enquote:Jan Vertonghen heeft met zijn uit-
spraken in het Nederlandse weekblad
Sportweek heel wat wenkbrauwen doen
fronsen. De Belgische Ajax-verdediger
beweert immers dat zijn ploeg beter is
dan PSV, dat zonder kleerscheuren weer
kampioen wordt. "Afellay is wel de
beste speler op de Nederlandse velden,
maar voor de rest vind ik ons op zowat
elke positie beter", zegt Vertonghen.
quote:Als Ajax geen kampioen wordt, mist
Vertonghen de eerste wedstrijd van de
play-offs. Dat is een gevolg van een
gele kaart die hij een jaar geleden
kreeg bij... RKC. De Rode Duivel kreeg
vorig jaar in de degradatieplay-offs
met RKC zijn tweede gele kaart tegen
VVV en draagt daar nu de gevolgen van.
Wat een zielig sukkeltje is die Vertonghen zegquote:Ajacied vindt plannen van PSV-keeper belachelijk
Nou, dat is in ieder geval duidelijk Ajacied Jan Vertonghen begrijpt niet dat Gomes zich wil laten naturaliseren tot Nederlander. De PSV-keeper zou zijn nationaliteit op willen geven om met Oranje mee te kunnen naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Veel Nederlanders zien het plan wel zitten, maar Vertonghen vindt het niets, dat blijkt wel uit zijn opmerkingen tegenover Sportweek:
"Dat Gomes zegt dat hij Nederlander wil worden, vind ik echt belachelijk. Omdat hij even niet in aanmerking komt voor Brazilië, zegt hij dat hij voor Oranje wil spelen. Ik zou nooit van mijn leven voor een ander land willen spelen. Ik zou me domweg niet goed voelen om voor Duitsland of Nederland te spelen. Zelfs als je met dat andere land drie keer wereldkampioen wordt. Dat doe je niet. Toen ik het hoorde dacht ik: hoe kún je dat zeggen?"
Hij zegt de waarheid, kneus.quote:Op zondag 13 april 2008 02:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat een zielig sukkeltje is die Vertonghen zeg
Dat zielige sukkeltje heeft wel volkomen gelijk. Sukkeltje.quote:Op zondag 13 april 2008 02:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat een zielig sukkeltje is die Vertonghen zeg
Hoezo heeft hij gelijk? Het is zijn mening en geen feit natuurlijk.quote:Op zondag 13 april 2008 05:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat zielige sukkeltje heeft wel volkomen gelijk. Sukkeltje.
Hij heeft natuurlijk wel gelijk over het feit dat Gomes voor Nederland wil spelen omdat hij niet opgeroepen wordt voor Brazilie.quote:Op zondag 13 april 2008 07:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hoezo heeft hij gelijk? Het is zijn mening en geen feit natuurlijk.
Tjah, mijn mening is ook dat naturalisatie belachelijk is hoor, ik wil een Nederlands Elftal zien. Om Gomes hier op aan te vallen gaat me te ver, iedere naturalisatie draait om het eigen belang van de buitenlander. De 1 doet het voor de carriere, de ander voor het geld en de ander omdat hij bij zijn eigen land niet aan de bak komt. Deco is volgens mij een goed voorbeeld van het laatste.quote:Op zondag 13 april 2008 07:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel gelijk over het feit dat Gomes voor Nederland wil spelen omdat hij niet opgeroepen wordt voor Brazilie.
Hoezo de waarheid? Hij is zelf een Belg die voetbalt bij Ajax, en gaat zich bemoeien met een Braziliaanse keeper van PSV die Nederlander wil worden. Kan hij zich niet met andere zaken bezig houden?quote:
Het komt niet in je op dat een interviewer van Sportweek die vraag aan Vertonghen heeft gesteld, omdat hij zelf een Belg is die voornamelijk in Nederland is opgegroeid en nu ook in Nederland speelt? Vertonghen antwoordt en nu lijkt het net alsof Vertonghen graag zijn mening wil verkondigen.quote:Op zondag 13 april 2008 11:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoezo de waarheid? Hij is zelf een Belg die voetbalt bij Ajax, en gaat zich bemoeien met een Braziliaanse keeper van PSV die Nederlander wil worden. Kan hij zich niet met andere zaken bezig houden?
Hij speelde opeens centraal achterin, niet echt waar ie gewend is om te spelen.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vond hem helemaal niet zo geweldig vandaag. Verdedigde Powel constant op 5 meter afstand en die sliding leek heel aardig, maar daar ging natuurlijk een geweldige inschattingsfout aan vooraf. Tegen de echte toppers heb je niet meer de tijd om zo iets te herstellen.
Uiteraard wel een erg goede verdediger hoor, maar vandaag vond ik hem minder spelen.
Hij voorkwam op een gegeven moment de 2-1 voor Groningen met een sliding waardoor het bij een corner bleef. Verder won hij veel kopduels en zette hij het volgens mij neer achterin. Heitinga vond ik juist niet zo sterk spelen, maar Vertonghen wel.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vond hem helemaal niet zo geweldig vandaag. Verdedigde Powel constant op 5 meter afstand en die sliding leek heel aardig, maar daar ging natuurlijk een geweldige inschattingsfout aan vooraf. Tegen de echte toppers heb je niet meer de tijd om zo iets te herstellen.
Uiteraard wel een erg goede verdediger hoor, maar vandaag vond ik hem minder spelen.
De oplossing van gisteren toen 'ie net even te laat was, was schitterend. Wat een sliding!quote:
Ja, in december en januari had ie een paar wedstrijden achterin. Maar dan nog.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vertonghen heeft al behoorlijk wat wedstrijden dit seizoen centraal achterin gespeeld. Vermaelen is een tijdje geblesseerd geweest en toen speelde Jan daar. Dus hij is het wel degelijk gewend. Maar ik vond hem gisteren niet sterk spelen. Die sliding lijkt heel wat, maar als hij niet staat te suffen, hoeft hij niet eens een corner weg te geven en kunnen we verder gaan aanvallen.
Verder is het natuurlijk wel één van de uitblinkers dit seizoen. Hij ontwikkelt zich geweldig.
Eenschquote:Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hij voorkwam op een gegeven moment de 2-1 voor Groningen met een sliding waardoor het bij een corner bleef. Verder won hij veel kopduels en zette hij het volgens mij neer achterin. Heitinga vond ik juist niet zo sterk spelen, maar Vertonghen wel.
quote:Op donderdag 17 april 2008 12:28 schreef Blight het volgende:
[..]
De oplossing van gisteren toen 'ie net even te laat was, was schitterend. Wat een sliding!
quote:Op zondag 20 april 2008 17:44 schreef F1Bas het volgende:
Talent van het jaar, dik verdiend!
quote:
daar sluit ik me bij aan. (op een klein detail na dan)quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:44 schreef RayMania het volgende:
Uitstekend seizoen, niets meer dan lof in je eerste seizoen. Een verademing ten opzichte van Urby op de linksbackpositie. Heeft af en toe heerlijke slidings waarmee hij de bal verovert. Een 7,5+.
Alleen mag je in Nederland blijkbaar geen slidings maken. De beste man heeft echt wel drie of vier keer een onterechte gele kaart gehad dit seizoen. Iedereen heeft altijd een grote bek over Engels voetbal, maar zodra je er een keer lekker fel ingaat heb je meteen een kaart te pakken. En dan is Vertonghen vaak de lul. Terwijl ik hem nooit op een tackle heb kunnen betrappen die over de grens was.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Seizoen zit er op voor Jan.
Zonde van die penalty tegen, maar daar kon hij niets aan doen. Makkelijk gegeven. Over het algemeen een erg sterk seizoen gespeeld.
Jan.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |