02:15 #28
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56703290
    Komt nog wel MaxPower .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_56704234
    quote:
    FC Groningen wil trio talenten langer vastleggen.

Skohdran Metaj (20), Tom Hiariej (19) en Stef Nijland (19) tekenen op korte termijn een verbeterd contract met FC Groningen. De drie talenten liggen dan tot de zomer van 2012 vast. "Ze hebben hun kans gegrepen en laten zien dat ze het niveau aankunnen", zegt Technisch manager Henk veldmate. "Wij zijn daar erg gelukkig mee, vandaar deze aanbieding." De genoemde jongelingen braken dit seizoen definitief door en maakten al meermalen hun opwachting in het eerste elftal van trainer Ron Jans. "Ze hadden allemaal nog een doorlopend contract met een optie. Bij de ondertekening van hun eerste verbintenis spraken we af dat we, als ze de stap naar het eerste hadden gezet, we onze waardering daarvoor zouden laten blijken. die afspraak komen we nu na."

VI
    pi_56707586
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 10:34 schreef MaxPower het volgende:

[..]

[..]

Gisteren was er één kaartje in de verkoop.. maar toen knipperde ik een keer met mijn ogen en was 'ie ookal weer weg
      woensdag 13 februari 2008 @ 17:48:40 #31
    121632 Thomas87
    Democracy is coming!
    pi_56707852
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 14:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]
    Goed signaal naar die jongens toe, doen het ook fantastisch!
    Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
    Martin Drent: "Studeren ook!"
    pi_56718127
    Zo te zien is de zweedse vi ook met Grunns zweedse john de wolf aan de gang

http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/europa/610434.html

van mij mag hij komen voor volgend seizoen
    pi_56718676
    En feyenoord achter Ron Jans aan????
    Hoop toch wel dat hij dat afwijst
    Twinning = boring
      donderdag 14 februari 2008 @ 11:55:53 #34
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56723943
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 01:04 schreef Inca het volgende:
    En feyenoord achter Ron Jans aan????
    Hoop toch wel dat hij dat afwijst
    Das alleen een gerucht geloof ik. Ik zou em graag bij Feijenoord willen zien, alleen ik denk dat ie het wel goed vind bij Grunn. Daar is ie beter op z'n plek.
    pi_56729191
    Van mij mag ie weg.
    pi_56729209
    quote:
    Jeugdig duo verlengt contract bij FC

Twee jonge talenten, afkomstig uit de eigen opleiding, hebben een nieuw contract getekend bij FC Groningen. De jeugdinternationals Tom Hiariej en Stefan Nijland zijn beiden met de club een verbeterde verbintenis tot medio 2012 overeengekomen.

Tom Hiariej speelt sinds 2001 voor FC Groningen. De 19-jarige verdediger begon dit seizoen bij de selectie van Jong FC Groningen maar werd gedurende het seizoen overgeheveld naar het team van hoofdtrainer Ron Jans. Nadat Bruno Silva in januari had aangegeven niet langer voor FC Groningen te willen spelen om een overgang naar Ajax te forceren, nam Hiariej zijn plek over. Tot volle tevredenheid van de technische staf. De jeugdinternational speelde tot nu toe in 13 officiële wedstrijden, waarvan elf in de Eredivisie. Hiariej, afkomstig van ZNC, had een contract in Euroborg tot medio 2009. Dit is nu opengebroken, verbeterd en verlengd tot medio 2012.

“Ik ben er enorm blij mee”, stelt Hiariej. “Het is allemaal heel snel gegaan de laatste maanden. Ik ben pas vanaf november aan de eerste selectie toegevoegd en toen dat goed ging, wilde de club over contractverlenging praten. Ik wil nu op het veld het in mij gestelde vertrouwen waarmaken.”

Diezelfde contractvoorwaarden gelden voor Stefan Nijland. De eveneens pas 19-jarige aanvaller kreeg in de voorbereiding van het seizoen een kans bij de eerste selectie om zich te laten zien aan de technische staf. Nijland maakte een dermate goede indruk dat Ron Jans hem vlak voor de start van de competitie definitief toevoegde aan zijn groep. De ranke aanvaller kwam tot dusver in 17 officiële duels in actie, waaronder een Europese en een bekerwedstrijd, waarin hij twee keer doel trof. In de Eredivisie scoorde de uit Hoogezand-Sappemeer afkomstige Nijland tot nu toe drie keer. De jeugdinternational maakt eveneens sinds 2001 onderdeel uit van de jeugdopleiding van FC Groningen.

“Ik ben ontzettend blij met en supertrots op dit nieuwe contract”, laat Stefan Nijland in een reactie weten. “Ik krijg bij FC Groningen de kans me verder te ontwikkelen en proef veel vertrouwen van de mensen binnen de club. Ik heb heel veel zin om de komende jaren in Euroborg te voetballen.”

Manager technische zaken Henk Veldmate is eveneens zeer te spreken over de contractverlenging van het jeugdige duo. “Beide spelers hadden al een contract met FC Groningen dat doorliep tot medio 2009. Maar wij hebben eerder met elkaar afgesproken dat wanneer de ontwikkeling van hen beter en/of sneller zou gaan, dat we dan met elkaar om de tafel zouden gaan zitten. In een half jaar tijd is er veel gebeurd met zowel Hiariej als Nijland, in positieve zin. Daar zijn we heel blij mee. Die ontwikkeling hebben wij willen belonen en we zijn onze afspraak om het contract in dat geval aan te passen aan hun nieuwe status nagekomen. Wij als club zijn er heel blij mee dat we twee van dergelijke jonge talenten nu voor een langere periode aan ons hebben weten te binden.”

Nu Metaj nog
      donderdag 14 februari 2008 @ 16:46:54 #37
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56730076
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 15:56 schreef Grunner het volgende:
    Van mij mag ie weg.
    pi_56731661
    Zondag maar ff zwaaien naar Van Gaal.
      donderdag 14 februari 2008 @ 19:33:37 #39
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56733501
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke keeper we volgend seizoen onder de lat hebben staan. Van Loo heeft nog steeds geen aanbieding gehad en zal die waarschijnlijk ook niet meer krijgen.

Enkele opties:
    Ekramy van Feyenoord
    Mäenpää van Den Bosch
      donderdag 14 februari 2008 @ 21:49:12 #40
    43763 DutchGooner
    naar het andere forum!
    pi_56736492
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 19:33 schreef The_Verve het volgende:

Mäenpää van Den Bosch
    Na vorig seizoen zou ik gezegd hebben dat het absoluut een versterking zou zijn, als ik het lopende seizoen bekijk heb ik daar mijn twijfels over.

Heeft dit seizoen al in zeker 3,4 wedstrijden fouten gemaakt die ons punten hebben gekost, Nikki mag eerst bewijzen dat ie een seizoen constant kan blijven.
    NAAR HET ANDERE FORUM!
    pi_56737348
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 19:33 schreef The_Verve het volgende:
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke keeper we volgend seizoen onder de lat hebben staan. Van Loo heeft nog steeds geen aanbieding gehad en zal die waarschijnlijk ook niet meer krijgen.

Enkele opties:
    Ekramy van Feyenoord
    Mäenpää van Den Bosch
    Ik ben wel fan van Ekramy.
    pi_56738055
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:54 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dus waarschijnlijk komen de 'grote' clubs em direct ophalen uit Groningen. Denk dat ie daar bang voor is.
    Neuh, ik heb niet voor niets een Ajax avatar

Desalniettemin toch wel veel sympathie voor FCG, zolang ze maar geen serieuze bedreiging beginnen te vormen...
    pi_56738459
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 21:49 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Na vorig seizoen zou ik gezegd hebben dat het absoluut een versterking zou zijn, als ik het lopende seizoen bekijk heb ik daar mijn twijfels over.

Heeft dit seizoen al in zeker 3,4 wedstrijden fouten gemaakt die ons punten hebben gekost, Nikki mag eerst bewijzen dat ie een seizoen constant kan blijven.
    en in mijn beleving opvallend vaak geblesseerd voor een keeper.
      donderdag 14 februari 2008 @ 23:17:56 #44
    43763 DutchGooner
    naar het andere forum!
    pi_56738528
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 23:14 schreef Prosac het volgende:

[..]

en in mijn beleving opvallend vaak geblesseerd voor een keeper.
    2 maal tot nu toe volgens mij waarvan de meest recente keer door een ongelukkige botsing met een doelpaal die niet meegaf.
    NAAR HET ANDERE FORUM!
      donderdag 14 februari 2008 @ 23:38:17 #45
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56738969
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 22:25 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ik ben wel fan van Ekramy.
    Ik ook. Ik schat hem ook hoger in dan Timmer. Maar bij Feyenoord hebben ze sowieso een beroerde kijk op keepers de laatste jaren (Lodewijks uitgezonderd).
      vrijdag 15 februari 2008 @ 00:30:39 #46
    133747 Lippie85
    Maar ik rook niet
    pi_56739809
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 23:38 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Ik ook. Ik schat hem ook hoger in dan Timmer. Maar bij Feyenoord hebben ze sowieso een beroerde kijk op keepers de laatste jaren (Lodewijks uitgezonderd).
    Ondanks dat Lodewijks een uitstekende keeper was, moet ik als ik zijn naam zie toch altijd aan zijn blunder denken.
    http://www.youtube.com/watch?v=IlGP1Hhk7YI (na 2.30)
    Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
    pi_56742362
    Lodewijks = Groningen, dus het zal nooit in me opkomen om bij Lodewijks aan een blunder in Feyenoord-tijd te denken.
    pi_56747360
    quote:
    Ziekenboeg wordt nog niet leger

FC Groningen speelt zondagmiddag in een uitverkocht Euroborg tegen AZ. Na drie duels zonder zege strijdt de ploeg van Ron Jans tegen de geplaagde ploeg uit Alkmaar. Trainer Ron Jans heeft al een aantal weken niet de beschikking over het vijftal Marnix Kolder (lies), Paul Matthijs (enkel), Luciano da Silva (pink), Ondrej Svejdik (arm) en Evgeniy Levchenko (kuit). Ook Koen van de Laak moest zich door de naweeën van een hersenschudding helaas weer in de ziekenboeg melden. De rest van de selectie is fit, ondanks diverse kleine klachten gedurende de week.

Trainer Ron Jans in het programmaboekje van aanstaande zondag: “Het staat heel dicht bij elkaar. Tegen Roda hebben we twee punten verloren, tegen Vitesse hebben we één laten glippen. We willen zo snel mogelijk duidelijkheid over een plek bij de eerste negen. En dan zolang mogelijk mee blijven doen voor de eerste vijf. Maar daarvoor moeten we eerst zelf de punten pakken, voordat we kijken wat de andere ploegen gedaan hebben.”

Zijn collega Louis van Gaal van AZ: “AZ heeft te maken met de Wet van Murphy. Als er eenmaal iets mis gaat, blijft alles mis gaan. Dat hebben we de afgelopen weken gezien. Nu moeten we er met elkaar zien uit te komen in het restant van de competitie. En daar heb ik alle vertrouwen in.”

pi_56748831
    quote:
    Metaj waarschijnlijk in basis tegen AZ

GRONINGEN - Shkodran Metaj staat zondag in de thuiswedstrijd tegen AZ waarschijnlijk in de basis van FC Groningen.

Metaj vervangt dan Mark-Jan Fledderus links op het middenveld. Verder is het team van Ron Jans ongewijzigd ten opzichte van de vorige wedstrijd tegen Vitesse.

In de ziekenboeg is wél een kleine wijziging. Koen van de Laak is namelijk buiten de selectie gelaten, omdat hij weer last heeft van de hersenschudding die hij opliep in de eerste wedstrijd van het seizoen tegen NAC. Verder zijn Evgeniy Levchenko, Ondrej Svejdik, Paul Matthijs, Marnix Kolder én Luciano da Silva nog steeds geblesseerd.

De vermoedelijke opstelling:
    Van Loo in de goal. Achterin spelen Hiariej, Sankoh, Kruiswijk, Stenman. Het middenveld bestaat uit Meerdink, Holla, Lovre, Metaj. Spitsen zijn Berg en Powel.

rtvnoord
    Zou mooi zijn als Metaj weer in de basis staat!!
    pi_56749215
    quote:
    De Roover ondergaat speciale tests

Sepp De Roover is deze week in het Belgische Leuven getest om te zien of hij topprestaties kan leveren in de klimatologische omstandigheden van Peking, waar de Olympische Spelen doorgaan.

In Peking is het heel warm en vochtig en dus is het niet evident om daar topprestaties te leveren. De Roover (Groningen), Sébastien Pocognoli (AZ) en Jeanvion Yulu-Matondo (Roda JC) ondergingen daarom fysieke proeven in een hypoxiekamer.

In die kamer wordt de temperatuur en de luchtvochtigheid de hoogte ingejaagd om dezelfde klimatologisch omstandigheden te creëeren als in China. "We doen deze proef om te weten te komen met wie we moeten oppassen, wie zijn lichaam minder goed reageert op de omstandigheden", aldus bondscoach Jean-François De Sart in GvA.

Deze week waren naast De Roover, Pocognoli en Yulu-Matondo ook Logan Bailly, Faris Haroun, Laurent Ciman en Landry Mulemo aan de beurt. Nicolas Lombaerts en Jonathan Legear deden de tests eerder al. De andere spelers volgen later.
    pi_56757260
    quote:
    Metaj: 'Ben bijna rond met FC Groningen'

Shkodran Metaj is dit seizoen één van de talenten uit de eigen jeugdopleiding die is opgestaan. De middenvelder is er bijna uit met Groningen over een contractverlenging.

"Op dit moment is mijn zaakwaarnemer met de club in onderhandeling. Ik verwacht dat we er deze week of volgende week uitkomen", aldus de middenvelder tegenover RTV Noord. Aanstaande zondag in het duel met AZ, start de jongeling zeer waarschijnlijk vanaf de aftrap. Dit was waar te nemen op de training. Hij neemt de plaats in van Mark-Jan Fledderus, waar de prestaties de afgelopen periode minder waren.

Eerder al verlengde FC Groningen met Stefan Nijland en Tom Hiariej. Beide spelers tekenden een contract tot 2012.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 20:35:26 #52
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56757936
    Ik denk 2-2 zondag.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 02:32:48 #53
    133747 Lippie85
    Maar ik rook niet
    pi_56765047
    Hoe kun je nu één punt laten glippen tegen Vitesse? Een gelijkspel was terecht geweest. Twee punten laten glippen dus.
    Tegen AZ wordt het 3-1.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 03:55:22 #54
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_56765395
    Ben wel benieuwd naar Cahais ondertussen.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 11:30:34 #55
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56767432
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 02:32 schreef Lippie85 het volgende:
    Hoe kun je nu één punt laten glippen tegen Vitesse? Een gelijkspel was terecht geweest. Twee punten laten glippen dus.
    Tegen AZ wordt het 3-1.
    Sinds wanneer krijg je 2 punten bij een gelijkspel .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_56774623
    pi_56775538
    Zijn slotzin over de Mickey Mouse competitie geeft precies weer, waarom ik zo gek ben van Ron Jans (en waarom er vast vele zijn die hem niet uit kunnen staan ).
    Ik hoop toch echt dat 'ie nog lange tijd bij FCG blijft
    pi_56775817
    Hij weet aan elke negatieve opmerking wel een positieve draai te geven..
      zaterdag 16 februari 2008 @ 19:43:57 #59
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56776118
    Wat een slijmjurk...
    pi_56776140
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 19:43 schreef The_Verve het volgende:
    Wat een slijmjurk...
    Je bent geen Jans fan he?
    pi_56779705
    Ik heb net via Skelper een kaartje extra gekocht voor ingang 1, dus het is wat mij betreft nu al een succes
    Ben benieuwd hoe ze er morgen mee omgaan bij de balie en ingang; we zullen zien
      zaterdag 16 februari 2008 @ 22:01:42 #62
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56779943
    Ik heb zo'n voorgevoel dat de FC er morgen meteen in kletst en hard ook.
    Berg maakt er 2 .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_56783017
    Ik eh, ik wil niet veel zeggen maar de FC is meestal zeer vriendelijk voor slechtdraaiende ploegen.

Tegen dit AZ verwacht ik een klinkende 5-1 maar een 0-2 zou me raar genoeg óók niet verbazen.
    pi_56787374
    Ik weet niet wat ik van de wedstrijd moet verwachten vanmiddag. Ik hoop gewoon op winst, hoe maakt me geen biet uit. Maar gaat lastig worden.

Hopen dat we AZ in de degradatiezorgen kunnen schoppen.
    Gewoon om die hype die AZ heet eens te stoppen.
    pi_56788088
    Bruno $ilva geeft atwoord
    quote:
    Als we op 13 april bij Groningen spelen, hoop ik dat de mensen mij niet uitfluiten. Ik zal hen nooit vergeten en hopelijk zij mijn werk daar ook niet."
    ..
    pi_56788360
    Die sukkel met die tattoo vorig jaar
    http://www.depers.nl/spor(...)an-de-AZ-tattoo.html
    Twinning = boring
    pi_56789901
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 12:19 schreef Inca het volgende:
    Die sukkel met die tattoo vorig jaar
    http://www.depers.nl/spor(...)an-de-AZ-tattoo.html
    Bedankt voor deze nuttige toevoeging...
    pi_56793739
    Ik heb genoten

Marcus Berg weer twee gemaakt
    Meerdink ook goed!
    Ach, iedereen werkte hard. Dik tevreden.

Debuut van Cahais.

Mooi man!!!
      zondag 17 februari 2008 @ 16:29:43 #69
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56793774
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 22:01 schreef Bullet-tooth het volgende:
    Ik heb zo'n voorgevoel dat de FC er morgen meteen in kletst en hard ook.
    Berg maakt er 2 .
    Er werd alleen niet echt hard erin gevlogen, maar toch .
    3 punten in de boudel en zwaaien naar v. Gaal.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_56793889
    Mag ik die glazen bol ook eens lenen?
      zondag 17 februari 2008 @ 16:59:34 #71
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56794364
    Mooie overwinning. Vooral die penal kort na de 1-1 was lekker.
      zondag 17 februari 2008 @ 17:23:44 #72
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_56794871
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 16:28 schreef venomsnake het volgende:

Debuut van Cahais.
    wat een beer is dat zeg! Zet ook direct Metaj mooi vrij voor Romero.
    pi_56795003
    quote:
    "Ik ben 27 jaar, heb tweeënhalf jaar hard gewerkt voor FC Groningen en zat nu met mijn hoofd al bij een overgang naar Ajax. Ik heb gesproken met trainer Ron Jans en hem uitgelegd dat ik echt graag naar Ajax wilde. Hij begreep me wel en van hem mocht ik van de training wegblijven. Daarna kwamen er allerlei verhalen naar buiten."

"Ik sms voor de wedstrijd nog steeds met Ron Jans, met mijn voormalige ploeggenoten en we wensen elkaar succes. Ik begrijp dat mijn vertrek niet leuk was voor de supporters van FC Groningen en ik hoop dat zij ook mij begrijpen. Ik heb altijd mijn uiterste best gedaan voor Groningen. Als we op 13 april bij Groningen spelen, hoop ik dat de mensen mij niet uitfluiten," aldus de rechtsback.
      zondag 17 februari 2008 @ 17:31:51 #74
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_56795053
    Stenman vandaag trouwens ontsnapt aan rood.. slaande beweging naar Pelle.
    pi_56795100
    Ik vraag me af of Berg nog te houden is in de zomer. Mijn hemel wat is dat een goede spits, ik hoop echt dat hij komend seizoen nog bij de FC zit. Komt ook nog een EK aan deze zomer waar hij misschien aan mee doet.. Berg gaat nog meer opleveren dan Suarez.
      zondag 17 februari 2008 @ 17:34:21 #76
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56795116
    berg draait wel lekker dus.. vandaag weer 2x gescoord zag ik. Echt een goede aankoop van de FC
    pi_56795248
    quote:
    Van Gaal: "Dit is een houvast"

AZ verloor vanmiddag met 2-1 van FC Groningen, maar trainer Louis van Gaal vond het duel desondanks hoop geven.
    "Dit is een houvast. Ik heb een strijdbaar AZ gezien. Dat is lastig, maar mijn jongens hebben het wel gedaan," aldus de oefenmeester van AZ tegenover Tele2.

AZ maakt een zeer moeizaam seizoen door en staat slechts op een elfde plek.
    pi_56795595

Hoe bevalt Powel trouwens? Had niet verwacht dat hij een basisplaats zou krijgen daar.

[ Bericht 39% gewijzigd door Blawh op 17-02-2008 18:01:28 ]
    pi_56795702
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 12:05 schreef venomsnake het volgende:
    Bruno $ilva geeft atwoord
    [..]

..
    Eh, effe denken...

... fat chance.
    pi_56795720
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 17:39 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]
    Wow, ik zou me enorm zorgen maken als ik hem was. Vooral de verdediging is dramatisch.
    Loopt voor geen meter bij AZ, geen schim van het AZ van vorig jaar.
    pi_56795891
    Blij!
    pi_56795999
    Potver, die Berg hey
    Ik fietste bij het pannenkoekenschip en hoorde een fluit en dacht: huh, sinds wanneer is hier een voetbalveld in de buurt
    Bleek het bij de Kachel vandaan te komen
      zondag 17 februari 2008 @ 18:34:52 #83
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_56796434
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 22:01 schreef Bullet-tooth het volgende:
    Berg maakt er 2 .
    .
    pi_56797003

pi_56797007
    Zo strijdbaar vond ik AZ niet. Ze begonnen goed maar daarna zakten ze weg.

Lekkere overwinning.

Hiariej, leuke speler!
    pi_56797112
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 19:03 schreef clauwheee het volgende:

Hiariej, leuke speler!
    Wat speelt dat joch goed zeg, die ontwikkelt zich ook als een sneltrein.. Ik vrees voor De Roover dat hij nog wel even op de bank zit..
      zondag 17 februari 2008 @ 19:14:38 #87
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56797256
    Wel een leuke wedstrijd vanmiddag. Ik vond AZ best redelijk spelen. Ze hebben in ieder geval een erg goede keeper nu. Als AZ degradeert moeten we Romero als opvolger voor Van Loo halen...

Minpuntje vandaag, de wissel van Jans. Hij durfde natuurlijk Fledder niet in te brengen, zodat Metaj op de plek van Holla zou kunnen gaan spelen. Nu was de organisatie enigzins zoek door de positiewisselingen...
      zondag 17 februari 2008 @ 19:17:26 #88
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56797315
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 19:03 schreef clauwheee het volgende:
    Hiariej, leuke speler!
    Grote kleine man...
    pi_56799091
    -Interview met Jans
    -Interview met Powel
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 19:14 schreef The_Verve het volgende:
    Als AZ degradeert moeten we Romero als opvolger voor Van Loo halen...
    Goed plan, komt ie ook weer bij Cahais in het team.
      zondag 17 februari 2008 @ 21:20:07 #90
    133747 Lippie85
    Maar ik rook niet
    pi_56800715
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 11:30 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijg je 2 punten bij een gelijkspel .
    Ik was duidelijk flink in de war.

Voor vandaag had ik 3-1 voorspeld, maar een overwinning is een overwinning
      zondag 17 februari 2008 @ 21:47:55 #91
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56801643
    Romero heeft wel potentie idd, ondanks wat rare fratsen.
      zondag 17 februari 2008 @ 21:51:27 #92
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_56801738
    Kwam snel uit de goal, niet bang, ziet het wel goed voor een "jonkie" (en een Pietje Velthuizen smile zag ik in de samenvatting )

Wat mij betreft: Degradatie voor AZ en dan Romero herenigen met Cahais.
    pi_56805077
    TVP
    Paan!
    pi_56805079
    Ik vond Meerdink erg goed spelen vandaag. Die gaat steeds beter draaien bij de FC.
      zondag 17 februari 2008 @ 23:53:46 #95
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56805294
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 23:44 schreef Grunner het volgende:
    Ik vond Meerdink erg goed spelen vandaag. Die gaat steeds beter draaien bij de FC.
    ik stond er ook van te kijken. Eigenlijk een voetballer van niks, maar toont wel karakter.
      maandag 18 februari 2008 @ 09:40:05 #96
    133747 Lippie85
    Maar ik rook niet
    pi_56809059
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 21:47 schreef Grulez het volgende:
    Romero heeft wel potentie idd, ondanks wat rare fratsen.
    De nieuwe Barthez?
    pi_56809330
    V-v-volgende week, zal 't wat worden of niet?
    pi_56810139

maandag 18 februari 2008 @ 11:00:59 #99
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56810347
    Hiariej wat is dat mannetje toch goed.
    Krijg de kans zich te laten zien nadat de 'grote' Bruno Silva vertrokken is en pakt die meteen met beide handen aan.
    Verdedigend onzettend sterk ondanks zijn postuur en aanvallend altijd een goede inspeel pass.
    Ik vind het wel een beetje jammer voor Sepp, maar de beste moet spelen en voor zover ik het kan zien is Tom de beste nu .

Volgende week VVV moet gewoon 3 punten worden. Lastige pot wordt het zeker met een Amrabat die nog wel eens wat wil laten zien.
    Een kijkje in de glazen bol levert het volgende op: 1-3 doelpuntenmakers Oost voor VVV en Powel/Lovre/Berg voor Grunn.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_56810489
    Hoe bevalt Cahais?
      maandag 18 februari 2008 @ 11:17:16 #101
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_56810673
    geen idee, gisteren debuut en op basis van die 3 minuutjes gisteren zeg ik

pi_56810726
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 11:00 schreef Bullet-tooth het volgende:

Volgende week VVV moet gewoon 3 punten worden. Lastige pot wordt het zeker met een Amrabat die nog wel eens wat wil laten zien.
    Die Amrabat is zo'n plaaggeest he. Cahais op zetten.
    Kon nog wel eens een lastig potje worden daar, ze hebben net dik van Utrecht gewonnen en thuis doen ze het vaak best aardig.
    pi_56811665
    quote:
    Geen officieel afscheid Ajacied Silva

FC Groningen nam zondag voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen AZ afscheid van Erik Nevland en Rasmus Lindgren. De twee spelers vertrokken in de voorbije transferperiode naar respectievelijk Fulham en Ajax. In de Euroborg was voor Bruno Silva geen publiekelijk afscheid georganiseerd.

FC Groningen achtte het niet verstandig om ook de Uruguayaan op het veld te laten verschijnen. Silva forceerde afgelopen maand een transfer naar Ajax en had van de supporters vermoedelijk een striemend fluitconcert gekregen. "Jammer dat hij geen afscheid kon krijgen", zei trainer Ron Jans na afloop.

fcupdate
    Voor Bruno is het afscheid al voor 13 april geplanned, beetje overbodig nieuws dus.
    pi_56822116
    quote:
    Straffen betaald voetbal:

FC Groningen: algemeen directeur J.D. Nijland

Een berisping ter zake dat hij zich in de rust van de wedstrijd FC Groningen - Roda JC d.d. 3 februari 2008 onhoffelijk heeft gedragen ten opzichte van de scheidsrechter.

bron: KNVB
    pi_56823520
    Whaha!
      maandag 18 februari 2008 @ 21:14:08 #106
    12005 Acathla
    Go Your Own Way
    pi_56823703
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 20:15 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wat heeft Nijland dan gezegd?
    Love will be my strongest weapon
    pi_56825057
    en in zijn nieuwsbrief zeggen dat de spreekkoren niet des FC Groningen zijn
    Die rekel heeft hoogstpersoonlijk Bossen onhoffelijk bejegend
      maandag 18 februari 2008 @ 22:04:36 #108
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56825212
    watn held he
    pi_56826769
    Haha, geweldig.
    pi_56827090
    Hoezo hypocriet
      maandag 18 februari 2008 @ 23:29:41 #111
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_56827824
    Hahahaha, prachtig hans!
    pi_56828920
    !
    pi_56829129
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 12:01 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Voor Bruno is het afscheid al voor 13 april geplanned, beetje overbodig nieuws dus.
    pi_56837449
    Ben benieuwd of Jans nu langzaam Cahais meer speelminuten gaat geven, misschien eens een hele helft laten spelen. Hij moet tenslotte wel Kruiswijk gaan vervangen. Wat een beer trouwens.

pi_56838139
    quote:
    FC meldt zich voor regionale jeugdopleiding

Jong FC Groningen
    “Jong FC Groningen heeft gistermiddag op Sportpark Corpus den Hoorn met 2-2 gelijkgespeeld tegen Jong Vitesse. Door dit resultaat handhaaft de ploeg van trainer Erwin van de Looi zich in de top-drie van de Eredivisie voor Beloftenteams. Volgende week maandagavond gaat Jong FC Groningen op bezoek bij koploper Jong FC Twente.”

“Vandaag (woensdag – red.) zal FC Groningen zich bij de KNVB officieel aanmelden om per 1 juli 2008 te worden erkend als regionale jeugdopleiding. Op dit moment hebben vrijwel alle clubs in Nederland een eigen jeugdopleiding, in totaal 36. De KNVB heeft een traject ingezet waarbij het de insteek is om het opleiden van talenten te bundelen. FC Groningen wil in Noord-Nederland één van die opleidingscentra worden. Dit in navolging van de reeds officieel erkende regionale jeugdopleidingen van Vitesse/AGOVV en Twente/Heracles.”

“Mocht FC Groningen door de KNVB worden aangewezen als regionale jeugdopleiding, dan geeft dat opnieuw een extra meerwaarde aan de jeugdopleiding van FC Groningen. Het zou een nieuwe erkenning zijn van het vakmanschap voor de mensen die nu al in de jeugdopleiding van FC Groningen actief zijn. Dat binnen de huidige eerste selectie van trainer Ron Jans liefst acht spelers afkomstig zijn uit de eigen jeugdopleiding zegt veel over het uitstekende werk dat de laatste jaren op Sportpark Corpus den Hoorn is geleverd. Iets waarop we trots mogen zijn.”

Kas-systeem werkt
    “Deze week gaan we ook met de directie van Lindegas om tafel zitten om de resultaten van het zogenaamde ‘kas-systeem’ te bespreken. Na een proef van bijna drie maanden, waarbij in een soort tunnel- tentconstructie licht en CO2 ervoor zorgen dat ook in de winterperiode het gras groeit, kunnen we stellen dat het systeem werkt. Het gras groeit en er is sprake van een dichtere grasmat. Deze techniek werd vooralsnog alleen gehanteerd in de kasbouw en is nu voor het eerst ook bij een voetbalclub toegepast. In andere stadions is tot dusver alleen een techniek met lampen gebruikt. Deze proef is dus uniek in Nederland. We gaan nu bekijken hoe we dit systeem kunnen voortzetten.”

Spreekkoren
    “Minder goed nieuws is er te melden over de nasleep van de wedstrijd FC Groningen – Roda JC. Wij dienen ons te verantwoorden voor de geuite negatieve spreekkoren tijdens deze wedstrijd. De KNVB heeft ons in een brief gevraagd wat wij hebben gedaan om spreekkoren te voorkomen. Hieruit blijkt maar weer eens dat wij door dergelijk gedrag gedupeerd kunnen worden en dat spreekkoren de club daadwerkelijk schade kunnen berokkenen. Wij hopen dat een ieder zich dit nu nog nadrukkelijker gaat realiseren.”

Verbouwing
    “De laatste weken zitten wij elke dinsdagochtend bij elkaar met de werkgroep die de verbouwing in Euroborg begeleidt. Het plaatsen van ongeveer tweeduizend extra stoelen lijkt op het oog een relatief eenvoudige ingreep, maar hier komt heel wat bij kijken. Zo dienen we rekening te houden met de zichtlijnen op het veld, mag het veld tijdens de verbouwing geen schade ondervinden en moeten we technische faciliteiten voor tv-registraties aanpassen. En zo zijn er nog tientallen punten te noemen waarmee rekening gehouden dient te worden. De planning is om na de play-offs direct te starten met de verbouwing, maar zaken die niet van invloed zijn op de huidige situatie pakken we al eerder op.”

Nieuwsbrief FC Groningen
    Jij ook geen spreekkoortjes meer doen he Hans, foei!!
      dinsdag 19 februari 2008 @ 16:38:37 #116
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_56839439
    Hoe is het eigenlijk met Marnix Kolder?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_56839534
    quote:
    Op dinsdag 19 februari 2008 16:38 schreef Dos37 het volgende:
    Hoe is het eigenlijk met Marnix Kolder?
    Die is al heel lang geblesseerd aan zijn lies. Maar sowieso denk ik niet dat hij nog enige kans op speelminuten gaat maken. conurrentie is enorm met Nijland, Berg, Matavz, Powel en eventueel nog VD Laak. (hoewel die laatste ook al lang geblesseerd is)
    Zal me niets verbazen als Kolder verkocht gaat worden aankomende zomer.
      dinsdag 19 februari 2008 @ 16:44:00 #118
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56839547
    Wie?
      dinsdag 19 februari 2008 @ 16:47:12 #119
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_56839619
    Verrek das waar ook, wat een wanbeleid bij Nijland en co. Beetje Powel kopen terwijl we Kolder nog hebben!
    pi_56858066
    Interview met Nijland
    Gaat over zijn gedrag tegen Bossen..
    quote:
    Berisping KNVB voor Nijland

Directeur Hans Nijland heeft van de KNVB een berisping gekregen omdat hij zich in de rust van het duel FC Groningen – Roda JC ‘onhoffelijk’ heeft gedragen richting de arbitrage. Een onderzoek naar de beledigende spreekkoren tijdens het duel loopt nog.

De club heeft inmiddels bij de KNVB een verantwoording afgelegd voor de geuite negatieve spreekkoren die tijdens het duel FC Groningen – Roda JC in Euroborg te horen waren. Deze kwestie is in behandeling genomen.

In het verlengde van dit onderzoek heeft directeur Nijland inmiddels een berisping gekregen van de bond. In de rust van het duel FC Groningen – Roda JC heeft hij de arbiter aangesproken op de in zijn ogen onterechte rode kaart die in de eerste helft werd gegeven aan Martijn Meerdink.

Daarbij heeft Nijland zijn ongenoegen geuit over het optreden van scheidsrechter Bossen. Daarvoor heeft de directeur verantwoording afgelegd: “Mijn actie is niet bepaald verstandig geweest. Ik hoor als directeur het goede voorbeeld te geven en heb in emotie gehandeld. Dat is niet goed te praten. Daarom heb ik de berisping geaccepteerd. Het is geen goede zaak dat ik dit gedaan heb, maar het is helaas wel gebeurd.”

[ Bericht 75% gewijzigd door venomsnake op 20-02-2008 14:06:58 ]
    pi_56861744
    quote:
    Ajax greep ook naast Cahais

Nadat eerder bekend was geworden dat Ajax ook interesse had in aanvaller Balazs Dzsudzsak, nu PSV, meldt VI woensdag dat de Amsterdammers ook naast Matias Cahais grepen.

De twintigjarige Argentijn heeft in de winterstop een contract getekend bij FC Groningen en kwam van Boca Juniors. De 20-jarige verdediger werkt momenteel zijn wedstrijden af bij de beloftes van de Groningers.
    Filmpje van TV Noord
      woensdag 20 februari 2008 @ 15:42:00 #122
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_56862637
    Klik...
    TV Noord besteed er wel veel aandacht aan.
      woensdag 20 februari 2008 @ 16:33:25 #124
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56863092
    "Bossen, Bossen je vader is je broer"
    Zou dat wel mogen?
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      woensdag 20 februari 2008 @ 17:39:52 #125
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56864756
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 16:33 schreef Bullet-tooth het volgende:
    "Bossen, Bossen je vader is je broer"
    Zou dat wel mogen?
    "Bossen, Bossen je vader is je moeder"?
    pi_56880757
    quote:
    Spelers Feyenoord willen Jans als trainer

GRONINGEN - Ron Jans is bij de spelers van Feyenoord favoriet als opvolger van trainer Bert van Marwijk.

De meeste spelers willen dat Jans naar Rotterdam komt als Van Marwijk volgend seizoen bondscoach wordt.

Jans heeft bij FC Groningen een contract tot medio 2010. Hij tekende vorig jaar september voor twee extra seizoenen, omdat hij het prima naar zijn zin heeft in Groningen.

rtvnoord
    pi_56880786
    "Bossen, Bossen, je moeder is geen boer!"
    pi_56880985
    goed bezig die Nijland .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_56881649
    "Bossen, Bossen, je moeder is een hoer!!"
    pi_56883484
      donderdag 21 februari 2008 @ 14:05:17 #131
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56883882
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 13:45 schreef venomsnake het volgende:
    [ afbeelding ]
    mooi gezegd door Taco
      donderdag 21 februari 2008 @ 14:16:32 #132
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_56884078
    Ben benieuwd of Berg komend seizoen nog bij Groningen speelt.
    pi_56884195
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 14:16 schreef S-Two het volgende:
    zoals het nu gaat maak ik me geen illusies dat hij volgend seizoen nog bij Groningen speelt.
    pi_56884226
    Mooie foto trouwens bij dat artikel:

klikbaar
      donderdag 21 februari 2008 @ 14:31:12 #135
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56884331
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 14:16 schreef S-Two het volgende:
    Ach, Grunn heeft de opvolger natuurlijk al lang en breed op het oog...
    pi_56890967
    Leuke aflevering van Mijn Club net. Martin ging op bezoek bij Tom Hiariej en later bij Jans. Martin en Jans gingen Powel voordoen hoe je moet koppen.
    pi_56900302
    Fiorentina door naar de kwartfinale van de UEFA cup. Geen schande dus dat Groningen daar maar net door uitgeschakeld werd.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_56901128
    quote:
    Supportersvereniging neemt afscheid van Rasmus Lindgren en Erik Nevland

Na de gewonnen wedstrijd tegen AZ van afgelopen zondag heeft de supportersvereniging afscheid genomen van de spelers Eik Nevland en Rasmus Lindgren. Beiden spelen, zoals iedereen inmiddels al weet, bij clubs in Europese hoofdsteden.

Omdat beiden oud-spelers kort na de wedstrijd moesten vertrekken was er geen gelegenheid om dat in ons Supportershome te doen. Er werd dus uitgeweken naar het spelershome aan de ander kant van de Euroborg.

Erik en Rasmus ontvingen het welbekende Grunn-bierpakket en een lekkere fles rode wijn. Beide flessen wijn waren van het merk “Arrogant”. Uiteraard met een knipoog naar Rasmus zijn nieuwe club. Erik werd er nog even voorzien van een minivoorraadje pindakaas en hagelslag. Vooral Erik’s zoon Jesper Nevland zou dit bijzonder op prijs stellen volgens pappa.

Erik beloofde dat hij binnenkort nog eens langskomt in ons Supportershome waarop Rasmus inhaakte met de vraag: “ Wanneer dan?” Waarop Erik droog antwoordde: “ 13 april tegen Ajax en ik ga op de Z-Side staan om Rasmus uit te fluiten.” Zelfs Rasmus kon zijn lachen niet inhouden

Beide spelers vertelden dat ze bij hun huidige clubs niet de warme contacten hebben met de supporters zoals hier in Groningen. In Engeland, Zweden en Noorwegen kennen ze de begrippen Supportershome en Spelershome niet. En dat spelers van Ajax weinig tot geen contact hebben met supporters is ons bekend. Na afscheid te hebben genomen van de Scandinaviërs en snel nog even een woord te hebben gewisseld met Bruno Silva (van hem en zijn land en clubgenoot zullen we ook nog afscheid nemen) vertrokken we met diverse andere spelers richting ons Supportershome. Vooral nieuweling Berry Powel vond de tocht naar het home behoorlijk lang. Langer dan dat ie in Doetinchem gewend was. In het supportershome was het nog lang gezellig

Bron
    !
    pi_56903989
    Hoor net op Radio Noord dat V Loo er waarschijnlijk niet bij is zondag..
    Is Luciano alweer fit? Anders Gijs Koopmans op doel..
      vrijdag 22 februari 2008 @ 13:06:45 #140
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56904136
    Koopmans wordt dat dus.
    Luciano traint nog maar net weer dus zal niet spelen lijkt me.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_56904242
    Maar Luciano had toch alleen last van zijn pinkje?
    Kom op hee, ff spalken, prikkie erin en keepen..
    pi_56904284
    *Grinnik*
    Nevland blijft een held he
      vrijdag 22 februari 2008 @ 13:20:55 #143
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56904370
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 13:06 schreef Bullet-tooth het volgende:
    Koopmans wordt dat dus.
    Luciano traint nog maar net weer dus zal niet spelen lijkt me.
    Pff Koopmans... die kerel kan nog niet eens fatsoenlijk een keeper intrappen....
      vrijdag 22 februari 2008 @ 13:22:27 #144
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56904412
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 19:47 schreef venomsnake het volgende:
    Leuke aflevering van Mijn Club net. Martin ging op bezoek bij Tom Hiariej en later bij Jans. Martin en Jans gingen Powel voordoen hoe je moet koppen.
    hehehe dat heb ik ook gezien. De voorzetten en die kopballen waren trouwens nog erg goed
    pi_56904647
    Ja, die Jans heeft nog een prima traptechniek..
    Hiariej is ook wel een grappig kereltje trouwens.

Hier kan je de uitzending van gister nog eens terug zien..
    Hoe Drent ook door zijn enkel gaat bij het begin van de uitzending..
      vrijdag 22 februari 2008 @ 13:33:30 #146
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56904656
    Ik vond em wel erg klein tov Drent

zusje niks voor jou?
    pi_56904711
    Ziet er zo op het eerste oog wel lekker uit.. Maar volgens mij nog errug jong..
      vrijdag 22 februari 2008 @ 13:46:42 #148
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56904921
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 13:36 schreef venomsnake het volgende:
    Ziet er zo op het eerste oog wel lekker uit.. Maar volgens mij nog errug jong..
    Is dit r? http://kim-hiariej.hyves.nl/

10 jaar alweer...
    pi_56905089
    Kim.. Geile naam.

10 jaar..
    quote:
    Brian van Loo ontbreekt mogelijk tegen VVV Venlo

GRONINGEN - FC Groningen keeper Brian van Loo ontbreekt mogelijk zondag in de wedstrijd tegen VVV Venlo.

Van Loo raakte donderdag tijdens de training geblesseerd aan zijn knie. Als Van Loo niet kan keepen, dan maakt derde doelman Gijs Koopmans zijn debuut in het eerste elftal van FC Groningen. Tweede keeper Luciano is nog niet geheel hersteld van een gebroken pink en kan de rol van Van Loo dus nog niet overnemen.

De basisopsteling is verder ongewijzigd ten opzichte van de opstelling in het duel afgelopen zondag tegen AZ.

De opstelling:
    In het doel Van Loo of Koopmans. Achterin staan Hiariej, Sankoh, Kruiswijk en Stenman. Op het middenveld Meerdink, Holla, Lovre en Metaj en voorin Berg en Powel.

rtvnoord
    Gijs Koopmans dus...
    pi_56905537
    Interview met Jans

Beloften trainen dus mee met het eerste op vrijdag tegenwoordig..
      vrijdag 22 februari 2008 @ 14:55:59 #151
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56906517
    Die cursus koppen voor Powel
    pi_56907178
    Hoop spelers uit de eigen opleiding in de basis zondag:

-Kruiswijk
    -Metaj
    -Holla
    -Hiariej
    -Koopmans.

En dan Nijland nog die elke wedstrijd wel wat speelminuten meepakt.
    Toch wel mooi..
      vrijdag 22 februari 2008 @ 16:04:52 #153
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_56908124
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 15:26 schreef venomsnake het volgende:
    Hoop spelers uit de eigen opleiding in de basis zondag:

-Kruiswijk
    -Metaj
    -Holla
    -Hiariej
    -Koopmans.

En dan Nijland nog die elke wedstrijd wel wat speelminuten meepakt.
    Toch wel mooi..
    Eigenlijk raar dat je daar op trots op moet zijn, want zo zou het eigenlijk gewoon altijd moeten zijn. Maar ja, jammer dat die 6+5 regel het niet gaat halen .

Anyway, dit bewijst natuurlijk wel dat Groningen de laatste jaren gewoon goed bezig is op vele vlakken.
    pi_56908391
    Nou ja, spelers moeten natuurlijk wel een bepaald niveau halen, en dat is juist zo mooi bij spelers die er nu in de basis staan. Hiariej, Kruiswijk, Holla, Metaj en Nijland hebben bewezen dat ze eredivisie waardige spelers zijn. Het zijn gewoon grote talenten.

Ik weet niet of ik er zo rouwig om moet zijn dat die 6 + 5 regel niet doorgaat, Als je een keer een minder goede lichting talenten hebt zit je met de gebakken peren. Ik vind het wel prima zo, zelf talenten opleiden en laten debuteren aanvullend met goede buitenlandse spelers die betaalbaar zijn. Goede Nederlande talenten/spelers zijn gewoon peperduur.

leuk voor de topclubs (met veel geld) zo'n regel, maar weet niet of het voor Groningen wel zo gunstig is.
    pi_56921807
    quote:
    Stef Nijland zei nee tegen Ajax

Bruno Silva en Rasmus Lindgren verkasten vorige maand van FC Groningen naar Ajax. Maar de Amsterdamse club had in de wintertransferperiode nóg een speler van FC Groningen willen overnemen. De recordkampioen van Nederland hengelde nadrukkelijk naar de diensten van Stef Nijland en was bereid 2 miljoen euro voor de 19-jarige aanvaller op tafel te leggen.

De leiding van Ajax liet dat weten aan Edwin Olde Riekerink, de zaakwaarnemer van Stef Nijland. De clubs schikten niet aan de onderhandelingstafel, want de jonge Nijland zei nee tegen Ajax. "Ik was natuurlijk wel vereerd dat Ajax mij wilde hebben. Dat is een bevestiging dat je het goed doet en dat is hartstikke mooi. Maar ik heb het hier ontzettend goed naar de zin en ben er heel trots op dat ik bij FC Groningen voetbal. Ik denk dat ik hier ook nog niet klaar ben."

Stef Nijland verlengde zijn contract met FC Groningen vorige week tot medio 2012.

Bron:dvhn
    !!!!
    Ze zullen in de zomer wel voor Berg, Nijland en Stenman komen. FC Grajax
    pi_56922033
    quote:
    Groningen en Van Loo naderen akkoord

FC Groningen wil verder met Brian van Loo, zo meldt het Dagblad van het Noorden. De huidige nummer zes van de Eredivisie heeft de doelman een éénjarige verbintenis voorgelegd.

"We hebben een goed gesprek gehad", vertelt Van Loo in het regionale dagblad. "Het ziet er positief uit." De verbintenis van de 32-jarige doelwachter loopt aan het eind van dit seizoen af.

Van Loo is bezig aan zijn tweede contractjaar in de Euroborg en heeft zich ontwikkeld tot eerste doelman. Daarvoor stond de geboren Almeloër zeven seizoenen op de loonlijst bij Heracles Almelo.
    pi_56922242
    Leuk voor Brian, maar ik hoop voor jullie dat jullie een keeper krijgen die echt punten pakt.

Succes zondag tegen VVV, heb er weer een naar gevoel bij.
      zaterdag 23 februari 2008 @ 11:24:07 #158
    121632 Thomas87
    Democracy is coming!
    pi_56922640
    Als Stef was gegaan was Papa Nijland 'not amused' geweest denk ik!
    Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
      zaterdag 23 februari 2008 @ 11:26:25 #159
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56922671
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 11:24 schreef Thomas87 het volgende:
    Als Stef was gegaan was Papa Nijland 'not amused' geweest denk ik!
    Sowieso verstandig dat ie nog blijft, hij is nog erg jong. Maar ajax moet gewoon van de FC wegblijven..
      zaterdag 23 februari 2008 @ 11:48:18 #160
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_56922968
    Jezus wat sneu van Ajax. Suarez en Lindgren zijn wel begrijpelijk, dat zal Berg ook wel zijn, maar voor de rest...
    pi_56923085
    Nog even en de halve selectie daar in Duivendrecht bestaan uit FC spelers.. Geeft aan hoe verrot de scouting daar is.
      zaterdag 23 februari 2008 @ 12:07:07 #162
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_56923175
    Nijland gaat echt niet naar Grajax. Die vertrekt naar het buitenland over 1 of 2 seizoenen.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      zaterdag 23 februari 2008 @ 12:15:01 #163
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56923290
    Mag toch hopen dat ze Van Loo volgend seizoen dan wel als tweede doelwachter zien.
    pi_56923894
    Volgens Zweedse media heeft Groningen een bod uitgebracht op Razak Omotoyossi.
    Klik en Klik

Hij had er nog geen trek in.
    Zou me niets verbazen als Groningen hem in de winter wilde halen ipv Powel.
    pi_56924343
    Wat er er uit begreep zitten er ook russische clubs achter hem aan en die zullen wel een paar eurootjes meer willen betalen.
    Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
      zaterdag 23 februari 2008 @ 13:22:12 #166
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56924355
    quote:
    Omotoyossi wees aanbod Groningen af

Razak Omotoyossi heeft een aanbieding van Groningen afgewezen. Hij wil hoe dan ook tot de zomer bij Helsingborg blijven.

De aanvaller uit Benin heeft een perfecte onderhandelingspositie op de transfermarkt. De topschutter van Helsingborg scoorde vorig seizoen 14 doelpunten in de Zweedse eredivisie en is met 6 doelpunten gedeeld topscorer in de UEFA Cup, samen met o.a. Larsson en Luca Toni.

Groningen heeft (volgens Aftonbladet) een bod van meerdere miljoenen uitgebracht, wat ook door Helsingborg zou zijn geaccepteerd. Maar de aanvaller zei nee tegen de aanbieding wat HIF verbaasde. Trainer Bosse Nilsson: "Het was een goede aanbieding, maar Razak wees deze af. Waarom weet ik niet."

Waarschijnlijk wil hij tenminste wachten tot het eind van de lente. De Russische transfermarkt heeft geen stop en naar verluid zijn er verschillende Russische clubs geïnteresseerd in de 22-jarige.

Razak Omotoyossi kwam naar Helsingborg van de Moldavische club FC Sheriff Tiraspol aan het begin van vorig seizoen.
    Heb het maar even vertaald en ook op FCGForum geplaatst. Een goede afmaker maar meevoetballend minder. Wel beter dan Powel denk ik, ook een stuk duurder...
    pi_56924442
    Heb hem tegen PSV gezien. Het is wel een fysiek sterke spits en creeert vrij makkelijk kansen. had er tegen PSV eigenlijk minstens één moeten maken.

Lijkt me een prima spits.
    Zal wel voor het geld in Rusland kiezen.

bedankt voor de vertaling
      zaterdag 23 februari 2008 @ 13:42:12 #168
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56924607
    Het is ook wel een goede speler, maar volgens mij had hij vorig jaar geen enkele assist. Had hem ook zeker liever dan Powel gezien.

Niet dat ik geen vertrouwen in Powel heb overigens...
    pi_56925440
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 09:55 schreef venomsnake het volgende:

[..]

!!!!
    Ze zullen in de zomer wel voor Berg, Nijland en Stenman komen. FC Grajax
    Lol, op zich natuurlijk een goede spits, al is Berg beter. Hopen dat Martin snel weggaat en dat er ff ergens anders gescout word... Dit slaat nergens op..
      zaterdag 23 februari 2008 @ 15:24:30 #170
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56926284
    Nijland is meer een nummer 10 dan een spits. Zou een betere aankoop dan Perez zijn geweest...
    pi_56928085
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 15:24 schreef The_Verve het volgende:
    Nijland is meer een nummer 10 dan een spits. Zou een betere aankoop dan Perez zijn geweest...
    Oh, ik dacht meer een spits
    Dan zou hij zeker een betere aankoop zijn, vooral op lange termijn
      zaterdag 23 februari 2008 @ 17:04:12 #172
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56928169
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 13:42 schreef The_Verve het volgende:
    Het is ook wel een goede speler, maar volgens mij had hij vorig jaar geen enkele assist. Had hem ook zeker liever dan Powel gezien.

Niet dat ik geen vertrouwen in Powel heb overigens...
    Ach Powel heeft me eigenlijk wel verbaasd. Liever een Nederlander in dit geval dan zo'n dure buutnlaander

ofzoiets
    pi_56928171
    quote:
    Brian van Loo wel inzetbaar tegen VVV Venlo

GRONINGEN - Brian van Loo staat zondagmiddag in het doel van FC Groningen in de uitwedstrijd tegen VVV Venlo.

Van Loo raakte donderdag tijdens de training licht geblesseerd aan zijn knie maar is alweer zodanig hersteld dat hij gewoon kan keepen. Gijs Koopmans zit daarom weer op de reservebank als tweede keeper.

De vermoedelijke opstelling: Van Loo; Hiariej, Sankoh, Kruiswijk, Stenman; Meerdink, Holla, Lovre en Metaj; Berg en Powel.

tvnoord
      zaterdag 23 februari 2008 @ 17:05:01 #174
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56928181
    Oef

Nooit gedacht blij te zijn dat Van Loo speelt.
    pi_56941486
    12.30 uur. Wat een kuttijd voor een uitwedstrijd. Maar goed, nu maar op naar Venlo en daar Groningen hopelijk met een punt zien wegkomen...
      zondag 24 februari 2008 @ 10:14:28 #176
    176916 Karrs
    2007-2017
    pi_56941929
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 08:16 schreef Grunner het volgende:
    12.30 uur. Wat een kuttijd voor een uitwedstrijd. Maar goed, nu maar op naar Venlo en daar Groningen hopelijk met een punt zien wegkomen...
    jah, ik heb ook een naar voorgevoel.
    pi_56941972
    Als je Amrabat uit de wedstrijd kan spelen ben je al een heel end op weg..
    Ik zou Cahais op hem zetten
      zondag 24 februari 2008 @ 11:08:11 #178
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_56942444
    Ik zou Sugar Lee Hooper voor de wedstrijd letterlijk op hem zetten, maar dat schijnt niet te mogen.
    Ik ben blij met de 12:30, dan kan ik de wedstrijd nog zien voordat we naar een verjaardag 'moeten'
    pi_56942496
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 11:08 schreef detulp050 het volgende:
    Ik zou Sugar Lee Hooper voor de wedstrijd letterlijk op hem zetten, maar dat schijnt niet te mogen.

Ik vind 12.30 maar een kloot'n tijd.
    pi_56943383
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 11:12 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik vind 12.30 maar een kloot'n tijd.
    ik ook..ik zit zometeen goddorie met de radio in bad. Niks ontspannende zondagochtend zo..
    pi_56943408
    Ik zou de radio naast het bad zetten anders kon het wel eens fout aflopen..
    pi_56943524
    Goed punt..
    zó intens hoef ik de wedstrijd nu ook weer niet te beleven.
    pi_56946841
    Jezus, dat 2e doelpunt van Berg Pure klasse.
    Goal van Nijland mocht er ook zijn trouwens.

0-3 voor en dan toch nog even billenknijpen door een misser van V Loo.
    Lovre speelde erg goed de eerste 70 minuten, 2 assist en een goal.

Ach, 3 belangrijke punten.
      zondag 24 februari 2008 @ 14:40:11 #184
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_56947086
    Jammer van die 2 tegendoelpunten. Bij de 2-3 liet Van Loo weer eens zien dat hij die contractverlenging niet verdient. Hij is 1,98 meter maar bij hoge ballen net zo zwak als Roorda.

De twee doelpunten van Berg waren van een grote schoonheid. Zijn eerste goal door de prachtige assist van Lovre, die erg sterk speelde.

Hiariej hield zich goed tegenover Amrabat. En Jans toonde eindelijk eens wat lef bij het wisselen, pakte goed uit.
    pi_56947418
    Volgens mij zat Hiariej er een beetje door, of hij was licht geblesseerd.
    Maar idd, wissel pakte erg goed uit.
    pi_56947514
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 14:51 schreef venomsnake het volgende:
    FCG
    Hier zet ik niets neer!
      zondag 24 februari 2008 @ 15:13:33 #187
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56947849
    Jeuh
    pi_56949768
      zondag 24 februari 2008 @ 16:52:25 #189
    121632 Thomas87
    Democracy is coming!
    pi_56950118
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 14:51 schreef venomsnake het volgende:
    Werd in z'n zij geraakt door een overtreding van Amrabat. Ging 10 minuten later naar de kant, zal dus ongetwijfeld door die tik te zijn geweest.

Die tweede goal van Berg? Prachtig!
    De eerste goal van Berg, met het voorbereidende passje van Lovre? GE-NI-AAL

een beetje overdreven euforie kan geen kwaad vanmiddag, lijkt me
    pi_56951725
    pi_56955712
    Lovre heeft toch alweer 8 goals gemaakt en behoorlijk wat assists gegeven.

Vorig seizoen heeft hij in totaal 8 gemaakt, nu zijn er nog 8 wedstrijden te spelen. Ik vond hem vandaag sterk spelen, werkte enorm hard, 2 assists en een goal.
    pi_56956588
    Zo dat was vroeg uit de veren vanochtend. Maakten ze het toch nog even spannend. Verder goed vermaakt vandaag.

Alleen die kutklappers daar....zucht
    pi_56960731
    Vreemd gedoe die klappers, wie verzint zoiets?
    maargoed, ik ga maar eens slapen.

WHOOOOHOOOOOOOO
    pi_56960755
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 13:32 schreef venomsnake het volgende:
    Ja, die Jans heeft nog een prima traptechniek..
    Hiariej is ook wel een grappig kereltje trouwens.

Hier kan je de uitzending van gister nog eens terug zien..
    Hoe Drent ook door zijn enkel gaat bij het begin van de uitzending..
    Martin drent hiariej jans ik was op wintersport en zie deze aflevering nu pas maar wat een helden!!!!!
    pi_56960795
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 13:22 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Heb het maar even vertaald en ook op FCGForum geplaatst. Een goede afmaker maar meevoetballend minder. Wel beter dan Powel denk ik, ook een stuk duurder...
    Niet doen, duidelijk alleen geïnterreseerd in geld. echte 'golddigger' ga liever voor jongens met een echt clubhart (nevland, berg). Daarbij veel te duur, laat nijland nou gewoon nuchter blijven en voor goedkope spelers met groeipotentie gaan. Dat heeft nu al zo vaak goed uitgepakt (uitgezonderd kolder) dus laten we vooral op die manier doorgaan.

ow btw grunn nijland scouting
    pi_56963481
    quote:
    Goran Lovre klaar voor topclub

VENLO - FC Groningen-directeur Hans Nijland zei het meteen na de ruime 5-2 overwinning bij VVV: ,,Marcus Berg zal de Nederlandse top overslaan, die jongen gaat direct door naar een mooie buitenlandse club.’’ Grote kans dat de directeur gelijk krijgt, maar de Groningers hebben nóg een speler tot hun beschikking die te goed voor Nederland begint te worden.

Gistermiddag bewees Goran Lovre met een treffer en twee assists niet voor het eerst dit seizoen zijn grote waarde voor de ploeg van trainer Ron Jans.

De steekpass waarmee Lovre, nadat hij eerder zijn ploeg op een 1-0 voorsprong had gezet, ploegmakker Berg in staat stelde de 2-0 te scoren, was van een dusdanig hoog niveau, dat zelfs enkele supporters van VVV bewonderend in hun handen klapten. De voetbeweging oogde weliswaar ietwat nonchalant, maar de voorzet kwam op de centimeter nauwkeurig voor de voeten van Berg, die vervolgens zijn veertiende doelpunt van het seizoen maakte.

Eigenlijk elke bal die Lovre in Venlo beroerde, pakte goed uit. In Limburg bewees de Kroaat zich te hebben ontwikkeld tot de ultieme schakelspeler binnen het elftal. Hij oogt weliswaar soms wat flegmatiek, maar zijn passes en inzicht zijn van een ongekend hoog niveau. En dat terwijl Lovre zichzelf niet als een typische, ouderwetse nummer tien ziet. ,,Ik ben een heel ander type dan bijvoorbeeld Van der Vaart of Sneijder,’’ vertelt de Kroaat, die bij Groningen als rechtermiddenvelder begon. ,,Dat zijn jongens die vrijwel alleen op hun techniek voetballen. Ik ben voor vijftig procent ook een werker. Ik loop meer tussen de defensie en de aanval en zoek bovendien vaak de diepte. Maar op deze positie voel ik me goed.’’

,,Ik ben met acht treffers dit seizoen nog niet tevreden,’’ zeg Lovre. ,,Ik moet ieder seizoen tussen de twaalf en vijftien doelpunten maken. Met nog acht duels voor de boeg is dat dit jaar haalbaar. Ik ben toch tevreden, zoals ook de samenwerking met Berg geweldig loopt. Ja, ik denk ook dat hij de Nederlandse top over gaat slaan.’’

ad
    pi_56963525
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 02:06 schreef VBVFV het volgende:

[..]

ga liever voor jongens met een echt clubhart (nevland, berg).
    Kom in Groningen niet aanzetten met praatjes over een clubhart. Dat hebben alleen de supporters. Dat is de afgelopen tijd wel gebleken. Alsof Berg naar Groningen is gekomen omdat hij altijd al van deze club gedroomd heeft... Die gaat net zo hard als iedere andere speler weg als er een grotere club op de stoep staat.
    pi_56963616
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 13:55 schreef venomsnake het volgende:

[..]
    Goede speler, hoe oud is ie eigenlijk?
    Denk wel dat hij in de NL-top meekan, hoewel je je kan afvragen of hij dit moment al niet in de top van NL speelt
      maandag 25 februari 2008 @ 15:55:10 #199
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_56965973
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 14:01 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Goede speler, hoe oud is ie eigenlijk?
    Denk wel dat hij in de NL-top meekan, hoewel je je kan afvragen of hij dit moment al niet in de top van NL speelt
    Als je nu na Groningen nog kiest voor Ajax of Feyenoord snap je er weinig van. In de subtop in topcompetities sta je meer in de spotlights dan bij de zelfgenaamde top in Nederland.
    pi_56966105
    Naja, we kunnen er haast op zeker vanuit gaan dat Berg komende zomer vertrekt. Er schijnen wekelijks een lading scouts van grote europese clubs op de tribune te zitten voor hem. Stel dat hij ook nog eens het EK gaat spelen en daar scoort, dan kan ie kiezen..

In Expressen staat dat Groningen dan alsnog Omotoyossi gaat proberen te halen voor 3 miljoen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')