quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:32 schreef chacama het volgende:
Anna beterschap. Het kost echt tijd en helaas ook aardig wat kilo's. Ik voel bij Maud nog steeds weinig spek....
Volgens mij zit ze ook weer in een sprong. Pffffff, fase.....fase......fase (14 maand.... kan dat????)
Ze is hangerig, pieperig, hang enorm aan me en wil extreem veel slapen, bijna geen vast voedsel en verder had ik al gezegd dat ze veel piept....
Ach, aan de andere kant weet ik wel dat we er wat voor terug gaan krijgen. Hoor ik straks misschien wel opeens woordjes. hihihihi dat zou toch wel heeeeeel gaaf zijn.
Pinq, ben benieuwd wat de KA zegt. En hoop dat max snel setteled op de PSZ dan zal de exceem ook wel minder worden.....toch?
quote:
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:04 schreef Mibos het volgende:
Hier ook laatst dat sprongetje gehad en daarna ineens allerlei dingen zelf kunnen. Dus dat maud aan het springen is kan heel goei. Hier ineens terug naar twee slapen (beide 2 uur) per dag en dan om 7 uur 's avonds weer uitgeblust zijn. Nu is het met bijna 15 maanden weer over trouwens.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:31 schreef chacama het volgende:
OK thanks. Ik kan er dan ook wat meer rekening meehouden. Vaker tot 10 tellen enzo....
quote:Op zondag 3 februari 2008 10:03 schreef YPPY het volgende:
Anna is verder niet echt ziek geweest. Wel een beetje hangerig, maar niet dramatisch. Gisteravond kreeg ik het ook en vannacht werd J. ziek. Anna was vanochtend weer helemaal haar *hyperdepieper* zelf en ik voel me ook niet meer zo beroerd. J. is wel nog ziek. Maar anderhalve week Moonah, hoe houdt je het vol!
Een tijdje terug sliep Anna ook zoveel en was ze jengelig. Nu is ze veel bezig met woordjes. Ze is zo slim.
Volgens mij is het overal anders. Ligt aan de wachtijden enzo volgens mij. Maar hier in ieder geval geen wachtlijst dus alsie 2 is mag ie al.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:15 schreef ik80 het volgende:
Normaal gezien mogen ze pas met 2.5 naar de psz? Of is dat overal anders?
Ik moet het nog maar eens gaan uitzoeken, ik weet zeker dat Lotte het leuk gaat vinden.
Bijzonder he, die eerste verjaardag?quote:Op zondag 3 februari 2008 23:20 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bedankt voor de lieve felicitaties. Het afgelopen jaar is voorbij gevlogen. Vandaag was wel een dag met veel terugdenken aan precies een jaar geleden. Erg bijzonder
Hier is de psz ook vanaf 2 jaar. Heb hm vorige week opgegeven, dus afwachten of er wel al plek is als ie 2 is. Iets later vind ik ook geen probleemquote:Op maandag 4 februari 2008 11:34 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Volgens mij is het overal anders. Ligt aan de wachtijden enzo volgens mij. Maar hier in ieder geval geen wachtlijst dus alsie 2 is mag ie al.
Hier komen ook hoektandjes door. Die pret hebben we al gehad haha!quote:Op maandag 4 februari 2008 11:15 schreef ik80 het volgende:
Normaal gezien mogen ze pas met 2.5 naar de psz? Of is dat overal anders?
Ik moet het nog maar eens gaan uitzoeken, ik weet zeker dat Lotte het leuk gaat vinden.
Trouwens die vindt op dit moment niks leuk, eten gaat slecht poepen ook, drinken redelijk, en ze ligt nu al te slapen (normaal pas 12 uur)
zal wel weer een fijne dag worden.
er komen 2 hoektandjes door, ik hoop maar dat het daar door komt en weer snel over is, want dit is niet leuk voor haar (en voor ons)
Kait, wat goed dat je nu zonder hulp kan gaan staan! Is veel makkelijker he, ben je heel snel weg!
Misschien moeten we Brent en Lotte maar eens samen zetten, kijken wat er gebeurt, Lotte kan ook behoorlijk de dramaqueen uithangen hahaha (wij kunnen er alleen maar om lachen, het is zon leuk gezicht als ze zich laat vallen omdat ze haar zin niet krijgt)
begin december op het CB was hij 12 kilo... valt best mee toch?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Da's wel heel erg schattig ET <3
Kun je hem nog een beetje rondtillen? Hij's ook zo 'n zware scheet he?
Oeh ja, telefoons!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:31 schreef Vivi het volgende:
Dean en ik waren vandaag even papa bezoeken op zijn werk, meneertje graait meteen de telefoon van de toonbank, doet hem tegen zijn oor en zegt: "Bwabwabah. Dah-dah!" en knalt hem weer neer
Ja, herKendahlbaar! Zo liefff!quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh ja, telefoons!
Thies houdt alles dat erop lijkt al kletsend aan zijn oor (afstandbediening, babyfoon).![]()
PV, fijn dat alles goed is et Ken.
weet ik owlet maar straks zit ik met 2 kleine meisjes waarvan 1 ziek is. dan hopen dat deze lekker tot 40 weken blijft zittenquote:Op zondag 10 februari 2008 10:57 schreef owlet het volgende:
Fijn dat Quinten weer thuis is!
Popples, je kan de prik ook uitstellen he?
ik zag 't berichtje zojuist ook en wilde 't hier ook net komen melden. fijn dat 't weer goed gaat!quote:Op zondag 10 februari 2008 10:29 schreef LadyS het volgende:
Ik krijg net een smsje van beefcake: Quinten is sinds vrijdag alweer thuis en het gaat heel goed met hem !!!
Ze had haar telefoon niet mee, vandaar de late reactie![]()
Ja het staat op film. Maar hij is eerst gek aan het doen, dan leunt ie net iets te ver over de rand en hoor je mij nog zeggen: pas op! en dan word het beeld zwart omdat ik hem opvang. Als ik het nu zie moet ik erom lachen. Mikael schrok zich kapot. Die durfde niet eens meer in bedquote:Op zondag 10 februari 2008 20:08 schreef Slaapmeisje het volgende:
MeNicoleHeb je het nog op film staan? Het is maar goed dat je zo vlug kon reageren. Die kleintje kunnen af en toe net tinus plotseling zijn.
Ja nu moet ik ook wel lachen hoor. Moet ook steeds weer even kijkenquote:Op zondag 10 februari 2008 20:49 schreef pinquit het volgende:
oehoehoe ik moest wel een ietsje pietsje lachen!
mika is al lang, max komt zover nog niet geloof ik. hoop ik![]()
* houdt handje van cattie vastquote:Op maandag 11 februari 2008 12:54 schreef cattie het volgende:
Bix, dat stelt niet geheel gerust..![]()
![]()
Ik heb nu wel veel meer medeleven voor ouders met gillende kinderen in de supermarkt enzo.
quote:Op maandag 11 februari 2008 22:28 schreef LadyS het volgende:
Ik ben altijd een gillend kind in het autostoeltje aan het proppen
neeeee,
klimmmmm!!!
Zelluf!!! IK!!!
![]()
vrij vertaald: "nee, mama, graag zou ik zelf in het autostoeltje willen klimmen, als het mag
"
Iris had ook ooronsteking toen. De volgende dag (6e dag dus eigenlijk) was het een heel ander kind. Ik hoop dat dat voor Thies ook opgaat!!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:59 schreef Moonah het volgende:
Dank voor alle beterschapswensen.Da's lief van jullie.
Ik twijfelde vanochtend zelfs even of ik wel naar de dokter zou gaan.Immers, hij is best vrolijk, alleen snel moe, en hij slaapt 's nachts heeeeeel slecht. Maar oorontsteking dus. Antibiotica.
Ben toch blij dat ik gegaan ben, nu moet het binnen 24 uur duidelijk beter gaan en na 48 uur moet de koorts weg zijn.
En mensen geloven me niet als ik dat vertel...quote:
Nou, weet je... ik voelde me al zo'n doos dat ik het niet in de gaten had.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:03 schreef RockabeIIa het volgende:
Arme Thiessie! Ik hoor trouwens echt vaak dat het bij die kleintjes niet zo opvalt dat ze oorontsteking hebben. Hopelijk is ie gauw weer de oude
haha! Nou, ik kan me er best wat bij voorstellen!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:56 schreef LadyS het volgende:
[..]
En mensen geloven me niet als ik dat vertel...
"Iris?!!!! Een gifkikkertje?! Nèèèh.. dat geloof ik niet!"
Hoe moet ik dit eigenlijk interpreteren???quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:42 schreef RockabeIIa het volgende:
Een warm gevuld buikje voor je slapen gaat?![]()
Zelfde gedachtenquote:Op woensdag 13 februari 2008 21:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit eigenlijk interpreteren???
Ik zei 'ja en amen'.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Moonah, wat zei je: 'Nee dank, ik ben juf!' ?
'Our way' is ook een manier van opvoeden.
Dan zal ik je nog even een leuke vertellenquote:Op woensdag 13 februari 2008 21:58 schreef Moonah het volgende:
Bij de BMR-prik gaf ik Thies zijn speen, omdat hij huilde (normaal krijgt hij hem alleen in bed).
Die arts meteen: "Wil je wat te lezen mee over opvoeding? Want al dan niet een speen geven is ook een kwestie van opvoeden."![]()
Ik las laatst iets heel vies over melk ..quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik zei 'ja en amen'.
Melk is eigenlijk voor kleine koetjes he.... Ik ben er nog niet zo over uit wat ik met zuivel aan moet.
's avonds wel tegelijkquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:10 schreef RockabeIIa het volgende:
ET: Dat met die speen is mij ook overkomen met de prikken. Volgens mij zoeken ze soms gewoon iets om maar te zeggen...
Lees jij voor uit boekjes eigenlijk voor Tijn en Saskia tegelijk?
Ja, van die knauwgeluiden!quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:25 schreef RockabeIIa het volgende:
Moonah, weet je wat zo leuk is aan die speen? Dat als je er 1 in doet hij van die akelig tevreden geluidjes gaat maken![]()
Ik heb ook nog wekenlang een in het luchtledige happend kind gezien, als ik nog even ging kijken voordat ik zelf ging slapenquote:
Moonah, Amber drinkt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:40 schreef Moonah het volgende:
Thies krijgt elke avond voor het tandenpoetsen en slapen gaan nog een flesje melk.![]()
Vindt 'ie lekker. Van het CB mag het niet.
En bij het tanden poetsen, waar hij een godsgruwelijke hekel aan heeft, heeft hij iets nieuws bedacht.
Sinds een week houdt meneer gewoon zijn kaken stijf op elkaar geklemd.
Stiekem moet ik er wel om lachen.
Maar het is niet handig...
quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:07 schreef E.T. het volgende:
Moonah (en snoopy) Saskia drinkt ook nog elke avond 'watermelk' uit een flesje. De speen die op haar fles zit, heeft een gat zo groot als mijn pinknagel en de 'melk' is 140cc water en 2 schepjes nutrilon.
Ik kan daar ook echt niet mee zitten hoor. Na het douchen zitten we met z'n vieren op het grote bed, Tijn krijgt pap, Saskia d'r fles (die overigens niet warm mag zijn van haar) ondertussen voorlezen en tot rust komen.
Daarna tanden poetsen en naar bed. Heb wel verteld dat ze geen nieuwe speen meer krijgt op die fles![]()
Gewoon haar manier om de dag af te sluiten en tot rust te komen.![]()
En wat een zeik-CB heb jij Moonah.. meteen over die speen beginnen
Ik mag hopen van nietquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:42 schreef E.T. het volgende:
Wordt Lis net zo'n brokkenpiloot als Morris?![]()
quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:28 schreef poemojn het volgende:
Toen ik Juliette vandaag een standje wilde geven (ze gooide steeds haar beker op de grond omdat ze uit een gewone beker wil drinken) stopte ze haar vingers in haar oren.Dondersteentje.
Nou kijk, als een kind van drie nog rondloopt met een speen... Dan krijg je wel vaker opmerkingen. Maar zo op jonge leeftijd. Hoeveel kwaad kan het?quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:58 schreef Moonah het volgende:
Bij de BMR-prik gaf ik Thies zijn speen, omdat hij huilde (normaal krijgt hij hem alleen in bed).
Die arts meteen: "Wil je wat te lezen mee over opvoeding? Want al dan niet een speen geven is ook een kwestie van opvoeden."![]()
Ik zal het eens filmenquote:Op zondag 17 februari 2008 14:21 schreef Moonah het volgende:
Snoop, In de maneschijn is eeok wel érg moeilijk qua bewegingen...
Ik was woensdag op een verjaardag en behalve z'n rokkenjagers-talenten liet hij ook z'n ondeugendste koppie regelmatig zien.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:02 schreef Popples het volgende:
heerlijk dondersteentje waar mama haar hart vast mag vast houden
quote:Op maandag 18 februari 2008 13:39 schreef snoopy het volgende:
Wat fijn dat Liam Ezra het leuk vindt Belaan!
quote:Op maandag 18 februari 2008 13:39 schreef snoopy het volgende:
Wat fijn dat Ezra het leuk vindt Belaan!
Ive lekker kletsen
quote:TARIEVEN PEUTERSPEELZALEN 2008
De ouderbijdrage van de peuterspeelzaal is inkomensafhankelijk. U betaalt 11 maanden. De vakanties zijn hierin verrekend. Een van de maanden waarin de zomervakantie valt hoeft u niet te betalen. In 2008 is dat de maand augustus.
Er worden acht tariefschalen gehanteerd, gebaseerd op het maandelijks bruto gezinsinkomen.
A
tot ¤ 1273,-- Eenmaal per week ¤ 11,20 per maand
Tweemaal per week ¤ 22,40 per maand
B
van ¤ 1274,-- tot ¤ 1789,-- Eenmaal per week ¤ 16,96 per maand
Tweemaal per week ¤ 33,92 per maand
.
C
van ¤ 1790,-- tot ¤ 2305,-- Eenmaal per week ¤ 21,52 per maand
Tweemaal per week ¤ 43,04 per maand
.
D
van ¤ 2306,-- tot ¤ 2820,-- Eenmaal per week ¤ 27,38 per maand
Tweemaal per week ¤ 54,76 per maand
.
E
van ¤ 2821,-- tot ¤ 3337,-- Eenmaal per week ¤ 31,15 per maand
Tweemaal per week ¤ 62,30 per maand
.
F
van ¤ 3338,-- tot ¤ 3855,-- Eenmaal per week ¤ 34,92 per maand
Tweemaal per week ¤ 69,84 per maand
.
G
van ¤ 3856,-- tot ¤ 4369,-- Eenmaal per week ¤ 38,68 per maand
Tweemaal per week ¤ 77,36 per maand
.
H
van ¤ 4370,-- en hoger Eenmaal per week ¤ 41,20 per maand
Tweemaal per week ¤ 82,40 per maand
Er is geen korting voor tweede en verdere kinderen.
U ontvangt in januari 2008 een verzoek van het plaatsingsbureau kinderopvang om uw inkomens-gegevens te verstrekken. Op basis van die gegevens wordt uw tariefgroep bepaald.
Maar voor de peuterspeelzaal krijg je geen kinderopvangtoeslag (helaas). Peuterspeelzaal is anders dan kinderdagverblijf. Peuterspeelzaal is veel schoolser, kinderdagverblijf is over het algemeen meer verzorgend (even kort door de bocht).quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:58 schreef poemojn het volgende:
En als je werkt (al vanaf 1 uur per jaar geloof ik, kun je beter even navragen) kun je evt kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienstt voor een kinderdagverblijf.
Net zo snel als bij Tentjuh hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Jeutje da's snel gegaan!
quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:06 schreef YPPY het volgende:
Thies kan straks bij ons in de tuin komen spelen.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:28 schreef Moonah het volgende:
En SIMON!!!!! Laat je moeder die internetverbinding eens in orde maken.![]()
En dat bedenk je nu pas?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:30 schreef PM-girl het volgende:
![]()
Simon heeft samen met zijn moeder de laptop + vodafone connect geconfisqueerd van opa![]()
Hm, die ga ik even onthouden. Tandenpoetsen is hier tegenwoordig echt een gevecht.quote:O en ik geloof dat Rockabella pas de tip gaf hier, maar tandenpoetsen met een verlichte tandenborstel rocks!
Wat goed van Thiesquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:55 schreef Moonah het volgende:
Maar echt, meneer houdt zijn kaken stijf op elkaar geklemd. Met zo'n verbeten mondje erbij...
Oh ja, en ik had het hier nog niet gemeld, maar hij loopt (eindelijk).
Oh, maar Thies zwalkt niet hoor.quote:Op zondag 24 februari 2008 01:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik vind het altijd zo'n koddig gezicht van die kleintjes die zo zwalkend lopen
doe je hem in havermoutbadjes?quote:Op zondag 24 februari 2008 12:26 schreef cattie het volgende:
Chaca, fijn dat verder alles goed is! Hopelijk is de oorontsteking nu voorbij. Succes met de provocatie.
Belana, dat is ook wel mijn idee, dat het fijn is dat hij de waterpokken nu wel heeft gehad. Maar mijn kleine pokpok zit nu wel echt helemaal onder, maar dat vind ik geloof ik zieliger voor hem dan dat hij er last van heeft.
Hoe is het nu met Ezra op het kdv? Bevalt het nog steeds?
Dan weet je dus alles wat hier gepost word staat je te wachtenquote:Op zondag 24 februari 2008 21:38 schreef Moonah het volgende:
Oh hemel.
Wij lopen telkens wat achter met van alles. En dan denk ik: "Oh, dat valt bij Thies reuze mee."
Tot we dus weer bijgebeend zijn.
moonah thies loopt niet achter hoor, elk kind doet alles op zijn haar tijd en manierquote:Op zondag 24 februari 2008 21:38 schreef Moonah het volgende:
Oh hemel.
Wij lopen telkens wat achter met van alles. En dan denk ik: "Oh, dat valt bij Thies reuze mee."
Tot we dus weer bijgebeend zijn.
Ligt eraan. Is jullie lucht en liefde wel gezondquote:Op zondag 24 februari 2008 21:55 schreef YPPY het volgende:
Anna is ook een paar maanden ouder.![]()
Ze heeft het nu bijvoorbeeld heel erg als ze met duplo speelt en de blokjes niet snel genoeg op elkaar gaan. Helemaal nijdig wordt ze dan. Of als ik (voor de 5e keer) vertel dat ze niet met de strijkplank mag spelen. Vanavond vertikte ze het om te eten. Nou ja, dan niet. Ze heeft wat yoghurt op. Ze groeien op lucht en liefde toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |