Babel speelde ook niet zo sterk als minpunt en Huntelaar die toch twee keer scoort als pluspuntquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat moet hier nog op aan gevuld worden?
Babel speelt al tijden belabberd in het Nederlands Elftal.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Babel speelde ook niet zo sterk als minpunt en Huntelaar die toch twee keer scoort als pluspunt
Helemaal mee eens. Dan maar geen spelritme, liever geen spelritme dan geen kwaliteit. Drie goals tegenkrijgen tegen de slechtste ploeg op het komende EK belooft niet veel goeds voor komende zomer...quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:14 schreef M0NTANA het volgende:
Ook al speelt Khalid Boulahrouz de rest van dit seizoen geen seconde meer, ik zie hem op het EK liever in de basis dan Joris Mathijsen. Mathijsen kan simpelweg niet verdedigen en dat is best belangrijk op zijn positie.
Ik mis ook een beetje een tweede killer achterin, een type Heitinga. Ooijer, Bouma, Mathijsen, allemaal dezelfde type spelers; opbouwende verdedigers die niet altijd alle duels even goed in gaan. Inderdaad liever een duo Heitinga - Boulahrouz, en dan Johnny het opbouwende werk laten doen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:14 schreef M0NTANA het volgende:
Ook al speelt Khalid Boulahrouz de rest van dit seizoen geen seconde meer, ik zie hem op het EK liever in de basis dan Joris Mathijsen. Mathijsen kan simpelweg niet verdedigen en dat is best belangrijk op zijn positie.
Zie Boulahrouz eigenlijk ook wel graag weer terugkeren in Oranje. Maar Mathijsen wordt altijd wel geselecteerd, wat ie ook doet, is wel jammer.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik mis ook een beetje een tweede killer achterin, een type Heitinga. Ooijer, Bouma, Mathijsen, allemaal dezelfde type spelers; opbouwende verdedigers die niet altijd alle duels even goed in gaan. Inderdaad liever een duo Heitinga - Boulahrouz, en dan Johnny het opbouwende werk laten doen.
Zeker tegen Italië en Frankrijk heb je een topper nodig en dat is Khalid Bouhlarouz.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik mis ook een beetje een tweede killer achterin, een type Heitinga. Ooijer, Bouma, Mathijsen, allemaal dezelfde type spelers; opbouwende verdedigers die niet altijd alle duels even goed in gaan. Inderdaad liever een duo Heitinga - Boulahrouz, en dan Johnny het opbouwende werk laten doen.
Mathijsen een opbouwende speler? Aan de bal heeft ie op mij nog nooit een goeie indruk gemaakt. De hele kwalificatie bouwden we al te sloom op, dat lag mede aan Mathijsen die niet verder dan 5 meter kan passen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarom zou je niet beter Khalid Boulahrouz kunnen opstellen in plaats van Joris Mathijsen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:24 schreef rubbereend het volgende:
je gaat toch geen speler zonder ritme meenemendat is echt absurd, kun je beter Marcellis proberen
Alles is beter dan Mathijsen. Marcellis dus ook, maar dat probeert Bassie dan weer nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:24 schreef rubbereend het volgende:
je gaat toch geen speler zonder ritme meenemendat is echt absurd, kun je beter Marcellis proberen
Boulahrouz is echt snoeihard. Schopt zonder probleem een tegenstander in drie stukken. Das niet lief maar soms wel nodig. Marcellis verdient wat mij betreft echter ook wel een kans, iig vriendschappelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:24 schreef rubbereend het volgende:
Omdat je wedstrijdritme nodig hebt om te kunnen presteren. Boula heeft al in geen maanden meer minuten gemaakt. En wanneer speelde hij zijn laatste goede wedstrijd?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom zou je niet beter Khalid Boulahrouz kunnen opstellen in plaats van Joris Mathijsen?
Klopt, het is ook een van de spelers met de meeste minuten in de kwalificatiereeks denk ik? Hij gaat ongetwijfeld ook gewoon mee, als ie maar niet speelt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:29 schreef RayMania het volgende:
Mathijsen is ook een beetje het oogappeltje van Van Basten. Als één van de eerste AZ-spelers geselecteerd en kreeg ook vrij snel en heel onverklaarbaar met zo weinig ervaring de aanvoerdersband nadat de aanvoerder (ik dacht Cocu) gewisseld werd.
Kuffour hoeft helemaal niet te spelen omdat Heitinga en Vermaelen gewoon fit zijn. Bovendien speelde die al veel langer niet. Er zij zat spelers die na lang niet gespeeld te hebben gewoon meteen kunnen presteren hoor. En ook zat spelers die dat niet kunnen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Omdat je wedstrijdritme nodig hebt om te kunnen presteren. Boula heeft al in geen maanden meer minuten gemaakt. En wanneer speelde hij zijn laatste goede wedstrijd?
Kuffour wordt bij Ajax toch ook niet in de basis gegooid? Farfan komt nu met wedstrijdritme pas in vorm ipv toen hij direct na zijn blessures. En zo zijn er veel voorbeelden.
Niet alles met wedstrijdritme is een verbetering ten opzichte van iemand zónder wedstrijdritme. De centrale verdediger van FC Bal Op Het Dak 7 ga je toch ook niet eerder opstellen dan Khalid Boulahrouz, puur vanwege zijn wedstrijdritme?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Omdat je wedstrijdritme nodig hebt om te kunnen presteren. Boula heeft al in geen maanden meer minuten gemaakt. En wanneer speelde hij zijn laatste goede wedstrijd?
Kuffour wordt bij Ajax toch ook niet in de basis gegooid? Farfan komt nu met wedstrijdritme pas in vorm ipv toen hij direct na zijn blessures. En zo zijn er veel voorbeelden.
inderdaad, we kunnen eerst nog alle spelers af tot we bij bla op het dak 7 zijnquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Niet alles met wedstrijdritme is een verbetering ten opzichte van iemand zónder wedstrijdritme. De centrale verdediger van FC Bal Op Het Dak 7 ga je toch ook niet eerder opstellen dan Khalid Boulahrouz, puur vanwege zijn wedstrijdritme?
Dat conditionele lijkt me wel wat aan te doen. DAvid Beckham heeft voor zichzelf doorgetraind terwijl de Amerikaanse competitie stil lag en die kon conditioneel ook gewoon mee vandaag met de Engelsen. Neem ook aan dat er in de EK voorbereiding wel wat aan gedaan wordt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, we kunnen eerst nog alle spelers af tot we bij bla op het dak 7 zijn![]()
Spelers zonder ritme hebben gewoon een conditionele achterstand, dat is niet zomaar in te halen. En hoe weten we dat Boula nog altijd op een goed niveau zit, hij heeft in geen tijden een goede test gehad over waar zijn niveau zit
quote:Ernstig zieke Jeu Sprengers geopereerd
Voorzitter KNVB legt per direct al zijn functies neer.
Sittard- Jeu Sprengers, voorzitter van de Nederlandse voetbalbond KNVB en bestuurslid van de Europese voetbalbond UEFA, kampt met een levensbedreigende ziekte. De 69-jarige Limburger Sprengers heeft per direct al zijn functies neergelegd.
De KNVB heeft zijn personeel in Zeist afgelopen dinsdag op de hoogte gebracht van Sprengers' ernstige ziekte. Vorige week onderging Sprengers een chirurgische ingreep in het Belgische Genk, zo bleek gisteren. De komende weken zal hij verder worden behandeld. De KNVB heeft in overleg met Sprengers en zijn familie besloten geen verdere mededelingen te doen over de ernst van de ziekte.
Vorige week liet Sprengers al verstek gaan in Nyon toen delegaties van de Belgische voetbalbond KBVB en de KNVB een bezoek brachten aan UEFA-voorzitter Michel Platini in verband met de gezamenlijke kandidatuur voor het wereldkampioenschap in 2018.
Inderdaad, hij heeft hooguit 5 interlands echt goed gespeeld.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:32 schreef mcyodogg het volgende:
Laten we Boulahrouz ook weer niet overwaarderen, die werd nog gedold door Andy Johnson en Julio Baptista.
Waaronder op het WK, dat is wel een moment dat je er moet staan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Inderdaad, hij heeft hooguit 5 interlands echt goed gespeeld.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:38 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Waaronder op het WK, dat is wel een moment dat je er moet staan.
RvN, dat is een speler die zich inmiddels bewezen tegen topverdedigers, iets wat Huntelaar nog niet veel gedaan heeft. Maar met Huntelaar hebben we een prima stand in!quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:16 schreef Lyzio het volgende:
Wordt dus nu de vraag of het KJH of RvN wordt.
Huntelaar moet zich eerst nog bewijzen in het buitenland. Ik vind Vennegoor of Hesselink een beter alternatief tot die tijd.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
RvN, dat is een speler die zich inmiddels bewezen tegen topverdedigers, iets wat Huntelaar nog niet veel gedaan heeft. Maar met Huntelaar hebben we een prima stand in!
VOH is een goed breekijzer. Geen reden om met hem te starten maar hem inbrengen ipv een verdedigende middenvelder in de slotfase kan nuttig zijn. RVN gewoon eerste spits, Huntelaar kan hem prima vervangen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:54 schreef okee6 het volgende:
[..]
Huntelaar moet zich eerst nog bewijzen in het buitenland. Ik vind Vennegoor of Hesselink een beter alternatief tot die tijd.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:54 schreef okee6 het volgende:
[..]
Huntelaar moet zich eerst nog bewijzen in het buitenland. Ik vind Vennegoor of Hesselink een beter alternatief tot die tijd.
Vennegoor is meer een aanspeelpunt dan de goaltjesdief die we in de punt voorin moeten hebbenquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:54 schreef okee6 het volgende:
[..]
Vennegoor doet wat ie moet doen, Huntelaar komt tegen Willem II en Excelsior pas in actie als die eenmaal naast de schoenen lopen. En zelfs dan nog niet altijd. Vennegoor speelt Europees voetbal, Huntelaar zelden. Jan heeft zich kortom bewezen, laat Huntelaar nou eerst maar eens spaghetti eten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
Want de Schotse competitie is er eentje van wereldformaat. Vennegoor heeft maar 2x in 11 jaar Eredivisie meer dan 20 doelpunten gemaakt, 21 en 22 doelpunten.
Dat zal je nog verbazen. En vergeet niet dat Van Basten Kuijt daar ook een kans heeft gegeven.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Vennegoor is meer een aanspeelpunt dan de goaltjesdief die we in de punt voorin moeten hebben
Huntelaar heeft tegen bijna iedere ploeg in de eredivisie gescoord dit seizoen, niet alleen tegen Willem II en Excelsior.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Vennegoor doet wat ie moet doen, Huntelaar komt tegen Willem II en Excelsior pas in actie als die eenmaal naast de schoenen lopen. En zelfs dan nog niet altijd. Vennegoor speelt Europees voetbal, Huntelaar zelden. Jan heeft zich kortom bewezen, laat Huntelaar nou eerst maar eens spaghetti eten.
wanneer heeft hij dit seizoen dan tegen PSV gescoordquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Huntelaar heeft tegen bijna iedere ploeg in de eredivisie gescoord dit seizoen, niet alleen tegen Willem II en Excelsior.
Verder is VOH geen basisspits voor Oranje, maar een breekijzer. En dat deed ie tegen Oostenrijk fantastisch
Al die 20 doelpunten van Vennegoor waren natuurlijk tegen Ajax en Feyenoord.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Vennegoor doet wat ie moet doen, Huntelaar komt tegen Willem II en Excelsior pas in actie als die eenmaal naast de schoenen lopen. En zelfs dan nog niet altijd. Vennegoor speelt Europees voetbal, Huntelaar zelden. Jan heeft zich kortom bewezen, laat Huntelaar nou eerst maar eens spaghetti eten.
Ik quote:quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wanneer heeft hij dit seizoen dan tegen PSV gescoord
Natuurlijk doet hij dat, dat is zijn primaire rol. Maar waar de nood hoog is, en dat is het zonder Ruud, daar kan Jan ook wat anders prima invullen. De tijd dat een spits van Ajax zonder meer inpasbaar was in Oranje ligt achter ons. Het EK lijkt misschien nog wat te vroeg voor Hunty, zoveel druk als dat meebrengt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Huntelaar heeft tegen bijna iedere ploeg in de eredivisie gescoord dit seizoen, niet alleen tegen Willem II en Excelsior.
Verder is VOH geen basisspits voor Oranje, maar een breekijzer. En dat deed ie tegen Oostenrijk fantastisch
In het voetbal dat Oranje over het algemeen wil spelen, past Huntelaar volgens mij gewoon beter. VOH is de perfecte stormram, lange ballen kopt ie door en het is een aanspeelpunt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef okee6 het volgende:
[..]
Natuurlijk doet hij dat, dat is zijn primaire rol. Maar waar de nood hoog is, en dat is het zonder Ruud, daar kan Jan ook wat anders prima invullen. De tijd dat een spits van Ajax zonder meer inpasbaar was in Oranje ligt achter ons. Het EK lijkt misschien nog wat te vroeg voor Hunty, zoveel druk als dat meebrengt.
quote:
Same here. Zeker als je bedenkt dat Ruudje waarschijnlijk dit seizoen niet meer in actie komt voor Real. Dan zou ik me toch zorgen gaan maken om je positie. Vooral als je naar je concurrent kijkt die in bloedvorm verkeerd.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:02 schreef Lyzio het volgende:
Ik weet het nog zo net niet of Ruud wel de beste keus is.
Van Basten in '88 was ook geblesseerd tijdens het seizoen, maar deed alles om het EK te halen. Als Ruud dat nou ook gewoon doet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:26 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Same here. Zeker als je bedenkt dat Ruudje waarschijnlijk dit seizoen niet meer in actie komt voor Real. Dan zou ik me toch zorgen gaan maken om je positie. Vooral als je naar je concurrent kijkt die in bloedvorm verkeerd.
HUNTELAAR! HUNTELAAR! HUNTELAAR!quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:16 schreef Lyzio het volgende:
Wordt dus nu de vraag of het KJH of RvN wordt.
lol, tsja, wen er maar vast aan, hoe ouder hoe wijzer dus het gaat vast wel vaker voorkomen in de toekomst!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:20 schreef M0NTANA het volgende:
Denk dat ik het een keer met Tennessee eens ben.
quote:Oranje naar Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam
ZEIST - Het Nederlands elftal speelt de laatste drie thuisinterlands van dit kalenderjaar in Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam. Dat maakte voetbalbond KNVB vrijdag bekend.
De eerste interland van de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk is op zaterdag 6 september in het Philips Stadion in Eindhoven. De tegenstander is nog niet bekend. In de Rotterdamse Kuip staat op zaterdag 11 oktober de eerste kwalificatiewedstrijd in eigen land voor het wereldkampioenschap op het programma.
Oranje trapt dan om 20.30 uur af tegen IJsland. Het Nederlands elftal sluit het jaar op 19 november af met een oefenwedstrijd tegen Zweden in de Amsterdam ArenA, aanvang 20.30 uur.
De KNVB maakt de locaties van de overige drie WK-kwalificatiewedstrijden later bekend. Oranje speelt op 28 maart volgend jaar tegen Schotland, op 1 april tegen Macedonië en op 10 juni tegen Noorwegen.
quote:Oranje oefent tegen Australië
SYDNEY (ANP) - Het Nederlands elftal speelt op 6 september in Eindhoven een oefenduel tegen Australië. Dat maakte de Australische voetbalbond (FFA) maandag bekend. Beide teams bereiden zich daarmee voor op hun WK-kwalificatiewedstrijd vier dagen later.
Oranje speelt dan uit tegen Macedonië, het officiële debuut van de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk. Pim Verbeek bereidt zich met Australië voor op het duel tegen Oezbekistan. Nederland en Australië oefenden een keer eerder tegen elkaar, in aanloop naar het WK in 2006. Die wedstrijd eindigde in 1-1.
quote:„Van Bommel moet leren omgaan met Duitse competitie”
RYAN BABEL TERUG BIJ ORANJE
ZEIST, zaterdag
De nieuwe bondscoach Bert van Marwijk beloofde vastigheid en maakt dat tot dusver waar. Zijn eerste selectie voor z’n debuutinterland tegen Rusland verschilt slechts op één plaats van de opgeroepen twintig man voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Australië in Eindhoven op 6 september en de WKkwalificatie-interland op 10 september in Skopje tegen Macedonië. Aan de bestaande groep van 19 werd Ryan Babel toegevoegd. De aanvaller van Liverpool was eerder niet beschikbaar vanwege deelname met Oranje aan de Olympische Spelen. Orlando Engelaar ontbreekt vanwege een blessure.
Achter de naam van Khalid Boulahrouz heeft Van Marwijk een klein vraagteken staan. Hij moest Rusland vanwege blessures aan zich voorbij laten gaan. Kan hij het niet halen, dan nog zal de bondscoach geen vervanger oproepen. Ook niet Dirk Marcellis, die een goed olympisch toernooi heeft afgewerkt en zijn stijgende lijn voortzette bij PSV tegen Feyenoord om de Johan Cruyff Schaal. „Een speler als Marcellis komt snel. Iedereen weet dat zoiets gemakkelijker is dan om op dat niveau te blijven. Nu hij er staat, moet hij het waarmaken en gaat er anders tegen hem aangekeken worden. Wij volgen dat op de voet en kijken hoe hij hiermee omgaat en hoe hij zich staande houdt. Ik zit bij FC Utrecht-PSV (vanmiddag 14.30 uur) en dat is niet voor niets.”
Pas als Marcellis zich voor langere tijd bewijst bij PSV, mag hij dus een uitnodiging verwachten van Van Marwijk. Het lijkt er tevens op dat Van Marwijk niet veel zal sleutelen aan zijn basisformatie, gekozen voor de wedstrijd tegen Rusland. Zeker omdat de bondscoach tien dagen en een stevige analyse later nog steeds van mening is dat Oranje het goed deed in Moskou en nagenoeg niemand onder de maat presteerde. Alleen Klaas-Jan Huntelaar bleef wat achter. „Maar spelers mogen gerust een keertje minder spelen en zijn dan niet gelijk hun plaats kwijt”, zei Van Marwijk al direct na afloop. Dirk Kuyt, Jan Vennegoor of Hesselink en ook Robin van Persie zullen tegen Australië niet in de spits verschijnen. ,,Ik hou de groep bewust klein om meer vastigheid binnen het team te creëren, ook qua speelwijze.”
De suggestie dat Huntelaar naar het buitenland moet om beter te worden, vond gehoor bij Van Marwijk. „Maar dat geldt voor alle spelers. Iedereen wordt beter als hij in één van de beste competities van de wereld speelt. En Huntelaar zal overal aan zijn wedstrijden komen. Maar ik begrijp Ajax heel goed dat ze hem niet laten gaan.”
Het verbaasde Van Marwijk overigens dat zijn schoonzoon Mark van Bommel vorige zaterdag tegen een rode kaart aanliep bij Bayern München. „Tegen Rusland ging het goed. Het heeft ook een beetje met Duitsland te maken omdat hij in andere competities nagenoeg nooit tegen rood is aangelopen. Aan de andere kant deed hij het niet verstandig en dat moet eruit. Hij moet leren omgaan met de Duitse competitie.”
Selectie Nederlands elftal: doel: Maarten Stekelenburg, Henk Timmer; verdediging: Khalid Boulahrouz, Giovanni van Bronckhorst, Tim de Cler, John Heitinga, Joris Mathijsen, André Ooijer; middenveld: Mark van Bommel, Nigel de Jong, Demy de Zeeuw, Orlando Engelaar, Ibrahim Afellay, Rafael van der Vaart; aanval: Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Arjen Robben, Jan Vennegoor of Hesselink, Dirk Kuyt en Ryan Babel.
quote:Primeur Oranje met interland in Enschede
Door Sander Berends
Donderdag, 12 februari 2009, 08:45
Voor het eerst in de historie zal het Nederlands elftal een interland spelen in Enschede. De Grolsch Veste dient op 5 september van dit jaar als speellocatie voor de oefeninterland Nederland -- Japan. Oranje zal op deze zaterdag vanwege het tijdsverschil met het Aziatische land al vroeg in de middag in actie komen. Zodoende kan de wedstrijd in het land van de Rijzende Zon diezelfde avond rechtstreeks worden uitgezonden.
Vier dagen later speelt de ploeg van bondscoach Bert van Marwijk de laatste WK-kwalificatiewedstrijd in groep 9 in Glasgow tegen Schotland. De KNVB wil in oktober van dit jaar, als er van 6 tot en met 14 oktober geen interlands op het programma staan, bovendien een reis maken met Oranje naar het Oosten. Er zijn volgens De Telegraaf gesprekken om één of twee interlands te spelen in Dubai, Oman, India en/of Iran.
Later dit jaar zal daarover een beslissing vallen. De bedoeling is om in november het interlandjaar af te sluiten met een oefenwedstrijd in eigen land.
quote:Kesler weigert Echteld terug te halen bij Oranje
AMSTERDAM - Fysiotherapeut Leo Echteld keert niet terug bij het Nederlands Elftal. Dit meldt Voetbal International woensdag.
De KNVB kreeg het verzoek van de spelersraad van Oranje om Echteld weer bij de medische staf te voegen.
Directeur Henk Kesler heeft de spelers dinsdag 10 februari meegedeeld niet op het verzoek in te gaan.
De spelersraad van Oranje, die vorig jaar oktober het verzoek indiende, bestaat uit Giovanni van Bronckhorst, Dirk Kuijt, Rafael van der Vaart en Joris Mathijsen.
Beetje rare beslissing inderdaad.quote:
quote:Wedstrijd Nederland - Schotland uitverkocht
maandag 23 februari 2009 | 11:45
ZEIST (ANP) - De WK-kwalificatiewedstrijd tussen het Nederlands elftal en Schotland op zaterdag 28 maart is uitverkocht. Dat meldt de voetbalbond KNVB maandag op de website. Het duel wordt gespeeld in de Amsterdam ArenA.
Voor de ontmoeting op woensdag 1 april met Macedonië zijn nog wel kaarten beschikbaar. Ook die wedstrijd is in Amsterdam.
quote:Nederlands elftal oefent mogelijk in Iran
Datum: 6-mrt-2009 13:28
Door Edwin Struis
Het Nederlands elftal oefent medio oktober mogelijk in en tegen Iran. Een andere kandidaat-sparringpartner is Australië, maar een trip Down Under wordt niet als een aantrekkelijk alternatief gezien.
Oranje hoeft in de periode tussen 6 en 15 oktober geen WK-kwalificatiewedstrijden te spelen. Het traject richting Zuid-Afrika eindigt voor de brigade van bondscoach Bert van Marwijk (foto) op woensdag 9 september met de uitwedstrijd tegen Schotland. In de aanloop naar die krachtmeting oefent Nederland op zaterdag 5 september in Enschede tegen Japan.
Nederland speelde één keer tegen Iran. Op het WK van 1978 triomfeerde de formatie van bondscoach Ernst Happel met 3-0 dankzij een 'valse' hattrick van Rob Rensenbrink.
Naar zo'n land? Iran niet beter dan een Nederlandse hoofdklasser? Wat een niveau hier. Veel spelers van het Iraanse elftal hebben of in Duitsland of in Spanje/Italie gespeeld. Niet oordelen als je geen flikker van het land weet.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:19 schreef VoreG het volgende:
Tegen Iran... Ik vraag me af of de KNVB het allemaal wel snapt.
Wat schiet je nou op om te oefenen tegen zo'n land? Pak dan gewoon een Nederlandse hoofdklasser, dan krijg je hetzelfde niveau en hoef je niet onnodig veel geld te pompen in het afreizen naar zo'n land..
Iran een Arabisch land? Zijn jullie nou echt zo dom allemaal?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:47 schreef Rumille het volgende:
Wordt zekers ook weer zo'n schopploeg als Tunesie. Blijf gewoon lekker in Europa of vertrek naar Oost-Azie, in plaats van dat Arabische gedeelte.
Agh kom op man. Leuk dat je trots bent op je achtergrond, niks mis mee, maar Iran als voetballand zijnde stelt natuurlijk geen fuck voor.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Naar zo'n land? Iran niet beter dan een Nederlandse hoofdklasser? Wat een niveau hier. Veel spelers van het Iraanse elftal hebben of in Duitsland of in Spanje/Italie gespeeld. Niet oordelen als je geen flikker van het land weet.
Dat Iran kwalitatief niet kan tippen aan Nederland en andere Europese landen klopt, maar dat het niet onderdoet voor een hoofdklasser is ook zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:01 schreef VoreG het volgende:
[..]
Agh kom op man. Leuk dat je trots bent op je achtergrond, niks mis mee, maar Iran als voetballand zijnde stelt natuurlijk geen fuck voor.
Ik zie liever Vermeer dan Vorm. Vermeer moet sowieso al onder meer druk presteren (het scheelt nogal of je bij Ajax of Utrecht speelt) en heeft al internationale ervaring.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:45 schreef Colplay het volgende:
Bertje heeft nu toch wel een probleempje met zijn keepers... Eerste keus Stekelenburg is gepasseerd door Van Basten en zit voorlopig op de bank. Tweede keus Timmer moet weg bij Feyenoord en krijgt geen nieuw contract. Timmer heeft ook nog geen nieuwe club. Dus de topkeepers hebben bij hun club al niet het vertrouwen en moeten dan wel in Oranje spelen? Wordt toch tijd dat we eens verder gaan kijken. Vorm volgend seizoen in de basis?
De bondscoach zal met het oog op het WK wel tegen landen uit allerlei continenten met verschillende typen voetbal willen oefenen, vandaar nu Iran. Iran doet bovendien regelmatig mee aan WK's.quote:
quote:Oranje oefent in middag tegen Japan
ZEIST - Het Nederlands elftal oefent op 5 september al om 14.00 uur tegen Japan. Het duel in de Grolsch Veste in Enschede, het stadion van FC Twente, wordt in verband met het tijdsverschil op dit tijdstip gespeeld.
De wedstrijd kan dan ook op de Japanse televisie live worden uitgezonden. Oranje voetbalde nooit eerder tegen Japan.
Nederland speelt de wedstrijd als voorbereiding op de WK-kwalificatiewedstrijd vier dagen later in en tegen Schotland. (ANP)
quote:Van Marwijk polst vergeefs bij 'Sar'
Door CHRIS VAN NIJNATTEN & MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Bondscoach Bert van Marwijk heeft Edwin van der Sar vergeefs gepolst voor een terugkeer in Oranje. De doelman blijft bij zijn besluit dat hij het Nederlands elftal onlangs eenmalig uit de brand heeft geholpen in de WK-kwalificatieduels met IJsland en Noorwegen.
,,Tegen beter weten in heb ik nog eens gebeld,’’ stelt Van Marwijk. ,,Ik vind dat normaal gezien de huidige omstandigheden aan het keepersfront. Destijds had ik al met Edwin afgesproken dat het hoofdstuk Oranje wat hem betreft afgesloten is. Ik wist zijn antwoord nu van tevoren al, maar ik heb toch gebeld.’’
Van Marwijk erkent dat op het keepersvlak momenteel ‘niet alles op rolletjes loopt.’ ,,Maarten Stekelenburg, Henk Timmer, Michel Vorm, Piet Velthuizen en Kenneth Vermeer hebben allemaal hun verhaal. Ze ziek geblesseerd of geblesseerd geweest. En in het geval van Vermeer heb je het over een keeper die pas net eerste man is bij zijn club.
,,Ik houd bij Oranje nu aan Stekelenburg vast, om een paar redenen. Ik vind dat hij van alle keepers op dit moment de meeste potentie heeft. Als je alle keepers analyseert is hij ook het sterkst voor zijn goal. En hij heeft de meeste ervaring op internationaal niveau. Zijn nadeel is dat hij nu niet meer keept bij Ajax, maar ik reken op zijn geldingsdrang. Oranje is een mooie kans voor hem. Hij kan sterker uit deze moeilijke periode komen.''
Wie is Erwin Mulder??quote:De selectie van Nederland B luidt als volgt:
Nordin Amrabat (PSV), Otman Bakkal (PSV), Roy Beerens (sc Heerenveen), Diego Biseswar (Feyenoord), Wout Brama (FC Twente), Eljero Elia (FC Twente), Urby Emanuelson (Ajax), Leroy Fer (Feyenoord), Danny Holla (FC Groningen), Edwin Loovens (Celtic), Marcel Meeuwis (Roda JC), Erwin Mulder (Excelsior), Erik Pieters (PSV), Rydell Poepon (Sparta Rotterdam), Paul Verhaegh (Vitesse), Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Ajax), Rob Wielaert (Ajax), Peter Wisgerhof (FC Twente), Ricky van Wolfswinkel (Vitesse), Gianni Zuiverloon (West Bromwich Albion).
Een jonge keeper van Excelsior. Schijnt een groot talent te zijn.quote:
Wie is Edwin Loovens?quote:
quote:Van der Vaart is Van Marwijk dankbaar
24/03/2009 09:24
Rafael van der Vaart vreesde de afgelopen periode voor zijn plaats in de selectie van het Nederlands elftal. In tegenstelling tot Juande Ramos, zijn trainer bij Real Madrid, heeft bondscoach Bert van Marwijk wél vertrouwen in de 26-jarige middenvelder. En dat doet Van der Vaart goed.
'Ik was voor het eerst bang dat ik er niet bij zou zitten. Dat zou écht een dieptepunt zijn', zegt Van der Vaart in De Telegraaf. De middenvelder meldde zich maandag echter gewoon in Noordwijk voor de voorbereiding op de WK-kwalificatieduels met Schotland en Macedonië.
Sinds de laatste interland van Oranje, op 11 februari tegen Tunesië (1-1), kwam Van der Vaart bij Real slechts twee keer als invaller binnen de lijnen. 'Ramos ziet het kennelijk niet in me zitten. Ik ben duidelijk het grootste slachtoffer van het vertrek van Bernd Schuster', zegt de middenvelder over de trainerswissel in Madrid.
'Van Marwijk geeft me gelukkig het vertrouwen dat ik op dit moment zo mis bij Real. Het gevoel is vanaf het eerste moment goed. De bondscoach heeft in korte tijd voor elkaar gekregen dat de spelers voor hem door het vuur gaan. Ik misschien nu nog wel meer dan normaal.'
Ondanks zijn rol op het tweede plan bij Real Madrid, denkt Van der Vaart nog niet hardop na over een vertrek. 'Daar vind ik het veel te vroeg voor. Als de huidige situatie te lang duurt en mijn WK komt daardoor in gevaar, moet ik mijn mening misschien bijstellen en alsnog aan een transfer denken.'
Geruchten dat Guus Hiddink hem zou hebben aanbevolen bij Chelsea, doen Van der Vaart goed. 'Er doen altijd veel verhalen de ronde zodra iemand niet speelt, maar als dat klopt, streelt dat me wel. Guus is natuurlijk niet de eerste de beste.'
Je zou maar een kaartje hebben gekocht tegen normaal tarief op Marktplaatsquote:KNVB blokkeert 800 tickets Oranje
ZEIST - De KNVB heeft een eerste succesje gehaald in de strijd tegen zwarthandel. De voetbalbond heeft inmiddels al 800 tickets voor de interland Nederland - Schotland van zaterdag geblokkeerd.
Dat zijn kaarten die via het officiële verkoopkanaal TicketBox of via OAD zijn verkocht. De tickets die zijn geblokkeerd zijn doorverkocht door M&M events, 4ALLtickets, PePeTickets, Budgetticket, Onlineticketshop, marktplaats.nl en Ticket Unlimited.
Om te voorkomen dat supporters met een geblokkeerd ticket zaterdag onnodig naar Amsterdam komen, heeft de KNVB op vrijdag 27 en zaterdag 28 maart een speciaal telefoonnummer beschikbaar. Supporters met kaarten voor Nederland - Schotland kunnen via 0900 - 8075 (20 cpm) hun vak-, rij- en stoelgegevens doorgeven, waarna direct duidelijk wordt of een ticket is geblokkeerd.
De KNVB adviseert de supporters die een geblokkeerd ticket in hun bezit hebben om voorafgaand aan de wedstrijd bij de verkopende partij hun geld terug te vragen. Er vindt geen restitutie vanuit de KNVB plaats.
KNVB-directeur Bert van Oostveen: ,,De KNVB wil dat wedstrijden van het Nederlands Elftal voor een groot publiek toegankelijk zijn en blijven. Door de louche praktijken van zwarthandelaren die tickets op grote schaal opkopen en voor woekerprijzen doorverkopen, dreigt een deel van onze supporters geen kaarten meer te kunnen krijgen. Het is een drastische maatregel die we nu nemen, maar we kunnen dit echt niet langer tolereren.''
AD
Jammer dat hij niet afbelt. Zoveel moeite is dat toch niet?quote:Heitinga belde niet en mist ook Macedonië
John Heitinga zal net als tegen Schotland ook tegen Macedonië verstek laten gaan. De verdediger van Atlético Madrid is nog niet hersteld van de hoofdblessure die hij vorige week opliep.
"Hij zou me bellen als het beter met hem ging. Dat heeft hij niet gedaan", zegt bondscoach Bert van Marwijk in gesprek met het Algemeen Dagblad. Tegen Schotland werd Heitinga met succes vervangen door Gregory van der Wiel.
De jonge Ajacied maakte in de Arena zijn basisdebuut in Oranje en nu lonkt een tweede startplek in een paar dagen voor hem.
Heitinga brak vorige week in een duel met Real Mallorca een botje boven zijn oogkas. Na een botsing met een tegenstander verliet de multifunctionele verdediger het veld buiten bewustzijn.
Hij zou alleen bellen als het beter ging hoor.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:10 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Jammer dat hij niet afbelt. Zoveel moeite is dat toch niet?
Haha, wtf op het eind nog ff aan dat broekje zitten van vd Vaart.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:29 schreef koningdavid het volgende:
Sneijder voor het eerst over de hele bankzitaffaire: http://www.onsoranje.nl/n(...)jf-een-baasje--.html
Dat dus?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:37 schreef Rots het volgende:
Oja en is het niet: Het centrale nederlands elftal topic?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |