abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56421865

De stille kracht van Ajax. Verliest amper duels, fysiek enorm sterk en een prachtige lange pass. Opgeleid bij Ajax, zijn diploma gehaald bij RKC. Enorm ontwikkeld in de laatste jaren en speelt nu heel verdienstelijk in Ajax 1 en pas 20 jaar.

Kan centraal achterin, op linksback, verdedigende middenvelder of linkshalf, maar overal voldoet ie. Tuurlijk moet de jeugdige foutjes eruit en kan de pass beter en strakker, maar Vertonghen zal met de jaren alleen maar beter en beter worden.

Ik ben fan van zijn duelkracht, het inzicht en de lange pass. Hopelijk snel constanter en een vaste basisspeler in Ajax 1 ondanks de aanwezigheid van Davids en Emanuelson.
pi_56421928
Hele goede speler.

Moet vaste linksback worden van Ajax.
pi_56424325
Heel stil inderdaad
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:35:38 #4
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_56424406
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:55 schreef Guerra het volgende:
Hele goede speler.

Moet vaste linksback worden van Ajax.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_56424929
Vandaag speelde hij niet meer dan matig. Aan de bal te traag als linksback (liet knullig de bal uitlopen en probeerde een keer een wanhoopsvoorzet die ergens achter het doel belandde). Als centrale verdediger of verdedigende middenvelder is hij beter, door zijn mooie pass en traptechniek, maar is wel vrij onwendbaar en nog niet sterk genoeg om echt duels te winnen van sterke tegenstanders (zie duels met Koevermans en Kufo).
pi_56425142
Urby kwam erin op links en meteen viel de 0-2.

Vertonghen speelt goed.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_56427797
Verthongen kan een hele grote worden. Kan.
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:49:53 #8
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56429787
Hij komt er wel, deze Belg.

Heeft een zeer hard schot in de benen.
Love will be my strongest weapon
pi_56429936
En een lekkere pass, en een goede sliding, laat deze jongen masar altijd op links spelen, en laat urby aub naar het buitenland gaan ofsow.
pi_56431504
GOede speler
AFC AJAX
pi_56500132
Fantastische wedstrijd weer. Slory en Hofs geen bal geraakt, Slory kwam er alleen een beetje op snelheid voorbij.

Geniale tackle ook op Hofs, met bal en al .
pi_56500408
Wat een verademing en onze verdediging staat goed, Ogararu en Urby kunnen liever gaan kaarten op de bank.
AFC AJAX
  zondag 3 februari 2008 @ 14:47:19 #13
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_56500474
Zou eigenlijk eens als defensieve middenvelder in 442 moeten spelen.
pi_56500504
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:10 schreef Rumille het volgende:
Verthongen kan een hele grote worden. Kan.
Hij mist snelheid.
pi_56500518
JV
pi_56500538
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hij mist snelheid.
Maar dat compenseert ie volledig met zijn inzicht en fysieke kracht. Alleen als ie in een pure sprint om de bal moet duelleren verliest ie het, maar vaak is hij dan slim genoeg met een tackle.
  zondag 3 februari 2008 @ 14:50:55 #17
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56500563
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:47 schreef BoerBert het volgende:
Zou eigenlijk eens als defensieve middenvelder in 442 moeten spelen.
Daar is Heitinga beter. Jantje is zeker een goede stille kracht binnen Ajax. Heeft dit seizoen zeker een basisplaats veroverd.
pi_56500587
Hahaha die actie bij Hofs....
pi_56500702
Verthongen is absoluut niet traag. Tuurlijk, op echte sprintwonders als slory komt hij net te kort, maar van de meesten verliest hij het echt niet in de sprint. Tegen lichtgewichten als slory weet hij het bovendien altijd goed te maken in de duels. Bovendien heeft hij een inzicht en traptechniek om van te smullen.
pi_56500972
Vooral dit doelpunt (1e uit het filmpje) blijft geniaal.
pi_56500981
Wat een verademing ten opzichte van Urby op linksback!
  zondag 3 februari 2008 @ 15:19:44 #22
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_56501129
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:50 schreef Messenga het volgende:

[..]

Daar is Heitinga beter. Jantje is zeker een goede stille kracht binnen Ajax. Heeft dit seizoen zeker een basisplaats veroverd.
Maar totdat v/d Wiel terug is hebben we niet al te veel RCV's
pi_56644137
Een stille kracht met een stil topic
Jeuuuuuuuuj :)
pi_56647767
Vandaag toch ook weer sterk hoor. Goed in de duels, goede voortzettingen. Gewoon een steady basisplaats.
pi_56647848
Blijft goed presteren die Jan.
Ajax <3
pi_57114763
Ook gewoon met een aanvallende actie in de benen.
pi_57115078
Filmpje van zijn slalom?
AFC AJAX
  zondag 2 maart 2008 @ 22:36:15 #28
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57115126
Wat een solo .
-
pi_57115213
Naast Vermaelen een van de zeldzame Belgische voetballers

[ Bericht 3% gewijzigd door Cyberia18 op 02-03-2008 23:44:57 ]
pi_57115297
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:40 schreef Cyberia18 het volgende:
Naast Vermaelen een van de weinige, zeldzame Belgische voetballers
Als iets zeldzaam is zijn er altijd maar weinig van

En Belgische voetballers zijn niet zeldzaam.
pi_57115435
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:43 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Als iets zeldzaam is zijn er altijd maar weinig van

En Belgische voetballers zijn niet zeldzaam.
Nouja de afgelopen jaren zijn er maar weinig Belgische voetballers hier doorgebroken (Sonck !)Vermaelen en Vertonghen hebben bewezen om mee te kunnen op dit niveau.
pi_57115458
Doet het erg goed op linksback en mag er van mij blijven. Echter denk ik dat Van Basten volgend seizoen de voorkeur aan oogappel Emanuelson gaat geven, dat voorgevoel heb ik.
pi_57115561
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:48 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Nouja de afgelopen jaren zijn er maar weinig Belgische voetballers hier doorgebroken (Sonck !)Vermaelen en Vertonghen hebben bewezen om mee te kunnen op dit niveau.
Lees je zin opnieuw.
  zondag 2 maart 2008 @ 23:09:37 #34
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57116001
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:48 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Jelle van Damme deed het ook een tijd zeer redelijk, alleen speelt ie nu weer in België.

Maar Vertonghen is een goede voetballer. Wist vorig seizoen bij RKC veel wedstrijden erbovenuit te steken en dat is knap bij een degradatieclub.
Weisst
pi_57119744
Jan
pi_57123829
Goede speler.
pi_57126228
Vind hem echt een hele goed linksback, prachtige tackle ook
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 3 maart 2008 @ 17:15:48 #38
159022 AminBen
El Maestro
pi_57130272
nog betere linkshalf.
Zit alleen bij de verkeerde club
  maandag 3 maart 2008 @ 17:45:42 #39
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57130856
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:09 schreef erkel het volgende:

[..]

Jelle van Damme deed het ook een tijd zeer redelijk, alleen speelt ie nu weer in België.

Maar Vertonghen is een goede voetballer. Wist vorig seizoen bij RKC veel wedstrijden erbovenuit te steken en dat is knap bij een degradatieclub.
Die ging al vrij jong naar Engeland en daarna naar Werder.... Beetje ander verhaal imo.
Behalve dat, hij is nu basisklant bij Anderlecht. Das ook niet echt verkeerd, ook al ligt het niveau iets lager.
-
pi_57179509
En nog beleving ook.

Kan me AZ-uit nog herinneren dat hij de hele tijd contact zocht met het uitvak, was wel mooi.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_57349416
quote:
Vertonghen wil groeien als linksback

Amsterdam, 12 mrt 2008
Jan Vertonghen is dit seizoen langzaam uitgegroeid tot de vaste linksback van Ajax 1. Zijn nieuwe positie in de verdediging bevalt de Belg steeds beter. ,,Ik kan hier wel een paar jaar spelen.”

Ruim elf maanden geleden boorde Jan Vertonghen zijn werkgever Ajax twee belangrijke punten door de neus, door met RKC Waalwijk in eigen huis met 2-2 gelijk te spelen tegen de kampioenskandidaat. De Belgische huurling maakte die bewuste paaszondag één van de Brabantse treffers en heerste op het middenveld. Hoe duur het puntverlies van de Amsterdammers was, bleek drie weken later toen de ploeg van toenmalig trainer Henk ten Cate één doelpunt tekort kwam voor de dertigste landstitel in de geschiedenis van de club.

Sinds die lentedag is er veel veranderd. RKC speelt in de Jupiler League, Ten Cate is werkzaam bij Chelsea en Vertonghen is teruggekeerd bij Ajax. De 20-jarige Belg is zelfs uitgegroeid tot een vaste waarde in het elftal van trainer Adrie Koster, de opvolger van de in oktober vertrokken Ten Cate. Onder het bewind van de Zeeuwse oefenmeester gedijt de Rode Duivel naar eigen zeggen prima.

Het belangrijkste verschil tussen Koster en diens voorganger is volgens Vertonghen de onderlinge communicatie. ,,Ten Cate deed alles op een drukke manier met heel veel gevoel en emotie er in. Koster is iets meer een man van de dialoog. Hij staat open voor discussie.” De tot linkervleugelverdediger omgeturnde middenvelder geeft aan meer baat te hebben bij het harmoniemodel van zijn huidige coach. ,,Maar ik vond Ten Cate ook een goede trainer. Hij was tactisch echt heel goed. Dat meen ik. Ik ontwikkel me onder Koster beter, maar ik weet niet hoe het was gelopen als ik bij Ten Cate linksback had gestaan. Ik heb onder hem alleen tegen Kozakken Boys op die plaats gespeeld. Een wedstrijd later stond ik er weer naast.”

Zijn nieuwe positie in de verdediging bevalt Vertonghen steeds beter. ,,Ik kan hier nu wel een paar jaar spelen.” Daarom wil hij zich onder de nieuwe trainer Marco van Basten, die vanaf 1 juli de scepter zwaait in de Amsterdam ArenA, verder ontwikkelen op die plek. De linkspoot verheugt zich zeer op de samenwerking met de huidige bondscoach van Oranje. ,,Ik ken hem niet persoonlijk, maar ik hoor goede verhalen”, zegt de jongeling over zijn toekomstige leermeester, die hij nimmer in het echt zag spelen. ,,Ik heb beelden gezien, maar nooit hele wedstrijden. Hij schijnt goed geweest te zijn”, grijnst de Belg met gevoel voor understatement.

Voordat Vertonghen de voorbereiding start van het nieuwe seizoen wacht hem met de beloftenploeg van België eerst de Olympische Spelen in Peking. Al is zijn deelname vanwege een dramatische klimaattest op de tocht komen te staan. ,,We moesten warmtetests doen en mijn hartslag sloeg een beetje op hol. Toen ik het masker op kreeg, was het afgelopen. Ik kreeg geen lucht meer en mijn hartslag ging omhoog. Ik moest stoppen. Het zou heel leuk zijn om mee te maken, maar als ik niet mee mag, kan ik me bij Ajax bewijzen voor de nieuwe trainer.”

De allereerste zorg voor Vertonghen is echter de competitiewedstrijd van zondag tegen Willem II. ,,We mogen absoluut nooit punten laten liggen thuis tegen Willem II, dat lijkt me logisch.” In het duel met de Tricolores ontmoet de verdediger waarschijnlijk zijn voormalige ploeggenoten bij Ajax Kenneth Vermeer, Rydell Poepon en Sergio Zijler. ,,Poepon zal ik waarschijnlijk wel tegenkomen als ik dan nog speel. Vermeer en Zijler zijn ook goeie jongens. Het zou leuk zijn om ze weer een keer terug te zien.”
pi_57349621
klasbak
pi_57489087
Wat een rust, wat een rust...

Zijn intercepties waren voortreffelijk. Het zal niet meer lang duren voordat de beste linksback bij Ajax loopt.
pi_57711934
Held

Snel verlengen dat contract.
pi_57712201
Contract voor het leven. Echt een aanwinst
  zondag 30 maart 2008 @ 12:47:09 #46
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_57712644
Vertonghen
pi_57713622
Hij was weer lekker bezig gisteren.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_57729387
Jan is een held. Onbegrijpelijk dat hij in sommige media nog steeds wordt afgeschilderd als 'matige back' of waterdrager.
pi_57872975
Een held !
  zondag 6 april 2008 @ 18:00:00 #50
148059 Pritt
Atheïst
pi_57873057
Met Silva en Jan hebben we nu wel aardige backs, nu nog eens wat toppers in het centrum.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zondag 6 april 2008 @ 18:10:23 #51
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_57873249
Toch zou het fijn zijn als er een nieuwe linksback kwam, zodat Jan naar het middenveld kan.
pi_57873471
Pocognoli misschien iets voor Ajax?
pi_57965133
quote:
Jan Vertonghen heeft met zijn uit-
spraken in het Nederlandse weekblad
Sportweek heel wat wenkbrauwen doen
fronsen. De Belgische Ajax-verdediger
beweert immers dat zijn ploeg beter is
dan PSV, dat zonder kleerscheuren weer
kampioen wordt. "Afellay is wel de
beste speler op de Nederlandse velden,
maar voor de rest vind ik ons op zowat
elke positie beter", zegt Vertonghen.
en
quote:
Als Ajax geen kampioen wordt, mist
Vertonghen de eerste wedstrijd van de
play-offs. Dat is een gevolg van een
gele kaart die hij een jaar geleden
kreeg bij... RKC. De Rode Duivel kreeg
vorig jaar in de degradatieplay-offs
met RKC zijn tweede gele kaart tegen
VVV en draagt daar nu de gevolgen van.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57969709
Ik ben het eens met Vertonghen.

*wacht op Calimero-plaatje
pi_58015413
quote:
Ajacied vindt plannen van PSV-keeper belachelijk

Nou, dat is in ieder geval duidelijk Ajacied Jan Vertonghen begrijpt niet dat Gomes zich wil laten naturaliseren tot Nederlander. De PSV-keeper zou zijn nationaliteit op willen geven om met Oranje mee te kunnen naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Veel Nederlanders zien het plan wel zitten, maar Vertonghen vindt het niets, dat blijkt wel uit zijn opmerkingen tegenover Sportweek:

"Dat Gomes zegt dat hij Nederlander wil worden, vind ik echt belachelijk. Omdat hij even niet in aanmerking komt voor Brazilië, zegt hij dat hij voor Oranje wil spelen. Ik zou nooit van mijn leven voor een ander land willen spelen. Ik zou me domweg niet goed voelen om voor Duitsland of Nederland te spelen. Zelfs als je met dat andere land drie keer wereldkampioen wordt. Dat doe je niet. Toen ik het hoorde dacht ik: hoe kún je dat zeggen?"
Wat een zielig sukkeltje is die Vertonghen zeg
pi_58015688
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hij zegt de waarheid, kneus.
  zondag 13 april 2008 @ 03:34:55 #57
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58015776
Tja, Vertonghen heeft makkelijk lullen natuurlijk. Naturaliseren is sowieso een "normale" zaak bij Brazilianen en Nederland is wat anders dan een Argentinie of Uruguay oid, dan zou Gomes het ook niet doen.

Over dat Ajax betere spelers heeft dan PSV heeft ie gelijk. Alleen is voetbal gelukkig een teamsport.
pi_58016084
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat zielige sukkeltje heeft wel volkomen gelijk. Sukkeltje.
pi_58016192
quote:
Op zondag 13 april 2008 05:22 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat zielige sukkeltje heeft wel volkomen gelijk. Sukkeltje.
Hoezo heeft hij gelijk? Het is zijn mening en geen feit natuurlijk.
pi_58016215
quote:
Op zondag 13 april 2008 07:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Hoezo heeft hij gelijk? Het is zijn mening en geen feit natuurlijk.
Hij heeft natuurlijk wel gelijk over het feit dat Gomes voor Nederland wil spelen omdat hij niet opgeroepen wordt voor Brazilie.
pi_58016229
quote:
Op zondag 13 april 2008 07:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel gelijk over het feit dat Gomes voor Nederland wil spelen omdat hij niet opgeroepen wordt voor Brazilie.
Tjah, mijn mening is ook dat naturalisatie belachelijk is hoor, ik wil een Nederlands Elftal zien. Om Gomes hier op aan te vallen gaat me te ver, iedere naturalisatie draait om het eigen belang van de buitenlander. De 1 doet het voor de carriere, de ander voor het geld en de ander omdat hij bij zijn eigen land niet aan de bak komt. Deco is volgens mij een goed voorbeeld van het laatste.
pi_58018040
quote:
Op zondag 13 april 2008 03:21 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Hij zegt de waarheid, kneus.
Hoezo de waarheid? Hij is zelf een Belg die voetbalt bij Ajax, en gaat zich bemoeien met een Braziliaanse keeper van PSV die Nederlander wil worden. Kan hij zich niet met andere zaken bezig houden?
pi_58018438
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoezo de waarheid? Hij is zelf een Belg die voetbalt bij Ajax, en gaat zich bemoeien met een Braziliaanse keeper van PSV die Nederlander wil worden. Kan hij zich niet met andere zaken bezig houden?
Het komt niet in je op dat een interviewer van Sportweek die vraag aan Vertonghen heeft gesteld, omdat hij zelf een Belg is die voornamelijk in Nederland is opgegroeid en nu ook in Nederland speelt? Vertonghen antwoordt en nu lijkt het net alsof Vertonghen graag zijn mening wil verkondigen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 13 april 2008 @ 12:30:16 #64
148059 Pritt
Atheïst
pi_58018761
stille kan igg wel uit de TT.
  Moderator zondag 13 april 2008 @ 13:33:31 #65
138438 crew  Pizzakoppo
pi_58019679
Ik geloof er geen fuck van dat Vertonghen dit soort antwoorden geeft en al helemaal niet in een normale context.
  zondag 13 april 2008 @ 13:45:51 #66
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_58019839
Vertonghen die vind dat Stekeleburg beter is dan Gomes hahahahahahahahhahaha
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_58097694
Weer een erg degelijke wedstrijd, geen fouten gemaakt, goed getimede slidings.

.
pi_58098416
Speelde weer erg goed, vooral die tackle toen Powel bijna alleen op de keeper ging
pi_58098520
Ik vond hem helemaal niet zo geweldig vandaag. Verdedigde Powel constant op 5 meter afstand en die sliding leek heel aardig, maar daar ging natuurlijk een geweldige inschattingsfout aan vooraf. Tegen de echte toppers heb je niet meer de tijd om zo iets te herstellen.

Uiteraard wel een erg goede verdediger hoor, maar vandaag vond ik hem minder spelen.
  woensdag 16 april 2008 @ 22:15:37 #70
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_58098912
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vond hem helemaal niet zo geweldig vandaag. Verdedigde Powel constant op 5 meter afstand en die sliding leek heel aardig, maar daar ging natuurlijk een geweldige inschattingsfout aan vooraf. Tegen de echte toppers heb je niet meer de tijd om zo iets te herstellen.

Uiteraard wel een erg goede verdediger hoor, maar vandaag vond ik hem minder spelen.
Hij speelde opeens centraal achterin, niet echt waar ie gewend is om te spelen.
Plus hij had toch wel een heel belangrijke ingreep aan het eind in de 16.
Sowieso een van de uitblinkers dit seizoen. .
-
pi_58108424
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:

Hij voorkwam op een gegeven moment de 2-1 voor Groningen met een sliding waardoor het bij een corner bleef. Verder won hij veel kopduels en zette hij het volgens mij neer achterin. Heitinga vond ik juist niet zo sterk spelen, maar Vertonghen wel.
pi_58108502
Vertonghen heeft al behoorlijk wat wedstrijden dit seizoen centraal achterin gespeeld. Vermaelen is een tijdje geblesseerd geweest en toen speelde Jan daar. Dus hij is het wel degelijk gewend. Maar ik vond hem gisteren niet sterk spelen. Die sliding lijkt heel wat, maar als hij niet staat te suffen, hoeft hij niet eens een corner weg te geven en kunnen we verder gaan aanvallen.

Verder is het natuurlijk wel één van de uitblinkers dit seizoen. Hij ontwikkelt zich geweldig.
  donderdag 17 april 2008 @ 12:28:43 #73
52871 Blight
Supersized.
pi_58109116
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hij mist snelheid.
De oplossing van gisteren toen 'ie net even te laat was, was schitterend. Wat een sliding!
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  donderdag 17 april 2008 @ 12:31:18 #74
52871 Blight
Supersized.
pi_58109183
Wat Heineken zegt klopt wel trouwens, op hoger niveau zou hij al te laat zijn, maar toch.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_58110360
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vertonghen heeft al behoorlijk wat wedstrijden dit seizoen centraal achterin gespeeld. Vermaelen is een tijdje geblesseerd geweest en toen speelde Jan daar. Dus hij is het wel degelijk gewend. Maar ik vond hem gisteren niet sterk spelen. Die sliding lijkt heel wat, maar als hij niet staat te suffen, hoeft hij niet eens een corner weg te geven en kunnen we verder gaan aanvallen.

Verder is het natuurlijk wel één van de uitblinkers dit seizoen. Hij ontwikkelt zich geweldig.
Ja, in december en januari had ie een paar wedstrijden achterin. Maar dan nog.
Ik vond um gister wel vrij goed iig. Nou ja, meningen verschillen .
-
  donderdag 17 april 2008 @ 13:20:58 #76
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58110408
Ben benieuwd wie er volgend jaar basisspeler is als linker centrale verdediger, Jan Vertonghen is in mijn optiek Thomas Vermaelen al voorbij gestreefd.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58110435
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Hij voorkwam op een gegeven moment de 2-1 voor Groningen met een sliding waardoor het bij een corner bleef. Verder won hij veel kopduels en zette hij het volgens mij neer achterin. Heitinga vond ik juist niet zo sterk spelen, maar Vertonghen wel.
Eensch
pi_58111966
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:28 schreef Blight het volgende:

[..]

De oplossing van gisteren toen 'ie net even te laat was, was schitterend. Wat een sliding!

Tot wanneer heeft hij een contract.
pi_58183152
Talent van het jaar, dik verdiend!
pi_58184021
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:44 schreef F1Bas het volgende:

Vanaf volgend jaar onderscheid hij zich duidelijk tot de beste linksback van de eredivisie
pi_58184125
quote:
Inderdaad.
Ajax <3
pi_58184153
Dat Emanuelson 1e seizoenshelft linksback stond heeft ons de kop gekost. Als Jan daar het hele seizoen had gestaan waren we op 10 punten voorsprong kampioen geworden.
pi_58184204
met Vertonghen volgend jaar
AFC AJAX
  Moderator zondag 20 april 2008 @ 18:35:15 #84
138438 crew  Pizzakoppo
pi_58184237
Absoluut verdient, ik vind Verthongen echt een toppertje en hoop vooral dat hij niet wordt gespot door een internationaal topteam want hij moet echt blijven!!!
pi_58185216
Inderdaad zeer terecht
pi_58185896
Jantje .
  zondag 20 april 2008 @ 20:50:06 #87
213021 Martin_Van_Geel
neus voor talent
pi_58187543
We zijn bij Ajax uitermate tevreden over de ontwikkeling van Jan Vertonghen.

Van harte gefeliciteerd!
pi_58188037
Prima dat er nu ook nog eens echt waardering begint te komen voor Vertonghen.
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:56:04 #89
163488 RubenSosa
pi_58304867
quote:

Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_58304914
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:56 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58304979
quote:

[..]

Jij bent zeker zo`n PisVee-er?
pi_58600662
Seizoen zit er op voor Jan .

Zonde van die penalty tegen, maar daar kon hij niets aan doen. Makkelijk gegeven. Over het algemeen een erg sterk seizoen gespeeld.

Jan .
pi_58600730
Uitstekend seizoen, niets meer dan lof in je eerste seizoen. Een verademing ten opzichte van Urby op de rechtsbackpositie. Heeft af en toe heerlijke slidings waarmee hij de bal verovert. Een 7,5+.
pi_58601238
Ik was bang dat ie te langzaam zou zijn maar tot nu toe speelt ie echt goed ja.
pi_58601297
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef RayMania het volgende:
Uitstekend seizoen, niets meer dan lof in je eerste seizoen. Een verademing ten opzichte van Urby op de linksbackpositie. Heeft af en toe heerlijke slidings waarmee hij de bal verovert. Een 7,5+.
daar sluit ik me bij aan. (op een klein detail na dan)
pi_58608245
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Seizoen zit er op voor Jan .

Zonde van die penalty tegen, maar daar kon hij niets aan doen. Makkelijk gegeven. Over het algemeen een erg sterk seizoen gespeeld.

Jan .
Alleen mag je in Nederland blijkbaar geen slidings maken. De beste man heeft echt wel drie of vier keer een onterechte gele kaart gehad dit seizoen. Iedereen heeft altijd een grote bek over Engels voetbal, maar zodra je er een keer lekker fel ingaat heb je meteen een kaart te pakken. En dan is Vertonghen vaak de lul. Terwijl ik hem nooit op een tackle heb kunnen betrappen die over de grens was.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:44:33 #97
163488 RubenSosa
pi_58608734
quote:

[..]

pi_58608982
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:44 schreef RubenSosa het volgende:

[..]
het dubbelposten van je eigen reactie is nergens voor nodig.
  zondag 11 mei 2008 @ 14:34:55 #99
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58609471
RubenSoa

Jij wil zeggen dat het geen talent is?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58609925
Uitstekende speler. Zeker een 7,5 inderdaad. Ellenlange slidings.
pi_60168631
quote:
Vertonghen heeft er zin in en wil 'gewoon kampioen worden'
Written by Jacques Happe
Thursday, 17 July 2008

Het voetballen kon sommige Ajacieden niet snel genoeg weer beginnen. “Mijn moeder werd al een beetje gek van me, zo graag wilde ik weer”, vertelt Jan Vertonghen exclusief aan highlow.nl. “Ik heb het absoluut gemist.”

Voetballers die graag naar de training gaan, plezier hebben in hun werk. Ajax heeft het nodig om eindelijk weer eens kampioen te worden. Met die instelling kwam Jan Vertonghen deze week naar de eerste training. “Ik heb het absoluut gemist”, vertelde hij tegen highlow.nl. “Het waren twee weken te lang vakantie voor mij. Ik geloof dat het zes weken heeft geduurd. Lang niet gehad zo lang.” Vorig jaar deed de Belg met rugnummer 5 mee aan het EK onder 21 en daardoor had hij een kortere vakantie dan sommige teamgenoten. Maar zes weken vakantie was toch te lang. Hij trappelde van ongeduld. “Mijn moeder werd al een beetje gek van me, want ik loop al zeker drie weken te zeiken dat het voetbal wel weer mag beginnen. Ik ben blij dat ik weer op het veld mag staan.”

Gedurende zo’n vakantie, raakt hij dan nog een voetbal aan, of beperkt dat zich tot een strandbal? “Met de bal heb ik bijna niks gedaan. Vooral een beetje rondlopen thuis.” Pardon? “Ik bedoel hardlopen! Bewegen rondom in de buurt.” Ja, ja, bewegen in het dorpje waar hij woont. “Ja, je moet je conditie wel een beetje onderhouden natuurlijk.” Amsterdam mag een stuk groter zijn, maar zo rond Ajax, is natuurlijk ook een soort dorpsgevoel. “Ja, het is leuk iedereen weer te zien. Ik was helemaal blij toen ik maandagochtend wakker werd en zag dat het acht uur was. Om kwart over acht was ik al weg!”

Jan Vertonghen heeft er dus zin in. Nadat Adrie Koster aan het eind van afgelopen seizoen Urby Emanuelson steeds meer uit de verdediging weghaalde en op het linker middenveld posteerde, lijkt nu ook Marco van Basten voor deze keuze te gaan. Jan heeft rugnummer 5 toebedeeld gekregen en Urby loopt dit seizoen met nummer 8 op zijn rug. Voor Jan was maandag de eerste keer dat hij onder de oud-Wereldspeler van het Jaar mocht trainen.

“Ja, dat was leuk. Ik heb niet eerder onder hem mogen samenwerken en het is toch wel een apart gevoel. Veel over gehoord en gelezen natuurlijk. Ik vind het mooi om onder hem te mogen spelen.” Ze hadden elkaar al eens eerder ontmoet, om kennis te maken. “Ik had hem al een keer de hand geschud, maar maandag was de eerste keer dat ik echt met hem praatte.” Het betekende ook de hand schudden van nieuwe spelers. “Zoveel waren het niet, alleen Darío Cvitanich en Miralem Sulejmani. Het is leuk om die jongens hier te zien.”

Is Vertonghen er nu klaar voor? “Om te trainen wel, maar om te spelen nog niet. Daar gaan we aan werken natuurlijk, maar ik heb er wel heel veel zin in. Ik zorg wel dat ik er zaterdag klaar voor ben.” Want aanstaande zaterdag staat de eerste oefenwedstrijd al op het programma. Dan wachten de hoofdklassers van Noordwijk. “Ja, leuk. Ze hebben tegen AZ gespeeld en dat verloren ze me maar 3-0. Het zal meteen een serieus wedstrijdje worden en dat is wel leuk.”

Kijkt Jan Vertonghen uit naar het seizoen, waarin ze eindelijk landskampioen gaan worden? Hij lacht. “Ja, dat zeggen we elk jaar en we moeten het nu maar eens een keertje gaan doen. Niet teveel rond roepen, maar de daad eens bij het woord voegen. Ik ben er klaar voor. Absoluut!”
pi_60170807
Gewoon?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60171008
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon?
Waarom denk je dat er aanhalingstekens bij staan?
pi_60171189
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon?
Scheel?
pi_60171340
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:17 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Omdat de journalist Vertonghen niet serieus neemt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60172317
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat de journalist Vertonghen niet serieus neemt?
quote:
sar·cas·me (het; sarcastisch, sarcast)
1 bittere, bijtende spot
Of
quote:
iro·nie (dev)
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_60172642
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:16 schreef Triptamine het volgende:

[..]

[..]

Of
[..]

Fout. Het is een vorm van quoten. Vertonghen heeft het zo gezegd. Als het een goede journalist is, tenminste.
pi_60173565
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:17 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ik zie geen aanhalingstekens, ik zie haakjes die op sarcasme wijzen. Hij heeft het dus niet gezegd, lijkt het.
pi_60173695
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:32 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Fout. Het is een vorm van quoten. Vertonghen heeft het zo gezegd. Als het een goede journalist is, tenminste.
Dat is die droeftoeter niet, maar dat is geheel off topic.
Gaat Vertonghen nog naar de OS? Hij kon toch niet tegen de smog daar ofzo?
pi_60173763
Vertonghen zat wel bij de voorlopige selectie waar er nog twee moesten afvallen. Weet niet hoe dat is afgelopen
pi_60175381
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Dat is die droeftoeter niet, maar dat is geheel off topic.
Gaat Vertonghen nog naar de OS? Hij kon toch niet tegen de smog daar ofzo?
Weet wat je bedoelt.
Laat ik het zo zeggen: als hij de journalistieke regels juist heeft gehanteerd.
pi_60238511
quote:
VERTONGHEN TOT 2013 BIJ AJAX

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM, maandag
Ajax staat op het punt het tot 2011 lopende contract van Jan Vertonghen (21) open te breken, op te waarderen en te verlengen tot 2013. „Beide partijen hebben de intentie uitgesproken langer met elkaar door te gaan. Als het goed is, mondt dat nog voor de Olympische Spelen uit in een nieuwe verbintenis”, verwachten de begeleiders van de jonge Belg, Marjolein en Mustapha Nakhli.

„Het eerste gesprek dateert van april en voerden we nog met Martin van Geel. Door de wisseling van de wacht kwamen de onderhandelingen even stil te liggen, maar inmiddels zitten we weer om de tafel”, aldus de Nakhli’s. „Marco van Basten heeft aangegeven Jan graag te houden. En Jan wil graag bij Ajax blijven.”

Manager technische zaken Danny Blind bevestigt het naderende akkoord. ,,De gespreken verlopen in een uitstekende harmonie en ik verwacht geen problemen. Jan verdient het ook om een beter contract te krijgen. Hij speelde afgelopen seizoen meer dan dertig wedstrijden en is daarmee een volwaardige eerste elftalspeler.”
pi_60238838
Dik terecht natuurlijk.
  maandag 21 juli 2008 @ 09:20:21 #114
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60238864
Nog altijd weet ik niet waar ik Jan Vertonghen het liefste zie, als linksback doet hij het geweldig, maar ook als centrale verdediger of defensieve middenvelder doet hij het prima.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60239884
Mooi
  maandag 21 juli 2008 @ 11:31:43 #116
148059 Pritt
Atheïst
pi_60241099
Ik vind Vertonghen echt een van de weinige die goed uit de voeten kan op linksback.
Prima actie om hem te verlengen!
pi_60253930
Zeker terecht. Was vorig seizoen met Huntelaar en Suárez de beste Ajacied. Is met stappen vooruit gegaan. Hopelijk blijft hij wel spelen op de linksbackpositie, want eindelijk hebben we een speler die daar kán spelen. Urby hoeft niemand denk ik meer op die positie.
pi_60258775
Late reactie misschien, maar hier kan elke Ajacied blij mee zijn. Jan is nog jong en kan een hele goede speler worden. Geweldig inzicht en een trap waar je U tegen zegt
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_61138113
quote:
'Er had meer ingezeten'

Amsterdam, 26 aug 2008

Het olympische avontuur van de Belgen nam, inclusief aanloop, maar liefst vijf weken in beslag. Met Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen in de gelederen greep de Belgische olympische ploeg net naast het brons. ,,Er had meer ingezeten dan de vierde plaats’’, kijkt Jan Vertonghen terug.
Zondag keerden de Belgen van Ajax na hun wereldreis weer terug in Amsterdam. Vrijdag speelden de olympische Rode Duivels in Shanghai tegen Brazilië. Een mooi toernooi eindigde door de 3-0-nederlaag toch in mineur.

Drie dagen later maakten Vertonghen en zijn land- en clubgenoot Thomas Vermaelen alweer hun opwachting in een Ajax-trainingspak. Vertonghen heeft de teleurstelling over de gemiste plak verwerkt, zo lijkt het. ,,We hebben vijf fantastische weken achter de rug’’, wordt het olympische avontuur kort samengevat. Vertonghen spreekt ongetwijfeld ook voor Vermaelen. Op de dag waarop de laatste door zijn club wordt gehuldigd voor vijf jaar trouwe dienst, heeft de ‘jubilaris’ Vermaelen helaas geen tijd om terug te blikken.

De Belgen kenden een goede voorbereiding op hun deelname aan de Spelen. Desondanks ging de openingswedstrijd tegen Brazilië verloren: 1-0. In Shenyang leed België zelfs een dubbelverlies. Vincent Kompany en Marouane Fellaini liepen allebei tegen rood én een schorsing aan. Kort daarop werd de geschorste Fellaini teruggeroepen door zijn club Standard Luik. Ook Kompany werd opgeëist door zijn club, Hamburger SV.

,Hun afwezigheid heeft ons toch opgebroken tijdens het verdere toernooi’’, stelt Vertonghen vast. ,,We misten vooral kracht. Er zat heel veel voetbal in onze ploeg, maar in de halve finale tegen Nigeria werd juist heel veel kracht gevraagd. Daarbij kregen we ook te maken met de schorsing van Thomas. Zonder hem speelden we minder compact. Zijn afwezigheid was een echt gemis.’’

Vermaelen kreeg rood in de kwartfinale tegen Italië. De daarop volgende schorsing ging vooral niet ongemerkt aan Vertonghen voorbij. Door de afwezigheid van Vermaelen vervolgde Vertonghen - voorheen middenvelder - het toernooi als verdediger. ,,Het ging goed op het middenveld. Toch werd ik een linie naar achteren gehaald en vervolgden we het toernooi met een ander middenveld.’’

Ondanks alle tegenspoed en noodgedwongen positiewisselingen bleef de Belgische ploeg een opvallend hecht collectief. Wie de wedstrijden van de olympische Rode Duivels heeft gezien, moet de strijdbaarheid, creativiteit en het voetballende vermogen zijn opgevallen. Het grote aantal ‘Nederlandse’ Belgen, Zuiderburen met een heden of verleden in de Eredivisie, was opvallend. Liefst zeven ‘Nederlanders’ speelden een voorname, of soms iets minder voorname rol in de Belgische ploeg.

,,Het was inderdaad een aardig pak’’, lacht Vertonghen. ,,Het viel ons in China zelf ook op. We hebben het er met elkaar wel over gehad. Misschien is het toeval, misschien ook niet dat het allemaal zo loopt.’’ Naast de twee Ajacieden deed ook rechtsbuiten Tom de Mul van zich spreken. Ook de AZ’ers Moussa Dembélé, Maarten Martens en Sebastien Pcognoli behoorden tot de smaakmakers.

Via China (2-0) en Nieuw-Zeeland werd de kwartfinale bereikt. Vertonghen schetst de met 2-3 gewonnen kwartfinalestrijd tegen de Italië als ‘de mooiste wedstrijd van het toernooi’. ,,Die wedstrijd had alles: rode kaarten, doelpunten en nog veel meer. Het was ook voor mezelf de beste wedstrijd. Die we nog met 2-3 wonnen ook. Alleen heel jammer dat Thomas rood kreeg.’’

Dat de halve finale tegen Nigeria en de slotwedstrijd, om de bronzen medaille, verloren gingen, bracht teleurstelling in het Belgische voetbalkamp. Vooral de klap die de Nigerianen uitdeelden, kwam hard aan. De Belgen zagen de weg richting olympische top versperd door liefst vier Afrikaanse treffers. De ploeg van Vertonghen en Vermaelen plaatste daar slechts een treffer tegenover.

,,De 4-1-nederlaag tegen Nigeria bezorgde ons een aardige tik. De Nigerianen waren veel te sterk. Over twee wedstrijden gezien waren we niet veel minder dan Brazilië. Voetballend gezien waren we zelfs de evenknie van Brazilië. Alleen benutten we de kansen niet.’’

Net als de olympiërs van bondscoach Foppe de Haan, zagen ook de Belgische deelnemers weinig van China zelf. Het olympische gevoel speelde vooral de laatste avond hoog op. Op de slotavond van de Spelen zag een handvol Belgische voetballers vanaf de tribune van het olympische stadion in Beijing hoe landgenoot Tia Hellebaut goud veroverde bij het hoogspringen. Luttele uren later - in het holst van de nacht - vertrokken de Duivels alweer richting België. ,,In het stadion en in het olympisch dorp kregen we echt het olympische gevoel. Jammer dat het maar kort was; ik had er graag wat langer gezeten.’’
pi_61139161
Verthongen speelde zelf een fantastisch toernooi.
pi_61627820
Vond Vertonghen behoorlijk goed spelen op het middenveld, was behoorlijk aan het bikkelen, en in de eerste helft had hij het goed onder controle.
pi_61628935
Vond hem niet echt opvallen, vind hem als linksback toch beter....
pi_61629281
Misschien verraadt dat wel waarom hij zo'n goede wedstrijd speelde. Heb weinig gezien overigens.
  zondag 14 september 2008 @ 21:57:10 #124
163488 RubenSosa
pi_61631595
Vind als psv' er de belgen het goed doen bij ajax. Maar ze moeten het aannaaien van kaarten aan de tegenstanders echt verminderen. Bedoel dat hebben ze helemaal niet nodig.

Wel een mooie goal van Vermaelen.
pi_61643092
Gisteren was hij heel erg sterk. Misschien toch maar vast op het middenveld? En dan Van der Wiel naast Oleguer en Vermaelen linksback.
pi_61681880
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:57 schreef RubenSosa het volgende:
Vind als psv' er de belgen het goed doen bij ajax. Maar ze moeten het aannaaien van kaarten aan de tegenstanders echt verminderen. Bedoel dat hebben ze helemaal niet nodig.

Wel een mooie goal van Vermaelen.
Het aannaaien van kaarten? Kun je dat uitleggen? Kan me geen situaties voor de geest halen.
pi_61753050
Jan speelde gister weer erg goed. Wat een pass heeft die kerel in z'n benen.
pi_61753518
Jan is een topper. Dit moet zijn seizoen worden.
  vrijdag 19 september 2008 @ 13:16:25 #129
163488 RubenSosa
pi_61757333
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:56 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Het aannaaien van kaarten? Kun je dat uitleggen? Kan me geen situaties voor de geest halen.
Tegen roda. Volgens mij bij de gele kaart van Janssen (67ste minuut). Daar vloog Vertonghen of Vermaelen in de lucht terwijl er niks aan de hand is.

En het valt me op dat ze dat vaker doen. (en laat ik gelijk zeggen dat hun 2 niet de enige zijn, in de algemeen bij het minste aanraking liggen verdedigers op de grond om een vrije trap mee te krijgen.)

Vroeger waren het alleen de aanvallers die schwalbes maakte, nu doen verdedigers gewoon lekker mee.

Maar mijn punt was eigenlijk. Vermaelen en Vertonghen zijn goeie verdedigers, en kunnen nog beter worden, maar dit soort dingen hebben ze niet nodig.
pi_61757890
Dat was Vermaelen idd :p
Maar hij kwam wel hard in
Maar Vertonghen is echt een goede!
pi_61759417
Ik geniet enorm van Suarez en Sulejmani, maar ik kan net zo goed genieten van de enorme vechtlust van Vertonghen. Hij lijkt op het middenveld beter op zijn plaats dan als linksback (al deed hij het daar ook naar behoren).

Topper!
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61921846
Speelde weer geweldig vandaag. Wat een geniaal linkerbeen heeft hij.
pi_61921899
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:52 schreef El_Bassie het volgende:
Speelde weer geweldig vandaag. Wat een geniaal linkerbeen heeft hij.
Hij had ook nog een mooie solo in huis
pi_61921920
Die jongen wordt met de week beter. Fantastisch nieuws dat zijn contract verlengt is!
pi_61921977
Toch goed gezien van Van Basten om het op het middenveld te zetten. Hij groeit met de week .
-
pi_61922019
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Toch goed gezien van Van Basten om het op het middenveld te zetten. Hij groeit met de week .
En niet alleen hij. Ook Urby leeft weer helemaal op, op de backpositie.
pi_61922031
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

En als Enoh zo blijft spelen heeft ie dat ook gewoon goed gezien door hem zo snel te brengen.
-
pi_61922049
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En als Enoh zo blijft spelen heeft ie dat ook gewoon goed gezien door hem zo snel te brengen.
Absoluut. Alleen vraag ik me nog steeds af wat hij in Sarpong ziet. Maar we gaan off topic.

Jantje heeft zijn contract dus tot medio 2013 verlengd
pi_61922054
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Er zit idd weer een stijgende lijn in Urby's voetbal en inzet.

Vertonghen.
pi_61922109
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Absoluut. Alleen vraag ik me nog steeds af wat hij in Sarpong ziet. Maar we gaan off topic.

Jantje heeft zijn contract dus tot medio 2013 verlengd
Ja, super dat Ajax er zo dicht bovenop zit. We gaan nog een hoop plezier aan hem beleven.
-
pi_61925131
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Die jongen wordt met de week beter. Fantastisch nieuws dat zijn contract verlengt is!
Geniale pot gespeeld.
pi_61929596
Hij speelde fantastisch. Die solo . Jan .
pi_61972880
Heeft er al twee inliggen tegen Vitesse
pi_61973022
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heeft er al twee inliggen tegen Vitesse
En een publiekswissel
pi_61973169
nice
AFC AJAX
  zondag 28 september 2008 @ 16:25:44 #146
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_61973192
Wat een speler, he
pi_61973255
Held
pi_61973274
En nu nog scoren ook. Waar gaat dit eindigen?
pi_61973308
Nu aan het woord trouwens.

Jantje
pi_61973371
Jantje

Echt een geweldenaar, oo kzn inzet en bescheidenheid
pi_61980799
Vertonghen

Waar blijven de eerste liedjes voor deze held
pi_61983884
Mooi antwoord had hij ook op de vraag of hij eindelijk op zijn plaats is op het middenveld.

"Ik ga er zelf niet over oordelen, ik ben blij als ik kan spelen bij Ajax."
pi_61983949
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef No_One_Knows het volgende:
Vertonghen

Die liederen zijn er al. Weer prima gespeeld vandaag!!
pi_61994035
quote:
Op zondag 28 september 2008 21:11 schreef No_One_Knows het volgende:
Vertonghen

Genoeg gezongen voor Jantje hoor .
Hij is wel heel erg verlegen trouwens.
pi_61994132
Het is wel weer heel opportunistisch van de media om hem ineens op te merken nu hij 2x heeft gescoord terwijl hij al heel het seizoen de beste speler is. En vorig jaar was hij ook al uitstekend als linksback.
pi_61997543
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:13 schreef BB-boy het volgende:
Het is wel weer heel opportunistisch van de media om hem ineens op te merken nu hij 2x heeft gescoord terwijl hij al heel het seizoen de beste speler is. En vorig jaar was hij ook al uitstekend als linksback.
Hij heeft ook gewoon veel vooruitgang gemaakt het laatste jaar.
pi_61997873
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Genoeg gezongen voor Jantje hoor .
Hij is wel heel erg verlegen trouwens.
Bescheiden is iets anders dan verlegen.
  maandag 29 september 2008 @ 15:35:29 #158
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_61997937
Jan heeft z'n contract nog niet verlengd hoor trouwens, de gesprekken zijn er weliswaar maar er is nog geen contract of iets opgesteld. Gaat wel goedkomen trouwens, daar niet van.

Buiten zijn voetballende kwaliteiten is het ook gewoon een hele sympathieke en betrokken gozer. Zit vaak op de tribune bij Jong Ajax met een maat van 'm en is volgens mij dit jaar zelfs begonnen aan een studie bedrijfskunde aan de Uva of de VU.
Lijkt me echt tof als je met 'm in college zit, hehe...

Gewoon een slimme nuchtere jongen die niet teveel praatjes heeft en ook iets doet buiten het voetbal, daar heb ik toch veel meer mee als met over het paard getilde kutjochies die op hun 21e al denken dat ze het helemaal gemaakt hebben.
Hoop dat 'ie nog lang bij ons speelt!
Gourmetten of steengrillen?
pi_62000279
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:35 schreef Silenus het volgende:
Gewoon een slimme nuchtere jongen die niet teveel praatjes heeft
de gemiddelde Belg (Vlaming) dus
pi_62000801
Jantje
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_62001696
Vanavond te gast in Holland Sport.
pi_62001843
Oh, daar ben ik ook in de buurt. Ff kijken of ik een praatje kan maken met hem.
  maandag 29 september 2008 @ 17:54:02 #163
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_62001866
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:35 schreef Silenus het volgende:
Jan heeft z'n contract nog niet verlengd hoor trouwens, de gesprekken zijn er weliswaar maar er is nog geen contract of iets opgesteld. Gaat wel goedkomen trouwens, daar niet van.

Hij zegt vandaag in Het Parool dat het zetten van een handtekening een kwestie dagen is. Alles is rond.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_62052359
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:54 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Hij zegt vandaag in Het Parool dat het zetten van een handtekening een kwestie dagen is. Alles is rond.

Nu officieel: Vertonghen heeft z'n contract verlengd tot 2013.

Erg goed nieuws voor Ajax
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:22:15 #165
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_62055080
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:48 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nu officieel: Vertonghen heeft z'n contract verlengd tot 2013.

Erg goed nieuws voor Ajax
Instemmend en goedkeurend knikt.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_62057480
quote:
Ik houd van Amsterdam, ik houd van Ajax.
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:33:49 #167
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_62355960
Deze week staat er in Humo, een Vlaams tijdschrift, een interview met Jan. Enkele fragmenten uit het artikel, dat getiteld is: 'Als ik nog één keer mijn vader kon terugzien, stopte ik meteen met voetbal'.

...

Stel-ik wens het je niet toe- dat je door een blessure moet stoppen met voetballen. Zou je dan in Amsterdam blijven wonen?
Daar ben ik redelijk zeker van. Als ik over 'thuis' praat, dan heb ik het over Amsterdam. Ik hou van deze stad en van haar mensen. 't is hier echt heel apart. Thomas Vermaelen denkt er net zo over: hier hebben wij onze ontwikkeling als voetballer én als mens doorgemaakt. Ik kan nu bijtekenen tot 2013, en dat vind ik een heel prettig vooruitzicht.

...

Sta jij straks ook vol tattoos?
Neen
Slim gezien. Nog even en je maakt als voetballer pas indruk als je er geen hebt.
<lacht> Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ben niet zo erg met mijn uiterlijk bezig. Soms lachen ze me op de club uit omdat ik er weer eens slordig bijloop, maar dat trek ik me niet aan. Qommige spelers komen hier elke ochtend op hun zondagsbest aan, maar ik blijf liever een kwartier langer in bed liggen. Ik draag ook nooit dure spullen. Deze schoenen heb ik van mijn sponsor gekregen, mijn trui heeft 50¤ gekost en het t-shirt eronder komt van de h&m.
Een topvoetballer die bij h&m koopt: dat moet vrij uniek zijn.
<lacht>In de kleedkamer van Ajax hangt een fortuin aan kleren en schoenen.
Waaraan kun jij wél geld uitgeven?
Aan mijn huis. Ik heb er al één in Amsterdam, en ik ben er ook in België van plan één te kopen. Een huis is een goede investering.
Voor de rest ben ik heel sober. Ik heb een laptop en een iPod, maar dat vind ik eigenlijk al een miskoop: ik luister er veel te weinig naar.
..
Onlangs heb ik een fiets gekocht, tweedehands.
Een voetballer die fiets?
Op twee minuten sta ik in hartje Amsterdam. Da's toch praktisch?

Een andere Vlaamse krant ging hier dieper op in:

Wat jou typeert, is dat je hier bij Ajax met de fiets naar de training komt.

'Niet elke dag, maar het gebeurt. Mijn vriendin woont in het centrum van de stad. Dat is vijf minuten met de fiets, een kwartier met de auto. Daarom kocht ik opnieuw een fiets. Naar de club is het een kwartiertje fietsen: ideaal om mijn hoofd eens vrij te maken.'

Je bent allicht de enige, want het staat hier voor het stadion vol met peperdure wagens.

'Mijn fiets staat dan naast de auto's. Ik steek mijn geld liever in een huis dan in een dure auto.'

Hoe reageren je ploegmaats daarop?

'Maarten Stekelenburg zag me eens fietsen en vroeg me of ik een contractverlaging had gekregen. Maakt mij niets uit. Uiterlijk vertoon is niet belangrijk voor mij. Ik koop ook geen dure kleren.'

(interview lees je hier: http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G7921KUNE )
When all things seem to end, the future still remains..
pi_62356039
Stond ook een heel lang interview in de VI

De meest bescheidde voetballer die ik ken
pi_62356090
Wat een held is het ook.
pi_62356767
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:33 schreef Masanga het volgende:
Hoe reageren je ploegmaats daarop?

'Maarten Stekelenburg zag me eens fietsen en vroeg me of ik een contractverlaging had gekregen.
pi_62361444
Haha, prachtig figuur die Vertonghen.
pi_62371396
quote:
Sommige spelers komen hier elke ochtend op hun zondagsbest aan, maar ik blijf liever een kwartier langer in bed liggen.
Herkenbaar.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:03:12 #173
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62371556
Ik ben nu helemaal fan van Jan .
Wat een geweldig interview .
-
pi_62372689
hij is zo lekker gewoon gebleven!
pi_62433522
quote:
Jan Vertonghen is blij met shirt van Fabregas
Ondanks de verliespartij tegen de Europees Kampioen Spanje kon Jan Vertonghen toch terugkijken naar een redelijk geslaagde avond. De Ajacied speelde een puike wedstrijd en kreeg na afloop zelfs het shirt van Arsenal middenvelder Cesc Fabregas: "Het enige waar ik nu tevreden mee ben, is het shirt dat ik van Cesc Fabregas heb gekregen."

Vertonghen vond dat België op zijn minst een gelijk spel had verdiend en zelfs nog aanspraak maakte op een overwinning: "Ik vond dat we zelfs een overwinning verdienden. Spanje speelde goed, maar wij hadden de meeste kansen. Het gevoel van teleurstelling overheerst op dit moment. Het was echt een zielig hoopje in de kleedkamer, iedereen zat er verslagen bij."

De Ajacied was vooral lovend over Spanje middenvelder Xavi: "Het zijn één voor één fantastische spelers bij Spanje. Xavi is waarschijnlijk de beste voetballer waar ik ooit tegen heb gespeeld. Bij hem gaat alles zo gemakkelijk, het lijkt alsof hij nooit onder druk staat. Maar ik had het gevoel dat deze ploeg te kloppen was. We speelden geconcentreerd en deden in balbezit ons ding. Maar helaas mocht het niet zo zijn," aldus Vertonghen tegen
Prachtig!
Vertonghen
Fabregas
pi_62433630
Fabregas moet blij zijn met het shirt van Jan.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 14:07:59 #177
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_62433728
Geweldig. "Ik blijf liever een kwartier langer in bed liggen"
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_62539443
SuperJan !
  zondag 23 november 2008 @ 14:05:56 #179
163488 RubenSosa
pi_63448890
Gatver, bijna elke wedstrijd moet hij een kaart proberen aan te naaien aan de tegenstander. Nu weer bij schaars.
pi_63448943
Schwalbe idd
pi_63448967
- Offtopic -

[ Bericht 94% gewijzigd door RayMania op 23-11-2008 14:16:14 ]
pi_63452112
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:05 schreef RubenSosa het volgende:
Gatver, bijna elke wedstrijd moet hij een kaart proberen aan te naaien aan de tegenstander. Nu weer bij schaars.
Kwam met twee benen in geloof ik...

Anyhow speelde een teleurstellende pot vandaag maar goed dat was heel Ajax op Van der Wiel en Vermeer na.
  zondag 23 november 2008 @ 17:10:31 #183
163488 RubenSosa
pi_63453949
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:57 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Kwam met twee benen in geloof ik...

Anyhow speelde een teleurstellende pot vandaag maar goed dat was heel Ajax op Van der Wiel en Vermeer na.
Tuurlijk, maar hij raakte hem niet. Hij deed alsof hij dood ging. 2 seconden later liep hij al weer in de zestien. Je zag ook dat schaars het door had, dat hij hem een kaart aan het aannaaien was.

Jammer, want nogmaals hij heeft het echt niet nodig dit soort dingen.
  zondag 23 november 2008 @ 17:33:53 #184
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63454550
Met 2 benen inkomen is sowieso een overtreding, of je iemand nou raakt of niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_63454604
Speelde ontzettend slecht vandaag.
  zondag 23 november 2008 @ 17:54:20 #186
163488 RubenSosa
pi_63455105
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:33 schreef fathank het volgende:
Met 2 benen inkomen is sowieso een overtreding, of je iemand nou raakt of niet.
Ja duidelijk, maar is het dan nodig om 60 x door te rollen om iemand een kaart aan te naaien? Bedoel die gozer liep 2 seconden later fris als het maar kan weer in de zestien, hij heeft niet eens een blessurebehandeling gehad.

Maakt niet uit van welke club het is. Ik zag het gisteren bij een duitse wedstrijd ook. Het hoort toch niet?
pi_63455167
60 keer doorrollen

Was het wel met je eens dat hij niet zo had moeten gaan liggen maar ik ben blij dat hij het deed.
Als hij langer was blijven staan was hij waarschijnlijk wel met die tackle doorgezaagd.
Speelde zeer matig vandaag maar dat deed eigenlijk heel Ajax wel.
pi_63455236
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:54 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ja duidelijk, maar is het dan nodig om 60 x door te rollen om iemand een kaart aan te naaien? Bedoel die gozer liep 2 seconden later fris als het maar kan weer in de zestien, hij heeft niet eens een blessurebehandeling gehad.

Maakt niet uit van welke club het is. Ik zag het gisteren bij een duitse wedstrijd ook. Het hoort toch niet?
Bij Schaars mag dat. Als er iemand een kaartennaaier is, is het Schaars wel. Enige goede wat Vertonghen vandaag gedaan heeft.
pi_63456151
Schaars komt met een gestrekt been inglijden op hem, die mag je met alle liefde een kaart aannaaien, vieze van Bommel dat het er is
pi_63461246
Hij blijft een held. Hij is dit jaar bovendien veel meer kerel geworden, komt fatsoenlijk voor zichzelf en zijn teamgenoten op. Hij bikkelt keihard en voetbaltechnisch is het ook nog eens een klasbak. Nog iets meer diepte in zijn spel en hij is nog bepalender. Het linkerbeen van Jan Vertonghen.
pi_63526773
ja precies Vertonghen is geweldig geweldig als hij in je team hebt en je wilt er maar niet tegen spelen. Hij speelt totaal niet als een Belg
AFC AJAX
pi_65179135
quote:
Vertonghen moet jeugd afschudden

Ajax hervat morgen in Nijmegen tegen NEC de competitie. Jan Vertonghen vertolkt als centrale verdediger dit seizoen een belangrijke rol bij de Amsterdammers. Maar een leider is de 21-jarige Belg nog niet. 'Om leiderschap af te dwingen, moet ik me anders gaan gedragen.' 'Ik voel me beter en sterker worden, belangrijker voor elftal.'' Jan Vertonghen zegt het met verholen trots. Hij miste geen competitiewedstrijd in de eerste seizoenshelft, waarin hij uitgroeide tot drijvende kracht van een elftal dat aan stabiliteit won. ''Vertrouwen is altijd belangrijk voor me geweest, en deze trainer geeft me dat.''

Deze trainer is Marco van Basten. De man die rigoureuze maatregelen niet schuwt en in een topsportklimaat weinig boodschap heeft aan de sociale dwarsverbanden in zijn spelersgroep. Dat Vertonghen zijn vriend en landgenoot Thomas Vermaelen uit het hart van de defensie heeft verdrongen, zal Van Basten een zorg zijn. Vermaelen is nu linksback, óók de positie van Robbert Schilder, die op zijn beurt weer een kameraad is van de twee Belgen.

''Die concurrentiestrijd zet onze vriendschap niet onder druk,'' zegt Vertonghen. ''Het zou anders zijn geweest als ik naar de trainer was toegestapt en had gezegd: 'Ik wil centrale verdediger zijn.' Maar zo is het niet gegaan. Het was voor mij ook een verrassing. Ik had niet verwacht Thomas daar snel te verdrijven.

Ik vind mezelf ook nog niet sterk genoeg als verdediger. Dat onderdeel beheerst Thomas beter dan ik. Maar ik weet waarom ik er sta: om voetballend iets extra's te brengen. Veel van de opbouw begint bij mij.''

''Waar ter wereld je ook komt: verdedigers zijn verdedigers. Maar bij Ajax moet van achteruit ook veel voetbal komen. Ik speel op een positie die het meest afwijkt van die bij andere ploegen: de plek waarop Ajax het verschil met de tegenstander wil maken. Als je uit een andere voetbalcultuur komt is dat moeilijk te bevatten. De spelopvatting van Ajax is uniek.''

En die dreef hem als zestienjarige naar Nederland. Gek, realiseert hij zich nu, dat hij eerder wel zijn bedenkingen had bij de overgang van Tielrode naar Germinal Beerschot Antwerpen, maar dat hij over Ajax, toch een veel grotere stap, geen minuut hoefde na te denken. Lachend: ''Bij mijn ouders was het precies andersom.''

Vertonghen werd ondergebracht bij een gastgezin in Ouderkerk aan de Amstel. ''Het klikte tussen mijn ouders en die familie. Ik heb veel aan het gastgezin te danken. Ik was net zestien toen ik binnenstapte, je voelt je heel stoer op die leeftijd, maar de opvoeding is feitelijk nog niet klaar. Gastouders kunnen de echte ouders nooit vervangen, maar ze hebben het uitstekend overgenomen. Net als de ouders van mijn vriendin. Zij hielpen mij integreren. Daar ben ik heel dankbaar voor.''

Bijna twee jaar geleden overleed de vader van Vertonghen aan de gevolgen van een hersentumor. Het grootste verdriet heeft hij verwerkt.

''Er hebben nog andere dingen gespeeld in de privésfeer, die niet zijn om over uit te weiden. Het zijn harde levenslessen. Andere jongens krijgen dat op hun dertigste of veertigste voor hun kiezen, ik nu al. Het maakt soms cynisch, maar ook realistisch.

Ik stel me meer open voor dingen buiten het voetbal. En je wordt erdoor gehard. Elk nadeel heeft zijn voordeel, zegt men hier. Maar ik had die nadelen liever nog niet ondervonden. Ik moet proberen het positieve in te zien van de dood van een familielid, terwijl dat eigenlijk niet kan.''

Door de dood van zijn vader is Vertonghen iets dichter naar zijn twee broers toe gegroeid. ''Emotioneel vooral. Ik zou ze liever iets vaker zien, maar het contact is redelijk.

We zijn op jonge leeftijd gescheiden van elkaar. Al op mijn twaalfde was ik tussen zeven uur 's morgens en tien uur 's avonds weg vanwege het voetbal. Buiten de weekeinden zagen we elkaar niet. Dan is het moeilijk iets op te bouwen. Onze band was sterker geweest als ik in België was gebleven.'' Niet dat heimwee hem in zijn greep houdt, integendeel. ''Amsterdam is mijn stad geworden. Ik sta te boek als rustige jongen, maar ik heb ook een uitbundige kant en die is hier tot bloei gekomen. Ik heb een huis gekocht in Zuid. Mijn vriendin woont op de Nieuwmarkt. Ik spring drie, vier keer per week op de fiets naar het centrum. Ik ben niet zo'n winkelaar, maar ik vind het leuk om mensen te kijken. Ik heb de stadsmens in mij ontdekt.''

Aan de Openbare Scholengemeenschap Bijlmer haalde Vertonghen zijn vwo-diploma. Hij zat in de klas met zijn huidige vriendin, en met Tom de Mul, die tegenwoordig voor Racing Genk voetbalt. ''Op school heb ik Amsterdam leren doorgronden. In die omgeving ben je meer onderdeel van het gewone leven dan bij de club. Ik heb er een geweldige tijd gehad, onnoemelijk gelachen en veel vrienden gemaakt uit allerlei culturen.''

''Volgende maand zijn mijn vriendin en ik vijf jaar samen. Ik ben wel een trouwe jongen. Vijf jaar is niet iets vluchtigs. Ik sta open voor haar dingen en zij voor die van mij. Ze is oprecht geïnteresseerd in voetbal geraakt. Ben ik in België voor een interland, vertelt zij me wat zondagavond bij Studio Voetbal is gezegd.

Mijn vriendin zegt vaak: 'Ik ben de enige die het met jou uithoudt.' Maar volgens mij is met Jan Vertonghen goed samen te leven. Ik ben netjes, stipt. Wisselvallig sociaal.

Ik kan de grootste gangmaker zijn in een groep, maar ik trek me soms terug met een boek. Die rust heb ik af en toe nodig.''

Met Vermaelen deelde Vertonghen vorige week een huisje in Portugal, tijdens het trainingskamp van Jan Vertonghen: 'Amsterdam is mijn stad geworden, mijn uitbundige kant is hier tot bloei gekomen.'' (DICK SINTENIE)
pi_65179385
Leuk verhaal. Jan .
pi_65179490
Held
  zondag 18 januari 2009 @ 19:16:42 #195
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_65181839
Leuk interview

Wel grappig om te zien dat hij ineens heel veel aandacht krijgt in de media. Hopelijk blijft 'ie er nuchter onder.
pi_65182102
Hij was weer goed vandaag.
pi_65194189
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:25 schreef kevin6188 het volgende:
Hij was weer goed vandaag.
Slechtste wedstrijd van het seizoen.
pi_65194224
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:19 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Qua pases was het niet echt super nee, maar verdedigend was het gewoon ruim voldoende
pi_65194989
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:20 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Qua pases was het niet echt super nee, maar verdedigend was het gewoon ruim voldoende
Laconiek verdedigen - anders kan ik het niet noemen - kostte toch een tegengoal. Een heel kostbare. Opbouwend was het ook niet des vertonghens. Dat geeft ook niet, hij heeft wel wat krediet.
pi_65197452
Vond hem ook matig spelen maar wat El_Bassie aangeeft.
Hij heeft nog zat krediet bij mij.
pi_65197800
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:19 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Oh, hmm. Dat die eerste goal deels zijn schuld was had ik compleet gemist gistermiddag.
pi_66595314
pi_66595639
Het waren krampjes waar Jantje nog nooit last van had gehad
pi_66595715
Hij speelde erg sterk vandaag op het middenveld. Hopelijk valt zijn blessure mee
pi_66595783
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:23 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hij speelde erg sterk vandaag op het middenveld. Hopelijk valt zijn blessure mee
Hij heeft geen blessure. Volgens van Basten had hij voor het eerst in zijn leven kramp.
Best wel een aansteller als je hem zo zag spartelen.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:32:54 #206
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_66596086
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hij heeft geen blessure. Volgens van Basten had hij voor het eerst in zijn leven kramp.
Kneus. Eerst lezen voor je jezelf weer eens voor lul zet.
quote:
'Hij voelde een verkramping bij zijn hamstring', aldus Van Basten. 'Hij kan echter ook iets hebben verrekt of gescheurd'.
-
pi_66596264
quote:

[..]

Ik herinner mij een Royston Drenthe die met een brancard er van af moest vanwege kramp
pi_66597431
Ja, inderdaad. Wat een aansteller die Vertonghen. Wie stapt er nou het veld uit als er al drie keer is gewisseld.
pi_66597611
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:32 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kneus. Eerst lezen voor je jezelf weer eens voor lul zet.
[..]
Kneus ik heb een artiekel gelezen waarin staat dat hij kramp had. Net zoals het hier wordt beschreven klootviool!
pi_66597627
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik herinner mij een Royston Drenthe die met een brancard er van af moest vanwege kramp
Gaat het hier nou over Drenthe of Vertonghen?
pi_66597664
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gaat het hier nou over Drenthe of Vertonghen?
Vertonghen, ik geef slechts vergelijkingsmateriaal
pi_66597679
Het maakt niet uit Daggla. Die gast zet zichzelf sowieso wel voor lul.
pi_66597718
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:08 schreef sjimz het volgende:

[..]

Vertonghen, ik geef slechts vergelijkingsmateriaal
Valt niet te vergelijken. Ik meen dat het er bij Drenthe al 3 keer ingeschoten was voordat hij er per brancard af ging.
pi_66597729
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kneus ik heb een artiekel gelezen waarin staat dat hij kramp had. Net zoals het hier wordt beschreven klootviool!
Je bedoelt artikel?
pi_66597784
Alsof kramp geen pijn doet. Mijn god, ergste pijn die ik ooit heb gehad.

Maar Ajacieden stellen zich dan aan !
pi_66597830
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:11 schreef RayMania het volgende:

Maar Ajacieden stellen zich dan aan !
Niet zo calimero posten hoor.
pi_66597877
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:11 schreef RayMania het volgende:
Dan zul jij al vast veel meegemaakt hebben als dat je ergste pijn is !

Het is ff doorbijten ja, maar je laat je elftal toch niet met 10 man door gaan.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:14:26 #218
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_66597912
Stelling: maken Belgen niet vaak het verschil in nederland?

Vertonghen, dembele, martens, vermaelen...
Toeval? Of individuele kwaliteit..

Ik vroeg het me af (met een jupiler in mijn handen)
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_66597963
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ben blij dat ik inderdaad nog nooit iets gebroken, gescheurd of gekneusd heb ja.
quote:
Ach, 0-2 met nog een paar minuten te spelen. En we weten nog geen eens of het kramp is. Morgen weten we meer.
pi_66597968
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:14 schreef fuckbuddy het volgende:

Alleen Dembele is een topper.
pi_66597999
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:14 schreef fuckbuddy het volgende:

Sonck, Soetaers, Leonard, De Ceulaer, ...
pi_66598048
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Alleen Dembele is een topper.
Martens is één van de belangrijkste AZ-spelers dit seizoen (naast De Zeeuw, Schaars en Hamdaoui).
pi_66598062
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef Blawh het volgende:

[..]

En die lijst kun je nog een heel stuk langer maken.
pi_66598079
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:16 schreef Blawh het volgende:

[..]

Leonard
pi_66598082
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:17 schreef RayMania het volgende:

[..]

Martens is één van de belangrijkste AZ-spelers dit seizoen (naast De Zeeuw, Schaars en Hamdaoui).
Maar niet iemand die ik snel naar een grotere club zie gaan.
pi_66598088
Wacht, kan iemand niet gewoon een 'Belgen in NL' topic maken? Houden we het hier over Jan.

Of anders hier verder gaan; Het Rode Duivels topic #2 de grote ommekeer
pi_66598120
quote:

[..]

Ik heb wel eens een scheur gehad in m'n enkelbanden. Maar kramp vind ik meer pijn doen
pi_66598337
Hoe dan ook, deze topper scoorde een mooi goal vandaag.
pi_66598368
Prachtige goal idd. En hij heerste weer op het middenveld.
pi_66598454
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:18 schreef toma het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een scheur gehad in m'n enkelbanden. Maar kramp vind ik meer pijn doen
Was zeker een haarscheurtje
pi_66598513
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Was zeker een haarscheurtje
geen idee. Het was niet doorgescheurd, maar ik had wel een flink ei op m'n poot. Maar als je een flinke verkramping hebt kan dat echt heel erg veel pijn doen.
pi_66616786
quote:

[..]

Bij 0-2 voor en nog een minuut of 5? Wat denk je zelf? .

Hopelijk is hij er niet lang uit.
pi_66699813
quote:

[..]

Toch raar dat die "geen blessure" hem toch minimaal 6 weken gaat kosten.
pi_66699832
Godverdomme
pi_66701982
Verdomme.
pi_66702851
Jan is een goeie. Jammer dat hij een tijdje uit de running is.
pi_66703032
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:33 schreef sjimz het volgende:

[..]

Toch raar dat die "geen blessure" hem toch minimaal 6 weken gaat kosten.
Je kunt je afvragen waarom Marco het dan kramp noemde.
pi_66703116
Balen. Dan maar met Enoh en Lindgren die fransen verslaan
pi_66703260
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen waarom Marco het dan kramp noemde.
http://www.nusport.nl/200(...)-blessure-vertonghen

Wat snap je hier niet aan?
pi_66703336
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

http://www.nusport.nl/200(...)-blessure-vertonghen

Wat snap je hier niet aan?
Dat zei hij niet op de radio

[ Bericht 0% gewijzigd door sjimz op 04-03-2009 20:04:41 (niet persoonlijk worden.) ]
pi_66703399
Boehoe, hij noemt mij kneusje
pi_66703455
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat zei hij niet op de radio
En jij gaat gewoon lekker normaal posten.
pi_66707016
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:04 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Boehoe, hij noemt mij kneusje
-reageer jij dan ook niet-

[ Bericht 5% gewijzigd door sjimz op 04-03-2009 21:27:26 ]
pi_66707115
- niet doen-

[ Bericht 95% gewijzigd door sjimz op 04-03-2009 21:28:49 ]
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:29:36 #245
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66707179
Dirkie toch.. steek liever je energie in de opbouw van je eigen team ipv al dat getrol.
pi_66707849
Klote dit.
pi_66707972
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:46 schreef Cyberia18 het volgende:
Klote dit.
Kop op kerel, je hebt toch nog veel meer topspelers, uhhhh...........
pi_66708577
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef need2009 het volgende:

[..]

Kop op kerel, je hebt toch nog veel meer topspelers, uhhhh...........
Als je niet weet waar je het over hebt hou dan gewoon je waffel.

Vertonghen is dit seizoen een van de constantere spelers, zeker na de winterstop.
pi_67337997
quote:
Jan Vertonghen heeft het prima naar zijn zin bij Ajax. De Belg hoopt zich nog een paar jaar door te kunnen ontwikkelen in Amsterdam.

"Ik ben pas 21", begint Vertonghen in Sport aan Tafel op Eredivisielive. "Ik heb het gevoel dat er nog rek in zit. Ik hoop me nog een paar jaar door te kunnen ontwikkelen bij Ajax en dan misschien ooit nog de stap te kunnen maken."

Vertonghen ziet zelfs een eeuwig verblijf bij Ajax tot de mogelijkheden. "Als dat niet zo is, dan is Ajax prima. Ik ga niet voor de kleinere teams naar naar het buitenland. Wat voor teams? Niet bijvoorbeeld naar een club als Wigan. Everton? Dat is wel een goede club, die staan zes in Engeland", aldus Vertonghen, die sowieso fan is van de Premier League.

De verdediger van Ajax vervolgt:"Het tempo in Engeland is mooi. Je kan naar elke wedstrijd kijken. Engeland ademt voetbal. Ik ben er nog nooit geweest om te kijken, helaas."

Over de kritiek op Marco van Basten dat hij niet goed zou communiceren is Vertonghen helder. "Naar ons is hij altijd heel duidelijk. Hij bewijst het tegendeel over wat gezegd is in de media. Hij praat veel. Ik werk in ieder geval prettig samen met hem. Over wat? Over posities, vertrouwen en verbeterpunten."

Vertonghen gaat verder: "Ik vind dat hij het goed doet. Hij brengt het perfect over. Misschien komt het er naar de buitenwereld anders uit, maar wij hebben andere ideëen in de groep."
pi_67339149
Vertonghen. Held.
  zondag 19 april 2009 @ 17:14:08 #251
163488 RubenSosa
pi_68174109
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:47 schreef kevin6188 het volgende:
Vertonghen. Held.
pi_68174529
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:14 schreef RubenSosa het volgende:

[..]
Hoe makkelijk...

Vertonghen zit duidelijk niet lekker in z'n vel.. vorige wedstrijd speelde hij ook al zo zwakjes..

Ongelooflijk stomme blunder..
pi_68174823
Volgens mij heeft ie het Sulejmani-syndroom.
pi_68181552
Leuke assist vandaag!
pi_68181578
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:21 schreef Halcon het volgende:
Leuke assist vandaag!
De laatste weken matig ...

Welke van de twee?
pi_68189396
Blijft mijn held!
pi_68191254
Ik had Ibi gelijk een kopstoot uitgedeeld.

Maar Vertonghen zal zoiets nooit doen. Een speler die zich in het veld wél als een echte prof gedraagt, altijd bescheiden voor de camera's. Zo hoort het ook.

Jantje
  maandag 20 april 2009 @ 01:43:16 #258
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_68191442
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik had Ibi gelijk een kopstoot uitgedeeld.

Maar Vertonghen zal zoiets nooit doen. Een speler die zich in het veld wél als een echte prof gedraagt, altijd bescheiden voor de camera's. Zo hoort het ook.

Jantje
Na de fout van Vertonghen waardoor PSV kon scoren, ging Afellay nog even lachend langs Vertonghen. Daarnaar gevraagd liet Afellay weten: "Er stond nog een rekening open van de vorige wedstrijd in de ArenA. Toen deed hij het bij mij. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten."

......
pi_68191487
slecht excuus misschien.. maar Jan moet wedstrijdritme hebben..
pi_68191488
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Na de fout van Vertonghen waardoor PSV kon scoren, ging Afellay nog even lachend langs Vertonghen. Daarnaar gevraagd liet Afellay weten: "Er stond nog een rekening open van de vorige wedstrijd in de ArenA. Toen deed hij het bij mij. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten."

......
Een rekening open.

Ibi had het ook alleen bij een 'rekening'' kunnen houden, de 6-2 overwinning namelijk. Wat hij hier nu is doet is vreselijk kinderachtig. En dan spreken we hier nog over een speler die 2 jaar ouder is. Je bent geneigd om te zeggen dat dit gedrag van een 6-jarige getuigd.

Epic sadness.
pi_68192479
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:48 schreef Cyberia18 het volgende:
gedrag van een 6-jarige getuigd.

Epic sadness.
pi_68192519
quote:

[..]

Een rekening open.

Ibi had het ook alleen bij een 'rekening'' kunnen houden, de 6-2 overwinning namelijk. Wat hij hier nu is doet is vreselijk kinderachtig. En dan spreken we hier nog over een speler die 2 jaar ouder is. Je bent geneigd om te zeggen dat dit gedrag van een 6-jarige getuigd.

Epic sadness.
Huntelaar was nog wel een stukje ouder toen hij het bij Donk deed.
pi_68202635
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Toen was hij ook 23. Hoe bedoel je stukje ouder.
pi_68202843
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:25 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Toen was hij ook 23. Hoe bedoel je stukje ouder.
Ibi is net een paar dagen 23. Huntelaar werd al bijna 24.
pi_68203055
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ibi is net een paar dagen 23. Huntelaar werd al bijna 24.
Je hebt echt geen flauw idee wat je allemaal typt hé? Jij pretendeerde dat hij op DAT moment een stukje ouder was.
quote:
pi_68203089
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:37 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Jij pretendeerde dat hij op DAT moment een stukje ouder was. Dat is natuurlijk onzin.
Onzin? Bekijk de feiten. Ibi is net 23, Huntelaar was bijna 24. Dat is een feit toch?

BTW nutteloze discussie.
pi_68203113
quote:

[..]

Een rekening open.

Epic sadness.
Jij had die actie van Huntelaar vs. Donk notabene in je avatar kerel.

'T was verre van stijlvol van Afellay, daar niet van.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_68203126
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Onzin? Bekijk de feiten. Ibi is net 23, Huntelaar was bijna 24. Dat is een feit toch?
Check m'n edit.
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

BTW nutteloze discussie.
Inderdaad. Back to Vertonghen.
  maandag 20 april 2009 @ 14:42:03 #269
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68203196
Hopelijk geeft van Basten wel gewoon het vertrouwen aan Vertonghen voor de rest van de competitie. Heb zo'n hekel aan het never change a winning team geroep van sommige. Alsof Anita beter is dan Vertonghen.
#FreeHat
  maandag 20 april 2009 @ 14:43:02 #270
230110 Itisbanging
De Eckte Eckte!
pi_68203215
Boeien hoe oud ze waren. We hebben hier als Ajacieden vaak zitten lachen als Jan, Hofs weer eens kleineerde ( ) .Al kan ik me niets meer herinneren mbt Appelvlaai en Vertonghen in een eerdere wedstrijd? En het is natuurlijk heel kinderachtig allemaal maar het is nog altijd zo.. wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Erg kut die eerste assist van Vertonghen zoiets mag niet maar kan helaas gebeuren bij een van de eerste bal contacten na een afwezigheid.
Met Jan komt het wel goed.
Crookers ruined my life!
pi_68203217
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:39 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jij had die actie van Huntelaar vs. Donk notabene in je avatar kerel.
Dat was meer omdat ik om zijn actie kon lachen. Hoe die aan komt vliegen, zijn lach. Onbetaalbaar.

Sowieso was die situatie tussen hun ook wel erger. Ze liepen in beide (play-offs) wedstrijden al flink aan elkaar te zuigen.
pi_68203252
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:43 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Dat was meer omdat ik om zijn actie kon lachen. Hoe die aan komt vliegen, zijn lach. Onbetaalbaar.

Sowieso was die situatie tussen hun ook wel erger. Ze liepen in beide (play-offs) wedstrijden al flink aan elkaar te zuigen.
Vertonghen en Afellay blijkbaar dus ook (geven ze beiden toe). Ik vind je huiliegedrag t.o.v. Afellay daarom wel een beetje hypocriet eerlijk gezegd.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_68203272
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:43 schreef Itisbanging het volgende:
Al kan ik me niets meer herinneren mbt Appelvlaai en Vertonghen in een eerdere wedstrijd? En het is natuurlijk heel kinderachtig allemaal maar het is nog altijd zo.. wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Als ik het me nog goed herinner kreeg in Enoh in die wedstrijd een tik van Afellay op zijn hoofd waardoor Vertonghen vervolgens verhaal ging halen.
pi_68203278
En Vertonghen komt er wel weer bovenop. Hij heeft kwaliteit genoeg...
  maandag 20 april 2009 @ 14:46:52 #275
166976 DuvelDuvel
pi_68203319
Vertonghen had Afellay gewoon een hoek op zn gezicht moeten geven. En Huntelaar was echt zwaar respectloos tegenover Donk en had dat nooit mogen doen.
#FreeHat
pi_68203323
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:45 schreef koningdavid het volgende:
Geen twijfel over, hij zit gewoon in een dip.
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_68204041
het gebeurt de beste onder ons om een keer een fout te maken, en als het gebeurt in een wedstrijd als deze duikt iedereen er boven op. Vertonghen blijft een goede speler die op dat moment gewoon bezweek onder wat druk. Shit happens, you move on. Komt wel goed.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  maandag 20 april 2009 @ 15:21:45 #278
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68204551
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:26 schreef Cyberia18 het volgende:

Afellay is toch ook vrijwel altijd bescheiden voor de camera's?
En zo bescheiden vind ik Vertonghen ook niet gezien zijn uitspraak vorig jaar in Sportweek dat het ongelooflijk was dat PSV kampioen was geworden omdat Ajax op Afellay na op elke positie een betere speler zou hebben.
  maandag 20 april 2009 @ 15:22:58 #279
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68204593
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:45 schreef koningdavid het volgende:
Vertonghen was voor de winter echt super, dat kan niet allemaal weg zijn. Komt wel weer.
pi_68205007
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:22 schreef Prosac het volgende:

[..]

Vertonghen was voor de winter echt super, dat kan niet allemaal weg zijn. Komt wel weer.
Inderdaad, die gast heeft zoveel kwaliteit. Zelden zo'n fantastische traptechniek gezien. Dat gekoppeld aan zijn duelkracht en inzicht maakt hem gewoon tot een groot talent. Bij het talent zijn hoort ook een terugslag zo nu en dan.
pi_68205569
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:21 schreef Prosac het volgende:

[..]

Afellay is toch ook vrijwel altijd bescheiden voor de camera's?
En zo bescheiden vind ik Vertonghen ook niet gezien zijn uitspraak vorig jaar in Sportweek dat het ongelooflijk was dat PSV kampioen was geworden omdat Ajax op Afellay na op elke positie een betere speler zou hebben.
Mwha Afellay is daarin toch aanzienlijk gegroeid. Kijkt de interviewer nu ook veel meer aan in plaats van steeds maar met zijn koppie naar beneden te kijken (echt ) en durft ook te zeggen waar het op staat (zie zijn uitspraken over het beleid van PSV m.b.t. Aissati). Dat laatste was voorheen zelden het geval.

Goed en wat Vertongen betreft staat hij wel degelijk bekend als een bescheiden jongen. Dat is ook iets waar hij toch wel redelijk vaak op wordt geattendeerd (dat hij iets té bescheiden zou zijn). Zijn uitspraak van vorig jaar kwam bij mij daarom enigszins wel als een verrassing aan.
  maandag 20 april 2009 @ 15:58:39 #282
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_68205777
Ik krijg altijd het gevoel dat dat 'bescheidene' van Afellay verschrikkelijk nep is, maar dat zal wel weer aan mij liggen. Volgens mij had Boot het daar gister nog over bij Studio Voetbal, maar dan richting de spelers van AZ. Voor de camera's is het leuk en aardig, maar tijdens de wedstrijden zie je pas wie ze echt zijn.
pi_68207353
Afellay is een eng mannetje. ( wel een goeie spelert, dat dan weer wel)
Well I know one thing that really is true
This here's a zoo and the keeper ain't you
pi_68912879
quote:
Vertonghen steekt ook hand in eigen boezem

Jan Vertonghen (22) beleefde bij Ajax een seizoen van dag en nacht. Vóór de winterstop was hij een sterke kracht, daarna zakte hij mede door blessures diep weg.

Hij schuift aan in zijn trainingskleding, maar trainen doet hij niet meer. Terwijl de rest van de selectie met John van 't Schip aan het werk is, is Jan Vertonghen vrij. ''Ik mag niks meer doen,'' zegt hij. ''Ook geen krachttraining. Binnenkort word ik geopereerd aan een buikspierblessure. Ik loop hier de laatste dagen maar wat rond.''

Vertonghen was woensdag bij het afscheid van Van Basten. Muisstil was het in de kleedkamer nadat de trainer de selectie over zijn besluit had ingelicht. Vertonghen werkte graag met Van Basten en tijdens de laatste woorden van de trainer ontdekte hij een parallel met zijn eigen situatie.

''Van Basten heeft van alles geprobeerd om het team te helpen, maar hij moest vaststellen dat hij niet meer kon. Dat is een harde, maar een eerlijke conclusie. Dat had ik ook moeten doen. Ik had eerder moeten erkennen dat ik geblesseerd was. Ik heb geforceerd geprobeerd om terug te komen, maar dat heeft averechts gewerkt. Ik had eerlijker naar mezelf en het team moeten zijn. Ik heb ervan geleerd.''

De voetballer die vorige zomer amper vakantie had vanwege zijn deelname aan de Olympische Spelen, beleefde een seizoen van uitersten. Met de komst van Rob Wielaert verhuisde hij van de achterhoede naar het middenveld en door tal van kwetsuren (voet, lies, hamstring en buikspier) kon hij zijn goede spel van vóór de winterstop niet doortrekken. Dieptepunten noemt hij de nederlagen tegen Vitesse (4-1) en PSV (6-2). In Eindhoven speelde hij te kort terug op Kenneth Vermeer waardoor PSV naar 3-0 uitliep.

Ook Ajax beleefde een wisselend jaar. Er waren wedstrijden waarin het elftal goed presteerde ('Fiorentina thuis was ook mijn persoonlijke hoogtepunt'), maar te vaak gaf Ajax niet thuis. Zoekend naar verklaringen ziet Vertonghen overeenkomsten in de woorden die algemeen directeur Rik van den Boog vrijdag tot de selectie richtte. Want ook Vertonghen vindt dat spelers hun verantwoordelijkheid moeten nemen voor een teamprestatie.

''Van Basten was heel duidelijk in zijn afspraken en in zijn visie, maar sommige jongens hadden moeite zich daaraan te houden,'' zegt Vertonghen. ''We hadden soms niet de discipline op het veld om de trainer te helpen. Afspraken moeten beter worden nageleefd, want we zijn als team gewoon niet goed genoeg als mensen hun taken niet nakomen.''

Net als Van den Boog pleit Vertonghen voor het nieuwe seizoen dan ook voor een harde hand. ''Er moet een eenduidige lijn komen, zegt de Belg. ''Er mogen geen afwijkingen zijn. Het is belangrijk dat er elf jongens in het veld staan die hetzelfde denken over aanvallen en verdedigen en die dat ook naleven. Acht of negen is te weinig.''

''We hebben jongens in het team die anderen kunnen terugroepen, maar dat moet ook worden nageleefd. Gebeurt dat niet, dan moet de trainer zich laten gelden, anders krijg je tweespalt in de selectie.''

Waar Ajax in de achterhoede ('individueel hebben we de beste verdedigers van de eredivisie, denk ik') en op het middenveld voldoende taakbewuste voetballers heeft, zijn de aanvallers dat wat minder. Vooral Luis Suarez verdedigt weinig mee terug, al is hij met 22 doelpunten wel topscorer van het moeilijk scorende team.

''Luis is superbelangrijk, maar hij moet ook in het gareel gehouden worden,'' zegt Vertonghen. ''Hij weet hoe belangrijk het teamspel is en het is geen slechte wil van hem, maar soms moet hij na een gemiste kans gewoon iets sneller omschakelen. Maar goed, hij is een aanvaller en die denkt anders dan iemand als ik. Ik ben veel meer bezig met de organisatie op het veld.''

Terwijl de spelers van Ajax binnenkort vakantie hebben, wacht Vertonghen een hersteltraject. Woensdag gaat hij onder het mes. Als op 22 juni de eerste training van het nieuwe seizoen begint, wil hij topfit op het veld verschijnen. (JOP VAN KEMPEN)
pi_68916230
Jan snapt het. Hoop dat hij nog lang blijft.
pi_68916376
quote:
Vooral Luis Suarez verdedigt weinig mee terug, al is hij met 22 doelpunten wel topscorer van het moeilijk scorende team.
Ajax scoort moeilijk?
pi_71062514
quote:
'Ooit wil ik Vermaelen achterna'
Door NIK KOK

BRISTOL - Tijdens Ajax' voorbereiding op het seizoen regent het dit jaar bijna elke dag, maar Jan Vertonghen is toch geen 'mooiweervoetballer'. Schouderophalend: ,,Dan zit er meer zuurstof in de lucht,'' is het droge commentaar van de Belg zonder opsmuk. Vertonghen doorziet groepsprocessen.

Gevraagd naar de nieuwe leider van Ajax noemt hij Wielaert en Oleguer, maar vooral Suarez. De Belg merkt aan alles dat de Uruguayaan bezig is met zijn leidersrol binnen Ajax.

Woensdag, vlak voor de oefenwedstrijd tegen Bristol City kreeg Suarez de aanvoerdersband daadwerkelijk om de arm geschoven.

Vertonghen: ,,Suarez kan een echte leider worden bij ons. Ik merk ook dat hij daar mee bezig is. Hij weet dat het bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt als hij de aanvoerdersband om heeft. Ik zie hem ook meer praten met ploeggenoten dan voorheen. Dan zegt hij hoe hij de ballen wil krijgen en hoe ze hem vrij moeten spelen. En hij pept anderen op.''

Hijzelf als leider? De uiterlijke kenmerken heeft hij wel. Vertonghen is groot, sterk en roert zich in het veld. En hij spreekt Nederlands. Vorig seizoen was hij meer dan eens een steunpilaar in een zwalkend team.

,,Ik doe mijn mond op het veld wel open, raak ook geïrriteerd als het minder loopt en dan zeg ik er wat van. Maar in de kleedkamer moet ik mij nog meer laten gelden. Hoewel ik mijn aard natuurlijk niet kan veranderen.''

Vertonghen kijkt met gemengde gevoelens terug op vorig seizoen. Als een rots weerstond Vertonghen toen aanvallen van tegenstanders. Zijn crosspasses brachten aanvallers in stelling. Trainer Van Basten zag het in hem zitten en sprak het vertrouwen uit in de Belg.

,,Toen voelde ik mij fantastisch. Voorafgaand aan elk duel dat we speelden, had ik iets onoverwinnelijks over me, alsof het die middag niet fout kon gaan. Elke pass over zestig meter kwam aan. Centraal achterin was ik op mijn best, op die positie richt ik mij dit seizoen ook.

,,De goede vorm bleef tot het trainingskamp in Portugal. Zelfs daar voelde ik mij elke dag sterker worden. Tot de laatste seconde van de laatste trainingspartij. Ik wilde een bal ver wegschieten, want we stonden op het punt om te winnen, toen Sulejmani mijn schot blokte. Ik voelde het gelijk in mijn voet. Ik heb er daarna veel te lang mee doorgelopen, terwijl ik rust had moeten nemen.''

Onder Jol is nu veel anders. ,,Er zijn strikte regels, Jol houdt van discipline. Iedereen zit tegenwoordig een kwartier voor tijd aan tafel voor het eten. Spelers zijn gefocust op de discipline.''

Wat Vertonghen ook opviel: ,,Jol heeft veel humor. Tussen de besprekingen en de trainingen gooit hij er wel eens een grap doorheen. Haagse humor is dat, wat dat dan ook mag zijn. Ik was er al een beetje aan gewend als inwoner van Amsterdam, alle stadshumor lijkt een beetje op elkaar, hè?''

Vertonghen heeft nog dagelijks contact met Thomas Vermaelen die deze zomer de overstap maakte naar Arsenal. De berichten zijn goed uit Londen. ,,Hij heeft een goede stap gemaakt voor zijn carrière, een die ik ook een keer wil maken. Engeland ademt voetbal, de sfeer is er fantastisch,'' zegt Vertonghen.

,,Thomas is een voorbeeld voor me. Hoe hij leeft voor zijn sport is bijna maniakaal. Als we wat gingen drinken in de stad bleef hij de gedisciplineerde sporter. Ik ben wat losser. Drink vaak een drankje meer dan hij.

,,We hebben tegen elkaar gezegd dat we elkaar moeten opzoeken. Ik ga natuurlijk graag kijken bij een wedstrijd van hem, maar de schema's zijn druk. Met Tom de Mul had ik ook ooit die afspraak toen hij naar Sevilla ging, maar heel Sevilla heb ik nog nooit gezien.''
Jan .
pi_72303712
Even een schop. Vind dat Vertonghen het prima doet de laatste tijd. Vormt een goed duo met Alderweireld en was tegen Heracles de beste man op het veld. Als hij in de eerste helft niet zo veel ballen had afgepakt, had Ajax een groot probleem gehad.
pi_72304005
Absoluut. Gave tackles ook weer op de bal .
pi_72305321
Speelt de laatste drie wedstrijden prima in het hart van de verdediging ja. Lekker laten staan voorlopig
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:40:00 #291
166976 DuvelDuvel
pi_72307881
Nadeel voor Vertonghen is misschien zijn veelzijdigheid. Als hij een tijdje op dezelfde plek staat groeit hij absoluut.
#FreeHat
pi_72711630
Wat een heerlijke goal vanmiddag . Lijkt weer wat beter in zijn spel te komen.
pi_72711695
Leuk schot maar voor de rest is het een matige voetballer.
  zondag 13 september 2009 @ 21:17:04 #294
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72711752
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Want?
pi_72711802
quote:
Dirk Kuijt is de kloon van Barca, nu weet ik het zeker
pi_72711977
quote:
Vooralsnog 3 wedstrijden op rij de 0.
pi_72712080
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Want?
Omdat het geen geweldige voetballer is.
pi_72712091
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Omdat het geen geweldige voetballer is.
Argumenten?
pi_72712100
Die vrije trap!
  zondag 13 september 2009 @ 21:26:38 #300
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_72712123
Ga maar lekker ergens anders trollen dirk-kuijt.
WOS'ser for life.
pi_72712134
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:22 schreef Rumille het volgende:

[..]

Vooralsnog 3 wedstrijden op rij de 0.
van Bronckhorst, Vlaar, Bahia en Fernandez zelfs 4 op rij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')