Ik heb wel eens een scheur gehad in m'n enkelbanden. Maar kramp vind ik meer pijn doenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan zul jij al vast veel meegemaakt hebben als dat je ergste pijn is!
Het is ff doorbijten ja, maar je laat je elftal toch niet met 10 man door gaan.
Was zeker een haarscheurtjequote:Op zondag 1 maart 2009 22:18 schreef toma het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een scheur gehad in m'n enkelbanden. Maar kramp vind ik meer pijn doen
geen idee. Het was niet doorgescheurd, maar ik had wel een flink ei op m'n poot. Maar als je een flinke verkramping hebt kan dat echt heel erg veel pijn doen.quote:
Bij 0-2 voor en nog een minuut of 5? Wat denk je zelf?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan zul jij al vast veel meegemaakt hebben als dat je ergste pijn is!
Het is ff doorbijten ja, maar je laat je elftal toch niet met 10 man door gaan.
Toch raar dat die "geen blessure" hem toch minimaal 6 weken gaat kosten.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij heeft geen blessure. Volgens van Basten had hij voor het eerst in zijn leven kramp.
Best wel een aansteller als je hem zo zag spartelen.
Je kunt je afvragen waarom Marco het dan kramp noemde.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Toch raar dat die "geen blessure" hem toch minimaal 6 weken gaat kosten.
http://www.nusport.nl/200(...)-blessure-vertonghenquote:Op woensdag 4 maart 2009 19:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom Marco het dan kramp noemde.
Dat zei hij niet op de radioquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/200(...)-blessure-vertonghen
Wat snap je hier niet aan?
-reageer jij dan ook niet-quote:
Als je niet weet waar je het over hebt hou dan gewoon je waffel.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef need2009 het volgende:
[..]
Kop op kerel, je hebt toch nog veel meer topspelers, uhhhh...........
quote:Jan Vertonghen heeft het prima naar zijn zin bij Ajax. De Belg hoopt zich nog een paar jaar door te kunnen ontwikkelen in Amsterdam.
"Ik ben pas 21", begint Vertonghen in Sport aan Tafel op Eredivisielive. "Ik heb het gevoel dat er nog rek in zit. Ik hoop me nog een paar jaar door te kunnen ontwikkelen bij Ajax en dan misschien ooit nog de stap te kunnen maken."
Vertonghen ziet zelfs een eeuwig verblijf bij Ajax tot de mogelijkheden. "Als dat niet zo is, dan is Ajax prima. Ik ga niet voor de kleinere teams naar naar het buitenland. Wat voor teams? Niet bijvoorbeeld naar een club als Wigan. Everton? Dat is wel een goede club, die staan zes in Engeland", aldus Vertonghen, die sowieso fan is van de Premier League.
De verdediger van Ajax vervolgt:"Het tempo in Engeland is mooi. Je kan naar elke wedstrijd kijken. Engeland ademt voetbal. Ik ben er nog nooit geweest om te kijken, helaas."
Over de kritiek op Marco van Basten dat hij niet goed zou communiceren is Vertonghen helder. "Naar ons is hij altijd heel duidelijk. Hij bewijst het tegendeel over wat gezegd is in de media. Hij praat veel. Ik werk in ieder geval prettig samen met hem. Over wat? Over posities, vertrouwen en verbeterpunten."
Vertonghen gaat verder: "Ik vind dat hij het goed doet. Hij brengt het perfect over. Misschien komt het er naar de buitenwereld anders uit, maar wij hebben andere ideëen in de groep."
quote:
Hoe makkelijk...quote:
Na de fout van Vertonghen waardoor PSV kon scoren, ging Afellay nog even lachend langs Vertonghen. Daarnaar gevraagd liet Afellay weten: "Er stond nog een rekening open van de vorige wedstrijd in de ArenA. Toen deed hij het bij mij. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten."quote:Op maandag 20 april 2009 01:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik had Ibi gelijk een kopstoot uitgedeeld.
Maar Vertonghen zal zoiets nooit doen. Een speler die zich in het veld wél als een echte prof gedraagt, altijd bescheiden voor de camera's. Zo hoort het ook.
Jantje
Een rekening open.quote:Op maandag 20 april 2009 01:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Na de fout van Vertonghen waardoor PSV kon scoren, ging Afellay nog even lachend langs Vertonghen. Daarnaar gevraagd liet Afellay weten: "Er stond nog een rekening open van de vorige wedstrijd in de ArenA. Toen deed hij het bij mij. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten."
......
quote:Op maandag 20 april 2009 01:48 schreef Cyberia18 het volgende:
gedrag van een 6-jarige getuigd.
Epic sadness.
Huntelaar was nog wel een stukje ouder toen hij het bij Donk deed.quote:Op maandag 20 april 2009 01:48 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Een rekening open.![]()
Ibi had het ook alleen bij een 'rekening'' kunnen houden, de 6-2 overwinning namelijk. Wat hij hier nu is doet is vreselijk kinderachtig. En dan spreken we hier nog over een speler die 2 jaar ouder is. Je bent geneigd om te zeggen dat dit gedrag van een 6-jarige getuigd.
Epic sadness.
Toen was hij ook 23. Hoe bedoel je stukje ouder.quote:Op maandag 20 april 2009 07:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Huntelaar was nog wel een stukje ouder toen hij het bij Donk deed.
Ibi is net een paar dagen 23. Huntelaar werd al bijna 24.quote:Op maandag 20 april 2009 14:25 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Toen was hij ook 23. Hoe bedoel je stukje ouder.
Je hebt echt geen flauw idee wat je allemaal typt hé? Jij pretendeerde dat hij op DAT moment een stukje ouder was.quote:Op maandag 20 april 2009 14:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ibi is net een paar dagen 23. Huntelaar werd al bijna 24.
quote:Huntelaar was nog wel een stukje ouder toen hij het bij Donk deed.
Onzin? Bekijk de feiten. Ibi is net 23, Huntelaar was bijna 24. Dat is een feit toch?quote:Op maandag 20 april 2009 14:37 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Jij pretendeerde dat hij op DAT moment een stukje ouder was. Dat is natuurlijk onzin.
Jij had die actie van Huntelaar vs. Donk notabene in je avatar kerel.quote:Op maandag 20 april 2009 01:48 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Een rekening open.![]()
Ibi had het ook alleen bij een 'rekening'' kunnen houden, de 6-2 overwinning namelijk. Wat hij hier nu is doet is vreselijk kinderachtig. En dan spreken we hier nog over een speler die 2 jaar ouder is. Je bent geneigd om te zeggen dat dit gedrag van een 6-jarige getuigd.
Epic sadness.
Check m'n edit.quote:Op maandag 20 april 2009 14:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Onzin? Bekijk de feiten. Ibi is net 23, Huntelaar was bijna 24. Dat is een feit toch?
Inderdaad. Back to Vertonghen.quote:
Dat was meer omdat ik om zijn actie kon lachen. Hoe die aan komt vliegen, zijn lach. Onbetaalbaar.quote:Op maandag 20 april 2009 14:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jij had die actie van Huntelaar vs. Donk notabene in je avatar kerel.![]()
Vertonghen en Afellay blijkbaar dus ook (geven ze beiden toe). Ik vind je huiliegedrag t.o.v. Afellay daarom wel een beetje hypocriet eerlijk gezegd.quote:Op maandag 20 april 2009 14:43 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat was meer omdat ik om zijn actie kon lachen. Hoe die aan komt vliegen, zijn lach. Onbetaalbaar.![]()
Sowieso was die situatie tussen hun ook wel erger. Ze liepen in beide (play-offs) wedstrijden al flink aan elkaar te zuigen.
Als ik het me nog goed herinner kreeg in Enoh in die wedstrijd een tik van Afellay op zijn hoofd waardoor Vertonghen vervolgens verhaal ging halen.quote:Op maandag 20 april 2009 14:43 schreef Itisbanging het volgende:
Al kan ik me niets meer herinneren mbt Appelvlaai en Vertonghen in een eerdere wedstrijd? En het is natuurlijk heel kinderachtig allemaal maar het is nog altijd zo.. wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Geen twijfel over, hij zit gewoon in een dip.quote:Op maandag 20 april 2009 14:45 schreef koningdavid het volgende:
En Vertonghen komt er wel weer bovenop. Hij heeft kwaliteit genoeg...
Afellay is toch ook vrijwel altijd bescheiden voor de camera's?quote:Op maandag 20 april 2009 01:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Maar Vertonghen zal zoiets nooit doen. Een speler die zich in het veld wél als een echte prof gedraagt, altijd bescheiden voor de camera's. Zo hoort het ook.
Vertonghen was voor de winter echt super, dat kan niet allemaal weg zijn. Komt wel weer.quote:Op maandag 20 april 2009 14:45 schreef koningdavid het volgende:
En Vertonghen komt er wel weer bovenop. Hij heeft kwaliteit genoeg...
Inderdaad, die gast heeft zoveel kwaliteit. Zelden zo'n fantastische traptechniek gezien. Dat gekoppeld aan zijn duelkracht en inzicht maakt hem gewoon tot een groot talent. Bij het talent zijn hoort ook een terugslag zo nu en dan.quote:Op maandag 20 april 2009 15:22 schreef Prosac het volgende:
[..]
Vertonghen was voor de winter echt super, dat kan niet allemaal weg zijn. Komt wel weer.
Mwha Afellay is daarin toch aanzienlijk gegroeid. Kijkt de interviewer nu ook veel meer aan in plaats van steeds maar met zijn koppie naar beneden te kijken (echtquote:Op maandag 20 april 2009 15:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
Afellay is toch ook vrijwel altijd bescheiden voor de camera's?
En zo bescheiden vind ik Vertonghen ook niet gezien zijn uitspraak vorig jaar in Sportweek dat het ongelooflijk was dat PSV kampioen was geworden omdat Ajax op Afellay na op elke positie een betere speler zou hebben.
quote:Vertonghen steekt ook hand in eigen boezem
Jan Vertonghen (22) beleefde bij Ajax een seizoen van dag en nacht. Vóór de winterstop was hij een sterke kracht, daarna zakte hij mede door blessures diep weg.
Hij schuift aan in zijn trainingskleding, maar trainen doet hij niet meer. Terwijl de rest van de selectie met John van 't Schip aan het werk is, is Jan Vertonghen vrij. ''Ik mag niks meer doen,'' zegt hij. ''Ook geen krachttraining. Binnenkort word ik geopereerd aan een buikspierblessure. Ik loop hier de laatste dagen maar wat rond.''
Vertonghen was woensdag bij het afscheid van Van Basten. Muisstil was het in de kleedkamer nadat de trainer de selectie over zijn besluit had ingelicht. Vertonghen werkte graag met Van Basten en tijdens de laatste woorden van de trainer ontdekte hij een parallel met zijn eigen situatie.
''Van Basten heeft van alles geprobeerd om het team te helpen, maar hij moest vaststellen dat hij niet meer kon. Dat is een harde, maar een eerlijke conclusie. Dat had ik ook moeten doen. Ik had eerder moeten erkennen dat ik geblesseerd was. Ik heb geforceerd geprobeerd om terug te komen, maar dat heeft averechts gewerkt. Ik had eerlijker naar mezelf en het team moeten zijn. Ik heb ervan geleerd.''
De voetballer die vorige zomer amper vakantie had vanwege zijn deelname aan de Olympische Spelen, beleefde een seizoen van uitersten. Met de komst van Rob Wielaert verhuisde hij van de achterhoede naar het middenveld en door tal van kwetsuren (voet, lies, hamstring en buikspier) kon hij zijn goede spel van vóór de winterstop niet doortrekken. Dieptepunten noemt hij de nederlagen tegen Vitesse (4-1) en PSV (6-2). In Eindhoven speelde hij te kort terug op Kenneth Vermeer waardoor PSV naar 3-0 uitliep.
Ook Ajax beleefde een wisselend jaar. Er waren wedstrijden waarin het elftal goed presteerde ('Fiorentina thuis was ook mijn persoonlijke hoogtepunt'), maar te vaak gaf Ajax niet thuis. Zoekend naar verklaringen ziet Vertonghen overeenkomsten in de woorden die algemeen directeur Rik van den Boog vrijdag tot de selectie richtte. Want ook Vertonghen vindt dat spelers hun verantwoordelijkheid moeten nemen voor een teamprestatie.
''Van Basten was heel duidelijk in zijn afspraken en in zijn visie, maar sommige jongens hadden moeite zich daaraan te houden,'' zegt Vertonghen. ''We hadden soms niet de discipline op het veld om de trainer te helpen. Afspraken moeten beter worden nageleefd, want we zijn als team gewoon niet goed genoeg als mensen hun taken niet nakomen.''
Net als Van den Boog pleit Vertonghen voor het nieuwe seizoen dan ook voor een harde hand. ''Er moet een eenduidige lijn komen, zegt de Belg. ''Er mogen geen afwijkingen zijn. Het is belangrijk dat er elf jongens in het veld staan die hetzelfde denken over aanvallen en verdedigen en die dat ook naleven. Acht of negen is te weinig.''
''We hebben jongens in het team die anderen kunnen terugroepen, maar dat moet ook worden nageleefd. Gebeurt dat niet, dan moet de trainer zich laten gelden, anders krijg je tweespalt in de selectie.''
Waar Ajax in de achterhoede ('individueel hebben we de beste verdedigers van de eredivisie, denk ik') en op het middenveld voldoende taakbewuste voetballers heeft, zijn de aanvallers dat wat minder. Vooral Luis Suarez verdedigt weinig mee terug, al is hij met 22 doelpunten wel topscorer van het moeilijk scorende team.
''Luis is superbelangrijk, maar hij moet ook in het gareel gehouden worden,'' zegt Vertonghen. ''Hij weet hoe belangrijk het teamspel is en het is geen slechte wil van hem, maar soms moet hij na een gemiste kans gewoon iets sneller omschakelen. Maar goed, hij is een aanvaller en die denkt anders dan iemand als ik. Ik ben veel meer bezig met de organisatie op het veld.''
Terwijl de spelers van Ajax binnenkort vakantie hebben, wacht Vertonghen een hersteltraject. Woensdag gaat hij onder het mes. Als op 22 juni de eerste training van het nieuwe seizoen begint, wil hij topfit op het veld verschijnen. (JOP VAN KEMPEN)
Ajax scoort moeilijk?quote:Vooral Luis Suarez verdedigt weinig mee terug, al is hij met 22 doelpunten wel topscorer van het moeilijk scorende team.
Janquote:'Ooit wil ik Vermaelen achterna'
Door NIK KOK
BRISTOL - Tijdens Ajax' voorbereiding op het seizoen regent het dit jaar bijna elke dag, maar Jan Vertonghen is toch geen 'mooiweervoetballer'. Schouderophalend: ,,Dan zit er meer zuurstof in de lucht,'' is het droge commentaar van de Belg zonder opsmuk. Vertonghen doorziet groepsprocessen.
Gevraagd naar de nieuwe leider van Ajax noemt hij Wielaert en Oleguer, maar vooral Suarez. De Belg merkt aan alles dat de Uruguayaan bezig is met zijn leidersrol binnen Ajax.
Woensdag, vlak voor de oefenwedstrijd tegen Bristol City kreeg Suarez de aanvoerdersband daadwerkelijk om de arm geschoven.
Vertonghen: ,,Suarez kan een echte leider worden bij ons. Ik merk ook dat hij daar mee bezig is. Hij weet dat het bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt als hij de aanvoerdersband om heeft. Ik zie hem ook meer praten met ploeggenoten dan voorheen. Dan zegt hij hoe hij de ballen wil krijgen en hoe ze hem vrij moeten spelen. En hij pept anderen op.''
Hijzelf als leider? De uiterlijke kenmerken heeft hij wel. Vertonghen is groot, sterk en roert zich in het veld. En hij spreekt Nederlands. Vorig seizoen was hij meer dan eens een steunpilaar in een zwalkend team.
,,Ik doe mijn mond op het veld wel open, raak ook geïrriteerd als het minder loopt en dan zeg ik er wat van. Maar in de kleedkamer moet ik mij nog meer laten gelden. Hoewel ik mijn aard natuurlijk niet kan veranderen.''
Vertonghen kijkt met gemengde gevoelens terug op vorig seizoen. Als een rots weerstond Vertonghen toen aanvallen van tegenstanders. Zijn crosspasses brachten aanvallers in stelling. Trainer Van Basten zag het in hem zitten en sprak het vertrouwen uit in de Belg.
,,Toen voelde ik mij fantastisch. Voorafgaand aan elk duel dat we speelden, had ik iets onoverwinnelijks over me, alsof het die middag niet fout kon gaan. Elke pass over zestig meter kwam aan. Centraal achterin was ik op mijn best, op die positie richt ik mij dit seizoen ook.
,,De goede vorm bleef tot het trainingskamp in Portugal. Zelfs daar voelde ik mij elke dag sterker worden. Tot de laatste seconde van de laatste trainingspartij. Ik wilde een bal ver wegschieten, want we stonden op het punt om te winnen, toen Sulejmani mijn schot blokte. Ik voelde het gelijk in mijn voet. Ik heb er daarna veel te lang mee doorgelopen, terwijl ik rust had moeten nemen.''
Onder Jol is nu veel anders. ,,Er zijn strikte regels, Jol houdt van discipline. Iedereen zit tegenwoordig een kwartier voor tijd aan tafel voor het eten. Spelers zijn gefocust op de discipline.''
Wat Vertonghen ook opviel: ,,Jol heeft veel humor. Tussen de besprekingen en de trainingen gooit hij er wel eens een grap doorheen. Haagse humor is dat, wat dat dan ook mag zijn. Ik was er al een beetje aan gewend als inwoner van Amsterdam, alle stadshumor lijkt een beetje op elkaar, hè?''
Vertonghen heeft nog dagelijks contact met Thomas Vermaelen die deze zomer de overstap maakte naar Arsenal. De berichten zijn goed uit Londen. ,,Hij heeft een goede stap gemaakt voor zijn carrière, een die ik ook een keer wil maken. Engeland ademt voetbal, de sfeer is er fantastisch,'' zegt Vertonghen.
,,Thomas is een voorbeeld voor me. Hoe hij leeft voor zijn sport is bijna maniakaal. Als we wat gingen drinken in de stad bleef hij de gedisciplineerde sporter. Ik ben wat losser. Drink vaak een drankje meer dan hij.
,,We hebben tegen elkaar gezegd dat we elkaar moeten opzoeken. Ik ga natuurlijk graag kijken bij een wedstrijd van hem, maar de schema's zijn druk. Met Tom de Mul had ik ook ooit die afspraak toen hij naar Sevilla ging, maar heel Sevilla heb ik nog nooit gezien.''
Want?quote:Op zondag 13 september 2009 21:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Leuk schot maar voor de rest is het een matige voetballer.
Dirk Kuijt is de kloon van Barca, nu weet ik het zekerquote:Op zondag 13 september 2009 21:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vooralsnog 3 wedstrijden op rij de 0.quote:Op zondag 13 september 2009 21:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Argumenten?quote:Op zondag 13 september 2009 21:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Omdat het geen geweldige voetballer is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |